Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 241, komentářů celkem: 429557, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 540 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480886
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Proč neplatím desátky
Vloženo Sobota, 20. leden 2007 @ 00:25:40 CET Vložil: jakobi

Svědectví poslal eleazar

Křesťané v ČR nemají jednostný postoj, jestli odvádět desátky či nikoliv. Našli bychom asi celou plejádu praxí od exkomunikací za neplacení, přes důrazná doporučení až po liberární přístupy velkých denominací.



Chci vám říct, své důvody, proč nemám žádný důvod desátky platit; mám dva, theologický a ekonomicko-společenský.





Theologický důvod



1-Podle listu Židům 7,5 mají právo vybírat desátky Levité, pověření kněžskou službou. V ČR moc Levitů nežije a rozhodně nepraktikují kněžskou službu. Jediní, kdo praktikuje de facto zmíněnou kněžskou službu jsou Samaritáni na hoře Gerizím, ale tam je zase sporný Levítský původ.



2-výčet komodit, ze kterých se odvádějí desátky:

obilniny, ovoce stromové, mošt, olej čerstvý (pravděpodovně extra virgin), dobytek (jen některý) + jednou za tři roky veškerá úroda



Ekonomicko-společenský důvod

Církve v ČR mé peníze nepotřebují. Věta holá jednoduchá. Ministerstvo kultury cpe do církví peníze horem dolem a ty církve, které je od pohanů nepřijímají dělají taktickou chybu. Připravují se zbytečně o peníze od sekulární vlády, která je ovládá stejně jako ty církve, které sponzoruje. Jediné vysvětlení proto mám, že tyto organizace používají svou pseodonezávislost jako reklamní tah na lidi, co jsou už znechuceni státem. Jiná kauza jsou malé nezávislé útvary, které opravdu musejí financovat svou činnost sami. Tyto sborečky zase nepotřebují zdaleka tolik peněz (na opravy kostelů...) a navíc spoustu věcí si můžou udělat bří svépomocně.



Závěr



Církve nepotřebují mít velký majetek. To málo, co

skutečně potřebují nemusí financovat apriori z desátků, ale dle potřeby se mergle vždycky seženou. Nejsem zemědělec, cowboy, sadař, Přemet Prkennápodlaha ani majitel lisů (na ovoce či olejniny), a tak se necítím povinnen odvádět desátky z přidanné hodnoty. Navíc, církevní představitelé nejsou lévijští kněží, ale to už je zas jiná kapitola


"Proč neplatím desátky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč neplatím desátky (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 20. leden 2007 @ 01:07:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Eleazare, chápu tě.
Jistě je tvůj postoj promyšlený a vnitřně opravdový. Pak ani nemáš, z čeho bys ty desátky platil!

Vždyť ani ty nepotřebuješ mít velký majetek. To málo, co skutečně potřebuješ, se přece vždycky sežene a dá se to i vyžebrat.

Olin



Lakomství je běžným hříchem v České republice (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 20. leden 2007 @ 08:35:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jsem přesvědčen, že desátky nemusí platit pouze ten, kdo jako první apoštolové opustil všechen majetek, který měl, rozdal ho všechen zejména chudým a následoval Krista. Podobně jako apoštolé jednal po Letnicích Barnabáš a v dějinách Církve např. svatý František z Assisi.
O Františku z Assisi viz: http://www.granosalis.cz/article.php?sid=6117

Biblický Ananiáš se Zafirou to rozdání majetku dělali jen naoko a padli mrtví k zemi.


Ti, kteří si však majetek nechali, neboť neměli tak velkou víru a lásku ke Kristu jako apoštolé (Jidáš tu víru a lásku pak ztratil) a František z Assisi, ti by měli pravidelně platit Bohu na obživu těch jeho služebníků, kteří je duchovně živí (duchovních církví - kněží, kazatelů, misionářů apod.) desetinu své výplaty. Kdo to nedělá, hřeší lakomstvím a základní nedůvěrou vůči Stvořiteli Bohu. Jeho bůžkem jsou peníze.
O tom je přesvědčen Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Proč neplatím desátky (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 20. leden 2007 @ 09:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dávanie desiatkov je starozákonný predpis, ktorý nemá opodstatnenie v novom zákone.:
,,2Kor. 9,7
Každý (nech dá), ako si umienil v srdci, nie z neochoty alebo z prinútenia; lebo ochotného darcu miluje Boh.,,

Nebala povinnosť dávať desiatok, ale iba možnosť finančné prispievať, napr. v nedeľu pri bohaslužbách.:

,,1 Kor.16,2
Nech každý z vás každú nedeľu odloží, čo mohol usporiť, aby sa zbierky nekonali práve vtedy, keď prídem.,,


P.S.
V našej rodine fungujeme tak, že si odkladáme každý mesiac 1/10 finančného prímu a tie peniaze sa snažíme použiť na budovanie kráľovstva Božieho. Neberieme to ,,zákonnícky povinne,, ale osvedčilo sa nám to. Ak sme kresťania, tak Pánu Bohu patrí nie len 1/10 financií, ale patrí mu celý náš majetok, celý náš život, celá moja rodina...


,,A čo by som rozdal všetok svoj majetok, i telo si dal spáliť, a lásky by som nemal, nič mi to nepomôže.,,

ivanp



Bojující duchovní na poli dobýval brambory, na kněžství neměl čas (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 20. leden 2007 @ 12:43:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bojující duchovní na poli dobýval brambory, na kněžství neměl čas.

Souhlasím s Olinem, když píše na: http://www.granosalis.cz/article.php?sid=6278&mode=&order=0&thold=0
""Mnoho mých spoluslužebníků je ekonomicky nezávislých na církvi, "a teprve potom naplňuje svůj kněžský úkol".
Církev tím trpí a veřejnost to nechápe pozitivněji.
Čekám, kdy se v církvi tyto postoje rozmnoží: vždyť i podnikatel by mohl poctivě chodit do fabriky a podnikat si ve svém volném čase!
Dokonce i učitel by mohl učit až po poctivé práci, ne? Proč je za to máme platit "z našich daní?""

Doplňuji:
Podobná situace prý nastala v průběhu 200 let, následujících po době husitské. Tehdejší "vítězná" Husitská církev, ke které patřila většina obyvatelstva byla v hrozném úpadku díky obrovské finanční závislosti na české husitské šlechtě, která zprivatizovala téměř všechny bývalé majetky Katolické církve v Česku pro sebe. Výjimkou z tohoto pravidla úpadku byla pouze malá, tehdy ještě plně pacifistická a pravidelně od spolubratří husitů pronásledovaná církev Jednota bratrská.

Tehdy o husitském duchovenstvu také platilo, co psal Olin: ""Mnoho mých spoluslužebníků je ekonomicky nezávislých na církvi, "a teprve potom naplňuje svůj kněžský úkol". Církev tím trpí a veřejnost to nechápe pozitivněji.""

Tehdejší čeští křesťané si zvykli na kázání husitských "proroků", že církev má být velmi, velmi chudá, a tak to bez problémů zrealizovali. Ze svých vlastních husitských kněží udělali hned po husitských válkách žebráky, když už nebylo z čeho Katolické církvi v Česku brát.

Myšlenky husitských falešných proroků jsou dodnes v Česku v církvích i mimo církve živé - díky jejich propagaci za Masaryka a pak skrze komunistické prohusitské školství.

Proto lakota vůči služebníkům prakticky všech církví kvete v Česku daleko předaleko víc, než v ostatních státech světa.

I Pravoslavná církev na území Ukrajiny a Polska na nenasytnou lakotu svých pravoslavných šlechticů tvrdě doplatila. Nechtěli se podobat tehdejším katolíkům, přestali platit svým kněžím desátky. Pravoslavní kněží byli většinou ženatí, měli ženu, hodně dětí a museli je nakrmit. A tak pracovali celé dny na poli jako zemědělci, na přípravu k bohoslužbám nebyl téměř žádný čas. Proto přestali zcela kázat, dělali už jen obřady a začali je stále více dělat jen pro ty, kdo si za křest, svatbu, zpověď zaplatili v penězích či ve zboží (např. v potravinách). To byla hrůza! Podobná situace je popisována ve Starém zákoně o dobách, když Aronští kněží a Levíté pracovali na poli a chodili žebrat.
Proto se vůbec nedivím, že mnozí pravoslavní kněží i biskupové v té době uzavřeli dohodu s tehdejším papežem, který jim slíbil, že nebudou muset chodit žebrotou, ale že budou mít tak jako římskokatoličtí-latinští duchovní čas na bohoslužby, na přípravu kázání apod. Současně jim tehdejší papež slíbil, že budou moci zůstat ženatými kněžími oni i jejich potomci a ještě k tomu budou moci používat bohoslužbu v lidovém nelatinském jazyce. Co by si více mohli přát! Tímto způsobem prý vznikla Řeckokatolická církev z části Pravoslavné církve v 17. a 18.století.

Je rozdíl mezi dobrovolnou chudobou 12 apoštolů a např. Františka Assiského z víry, a mezi povinnou chudobou z lakoty Božího lidu.

František Assiský viz: http://granosalis.cz/article.php?sid=6117

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Já se omlouvám Olinu Kadlecovi podruhé (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 20. leden 2007 @ 14:14:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Já se omlouvám Olinu Kadlecovi podruhé za to, že jsem mu pravděpodobně křivdil, když jsem netušil v jak tíživých finančních podmínkách žije. Domníval jsem se, že přestal pracovat ve své denominaci na plný úvazek proto, že si chtěl v necírkevním podnikání vydělat víc, než je to možné v církvi. Domníval jsem se, ač Olina osobně vůbec neznám, z jeho jedné či dvou přepjatých reakcí na někoho z Grana, že ač kdysi dal ruku na Boží pluh (biblicky řečeno; čili stal se kazatelem, pastýřem), že se otočil zpět od církevní práce ke světskému podnikání. Mylně jsem se tehdy domníval, že časově mladá denominace Křesťanská společenství je církví, kde si Boží lid svých pastýřů váží a že pastýři tam mají díky pravidelně odevzdávaným desátkům z čeho žít. Teď nahlédám, že je to v KS asi stejné jako ve všech denominacích v České republice - duchovní jsou nuceni žebrat od bohatých - od státu či větších podnikatelů, nebo většinu času věnovat přivyděláváním si mimo církev.
Desátky v Česku začal rušit už Hus a od té doby jde místní církev (především nižší duchovenstvo) žebrotou. Asi všechny Husovy myšlenky nebyly až zas tak svaté. Pro českou církev jako celek byly a jsou devastující.

Můžeš-li se na mě Oline přestat hněvat, zkus to prosím
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



zaměstnání: prelát ?! (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 20. leden 2007 @ 17:06:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci poděkovat všem reagujícím.

Vidím, že bří Olin a Seraphim jsou pro profesionalisaci duchovních. Jejich názor 100% respetkuji a na 98% s ním nesouhlasím.

Ve průmyslově rozvinutých zemích je 40-ti hodinový 5-ti denní pracovní týden. Takže odmítám argument, že poctivá práce odvádí člověka od příprav na bohoslužbu. Argumentování situací maloruského duchovenstva před stovkami let neberu, teď a tady je úplně jiná situace viz výše.

Taky si myslím, že ve sboru, kde je několik desítek lidí, kteří dávají desátky je vysoké risiko zneužití prostředků, neboť konečný příjemce má tak k disposici několika násobek toho, co by si normálně vydělal - a už je tu prostor pro svody za majetkem, ze strany potenciálních duchovních.
(prostě a jednoduše, když bude zaměstnání v církevní sféře příliš finančné motivované, tak se na místa duchovních pohrnou bratří, kteří v tom budou hledat snadný bezpracný výdělek, protože by se v civilním sektoru neuplatnili.)

Funkce placeného pastýře je navíc lépe zneužitelná, protože člověk, který je v zaměstnání jednu bohoslužbu + přípravy + administrativa má hromadu čsu nato, aby se svým občanům motal do života. Statisticky určité procento lidí začne situaci zneužívat k upevnění své moci nad věřícími, což by se nestalo, když by musel takový člověk chodit do normální práce, protože by na nějaké manipulace neměl ani čas ani pomyšlení.

A nakonec - argumentovat početností rodin pro zvýšení toku peněz do kapsy duchovních je argument hodný KSČM či ČSSD. každý si musí uvědomit, že mít děti není jenom otázky splynutí spermie a vajíčka, ale že takový drobínek bude chtít po 26 let (u VŠ studia) každý den jíst, pít a tak, a že by si rodiče měli uvědomit, na kolik potomstva finančně stačí, a pak buď se začali chovat zdrženlivě, anebo změnili zaměstnání. Uznejte sami, kdyby řekl holič, že má mít větší plat kvůli dětem, tak se mu všichni vysmějí, ale když to řekne duchovní tak...
Když už je teda kněz normální zaměstnání jako každé jiné, tak ať má také stejné podmínky jako ostatní.



Re: Proč neplatím desátky (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Sobota, 20. leden 2007 @ 17:51:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je jisto, že vyžadovat "desátky" po křesťanovi nemá po vzkříšení Pána Ježíše žádné opodstatnění a je to ohavné.
také, aby stát platil služebníky Církve je ohavné.
všimejte si jak dokáže nepřítel Boží i lidský obratně těchto obou ohavností využívat ke špinění Nevěsty Církve.



Re: Proč neplatím desátky (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Sobota, 20. leden 2007 @ 21:15:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že by bylo lepší, aby duchovní měl nějaké "světské" zaměstnání (třeba jen půl úvazku), prostě aby se nenechal pohltit mikroklimatem své církevní komunity.
Pokud by došlo tomu, že by stát přestal dotovat platy duchovních, pak samozřejmě nastupuje obec. Příspěvky by ovšem měly být kontrolovány samosprávně, duchovní by byl placen na základě smlouvy kterou by s obcí měl. To znamená že by mu víc kecali do všeho...



Re: Proč neplatím desátky (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Sobota, 20. leden 2007 @ 21:23:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že by bylo lepší, aby duchovní měl nějaké "světské" zaměstnání (třeba jen půl úvazku), prostě aby se nenechal pohltit mikroklimatem své církevní komunity.
Pokud by došlo tomu, že by stát přestal dotovat platy duchovních, pak samozřejmě nastupuje obec. Příspěvky by ovšem měly být kontrolovány samosprávně, duchovní by byl placen na základě smlouvy kterou by s obcí měl. To znamená že by mu víc kecali do všeho...



Re: Proč neplatím desátky (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Sobota, 20. leden 2007 @ 23:32:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vida. Je milé, že jakmile je na křesťanském serveru řeč o penězích, tak se okamžitě rozvine diskuze, která svým počtem příspěvků okamžitě předčí většinu ostatních:-)

Když se nad tím zamyslím, tak si říkám: dá se to v celku očekávat. Je zde hodně těch, kdo platit nechtějí a potřebují si to nějak zdůvodnit, a pak je zde dost těch, kterým se nechce běžným způsobem pracovat, a tak chtějí žít pouze ze své kazatelské činnosti a potřebují svůj postoj taky obhájit.

No, a teď hledejme, kde je pravda Boží.... :-)



Re: Proč neplatím desátky (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Neděle, 21. leden 2007 @ 13:33:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatky davat nemusis, ale byl bys moc spatny verici krestan, kdybys nedaval prispevek sve cirkvi. A ty prispevky mohou byt jeste vetsi nez desatek, podle toho jak jsi stedry, jak jsi na tom finacne a hlavne podle toho, jest-li poslouchas na vedeni Svateho Ducha. Nebot, kdyz cloveku rekne SD aby dal tolik a tolik a clovek to da, i kdyz je to treba hodne a uz mu moc nezbude nebo treba nic, tak mu Buh vrati mnohonasobne.



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy