Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474245
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ad Charta Oecumenica
Vloženo Pondělí, 01. leden 2007 @ 20:03:38 CET Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal pastýř

Charta Oecumenica Kritická reflexe se zřetelem ke katolickému dogmatu a kanonickému právu Jak již bylo uvedeno výše, z hlediska Kanonického práva a katechismu, resp. katolické věrouky, může mít charta smysl jen tehdy, pokud protestanti dobrovolně přistoupí na katolickou víru, přijmou dobrovolně úřad římského biskupa a požádají o společné slavení svátostí, zejména eucharistie.

Společný závazek vytvořit viditelně jednotnou církev, prostou věroučných divergencí a antagonismů, je pak ze strany katolíků (nechtějí-li oni samotní porušovat své předpisy a učení, přijaté ve formě neomylných ustanovení) možné jedině tak, že se protestantské církve přivtělí k římskokatolické církvi. Celý článek: zde


"Ad Charta Oecumenica" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ad Charta Oecumenica (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 01. leden 2007 @ 20:53:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylo to, milý pastýři, uvedeno výše i níže, ale teď jedna studená fronta:
- víme bezpečně, že ty nejsi doktorem obojího práva, tím méně toho církevního. Ba dokonce o něm nemáš valné ponětí.
a teplá fronta:
- víme taky poměrně spolehlivě, a je to potěšitelné zjištění, že všichni myslitelní autoritové katolické církve se vyslovili pozitivně, že si NEPŘEJÍ, aby protestanti přestupovali na katolickou víru, dokonce, že předpokládají, že se žádná církev nemusí ničeho vzdávat. Je to tak teplá fronta, až z toho mám jisté obavy.
.. a v zápětí další studená fronta:
- zeměkoule se točí, a křesťané žijí, lidi se hledají a nalézají, a vůle Boží, abychom světu vydali svědectví tím, že máme jeden pro druhého v srdci místo a jeden druhého si, totiž my, kteří Krista následujeme, taky vážíme a přijímáme se, je nenapadnutelná. Třicetiletá válka už skončila.

To je toitž zonál, jako vystřižený podle novoročního počasí. Jako s počasím - nic s tím nenaděláš.

Olin



Re: Ad Charta Oecumenica (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 01. leden 2007 @ 21:17:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se připojuju k Olinovi,

pastýři, ty víš a v jednom článku jsi to napsal jako komentář, dobře o rozdělení díky Marii. Myslíš si, že představitelé protestantských církví totéž nevědí také?

Jedině neobrácení lidé (kteří by měli stát ve vedení církví /což je absurdní/) by způsobili to, co si pořád ty a někteří křesťané myslíte - že všichni skončíme u katolíků. Je totiž otázka, co z toho mají ti, kteří podobnou chartu podepíší...

Karels



Re: Ad Charta Oecumenica (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 03. leden 2007 @ 01:11:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Musí katolík přijímat církevní nauku?

Nedávno zemřelý belgický teolog, osobní přítel a spolužák nynějšího Svatého otce, Gustaaf Joos, jehož Jan Pavel II. jmenoval kardinálem, si stěžoval v rozhovoru pro Pur-magazin 3/2004, že jen menšina katolíků jeho země věří přesně tomu, co učí Církev. Značná část věřících je přesvědčena o posmrtné
reinkarnaci, mnoho jich popírá panenské zrození Ježíše Krista, většina mladých odmítá nauku o hříšnosti mimomanželského sexu a o antikoncepci. Kardinál Joos řekl: „Toto je veliká krize Církve... Chci říci:
Dříve jsme 30-40 let v Evropě pracovali s mottem: žádná polarizace. Dnes vidíme výsledek: sotva o 10 procentech věřících lze říci, že jsou praví katolíci. Věřím ale, že přijde čas, kdy bude třeba zase «přiznat barvu». Musíme lidem jasně sdělit: «Jestli jste přesvědčený katolík, tak musíte věřit to a to. Když v to nevěříte, tak nejste žádný katolík.»“
Víru je ovšem třeba ukázat i v konkrétní praxi. Pokud např. politik tvrdí, že je katolíkem, a dokonce ostentativně chodí do kostela, přitom ale hlasuje pro potraty, tak platí o něm to, co prohlásil arcibiskup z amerického Denveru Charles Chaput: „Žádný katolík, který působí jako zákonodárce, nesmí podporovat,
prosazovat a bránit takový zákon, který vede k úmyslné likvidaci nevinného lidského života. Naopak je zavázán usilovat o jeho změnu. Jinak nemá právo nazývat se katolíkem.“
Proti takovému zásadovému postoji se ihned ozývají námitky od tzv. „liberálních“ katolíků: toto prý je „fundamentalismus“, který odporuje oprávněnému pluralismu v Církvi. Pluralismus je samozřejmě pozitivní hodnotou. Proto v dějinách Církve vznikla řada nejrůznějších řeholních řádů a kongregací,
proto existuje různost spiritualit a laických společenství. To dokazuje, že Církev je opravdu pluralistická a akceptuje každé duchovní zaměření a každý přístup s výjimkou takového, který odporuje zjevené
nauce. Chtít ale „pluralismus“ té formy, kdy lze „pluralitně“ věřit v Kristovu přítomnost v Eucharistii, nebo v ni nevěřit, „pluralitně“ věřit v realitu Kristova zmrtvýchvstání, nebo jenom v „subjektivní zážitky učedníků“, „pluralitně“ věřit v panenství Mariino, nebo je odmítat, „pluralitně“ věřit v neomylnost
papeže, nebo ji popírat, „pluralitně“ věřit v hříšnost antikoncepce, nebo naopak v její prospěšnost... co potom zbude z takové „církve“? Pán Ježíš přece jasně prohlásil: „Království proti sobě rozdělené zpustne.“
Každý spolek, jenž považuje za legitimní i názory, které principiálně odporují jeho stanovám, ztrácí na věrohodnosti.
Takovou představu Církve mnozí mají a šíří ji. Katolická církev vždycky vydržela a přečkala všechna pronásledování a ohrožení díky jednotě své nauky, díky tomu, co vyjádřil už v 5. století opat sv. Vincenc z Lerina ve své definici katolicismu: „Katolickým je to, co vždy, všude a ode všech bylo věřeno.“ Tato věta se stala článkem víry. Proto pluralismus nauky, kdy přestává platit závaznost dogmatu, je v rozporu s celou dlouhou tradicí Církve a její dějinnou zkušeností.

PhDr. Radomír Malý
(učící na katolické teologické fakultě jihočeské univerzity)



Re: Ad Charta Oecumenica (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 03. leden 2007 @ 17:15:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Diky Pastyri za skvely clanek.

Opravdu brilantni argumentace!

Bylo by hezke, kdyby na ty argumenty reagoval i nekdo z ERC.

zdravi

reformovany



Charta Oecumenica v diskusi (Skóre: 1)
Vložil: agur v Pondělí, 22. leden 2007 @ 09:22:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel Černý to na GS asi nepošle, tak sem na to dávám odkaz .



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy