Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477601
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Vyznání víry u Večeře Páně
Vloženo Středa, 11. duben 2018 @ 17:38:49 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal rosmano


Některé církve mají ve svých dokumentech formulovány kromě jiných věcí např. i vyznání víry,



které kazatel či vedoucí bratr před přistoupením k Večeři předříkává a ti, kteří budou chléb a víno přijímat, po něm opakují. Ani jsem netušil, že takto to je i v Církvi bratrské. Nikdy doposud (aspoň si nevzpomínám) naši bratři tímto vyznáním Večeři Páně neuváděli a nikdo nic po nich neopakoval. Četlo se zpravidla nějaká místa z Písma, hovořící o smrti Pána Ježíše, o Jeho krvi, a podobně.
.
Až nyní nedávno se začalo používat předem zformulované (oficiální) vyznání víry před přistoupením k Památce Večeře Páně. Musím podotknout, že když jsem následně ty formulace v dokumentech CB podrobně zkoumal, zjistil jsem, že je tam celkem 5 variant toho vyznání.
Ale ta první v řadě, která se (asi) běžně používá nejčastěji, a byla použita na našem shromáždění ve Velký pátek, zní následovně :
.
.
"Vyznáváš

že jsi hříšný člověk, že neposloucháš Pána Boha, tak ho zarmucuješ a ubližuješ svým bližním, Božímu stvoření i sobě ? Vyznáváte-li to, pak odpovězte se mnou : Vyznávám.
"

... a pak to vyznání pokračuje dál. Ale dál už mi to přijde v pořádku. Kdo to takto vyznává, má právo přijímat chléb a kalich...
.
Přiznám se, že mě ta úvodní část dost překvapila a měl jsem s tím a mám poněkud problém.

Chci se vás zeptat :

Také vnímáte toto vyznání jako vyznání víry ?

Mě to přijde spíš jako vyznání nevěry. Přijde vám normální třeba po x letech ( desítkách let) křesťanského života vyznávat toto ? O tom je Evangelium Kristovo - před poznáním Pána jsem byl hříšný člověk a neposlouchal Pána Boha a po přijetí a poznání Pána, po přijetí Ducha svatého, jsem opět hříšný člověk a neposlouchám Pána Boha ? To je ta moc Evangelia Kristova ? O tom svědčíme ? To je to evangelium, které je mocí Boží ke spasení každému, kdo věří ? To jsou ty jeho důsledky ?

To je ten nový život v Kristu ? Toto chceme nevěřícím lidem nabízet ? Toto má být nějak atraktivní a plné života a naděje ?

Toto vyznání je k Boží slávě ? Není to spíš k Boží potupě ? Jaké "svědectví" tímto lidem chceme dávat ?


.
.
Jak to vnímáte vy ?


"Vyznání víry u Večeře Páně" | Přihlásit/Vytvořit účet | 398 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 11. duben 2018 @ 18:01:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám, že to je úplně opačný extrém od toho, co zastává církev, kam chodím už 10 let a kvůli čemu nejsem členem, i když bych být chtěl. Tam se zase věří:

Věříme, že posvěcení je dílem Ducha svatého, jímž je Boží dítě odděleno od hříchu pro Boha a uschopněno milovat Boha celým srdcem a kráčet ve všech jeho svatých přikázáních bez úhony. Posvěcení začíná v okamžiku ospravedlnění a znovuzrození. Od té chvíle dochází k postupnému posvěcení, jak věřící kráčí s Bohem a denně roste v milosti a poslušnosti vůči Bohu. Potom dochází k vyvrcholení v úplném posvěcení, které nastává okamžitě, když věřící přinášejí sami sebe jako živé oběti, svaté a milé Bohu, skrze víru v Ježíše Krista, jsouc uskutečněno skrze křest Duchem svatým, který očišťuje srdce od dědičného hříchu. Úplné posvěcení přivádí věřícího k dokonalosti v lásce a zmocňuje ho k účinné službě. Je následováno doživotním růstem v milosti a poznání našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista. Svatý život pokračuje díky víře v posvěcující Kristovu krev a projevuje se láskyplnou poslušností vůči zjevené vůli Boží.

Když to dám do kontrastu s tím, co uvádíš ty, pak je to protipól. Já osobně s dialektikou protikladů problém nemám. Písmo uvádí v určitém pohledu obojí. Musí to ale jít ruku v ruce.

1 J 1:8  Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není.

a také

1 J 3:9  Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.

Obojí je pravda. Pokud to chce někdo nutně sladit, pak je zde kontrast "poziční dokonalosti" a "reálné hříšnosti", ale já si to nemyslím. Také je to možné vyložit "dědičným hříchem" (singulár) působícím skrze sarks, který trvá až do našeho vykoupení a nelze se ho zbavit,  a "hříchy" (plurál), které mají v dědičném hříchu kořen, ale lze se jich vystříhat. Ani to si ovšem nemyslím. Beru to jako klasickou dialektiku protikladů, kterých je Písmo plné.  Extrémisté si však vždy vyberou jen jednu část pravdy a na ní pak často vystaví herezi, která se pro ně stane důležitou. Myslím, že kdyby se Tvá a má církev spojily, buď by vznikl ještě větší úlet nebo by se to nivelizovalo ;-)

P.



Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 18:36:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
1K 11:27-29 Kdo by tedy jedl ten chléb nebo pil kalich Páně nehodně, bude vinen proti tělu a krvi Páně. Ať člověk zkoumá sám sebe, a takto ať z toho chleba jí a z toho kalicha pije. Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sobě odsouzení, neboť nerozsuzuje tělo Páně.

2K 13:5 Sami sebe zkoušejte, jste-li ve víře, sami sebe zkoumejte. Či nepoznáváte sami na sobě, že Ježíš Kristus je ve vás? Ledaže byste byli neosvědčení.  

Toto jsou zásadní verše k tématu článku. Nikdo jiný nemůže a neměl by za věřícího rozhodnout, zda se může a má nebo nemůže a nemá účastnit Večeře Páně - to může jen on sám. Maximálně může být přečten text z 1K 11:27-29 s případným komentářem, načež je pak zodpovědností každého účastníka, bude-li jíst chléb a pít víno z kalicha nebo ne. Všechno, co by bylo požadováno nad to, může být od Zlého, jakkoli dobře to je myšleno.



Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 18:51:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta nová forma připomíná obsahem tu katolickou formulaci "...je to má vina, má veliká vina...". Mají totiž jedno společné, házet si na hlavu popel, i když některý žije s Bohem pomalu od kolébky a při svědectví mu činí problém najít vůbec nějaké přestoupení, které by se dalo pojmenovat jako hřích.

Podobný problém měl třeba Luther, který se sám obviňoval, až mu na mysl přišla ona Pavlova slova o milosti. Bez hříchu sice není ani jeden, ale život v milosti je v rozporu se sebemrskačstvím.



Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 11. duben 2018 @ 19:07:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
To vyznání je v pořádku a zcela s ním souhlasím. Bílý kamének jsem totiž nedostal protože bych byl Svatý ale proto, že jsi jsem vědom hříšnosti a toužím po změně a Svatým se stát.



Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Středa, 11. duben 2018 @ 20:29:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rosmano

Přiznám se, že mě ta úvodní část dost překvapila a měl jsem s tím a mám poněkud problém
.

Taky bych měla problém na tohle říct: Vyznávám...





Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 11. duben 2018 @ 21:08:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rosmano, 
Také je psáno, že pokud má někdo problém s bratrem, sestrou, ...nějakým hříchem, tak má svůj dar položit na podlahu a dokud neprovede nápravu nemá s darem chodit k oltáři. 
Pokud toto člověk při památce Páně vyznává, tak by se nad sebou měl zamyslet, měli by se nad ním zamyslet starší a bylo by moudré s tím něco udělat.  
Zároveň chápu co tím asi myslí, ale i tak bych se pod takové prohlášení nepodepsal. Proč bych měl vyznávat nějaké hříchy, hříšnost, když třeba zrovna v tu chvíli se raduji z toho, že jsem blízko P8na, že mne proměňuje, že jsem nezhřešil ani nepamatuji..
Pokud se dělá něco takto hromadně, tak jsou to prázdné fráze, vždyť každý v tu chvlíli má jiné prožívání a mohou být protichůdná a přitom správná. 
V jedné denominaci si lidé při památce přejí pokoj a odpouštejí si, je to krásné, milé... ale ve dvěřích kostela by se někteří "roztrhali". 
Naučené fráze jsou vždy nebezpečné.
Ale to je jen mé prožívání a já bych měl problém a pokud by to někdo takto pořád vyznával, tak bych se ptal po Boží moci, té dokonalé moci, která na rozdíl od obětí má moc proměnit jednou provždy, kde ta moc je, když po n letech křesťanství vyznáváme, že žijeme jako pohané.
Na druhou stranu vůdce tzv.reformace tvrdil, že křesťana a pohana nejde podle života rozeznat, no a pokud takové blbosti někdo věří pak musí i toto vyznávat. V životě člověka, který není proměňován Kristem k jeho obrazu je takové vyznání na místě, pak se naskýtá jen otázka, zda takového člověka nazývat bratrem, .. (jsem v obecné rovině, dokáži si představit, že t bratr je i není), ale v obecné rovině, v obecném vyznávání je to vyznání nevěry, vyznání, které říká, že Kristova oběť nebyla dokonalá, je stejná jako SZ oběti, jelikož také nemá moc proměnit člověka a proto jej také neproměňuje. 
Jirka



Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 21:28:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takhle mi to zní, jak by to nejspíš formuloval žalobník bratří... taková ubíjející sebeobžaloba...  



Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. duben 2018 @ 21:41:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
"Vyznáváš že jsi hříšný člověk, že neposloucháš Pána Boha, tak ho zarmucuješ a ubližuješ svým bližním, Božímu stvoření i sobě ? Vyznáváte-li to, pak odpovězte se mnou : Vyznávám. "

Také vnímáte toto vyznání jako vyznání víry ?

  Ano. Vnímám to jako vyznání víry, vyznání víry v sebe a svoje schopnosti. 

  Vnímám to tak, že mnoho lidí věří v samo sebe, své schopnosti svou snahu, svého boha, kterého si vyrábí ve své hlavě. A pak svou víru v sebe a své dílo vyznávají. Je dobře, že to říkají otevřeně, lepší, než kdyby vyznávali něco, co není v jejich životě pravda, co neznají a nežijí.




Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 08:34:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Chci se vás zeptat: Také vnímáte toto vyznání jako vyznání víry ?: "Vyznáváš, že jsi hříšný člověk, že neposloucháš Pána Boha, tak ho zarmucuješ a ubližuješ svým bližním, Božímu stvoření i sobě ? Vyznáváte-li to, pak odpovězte se mnou : Vyznávám."<<  Proč si ale myslíte, že jde o vyznání víry? Oni (CB) to tak někde píší a formulují, že jde o vyznání jejich víry při Večeři Páně? Nemyslím, že by toto bylo vyznáním víry, ale také ne, že by šlo o vyznání nevíry.

>>Kdo to takto vyznává, má právo přijímat chléb a kalich...<< A na tohle jste přišel jak, že jen kdo to takto vyznává, že má právo přijímat chléb a kalich? Někde to tak píšou? Není otázka sama: Vyznáváte-li to ... pak odpovězte vyznávám, navrženou možností? A pokud tedy to nevyznáváte, pak co o sobě vyznáváte? Já tedy osobně bych upřesnil v tomto případě ono slovo: vyznávat za doznávat. Tedy doznáváte se, doznáváte-li to, doznávám se.




Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 08:41:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sešlo se vás tady docela hodně, co máte problém si přiznat, že jste i přes veškerý dlouhodobý život v církvi stále hříšníci.

A to je problém.

Např. Toník tvrdí, že on tuto víru, kterou vyznávají ve článku nemá (Vyznáváš, že jsi hříšný člověk, že neposloucháš Pána Boha, tak ho zarmucuješ a ubližuješ svým bližním, Božímu stvoření  i sobě ?).
Na druhé straně jsem z něho už dříve doslova "vymámil" přiznání, že on občas také zhřeší.

Tedy zcela zjevný rozpor ve slovech. Uvědomuje si to vůbec?

A s tím mám zase já problém.....



Osobně to vidím, jako jen projev nedostatečné vzdělanosti ve víře.

Vím, že je to pro vás docela pobuřující představa, někteří se budete cítit uraženi - vždyť přece jste znovuzrození, léta už "chodíte v Duchu" a podobné další fráze!
Co vám bude nějaký katolík povídat!


Zásadní otázka tedy je: Může svatý člověk zhřešit a být tedy člověkem zároveň svatým i hříšným?
 
Může mít osobní hříchy a být přitom stále v postavení Božího dítěte, které se nechává vést Bohem?

Odpověď je: Může!

Pokud ovšem jsou jeho hříchy takové povahy, že ještě nemají za následek duchovní smrt křesťana. V případě těžkého hříchu, hříchu ke smrti, se křesťan od Boha odpoutává, přetrhává důvěrné společenství a ztrácí posvěcující milost, pramenící z přítomnosti Boha v lidském srdci.

V případě přítomnosti hříchů, které ještě nejsou ke smrti, může ale být člověk zároveň svatým a zároveň přitom i hříšným. Lidská svatost je totiž jen slabým odleskem svatosti Boží a může mít různou kvalitu, různé stupně dokonalosti.
Tím, že i své všední hříchy odbouráváme pravidelným pokáním - postupně z našeho života mizí, přestaneme je dělat - protože přítomnost Boha  neustále proměňuje naše srdce více k dokonalosti a tím se stáváme více svatými - stále více podobnými Kristu, více posvěcenými.



Tímto vyznáním víry (že jsme hříšníci) nikdo nevyznává, že by snad žil v područí hříchu ke smrti, ale vyznává, že si uvědomuje svou lidskou slabost a nedokonalost (neschopnost zcela nehřešit) - a tím i potřebu Boha v našem životě, který jediný má moc tento stav změnit do větší svatosti - tedy dále nás posvěcovat, zdokonalovat.

(Ez 37,28)
I poznají národy, že já Hospodin posvěcuji Izrael, když bude má svatyně navěky uprostřed nich.



Pro ty, co jste přesvědčeni, že jste už docela bez hříchu
:
Jste tedy vlastně svatí, viďte?
Ale jak, čím, můžete být ještě svatějšími, když už nyní prý žádné hříchy nemáte - jste tedy vlastně úplně dokonalí křesťané? - to mi vysvětlete!
Je nějaký důvod vás ještě více posvěcovat a jak vlastně, čím?



(Zj 22,11)
... Kdo ubližuje, ať ještě ubližuje do konce, kdo je špinavý, ať se ještě ušpiní, a kdo je spravedlivý, ať ještě až do konce koná spravedlnost, a kdo je svatý, ať se ještě posvětí.“....








Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 18:21:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Proto nezůstávejme již u počátečního učení o Kristu, ale směřujme k dospělosti. Nevracejme se k základním článkům o pokání z mrtvých skutků, o víře v Boha,
  • k učení o křtu a vzkládání rukou, o vzkříšení z mrtvých a o posledním soudu.
  • Budeme moci jít dále, když to Bůh dovolí.
Kdo neví, je to v židům 6,1-3.Komu to Bůh dovolí, může jít dále. Promiň Pepo, tebe ještě trápí takové věci?



Re: Vyznání víry u Večeře Páně (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 23:06:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rosmano, to je jenom další krok k zavrhnutí reformace a přiblížení se k papeženství a učení antikrista.
Když by tam už mělo být nějaké společné vyznání, tak by mělo ukazovat na očistnou moc Kristovy krve prolité k ospravedlnění hříšníků. A jestliže jsem byl jednou ospravedlněn, jsem před Bohem uznán jako čistý a ne jako hříšník.



Stránka vygenerována za: 2.22 sekundy