Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466895
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený
Vloženo Sobota, 24. leden 2009 @ 21:20:11 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Elo

Rozhovor s kard. Kasperem k týdnu modliteb za jednotu křesťanů Česká sekce RV V ekumenickém dialogu nechybí obtíže, nemáme se ale nechat znechutit, protože nechybí ani konkrétní známky naděje, říká kard. Walter Kasper. Předseda Papežské rady pro jednotu křesťanů v rozhovoru pro Vatikánský rozhlas připomíná ekumenické úspěchy uplynulého roku a objasňuje také význam hesla provázejícího ekumenickou modlitbu: „Aby byli jedno v Tvé ruce.“


Letošní témat zvolili křesťané z Koreje. Korea je rozdělenou zemí, proto je pro ně tento obraz z Knihy proroka Ezechiela velmi obsažný. Dva kousky dřeva se v Boží ruce stávají jedním celkem. Je to obraz jednoty církve, která je v jistém smyslu také rozlámaná a to nejen na dva kusy, ale na celou řadu fragmentů. A my teď nemáme být jako dělníci, kteří je scelují šrouby nebo lepidlem, ale skládáme ty rozlámané kousky do Božích rukou. Svěřujeme je v dobré ruce. Jedině Bůh může sjednotit církev, ne my se svým organizováním. Proto mu tedy ve svých modlitbách svěřujeme jednotu církve. Neslouží to přenechávání odpovědnosti Bohu k tomu, abychom ze sebe shazovali povinnost usilovat o konkrétní jednotu, navzdory obtížím? Samozřejmě nás to neuvolňuje z našich povinností. A je pravda, že obtíže dnes existují, ale nesmíme zůstávat jen u nich. Mnohého jsme také dosáhli. Minulý rok jsme velmi pokročili ve vztazích s pravoslavnými církvemi. Ekumenický patriarcha byl za necelý rok třikrát hostem v Římě. S tím se nesetkáme v celých křesťanských dějinách. Bartoloměj I. promluvil k Synodu, to je také historická událost. Do Říma přijeli dva arménští patriarchové. A došlo i k řadě dalších dobrých setkání s pravoslavnými. Významná byla také naše účast na pohřbu patriarchy Alexeje. V Moskvě nás přijali skutečně přátelsky a velmi otevřeně.

Také ve vztazích s protestanty došlo k důležitým krokům. Shromáždili jsme výsledky dialogů, které trvají už čtyřicet let s anglikány, luterány, metodisty a s reformovanou církví, abychom ukázali, k jak velkému pokroku došlo, kolik podezřívavosti a předsudků se podařilo překonat. To opravdu dodává naději. Popsali jsme také obtíže a rozdíly, i ty hluboké, které stále existují. Ale pojmenovaný problém je už částečně vyřešený. Díky tomu můžeme jít společně kupředu, snažit se vyřešit otevřené problémy. Jsem pln důvěry a naděje. Myslím tedy, že se nesmíme dát znechutit obtížemi. Obtíže jsou pobídkou, na kterou musíme odpovídat. 25. ledna bude Papež předsedat zakončení týdne modliteb za jednotu křesťanů v Bazilice sv. Pavla za hradbami. Jakou roli má v ekumenické modlitbě rok sv. Pavla, kterým procházíme? Sv. Pavel mnoho mluvil o jednotě církve. Mluvil o církvi jako o mystickém těle. Zdůrazňoval, že Duch svatý a Kristus je pravým centrem této jednoty a jejím tvůrcem. Učení sv. Pavla je tedy pro ekumenismus velmi důležité. Jeho listy jsou také společným základem, především v kontaktech s protestantskými církvemi, které kladou na Pavlovo učení velký důraz. Proto máme v tomto roce ještě jeden zvláštní důvod navíc k modlitbě o jednotu a k práci na jejím uskutečnění. - říká kard. Walter Kasper, předseda Papežské rady pro jednotu křesťanů.

Přeložila Johana Bronková


Zdroj: www.radiovaticana.cz

"Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený" | Přihlásit/Vytvořit účet | 181 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: olE v Neděle, 25. leden 2009 @ 07:24:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Inu, ekumenismus. O tom už bylo napsáno něco napsáno. Například soporučuji:

Chvála sprostoty a vulgarit
Copak je charismatik nějakej protestant?
Eucharistie je základ
Mlčení tridentskejch jehňátek
Ekumenický školení mužstva
Rekognoskace ekumenickýho terénu
Strategickej brajnstormink
Ekumenickým agitátorem snadno a rychle
Ekumenickej fond budoucnosti
První ekumenická brigáda
Jak sme robili rajony v kostele
První ekumenická půlnoční
Velká ekumenická loupež
Tajemství Velkého Bratra




Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: olE v Neděle, 25. leden 2009 @ 07:26:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

bo:

Přehled kontroverzních míst v dokumentu Charta Oecumenica
Charta Oecumenica: Kritická reflexe se zřetelem ke katolickému dogmatu
Odpověď na článek br. ThDr. Pavla Černého Th.D, ”Charta Oecumenica v diskusi”
Kdo podepsal dokument Charta Oecumenica?
Ekumenickou chartu nepodepsala AC, BJB a JB
Představitelé BJB Chartu Oecumenicu nepodepsali
Ekumenickou chartu podepsalo celkem osm církví
Charta Oecumenica: Totální fiasko skrývané pod pláštík lživé propagandy
Charta Oecumenica v diskusi
Stanovisko k evangelicko - římskokatolické ekuméně
Charta Oecumenica: Za co trpěli a umírali protestanti od počátku reformace?
Účast katolíků na Večeři Páně?
Jednota mezi katolíky a protestanty je možná
Katolíci a charismatici: je zde - a nebo bude zde - nějaký rozdíl?
Charta Oecumenica: Hlavním motorem ekumenismu je dnes panika
Charta Oecumenica je úlet, který vyvolá silnou reakci.
Kam vede Charta Oecumenica? Nominace na zlatou slzu!
Příkaz ekumenismu - možnosti a hranice katolického církevního práva
O jedinosti a spásné univerzalitě katolické církve
Konečným cílem ekumenického hnutí je obnovení plné viditelné jednoty
Je možné odvolat podpis dokumentu CHARTA OECUMENICA?





Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: olE v Neděle, 25. leden 2009 @ 07:35:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Další k teme:

Žena jedoucí na šelmě? - 2. Důvody pro uvěření.

Žena jedoucí na šelmě? - 3. Velikonoční Spiknutí?

Žena jedoucí na šelmě? - 8. Nepřerušená linie apoštolské posloupnosti?

Žena jedoucí na šelmě? - 9. Neomylní heretici?

Žena jedoucí na šelmě? - 10. Neomylnost & Tyranie

Žena jedoucí na šelmě? - 11. Na které skále?

Žena jedoucí na šelmě? - 12. Nečistá matka

Žena jedoucí na šelmě? - 13. Svůdce duší

Žena jedoucí na šelmě? - 14. Neuvěřitelná metamorfóza

Žena jedoucí na šelmě? - 15. Nečistá Aliance

Žena jedoucí na šelmě? - 16. Vláda nad králi

Žena jedoucí na šelmě? - 17. Krev mučedníků

Žena jedoucí na šelmě? - 18. Pozadí Holocaustu

Žena jedoucí na šelmě? - 19. Vatikán, Nacisté a Židé

Žena jedoucí na šelmě? - 20. Povraždění Srbů

Žena jedoucí na šelmě? - 21. Vatikánské krysí stezky

Žena jedoucí na šelmě? - 22. Sola Scriptura?

Žena jedoucí na šelmě? - 23. Otázka Spásy

Žena jedoucí na šelmě? - 24. „Oběť“ Mše

Žena jedoucí na šelmě? - 25 Zrazená Reformace

Žena jedoucí na šelmě? - 26.  Apostásie a Ekumenismus

Žena jedoucí na šelmě? - 27.  A co Marie?

Žena jedoucí na šelmě? - 28. Přichází Nový Světový Řád




Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 25. leden 2009 @ 08:56:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, vidíš, Elo. A ty se zrovna zlobíš, když tady já nebo někdo jiný problémy pojmenováváme...



Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 26. leden 2009 @ 06:58:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keby som bol "zkušeným ďáblem", tak by som zrejme robil presne to, čo tu predvádzajú zarytí antiekumenisti na GS: snažil by som sa:
- rozdeľovať kresťanov, aby neustále viedli medzi sebou spory, hádky, vzájomne sa obviňovali,
- aby sa staré rany, ktorí vzájomne spôsobili v minulosti vôbec nehojili, ale naopak neustále si ich oživovali,
- aby si neodpúšťali staré hriechy, naopak, neustále ich pripomínali,
- aby sa navzájom upodozrievali zo zrady Krista, s kolaborácie so slobodomurármi a illuminátmi a pod.,
- aby sa spolu nestretávali, nemodlili, vzájomne si nepomáhali a nespolupracovali pri presadzovaní kresťanských hodnôt v spoločnosti,
- aby žiarlili jeden na druhého, súperili o to, kto získa na svoju stranu viac ľudí,
- aby sa vystatovali svojimi domnelými zásluhami, vernosťou Kristovi, Bibli, viere a pod. nad iných...

Veľmi by mi to /ako "zkušenému ďáblovi/ pomohlo potom:
- ľahšie presadiť v spoločnosti to čo sa mne hodí,
- ľahšie manipulovať ľuďmi, ktorí sa dobre nevyznajú v rozpoznávaní hodnôt
- ľahšie pod rúškom slobody a demokracie presadzovať demoralizujúce vplyvy
- ľahšie dostať cez médiá do ľudí presvedčenie, že kresťania sa v tom nevyznajú. že sú zastaralí, dokonca , že sú nehumánni,

Prečo, lebo ak sa nejaký silný hlas v kresťanstve napr. pápež / katolícki biskupi, patriarcha Pravoslávnej cirkvi a pod./, verejne ozve proti:
- znesväcovaniu nedele,
- potratom
- rozvodom
- eutanázii
- homosexuálnym partnerstvám
- vráteniu zhabanej katedrály
- svetskej sexuálnej výchove v školách a pod.,

vždy sa nájde nejaká časť "kresťanského cirkevného spektra", ktorí to budú tiež verejne kritizovať, zhadzovať, vyhlasovať za nekresťanské, nebiblické..., za zasahovanie do slobody a ľudských práv, ženy, spoločnosti...
A mne /"zkušenému ďáblovi"/ to přece jenom vyhovuje... Hahaha...

Tak si teda milí anti-ekumenisti jen klidně hrajte tie svoje protestné piesne... Držím vám palce. A spokojne si to ospravedlňujte: biblicky - ako inak? Predsa vy hájite pravdu, bojujete proti tej "babylonskej nevěstke", ktorá smilní s celým svetom, chránite predsa Kristovu cirkev od spojenia s diablom... Gratulujem, ste "hviezdy"...





Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: neum v Pondělí, 26. leden 2009 @ 13:32:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hallo Elo!

Pokud hledáš anti-ekumen-club, tak se rozhlédni u vás v kostele. Nepřátel ekumenického hnutí není v katolické církvi málo. Málo je těch, kdo jsou ekumenickému hnutí alespoň pootevření.

Ekumenický proces mezi křesťany, má dva prameny: - jeden je ten, který jsi zmínil v článku. Má účinnost tzv. Božích mlýnů. Mele pomalu, ale výsledky jsou trvalé a lze na nich stavět. Jeho jedinou nevýhodou je to, že normální smrtelník žije příliš krátce na to, aby si toho ovoce všiml. Proto je taky tento proud doménou smrtelníků vzdělaných, kteří vědí co bylo a o tom co je vědí mnohem víc, než jen co sami zakusili. 
   - druhý proud bych nazval ekumenické hnutí. Nehýbe se stále a na každém místě, ale jakmile se jednou někde rozhoří, lidé spontánně přijímají lidi zé sousedních křesťanských církví jako své bratry a jsou schopni s nimi minimálně spolupracovat nebo se i modlit. Občas se i někde něco sjednotí. Často je toto hnutí doprovázeno nadšenou evangelizací, která plodí křesťany bez vazby na konkrétní církev. Hnutí obvykle brzy přejde ale zůstávají po něm rozbourané zdi církevních ghett a svévolníci, dostanou-li se k moci, mají zase spoustu práce...

Za normální situace je potřeba, aby se "otevření křesťané" obrnili trpělivostí. Je-li kdo v nějaké církvi schopen brát mě za bratra v Kristu tak já ho beru taky. Nepřátel ekumenických vztahů mezi křesťany je mnoho a mají tady na granu slet. Logicky - takové jsou vlastnosti internetu. Když někdo deklaroval tento portál jako ekumenický, na mnohé tyto lidi, pokud mají doma počítač, to působí jako atraktor. Ale ač je jich mnoho, "jejich boj" je marný. Oheň ekumenického hnutí - jakmile byl jednou zažehnut, bude zachvacovat církve zas a znova - a já budu přikládat.

Olin 



Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 17:50:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy + Cizinec
Pánové, reagujete značně podrážděně, jak kdybych vám šlápl na kuří oko. Kde zůstala věcnost? Kde biblická podpora argumentů?

Že mě osočujete z neznalosti, to přežiju. Myslím, že obsah mého příspěvku byl dostatečně jasný, srozumitelný a doložený Písmem.

Takže jen krátce vaše největší bludy:

"je třeba právě pro spásu naší duše, nikoli pro věčnou spásu. Jistý si může být křesťan věčnou spásou, na spáse duše musí spolupracovat s Bohem"...

Willy. Věčná spása i spása naší duše je jedno a to samé, v tom není rozdílu, jen jinak řečeno.


(1. K 15,44-46)
Rozsívá se tělo přirozené, křísí se tělo duchovní. Je přirozené tělo, je i tělo duchovní.
(Tak je to i napsáno: "První člověk, Adam, se stal živou duší." Poslední Adam se stal obživujícím duchem.)
Nejdříve však není to duchovní, ale to přirozené, a potom to duchovní.



"- To, že "člověk" není "duše a tělo" ale "duch, duše a tělo" bylo jedno z překvapení římskokatolíka, když se "dá na křesťanství"."...

V polovině druhého století katolík Irenej z Lyonu ve svém díle "Proti bludným naukám" napsal:
Dokonalý člověk je složen ze tří prvků:
z těla, z duše a z ducha;
ten, kdo nám přináší spásu
a dává nám formu, je Duch
.

Cizinec, vždyť to taky potvrzuje, jaký byls tehdy katolík. Znalosti ze třetí třídy.
Ale že neznals ani Magnifikat?

(L 1,46-47)
Tehdy Marie řekla: "Má duše velebí Pána
a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli,

(1 Tes 5,23)
Sám Bůh pokoje ať vás tedy plně posvětí a zachová celého vašeho ducha, duši i tělo bez úhony k příchodu našeho Pána Ježíše Krista.

U opravdových katolíků se tedy o duchu člověka učí.

(1 P 1,22)
Když jste poslušností pravdě skrze Ducha očistili své duše k nepředstírané bratrské lásce, milujte vroucně jedni druhé z čistého srdce.

Skrze Ducha očistíme svou duši, ve které si pak Bůh učiní příbytek.


Duše představuje vnitřní podstatu osobnosti, duchem rozumíme působení osobnosti. I Hospodin mluví o své duši:

(Mt 12,18)
"Hle, můj služebník, jehož jsem vyvolil, můj milovaný, v ; němž má duše našla zalíbení. Na něj položím svého Ducha, on oznámí spravedlnost národům.


Není fér, že mi podsouváš, že nemám vyřešeno své spasení. Snažíš se mě tím zesměšnit? Já svou spásu mám vyřešenou, je podmíněná tím, že vytrvám až do smrti. Ze strany Boha je spása jistá, podíl nutný pro spásu ze strany člověka je vždycky otazníkem. A toto je tvrzení biblické, jak můžeš vidět o komentář výš.



Pojmy Duch a Duše člověka - Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 30. leden 2009 @ 23:30:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Elo.

  Už jsem psal, že slova jsou důležitá, slouží k lidskému porozumění. Je dobré používat slova tak, jak jsou dána, jak se obvykle používá jejich význam.

  V každém případě, toto je ten problém pojmů jen částečně. Znám velmi dobře římsko-katolický obsah pojmu "duše člověka" a tento obsah se téměř kryje s obsahem tohoto slova "duše" jak je používáme v křesťanství. (až na vyjímky jako je smrtelnost či nesmrtelnost a pod.)

  Pokud jde o obsah pojmu "duch člověka", tak tam žádné nedorozumění z naší strany také není. Ten obsah pojmu, který křesťané používají pro označení "duch člověka" se v ŘKC nepoužívá vůbec, je tam neznámý.

  Trochu zmatek mezi římskými katolíky a křesťany je v obsahu pojmu "Duch člověka" v tom, že ŘKC používá tento pojem pro označení duše, jako ekvivalent pojmu Duše a volně tyto dva termíny Duch a Duše zaměňuje (je to logické, když samostatný obsah pojmu "duch člověka" v ŘKC neexistuje a bylo třeba ho v rámci logického systému něčím nahradit). Proto, pokud píšu nebo mluvím o duchu člověka s katolíky, snažím se tomu slovu "duch člověka" vyhnout a danou skutečnost nějak opsat, aby nevznikla mýlka.


  Tady v tom případě to nejde, není jak opsat, protože se bavíme přímo o jádru daných pojmů. Když není jak opsat, musím to konkrétně popsat, co tím jako křesťané myslíme, když říkáme (na rozdíl od učitelského úradu ŘKC) že "duch člověka" je něco jiného než "duše člověka" a že třeba Boží slovo proniká až k rozhraní duše a ducha.

  Pro tohle rozlišení to někteří naši křesťanští svatí nezmotali jako ŘKC a popravdě řekli: "Má duše velebí Hospodina, a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli...", nebo třeba "Co se narodilo z těla, je tělo; co se narodilo z Ducha, je duch." (u člověka, který, jak i ŘKC učí, už duši).





Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 02. únor 2009 @ 13:58:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cizinec.
Vidíš, kolik slov je potřeba, abys zamlžil věc tak jednoduchou. Není verš, na základě kterého bys mohl s určitostí prohlásit, že už jsi jistojistě spasen. To by odporovalo jiným místům Písma. O tom mluví třeba podobenství o rozsévači:
(L 8,13)
Ti na skále jsou ti, kteří když slyší Slovo, s radostí je přijímají, ale nemají kořeny. Ti věří na čas, ale v době pokušení odpadají.

S mnohým z toho, co jsi vypsal nejsem v rozporu ani já, ani 500 let staré vyhlášení Tridentu.

Kán. 1. Tvrdí-li kdo, že člověk může být před Bohem ospravedlněn pomocí svých skutků, které činí z lidských přirozených sil či pro nauku Zákona, bez božské milosti skrze Krista Ježíše, budiž anathema.

Jak tedy vidíš, ŘKC nehlásá to, co podsouváš, spasení ze skutků. Tedy souhlasím s tím, že jsme spaseni zadarmo, ale ne bez naší relevantní odpovědi, bez spolupráce. Dar je daný zadarmo, ale musí být přijmut. Musí být osvědčen a rozmnožen skutky života.


Ovšem ty tvrdíš, že už jsi spasen - a v tom se rozcházíme.

Kán. 16. Tvrdí-li kdo s úplnou a neomylnou jistotou, že se mu jistě dostane daru vytrvalosti až do konce [srov. Mt 10, 22; 24, 13], pokud se to nedozvěděl ze zvláštního zjevení, budiž anathema.

Kán. 20. Tvrdí-li kdo, že ospravedlněný člověk je dokonalý a není vázán, aby zachovával přikázání Boží a církve, ale pouze k víře, jako kdyby evangelium bylo pouhým a úplným příslibem věčného života, nepodmíněným zachováváním přikázání, budiž anathema.

Kán. 23. Kdo by tvrdil, že člověk jednou ospravedlněný nemůže již více hřešit a že nemůže ani ztratit milost, a že tedy ten, kdo padá a hřeší, nebyl nikdy ospravedlněn, nebo naopak, že se člověk může po celý život vyvarovat všeho hříchu, a to i všedního, bez zvláštní Boží výsady, jak to tvrdí církev o blahoslavené Panně, budiž anathema.

Kán. 24. Tvrdí-li kdo, že přijatá spravedlnost není před Bohem uchovávána či dokonce zmnožena dobrými skutky, ale že tyto skutky jsou pouze plodem a znamením přijatého ospravedlnění a nikoli také příčinou jeho růstu, budiž anathema.


Toto vyhlášení chybuje v popírání důležitosti lidské odpovědi.

"Podstatny rozdil o proti katolicke teologii je to, ze bereme zasluhy
Jezise jako DOKONANE, uplne a dostatecne. K tomu, aby byl kterykoliv clovek
spasen. A ke spaseni cloveka k nim neni treba neco pridava
t"
...

Pokud by toto skutečně mělo platit, tak by museli být spaseni všichni lidé bez výjimky. Je tomu tak skutečně?

(1.Tm 2,3-4)
neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha,
který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.

Jako matematickému analytikovi by se tvá logika měla bouřit. Tvé tvrzení znamená, že všichni lidé bez výjimky budou spaseni. Protože spasení prý nezávisí od nich. Opravdu není potřeba nic "přidávat"? V čem tedy tkví rozdíl mezi těmi, kdo budou spaseni a mezi těmi, kdo spaseni nebudou?



Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pondělí, 02. únor 2009 @ 23:04:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený ?

Toť otázka. K jakémusi si řešení se schylovalo, ale pak papež vzal zpátky Lefevbristy a protestanty tím jaksi vyplašil. A kdyby jen protestanty! Musím říci, že jsem s tímto papežem celkem spokojený, neb pro ukončení ekumenismu udělal nesporně více než celé GS s Pastýřem v čele. Tím neumenšuji ani GS ani Pastýře, ale papež holt ze své pozice ekumenismus přibrzdil účiněji. Počkáme a uvidíme co bude dál.

A



Re: Pojmenovaný problém je už částečně vyřešený (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 06. únor 2009 @ 21:08:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  oko, já ti rozumím a souhlasím s tebou. Vím, že vy všichni bez vyjímky půjdete k soudu jak to píšeš a vím, že tvůj pohled je tím ovlivněný a že to tak chápeš. A tohle je jeden z důvodů, proč si s tebou píšu.

  Já tě soudit nebudu, nemůžu a nechci. Ale ty bys to mohl zkusit. Podívej se na svůj život. Máš ho skoro celý za sebou, můžeš ho tedy posoudit. Za chvíli přijdeš na ten soud, kde budou tvoje skutky souzeny. A ten soud bude spravedlivý. Bude ho vést ten, kdo zná tebe, každý tvůj skutek, každou skrytou myšlenku hlavy i srdce. Jakou máš asi šanci, že projdeš?


  Já už jsem tuhle úvahu před lety udělal a výsledek byl po krátkém uvažování jednoznačný: Jestli půjdu na tenhle soud, nemám nejmenší šanci. To si buď užiju, co to půjde a pak tradááá, nebo to zabalím rovnou. A není nás takových málo. Když si dělám tu úvahu dneska, dopadá úplně stejně. A nemyslím si, že bys na tom byl o dvacet let lépe. Možná že ano, pak gratuluju. Jestli ne, tak to domysli do konce.


  My věříme slovům Ježíše, tomu základu křesťanství, té základní radostné zprávě, té Boží moci ke spasení, kterou přinesl na svět. Věříme Bohu, že nepřijdeme na tenhle soud mrtvých, když to Bůh řekl. To je pro mne víra. Ne nějaká víra "že existuje Bůh a že je spravedlivý", která je k ničemu. Ale víra, že Bůh mluvil, zjevil svoji vůli a záchranu z tohoto soudu, také pro mne.

  Že když jsem tu záchranu přijal a dostal nové srdce a nového ducha z Boha, který svědčí o tom, že jsem Boží dítě, že to je to, o čem mluví bible. Že když je v bibli napsáno, že si mě Bůh koupil svou vlastní krví, tak někdo jiný nemá šanci mě z jeho vlastnictví dostat. To je slovo, které Bohu věřím.


  Už jsem ti to psal víckrát. Na soudu je to tak: Jsi posuzován podle skutků. Jednou padneš a jdeš do kriminálu. Takhle funguje každý soud. Když tě soudí za zpronevěru firemních peněz, nepomůže ti, že jsi dal kus z ukradeného na charitu.



Stránka vygenerována za: 1.42 sekundy