Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476711
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Je dáno pochopení Písem všem?
Vloženo Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 16:59:49 CEST Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal vendaor



 John H. Reisinger: Čtyři Abrahamova potomstva 4.
 

Poslal theo v Středa, 17. srpen 2005 v 09:46:49 CEST




Je podivné, kolika závažných chyb se může jeden dopustit. Pokusím se zmínit o hlavních nedostatcích v učení bratra Johna H.Reisingera. Theo si jich nevšiml?

1/ podle I.Ptr.2,5-11 je prý královstvím kněží, pronárodem svatých „pravá církev“ a Izrael „jím nikdy nebyl, protože nedodržel smlouvu“; požehnání z II.Moj.19,4-5 dostala prý dědictvím církev.

Do očí bijící příklad nepozorného čtení Písem. Apoštol Petr převedl doslovné izraelské království kněží do duchovní podoby, aniž by to bratr John postřehl. Petr označil věřící za „živé kameny, z nichž se má stavět duchovní chrám a oni mají přinášet duchovní oběti“. John to vše postavil na hlavu! Opravdové, skutečné království kněží, které fungovalo v dějinách lidstva pouze v Izraeli, Izraeli odepřel a zcela proti duchu Písem ho chce aplikovat na církev. Nepochopil, že církev nemůže být doslovným královstvím „kněží“, nýbrž maximálně královstvím jediného „kněze“, kterým je Pán Ježíš.

2/ John píše, že Izrael nikdy nebyl “Božím chrámem“ tak, jak jím je církev. Zde se asi John probudil a objevil Ameriku.

Je přece zřejmé, že Izrael nemohl být duchovním chrámem neboť měl hmotný chrám, v kterém přebývala Boží sláva. Hmotný chrám byl předchůdcem duchovního.

3/ Dalším Johnovým nebiblickým tvrzením, evidentně nejzávažnějším, je, že Izrael, pokud jde o jeho postavení zvláštního národa, byl z a v r ž e n.

Zde se John otevřeně postavil proti Božímu slovu z Řím.11,1: „…zavrhl Bůh svůj lid? Naprosto ne!....“ V 1.-2.století bych takovou hloupost chápal, ale v 21.století to je neomluvitelný blud.

4/ John pokračuje, že „sláva Páně odešla z chrámu kvůli ohavnostem Izraele“ a dal verše z Ez.8,6; 9,4;

Nedovedu posoudit míru „slávy“ v chrámě z doby Šalomouna, z dob Makabejských a z doby, kdy se v něm procházel náš Pán. Jedno však nemůže nikdo popřít: po očištění chrámu, poskvrněném Antiochem Epifanem, se Hospodin k tomu chrámu přiznal tím, že mimo jiné učinil zázrak s kultickým olejem, který vydržel svítit v malém množství až do výroby oleje nového. Na počest toho zázraku začali Židé slavit jeden svátek navíc – svátek světel,Chanuka. Pán Ježíš se také zúčastnil na tom svátku, jak o tom píše Jan 10,22; v době narození Pána tento chrám nazývá Pán „svým chrámem“ – Mal.3,1; John si asi nevšiml, že se v chrámě zjevil Zachariášovi anděl u oltáře – Luk.1,8-11- proč by posílal Bůh anděla do chrámu, který by už nebyl objektem jeho zájmu? Dokonce i po tom, kdy Pán řekl Židům – „zanechává se váš dům pustý“ – Mat.23, 38 – se prokázalo, že cesta etiopského dvořana do „pustého“ chrámu nebyla zbytečná, ale jeho modlitba v chrámě byla vyslyšena – Sk.8,26-27;

5/ poslední Johnův výplod je až legrační, kdyby ho nemyslel vážně: píše – „Musíme odlišovat Izrael jako fyzický národ, který jakožto národ obdržel zvláštní smlouvy, od Izraele jako lidu „milovaného pro své otce“ (a kvůli Otci).


Přečetl jsem o Izraeli mnoho, ale takou hloupost dosud nikdo nenapsal:

- existuje Izrael fyzický, podle krve neboli tělesný Izrael, který obdržel zvláštní smlouvy;

- a existuje prý ještě jiný Izrael (samozřejmě pouze v Johnově hlavě), který je „milovaný pro své otce“; John cituje z Řím.11,28: „Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli, ale vám to přineslo prospěch“, kdo se stal nepřítelem církve?, nějaký mystický Izrael z Marsu?, ne, byl to pouze ten fyzický národ, potomci Jákoba, Mojžíše, Ezdráše i Simeona….. A máme až neuvěřitelný příklad překrucování Písem. Snad i John jednou pochopí jak přestřelil.






"Je dáno pochopení Písem všem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je dáno pochopení Písem všem? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 17:19:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vendaore,

co bys chtěl, když si najedeš myší na odkaz na zmiňovaný článek tohoto bratra, kterým je uveden v tvém článku. Tak to má být článek pod pořadovým číslem 666. A co bys dobrého, pod takovým číslem chtěl najít?

Karels



Re: Je dáno pochopení Písem všem? (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 22:18:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten článek, z něhož kritzuješ vybrané pasáže, jsem nečetl a myslím, že ho ani číst nebudu. Chci reagovat na některé tebou vyjádřené myšlenky, vendaore, bez ohledu na to, co říkal autor toho praprapůvodního inkriminovaného článku.

vendaor: Nepochopil, že církev nemůže být doslovným královstvím „kněží“, nýbrž maximálně královstvím jediného „kněze“, kterým je Pán Ježíš.

V Janově Zjevení se říká, že Ježíš Kristus z "nás" učinil krále a kněží, "královstvím a kněžími". Mluví se tady o více než jednom kněžím. Protože ta věc má svůj význam, tak v tom vidím dost podstatnou nesrovnalost mezi tvým tvrzením o "jediném" knězi a mezi citací ze Zjevení o skupině (či třídě) kněží. Jak to vysvětlíš? Pokud jde o tu jedinečnost Ježíše Krista v takovém novém uspořádání věcí, tak je nepopiratelným faktem, že Ježíš Kristus je "veleknězem" neboli prvním mezi kněžími, podobně jako je první mezi svými bratřími.


vendaor: podle I.Ptr.2,5-11 je prý královstvím kněží, pronárodem svatých „pravá církev“ a Izrael „jím nikdy nebyl, protože nedodržel smlouvu“; požehnání z II.Moj.19,4-5 dostala prý dědictvím církev.

Ano, pozorný čtenář si všimne, že na počátku Bible, v Mojžíšově zákoně, Bůh mluví o království kněží a svatém pronárodu, kterým měl být podle zaslíbení fyzický izraelský národ. Na opačném konci Bible, v Janově Zjevení, se mluví o království a kněžích pocházejících z jiného vyvoleného, zdánlivě náhradního národa svatých, totiž ze středu křesťanů neboli Ježíšových následovníků. Kdo tedy nakonec bude v království nebeském, tedy po naplnění všech Písem, těmi kněžími? Formuluju otázku, tady v podkomentáři asi není prostor na její diskuzi. Ale docela rád bych vyjádřil, co o této otázce vím.



Re: Je dáno pochopení Písem všem? (Skóre: 1)
Vložil: venca v Pátek, 19. srpen 2005 @ 08:19:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K bodu 3, kde kritizuješ tezi, že Izrael byl zavržen:

John tam uvádí citát z Matouše. Bylo by fér ten citát uvést i tady. Bez něho John vypadá jako debil. To jsi chtěl?

Matouš 21:33  Poslyšte jiné podobenství: Jeden hospodář vysadil vinici, obehnal ji zdí, vykopal v ní lis a vystavěl strážní věž; potom vinici pronajal vinařům a odcestoval.
34  Když se přiblížil čas vinobraní, poslal své služebníky k vinařům, aby převzali jeho díl úrody.
35  Ale vinaři jeho služebníky chytili, jednoho zbili, druhého zabili, dalšího ukamenovali.
36  Znovu poslal další služebníky, a to více než před tím, ale naložili s nimi právě tak.
37  Nakonec k nim poslal svého syna; řekl si: `Na mého syna budou mít přece ohled!´
38  Když však vinaři shlédli syna, řekli si mezi sebou: `To je dědic. Pojďme, zabijme ho, a dědictví připadne nám!´
39  Chytili ho, vyvlekli ven z vinice a zabili.
40  Když nyní přijde pán vinice, co udělá těm vinařům?"
41  Řekli mu: "Zlé bez milosti zahubí a vinici pronajme jiným vinařům, kteří mu budou odvádět výnos v určený čas."
42  Ježíš jim řekl: "Což jste nikdy nečetli v Písmech: `Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kamenem úhelným; Hospodin to učinil a je to podivuhodné v našich očích´?
43  Proto vám pravím, že vám Boží království bude odňato a bude dáno národu, který ponese jeho ovoce.
44  Kdo padne na ten kámen, roztříští se, a na koho on padne, toho rozdrtí."
45  Když slyšeli velekněží a farizeové tato podobenství, poznali, že mluví o nich.
46  Hleděli se ho zmocnit, ale báli se zástupů, protože ty ho měly za proroka.




Re: Je dáno pochopení Písem všem? (Skóre: 1)
Vložil: venca v Pátek, 19. srpen 2005 @ 08:26:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě by bylo záhodno citovat celou souvislost Římanům 11:

Římanům 10:12  Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
13  `každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen´.
14  Ale jak mohou vzývat toho, v něhož neuvěřili? A jak mohou uvěřit v toho, o kom neslyšeli? A jak mohou uslyšet, není-li tu nikdo, kdo by ho zvěstoval?
15  A jak mohou zvěstovat, nejsou-li posláni? Je přece psáno: `Jak vítaný je příchod těch, kteří zvěstují dobré věci!´
16  Ale ne všichni přijali evangelium. Už Izaiáš říká: `Hospodine, kdo uvěřil naší zvěsti?´
17  Víra je tedy ze zvěstování a zvěstování z pověření Kristova.
18  Ptám se však: To snad nikdy neslyšeli zvěst? Ovšemže slyšeli! `Po celé zemi se rozlehl jejich hlas, do nejzazších končin jejich slova.´
19  Ptám se tedy: Nepochopil Izrael, co mu bylo zvěstováno? Nepochopil; už u Mojžíše se přece říká: `Vzbudím ve vás žárlivost na národ, který není národem, proti národu pošetilému vás popudím k hněvu.´
20  A Izaiáš má odvahu říci: `Dal jsem se nalézti těm, kteří mě nehledali, dal jsem se poznat těm, kteří se po mně neptali.´
21  O Izraeli však říká: `Každý den jsem vztahoval ruce k lidu neposlušnému a vzpurnému.´

Římanům 11:1  Chci tím říci, že Bůh zavrhl svůj lid? Naprosto ne! Vždyť i já jsem Izraelec, z potomstva Abrahamova, z pokolení Benjamínova.
2  Bůh nezavrhl svůj lid, který si předem vyhlédl. Nevíte z Písma, jak si Eliáš Bohu naříká na Izrael?
3  `Hospodine, proroky tvé pobili a oltáře tvé pobořili, já jediný jsem zůstal, a také mně ukládají o život!´
4  Jakou však dostal odpověď? `Zachoval jsem si sedm tisíc mužů, kteří nesklonili kolena před Baalem.´
5  A tak i nyní je tu zbytek lidu vyvolený z milosti.
6  Když z milosti, tedy ne na základě skutků - jinak by milost nebyla milostí.
7  Co z toho plyne? Izrael nedosáhl, oč usiluje. Dosáhli toho jen vyvolení z Izraele, ale ostatní zůstali zatvrzelí,
8  jak je psáno: `Bůh otupil jejich mysl, dal jim oči, aby neviděli, uši, aby neslyšeli, až do dnešního dne.´


A závěr z toho? Je úplně jiný, než tvrdíš: A tak i nyní je tu zbytek lidu vyvolený z milosti. Co z toho plyne? Izrael nedosáhl, oč usiluje. Dosáhli toho jen vyvolení z Izraele, ale ostatní zůstali zatvrzelí.

Zbytek lidu vyvolený z milosti = židé, kteří uvěříli v Krista.



Re: Je dáno pochopení Písem všem? (Skóre: 1)
Vložil: venca v Pátek, 19. srpen 2005 @ 08:28:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z toho vyvstává otázka: Jde Pavel proti výroku Ježíše Krista? Nebo hovoří o něčem jiném?



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy