Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478281
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kdo by se nebál Božího soudu?
Vloženo Neděle, 14. prosinec 2014 @ 23:06:12 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Když Pán Ježíš v Matoušovi hovoří  o konečném soudu, mluví otevřeně a tak, aby to každý pochopil.

 

Mat 25/31-46  Přečtěte si a zamyslete se se  mnou!

 

Když nad tím přemýšlím, tak si uvědomuji, že Pán Ježíš, který znal dobře lidskou psychiku, zde použil ke konci  i prvek strachu o naše já. A kdo by se sám o sebe nebál a nestrachoval.



     Tehdejší Židé měli určité představy i o pekle a zatracení. Proto se asi snažili tak houževnatě dodržovat Zákon, aby mohli být zachráněni skrze vlastní skutky. Pán Ježíš zná jejich myšlení, a proto využívá jejich představy. On totiž strach ze smrti a zatracení vede často člověka k jednání, které by jindy nečinil. A tak i dnešní čtenář, pokud se nezamyslí se nad Ježíšovými  slovy, může nabýt dojmu, že je dobré dělat dobré skutky hlavně proto, abychom neskončili v pekle. Může docházet k účelovému jednání, kdy pomáháme těm, které Pán Ježíš uvádí, ale neděláme to  z lásky, ale ze sebelásky. Proč? Když nepomůžeme, skončíme jako ti po levici. Pokud přistoupíme na takové pojetí  a takto to budeme chápat, pak bohužel jsme Pána Ježíše nepochopili.

 

A proto se ještě zamysleme!!

 

Všimněme si, co říkají ti po pravici, když se dozví, že budou zachráněni?

 

"Nevzpomínáme si...."

 

Na co si nevzpomínají? Na to, kdy, kde  a komu pomohli.

 

A vidíme zde   do jejich srdce. Oni si vůbec neuvědomovali dobro, které konali. Oni si nedělali seznam svých dobrých skutků. Oni mají v srdci lásku. Oni si prostě uvědomují, že někdo potřebuje pomoc a pomohou, protože si uvědomují, jak by jim bylo  na jeho místě. Jdou stranou předsudky i nenávisti. Druhý potřebuje pomoc a tak mu pomůžeme. Nezištně jako ten Samaritán, který mohl klidně mít předsudky a nechat toho ubohého bez pomoci. Neudělal to a Pán Ježíš jeho jednání dává za příklad.   A o těchto skutcích lásky ( nikoliv sebelásky) si On sám vede přehled a zná je. Proto je to On, kdo si své věrné do svého království vybírá. On má přehled a vidí do našeho srdce.  On do svého království nepřijímá toho, kdo kalkuluje se svými dobrými skutky, aby si zasloužil  Boží království. To by bylo pohrdání Boží milostí  a  neuvědomění si svého hříšného stavu.

 

A jak to máme udělat, abychom mysleli jako ti po pravici? Co máme udělat pro věčný život a záchranu před peklem ?

 

Potřebujeme nové srdce, které nemyslí jen na sebe? Kde není na prvním místě strach o naše já.

 

Takové srdce může dát jen Pán Ježíš. To je to obřezané srdce, zbavené všeho, co člověku v duchovním životě  škodí. S takovým srdcem budeme u Božího soudu po pravici díky Pánu Ježíši, který za to zaplatil, aby nám skrze Ducha Svatého takové srdce mohl nabídnout a zachránit nás. To je srdce, které si uvědomuje Boží milost, skrze níž jsme zachráněni a v němž vzniká   vděčnost i radost. Na nějakou sobeckou kalkulaci našeho jednání zde již není místo.

 

Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný , kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.

 

 


"Kdo by se nebál Božího soudu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 14. prosinec 2014 @ 23:21:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A věřit neznamená být přesvědčený o existenci Krista!
Věřit znamená žít v Duchu pravdy pravdu, kterou nás Kristus po své cestě vede k životu. Víra je vztah s Kristem v pravdě. A pravdě se vydává svědectví vhod či nevhod!

Nejhorší postoj k pravdě kterou nám přinesl Kristus, lze pozorovat u katolických modloslužebníků. Překroucenou pravdu Krista propagují a šíří pohoršení. Každý skutečný kristovec k tomu nemůže mlčet!



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 08:44:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
R.Bonnke hlásá Krista v Africe a kolik lidí uvěřilo; že jejich bůžci jsou Jahve! Zvěstovat skrze zázračná uzdravení je fajn byznys, kdo dává to "uzdravení"- to je otázka...



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 20:02:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý postřeh, to "nevzpomínám si".

Píšeš však Františku "To je to obřezané srdce, zbavené všeho, co člověku v duchovním životě  škodí." Místo "duchovního života" napiš příště jen "života", neboť Kristovo srdce ovlivňuje nejen duchovní život, ale i tělesný se vším všudy. Jinak by to bylo to samé jako tvrdit, že do auta sice leji benzín, ale ono jezdí na sušenky :-)



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 07:53:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Všimněme si, co říkají ti po pravici, když se dozví, že budou zachráněni?
"Nevzpomínáme si...."
Na co si nevzpomínají? Na to, kdy, kde  a komu pomohli.


  Ahoj Františku.

  Ti lidé říkají:

‚Pane, kdy jsme tě spatřili hladového a dali jsme ti najíst, nebo žíznivého a dali jsme ti napít? Kdy jsme tě spatřili jako cizince a ujali jsme se tě, nebo nahého a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě spatřili nemocného nebo ve vězení a přišli jsme za tebou?‘

  Ti lidé neznali Ježíše. Nepoznali ho v těch jeho maličkých.


  Jinak to píšeš moc hezky: V nebi budou lidi, kteří dělají věci nezištně, z lásky, z nesobeckých motivů. Zřejmě to mohou být i lidé, kteří Ježíše vůbec nepoznali, když to Ježíš říká. Pokud má člověk zničené, zkažené srdce, neopraví si ho sám vlastní snahou. To nové srdce dokáže dát jen Bůh.


  O lidech, kteří dělají všelijaké skutky účelově pro svoje náboženství a jeho požadavky se Ježíš v tom Matoušově úryvku o soudu nezmiňuje. Nezmiňuje se dokonce ani o konkrétních hříších, za které by byli lidé souzeni (jak si soud v ten den někteří omylem představují).

  Toník



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 10:53:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
K tomuto zamyšlení je třeba jasně říci, že před trůn slávy Pána Ježíše Krista budou shromážděny národy, aby byly souzeny a ti nejmenší bratři, o nichž se Pán zmiňuje, to budou Jeho bratři neboli my věřící v Krista, kteří budou kolem Pána, nikoli před Jeho trůnem slávy, jako národy, tj. lidé přeživší veliké soužení a všechny Boží rány, které přijdou. 
Pro nás věřící v Krista je Pánův trůn trůnem milosti, k němuž můžeme kdykoli a kdekoli přicházet, abychom přijali milosrdenství a nalezli milost ku pomoci v čas potřeby (Žd 4:16).

Tož tak.



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 10:23:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, přesně tak - soud před Trůnem velebnosti (=nebo Slávy) Kristovy, je soud pohanů, kteří přežijí velké soužení. Nikoliv soud věřících v Krista, kteří budou souzeni před soudnou stolicí Krista. Bůh nebude směšovat soud pohanů se soudem věřících. Soud se začíná od Domu Božího, takže v té době již budou mít věřící svůj soud za sebou a budou stát spolu s Kristem jako spolusoudci. 

Nevíte-liž, že svatí svět souditi budou? (1Kor 6,2) A svatí budou soudit i anděly a 12 apoštolů bude soudit 12 pokolení Izraele, jako spolusoudci s Bohem. Takže těžko mohou být souzeni společně. To odporuje vůbec Božímu principu nesměšování se s nevěřícími.

Tyto národy (= řecky ethnos = pohané) budou souzeni právě podle toho, jak se chovali k Ježíšovým nejmenším bratrům, tedy Židům nebo Kristovcům v době Velkého soužení, za pronásledování Antikrista. Mnozí pohané budou riskovat své životy i životy svých rodin, když budou těmto Ježíšovým bratřím pomáhat (i kdyby jim měli podat pouze pohár vody). A jestliže tito nevěřící pohané prokáží MILOSRDENSVÍ Ježíšovu lidu, pak i On spravedlivě prokáže milosrdenství jim, neboť je psáno, že milosrdenství vítězí nad soudem a také, že Bůh se k milosrdným má milosrdně a také jakou měrou měříte, takovou vám bude naměřeno. To je Boží spravedlnost. Ve SZ také Bůh nezničil národy, které se zachovaly přátelsky k Izraeli. Kromě toho je psáno, že vítězní Kristovci budou vládnout nad pohany - a to jak v Miléniu, tak i na Věčnosti. A kde by se tam ty pohanské národy vzaly? 





Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy