Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 450 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116501420
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Poděkování Jiřímu Krupovi
Vloženo Pondělí, 26. červen 2006 @ 04:16:05 CEST Vložil: Bolek

Listárna poslal Aleš Franc

Dovolil bych si krátce zareagovat na článek, který na Grano Salis zveřejnil Jiří Krupa. V úvodu bych chtěl Jiřímu Krupovi poděkovat, že si moji práci přečetl, i za to, že se mým pracem zde na Grano Salis tak systematicky věnuje. To u mých kritiků nebývá obvyklé. Jiřímu Krupovi patří dík i za to, že v  mé práci našel faktickou chybu, a to nepřesnost ve výkladu citace Ricka Joynera. Joyner ve své knize napsal: “Jedním z důvodů, proč se přikláním k názoru, že toto byly prorocké zážitky a že jsem nemluvil se skutečnými lidmi, byla doba jejich trvání. Tak např. většina lidí už měla sny, které byly tak reálné, že si chvíli po probuzení mysleli, že to byla skutečnost. Nicméně i nejrealistyčtější sny obyčejně začínají blednout a po několika hodinách mohou být zapomenuty.” Ve své studii jsem neúmyslně pominul předcházející Joynerův výrok a vyvodil jsem z něho tento nesprávný závěr:

“Joynerovi je potvrzením pravosti zážitků i to, že po procitnutí nemizí: “…i nejrealističtější sny obyčejně začínají blednout a po několika hodinách bývají zapomenuty. Se skutečnými zážitky to tak není.” Ačkoliv Joyner píše, že se příklání k názoru, že se se skutečnými lidmi nesetkal, zůstává této možnosti otevřen a snaží se ji obhajovat na základě výkladu Písma. Dále uvádí, že se jedná o proroctví - neboli o druh prorockého zážitku na úrovni 5, který je přesnější než zážitek na úrovni 3, kam řadí například inspiraci Písma. Tím implicitně uvádí, že jeho zážitky jsou na mnohem vyšší úrovni, než byla inspirace Písma, ačkoliv to jinde popírá. Jedná se o klasický trik, se kterým se lze setkat v mnohé literatuře. Spisovatel se slovně vymezí proti nějakému učení a pak učí přesně to, co vlastně kritizuje. Joyner se vymezí proti vytváření učení z proroctví a stavění proroctví nad Písmo, ale svojí klasifikací zjevení přesně toto sám činí. Tak Joyner vlastně tvrdí, že jeho zážitky jsou získány na přesnější úrovni (tj. na úrovni 5), než je přesnost inspirace Písma (kterému přiřazuje úroveň 3) a elegantně se tím vyhýbá – aniž by to explicitně tvrdil – možnosti rozsuzovat jeho přesná vidění Písmem, i když tvrdí pravý opak. Jak by totiž bylo možné zážitek na vyšší úrovni rozsuzovat podle úrovně nižší? Nicméně, ve výše uvedeném citátu jsem se zmýlil a učinil jsem závěr z něčeho, co jsem pochopil zcela odlišně. Přiznávám a omlouvám se! Dlouho jsem nad celou věcí přemýšlel. Mění to však něco podstatného na faktech, která jsem předložil pro své hodnocení Joynera? Jedná se o Božího služebníka, proroka, člověka, kterému Bůh dává zjevení? Naprosto ne! Nevěřím, že je vůbec možné se s mrtvými, a to jakýmkoliv způsobem, setkat. Ani Saul se podle mne nesetkal se Samuelem. Písmo říká, že se doptával ducha věštího. Žádný spiritista ve skutečnosti nekomunikuje s duchy zemřelých, ani Rick Joyner. Ačkoliv on sám tuto možnost nezamítá a nechává si vrátka otevřená, v Bibli nic podobného nenacházím. Od doby, kdy Joyner vydal svoji knihu, vedu vleklé polemiky s jeho stoupenci, kteří se krkolomně snaží dokázat, že komunikovat s duchy zemřelých – jedná-li se o jimi neiniciované zjevení - možné je. Domnívají se, že učedníci komunikovali s duchy zemřelých na hoře proměnění, že oblak svědků je ve skutečnosti přítomnost duchů zemřelých v našem okolí nebo že Kristova slova o Bohu živých lze vyložit tím, že se kolem nás vyskytují duchové zemřelých, ačkoliv Ježíš tento verš použil k důkazu vzkříšení. Stejnou argumentaci použil i Joyner, když se snažil ospravedlnit možnost své komunikace s duchy zemřelých na základě komunikace Ježíše s Mojžíšem. Jiří Krupa se domnívá, že pokud Joyner prohlásí, že se v jeho případě jednalo o zjevení, je tím Joyner z obliga. Avšak i Písmo mluví o setkáních s duchovními bytostmi (v tomto případě šlo o anděly) jako o zjeveních. Lidské oči prostě duchy nevidí, pokud je Bůh člověku skrze zjevení neotevře. Jestliže tedy Joyner se ve svých zjeveních setkává s duchy zemřelých, je to tragédie. Přitom fakt, že ve skutečnosti se o duchy zemřelých nemůže jednat, je více než zřejmý. V současné době jsem dokončil o daném fenoménu knihu, která vznikla podstatným rozšířením inkriminované studie, kterou nabídnu ke zveřejnění Granu Salis, v níž se věnuji i Ricku Joynerovi a kde jeho učení zasazuji do širšího, eschatologického kontextu. Pevně věřím, že tato kniha přispěje k objasnění problematiky z širšího a systematičtějšího úhlu pohledu. S pozdravem všem čtenářům Grano Salis a Jiřímu Krupovi zvlášť, Aleš Franc


"Poděkování Jiřímu Krupovi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

POZNÁMKA K TZV. CHARISMATICKÝM PROROKŮM (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Pondělí, 26. červen 2006 @ 12:47:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nemám čas na podrobnou analýzu, ale možná by neškodilo připomenout charismatickým prorokům, kteří nerespektují zásady reformačního výkladu Nového zákona a svými bludy podporují ultra-dispenzacionalistické "učitele" toto:
Již Sigmund Freud označil náboženství jako neurózu. Teologie i náboženská praxe charismatických fundamentalistů (dovezená z USA) např. v oblasti démonologie velice připomíná animismus, který je dle Freuda vlastní primitivním národům, dětem a neurotikům. Vzhledem k tomu, že S. Freud byl žid (sice ateistický) a jeho psychoanalýza pochází z velmi dobrého poznání Starého zákona, tak bych mu i věřil. No a protože jsem řadu těchto charismatických excesů viděl a zažil i "vyučování" na tato témata, mohu konstatovat, že např. Toronto Blessing bylo a zřejmě ještě je hnutí na podporu náboženské neurózy se silnými psychotickými projevy. Pokud dáte video z těchto shromáždění k analýze psychiatrovi, tak máte za chvíli jasno. Křesťané by si měli konečně uvědomit, že Duch svatý je v prvé řadě Duchem moudrosti a zjevení našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista a také Duchem milosti a pokorných proseb o slitování. Čili obnova církve a probuzení bude VŽDY naším Pánem orientována k pokání, kříži a vzkříšení a k ÚPLNÉMU POCHOPENÍ UČENÍ APOŠTOLA PAVLA. Pokud něčí učení o křtu v Duchu svatém a používání charismat k tomuto nevede, je to zlé. Nebudou-li stávající církevní vedoucí ochotni takto chápat učení o Duchu svatém a "pojedou-li" dále dle svých náboženských pouček, tak se církev jako celek nedohodne na ničem. A církev jako celek se výrazně mine cílem. Vždyť než přijde Ježíš podruhé, tak musí býti zvěstováno Jeho evangelium všemu stvoření. No a teď charismatici a dispenzacionalisté zvěstují evangelium jejich církví, místo aby zvěstovali evangelium milosti našeho Pána Ježíše tak, jak nás to nauči apoštol Pavel.



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy