Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 336 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461782
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí?
Vloženo Čtvrtek, 06. červenec 2006 @ 10:31:38 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Proto řekni izraelskému domu: Toto praví Panovník Hospodin: Obraťte se a odvraťte se od svých hnusných model, odvraťte svou tvář od všech svých ohavností! (Ezechiel 14:6) . Katolická církev prohlašuje, že vše, co je v její církvi se má zachovávat a uctívat. Máme tak mnoho soch, medailonů, relikvií a artefaktů jako znamení svatosti Pána Boha. Nicméně Stvořitel výslovně říká... . Exodus 20:4  Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. . Deuteronomium 29:16  Viděli jste jejich ohyzdné a hnusné modly, dřevo a kámen, stříbro a zlato, které mají. . Katolická církev učí své následovníky se sklánět před sochami když se modlí. Kdokoliv a kdekoliv může vstoupit do katolického kostela a vidět klečící lidi před sochami. Nicméně Stvořitel výslovné říká... .

Exodus 20:5 Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí . Leviticus 26:1 Ve své zemi si nebudete dělat bůžky, ani si nevztyčíte tesanou sochu nebo posvátný sloup, ani nepostavíte přitesaný kámen, jimž byste se klaněli. Já jsem Hospodin, váš Bůh. . Katolická církev proklamuje zcela hlasitě, že Ježíš je mrtev a nemůže Ti pomoci. Když vstoupíš do jakéhokoliv katolického kostela uvidíš MRTVÉHO Ježíše na kříži, MRTVÉHO Ježíše v rukách své matky nebo dítě Ježíše v rukách své matky. Nicméně máte se dívat na LIDI a ŽENY zobrazené na sochách. Dívat se na Marii, Josefa, Petra, Antonína a stovky dalších svatých. Všichni jsou vyobrazení jako živí a plně schopni pomoci vám ke slyšení vaši modlitby. Nicméně je psáno... . Skutky apoštolské 25:19 nýbrž měli s ním jen nějaké spory o své náboženství a o nějakého zemřelého Ježíše, o němž Pavel tvrdil, že je živ. . Matouš 28:6 Není zde; byl vzkříšen, jak řekl. Pojďte se podívat na místo, kde ležel. . Andělé, kteří toto řekli se dívali upřeným pohledem k místu, kde dříve Ježíše ležel, než na místo, kde byl pověšen! . Katolická církev prohlašuje, že se musíte sklonit s úctou před ČLOVĚKEM, který je nazýván Papež. Samá slova těchto papežů to byla, když se prohlásili za "Boha na zemi", a proto je katolíci musí uctívat... . "Papež není jen představitelem Ježíše Krista, on je Ježíš Kristus sám" - Katolický tisk - Catholic National červenec 1895 . "My zde na zemi vlastníme místo Boha Všemohoucího" - Papež Lev XIII . Titul "Pán Bůh Papež" je nalezen ve spisech papeže Jana XXII Extravagantes, titul 14, kapitola 4 . Římanům 1:25 vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen. . Katolická církev deklaruje, že všichni by se měli modlit k Marii, Josefovi, Tereze a stovkám dalších svatých. Katolická církev jde až tak daleko, že prohlašuje, že Marie je naše Spasitelka! . 7 května 1997 (David W. Cloud, funamentální zprávy a služby baptistů, 1701 Harns Rd., Oak Harbor, WA 98277) - Dne 7 května Papež Jan Pavel II oddal na své hlavní audienci své publikum "Panně Marii" a zdůraznil nutnost všem křesťanům přijmout Marii jako svou matku. Poznamenal, že slova řečena Ježíšem na kříži k Marii a Janovi - "Ženo, hleď tvůj syn!" a "Hleď tvá matka" (Jan 19:26,27), a prohlásil, že v tomto tvrzení "JE MOŽNO POROZUMĚT PRAVÉMU VÝZNAMU MARIÁNSKÉ ÚCTY v církevní komunitě... která je nadto založena na vůli Kristově" (Vatikánské Informační Služby 7 květen, 1997) . Jan Pavel II podtrhnul, že "historie křesťanské piety učí, že MARIE JE CESTA KTERÁ VEDE KE KRISTU, a ta synovská oddanost vůči ní nezmenšuje důvěrnost vůči Ježíši, ale spíše to zvyšuje a vede k velmi vysokým hodnotám dokonalosti." Uzavřel to celé řečí ke křesťanům "udělejte si místo pro Marii v každodenním životě, když UZNÁVÁTE JEJÍ ÚŽASNOU ROLI V CESTĚ SPASENÍ" (tamtéž) . Nicméně je psáno : Ježíš mu odpověděl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. (Jan 14:6) . Nicméně katolické požadavky, které jsou pro všechny její členy jsou - nosit medailony, kříže, škapulíře atd... Dokonce k démonům, kteří se zjevují jako Marie a Ježíš sděluje následující... . "Noste hnědy škapulíř a další svátostné předměty." Také by mělo být, aby každý člověk měl u sebe doma sochu.... - Bayside "Americké Lurdy" Ježíš a Marie hovoří k světu skrze Veroniku Lueken . "Noste jakékoliv velikosti krucifix, který najdete. Je jedno je-li velký, nebo malý, ale s obrazem mého Syna" Nařízení z nebe... zjevení Panny Marie -7. září 1985 . "Musíte u sebe mít krucifix. Vyžadujeme krucifix." Nařízení z nebes... ze zjevení Ježíše 18. června 1987 . Sám papež prohlásil v roce 1981, "Když papež Jan Pavel II byl postřelen a operován v roce 1981, řekl, aby mu nebyl odňat hnědý škapulíř, který nosil.. Je to jedna ze dvou 'nejvíce doporučených' oddaností v Círivi.." Papež Jan Pavel II je přesvědčen, že Panna Maria z hory Karmel spolu s Pannou Marií Fatimskou jej zachránily před kulkami Mehmeta Ali Agcy (viz Inside the Vatican , červen 2001, str.44) . "Panna Maria ve svém posledním zjevení ve Fatimě (portugalsku) a Lurdách (Francii) oblékala hnědý škapulíř. Papež, třetí z řádu karmelitánů na sobě nosil škapulíř Panny Marie Karmelitské od doby, co byl mladým chlapcem. Často se ptá Panny Marie z Karmelu na pomoc při důležitých rozhodnutích." - Vatikánský magazín.. . Kdyby jen katolíci otevřeli své bible a mohli pochopit, co tito démonové říkají a co Slovo říká, jsou dvě různé věci! Protože je napsáno... . 1 Janův 4:1 Milovaní, nevěřte každému vnuknutí, nýbrž zkoumejte duchy, zda jsou z Boha; neboť mnoho falešných proroků vyšlo do světa. . Skutky apoštolské 17:24 Bůh, který učinil svět a všechno, co je v něm, ten je pánem nebe i země, a nebydlí v chrámech, které lidé vystavěli. . Katolická církev prohlašuje, že Ježíš Kristus je vtělený v katolické eucharistii, která je vytvořena lidskýma rukama. Také tvrdí následující.... . "Jestli kdokoli popírá, že svátost největější eucharistie (přijímací oplatiky) obsahuje opravdu, skutečně a podstatně tělo a krev spolu s duší a božstvím našeho Pána Ježíše Krista a tím pádem celý Kristus, ale říká, že je to pouze symbolika, připomínka nebo síla, nechť je anathema." (Jedna z vyčerpávajících definicí slova "anathema" znamená být zatracen k smrti)... viz Kánony a dekrety koncilu z Trentu... . Bůh Stvořitel nikdy nemohl říct nic jednodušeji, než jak je napsáno... Skutky apoštolské 7:48 Avšak Nejvyšší nepřebývá v chrámech, vystavěných lidskýma rukama, jak praví prorok.. Brzy bude uctíván v bronzové podobě... ....... Lidé uctívající sochu papeže... .. a tady opět... Lidé... prosím.. jděte s vírou k Pánu Ježíši Kristu a ne k sochám .. . Více o římskokatolické praxi na webu : . http://prokrestany.sweb.cz . . .


"Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 74 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí? (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Čtvrtek, 06. červenec 2006 @ 12:16:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Chichichi, další človíček, který chce ukázat správnou víru katolíkům?

     "Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ? Anebo jak to, že říkáš svému bratru: `Dovol, ať ti vyjmu třísku z oka´ - a hle, trám ve tvém vlastním oku! Pokrytče, nejprve vyjmi ze svého oka trám, a pak teprve prohlédneš, abys mohl vyjmout třísku z oka svého bratra." (Matouš 7:3-5)

     Proč autor potřebuje řešit takto veřejně cizí problémy (aspoň podle něho problémy), místo, aby se zabýval problémy svými? Není dost silný ve víře, neumí hledat v Písmu a o Písmu samostatně uvažovat, aby se potřeboval opírat o pochybné weby místo o Písmo?
     Proč autor takový článek píše? Opravdu mu na srdci leží osud katolíků a jejich dobro a spása, anebo chce prostě rozdmýchávat nepřátelství?
     Anebo jde zase o jednu duši, která si myslí, že víra spočívá ne na víře v Boha a v jeho jediného Syna, ale v opozici ke katolíkům? :-)
     Člověče, jestli opravdu usiluješ o dobro a Boží lásku (a já věřím, že ano), nauč se hledat Boží stezky a ne cesty lidí. Cesty lidí Tě přivedou do záhuby, ale Boží stezka k věčnému životu! Bůh Ti buď milostiv a buď s Tebou! :-)



Re: Pro Honzu; Modlářství není tříska! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 06. červenec 2006 @ 16:40:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravim Honzo,

Modlářství není tříska! Je to velmi vazne - podivej se do Bible. Samozrejme, ze kazdy nejak selhavame, ale u RKC je problem, ze zatvrzele vubec odmita pripustit, ze hresi modlosluzbou. Nema ani naznaky kajicnosti. Navic modlosluzba, je primou urazkou Boha, protoze ho okrada o Jeho slavu.

zdravi
reformovany



Re: Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 06. červenec 2006 @ 21:05:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
neumí hledat v Písmu a o Písmu samostatně uvažovat...
Honza, neviem co tam vidis ty, ale 70 percent toho clanku su citaty s Pisma... Zrovna dnes som cital Sud 6 kapitolu, ktora vazne pojednava o dosledkoch baalovho modlarstva. Rkc je uplne plna ritualov ktore historicky pochadzaju prave z Babylonskeho a egyptskeho pohanstva, a preto si nemyslim ze je dobre o tom mlcat.

Rozbor v anglictine z porovnanim katolickeho a babylonskeho modlarstva: http://www.aloha.net/~mikesch/verita.htm

Pre zaujemcov o podrobny rozbor spojitosti medzi katolicizmom a kultom baala zoznam clankov v anglictine: http://www.aloha.net/~mikesch/index_4.htm




Re: Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 07. červenec 2006 @ 04:56:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je tolik kopání do církve, že bych mohl psát dlouhý příspěvek, tedy začnu jen k jednému bodu, (abych byl do večera hotový).
V kostelích kromě křížů je také vidět Ježíše vítězného, a často výjevy z Jeho života. Nelze vyvozovat, že ´….. Katolická církev proklamuje zcela hlasitě, že Ježíš je mrtev a nemůže Ti pomoci. …´.
Za prvé víme, že zemřel, nikdo to nepopírá, ale za druhé tvrdit, že ´..proklamuje … nemůže ti pomoci..´, to je omílané osočování řkc, kterého je tolik, že bych zíval nudou s tou neustálou snahou kopat do církve, i bez normálního smyslu. Nebo se snad v nekatolických církvích učí, že Ježíš netrpěl na kříži? Víme, že odevzdal ducha do rukou Otce, ale třetího dne vstal.
Co to píše autor článku, ´… Andělé, kteří toto řekli se dívali upřeným pohledem k místu, kde dříve Ježíše ležel, než na místo, kde byl pověšen! …´ ?.
I my víme, kde byl naposledy po dobu tří dní, zatímco od kříže byl odnesen v pátek Josefem z Arimateje, proč by se měli dívat andělé na prázdný kříž? A proč se píše, že se ´dívali upřeně´ ? Snad se neklaněli prázdnému místu? U Jan 20,12 se nepraví ´upřeně´, ale že seděli. Zase fantazie autora.
Co vadí ve výtvarném pojetí i mně, je strnulost.
Okolo let 1200 jeden italský sochař (jméno bych musel hledat) zobrazil Krista tak, jak se to dělá dosud. Jeho pojetí mocně působilo na soucitnou dobu 13. století a trvalo dodnes. To byla doba jemnocitného Františka z Assisi, milosrdenství, zakládání nemocnic a občasného míru. Předtím býval znázorněn jako Král s důstojným rouchem (přesto, že podle evangelií si jeho šat rozdělili a o vnitřní suknici losovali).
Ale nevím, jestli se s dojmem z kostela nemísí také odpor vůči obrazu utrpení. Tereza z Avily napsala, že některé povahy těžko snášejí pohled na trpícího Krista. To je ovšem srozumitelné. Pohled na utrpení je vůbec rozporný. Ale tehdy to dojímalo srdce, ale dnes se pomalu stává krev běžnou podívanou, a přátelé detektivek očekávají hrůzu, případně krev.
Nevím, jestli by řkc církev tu zhrubnutou dobu neměla zvážit a netísnit duši dále pohledem na Krále Vykupitele s ranami od krve atd., když otrne mnoha lidem při střílečkách ve filmu, kde se často vidí smrt a nedojímá už soucit.
Tomu by se také říkalo aggiornamento (ohledy na dnešek, přizpůsobení dnešku).
Každý rok od Velikonoc se dává k oltáři soška nebo obraz Krista s korouhví a zdviženou pravicí, to je gesto značící to, co řekl apoštolům ´Nebojte se, já jsem přemohl svět´ a pro nás i ´přemohl smrt´. Korouhev bývala znak vítězství pro ty, kdo neuměli psát a to bývala většina. Zvyk používat mluvicí obrazy přetrvává. Třeba je to český lev ve znaku, koruna na minci (kdysi odznak vlády) atd.
Když autor článku přijde blíže k oltáři o Velikonocích, najde to tam.
V prvních dobách se Kristus vyobrazoval také jako Filosof, sedící na stolici se svitky Písem v ruce a ve schránce. To odpovídalo, protože byl Učitel (Rabbi).



Re: Proč nevymýtit modly, které Bůh nenávidí? (opravdu?) Opakování (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 07. červenec 2006 @ 05:11:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Posílám už prodiskutované skutečnosti: Článek
Nebezpečná učení: Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání
Přišlo v Pondělí, 19. červen 2006 v 15:39:27 CEST vložil Standa

se zabývá obrazy a má v diskuzi :
Re: Obrazy, ikony jako prostředek ke soustředění (Skóre: 1)
Od mk (miliko@atlas.cz) v Pondělí, 19. červen 2006 v 20:27:24 CEST

Nechci nechat bez odezvy, ale už mne to unavuje pořád psát dokola pravdy, které jsou samozřejmé.
Proto napíši spíše drobečky.
1) Výzdoba stánku na poušti měla cherubíny (Ex 36, 35). Svícen byl ozdobený : Exodus 25,33 Na jednom prutu budou tři kalichy podobné mandloňovému květu: číška a květ. A tři kalichy podobné mandloňovému květu na druhém prutu: číška a květ.
Nad truhlou byli dva cherubíni s rozprostřenými křídly (Exod 25, 18 –22) (Ex 37, 8 – 9). To nebylo modlářství, nikdo se zobrazeným andělům neklaněl, ale jen Hospodinu.
2) Po zajetí truhly se vrátila a uvnitř byly PONECHÁNY zlaté podoby myší a problematických částí těla (1 Samuel 6, verš 4, 5,17, 18).
3) V chrámu zbudovaném Šalamounem byly obrazy cherubů (1 Král 6, od verše 23 do 29) (2 Paralip 3) a zvířat (1 Král 7, 29 ) a zvlášť si povšimněme 2 Paralip 3, 13, že cherubové stáli na vlastních nohách, tedy to byly sochy (staročesky rytiny). To, co bylo na poušti uvedené jako ´umývadlo´ (Ex 30, 18), to pojal Šalamoun jako umývací ´moře měděné´ (nebo bronzové), 1. Královská 7,23 a podstavec byl podle 7,25 podepřen takto:
A stálo na dvanácti volích. Tři obráceni byli na půlnoci, a tři patřili k západu, tři zase postaveni byli ku poledni, a tři obráceni byli k východu, a moře svrchu na nich stálo, ale všech jich zadkové byli pod mořem.
4) Ve vidění Ezechiela 41,18 byli vyřezáni cherubové a palmy. Mezi dvěma cheruby byla vždy palma. Každý cherub měl dvě tváře:
41,19 Tvář lidská směřovala k palmě na jedné straně a tvář lví k palmě na druhé straně. Tak to bylo kolem celého domu.
41,20 Cherubové i palmy byli vyřezáni i na stěně chrámu od země až nad vchod
41,25 Na dveřích chrámu byla řezba cherubů
No a přece neřekneš, že to bylo modlářství ,
5) Přesto v době VII. až IX. století vzniklo hnutí odstraňování obrazů – obrazoborectví, hlavně na východní straně říše. Mnohá díla a mozaiky byly odstraněny, jakoby zobrazovaly modly.
Na naší západní části Evropy se klidně malovalo (viz genius Giotto a jiní) , a ty obrazy ´hovořily´ věřícím o zobrazované věci místo čtení, protože dnes čteme lehce, díky husitství, kdy se mnoho opisovalo, a množství tištěných knih hned po vynálezu knihtisku – dík Blahoslavovovi a Melantrichovi,
6) Tridentský koncil v XVI. století řešil otázku obrazů a došel k názoru, že obrazy nejsou předmětem úcty, ale zobrazují objekty úcty a přispívají k usměrnění mysli a soustředění.
Přesto se ustálila praxe, že ve východní části (tedy v pravoslavném kostele) jsou v bohoslužebných prostorech jen dvojrozměrná vyobrazení (malby, fresky, mozaiky), ale ne trojrozměrná, to je ne sochy (v Bibli Kralické se místo sochy říká ´rytina´, nebo rytiny a slitiny).
7) také v protestantských, anglikánských a denominačních místnostech jsou obrazy a titulní list Bible kralické byl podle zvyků doby plný kreseb, podobně na budovách husitské církve lze vidět podoby Jana Husa, atd.
8) V době, kdy málokdo uměl číst a lidé byli odkázáni na slova kázání, se dělávalo i to, že se na stěny kostela uvnitř namalovaly výjevy od stvoření světa a Adama přes Starý Zákon do řečí Ježíšových a vzkříšení. Tak se připamatovávala slova z kázání při pouhém vstoupení dovnitř. Tomu se říkalo ´biblia pauperum´ = bible chudých (ačkoliv i mnohý rytíř ještě ve 14. století se neuměl podepsat a na listiny měl svého kaplana na hradě). U nás je dochovaný jeden takový pás fresek přes všechny stěny kostela v chrámu v Levoči, kde mají ten pověstný vysoký oltář, řezbářské dílo umělce Pavla z Levoče z doby těsně po roce 1500 – a to už byl na světě knihtisk (ale ne každý ho uměl použít a cena knihy byla veliká).
Když bys tam byl, prosím, neseškrab to se stěny, je to národní památka, mohl bys být stíhaný, ale ne za obrazoborectvo, ale za kulturní památku.
9) V luterských a anglikánských kostelech bývá často nad oltářem Ježíš (třeba jak rozjímá v Getsemaně, nebo jako zahradník u hrobu, když odpovídá Marii, která ho hledá, Jan 20, 15). Nikomu to nevadí. A zkus si jednou v tichu sednout do lavice a hledět na vyobrazení Ježíše. V tichu se více chápe, i bez slov.
Miro

Také příspěvek:
Re: Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání
Od Pastýř v Úterý, 20. červen 2006 v 08:39:38 CEST
Souboj mezi "ikonoduly" a "ikonoklasty" je pro nás dnes těžce pochopitelný. Bylo zde více vlivů - touha oslovit muslimy ze strany ikonoklastů a odpor proti doketismu ze strany ikonodulů.

Jedni tvrdili, že nelze zobrazovat Boha, druzí se odvolávali na epifanii. Nicméně, dnešní spor je postaven jinak. V řadě protestantských kostleů, např. lutheránských, jsou obrazy. Všechny denominace se podílely na promítání filmu Ježíš - to by bylo pro ikonoklasty nemyslitelné a zřejmě by vybílili kinosál. Problém je jinde. Nikoho ani nenapadne se před těmito obrazy, filmy atd. klanět a uctívat je. Nikdo z protestantů nepoklekne před filmovým plátnem s omluvou, že uctívá toho, koho film představuje a nikoliv herce. Stejně tak nikdo dnes neřekne, že uctívá Boha, kterého obraz představuje tím, že před obrazem klekne. I hinduisti neuctívají sochy a obrazy jako takové, ale uctívají bohy, které představují. Sedmý ekumenický koncil v Nikaji tedy mluvil o něčem jiném.



Re: Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 07. červenec 2006 @ 08:39:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jako protestant se taky připojuju - nemyslím si, že se katolíci těm předmětům klaní.

Pokud se klaní, tak před nimi Bohu v nebesích, ale nevzdávají těm předmětům zbožnou úctu. Alespoň s katolíky, se kterými jsem se bavil, tak mně to vysvětlovali takto.

Karels



Re: Pro Karels (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 07. červenec 2006 @ 09:25:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravim,

K
"ale nevzdávají těm předmětům zbožnou úctu"

R
Tak proc pred nimi tedy klekaji? To je projev ucty, ktery je podle Bible vyhrazen pouze Bohu.

Zjevení 19,10
Tu jsem padl na kolena k jeho nohám. Ale on mi řekl: "Střez se toho! Jsem služebník jako ty a tvoji bratři, kteří vydávají svědectví Ježíšovi. Před Bohem poklekni!" Kdo vydává svědectví Ježíšovi, má ducha proroctví.

Zjevení 22,9
Ale on mi řekl: "Střez se toho! Jsem jen služebník jako ty a tvoji bratři proroci a ti, kdo se drží slov této knihy. Před Bohem poklekni!"



Re: Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 07. červenec 2006 @ 09:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, znám to.

Ale jako máme my protestanté svoje místo, kde se modlíme a kde případně klečíme před Bohem, tak to mají i katolíci - před těmi sochami a obrazy, ale modlí se k Bohu, ne k těm sochám.

Neříkám, že nemůžou být případy, kdy se někdo modlí k té soše, případně k obrazu.

Nebyli jsme to i my protestanté, kteří jsme se podíleli na filmu Ježíš a tak bychom se, podle některých, provinili proti přikázání nezobrazíš? Dovolili jsme si zobrazit pravého Boha a pravého člověka smrtelným hercem, smrtelným a hříšným člověkem...

Karels



Proč nevymýtit z života Babylonske modly, které Bůh nenávidí? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 07. červenec 2006 @ 13:40:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miliko, to je kazdeho vec co robi, ale ja nikdy nepoklaknem pred ziadnu sochu v obradoch, ktore maju dokazatelne korene v Babylonskom a Egyptskom pohanstve a vobec nie v Pisme (ako mylne tvrdis...) !!!
Bohuzial mnoho okolo toho je oklamavanie katolikov ale nie pravda... V mnohych obrazoch vo Vatikanskych kostoloch a obrazoch su ukryte tazke okultne a pohanske symboly. Ako jeden z mnohych prikladov: Toto je fotografia namestia svateho Petra vo Vatikane. Pozrite sa pozornejsie na velky kruh uprostred neho. Je to velky kruh z osmymi lucmi ktori symbolizuje Ishtar co je Babylonske Bozstvo plodnosti, Lasky naprotivok bozstva Ashtoret. Toto je starsia fotografia namestia Svateho Petra, vsimnite si ze v strede toho isteho velkeho kruhu sa okolo obelisku nachadza mensi kruh zo styrmi lucmi, co je ten isty symbol aky bol najdeny na kamennom oltari v Baal Hatzor!!! Tento symbol sa objavuje v celom katolicizme a mnoho ineho....

Ak by ste mal niekto cas prelozte clanok PAGAN SUN WORSHIP AND CATHOLICISM, ( Pohanske vzyvanie slnka a katolicizmus) - historicke fakty ktore sa v zial v seminaroch nemozu ucit....


P.S Pozrite sa tiez, ako sa katolici klanaju a modlia k socham v clanku: Katolicke modlarstvo



Re: Sochy a obrazy připomínají Boha a společenství svatých (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pátek, 14. červenec 2006 @ 09:59:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí bratři,
mýlíte se, kdo se stále vytrvale držíte představy, že se katolíci či pravoslavní klaní obrazům a sochám jakožto předmětům, které jsou samy o sobě nositeli božství.
Spočine-li můj zrak na obraze či soše, vyvede mne z rozptýlenosti, kterou ve mně živí svět, jenž otročí Odpůrci. Můj duch se vzchopí ke koncentraci na Boha a Boží království a začne se ve mně modlit.
Pokud to okolnosti dovolí (to bývá klid a prostor v chrámu či doma nebo v přírodě), vyjádřím svůj postoj modlitby i tělem, tedy pokleknu či vztahnu ruce k prosbě či díkůvzdání. Nikoli však před hmotou sochy či obrazu - i když to tak může vypadat - ale před Tím, Koho PŘEDSTAVUJÍ.
Kus hmoty, z něhož jsou obrazy a sochy tvořeny je bezcenný, ale ten, koho mají PŘIPOMÍNAT je mi drahý a nemohu kolem přejít bez povšimnutí.
Koneckonců jsou dnes právě obrazy a sochy, včetně kostelů, mnohdy jedinými evangelizačními prostředky v ateizované společnosti.
Jinak by se už mnohé děti ani nedozvěděly, že jejich nevědomý výkřik "ježíšmarjá"je složeninou jmen Spasitele a Jeho Matky. Pro dospělé jsou pak tyto symboly trvalým (dokud nebudou zbourány - chraň nás od toho, Pane) znamením, nebo výčitkou, či provokací? že JE S NÁMI A NAD NÁMI TEN, KDO MÁ SKUTEČNOU MOC, AČ VYPADÁ JAKO TEN NEJVĚTŠÍ UBOŽÁK. Jeho Jméno je Emanuel.
Zdraví Speranza



Speranza, to naozaj chces aby sme skoncili takto??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 14. červenec 2006 @ 16:39:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Speranza, to naozaj chces aby sme skoncili takto???

           



Speranza, je Boh uboziak??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 14. červenec 2006 @ 19:43:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JE S NÁMI A NAD NÁMI TEN, KDO MÁ SKUTEČNOU MOC, AČ VYPADÁ JAKO TEN NEJVĚTŠÍ UBOŽÁK. Jeho Jméno je Emanuel.
Speranza, ja ktory som bol v zivote x krat svedkom Bozej Moci a mnoho krat mi Boh v zivote zazracne a neuveritelne pomohol, menil nezmenitelne a riadil nezvladnutelne, tymto vyhlasujem ze Emmanuel nieje "ubozak" a ubohe su len sochy ktorymi ho katolici prezentuju a ktorim sa klanaju. Asi preto je cela biblia plna vystrah pred klananim sa socham v akejkolvek forme. V ludoch vznika predstava ze Boh je "ubozak"... Nasledky si ani nechcem predstavit. Nechcem si ani predstavit co vsetko vznika, ked si ludia vyobrazuju Krista ako uboziaka v nejakom katolickom chrame. To nieje zivi Jezis Kristus ale modla. Zivy Boh sa neda vyobrazit, neda sa vyobrazit Jeho Moc, Zivy Jezis Kristus je v srdci znovuzrodeneho krestana a nie ako socha alebo obraz, vsak to je obycajne demonske modlarstvo a sialenstvo zaroven...



Re: Proč nevymýtit z života modly, které Bůh nenávidí? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Neděle, 16. červenec 2006 @ 08:25:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Souhlasím s bratrem Gojimem, ale jak vidím, změnit srdce druhého ve smýšlení o těchto věcech nemůžeme nikdo ze své vlastní vůle, nýbrž jen Pán Ježíš skrze Svatého Ducha.

Lidé například jako jsou satanisté, si z krucifixů dělají srandu a ani se jich nebojí.. což je ověřeno.. a já se tomu ani nedivím. Zkoumal někdo, jak probíhají jejich černé mše? Proč mnohé lidi zaživa mučí a obětují rituálním ukřižováním? Symbolizují, že Ježíš netrpěl dostatečně na Golgotském kříži a že tam umřel. Jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi černou mší a "bílou mší - (dá-li se to nazvat bílou mší) " ??? Rozdíl je jako mezi černou a bílou magií. U obou se, jak symbolikou, tak i podstatou své praxe, ukazuje, že Ježíš Kristus není na pravici Boha Otce a že je stále na tom kříži a nemůže z něj ven! A nejen to, takto vyobrazený Ježíš a předměty vystavené se stávají okultními symboly.

Proč tedy Pána stále křižujete? Proč Ježíše z kříže nesundáte?

Cristiano



Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy