Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472087
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: JESUS PEOPLE - kdo byli a kdo jsou
Vloženo Čtvrtek, 15. červen 2006 @ 16:43:56 CEST Vložil: Bolek

Z našich církví poslal daggie

JESUS PEOPLE - z debaty, která proběhla v dubnu na serveru Aeropag. Vzhledem k tomu, že Jesus Movement a Jesus People stále existují a jsou pozůstatky posledního vskutku evangelikálního probuzení v moderních dějinách západní civilizace (pseudocharismatické excesy typu "toronto blessing" atd. nemhu akceptovat), stálo by za to se na Granosalis tomuto fenoménu podrobněji věnovat. Bude-li zájem, samozřejmě. Jméno: Jesus People USA
Zakladatel: John Herrin st.
Rok založení: 1971
Posvátné texty: Bible; příklad důrazů – kniha Skutků, 2: 44-47, 4: 32-35
Počet: asi 500 lidí



Historie:
Koncem šedesátých let alternativní kultura kulminovala. Užívání drog kvetlo, hippies byli v centru mediální pozornosti a co bylo nejpřekvapivější, velké množství těchto mladých se stalo křesťany. Diváci znali tyto skupiny pod různými jmény. Jesus Freaks, Jesus People nebo Street Christians.

Velká část mladých evangelistů pro Krista ovšem ještě nedávno jela v drogách, volné lásce a nechovala valné sympatie k majoritní společnosti.
Když se obrátili, mluvili o Ježíšově revoluci a věřili, že poslední doba je blízko.

Mnozí přilnuli k fundamentalistům a přejali jejich pohledy. Základní zaměření hnutí se točilo kolem spasení skrze zkušenost víry v Ježíše Krista. Byly tu ovšem další prvky, které činily toto hnutí pro laiky těžko uchopitelné – jako např. velký vliv pentekostalismu, glosolalie a učení o křtu Duchem. Přestože hnutí Jesus People nebylo příliš sebevědomé, cítili se jeho členové být součástí probuzení a přirovnávali svou situaci k velkým probuzením osmnáctého století.

Je těžké dohledat úplné začátky tohoto hnutí, protože Jesus People nebyli jednotnou organizací, nýbrž mnoha malými skupinami, často oddělenými velkými vzdálenostmi od ostatních.

Mnozí badatelé pokládají za začátek rok 1967 a otevření prvního pouličního křesťanského centra jménem The Living Room (jižní Kalifornie). Tam prý začalo prvně pronikat evangelium do alternativní kultury mladých.

Trend alternativně laděných misionářských skupin se rychle šířil. V roce 1971 The National Institute of Health evidoval v USA na tři tisíce komunit a o osmi stech z nich se dalo říci, že nějak spadají pod Jesus People. Přijetím fenoménu žití v komunitách zachytily tyto skupiny určitý proti-establishmentový postoj, který v křesťanské tradici přetrvával pravděpodobně od začátku.

Zde jsou souvislosti přímého vzniku organizace Jesus People.

Jon Trott, dlouholetý člen, editor časopisu Cornerstone a historik skupiny, sleduje příběh do začátku roku 1971. Jim a Sue Palosaari a Linda Meissner (zakladatelka Jesus People Army ze Seattlu) cestovali po středozápadě a hledali místo, kde by mohli začít se službou. Zjistili, že Milwaukee je pohostinné a uspořádali přes něj manifestační pochod. Po této akci se komunita rozrostla na 25 členů a začali si říkat Jesus People Milwaukee (JPM).
Skupina se zaměřila především na lidi ze subkultury. Mládež na drogách, vyvrhele, uprchlíky z domova a homosexuály – prostě všechny, kdo potřebovali Ježíše.



V říjnu 1971, John Wiley Herrin, pastor z jihu (který měl předtím trochu problémy s alkoholem a manželskou věrností) navštívil JPM se svojí ženou a dětmi. Rodina byla zaujata komunitním způsobem soužití a "úplným odevzdáním každého aspektu svého života Ježíši Kristu" a krátce poté se Herrinovi stali součástí skupiny. Do října 1971 JPM dosáhli stovky. O tři měsíce později měla skupina zhruba 200 členů.

Kolem dubna 1972 se JPM rozdělili do několika menších skupin, mj. za účelem evangelizace Evropy. Herrin zformoval skupinu, složenou z kapel Jesus Rock, The Resurrection a třiceti dalších lidí, a jali si šířit evangelium. Pojmenovali se Jesus People USA (JPUSA). Cestovali ve starém autobusu a několika auty celé léto 1971 a stali se středem mediální pozornosti. Dlouhovlastí hippie-evangelisté, kteří hodlali obrátit Spojené státy na víru.
Koncem r. 1971 skupina opustila "základnu" v Milwaukee a cestovala na jih do Gainsvillu, kde organizovala hudební vystoupení pro velké množství studentů na University of Florida v Gainsville. V Gainsvillu se setkali s vlažným zájmem a zjistili, že si je lidé pletou s jinou mediálně známou skupinou s "The Children of God". Postrašeni nedostatkem úspěchu se členové skupiny přesunuli do Duluthu v Minnesotě a doufali, že se jim podaří zformovat stálou komunitu. Krátce poté se cítili svázáni potřebou města a přesunuli se do Chicaga, kde našli pohostinné ubytování v místní Faith Tabernacle Church.


V tomto bodě vývoje JPUSA jejich samozvaná misie obsahovala školu následování, pouliční evangelizaci a výjezdy s kapelou. Hudba skupiny The Resurrection byla centrem evangelizace teenagerů z Chicaga.

JPUSA zažili první větší problém v r. 1974; když jejich vedoucí, John W. Herrin "něco měl" s mladou ženou z komunity. Během této krize se skupina několik měsíců (neúspěšně) pokoušela vést sama. Situace se vyřešila tím, že se Herrin rozvedl, přestěhoval na západ a opustil službu. Dva diakoni, Glenn Kaiser a Richard Murphy byli zvoleni, aby skupinu vedli jako starší.

Jiná mrzutá záležitost vznikla v létě 1974, když Jack Winters, člen místní charismatické komunity Daystar, začal vyučovat v hodinách JPUSA. Jeho zvěst se točila kolem potřeby "disciplíny" v životech rebelující mládeže. Členové byli nabádáni, aby se navzájem fyzicky trestali a nepřizpůsobivým mládežníkům dávali kvalitní lekce.
Tyto praktiky trvaly po tři roky. Pak vedení rozhodlo, že tohle učení nemá žádnou souvislost s jejich zaměřením a musí přes palubu. Vztah JPUSA s Wintersem se ještě zhoršil poté, co Winters nutil členy JPUSA buď navštěvovat Daystar nebo to "celé rozpustit a jít domů".

Po roce 1975 JPUSA seznali, že potřebují stálé ubytování a po velkém rozvažování koupili dům s šesti byty na Paulina Street. Vybudovali zde lofty a velké pokoje změnili na mužské a ženské ložnice. Některé z pokojů občas hostily i více než dvacet lidí.

Během této doby JPUSA založili časopis Cornerstone, který se po čase stal celonárodně respektovanou náboženskou tiskovinou. Skupina také potřebovala stabilnější finanční zázemí, než jaké mohlo být zajištěno sbírkami a ustavila několik malých firem, zabývajících se drobnými opravami v domácnostech: natíráním, opravami střech a tesařstvím (říkali si tent-making ministries) .

V r. 1978 se JPUSA sloučila s paralelní černošskou křesťanskou komunitou a usadili se v bývalém hotelu blízko Lake Shore Drive v Chicagu.

Začátkem 80tých let se pokusili více sociálně angažovat, dělali snídaně a starali se o bezdomovce. S tím, jak se zvětšovaly jejich možnosti, pořádali stále větší akce. Mezi ně patří i uspořádání Cornerstone Festivalu – je to velký festival typu Woodstocku a opakuje se každoročně.



V pozdních osmdesátých letech se Chicago nacházelo v bytové krizi a JPUSA se snažili co nejvíce pomoci bezdomovcům. V osmdesátém sedmém se rozdělila skupina na Paulina Street - část získala grant a hypotéku a ve staré továrně na Clinton Avenue vybudovali ubytování pro větší počet bezdomovců.

Ve stejné době JPUSA otevřeli také agenturu Crisis Pregnancy Center , která pracovala přibližně s šedesáti klienty měsíčně. JPUSA se stali díky svým aktivitám známými na veřejnosti, i když stále příležitostně finančně strádali. Jak řekl jejich ekonom: "vždy máme víc plánů než peněz, ale nakonec vždycky nějak vyjdeme". Po osmnácti letech jsou stále na tomtéž místě – a stále bez peněz.



JPUSA klade důraz na to, čemu říkají „služba světu“. Znamená to, že členové i hosté jsou povzbuzováni, aby se účastnili shromáždění a evangelizací.
KOMENTÁŘE: jo takhle nejak sem si predstavoval ze to vzniklo. jen skoda, ze se to vyvinulo do dnesni podoby (mluvim o hudbe, aby nedoslo k mylce) ... asi to tenkrat musel bejt desnej heges ale hudebne to aspon stalo za to ... napada me jedno prirovnani ... czechtek
--- Btw: rodiče některých echtbaptistů budou mít možná ohrané kazety s nápisem Jesus People doma. Zeptejte se, ať víte, jak to znělo. Jo, myslím že Raimon má doma CD kapely The Ressurection Band - později REZ, o níž se tady píše.
Článek jsem přeložil odsud:
http://religiousmovements.lib.virginia.edu/nrms/jpusa.html
Pro nás nepodstatné podrobnosti (např. nicneříkající geografické názvy, či bližší popis jižanského fundamentalismu) jsem vynechal; něco možná nevědomky zkreslil. Jsou tam i další info a odkazy. Když bude čas, něco zase přidám. Třeba "controversy"
---
btw ty fotky sou mazec, ty sem vcera nevidel ... nejhustsi je ten typon s vysisovanym megaafrem, jez tam kohosi krti ...


---
Posílám komentář ohledně hippies a křesťanské hudby.Je to trochu jinak.Zabývám se dlouhodobě historií významného amerického probuzení Jesus Movement (nebo Jesus People) z let 1969 - 1979. Jsem v kontaktu s hlavními představiteli a historiky tohoto hnutí. Také s vedoucím Jesus People v Chicagu, kde dosud pracují tím původním (nekomerčním) způsobem např. s chudými ve městě atd. Doporučuji navštívit tyto webové stránky: http://www.hollywoodfreepaper.org/ a http://www.jpusa.org/ a také http://www.glennkaiser.com/
Myslím, že to co začali v Jesus Movement, nebylo o chvalách a manipulaci. Spíše to bylo o radikálním pochopení evangelií a apoštolských listů (zvláště ap. Pavla a Jana). S touto primitivní teologií milosti skrze Kristův kříž a prostinkém přijetí možnosti nového života s Ním šli do ulic a hlásali svobodu v Kristu chudým, narkomanům a jiným outsiderům. Proto byli autentičtí a Amerika dodnes vzpomíná na toto probuzení. Jsou součástí i encyklopedií. Jejich práce se však musí (jako všechno v křesťanství) zkoumat kriticky. Po tolika letech to je nutné. Jsem ochoten diskutovat a podávat informace. Můj výzkum je velmi rozsáhlý. God Blez U.
---
Ahoj all Aeropag's People!
Reaguji na výzvu Johannese_Anticlimacuse z Notabene. Otázka hnutí Jesus Movement a Jesus People je poněkud složitější než se na první pohled zdá. Vzhledem k tomu, že se výzkumem tohoto amerického křesťanského fenoménu již nějakou dobu intenzivně zabývám, chtěl bych vám podat vyčerpávající informace. Žel všechno mám v angličtině a překládat tolik materiálů by mi dalo velkou práci. Na což nemám čas ani sílu. Takže ve zkratce: Já jako bývalý charismatik a bývalý baptista jsem toto hnutí hodnotil jak dle teologie, tak dle praxe obou mých bývalých směrů. Soustředil jsem se na sledování bludných učení i špatné praxe. Komunikoval jsem s v podstatě s nejdůležitější postavou a dle mě hlavním iniciátorem hnutí Duanem Pedersonem (http://en.wikipedia.org/wiki/Duane_Pederson). Ten působil jako pouliční evangelista a sociální pracovník ve věznicích atd. Byl členem Eastern Orthodox Church (viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Orthodox_Church) a o teologii si udělejte dle tohoto odkazu svůj názor (je to anglicky). Počátky hnutí Jesus Movement byly ryze evangelikální (berte samozřejmě v potaz biblické poznání a praxi té doby - počátek byl v r.1969). Později se někteří hlavní protagonisté, jako Lonnie Frisbee (http://en.wikipedia.org/wiki/Lonnie_Frisbee) setkali při pouličních evangelizacích se známou charismatickou evangelistkou Kathryn Kuhlman (http://en.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman) a byli ovlivněni její podivnou teologií a evangelizační praxí. Na její práci mimo jiné navázal Benny Hinn, jeden z iniciátorů tzv. "Toronto Blessing". Zde doporučuji navštívit web Aleše France, který má problematiku učení a praxe těchto postav charismatického hnutí velmi dobře a objektivně zpracovanou. Zde je odkaz - http://mujweb.cz/www/apologet/index_studie.htm.
Problematika Jesus People je fakt hodně složitá, takže to zkrátím. Existuje více odnoží jako pozůstatky tohoto hnutí. Lonnie Frisbee se orientoval výrazně charismaticky se sklony k mysticismu a spiritismu (podvědomě od K. Kuhlmanové přijal doktrínu hereze "Pozdního deště" - jako předchůdce "Toronto blessing") a r. 1993 zemřel na AIDS. Vzhledem k tomu, že jsem jeho život a dílo neměl možnost ještě podrobně prozkoumat, netroufám si hodnotit co udělal dobře a co špatně. Nicméně jeho vliv na vznik charismatického hnutí Vinice (Vineyard Christian Fellowship) je dostatečně prokázán jak v knihách Johna Wimbera, zakladatele Vinice, tak i v historické literatuře (zde opět doporučuji web Aleše France-na dotazy mohu zodpovědět). Má také za to, že problémy, které hnutí Vinice provázely během její existence byly zaviněny právě nesprávnou orientací na znamení a zázraky, které Lonnie Frisbee přinesl jako externí evangelista do tehdejšího kvakerského sboru v Yorba Linda v Los Angeles. John Wimber tyto důrazy akceptoval (i když došlo k rozdělení sboru) a posléze zde vznikl jeden z prvních sborů Vinice. Pokud bychom se orientovali na ryze evangelikální část hnutí Jesus Movement, můžeme sledovat práci Rev. Duana Pedersona (http://www.hollywoodfreepaper.org/), který mi osobně potvrdil, že se dále přes 30 let věnuje práci na ulici s bezdomovci, vězni ve věznicích atd. Což je v podstatě totéž, s čím při vzniku hnutí začínal. Nesmím samozřejmě zapomenout na jeho práci při vydávání novin hnutí Jesus Movement THE HOLLYWOOD FREE PAPER, které byly ve své době tím, čím dnes např. webové stránky - aktuální a pravděpodobně necenzurované zpravodajství z života hnutí atd. Pokud bychom chtěli projít všechny následné křesťanské komunity či skupiny nebo např.hudební vydavatelství, vzniklé z tohoto hnutí, nestačil by nám prostor. Dle mého výzkumu i názoru amerických křesťanských odborníků na toto hnutí (David di Sabatino, s nímž jsem také v kontaktu), zřejmě jediní kdo pracují stejným bezprostředním způsobem a nasazením s bezdomovci, chudými a narkomany, je komunita Jesus People v Chicagu. Hlavní postavou zde je známý blues-rockový hudebník a pastor Glenn Kaiser. Jejich misie v Chicagu je oficiálně podporována misijní organizací Evangelical Covenant Church v Chicagu. Takže i zde můžeme vidět, že možná charismatická orientace této komunity není zřejmě prosazována na úkor čistoty učení NZ. Vzhledem k tomu, že i s Glennem Kaiserem jsem v kontaktu, budu se zajímat jak o oblast praktické služby, tak i o teologii této skupiny. Výsledky mohu zveřejnit jak dílčím způsobem, nebo po nějakém čase shrnout v nějaké publikaci. To je prozatím vše. Ať je vám to k užitku. A vše hodnoťte kriticky, jako ostatně vše v současném křesťanském světě. Budiž vám k tomu povzbuzením slova našeho milého apoštola Pavla z 1Te 5,21 - 22: "Všecko zkoumejte, dobrého se držte; zlého se chraňte v každé podobě." God Blez U.
---- Ahoj - a dík, že ses ukázal. Snažil jsem se sledovat (po hudební stránce) linii psychedelická hudba 60tých let k Praise and Worship Music.
Tzn. jednalo se o snahu zjistit, kde jsou kulturní kořeny "chval" v té podobě, jak je známe teď. Glenn Kaiser by o tom mohl vědět hodně.
Chci říct, že Ti budem vděčný za každou informaci...
---
Ahoj Dejme!
Pokračuji ve výzkumu a jak toho bude více, tak zveřejním. Nejradši bych to publikoval v celku, jenže na to mi teoretický výzkum nebo dopisy s postavami toho hnutí nestačí. Chtělo by to praxi. Setkat se s nimi osobně, vidět ovoce služby, případné nedostatky, kriticky zhodnotit kázané slovo atd. Takže bych potřeboval se někdy dostat do USA. Věřím, že v budoucnu to bude možné.
A propos. Ten článek, který jste přeložili, byl (dle mého) poněkud tendenční. Připadlo mi to, jako by to psali nějací jižanští fundamentalističtí křesťané, kteří od 60. let nebyli schopni přežvejknout hnutí hippies a Jesus Movement s nima hodili do jednoho pytle. My tady v Česku si musíme dát pozor na to, koho z USA posloucháme a oddělovat jejich názory od objektivní pravdy. Není americký křesťan jako americký křesťan. Zvlášť někteří bílí jižani (Oklahoma, Texas, Georgie, Alabama, Louisiana nebo Florida etc.) mají problémy s vnímáním lidských práv, osobní svobody a svobody projevu. A to jak v USA, ve světě tak i v církvi. Doporučuji (pro lepší pochopení problematiky jižanské mentality) přečíst si knihu etnologa Karla Zástěry: Kulturní identita juhu USA (www.levneknihy.cz), která velmi fundovaně přibližuje tuto problematiku. Někteří Jižané si totiž neuvědomují, že mimo svou komunitu nebo region, kde žijí se stejně uvažujícími lidmi, působí velmi arogantně a hlavně netolerantně. Pokud se toto chování (zřejmě podvědomé) spojí s mezinárodní křesťanskou misií, dochází k velkým problémům v komunikaci a značnému nepochopení např. českého prostředí.
---
Hoj,

No vidíš. Měl jsem pocit, že spojením s alternativní kulturou by se v ČR (minimálně od procesu s PPU a Charty 77, od Kocába, kterej dostal pryč Rusáky a tak) nikdo neměl cítit dotčen. To je spíš pocta . Nikdy by mi prostě nepřišlo na mysl, že spojením s touhle kulturou by byli Jesus People nějak diskreditováni. To je asi taky jeden rozdíl mezi námi a jižními fundamentalisty .
Díky za tip na knížku, určitě se po ní poptám...

A pokud tedy budeš mít nějaké komplexnější výstupy, tak je sem hoď, je to zajímavý, co píšeš...
---
Dear Aeropag's People!
Přijměte ode mě VELKOU OMLUVU!!! Ten váš 1. článek o Jesus People jsem si dneska přečet podrobně. Je to OK. Předtím jsem to jen tak přelétl. SORRY!
To co se týká jižanských fundametalistů ale musím nechat tak. Jsem poněkud naštván, že v BJB nemají někteří "head-managers of church" dost rozumu a paktují se s nima naprosto bez rozumu (viz. články o převratu v SBC). Nenechte se opít rohlíkem a nedejte si vzít svobodu údajně "ve jménu čistoty evangelia". Je rozdíl mezi křesťanským fundamentalismem (převratníci v SBC) a křesťanským radikalismem (např.Jesus People). Dejte si bacha i na charismatiky. Jak z USA, tak z ČR. Je to děs. Myslím jako jejich učení a praxe. Lidí z charismatických skupin je mi spíše líto.
No a na závěr: s těmi jižany z USA - doporučuji shlédnout film EASY RIDER. Tam uvidíte natvrdo, jak na jihu jednala místní komunita s těmi, kteří se nechtěli přizpůsobit nabo s hippies, co cestovali po USA. No a teď, po 40 letech takhle jižansky vychovaní "svatoušci" jezdí po světě a povzbuzeni vzrůstající silou pravicových "křesťanských" extremistů v USA šíří své ("silové") pojetí evangelia. No a to NENÍ můj hrnek kafe. A hlavně...není to biblické. Viz. Matouš 26,52: Ježíš mu řekl: "Vrať svůj meč na jeho místo; všichni, kdo se chápou meče, mečem zajdou." Fundamentalista totiž již z principu nemá problém použít pro prosazení své tzv. svaté myšlenky použít zbraň. To samé platilo v 60. letech na jihu USA i o křesťanských fundamentalistech. Zvláště o těch ovečkách známých jižanských kazatelů, které byly např. členy National Rifle Association (Národní střelecká asociace). Když studujete historii USA, zjistíte, že brutalita, s jakou se na jihu USA potlačovaly mírové nebo protirasistické demonstrace, byla nepochopitelná. Nepochopitelná ovšem jen do té doby, dokud se nesetkáte se způsobem uvažování a kázání některých jižanských kazatelů. Takové "evangelium" totiž přináší místo lásky a milosrdenství nenávist vůči (pro ně nepochopitelným) jevům a osobám, které potřebují spíše pomoc (v 60. letech drogově závislí nebo černoši, dnes např. gayové či ženy, které chtějí na potrat). Nenávist, kterou její hlasatelé podněcují ve jménu Božím, nemůže zakrýt hlavní problém těchto "kazatelů" - pocit viny vůči Bohu a nedostatek milosti přiznat svou chybu a odpustit. Místo toho si vybudovali v rámci své komunity pozici "Božích guru", ze které hodnotí (jakoby ve světle poznání Písma) situaci ve společnosti a ve světě a jakoby "zasvěceně" hledají a předávají univerzální Boží řešení. Je to však pouze nebetyčná pýcha, která je žene proti zbytku celé společnosti v USA. Vzhledem k dnešní globalizaci se tento pohled (i u baptistů) šíří rychle i k nám. Takže pozor na místní "jižanské fundamentalistické guru", kteří se skrývají např. za misijní, publikační nebo učitelskou činností. Opět doporučuji použít Pavlovo 1Te 5,21 - 22: "Všecko zkoumejte, dobrého se držte; zlého se chraňte v každé podobě." Toť vše. Hodnoťte můj pohled kriticky, jako vždy. Kriticky znamená se zdravým rozumem. To je např. v charismatických nebo některých jiných skupinách striktně zapovězeno. Bůh vás ochraňuj zapomenout na zdravý rozum. God Blez U.
---
jj dik za info, btw s jizany z usa mam svoje zkusenosti (i kdyz trosku jineho typu). jich USA, obzvlast tamni venkov, je velmi sverazny kraj. vubec se nedivim ze tam takhle uvazujou a jednaji, jsou to silne uzavrene komunity. kdyz se pak dostanou ven (jako do sveta) tak jim vsechno prichazi cizi a sanzej se s tim bojovat, tak trochu xeno-
---
Hi! Nechci, aby to vypadalo, že nemám Jižany rád. To zase ne. Sám hraju jižanskej rock a oslovují mě kapely jako The Allman Brothers, ZZ Top, Atlanta Rhytm Section. Stevie Ray Vaughan, který hrál texaský blues, je jeden z mých muzikantských vzorů. Já prostě nemám jenom rád "jižanský myšlení" tak, jak se projevuje navenek. Je to jako myšlení moravských Hanáků (jsem jeden z nich), taky nejsou moc snášenlivý a nesmíš se jim poddávat. Jenže...jakmile žiješ mezi nima, porozumíš jejich duši a dáš jim to najevo, získáš si je. Tož tak.
A propos. Dopručuji knihu Ellis Amburnové: Perla janis Joplin. Vydala česky Votobia Olomouc v r. 1995. Najdete ji v okresních knihovnách. Co byla janis Joplin za číslo v 60. letech asi víte (rockerka, drogy, bisexuálka atd.)? Jenže málokdo ví, že ta holka byla v 1954 (ve svých 9 letech) pokřtěná na vyznání své víry a že její mamka Dorothy vyučovala v nědělní škole. Malá Janis byla opravdu Boží dítko milosti. Jenže...Jih je Jih. Byla v pubertě hodně divoká a rodina ani její okolí v církvi ji neuneslo. Posléze došlo ke všem známým (a pro ni hodně blbým) věcem - sex, drugs & rock'n'roll. A byla v pytli. Když se pak na konci svého života (7 týdnů před svou smrtí - předávkovala se heroinem) vrátila domů, do texaského Port Arthuru, pomoc nenašla. Ačkoli ji hledala. Citace: "Toužila po domově, byla hvězdou hledající sebeúctu, ketrá jí byla v pubertě odepřena, ale ukázalo se, že nic z toho už zpět nezíská". Ptám se - kde byli její kazatelé, aby jí řekli toto: "Tu k němu zákoníci a farizeové přivedou ženu, přistiženou při cizoložství; postavili ji doprostřed a řeknou mu: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice. V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?" Tou otázkou ho zkoušeli, aby ho mohli obžalovat. Ježíš se sklonil a psal prstem po zemi.
Když však na něj nepřestávali naléhat, zvedl se a řekl: "Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!" A opět se sklonil a psal po zemi.
Když to uslyšeli, [zahanbeni ve svém svědomí] vytráceli se jeden po druhém, starší nejprve, až tam zůstal sám s tou ženou, která stála před ním. Ježíš se zvedl a řekl jí: "Ženo, kde jsou ti, kdo na tebe žalovali? Nikdo tě neodsoudil?"Ona řekla: "Nikdo, Pane." Ježíš jí řekl: "Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš!"
(Evangelium dle Jana 8, 3 - 11)
Na konci 60. let se ale na jihu USA ani v tamější církvi ani v místní komunitě s milostí tehdy nemohla setkat (!) a Jesus People ještě po USA asi nejezdili. Škoda. Rád bych se z toho, jako křesťan, poučil.
---
Omluva se přijímá.
Easy Rider, jo!

Oh, they 're scared what you represent to them. Freedom...





"JESUS PEOPLE - kdo byli a kdo jsou" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: JESUS PEOPLE - kdo byli a kdo jsou (Skóre: 1)
Vložil: ShirleySomye v Úterý, 26. říjen 2021 @ 12:39:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I also want to advise you to pay attention to the fact that today there are a lot of options to facilitate your learning. Personally, I always refer to essay help websites and this way I save my time. At the same time, my college performance is at a good level and all written work is of high quality



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy