Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116589590
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Charismatická církev sjednocení? Některé ohlasy a reakce
Vloženo Neděle, 23. únor 2003 @ 13:41:54 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal šela

Charismatická církev sjednocení? Některé ohlasy a reakceUvádíme zde některé ohlasy na studii Charismatická církev sjednocení? “V jednom pokoutním pamfletu proti KMS jsem nedávno četl, že KMS chce zlikvidovat denominace a ovládnout církev”. (Dittrich T., Rozhovor s P. Šimmerem, Co je to charizmatický sbor, Úvodník ZV, 2/99, str. 3)

“Patřím mezi ty, kteří si osobně mohli přečíst Francovu studii spisku “Charismatická církev sjednocení?”, a proto mě nepříjemně překvapila v úvodním rozhovoru únorového ŽV součást otázky adresované Petru Šimmerovi: “…v jednom pokoutním pamfletu proti KMS jsem nedávno četl…” Život víry už nějakou dobu pravidelně čtu a někdy postrádám ochotu skutečně naslouchat kritice. Celý ten spis totiž není jen nějakou kritikou založenou na dezinformacích a pomluvách. Vychází převážně z citací ŽV nebo ze spisů či slov autorů, kteří jsou členy UžV KMS, a citací autorů, za jejichž učením KMS podstatně stojí. To už přece je kritika na úrovni, byť se může ve svých závěrech mýlit”. (Jiří Bort, CB, Trhové Sviny, Co je charismatický sbor?, ZV, 4/99, str. 23) “Jako ten, kdo je za uvedenou formulaci zodpovědný, jsem nad celou věcí přemýšlel a chci na tomto místě vyjádřit svoji lítost, že jsem ji použil. K tomu, abych byl oprávněn ji užít, bych musel zdůvodnit, proč spisek za pokoutní pamflet pokládám, což jsem neučinil”. (T. Dittrich, Co je charismatický sbor?, ZV, 4/99, str. 23) “Největší kritika poslední doby říká, že tvoříme nové denominační hranice. KMS je prý zakuklenou novou denominací (aniž si toho členové ŠV všimli), která buduje supercírkev charismatiků v této zemi. Kdyby však KMS programově vedla ke tvoření nových hranic, barier, či denominace, byl bych první, kdo ji opustí”. (J. Klas, nechci mít nesvéprávné stádo, Úvodník, ZV, 6/99, str. 3) “V poslední době jsem se opakovaně z několika stran setkal se zpochybňováním motivů představitelů KMS, mimo jiné tedy i mých. Byly to ohlasy, o nichž jsme se dozvídali se zpožděním a oklikami, a na které šlo proto jen těžko reagovat. Naposledy jeden z těchto hlasů (s podpisem Zdeňka Vojtíška) dostal prostor v časopise CB Bratrská rodina. Nejde mi v první řadě o KMS, i když nepochybuji, že KMS je důležitá. Kdo mě trochu zná, dobře ví, že vůbec nejsem proti tomu, aby byla různost názorů, ale proti tomu, aby byli z falešných motivů obviňováni lidé, kteří patří Bohu. Vadí mi, že život ve světle a jednota prostě dostávají na frak”. (Nezplesnivět se snaží Tomáš Dittrich, Úvodník, ŽV 3/99, str. 3) “Byl jsi některými lidmi kritizován za svoji nadsborovou službu. Proč? Mám za to, že kritika se netýká toho, jak tu službu dělám, ale více méně motivu, proč ji dělám: že skrze ni chci ovládat jiné církve. To jednoduše není pravda. Proč se toto obvinění objevilo? Není mým úkolem zkoumat motivy mých kritiků – to je mezi nimi a Bohem. Mám ale za to, že ve vedení církví se v minulosti hodně používalo manipulace, citového vydírání, různých forem nátlaku. Objeví-li se někdo, kdo ničeho takového nepoužívá, a přitom “má úspěch” v tom smyslu, že ho berou vážně i za hranicemi vlastní denominace, pak v prostředí, které je na nečisté prostředky ovládání zvyklé a které nemá příliš zkušeností se zdravým vykonáváním autority (především skrze osobní příklad), jeví se takový člověk jako něco velmi nebezpečného”. (Na budoucnost se těším, říká pastor Dan Drápal, Úvodník, ŽV 5/99, str. 3) “Zvažujeme, které z aktivit KMS se osvědčily, které je naopak potřeba ukončit a které zahájit. V současné době se nad těmito otázkami zamýšlíme i v souvislosti s tím, že KMS se v poslední době stala cílem velice hrubých útoků, kdy jsou překrucovány motivy a cíle její služby i zpochybňován morální profil některých jejich představitelů. Přestože útoky byly zahájeny jednotlivci, uvěřili pomluvám i někteří představitelé církve a přidal se k nim i nejméně jeden církevní časopis. Jsme si vědomi, že jsme se dopustili některých chyb, kdy jsme dostatečně nevysvětlili své postoje, vyjádřili se nepřesně, a budou asi i chyby, kterých si nejsme vědomi. O to více jsme však hluboce zarmouceni, že v některých kruzích v církvi se již stalo běžné používat způsoby známé z naprosto světského prostředí, např. ze sdělovacích prostředků, kdy autoři zcela záměrně vytrhnou věty z kontextu, přilepí k nim svůj svérázný výkad a bez toho, že by nejprve zjišťovali, zda to tak nositel myšlenky vskutku myslí, bez jeho vědomí a předběžného souhlasu své pohledy publikují”. (Průzkum podpory a zájmu, vedení KMS, ŽV 4/99, str. 2) “V poslední době jsme se stal předmětem útoků z nejrůznějších stran. V různých denominacích koluje spisek A. France “Charismatická církev sjednocení?”… Je mi kladeno za vinu, že mám nějaký tajný plán na ovládnutí církví v České republice. Prohlašuji, že jsme takový plán nikdy neměl a nemám… Nikdy jsme neagitoval v kterékoliv evangelikální denominaci proti jejímu vedení. Nikdy jsme neútočil proti stávajícím autoritám a nikdy jsme žádné páté kolony nevytvářel. Nikdy jsem netvrdil, že členství v denominaci je hřích. Nikdy jsem netvrdil, že vedoucí denominací nemohou mít Boží zjevení”. (Prohlášení, Dan Drápal, Praha, 28. února, 1999) “Nepříjemnou skutečností pro nás všechny v KMS je intenzivní šíření spisku “Charismatická církev sjednocení?”, který zásadním způsobem zpochybňuje motivy činnosti KMS. Přestože jsme celou záležitostí velmi zarmoucen, posloužila mi k tomu, abych viděl některé chyby, kterých se KMS dopustila, a současně se opět ujistil v tom, že moje motivy nemají s motivy popisovanými ve spisku nic společného”. (Co nového v KMS, L. Ondráček, ZV, 4/99, str. 30) “Čas byl věnován i informaci a rozhovoru o útocích proti KMS, především v souvislosti se spiskem Aleše Franze (sic!) ze sboru AC Brno (Charizmatická církev sjednocení?), který pro své kazatele nechala vytisknout CB. “Pokud lidé dostanou určitým způsobem zpracované informace, nelze se divit, že je tyto informace formují,” řekl Lubomír Ondráček a upozornil, jak náročné je prostudovat množství materiálů, potřebné k tomu, aby šlo zhodnotit autorovu serióznost. “Patrně to nakonec odmítnou všichni, tak slabé je to argumentačně”, prohlásil Ondráček, “ale jde o to, kdo to řekne veřejně.” Dotýkal se toho, že žádné stanovisko zveřejněno nebylo. “Způsob šíření spisku je takového charakteru, že těžko církvím zveřejnit stanovisko,” řekl Zdeněk Eberle (ECM Plzeň). Petr Janoušek (AC Brno), jinak kolega A. France ze staršovstva, řekl, že měl Aleš Franc závěr, k němuž hledal potvrzení. “Spiklenecké teorie takto pracují,” řekl oldřich Kadlec, “hledá se zdůvodnění určitého obvinění.” To se v církvi stalo už stotisíckrát. Věc nutno nechat proběhnout ještě v EA a v CB a zabalit to, nechat to odepsat jako ztrátu. S takovými materiály nemá cenu zápasit. Pravda má sílu sama v sobě”. (Dittrich T., Jednání ŠV KMS, ZV 7/99, str. 14-15) “U nás se u některých křesťanů projevily obavy z KMS. Cítili se ohrožení, měli pocit, že chce KMS získat mocenské pozice a potlačit denominace”. (Dittrich T., V Ninive se obrátil úplně každý, ŽV, 8-9/99, str. 18-20) “Velká oblast návrhů se týkala hlavní oblasti činnosti KMS, tedy budování vztahů mezi křesťany. Jak jste asi zaznamenali, právě tato snaha se stala loni cílem různých útoků a neporozumění”. (Ondráček L., Nad vašimi návrhy, ZV 10, str. 22) “Dne 20.5.1999 se v Praze setkali zástupci Rady Církve bratrské a členové vedení Křesťanské misijní společnosti. Při tomto setkání Rada CB vyjádřila lítost nad tím, že spisek Aleše France – “Charismatická církev sjednocení?”, který byl rozmnožen pro studijní potřebu kazatelů CB, se šíří v ekumeně, jako by to byl oficiální dokument Rady Církve bratrské. UžV KMS prohlásil, že nezastával a ani dnes nezastává a nevyučuje zpochybňování autorit jednotlivých sborů ani denominací a považuje je za legitimní. UžV KMS také vyjádřil lítost nad tím, že na základě různých citátů a informací je KMS připisováno, že chce vykonávat naddenominační apoštolskou autoritu nad jinými církvemi, nebo jejich částmi. Toto nebylo a není náplní služby Křesťanské misijní společnosti v České republice, jak vyplývá ze statutu KMS, naposledy i ze závěrů zasedání jejího loňského Širšího výboru. Společný teologický rozhovor, který byl tímto setkáním otevřen, bude dál pokračovat”. Rada Církve bratrské Užší výbor KMS


" Charismatická církev sjednocení? Některé ohlasy a reakce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

tohle je opravdu povedene (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Pátek, 19. září 2003 @ 15:11:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
domnivam se, ze zasilatelem tohoto prispevku 'sela' neni nikdo jiny nez sam velky znalec charismatickeho hnuti - pan Franc. Je vazne k nevire, ze clovek, ktery pochazi z letnicniho sboru, jez se vice nez jine sbory vyznacuje neustalym stepenim a pre o majetek v nem nejsou zrovna vyjimecne, citi potrebu psat hanlive spisy pochybne urovne o charismaticich a pak si jeste monitoruje reakce, ktere jeho spis vyvolal...



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy