Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 439 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Mikim
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116502734
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" potravou?
Vloženo Pondělí, 30. říjen 2006 @ 19:23:05 CET Vložil: Bolek

Historie poslal vladimir

Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" potravou? Pročítal jsem tu různé diskuse mezi kracionisty a zastánci evoluce a všiml jsem si, že kreacionisté nemohou přijmout evoluci, ani kdyby jejím inženýrem byl sám Pán Bůh, protože podle nich je princip evoluce je založený na tom, že silnější přežije na úkor slabšího a že to je proti Boží podstatě, že by Bůh něco takového nikdy nemohl udělat.

Když jsem nad tím přemýšlel, tak jsem zjistil, že to není pravda a napadly mě tyhle otázky: 1. Proč Pán Bůh stvořil život tak, že se živí tím, co žilo, živou potravou (mikroorganismy, rostliny, živočichy) a ne neživou potravou (nerosty)? Živý organismus přežije jen když mu slouží za potravu to, co bylo živé.Proto považuji argument kreacionistů za špatný, i když ho omlouvají náboženskými texty, které si vykládají po svém. 2. Ten princip že živé přežije jen na základě oběti jiného živého byl nakonec zaveden i do náboženství. Jak pohanského, tak židovského (oběti zvířat) a tak i křesťanského, kde se za život lidí obětoval živý Ježíš. Pokud tohle všecko uznáváte, tak je hloupost se bránit evoluci z nějakých náboženských důvodů. A přitom je to jak je vidět absurdní.


"Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" potravou?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 19:32:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnívám se, že jsme krátcí na to rozsoudit tento spor.
Osobně mi to příliš nevadí.
Zdraví Speranza



Re: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" potravou? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 22:49:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V těchto otázkách nevidím žádný problém a už vůbec ne argument proti kreaci:

1. To, že se život živí živými organismy je dáno složením těla a polemizovat nad tím, proč Bůh stvořil živé organismy tak a ne jinak, je k ničemu, ať již z věcného hlediska, tak hlediska faktického.
Dále je třeba mít na mysli, že v původním stvoření byly podle naší víry k potravě určeny výhradně rostliny, tedy zde k žádnému zabíjení ve smyslu, jak jej chápou běžní křesťané, nedocházelo (někteří nekřesťané třeba věří, že rostliny mají duši a cítí, což je sice těžko vyvratitelný argument, leč podle mého názoru neopodstatněný, a především nevyplývá z křesťanské víry, takže není v konfliktu s naším pojetím víry).

K zabíjení zvířat a lidí došlo až jako následek prokletí. Toto dává smysl a nestaví Boha do pozice krutého Tvůrce, tvořícího bezdůvodně cestou smrti, násilí, utrpení, strachu apod.

Proto považuji argument kreacionistů za špatný, i když ho omlouvají náboženskými texty, které si vykládají po svém.

Toto odvození je principiálně zcela chybné, ale netroufám si hodnotit, zda jde o záměr autora, či pouze jeho neznalost problematiky, proto se zatím zdržím dalšího hodnocení.

2. Tady je zase směšován stav před pádem člověka a po jeho pádu. To jsou zcela dvě odlišné epochy, které nelze takto zjednodušeným způsobem házet do jednoho pytle. Původní biblické poselství na rozdíl od teistického evolucionismu tvoří kompaktní systém, který celkem konzistentně zapadá do Boží povahy.
Zástupná oběť by nikdy nebyla potřeba, kdyby nedošlo k hříchu a Bůh by ani Zemi nikdy neproklel, atd. Všechno to do sebe hezky zapadá, otázkou je, zda na to naše myšlení stačí či nikoliv. Nevím, co bych k tomuto bodu víc napsal, protože se zde na jedné straně hovoří o hlouposti a absurdnosti, na druhé straně tento pokus o úvahu nemá ani hlavu ani patu, pouze svědčí o velmi povrchním pohledu na věc za účelem zesměšnovat kreacionistický pohled velmi nezdařilým způsobem.
Až bude do bodu 2 jasně zahrnut vliv pádu člověka a prokletí Země, pak se můžeme bavit konkrétněji, ale s takto účelově poskládaným slepencem nemajícím nic společného se skutečným kreacionismem ani biblickou pravdou polemizovat nelze, je mi líto. Nicméně odpověď pro čtenáře s problematikou nepříliš seznámené lze odvodit i z mé odpovědi v bodě 1).



Re: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" potravou? (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Úterý, 31. říjen 2006 @ 05:44:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, wollku, tvoje odpověď se mi zdá zbytečně podrážděná. Nic anikoho nezeseměšňuju. Jen se ptám. Není to ani proti kreacionistům, spíš si myslím, že i oni mohou přijmout evoluci jako způsob Boží kreace, protože k odmítání mají jen svoje spekulativní důvody. 1. To, že se život živí živými organismy je dáno složením těla a polemizovat nad tím, proč Bůh stvořil živé organismy tak a ne jinak, je k ničemu, ať již z věcného hlediska, tak hlediska faktického. Právě, je to dáno složením těla a Bůh je tak stvořil před pádem člověka, proto se tak živily i předtím. Pádem člověka se principiálně nic nezměnilo. Všicni se živili organickou potravou. Dále je třeba mít na mysli, že v původním stvoření byly podle naší víry k potravě určeny výhradně rostliny, tedy zde k žádnému zabíjení ve smyslu, jak jej chápou běžní křesťané, nedocházelo (někteří nekřesťané třeba věří, že rostliny mají duši a cítí, což je sice těžko vyvratitelný argument, leč podle mého názoru neopodstatněný, a především nevyplývá z křesťanské víry, takže není v konfliktu s naším pojetím víry). Nejde o to, jestli si někdo myslí, jestli mají rostliny duši nebo ne. Jde o to, že jsou principiálně živé, stejně jako mikroorganismy nebo živočichové. V tom není rozdíl. A jestli si křesťané myslejí, že když jedí rostliny, že nic nezabíjejí (že jedí neživou potravu), to na tom faktu nic nezmění. K zabíjení zvířat a lidí došlo až jako následek prokletí. Toto dává smysl a nestaví Boha do pozice krutého Tvůrce, tvořícího bezdůvodně cestou smrti, násilí, utrpení, strachu apod. Jestli docházelo k zabíjení rostlin už před prokletím, pak Bůh princip života založil na smrti jiného života, ať se ti to líbí nebo nelíbí. Proto považuji argument kreacionistů za špatný, i když ho omlouvají náboženskými texty, které si vykládají po svém. Toto odvození je principiálně zcela chybné, ale netroufám si hodnotit, zda jde o záměr autora, či pouze jeho neznalost problematiky, proto se zatím zdržím dalšího hodnocení.Proč chceš hodnotit mě, že se ptám? Myslím, že jde o princip, tak mě vynech. 2. Tady je zase směšován stav před pádem člověka a po jeho pádu. To jsou zcela dvě odlišné epochy, které nelze takto zjednodušeným způsobem házet do jednoho pytle. Původní biblické poselství na rozdíl od teistického evolucionismu tvoří kompaktní systém, který celkem konzistentně zapadá do Boží povahy. Zástupná oběť by nikdy nebyla potřeba, kdyby nedošlo k hříchu a Bůh by ani Zemi nikdy neproklel, atd. Všechno to do sebe hezky zapadá, otázkou je, zda na to naše myšlení stačí či nikoliv. Nevím, co bych k tomuto bodu víc napsal, protože se zde na jedné straně hovoří o hlouposti a absurdnosti, na druhé straně tento pokus o úvahu nemá ani hlavu ani patu, pouze svědčí o velmi povrchním pohledu na věc za účelem zesměšnovat kreacionistický pohled velmi nezdařilým způsobem. Až bude do bodu 2 jasně zahrnut vliv pádu člověka a prokletí Země, pak se můžeme bavit konkrétněji, ale s takto účelově poskládaným slepencem nemajícím nic společného se skutečným kreacionismem ani biblickou pravdou polemizovat nelze, je mi líto. Nicméně odpověď pro čtenáře s problematikou nepříliš seznámené lze odvodit i z mé odpovědi v bodě 1). Pád člověka - jasně. Beru to. po pádu člověka byly nutné oběti. Kain však obětoval rostliny ne zvířata. Bůh jeho oběť nepřijal ne proto, že obětoval rostliny ale proto, že jeho srdce bylo plné zlosti. Oběť rostlin jen navazovala na to, že se jimi živili před pádem člověka. Život za život. To byl princip života i před tím. Účelově poskládaný slepenec zde děláš ty tím, že rostliny nezahrnuješ do života a odmítáš, že Bůh stvořil život na základě principu život za život. I když přiznáváš, že je to dáno složením těla ale odmítáš o tom polemizovat proč to tak udělal.Tyto otázky jsou jádrem poroblému a myslím, že na ně neevoluční kreacionisti neodpoví nikdy uspokojivě a vždycky je budou házet pod stůl.



Re: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" potravou? (Skóre: 1)
Vložil: reader v Úterý, 31. říjen 2006 @ 08:07:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zdar vladimire, takhle jsem se tu snazil argumentovat uz nekolikrat :) , bohu zel myslim, ze to fakt nikam nevede... ale kdyz uz si pichnul do vosiho hnizda, taky si pridam svou trosku do [m]lejna :) ... medle, vyvstanuvsi diskuze postradaji zbla elementarni logiky ze strany kreacionistu, v pripade zastancu ID je to, ofkors, jeste horsi. bohu zel (jiz podruhe), toto neni zpusobeno nedostatkem schopnosti logicky uvazovat, nybrz pseudonabozenskym fanatizmem. zkratka, nektere kreacionisty a zejmena zastance ID lze povazovat za takove teroristy na poli vedy :) , a stejne tak jako s cleny jinych podobnych fanaticky profilovanych metaorganizaci se s nimi normalnim jazykem nedomluvis. veskera snaha o navazani komunikace je zbytecna, protoze puvodne diskuze obvykle rozpouta hadku (ke ktere doufam dojde hned po odeslani meho prispevku :) ).



Re: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 31. říjen 2006 @ 17:49:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedním z důvodů odmítnutí evoluce je skutečnost, že evoluce je založená na smrti. Bůh při své kreaci nestvořil smrt, nemoce apod. Původně živí tvorové ( myšleno zvířata a lidi) se živili rostlinnou potravou a nebyla smrt. Ta vstoupila na scénu až nástupem lidské neposlušnosti - hříchem, která je jeho mzdou ( odměnou). Tím se to celé narušilo a dodnes zvířata trpí díky lidskému hříchu, protože vznikly predátoři a od té chvíle stvoření lká ( dle kraličtiny) podle Ř 8 kapitoly a očekává vykoupení Božích synů. První kdo zabil živočicha byl spravedlivý Bůh, kdy udělal kožený oděv prvním "hříšníkům". Proč ? Protože hřích je tak hrozná a velká věc, že muselo být zabito nevinné zvíře .....žel, Bůh si nedělá legraci a ne nadarmo řekl, že, pokud člověk pozře ovoce ze stromu dobra a zla, smrtí zemře ! Později se ten samý princip objevil v Zákoně viz. např. Žid. 9:22 "Podle zákona se skoro vše očišťuje krví, a bez vylití krve není odpuštění" . To je vážení cena ( mzda, odplata) za hřích, kterej jsme udělali my - lidské pokolení a to na samém začátku.

Jednou jsem v Hradci Králové viděl na sloupu třídy Edv.Beneše plakát ochránců zvířat s textem: „ Veverka se rozhodla mít nový kožich a 100 lidí zemřelo - nebo to bylo naopak ? „ Věřte mi, kdybych měl fixu připsal bych odpověď : „ Když Bůh zhřešil, začal člověk zabíjet zvířata – nebo to bylo jinak ?







Re: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 31. říjen 2006 @ 22:52:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S některými lidmi je diskuze na intelektuální úrovni naprosto marná a tak to vzdávám, podobně jako bych rezignoval na dohadování s jedincem, který by mi stále dokola tvrdil, že mám na každé ruce sedm prstů...

Vybral jsem si jen následující, což snad vystihne podstatu mého poselství, a kterou moudrý jistě dávno odhalil:

Současně musíš připustit, že rostliny nejsou neživý nerost ale živý organismus. Tedy sám přiznáváš, že živé organismy byly stvořeny (Bůh to tak chtěl) jako potrava pro jiné živé organismy. Tím padá tvůj argument, že evoluce je nepřijatelná kvůli principu smrti slabšího na úkor silnějšího.

1) Nemusím to připustit, protože to připouštím odjakživa.

2) Můj argument spočívá v utrpení a krutosti evoluce, které může ovšem zažívat pouze duše živá, nikoliv živý organismus, který duši nemá. Za zlo tedy považuji utrpení a krutost, nikoliv ukončení života orgamismu, který schopnost vnímat nemá, protože není duší živou, ale pouze hmotou živou.

wollek



Re: Otázka pro kreacionisty: Proč život se živí "živou" potravou? (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Úterý, 31. říjen 2006 @ 23:42:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wollku,

je vidět, že ses dostal do argumentační tísně.

Křečovitě se držíš svých náboženských spekulací a pojmů o krutosti a utrpení smrti, ačkoliv je na tvém náboženském uvědomění naprosto nezávislý a objektivní fakt, že stvořený život přežije jenom tehdy, krmí-li se jinými živými organismy.

To by se možná dalo ještě pochopit. Bojíš se, že by se ti mohl zhroutit vlastní pracně vybudovaný fundamentalistický světonázor, protože objektivní fakta do něj nepasují. Proto nad nimi zavíráš oči a tváříš se, jakoby neexistovaly. Budiž.

Ale nepochopitelné je, že se v akademické diskusi, nemaje argumentů, pokoušíš ponižovat a urážet diskutujícího partnera. To je opravdu hanebné.

Ukázalo se, že nejsi zdaleka tak moudrý a na vše odpověď vědoucí, co se týče evoluce a stvoření, jak ses tady v diskusích předváděl. V argumentační nouzi místo pokorného přiznání, že tvůj argument padá, se hanebně uchyluješ k nedůstojnému ponižování partnera v diskusi.



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy