|
Právě je 262 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: magdalena07 ivanp rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116510002 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Reakce na reakci
Vloženo Pátek, 03. prosinec 2004 @ 08:45:06 CET Vložil: Bolek |
poslal xvejvodam Reakce na reakci
Toto je má odpověď na reakci k článku Tři Domy od D. Drápala, který autor (Vladislav Žídek) původně mylně přiřkl mně. Kurzívou původní text. xvejvodam
Toto nechť je považováno za reakci na článek Tři domy od xvejvodam ze 3.12.2003. Píši ho jako nový článek, protože původní článek je dosti starý a komentář by si tam už asi nikdo nepřečet'. A protože je to reakce, je to ve stejném tématu.
Podle mého názoru, který tu bude jistě skoro osamělý není liberální humanismus budoucím poraženým, ale vítězem nad věrami a náboženstvími.
Myslím, že můžeš mít pravdu, alespoň v oblasti křesťanství, alespoň u nás je hodně v menšině a sekularizace pokračuje. Ovšem na druhou stranu stoupá vliv nových směrů New Age, okultismu, budhismu atp.
Předem se omlouvám všem jejichž přesvědčení či morálku podráždím.
Při své reakci budu postupovat podle původního článku.
xvejvodam má pravdu, že hlavními duchovními silami jsou křesťanství, islám, humanismus, ale já bych přidal ještě minimálně jeden ateistický směr: totální materialismus, prostě přesvědčení, že nic krom majetku nemá cenu. Toto přesvědčení je žel rozšířenější než klasický humanismus.
Vím, že lidé mají potřebu v něco věřit. I já věřím; a to v dobro a schopnosti člověka, dále v moc přírody. A znám mnoho lidí, kteří věří všeléčicí moc peněz (Ti by asi nesouhlasili s tím, že věří). S tímto je spjato, že mnoho lidí si plete ateismus s neexistencí víry. Není to tak, ateismus je může být i víra. Darwin, který možná v Boha nevěřil, jistě věřil bezmezně s moc přírody. Pro ty, co by chtěli se dozvědět více a umí Anglicky: Secular Web Library
Souhlas, ovšem čistý ateismus abys pohledal, i lidé kteří ve všeléčící moc peněz věří, mnohdy zajdou ke kartářce či astrologovi, dokonce např. na ateizmu (Nietze) založený nacismus měl duchovně – okultní pozadí (Thule, vyznavači ohně, starogermánské pohanství). Prostě každý člověk má vnitřní potřebu duc*****, na kterou reaguje různým způsobem.
K snaze člověka být bohem, tato vlastnost je dosti mladou, například ji nenajdem u přírodních národů, i když i oni mají bohy a duchy. Člověk musel nějakou dobu opovrhovat bohem, než byl schopen se za něj považovat. A to nemění nic na mém přesvědčení, že ne Bůh člověka, ale člověk Boha vytvořil.
Snaha člověka být bohem = podstata prvotního hříchu a příčina všeho zla, myslím že tato vlastnost je naopak velice stará a myslím že jí lze velice jasně vypozorovat v šamanismu zmiňovaných národů. S tou druhou větou souhlas. Člověk se musel nějakou dobu utvrzovat ve své vzpouře proti Bohu a v pocitu její oprávněnosti, aby v sobě našel tu nebetyčnou drzost prohlásit se za Boha. Jinak člověk nestvořil nic, pokud bychom připustili, že Bůh neexistoval před člověkem, pak neexistuje ani teď, tím pádem člověk Boha nestvořil, spíš si ho jen vymyslel.
Tady se neubráním jednomu citátu:
"Viděli jsme vysoký oblouk spirálovitě stoupající energie. Nazvali jsme onen oblouk Bohem. Klidně jsme jej mohli pojmenovat úplně jakkoliv - třeba Hlubina, Absolutní temnota, Absolutní světlo, Hmota, Duch, Nejvyšší naděje, Nejvyšší zoufalství, Ticho. Ale nikdy nezapomínejme na to, že jsme to tak pojmenovali my."
Nikos Kazantzakis, Hlášení El Grecovi (to je krásná kniha o hledání Boha tak dlouho až člověk pochopí, že není)
V Bibli je jasně popsán okamžik, kdy Bůh přichází za Mojžíšem a sděluje mu svoje jméno. Taky je v Bibli napsáno: Hledejte a naleznete. Kdo tedy Boha skutečně hledá, tomu se dá poznat.
S humanismem často je spjata demokracie a má k ní určitě blíž než jakákoliv víra (i když demokracie v ateismu nevznikla). A proto je možné u nás se demokraticky rozhodnout, co je vražda a co ne a co je například potrat, o kterém jsme tak krásně s xvejvodamem diskutovali na jiném místě.
Ukázka toho, že demokracie, bez určitých vyšších mechanismů (řekněme např.morální zákon) se může stát zrůdným režimem. Co když například převládne ve společnosti touha po sexu s malými dětmi, demokraticky rozhodneme, že je to v pořádku…a je to. Atd. Pokud by to takto fungovalo, může většina prosadit v podstatě jakoukoliv zrůdnost.
Ano ateisté mají technologickou a materiální převahu, avšak nečeká je podle mne konec, ba naopak, až získají i morální převahu, vítězství. Kdybych tomu nevěřil, můj Svět by skoro neměl smysl. Věřím, že lidská víra probíhá po přímce víra v duchy-polyteismus-monoteismus-ateismus, kde poslední stav (prozatím) je zodpovědný ateismus.
Lidé už umírali kvůli svobody a myslím, že budou ještě mnohokrát, neboť svoboda je ta nejvyšší hodnota. Když mi někdo řekne boj za svobodu vzpomenu si na rok 1989 a Náměstí božího klidu v Pekingu. Tam byli lidé připraveni zemřít za svobodu.
Ateismus nemůže být nikdy morální, alespoň ne ve své většině, není nic, co by bránilo prosáknutí toho nejhoršího, co v člověku je. Pokud není žádný Bůh nejsou žádná jiná pravidla, než moje vlastní pravidla, pokud jsem já bohem, stanovuji pravidla já a jejich prosazení spočívá jedině v mé schopnosti či síle je prosadit. Tzv. vědecký ateismus jsme tu už měli a jediný výsledek byl že šli do háje i ty zbytky morálky a přinesl taková hesla jako: Kdo nekrade okrádá svou rodinu.
A přinesl i další věci, například to, že dnes stále nezáleží co umíš, jaké máš schopnosti, ale kde máš známé.
Přesvědčení o neexistenci absolutní pravdy znamená, že některé věci jsou k Pravdě blíž některé dál, že dokonalá pravda existuje jen pro jednotlivce a často pro každého jiná a v čase proměnná. Je to jak v vědě, tam se taky obraz vytváří postupným přibližováním. Věčné pravdy máte jen vy věřící.
Oxymoron (protimluv), pokud pravda neexistuje, nemůže být něco pravdě blíž. Dokonalá pravda je pro každého jiná? Takže když já budu o určitém objektu tvrdit, že je hranatý a ty že je kulatý, budeme mít oba pravdu? A co třeba, smrt, je pravda, že lidi umírají nebo je to pravda jen pro někoho?
To, že lidé v Evropě a částečně v Severní Americe se v posledních sto letech chytli okultismu, má podle mne kořeny v tom, že když lidé ztratili víru v Boha byli líní najít si nějakou jinou ateistickou či nonteistickou víru. A pochopitelně je to v té touze být silný, která je i u zvířat. Navíc, člověk se chce odlišovat. Znám lidi, co věří v pověry jen napůl, a zřejmě aby byli sví.
Proč to vysvětlovat leností? V duchu tvého tvrzení lze chápat že oni mají svou vlastní skutečnou okultistickou pravdu a ty máš tu svou ateistickou. Nehledě na to, že okultismus na rozdíl od ateismu funguje J
I já jsem přesvědčen, že pro správný život je třeba jen nemnoho peněz a že velké množství jich člověka ničí. Peníze nejsou samolék.
A proč si pořádně nenacpat břicho a nenechat se kazit penězi, vždyť po smrti nic není a tělo má jít do hrobu zhuntovaný, ne?
Vladislav Židek, ateista z přesvědčení
Myslím že nejsi ateista, je to jen póza, možná rebelie proti něčemu (rodičům?).Ateista považuje víru za nemoc a věřící za tmáře a svou svrchovanou vůli za nedotknutelnou a to ty neděláš, chováš se slušně a vážíš si naší víry, myslím, že jí považuješ určitým způsobem za pozitivní a proto jsi tu s námi. Ateista by nás přišel pouze přesvědčovat o naší ujetosti a potřebnosti berliček atp.
P.S.: Já tuto společnost mám rád a jsem na ni hrdý, i když vidím chyby, co se musí zlepšit. P.S.2: Nevíte někdo o zdroji na netu v češtině týkající se právě ateismu? P.S.3: Vše, co jsem napsal jsou mé názory a stojím si za tím. Nakonec jeden ýrok z trochu jiného soudku: "Kdybychom úmyslně zanedbávali slabé a bezmocné, docílili bychom tím možná nějaké budoucí výhody, ovšem za cenu nesmírného zla v přítomnosti." Charles Darwin, O původu člověka (tak pomáhejme všem potřebným)
Co je zlo, když není žádný garant dobra a spravedlnosti, když po smrti nic není, proč nežít na úkor druhých?
S přáním všeho dobrého xvejvodam
|
Re: Reakce na reakci (Skóre: 1) Vložil: zagothal (zagothal@post.cz) v Pátek, 03. prosinec 2004 @ 13:41:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | I já označím původní text kurzívou.
Myslím, že můžeš mít pravdu, alespoň v oblasti křesťanství, alespoň u nás je hodně v menšině a sekularizace pokračuje. Ovšem na druhou stranu stoupá vliv nových směrů New Age, okultismu, budhismu atp.
To jsem popsal níže.
Souhlas, ovšem čistý ateismus abys pohledal, i lidé kteří ve všeléčící moc peněz věří, mnohdy zajdou ke kartářce či astrologovi, dokonce např. na ateizmu (Nietze) založený nacismus měl duchovně – okultní pozadí (Thule, vyznavači ohně, starogermánské pohanství). Prostě každý člověk má vnitřní potřebu duc*****, na kterou reaguje různým způsobem.
Nietzeho jsm četl, a tak můžu svědčit, že zaprvé nebyl absolutní ateistou, věřil v absolutní moc vůle, a za druhé nacisté z něho vycházel asi tak, jak Svědci Jehovovi z Bible, taky vše vytrhovali z kontextu a překrouceli. (to je můj názor na SJ).
Lidé chodí ke kartářce, neboť chcou znát budoucnost a vůbec si neuvědomují, že tím zrazují své přesvědčení o své moci nad svými životy.
Jinak člověk nestvořil nic, pokud bychom připustili, že Bůh neexistoval před člověkem, pak neexistuje ani teď, tím pádem člověk Boha nestvořil, spíš si ho jen vymyslel.
Ano vy taky říkáte: "Na počátku bylo slovo, ...". V tomto smyslu mezi stvořením a vymyšlením není moc rozdíl.
Nikos Kazantzakis, Hlášení El Grecovi (to je krásná kniha o hledání Boha tak dlouho až člověk pochopí, že není)
N. Kazantzakis prožil celý život hledáním boha. Začal řecké ortodoxii, pak zabrouzdil do starořeckého polyteismu, pokračoval budhismem, pak přes Nietzeho a komunismus došel až k této myšlence, kterou formuloval krátce před smrtí. Proto jsem zde tuto myšlenku použil.
Ukázka toho, že demokracie, bez určitých vyšších mechanismů (řekněme např.morální zákon) se může stát zrůdným režimem. Co když například převládne ve společnosti touha po sexu s malými dětmi, demokraticky rozhodneme, že je to v pořádku…a je to. Atd. Pokud by to takto fungovalo, může většina prosadit v podstatě jakoukoliv zrůdnost.
V tom s Tebou souhlasím. Já tvrdím, že demokracie je nejlepší z reálných uspořádání, ne ze všech možných.
Ateismus nemůže být nikdy morální, alespoň ne ve své většině, není nic, co by bránilo prosáknutí toho nejhoršího, co v člověku je. Pokud není žádný Bůh nejsou žádná jiná pravidla, než moje vlastní pravidla, pokud jsem já bohem, stanovuji pravidla já a jejich prosazení spočívá jedině v mé schopnosti či síle je prosadit. Tzv. vědecký ateismus jsme tu už měli a jediný výsledek byl že šli do háje i ty zbytky morálky a přinesl taková hesla jako: Kdo nekrade okrádá svou rodinu.
Já uznávám, že jsou třeba pravidla, ale ty můžou být společenskou smlouvou, za kterou považuji i náboženskou či jinou morálku.
A proč si pořádně nenacpat břicho a nenechat se kazit penězi, vždyť po smrti nic není a tělo má jít do hrobu zhuntovaný, ne?
Ale člověk není na Světě sám, hlavní by pro člověka mělo být dobro celého lidstva.
Myslím že nejsi ateista, je to jen póza, možná rebelie proti něčemu (rodičům?).Ateista považuje víru za nemoc a věřící za tmáře a svou svrchovanou vůli za nedotknutelnou a to ty neděláš, chováš se slušně a vážíš si naší víry, myslím, že jí považuješ určitým způsobem za pozitivní a proto jsi tu s námi. Ateista by nás přišel pouze přesvědčovat o naší ujetosti a potřebnosti berliček atp.
Ateismus není póza, ale pojmenování.
Ateismus-popírání existence nebo možnosti poznat boha. (Slovník cizích slov, Enczklopedický dům, 1996)
A to snad splňuji, či ne?
A vyrostl jsem ve velmi ateistickém prostředí.
Co je zlo, když není žádný garant dobra a spravedlnosti, když po smrti nic není, proč nežít na úkor druhých?
Garantem dobra by mělo být svědomí, které se tvoří působením okolí.
S pozdravem Vladislav Židek |
Re: Reakce na reakci (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 04. prosinec 2004 @ 18:54:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Nietzeho jsm četl, a tak můžu svědčit, že zaprvé nebyl absolutní ateistou, věřil v absolutní moc vůle, a za druhé nacisté z něho vycházel asi tak, jak Svědci Jehovovi z Bible, taky vše vytrhovali z kontextu a překrouceli. (to je můj názor na SJ).
Lidé chodí ke kartářce, neboť chcou znát budoucnost a vůbec si neuvědomují, že tím zrazují své přesvědčení o své moci nad svými životy.
To, jakým způsobem vycházeli nacisté z Nietzeho je irelevantní, spíš jsem ukazoval, že i „ateistický“ nacismus měl okultní (duchovní) pozadí. A podle tvé definice ateismu bys asi nebyl ateistou ani ty. Nietze nebyl ateistou, protože věřil v absolutní sílu vůle a ty například věříš v morálku či mravní zákon v člověku.
S těmi lidmi co chodí ke kartářce – zase není hlavní věcí, co si uvědomují nebo ne, hlavní je, že věří v něco, co je přesahuje.
Ano vy taky říkáte: "Na počátku bylo slovo, ...". V tomto smyslu mezi stvořením a vymyšlením není moc rozdíl.
Ano, jenže to na počátku bylo Slovo všemohoucího Boha, bylo to Slovo, které se stalo tělem a přebývalo mezi námi - Pán Ježíš Kristus. Ještě jsem ovšem neviděl, že by se lidské slovo stalo tělem, ani jsem o tom neslyšel. Zkus si něco vymyslet – stane se to skutečností? Těžko.
V tom s Tebou souhlasím. Já tvrdím, že demokracie je nejlepší z reálných uspořádání, ne ze všech možných.
Já myslím, že demokracie je systém, který je založen na lidech (vláda lidu) pokud jsou lidé zlí je zlý i systém. Takže pokud by demokracie neměl ještě nějakou vyšší kontrolu (např. jak říkám morální zákon), stane se tím nejzrůdnějším systémem.
Já uznávám, že jsou třeba pravidla, ale ty můžou být společenskou smlouvou, za kterou považuji i náboženskou či jinou morálku.
Ale to ti právě říkám, záleží na lidech, kteří tu společenskou smlouvu uzavírají, co když se většina demokraticky rozhodne a uzavře společenskou smlouvu, že Vladislav Žídek je vynikající jídlo? Já osobně věřím, že morální zákon, který cítíme nedává smysl, pokud jej do nás nevložil někdo vyšší, než jsme my.
Ale člověk není na Světě sám, hlavní by pro člověka mělo být dobro celého lidstva.
Proč? Co to je dobro lidstva? Ty víš co je pro lidstvo dobré? Vždyť to je jen pár miliónů tvorů, kteří se chovají jako viry (viz Matrix), narodí se, několik desítek let otravují své životní prostředí a zemřou. Tak jaképak dobro lidstva.
Ateismus není póza, ale pojmenování.
Ateismus-popírání existence nebo možnosti poznat boha. (Slovník cizích slov, Enczklopedický dům, 1996)
A to snad splňuji, či ne?
A vyrostl jsem ve velmi ateistickém prostředí.
Odmítání možnosti poznat Boha je myslím agnosticismus, protože ten kdo říká , že Boha nelze poznat vlastně připouští jeho existenci. Jinak já jsem taky vyrostl v ateistickém prostředí. Jinak myslím, že to nesplňuješ a právě proto je to póza.(tedy respektive to splňuješ zvnějšku, nikoliv ve svém niterném přesvědčení)
Garantem dobra by mělo být svědomí, které se tvoří působením okolí.
Ale ten garant příliš často selhává, než aby mohl být skutečným garantem.
S přáním všeho dobrého Michal
|
]
Re: Reakce na reakci (Skóre: 1) Vložil: zagothal (zagothal@post.cz) v Neděle, 05. prosinec 2004 @ 08:11:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak bys ale mojí víru nazval Ty?
V.Ž.
P.S.: Uznávám, že demokracie může se zvrhnout , viz Německo 30. let, kde kdyby nebyl nacismus, byl by tam komunismus. |
]
]
Re: Reakce na reakci (Skóre: 1) Vložil: zagothal (zagothal@post.cz) v Neděle, 05. prosinec 2004 @ 20:35:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mně by se líbil více třeba jen humanismus mně se nelíbí slovo sekulární, nějak mi nejde přes prsty.
P.S.: Neukončíme tuto diskusi?! |
]
|
|
|
|