Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 538 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483095
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdo je vám bližší Tatínek nebo maminka?
Vloženo Čtvrtek, 14. září 2006 @ 08:16:56 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Je půl dvanácté v noci a já teď dokončil rozhovor s jednou velmi milou dívčinou. Často si povídáme o Pánu Ježíši a ne vždycky se na teologické rovině shodneme.

Ona je římskokatolička - řádová sestra, já jsem obyčejný protestant. To, co je níže napsáno na kopii screenu, mě doslova šokovalo. Pán Ježíš je nejlepší Pastýř, který za své ovce položil život a Otec je ten, u kterého jsme vždy v bezpečí a nejlépe se o nás stará. Jakou roli zde hraje Maminka v Nebesích? Kdo to je? Je mi z toho moc smutno. Dále nerozumím pojmu Matka Boží. Měl Bůh Otec Matku? Měl Boží Syn - Slovo - svou Matku? Vždyť všichni tři i s Duchem Svatým jsou od samého počátku. Není-li tato maminka Bohem, kdo to tedy je? Dá se v její náruči cítit bezpečně? Než jdu spát modlím se k Bohu Otci ve jménu Pána Ježíše Krista a vím, že Pán mě střeží ve své péči. Ale proč tam vkomponovat maminku? A kde ta se vzala? Věřím, že v příspěvcích mi to někdo rozumně vysvětlí. Nejlépe na základě Božího Slova. B.


"Kdo je vám bližší Tatínek nebo maminka?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je vám bližší Tatínek nebo maminka? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 08:51:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych v takových rozhovorech při podobném zjištění změnil téma hovoru. Prostě bych se do kontroverzní debaty sám nepouštěl, protože vím, že je to marné. Snad jedině, pokud by to moje protistrana, v tomto případě dívčina sama vyzvala, pokud by chtěla vědět, co si my protestanté myslíme o mariánské úctě.

Kontroverzní debata totiž nikomu neprospěje, zavře dveře dalším debatám. Při rozhovorech je dobré mluvit nejdříve o tom, co nás spojuje, ne to, co nás rozděluje. Možná bych se já, nebo můj kolega v rozhovoru potom dostal i na témata rozdělující nás protestanty a katolíky.

Celá koncepce, kterou jsem tady uvedl, samozřejmě předpokládá, že vím o spáse i u katolíků. Pokud je někdo přesvědčený, že katolíci nejsou Boží děti, potom by se podobný dialog pochopitelně odvíjel jinak.

Určitě podobně to mohou chápat katolíci vůči nám protestantům. Nejdříve to, co nás spojuje, ne to, co nás rozděluje. Za předpokladu, že o tom druhém víme, že je Boží dítě.

Karels



Re: Kdo je vám bližší Tatínek nebo maminka? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 11:33:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Měl Bůh Otec Matku?
Odpovídám:
Neměl.

Měl Boží Syn - Slovo - svou Matku?
Myslím, že měl a má za Matku Ducha svatého, neboť Duch svatý je v hebrejštině ženského rodu a také proto, že lidé byli stvořeni na obraz a podobu Boží Trojice. První lidé byli: Adam, z jeho boku (žebra) Eva. Ze spojení Adama a Evy byl zplozen prvorozený syn, čili objevila se 1 rodina - lidská trojice.

Protože se Boží Syn - Slovo stal později v určeném čase zázračným početím v lůně Marie Panny člověkem, tak má od té doby dvě matky; Boží - Ducha svatého, lidskou - Marii pannu. Marie Panna (titul Panna - neboť počala zázračně z Boha).
Marie Panna NEEXISTOVALA DŘÍV než byla počata. Neexistovala před stvořením nebe, Země, času.
Bůh Otec, Syn, Duch svatý jsou nestvoření, věční. O Bohu platí, co bylo zjeveno Mojžíšovi v hořícím keři: "Jsem, který jsem". Toto neplatí o Marii Panně. Lidská matka Božího Syna byla, je a bude pouhým člověkem i když se tituluje termínem Bohorodička (staročesky Bohorodice). Ten termín znamená jen a pouze to, že Ježíš Kristus je Bůh; že Ježíš Kristus není pouhým člověkem prorokem. Termín se začal používat ve 4.století jako teologická obrana proti tomu, že bludař Arius podobně jako dnešní jehovisté kázal lež, že Ježíš není Bůh.
Není-li tato maminka Bohem, kdo to tedy je? Marie Panna je ŽENOU, kterou budou blahoslavit všechna pokolení kvůli tomu, že byla hodna dostat milost zázračně počít a porodit Ježíše Krista. Její pokora musela být ve srovnání s pokorou ostatních žen nesmírná. Proto si ji Bůh jako jedinou vybral! Viz Lukášovo evangelium, 1. kapitola, verše 47-48, kde Marie Panna sama o sobě říká, že Bůh je její Spasitel a že se k ní, ke své služebnici, sklonil v jejím ponížení. A že od této chvíle ji budou blahoslavit všechna pokolení.

Proč obzvláště katolíci říkávají Panně Marii maminko? Kvůli textu ze Zjevení Janova, 12. kapitoly:
1 A ukázalo se veliké znamení na nebi: ŽENA oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy.
2 Ta ŽENA byla těhotná a křičela v bolestech, neboť přišla její hodina.
3 Tu se ukázalo na nebi jiné znamení: Veliký ohnivý drak s deseti rohy a sedmi hlavami, a na každé hlavě měl královskou korunu.
4 Ocasem smetl třetinu hvězd z nebe a svrhl je na zem. A drak se postavil před ŽENU, aby pohltil její dítě, jakmile se narodí.
5 Ona PORODILA DÍTĚ, SYNA, KTERÝ MÁ ŽELEZNOU BERLOU PÁST VŠECHNY NÁRODY; ale dítě bylo přeneseno k Bohu a jeho trůnu.
6 ŽENA pak uprchla na poušť, kde jí Bůh připravil útočiště, aby tam o ni bylo postaráno po tisíc dvě stě šedesát dní.
7 A strhla se bitva na nebi: Michael a jeho andělé se utkali s drakem.
8 Drak i jeho andělé bojovali, ale nezvítězili, a nebylo již pro ně místa v nebi.
9 A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.
10 A slyšel jsem mocný hlas v nebi: "Nyní přišlo spasení, moc a království našeho Boha i vláda jeho Mesiáše; neboť byl svržen žalobce našich bratří, který je před Bohem osočoval dnem i nocí.
11 Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti.
12 Proto jásejte, nebesa a všichni, kdo v nich přebýváte! Běda však zemi i moři, neboť sestoupil k vám ďábel, plný zlosti, protože ví, jak málo času mu zbývá."
13 Když drak viděl, že je svržen na zem, začal pronásledovat ŽENU, která porodila syna.
14 Ale té ŽENĚ byla dána dvě mocná orlí křídla, aby mohla uletět na poušť do svého útočiště, kde ukryta před hadem byla zachována při životě rok a dva roky a polovinu roku.
15 A had za ní vychrlil ze chřtánu proud vody jako řeku, aby ji smetl.
16 Ale země přispěla ženě na pomoc, otevřela ústa a pohltila tu řeku, kterou drak vychrlil.
17 Drak v hněvu vůči té ŽENĚ rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova.
18 A drak se postavil na břeh moře.

Ve 12. kapitole Zjevení je popsán životopis lidské maminky Ježíše Krista.
ŽIVOTOPIS ZAČÍNÁ SOUČASNOSTÍ, že Marie Panna je v nebi. Viz verš 1: "...na nebi: ŽENA oděná sluncem...."
Pak se životopis vrací do minulosti, aby přesně popsal, kdo je tou ŽENOU.
Z 5. verše - „Ona PORODILA DÍTĚ, SYNA, KTERÝ MÁ ŽELEZNOU BERLOU PÁST VŠECHNY NÁRODY; ale dítě bylo přeneseno k Bohu a jeho trůnu“ - musí i nejhloupější pochopit, že verš je o Marii Panně a Ježíši Kristu.
Životopis končí informací o tom, že křesťané jsou potomky této ŽENY. Viz verš 17: "Drak v hněvu vůči té ŽENĚ rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova." Rozumím tomu tak, že tato ŽENA, maminka Ježíše Krista je i duchovní maminkou všech statečných křesťanů. Viz také: Matoušovo evangelium, 12. kapitola, verš 50: „Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka."
Kristus říkal své mamince - podle protestantů hanlivě - v Káni Galilejské a pod křížem ŽENO. Viz
Jan 2,4: Dí jí Ježíš: Co mně a tobě ŽENO? Ještě nepřišla hodina má. (kralický překlad)
Jan 19,25-26: U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdalská. Když Ježíš spatřil matku a vedle ní učedníka, kterého miloval, řekl matce: "ŽENO, hle, tvůj syn!" (ekumenický překlad)
Protestanté Bohu žel nepochopili, že Kristus apoštoly důrazně upozorňoval na to, že jeho maminka je tou ŽENOU předpověděnou v Genesis 3,14-15:
14 I řekl Hospodin Bůh hadovi: "Protožes to učinil, buď proklet, vyvržen ode všech zvířat a ode vší polní zvěře. Polezeš po břiše, po všechny dny svého života žrát budeš prach.
15 Mezi tebe a ŽENU položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."
To stejné nepřátelství draka-hada (had je drakem, který prokletím přišel o končetiny - výborně to vysvětlil Pavel Steiger) vůči ŽENĚ je popsáno jak na začátku Bible v Genesis 3,14-15; tak také na konci Bible ve Zjevení 12,13-17.
Protože víme, že Satanovi, maskovanému v Ráji v podobě draka-hada, rozdrtil na Golgotě Kristus svou obětí hlavu, tak víme, že tou ŽENOU je na 100% jeho maminka Marie.
Prosím, když čtete Bibli, proste Ducha svatého o pravdivý výklad, jinak budete stále poddáni v této věci chybným Kalvínovým výkladům, zbytečně hanícím maminku Marii. Křivdit Marii přece nechceme.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Marie Panna věřila v Ježíše Krista jako svého Spasitele (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 13:54:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pane Joker, udělal jste velký morální posun v rozlišování dobra a zla, když jste konečně začal biblicky pravověrně věřit, že v Pekle se budou navěky smažit potratníci, homosexuálové a zednáři (ne každý zednář je Žid – to na vysvětlenou).
Přesto stále některé pasáže Nového zákona neznáte. Zatím jste nevěděl, že Marie Panna věřila v Ježíše Krista jako svého Spasitele.
Kdyby ve vzříšeného Spasitele nevěřila, proč by se podle Vás modlila s apoštoly po Kristově vzkříšení a nanebevzetí?
Doplňte si své vědomosti zde nyní:
Skutky apoštolské 1.kapitola, následující verše:
1 První knihu, Theofile, jsem napsal o všem, co Ježíš činil a učil od samého počátku
2 až do dne, kdy v Duchu svatém přikázal svým vyvoleným apoštolům, jak si mají počínat, a byl přijat k Bohu;
3 jim také po svém umučení mnoha způsoby prokázal, že žije, po čtyřicet dní se jim dával spatřit a učil je o království Božím.
4 Když s nimi byl u stolu, nařídil jim, aby neodcházeli z Jeruzaléma: "Čekejte, až se splní Otcovo zaslíbení, o němž jste ode mne slyšeli.
5 Jan křtil vodou, vy však budete pokřtěni Duchem svatým, až uplyne těchto několik dní."
6 Ti, kteří byli s ním, se ho ptali: "Pane, už v tomto čase chceš obnovit království pro Izrael?"
7 Řekl jim: "Není vaše věc znát čas a lhůtu, kterou si Otec ponechal ve své moci;
8 ale dostanete sílu Ducha svatého, který na vás sestoupí, a budete mi svědky v Jeruzalémě a v celém Judsku, Samařsku a až na sám konec země."
9 Po těch slovech byl před jejich zraky vzat vzhůru a oblak jim ho zastřel.
10 A když upřeně hleděli k nebi za ním, jak odchází, hle, stáli vedle nich dva muži v bílém rouchu
11 a řekli: "Muži z Galileje, co tu stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl od vás vzat do nebe, znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet."
12 Potom se z hory, které se říká Olivová, vrátili do Jeruzaléma; není to daleko, jen asi kolik je dovoleno ujít v sobotu.
13 Když přišli do města, vystoupili do horní místnosti domu, kde pobývali. Byli to Petr, Jan, Jakub, Ondřej, Filip a Tomáš, Bartoloměj a Matouš, Jakub Alfeův, Šimon Zélóta a Juda Jakubův.
14 Ti všichni se svorně a vytrvale MODLILI SPOLU SE ŽENAMI, S MARIÍ, MATKOU JEŽÍŠOVOU, a s jeho bratry.
15 V těch dnech vstal Petr ve shromáždění bratří - bylo tam pohromadě asi sto dvacet lidí - a řekl:
16 "Bratří, muselo se splnit slovo Písma, kde Duch svatý už ústy Davidovými mluvil o Jidášovi, o tom, který na Ježíše přivedl stráže,
17 ačkoliv patřil do počtu nás Dvanácti a byl vyvolen ke stejné službě.
18 Z odměny za svůj zlý čin si koupil pole, ale pak se střemhlav zřítil, jeho tělo se roztrhlo a všechny vnitřnosti vyhřezly.
19 Všichni obyvatelé Jeruzaléma se o tom dověděli a začali tomu poli říkat ve svém jazyce Hakeldama, to znamená Krvavé pole.
20 Neboť je psáno v knize Žalmů: `Jeho obydlí ať zpustne, ať není nikoho, kdo by v něm bydlil´; a jinde je psáno: `Jeho pověření ať převezme jiný.´
21 Proto jeden z těch mužů, kteří s námi chodili po celý čas, kdy Pán Ježíš byl mezi námi,
22 od křtu Janova až do dne, kdy byl od nás vzat, musí se spolu s námi stát svědkem jeho zmrtvýchvstání."
23 Vybrali tedy dva, Josefa jménem Barsabas, zvaného Justus, a Matěje;
24 pak se modlili: "Ty, Pane, znáš srdce všech lidí; ukaž, koho z těch dvou sis vyvolil,
25 aby převzal místo v této apoštolské službě, kterou Jidáš opustil a odešel tam, kam patří."



Re: Kdo je vám bližší Tatínek nebo maminka? (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 15. září 2006 @ 10:58:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem katolík, ale vzhledem k tomu, že jsem přestoupil do ŘKC z protestantského sboru, mi mariánská úcta, tak jak je praktikována některými katolickými bratry a sestrami není blízká. Vysvětlení, že "maminka je nám blíže než tatínek" mi přijde jednak dosti infantilní, ale hlavně je to hrubý omyl. Bůh přece není ani muž ani žena, je to bytí samo,láska sama. Představa, že Bůh Otec je přísný stařec a Maria je maminka, která ho musí uklidňovat je opravdu hrozná a naprosto nepřípustná. Kdyby se zjevení odehrávalo v jiné matriarchální společnosti, tak bychom možná měli Bohyni Matku, těžko říci.Bůh je především tajemství, jež se nám nejvíce odhaluje a zjevuje v osobě Krista (dějiny Izraele = předobraz a příprava na Mesiáše, svatí = rozvinutí Kristova působení na Zemi). Odhaluje se nám tedy i v osobě Marie a svatých - velkých postav víry. Proto si jich také vážíme a máme je v úctě. Kristus Boha sice zjevuje plně ale nikoliv vyčerpávajícím způsobem, žil přece v určité době a kultuře a my žijeme v úplně jiné.Úkolem nás všech je dále rozvíjet Kristův život ve vlastním životě.Maria je pro řadu lidí pomocnicí nebo i matkou na jejich cestě za Bohem, možná to není úplně košer, ale já se radši vždy ptám nejříve po ovoci než po čistotě věrouky. A mezi mariánskými ctiteli jsem zatím potkal lidi ryzí a pátelské.



Re: Kdo je vám bližší Tatínek nebo maminka? (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Sobota, 16. září 2006 @ 12:03:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že tato věc nemusí být nutně vždy, až natolik závažná, jak ji někteří lidé mohou vykládat. Vždyť Bůh je také i jejich Pán a Spasitel, my ne. Důležité je upozornit, tyto bratry a sestry, na některá možná nebezpečí. Těmi jsou: modloslužba, kult člověka a mrtvé skutky náboženství. Vše ostatní je na osobní víře a na rozhodnutí každého člověka, co přijme anebo nepřijme a kde on chce být. A také i na tom, kam jej Duch Svatý v této době směřuje. jdu



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy