Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 466 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499469
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Chci se stát katolíkem. Je to špatné?
Vloženo Úterý, 11. únor 2003 @ 19:22:47 CET Vložil: Bolek

Svědectví poslal fany

Chci se stát katolíkem. Je to špatné? Letos o Velikonocích budu pokřtěna jako dospělá. Křestu se mi nedostalo jako dítěti z důvodů přítomnosti komunistické bestie v naší zemi, moje mladičká matka neměla "známosti" a chtěla mi usnadnit život v tehdejších nelehkých dobách.

V naší rodině se také objevil náboženský fanatik, který zapříčinil smrt svých dětí, ubil svou ženu a sám se oběsil. Z toho také pramenila nedůvěra mé matky k jakýmkoli náboženským aktivitám..atd. Zkrátka a dobře, důvodů bylo více, člověk si nevybere místo ani čas, ve kterém přijde na svět.

Vždy jsem se však považovala za člověka hledajícího a po letech jsem konečně zjistila, CO hledám. Svůj katechumenát prožívám jako návrat domů, tedy: jsem velmi šťastná.

Člověk, který usiluje o křest (Ano jsou jisté neformální možnosti, ovšem já jsem z té všudypřítomné svobody a neformálnosti už lehce unavená. Nebojím se závazků, nebojím se povinností, toužím někam patřit a nebojím se svou příslušnost k církvi demonstrovat.) prostě nakonec musí "volit".

Proč to vše, proč se, vážení přátelé, takto na internetu svěřuji úplně cizím lidem se svým životním příběhem. Promiňte, ale ve srovnání s mnohými z Vás, já jsem v církevním životě nováček a nemohla jsem si nevšimnout jisté "lehounké" nevraživosti mezi příslušníky katolické a evangelických církví.

Já jsem volila církev katolickou, čímž chci navázat na víru své milované babičky, která si až do své smrti můj křest přála. Také studium dějin umění (rozumějte, miluji celou starou křesťanskou tradici, staré obrazy s náboženskou tématikou, staré chrámy, boží muka na cestách...atd.)napomohlo tomuto mému rozhodnutí. Prakticky tedy osobních důvodů jsem volila církev katolickou, ale proč ta umně zastíraná averze?

Pochopte jsem z tohoto jevu velmi zmatená. Jeden můj dobrý kamarád, příslušník evangelické církve se mě snažil přesvědčit, ať se dám k "nim". A jeden z jeho argumentů či poznámek zněl: chceš se stát katolíkem? chceš příjít úplně o svůj vlastní názor? - a to mi nepřipadá fér. Kněz který mě připravuje je velice otevřený a tolerantní člověk a nebrání se diskuzi na lecjaké "ožehavé" téma a pečlivě se snaží zodpovědět veškeré mé dotazy (a věřte, mám jich mnoho).

Rozumějte, neřeším otázku být či nebýt křesťanem, Pro mě je křesťanství jakousi vnitřní základní podstatou mojí bytosti, k níž jsem se po letech usilovného hledání dopátrala (má cesta vedla přes východní náboženské systémy, jak je dnes módní, ale tam jsem se nikdy necítila zcela "doma"). Ani nehodlám obhajovat katolickou církev na úkor evangelické(všimla jsem si , že Granosalis míří spíše evangelickým směrem a i to je důvod, proč jsem tento svůj dotaz vznesla zde). Jsem jen zmatený nováček v náboženském životě, který nechápe, proč se lidé, hlásící se ke dvěma odnožím stejného kmene navzájem jaksi "nemají rádi".

Můj kněz mi vysvětlil rozdíl mezi církví katolickou a evangelickou, ale já tu prostě nevidím žádné důvody k vzájemné nedůvěře, netoleranci ci nesnášenlivosti (ano silná nešikovná slova pro vyjádření jemného mechanismu, který zde přece jen, přiznejme si, funguje).

Ptám se vás, proč to tak je? Proč to tak je v dnešní tolik moderní, svobodné a "všetolerující" době? Děláme na obou stranách dost? Co podnikáme na obou stranách, aby došlo k vzájemnému smíření?
Toto svědectví najdete v Diskusním fóru zde, kde fany hledá odpověď na svoje otázky. Svůj pohled jí můžete napsat tam nebo zde formou komentáře k článku.


"Chci se stát katolíkem. Je to špatné?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Chci se stát katolíkem. Je to dobré! (Skóre: 1)
Vložil: peek (peek@quick.cz) v Středa, 12. únor 2003 @ 11:28:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Fany, já jsem katolík, moje manželka je evangelička. Mám spoustu přátel mezi katolíky, evangelíky i adventisty. Ani nevíš, jak tě chápu! Na křesťanství mě rozesmutňuje právě ta nepochopitelná nevraživost různých denominací, která je jednou z hlavních příčin nedůvěry ateistů a hledajících. Ano, rozdíly existují, ale já říkám, že jsou nepodstatné a drtivá většina averzí pramení z neznalosti těch druhých, z různých předsudků, pomluv, polopravd. Jak může evangelík argumentovat, že v katolické církvi přijdeš o svůj názor a budeš nesvobodná, jestli sám někdy nebyl katolíkem? Jak může soudit to, co nezná? Já se cítím naprosto svobodně, mám svoje názory a katolickou církev vnímám se všemi chybami jako svůj domov, který bych nevyměnil. Chci tě moc povzbudit ve tvém přesvědčení (které cítím z tvého článku), že nejde o to, co nás rozděluje. Nenech se zmást kýmkoliv, kdo by ti chtěl namluvit cokoliv o špatnosti a zkaženosti nějaké církve - zkažení mohou být pouze jednotliví lidé. V křesťanství jde o Ježíše Krista, jehož Církev se táhne napříč denominacemi, stejně jako působení Zlého. C.S. Lewis v knize K jádru křesťanství připodobňuje křesťanství k velkému domu s mnoha pokoji, člověk nemůže bydlet na chodbě, musí si jeden z těch pokojů vybrat. Je vidět, že ty už sis vybrala pokoj podle svého vkusu - a je to nádherný pokoj, jeho krásy budeš objevovat celý život, nedej na ty, kteří jenom párkrát nahlédli oknem nebo slyšeli o něm něco vyprávět. Jsem moc rád, že můžu mezi námi přivítat někoho, komu půjde o křesťanství a ne o nějaké spolkaření. Někoho, kdo chápe, že jsme si podobní, abychom si rozuměli, a jsme také rozdílní, abychom se milovali, jak řekl klasik. Tak tě vítám a přeju ti na tvé cestě Boží milost. No a kdybys měla cokoliv na srdci, klidně mi napiš na peek@quick.cz
Zdraví PEEK



Je to v možná jistém ohledu lepší. (Skóre: 1)
Vložil: TomasP v Úterý, 18. únor 2003 @ 17:02:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
AHoI fany,
moc mě potěšila tvoje věta:
ovšem já jsem z té všudypřítomné svobody a neformálnosti už lehce unavená. Nebojím se závazků, nebojím se povinností, toužím někam patřit a nebojím se svou příslušnost k církvi demonstrovat.) prostě nakonec musí "volit".
Já to tak vidím taky, to je velmi katolické a v tomto ohledu bychom měli být katoličtí všichni. Na katolické církvi je velmi cenné, že uposlechla Kristova příkazu k jednotě: Buďte jedno, jako i já a Otec jsme jedno (nebo tak nějak). To je Duch boží. Správná je také její zemitá doslovnost, která tuto jednotu vyjadřuje tím, že pastýřem společenství je jeden kněz, jeden biskup a jeden biskup všech biskupů, biskup římský. Katolická církev po celém světě postupuje jednotně, má společný církevní kalendář atd. Pokud jde o církevní umění, nelze než souhlasit. Bohu patří celý svět a celý člověk i s vyzuální stránkou své duše a tak je dobře, že katolická církev ukořistila neživým bohům pohanů jejich atributy a předala je ve výtvarném umění skutečně žijícím svědkům víry. Od nás, protestantů, je kruté mluvit jen k rozumu člověka a jeho oko ponechávat nezaopatřené. Přesto je nutné, ač je to velmi bolestné, aby zatím církev zůstala rozdělena. Musí zde být protestanští buřiči, kteří se nesmíří s mnoha špatnými věcmi v katolicismu, jinak by se díky lhostejnosti tyto nešvary ještě více rozbujely. O co jde konkrétně? Na prvním místě je v katolické církvi Kristus stále ještě ne dost ve středu víry. Je dobře, že jsou tu protestanté, kteří nechtějí být v církvi, která dopouští modlitby k Marii, andělům a světcům, kteří jsou nám pře Bohem na roveň, kdežto jediný Pán a služebník věřících je Kristus. Také je dobře, že protestanté své pastýře schvalují demokratickou volbou. Demokracie ve státě stejně jako v církvi neznamená, že je vybrán ten nejlepší, ale že špatného vládce/pastýře je možné odstranit. Katolický systém jmenování zhora dává příliš prostoru pokušení moci, kterému je snad ze všech pokušení nejtěžší odolat.
Rozdělená církev se stala katolíkům varováním, takže je dnes v katolické církvi Kristus daleko více než dříve a stejně tak Písmo je v daleko větší vážnosti. V nedávné době se katolíci a luteráni dokonce shodli na tom, že jsme spaseni pouhou milostí Krista a niklovi že si spasení zčásti kupujeme zásluhami, jak dříve katolíci učili. Tímto sporem celé rozdělení začalo a katolíci dnes našli dostatek pokory nechat se poučit, která v 16. století chyběla. Sjednocení církve je tedy na dobré cestě. Mám velikou naději, že jednou se budeme i schopni shodnout na jednom nástupci Petrově. Ovšem musí se přestat nazývat neomylným náměstkem Kristovým. Obě strany to bude stát ještě mnoho bolesti a sebezapření, ale současný stav rozdělení je nemožný. Katolická církev je více církví podle kristova příkazu, avšak evangelická církev zachovává čistčí jeho učení, včetně větší vzájemnosti v jednotlivých farnostech. Ještě mnoho se od sebe navzájem musíme učit.
Buď pokřťena v katolické církvi, je to církev pravověrná, ale čti hodně protestantské literatury, ať dokážeš více rozlišovat pravé křesťanské učení, protože to není dosud v katolické církvi dostatečně rozlišováno.
Kristus s Tebou



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy