Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462478
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: eucharistia vs. panova vecera
Vloženo Sobota, 08. duben 2006 @ 20:18:30 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal dru89

Ahojte! Som katolicka. No cez moju najlepsiu kamaratku som sa dostala do krestanskeho spolocenstva a k nazorom, o ktorych som pocas mojej dovtedajsej viery nic nepocula. Najprv to bolo docela tazke, bo kazda z nas mala svoju pravdu, ale postupom casu som si nasla niekde svoje miesto. No cim dalej tym viac mam pocit, ze sa musim pre nieco rozhodnut. Ale chcem sa rozhodnut pre pravdu a jedinu moznost, ktoru vidim, ako tu pravdu mozem najst, je konfrontovat rozne problemy... a pocut nazor viacerych ludi najlepsie z roznych cirkvi...

Chcela by som vas poprosit, aby ste mi napisali vas nazor, co pre vas znamena eucharistia, ale panova vecera. Chcem vediet, ako to mam brat... Je to zvyk na pamiatku, dojde k premeneniu? Je tam Pan Jezis skutocne pritomny?... Chcela by som ale, keby ste mi aj napisali z coho vychadzate a preco ste presvedceny o tom, o com ste presvedceni.. Obstoji to vase presvedcenie,ked sa konfrontuje s Bibliou?? Dakujem.. Svojim nazorom mi pomahate najst moju cestu. S pozdravom Dru89


"eucharistia vs. panova vecera" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: eucharistia vs. panova vecera (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Neděle, 09. duben 2006 @ 22:24:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj dru89!
To sis pěkně naběhla, myslím, že už brzy se můžeš těšit na argumentační smršť našich internetových misionářů, pro které bude katolická ovečka vítaným soustem.
Jako členka římsko-katolické církve by ses měla v první řadě do hloubky seznámit z učením své církve, jinak vlastně nebude co srovnávat s jinými naukami.
Radím ti přečíst si proto knížku kardinála Tomáše Špidlíka "Eucharistie - lék nesmrtelnosti" (Refugium, Velehrad 2005, www.refugium.cz).
Bratrsky Presbyter



Re: eucharistia vs. panova vecera (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Pondělí, 10. duben 2006 @ 03:10:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kromě článku o Svátosti ze dne 8. dubna je tu tedy tvůj osobní dotaz. Napíši tedy moje dojmy. Jako katolík jsem chodil k přijímání v katolické církvi. Ale také v rámci ranného ekumenického hnutí jsem si řekl, že není nic špatného přijít i jinde. Taky jsem to udělal. Musel jsem ale rozlišovat, kde mne přijmou. Nevadilo to u luteránů. U baptistů, kde jsem byl často na bohoslužbách bych přijmout nemohl, protože se tam přísně předpokládá jejich křest dospělého člověka. Také jsem tam byl vždy jen divákem.
Byl jsem i jinde v církvích evangelického typu. Někdy jsem nepostřehl, že je to ta jedna neděle v měsíci, kdy se u nich přijímá, seděl jsem v řadě a tam se košík s chlebem podává od jednoho ke druhému a tak i kalich. Trapně jsem podal košík, resp. kalich dalšímu, aniž bych se zúčastnil. Potom jsem si zvykl dávat pozor a vysednout z řady a odejít dozadu včas před začátkem proměňování.Stává se to i na vícedenních tématických konferencích širšího typu, kde je téma společné a počet zastoupených církví veliký, že se slaví bohoslužba pro zúčastněné a já tam sedím mezi nimi, raději dávám teď pozor.
Byl jsem ale v pohodě u americké církve, která si říká, že nemá název a „my jsme jen křesťané“. Tam se místo vína bral rybízový mošt (což není teologicky nijak závadné).
Nebyl jsem u husitů, z jakéhosi dojmu, že bych musel být členem společenství.
Co ale bylo všude stejné, to byl cítěný rozdíl mezi „památkou“ a „tělem“. Totiž je pojetí, nazvěme ho zhruba Kalvínské, že jde o slavení památky. A další je, že jde o přítomnost Krista v oběti. „Památka“ se slaví i u CČE (přijala Helvetské vyznání víry roku 1920 a tím i pojetí eucharistie, že je na památku). Také jsem tam byl, nejméně dvakrát. Ale u těchto společenství (i u těch „my jsme jen křesťané“) jsem cítil, že mne to neuspokojuje. Naposledy před asi 9 lety v Karviné. Od té doby nechodím k Večeři, kde je helvetské pojetí.
Jinak na samotnou kalvínskou církev jsem zvědavý a jednou se chystám přečíst si Institutiones od samotného Kalvína, prý je tam důležité mluvení o přijetí milosti. Ale nejbližší kalvínský kostel, co znám je v Bratislavě, čeští Kalvíni se roku 1920 sloučili s českými luterány a vznikla CČEvangelická.
Viděl jsem také bohoslužbu anglikánů Praze, tam přistupuje spousta věřících k oltáři pro Svátost a jak si myslí, oni mají pojetí o přítomnosti, tedy ne jen památku, ale tam jsem se neodvážil, protože to je komunita lidí, kteří se znají, většinou zahraničních studentů, a já jsem si tam připadal opravdu jako host. Přesto, že jsem zahlédl překvapený pohled u studentky vedle mne, co to, že nevstávám a nejdu si též pro Tělo Páně, vždyť bych měl.
Miroslav
(cituji):
Teologie: Svátost Večeře Páně
Přišlo v Sobota, 08. duben 2006 v 20:19:36 CEST vložil Bolek
presbyter poslal:
Úvod do problematiky (článek)
(z diskuze)
Re: Svátost Večeře Páně (Skóre: 1)
Od mk (miliko@atlas.cz) v Neděle, 09. duben 2006 v 05:48:24 CEST

Když odcházím od Večeře Páně, držím Ježíše v sobě, cítím se spojený, proniká mne a je to směřování k lepšímu, zvláště v ten den, ale na to myslím pořád celý rok. S Ním ale je to jiný pocit.



Re: eucharistia vs. panova vecera (Skóre: 1)
Vložil: JirkaX v Středa, 12. duben 2006 @ 12:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Dru... , může to být pro Tebe nyní trošku těžké, protože některé názory na tuto věc mohou být hodně odlišné. Ty však potřebuješ zajisté pravdivá slova, o které by jsi se mohla opřít. Především Ti chci poradit, aby jsi chodila především tam, kde Tě přijmou s opravdovou láskou a pochopením, a kde nebudou lpět na jakékoliv teologii, ale kde Tě budou schopni přijmout i s trošku odlišnými názory na některé věci. Křesťané by se neměli snažit vnucovat své názory druhým. Lidské poznání je totiž nedokonalé, avšak v Bohu je moudrost i poznání všech věcí, proto je i zapotřebí hledat pravdu. Tvá víra je také i Tvé osobní přesvědčení. Je-li člověk upřímný v srdci, jistě pravdu najde i uvidí, kde je. Také by si člověk neměl o sobě hned začít myslet, že už vše chápe a že už všemu naprosto porozumněl, neboť to potom může předcházet i pád člověka. Neboj se proto mít i své osobní přesvědčení. Důvěřuj Pánu, hledej i zkoumej a porozumnění přijde do Tvého srdce. S pozdavem Jirka



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy