Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 339, komentářů celkem: 430022, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116726640
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem.
Vloženo Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 12:07:38 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

"Logo" - to není jenom Slovo, je jej také možno přeložit jako Rozum.

Znamená to, že cokoli Bůh dělá, je vysoce rozumné, logické- a co je pro nás zvlášť důležité, Bůh nikdy nic nedělá proti zdravému rozumu. Znamená to, že také my, lidé, můžeme svým rozumem hodně věcí posoudit a rozpoznat  pak jejich správnost či nesprávnost.



Ahoj Josefe.
Pokus se tuto debatu udržet ve věcné rovině.

Pokud se tu já tedy odvolávám na závěry svého rozumu, neignoruj to, prosím. Máš tu příležitost je svým rozumem zpochybnit či vyvrátit.

Napsal jsi: "
"...modlím se k Bohu, k Jedinému Bohu,   a také  k Ježíši Kristu, Mesiáši, který byl mrtev a Bůh Ho vzkřísil, nyní smrt nad Ním už nepanuje, teď žije, a Jeho život patří Bohu.
A to se modlím k Ježíši už více než 60 let.
K Bohu - jako k Nejvyššímu, Jedinému Bohu
K Ježíši - jako k Prostředníku k Bohu, jako k Veleknězi, mému Pánu a Spasiteli, který je cestou k Bohu, který za mě zemřel, a kterého Bůh vzkřísil z mrtvých a vyvýšil Ho nade všechny."


Může vůbec ale být cestou k Bohu pouze člověk jako my, tvor? 
Je - li Ježíš jenom člověk a je už přitom kdesi daleko v nebi - jak tvoji modlitbu jako člověk může vůbec slyšet? A jak dokáže jako člověk jednotlivě rozlišit třeba statisíce modliteb najednou, když se k němu modlí zároveň křesťané na celém světě?
Není už toto zcela nad možnosti jakéhokoli tvora?


Pokud mi nyní budeš argumentovat, že Bůh mu dal tuto schopnost, že Bůh mu umožňuje slyšet a rozlišovat z milionů modliteb každou zvlášť, pak si to ale protiřečí s Písmem. 
V tomto případě bychom se totiž modlili k Ježíši skrze prostředníka - Boha. Ale v Písmu to máme přesně obráceně: skrze Ježíše  máme my sami přístup k nebeskému Otci.
Jak si tedy tuto nesrovnalost vysvětlíš?


Svěřil jsi se mi, že jsi byl v matematice docela dobrý.
Pokusím se ti tedy naše lidské vztahy v duchovním světě vysvětlil "geometricky".

Podobně jako prostor, ve kterém my žijeme, se dá definovat třemi různými osami, podobně také náš duchovní a citový prostor se dá popsat třemi různými rozměry, které se navzájem neovlivňují.

Na jedné vodorovné ose stojíme my , lidé dosud žijící na této zemi, se všemi svými mezi-lidskými vztahy, láskami i nenávistí.

Na druhé vodorovné ose stojí zase všichni obyvatelé duchovního světa - andělé i lidé, kteří nás ve víře předešli, zemřeli a nyní jsou spolu s Kristem v nebi.
Vodorovné osy jsou to proto, že my všichni tvorové jsme si ve své důstojnosti rovni.

Osa svislá přináleží pak jedině Bohu.
Nebeský Otec stojí svojí autoritou Boha vysoko nad námi - zde už není žádná rovnost.

Průsečík všech těchto tří os je pak vyhrazen jedině osobě Krista:  On je zároveň ve svém lidství našim bratrem, zároveň je také ve svém vzkříšeném těle uprostřed zástupu svatých v nebi a zároveň je také Bohem.
Skrze Ježíše, který je nám bratrem i otcem zároveň (Žd 2,11..), máme tedy jak přístup k ostatním svatým v nebi i k andělům (oni všichni skrze Ježíše mohou také slyšet naše modlitby), tak máme skrze Ježíše (Boha) přímý přístup k nebeskému Otci..

A protože Ježíš je také plně Bohem - Bůh nemá problém se věnovat osobně a naráz úplně každému člověku, který se k němu zrovna modlí. 
Je zcela jedno, jestli se v modlitbě obracíme konkrétně přímo na nebeského Otce, nebo na Ježíše, nebo na Ducha svatého - hovoříme pořád k jedinému Bohu, který je vnitřně společenstvím těchto tří a jeden bez druhého není.

(Žd 2,11 ...)
Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry,  když říká: ‚ Budu zvěstovat tvé jméno svým bratřím, uprostřed shromáždění tě budu opěvovat.‘ A opět: ‚Já mu budu důvěřovat;‘ a opět: ‚Hle, já a děti, které mi dal Bůh.‘




Je vás tu několik, kteří jste pevně  přesvědčeni, že Ježíš byl sice výjimečným člověkem, ale že nebyl Bůh. Že před svým početím prostě neexistoval - snad jen v Božím plánu - hypoteticky.

Dokonce i takové místo, kde Ježíš říká nebeskému Otci, aby mu vrátil jeho slávu, kterou měl předtím už tehdy, když se tvořil svět --  i toto jste si dokázali "interpretovat" bez nutnosti uznat, že Ježíš je vtěleným Bohem..


Pokud je tedy Ježíš pouze člověk - tvor, který prý začal reálně existovat až svým početím v Ježíšově matce Marii - a prý právě takto podle vás věřili i apoštolové  - pak máte ale opravdu velký problém:

(1 Kor 10,1 ...)
Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, všichni jedli týž duchovní pokrm  a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.



Apoštol Pavel zde svědčí zcela v rozporu s vámi, že Kristus reálně existoval už za dob Mojžíše!  
Pokud by totiž tato "duchovní skála" nebyla skutečná, reálná, ale byla jen jaksi v Božím plánu "hypotetiocky" - asi by z ní žízeň zrovna moc neuhasili, že?



Ano, právě takto věřili apoštolové, právě takto věří církev už dva tisíce let; Kristus je Věčný Bůh, který se vtělil do člověka - stal se člověkem Ježíšem Kristem, aby nás vysvobodil z otroctví hříchu. Ponížil se, spojil svoje božství s našim lidstvím, aby se my skrze něho mohli stát Božími dětmi.

"Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem." | Přihlásit/Vytvořit účet | 45 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 19:12:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Stando :-)

Už jsme se dlouho neviděli :-)

Napsal jsi toho hodně. Takže postupně, po částech.


Jen na úvod takový můj dojem:

Obdivuji tebe, ale i některé jiné trinitárně věříci křesťany (tady jich je sice málo),  s jakou urputností a zanícením se snažíte dokázat, že Ježíš byl buď nepříčetný, nebo lhal, když se modlil před svým umučením k Otci:


J 17:3:   A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.


Ježíš sám o sobě věděl, že není Bůh, ani se tak neprezentoval, ani si takový nárok nečinil. Dobře věděl, kdo jedině je Bůh.  A celým svým životem na Něho ukazoval.  A vy mu ten titul, to postavení,  mermomocí chcete přiřadit .
       P R O Č ?
       JAKÝ TO MÁ SMYSL ?
  Myslíte, že tím "přisluhujete" Ježíši ?   Že tím máte u Něho větší privilegia ?
Nebo co vás k tomu vede ?



VELETOČE PANA ROSMANA (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 19:33:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud se dobře pamatuji, tak sem někdo před časem dal odkaz na články, kde pan Rosmano, který prodělal nějakou těžkou operaci, velebí Krista a dokonce v Kristu jásá - dalo by se tak říci. 

Já jsem se styděl, že nemám takovou víru i radost.

Nyní pan Rosmano končí v nenávisti, jako popírač Kristova božství.

Historie pana Rosmana je podle mého soudu důkazem, že spasení lze ztratit. 

Co se stalo? Co vstoupilo do procesu?¨

Snad toto?
PROČ K NIM BOŽÍ SLOVO NEMLUVÍ?

Dokáže to někdo vysvětlit?

Ekrazit



Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 21:04:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Typy překladů
Text
Obrázky
Weby
Přeložit text
angličtina – zjištěno
swap_horiz
čeština
Zdrojový text
1 Corinthians 10:4b They drank of that spiritual rock that followed them, and that rock was Christ. (KJV) 1. This verse is only a problem if it is misunderstood or mistranslated. Some Trinitarians use it to teach that Christ was actually with the Israelites, following them around. However, the Old Testament makes no mention of Christ being with the Israelites in the wilderness. And if he had been, he certainly would not have been “following” them. 2. The word “follow” means “to go after,” and that can mean either in time or space. The Israelites did “drink,” i.e., get nourishment, from knowing about the Christ who was to come after them. The very Trinitarian NIV translates the word “follow” as “accompany,” as if Jesus were accompanying the Israelites on their journey. The Greek word usually translated “follow” is akoloutheo. It appears in the Nestle-Aland Greek New Testament 90 times. Even in the NIV it is translated as some form of “follow” (like “follows,” “following,” etc.) 83 times. The NIV translates akoloutheo as “accompanied” only twice, here and in Mark 6:1, and we submit that the NIV does so here because of the translators’ Trinitarian bias and not because the context calls for it. Although it is true that akolutheo can be translated as “accompany,” it should not be translated that way here, but would be better translated as “followed.” The vast majority of translations agree. As we have said, there is no verse in the Old Testament that records Jesus Christ traveling with the Israelites, so the translation “accompanied” does not fit with the rest of Scripture. Christ was the hope of Israel, and people who looked forward to him were strengthened by their anticipation of their coming Messiah. 3. Since this verse mentions the Israelites in the desert, the desert wanderings become the “remoter context” against which one must check any interpretation. As we have already noted, there is no reference that can be brought forward to show that Christ was either with the Israelites or was somehow following them around. Are there verses that show that the Israelites were looking forward to the Messiah? Yes, many. The Passover Lamb foreshadowed the Messiah. The manna anticipated Christ being “the true bread from heaven.” The Tabernacle, with all its offerings, foreshadowed Christ in many ways, including being the place where people would meet God. The High Priest was a type of the Great High Priest, Jesus Christ. It was in the wilderness where that great prophecy of the coming Messiah was given: “A star will come out of Jacob; a scepter will rise out of Israel,” and “their kingdom will be exalted” (Num. 24:7,17). There is no question that the lesson from these verses is that the people looked forward to the coming of the Messiah and “drank,” i.e., got strength and nourishment, from knowing that he was coming⁹
clear
2 859 / 5 000
Výsledky překladu
Výsledek překladu
1. Korinťanům 10:4b Pili z té duchovní skály, která je následovala, a tou skálou byl Kristus. (KJV) 1. Tento verš je problémem pouze v případě, že je špatně pochopen nebo přeložen. Někteří trinitáři jej používají k tomu, aby učili, že Kristus byl ve skutečnosti s Izraelity a následoval je. Starý zákon však nezmiňuje, že by Kristus byl s Izraelity na poušti. A kdyby byl, určitě by je „nenásledoval“. 2. Slovo „následovat“ znamená „jít po“, a to může znamenat jak v čase, tak v prostoru. Izraelité skutečně „pili“, tj. dostávali potravu, protože věděli o Kristu, který měl přijít po nich. Samotný trinitářský NIV překládá slovo „následovat“ jako „doprovázet“, jako by Ježíš doprovázel Izraelity na jejich cestě. Řecké slovo, které se obvykle překládá jako „následovat“, je akoloutheo. V řeckém Novém zákoně Nestlé-Aland se objevuje 90krát. Dokonce i v NIV je to přeloženo jako nějaká forma „následovat“ (jako „následuje“, „následuje“ atd.) 83krát. NIV překládá akoloutheo jako „doprovázené“ pouze dvakrát, zde a v Markovi 6:1, a my tvrdíme, že NIV tak zde činí kvůli trojiční zaujatosti překladatelů a ne proto, že to kontext vyžaduje. I když je pravda, že akolutheo lze přeložit jako „doprovázet“, nemělo by se to tak překládat zde, ale lépe by bylo přeložit jako „následováno“. Naprostá většina překladů souhlasí. Jak jsme řekli, ve Starém zákoně není žádný verš, který by zachycoval Ježíše Krista cestujícího s Izraelity, takže překlad „doprovázený“ neodpovídá zbytku Písma. Kristus byl nadějí Izraele a lidé, kteří se na něj těšili, byli posíleni svým očekáváním svého příchodu Mesiáše. 3. Vzhledem k tomu, že tento verš zmiňuje Izraelity na poušti, stává se putování pouští „vzdáleným kontextem“, proti kterému je třeba ověřovat jakýkoli výklad. Jak jsme již poznamenali, neexistuje žádný odkaz, který by mohl být předložen, aby ukázal, že Kristus byl buď s Izraelity, nebo je nějak pronásledoval. Existují verše, které ukazují, že se Izraelité těšili na Mesiáše? Ano mnoho. Velikonoční beránek předznamenal Mesiáše. Manna předpokládala, že Kristus je „pravý chléb z nebe“. Svatostánek se všemi svými nabídkami v mnoha ohledech předznamenával Krista, včetně toho, že byl místem, kde se lidé setkávali s Bohem. Velekněz byl předobrazem Velkého Velekněze, Ježíše Krista. Bylo to na poušti, kde bylo dáno ono velké proroctví o příchodu Mesiáše: „Hvězda vyjde z Jákoba; z Izraele povstane žezlo“ a „jejich království bude vyvýšeno“ (Nm 24:7,17). Není pochyb o tom, že z těchto veršů plyne ponaučení, že lidé se těšili na příchod Mesiáše a „pili“, tj. dostávali sílu a výživu, když věděli, že přichází⁹



Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 21:13:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko tolik blábolů v jednom komentáři může vymyslet jedině trinitář 



Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pátek, 12. leden 2024 @ 11:10:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No zdravý rozum mi říká, že spousta příběhů z bible se nikdy reálně nestaly, ale jsou spíše jen jakési alegorie nebo metafory. Zdravý rozum mi říká, že když od 1. ledna čepuju na benzínce benzín, který má 10% lihu, nezachráním planetu, ale jen si zkur.vím motor. Zdravý rozum mi říká, že když nějaký národ se roztahal po celém světě, vyhubil Indiány, používal černochy jako otroky, házel jaderné bomby na japonská města, napalmem vypaloval vietnamské vesnice, bombardoval Jugoslávii, Irák, Libyi, lhal o svých motivech a cílech, má 700 vojenských základen ve 130 zemích po celém světě,  zaplavuje celý svět filmovou tvorbou plnou násilí, atd., že to asi nebude tak skvělý národ, jak to vnucuje propaganda. A tak bych mohl pokračovat...


Půvabné je, jak se pětibolševik rosmano dohaduje s pětibolševikem okem o tom, zda Jošua byl člověk nebo bůh a kreslí si tu osy a průsečíky Krista. :-)

To je parodie na logiku. Ostatně ti dva bobci by se měli obejmout, vždyť zanedlouho poběží hodit hlas komsomolce Pekarce. 



Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 12. leden 2024 @ 16:43:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

/ Je - li Ježíš jenom člověk a je už přitom kdesi daleko v nebi - jak tvoji modlitbu jako člověk může vůbec slyšet? A jak dokáže jako člověk jednotlivě rozlišit třeba statisíce modliteb najednou, když se k němu modlí zároveň křesťané na celém světě?
Není už toto zcela nad možnosti jakéhokoli tvora?/


Stando, a to mi píšeš ty, katolík ? :-)

Za to by tě tvůj duchovní vedoucí pokáral :-)
Když to dokáže Maria a stovky svatých, pak proč by to nedokázal Pán Ježíš Kristus ?

Nebe není daleko. 
To za prvé. 
To je taková pohanská, metafyzická  představa o nebi, které je někde vysoko daleko nad oblaky.

Nebe je duchovní realita. Jiný rozměr existence. A není daleko nikomu z nás. Stejně tak Bůh. Ap. Pavel řekl Atéňanům na Areopagu toto:
 
Sk 17:27:   aby hledali Boha, zda by se jej snad mohli dotknout a nalézt ho, a přece není od nikoho z nás daleko.

Poznání Ježíše, společenství s Ním, to je duchovní záležitost.

O Ježíši je napsáno, že se obětoval "skrze věčného Ducha"
Žd 9:14:   čím více krev Krista, který skrze věčného Ducha sebe samého obětoval neposkvrněného Bohu, očistí naše svědomí od mrtvých skutků k službě živému Bohu?

A také, že byl "ospravedlněn v Duchu"
1Tm 3:16:  A vpravdě veliké je to tajemství zbožnosti: Ten, který se zjevil v těle, byl ospravedlněn v Duchu, ukázal se andělům, byl hlásán národům, ve světě mu uvěřili, byl přijat ve slávě vzhůru.

Ježíš řekl, že zůstává s námi až do skonání věků. Skrze svého Ducha.
Ježíš je Duchem oživujícím.

Vnímání Jeho, poznávání, slyšení Jeho hlasu - záleží od toho, zda jsme ospravedlněni vírou a máme vírou očištěné srdce od zlého svědomí.  Tehdy můžeme vnímat Boha, můžeme také vnímat Ježíše a On slyší nás.  Narozením z Ducha vstupujeme do jiného rozměru existence.

A za druhé:

Že je naším prostředníkem člověk Kristus Ježíš, nám říká Boží slovo:
  
1Tm 2:5:  Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,  který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7  K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem

Tak proč se vůbec ptáš, "je-li naším prostředníkem jenom člověk" ?  
   Ne "je-li".    Je.



Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy