Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Matěj.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 15636, komentáře < 7 dní: 371, komentářů celkem: 357222, adminů: 60, uživatelů: 4896  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 51 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Oleg Grycik: k èlánku Davida Nováka „žena ať ve shromáždìní mlèí?!“
·Pestrý svìt evangelikálních køesťanù
·Katolík, luterán a v nejhorším pøípadì baptista - ale dál už ne!
·Miloš Rejchrt: Dopis pøíteli ohlednì tzv. mariánského sloupu v Praze
·V zápase o Trumpovo prezidentství hraje náboženství stále více rozdìlující roli
·Mariánský sloup na Staromáku: kdo vyhrál a kdo prohrál?
·Co leží za mariánským sloupem na Staromìstském námìstí?
·Vyšlo únorové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Informace z jednání VV BJB dne 8. - 9. ledna 2020
·Zhuštìné výhrady èlena SCEAV k Oficiálnímu prohlášení pìti sborù k situaci v BJB

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
100962260
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Stavba třetího chrámu...
Konspirace

poslal studentbible

Křesťané, přiznejte se, ať se svět baví!

Vložil: Tomas v Neděle, 23. únor 2020 @ 14:07:35 CET (74 čtenářů)
Více... | 448 bytů | 3 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Z internetu: Jak slyšet Boží hlas s Noemi Follerovou
Modlitební život

poslal Nepřihlášený

https://facebook.com/events/s/jak-slyset-bozi-hlas-s-noemi-f/597799417444486/?ti=cl

Vložil: Tomas v Sobota, 22. únor 2020 @ 21:45:03 CET (237 čtenářů)
Více... | 19 komentáře | Z internetu | Skóre: 0



Kontrasty: Stejná rovnice, stejný Cizinec.
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

*
Cizinec 19.2.2020

Hříšník (zloděj, lhář, podvodník, pomlouvač, cizoložník, smilník, modlář ...) je označení charakteru člověka, označení nitra člověka, ze kterého pak vychází hříchy, to, co člověk dělá.

 

  Jestli někdo jde do krámu a rozhoduje se v krámě, jestli zboží ukradne, nebo neukradne, tak tomu člověku se říká "zloděj". Je úplně jedno, že se zrovna v té chvíli udrží a zaplatí. I když zrovna zaplatí zboží, je zloděj, je to jeho charakter. Je jedno, jestli zloděj 10x zaplatí (možná z toho, co ukradl...) a teprve po jednadvacáté krade. 

  Stále je zloděj.

**

Jestli někdo píše na GS a rozhoduje se, jestli bude lhát, nebo nebude lhát, tak tomu člověku se říká "lhář". Je úplně jedno, že zrovna v té chvíli nelže. I když zrovna mluví pravdu, je lhář, je to jeho charakter. Je jedno, jestli lhář 10x mluví pravdu a teprve po jednadvacáté zalže. 

  Stále je lhář.



 Jestli někdo píše na GS a rozhoduje se, jestli se bude vyjadřovat jako křesťan, nebo nebude, tak tomu člověku se říká "falešný křesťan". Je úplně jedno, že se zrovna jako křesťan vyjadřuje . I když se jako křesťan vyjadřuje, je to "falešný křesťan", je to jeho charakter. Je jedno, jestli se 10x jako křesťan vyjádří a teprve po jednadvacáté se vyjádří jako nepřítel křesťanských hodnot. 

  Stále je falešný křesťan.

***
Vložil: Tomas v Sobota, 22. únor 2020 @ 21:43:44 CET (60 čtenářů)
Více... | 2633 bytů | 3 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy?
Zamyšlení

poslal luteran

Chtěl bych se zamyslet na názorem, který se tu objevil před nedávnem v této podobě:


Pokud totiž spácháš i jenom jediný hřích - jsi hříšníkem. To je neúprosný logický závěr.

Je to skutečně tak, že spáchání hříchu činí člověka hříšníkem? Nebyl ten člověk hříšníkem již před tím (ve svém srdci), než spáchal hřích?

Kdyby hřích činil člověka hříšníkem, platí také, že spravedlivý čin činí člověka spravedlivým?

Platí, že upuštění talíře činí člověka nešikovným?

Činí ovoce strom daným stromem, nebo naopak činí strom určité ovoce?
Vložil: Tomas v Středa, 19. únor 2020 @ 09:32:49 CET (747 čtenářů)
Více... | 2248 bytů | 107 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Vrána k vráně sedá.
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zrádce Krista, pseudojudaista, který zde na GS opakovaně uráží Krista a vychvaluje Satana, se ponejvíce zastává Cizince v jeho záludně dvojakém vyjadřování se ke křesťanství! Zcela otevřeně sympatizuje s jeho kontroverzními názory!


Kdo za slovy Cizince stojí, je zjevné z toho jaké názorové sympatizanty svým záludným vyjadřováním se Cizinec přitahuje!

Vrána k vráně sedá.


Vložil: Tomas v Středa, 19. únor 2020 @ 09:30:51 CET (349 čtenářů)
Více... | 1740 bytů | 31 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Z internetu: Celý Izrael bude spasený
Přednáška

poslal Nepřihlášený

Kresťania často nevedia, čo znamená "celý Izrael". Jeden si myslí, že to je historický Izrael, iný, že to je dnešný politický Izrael. Ďalší veria, že to sú tí, ktorí Krista prijali- teda mesianski židia. Nakoniec Biblia spomína aj duchovný Izrael. Ktorý Izrael bude spasený?


Vložil: Tomas v Středa, 19. únor 2020 @ 09:30:17 CET (96 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Z internetu | Skóre: 0



Život víry: Kdo nechce pracovat, ať nejí!
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet nad některými verši NZ, které se dají bohužel , pokud je vytrhneme  z kontextu, úplně špatně vysvětlovat a dojít pak k mylným závěrům. Ono vůbec platí, že někdy některé výroky Pána Ježíše nemůžeme jen tak vyndat z textu a pak z nich vyvozovat další názory. Vždy si musíme uvědomit, kde, komu, kdy a proč Pán Ježíš hovořil tak, jak hovořil. Nedávno jsem slyšel názor, že Pán Ježíš učí lidi, aby se o nic nestarali, že Bůh se o ně postará ,aby nepracovali a čekali, co jim samo spadne do klína. K tomu názoru používají některé verše. A tak se nad některými těmito verši, které se mohou špatně vysvětlovat, zamysleme a zaposlouchejme se do nich. A snažme se je správně pochopit.

Vložil: Tomas v Středa, 19. únor 2020 @ 09:29:58 CET (70 čtenářů)
Více... | 13662 bytů | 1 komentář | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Lež má krátké nohy.
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

13.2.2020 Cizinec:

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 13. únor 2020 @ 23:35:18 CET (165 čtenářů)
Více... | 4 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Grano Salis: Statististika za 45 dní.
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

14x Křivé svědectví- Projekce, projektování.


12x Dehonestace názorů- Nápady, výmysly "vaše"

11x Urážky- troll, trolení

  7x Pomluvy- lhář

11x Narážky- na něčí hlavu.



55 invektiv za 45 dní.

Průměrně 1,22 invektiv denně.





Vložil: Tomas v Čtvrtek, 13. únor 2020 @ 23:20:11 CET (172 čtenářů)
Více... | 5099 bytů | 5 komentáře | Grano Salis | Skóre: 0



Kontrasty: Cizinec, mnohožencizoložství, nekřesťanská anarchie a pseudosvoboda bez zákonů!
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

*

15. ledna 2019 Cizinec:
 Mnohoženství je za určitých podmínek určitě v pořádku a chlap, který se dokáže postarat o několik žen je hrdina a vzor. Už jen když se dokáže postarat o jednu ;-)


21.1.2019 Cizinec:
To už jsou jen dohady, ptal jsem se na přímé slovo - myslím, že ani v NZ není mnohoženství odsouzené jako něco "špatného".

  Ano, já jednoznačně chápu, že původní záměr je 1 muž+ 1 žena. Ano, chápu to slovo tak, jak je vyslovené. Znamená to, že jsou jeden. Což ovšem nijak neznamená, že by se nemohl spojit ten muž s další ženou - takový zákaz či technická nemožnost v tom není.

29.1.2019 Cizinec:
NZ mnohoženství nikde přímo nezakazuje ani nehodnotí negativně. Nikde neříká, že muž má opustit svou druhou (třetí, čtvrtou) manželku a být jen s jednou. 

30.1.2019 Cizinec:
SZ mnohoženství konstatuje, morálně nehodnotí jako negativní, neodsuzuje mnohoženství principielně.


**

23.2.2019 Cizinec:


1.3.2019 Cizinec:
Možná sis někdy myslel, že písmo někde připouští druhé manželství, tak je dobře, že jsi přišel na to, že to tak není.

3.3.2019 Cizinec:
Pokud se například někdo rozvádí, tak ať - ale ať se rozvádí na jeho náklady. Ať on platí následně děti, které opustil a škodu, kterou tím způsobil. Ať on platí psychology. Pokud se někdo přežírá a má dva metráky, tak ať: Ale ať on platí následnou péči a škodu, kterou si tím způsobil.
11.3.2019 Cizinec:
 Ono by stačilo, kdyby lidi hřešili za svoje.
25.3.2019 Cizinec:
 Já se bavím o výroku ze začátku této diskuze, tedy "Pokud jde o veřejný život, jsem pro maximální míru svobody - jestli chce někdo být nevěrný svojí ženě, ať si je. Jestli chce někdo fetovat, ať si fetuje. Jestli chce někdo ničit svůj život přežíráním, ať si ho ničí. Ale za svoje
Pokud chce někdo mít dvě manželky, ať si je má." To byl výrok, který jsem psal v přímé souvislosti s povolením mnohoženství zákony a vlivem takové akce na můj život.

3.3.2019 Cizinec:
Pokud by tedy někdo četl, co píšu a chtěl by pochopit, mohl by pochopit že pokud řeším svět a jeho zákony a zákazy pouze do míry do jaké zasahuje do života lidem, neznamená to, že chování světa schvaluji.
....
 jsem pro maximální míru svobody
...


2.3.2019 Cizinec:
Nerozlišuji lidi na "vlastní" a "cizí", tak jak jste si to pro vaše účely rozlišil vy. 

3.3.2019
Cizinec:
  "Pokud jde o veřejný život, jsem pro maximální míru svobody - jestli chce někdo být nevěrný svojí ženě, ať si je. Jestli chce někdo fetovat, ať si fetuje. 
Pokud chce někdo mít dvě manželky, ať si je máPokud se například někdo rozvádí, tak ať".
Cizinec: Tak ještě jednou pro vás, polopatě a tučně, abyste si všiml: "Ať si" bych neřekl ani vlastním, ani cizím.

10.3.2019 Cizinec:
Hřích bych neschválil ani blízkému, ani vzdálenému. Nerozlišuji v tomto "své" a "vlastní".

12.3.2019 Cizinec:
21.3.2019 Cizinec:
Konkrétně v něm vysvětluji mou myšlenku - tedy že stát a zákony by se neměl starat o svobodu člověka a omezovat svobodu člověka v těchto morálních otázkách (jsem pro maximální svobodu v této oblasti), ale stát se má starat o spravedlnost. 

Politická svoboda, to, že není zákonem zakázáno mnohoženství, cizoložství či rozvod neznamená, že daný skutek dělají lidé svobodně. 

  K když člověk není tlačen zákonem a jeho hranicemi svobody k tomu, co smí nebo nesmí neznamená, že není tlačen k něčím jiným, než zákonem.

26.3.2019 Cizinec:



Vložil: Tomas v Čtvrtek, 13. únor 2020 @ 23:18:51 CET (428 čtenářů)
Více... | 8966 bytů | 32 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Dobrovolný hřích
Kázání

poslal vatatu

              Židům 10,26-27


  ,,Jestliže totiž poté, co jsme poznali pravdu, dobrovolně hřešíme, nezůstává již žádná oběť za hříchy,ale nějaké hrozné očekávání soudu a oheň jeho horlivosti, který má pohltit nepřátele"

      Co znamená dobrovolně hřešit?
             Římanům 8,13
  ,,Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete k smrti; jestliže však mocí Ducha usmrcujete hříšné činy, budete žít."

       Jak je možné žít podle své vůle? Jak je to zjevené písmem?
  Některé překlady písma překládají slova "podle své vůle" jako "chodit tělem".
                          Římanům 7,18-24
   ,,Vím totiž, že ve mně (to jest v mé tělesnosti) není nic dobrého. Chtít dobro, to umím, ale konat je už ne. Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci. Jelikož tedy dělám to, co nechci, nedělám to už já, ale hřích, který je ve mně.
Objevuji tedy zákon, že když chci konat dobro, je mi nablízku zlo. Ve svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem, ale ve svých údech vidím jiný zákon, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, který je v mých údech."

     Z těchto veršů jasně vyplývá, že když chce člověk konat dobro popsané Božím zákonem, který je shrnut ve dvou největších přikázáních: Matouš 22,36-40 "Mistře, které je největší přikázání v Zákoně?"Ježíš mu řekl: "'Budeš milovat Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.'To je první a největší přikázání.Druhé je mu podobné: 'Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.'Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci."
  tak, bude konat přesný opak, bude konat jenom zlo. 
    Když člověk chce-touží mít Boží zákon vykonaný, tak to je dobré. Když ho však chce vykonávat sám, například jako povinnost danou od Boha, tak bude konat jenom zlo.
       Když člověk uvěří Božímu slovu, že jenom Ježíš, jako vtělené Boží slovo je schopen vykonat Boží zákon v něm a skrze něho, tak ten tou vírou nechá konat v sobě Ježíše to dobro požadované zákonem Božím. (Židům 11,1 a Jan 14,13-14 a Jan 15,5
    Takový člověk již potom, skrze tuto víru nehřeší, ani dobrovolně, ani nedobrovolně.
    Dobrovolně hřeší každý, kdo chce vykonávat dobro popsané Božím zákonem.
 A dobro popsané Božím zákonem je jediné dobro, které existuje, které Bůh uznává za dobro.¨
   ,,Já jsem vinná réva a vy ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese mnoho ovoce; beze mě nedokážete nic. Jestliže někdo nezůstane ve mně, bude odhozen pryč jako ratolest a uschne. Pak budou posbírány, hozeny na oheň a shoří. Jestliže zůstanete ve mně a má slova zůstanou ve vás, proste, o cokoli chcete, a stane se vám to. O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám.“ ,,Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme."

      Člověk snažící se vykonávat jakékoliv Boží slovo, dobrovolně hřeší, protože jenom lidská snaha a touha jeho srdce vykonat Boží slovo, přitáhne do jeho blízkosti hřích, který ho nakonec ovládne.
    A tak vlastním chtěním konat dobro, koná člověk dobrovolně hřích.
 Když však člověk uvěří, že jenom Ježíš v něm žijící skrze víru, může vykonat veškeré dobro požadované Božím slovem, ten již nehřeší, i kdyby to vypadalo na jeho těle, že hřeší.
   Bůh se totiž již na tělo nedívá, ale dívá se na ducha člověka, který věří.
 Bůh si to totiž již může dovolit nedívat se na hříchy těla, protože Ježíš je všechny vzal na sebe a na svém kříži s nimi zemřel, a tak je všechny odstranil-smazal, i když jsou na mnohých tělech lidí ještě vidět, to k vůli zkouškám víry. 
                      Židům 9,26 a 2.Korintským 4,16-18
  ,,Proto nepolevujeme, ale ačkoli ten náš vnější člověk podléhá zkáze, ten vnitřní se den ode dne obnovuje.Vždyť naše nynější lehké soužení nám působí nesmírně veliké břemeno věčné slávy,když se nedíváme na to, co je vidět, ale na to, co vidět není; neboť to, co je vidět, je dočasné, ale to, co není vidět, je věčné." ,,to by pak musel od stvoření světa trpět už mnohokrát), ale ukázal se teď na konci věků, aby svou obětí jednou provždy smazal hřích."
   
   Co pro nás, kteří nejen že v Ježíše věříme, ale kteří věříme jemu, že on to udělá a dělá v nás, i když to nevidíme na svém vnějšku, Ježíš udělal?
    Zbavil nás naších vin za naše zlo, i když to dobro zatím vidíme mnohdy pouze vírou, to znamená ve své vnitřním člověku, to je ve svém duchu, kde nám to dosvědčuje Duch svatý. A tak se již nesnažíme napravovat činěním své vůle své zlé skutky, čemuž mylně mnozí říkají "ČINĚNÍ POKÁNÍ", ale věříme, že to všechno Ježíš za nás zaplatil na svém kříži, a všechno to svou obětí dal před Bohem Otcem do pořádku. Na nás nezbylo nic víc, než tomu věřit. A když tomu věříme, tak máme změněné své myšlení myšlením Ducha svatého, a to je to pravé pokání, věřit, že Ježíš to udělal, i když na venkovním člověku to nemusí být vidět.
                 Židům 10,5-10
  ,,A proto Kristus, když přichází na svět, říká:
„Oběti ani dary sis nepřál,
místo toho jsi mi tělo připravil;
zápaly a oběti za hřích neoblíbil sis.
Tehdy jsem řekl: Zde jsem, Bože,
jako je o mně v Knize napsáno,
přicházím konat vůli tvou.“
Nejprve řekl: „Oběti ani dary, zápaly ani oběti za hřích“ (jež se obětují podle Zákona) „sis nepřál a neoblíbil,“ a potom dodal: „Zde jsem, abych konal tvou vůli.“ Tak ruší to první, aby ustanovil to druhé. A to je ta vůle, v níž jsme jednou provždy posvěceni skrze obětování těla Ježíše Krista." 

     Někteří lidé v církvích učí, že máme neustále činit pokání ze svých zlých skutků, a následně se neustále posvěcovat. Bohu žel si tito lidé nevšimli mnoha míst písma, která jim toto učení kazí. Ale protože jsou zatím ve výchově Boží, nemůžou za to, protože je písmo zavřelo pod hřích, viz Galatským 3,22-25.
  Svoboda přichází až skrze zjevení Ducha, které říká, že Ježíš vykonal Otcovu vůli skrze oběť svého těla dokonale, a my, kteří tomu věříme a nesnažíme se Bohu zalíbit svými skutky, ale vírou v Jeho skutky, jsme touto vůlí Boží skrze jeho skutky JEDNOU PROVŽDY POSVĚCENI. A jak jsme posvěceni jednou pro vždy?
                  Židům 10,13-14
  ,,Od té doby čeká, až mu budou nepřátelé položeni k nohám, neboť jedinou obětí přivedl ty, které posvěcuje, k věčné dokonalosti."

   Za prvé, neposvěcujeme se my sami svými skutky, ale posvěcuje nás Ježíš svou dokonalou obětí, svým skutkem.
  Za druhé, posvěcuje nás Ježíš touto jedinou dokonalou obětí k věčné dokonalosti.
    A protože to udělal Ježíš, tak přesto, že to nemusí být na těle vidět, tak jsme vírou v tuto jeho oběť a vírou v to posvěcení tou obětí, DOKONALÍ NA VĚKY.
      V Janově evangeliu v sedmnácté kapitole to Ježíš potvrzuje.
                   Jan 17,20-23
  ,,Neprosím ale jen za ně. Prosím i za ty, kteří ve mě uvěří skrze jejich slovo. Ať jsou všichni jedno, jako ty, Otče, ve mně a já v tobě; ať jsou i oni jedno v nás, aby svět věřil, že jsi mě poslal. Dal jsem jim slávu, kterou jsi dal mně, aby byli jedno, jako my jsme jedno. Já v nich a ty ve mně, aby byli dokonale jedno a aby svět poznal, že jsi mě poslal a že jsi je miloval, jako jsi miloval mě."

     V Janově evangeliu 11,41-42 Ježíš říká, že ho Otec vždycky vyslyší.
 Někteří lidé zatím nevěří, že Otec vyslyšel tu prosbu Ježíše za nás, a tak nevěří, že jsme jedno s Otcem a Ježíšem.
  A nevěří proto, že se stále dívají ven na svá těla, kde ještě vidí hřích, a tím, že se ten hřích snaží odstranit ze svého zevnějšku svými skutky podle své vůle, tak tím stále hřeší. Kdyby od toho zevnějšku odhlédli a podívali se dovnitř, do svého ducha, tak by tam uviděli Boží pravdu, o které píši výše, a tak by byli osvobozeni od veškerého hříchu, jak dobrovolného, tak nedobrovolného.
  A z důvodu, že hřešit lze pouze CHTĚNÍM ČLOVĚKA KONAT DOBRO, potom žádný nedobrovolný hřích neexistuje, je pouze hřích dobrovolný.
  Je to proto, že člověk chce dobrovolně konat dobro.
   Když se tohoto svého dobrovolného  konání dobra dobrovolně zřekne, a poprosí Ježíše v jeho Jménu, ať on sám v něm koná veškeré dobro, a uvěří tomu slovu z Janova evangelia 14,13-14 a 15,5-7, tak bude osvobozen tím Ježíšovým konáním v něm od veškerého hříchu.
    Bez víry to však není možné. A protože víra je zkoušená, tak to osvobození od veškerého hříchu nemusí být mnohdy viditelné na vnějších skutcích toho člověka, který věří.
   Kdo v těch zkouškách vytrvá a nezačne se snažit polepšovat svými dobrými skutky podle svých svobodných rozhodnutí, ten jednou sklidí slávu od Boha v Boží přítomnosti, kde již žádný hřích nemůže vydržet, ani se udržet.
   Stane se to proto, že uvěřil slovu s Římanům 8,1-4
  ,,A proto již není žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši. Zákon Ducha života v Kristu Ježíši tě totiž osvobodil od zákona hříchu a smrti. Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh: Poslal svého vlastního Syna, aby se vypořádal s hříchem v těle, jaké má hříšný člověk. Na tomto těle odsoudil hřích, aby spravedlivý požadavek Zákona byl naplněn na nás, kdo nežijeme podle těla, ale podle Ducha.( kteří se neřídíme svou vůlí, nýbrž vůlí Ducha.)"Těm, kteří zatím žijí ze svých "dobrých" skutků, se to líbit nebude a odsoudí to. A protože to odsoudí, na místo, aby se zeptali Ježíše, tak ti se proto Bohu nelíbí, viz. Římanům 8,8
            Koloským 1,18 a Efeským 1,23
 ,,On je hlavou těla církve,
on je počátek a prvorozený z mrtvých,
aby tak ve všem držel prvenství."
,,která je jeho tělem, totiž plností Toho, který naplňuje všechno ve všech."

 My, kteří tomu věříme, jsme se stali tou vírou a odevzdáním svých těl Bohu, tělem Ježíše Pomazaného. On je naší hlavou. A protože věříme, že Ježíš je naší hlavou, tak věříme, že On sám hýbá svým tělem v každý čas, jak on sám chce.
   Církevní denominace nejsou tělem Ježíše, protože ony hýbou samy sebou podle svých rozhodnutí, což dosvědčuje, že nejsou mezi sebou v jednotě.
  Kde je jedna hlava a skrze ní jedna vůle, tam bude v těle této hlavy jednota myšlení, jednota vůle a také jednota skutků.
    A to všechno je z Boha, ne z člověka.
  To všechno výše napsané je ten rozdíl mezi moudrými a bláhovými pannami.
   Ty bláhové se vykazují před Bohem svými skutky,
 ty moudré se před Bohem vykazují vírou v Boží skutky konané Ježíšem v nich.
        Proč si myslím, že tomu tak je?
                       Matouš 7,16-23 a Matouš 251-12
  ,,Poznáte je po jejich ovoci. Sklízejí se snad hrozny z trní a fíky z bodláčí? Tak tedy každý dobrý strom nese dobré ovoce a špatný strom nese zlé ovoce. Dobrý strom nemůže nést zlé ovoce, stejně jako špatný strom nemůže nést dobré ovoce. Každý strom, který nenese dobré ovoce, bývá vyťat a vhozen do ohně. A tak tedy: poznáte je po jejich ovoci.(Jan 15,5-7)
Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích. Mnozí mi v onen den řeknou: ‚Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu neprorokovali? Nevymítali jsme ve tvém jménu démony? Nedělali jsme ve tvém jménu mnoho zázraků?‘ A tehdy jim jasně řeknu: ‚Nikdy jsem vás neznal. Odejděte ode mě vy, kdo pácháte zlo!‘"
  „Tehdy bude nebeské království podobné deseti družičkám, které vzaly své lampy a vyšly naproti ženichovi. Pět z nich bylo rozumných a pět bláhových. Ty bláhové si s sebou vzaly lampy, ale žádný olej. Ty rozumné si kromě lamp vzaly také nádobky s olejem. Když ženich dlouho nešel, začaly všechny podřimovat a usnuly.
O půlnoci se strhl křik: ‚Ženich je tu! Jděte mu naproti!‘ Všechny družičky vstaly a připravily si lampy. Tehdy řekly ty bláhové těm rozumným: ‚Dejte nám trochu svého oleje, naše lampy hasnou.‘ Ty rozumné jim ale odpověděly: ‚Nebude ho dost pro nás všechny. Jděte si raději nakoupit k prodavačům.‘ Když odešly kupovat olej, přišel ženich a ty, které byly připravené, s ním šly na svatbu. A dveře se zavřely.
Když potom přišly ty zbylé družičky a říkaly: ‚Pane, pane, otevři nám!‘ odpověděl jim: ‚Amen, říkám vám, že vás neznám.‘"

,Nikdy jsem vás neznal' a ,Amen říkám vám, že vás neznám'.
  Tato slova spojují tyto dvě místa písma. Myslím si, že ty pošetilé panny a ti služebníci, vykazující se svými skutky před Bohem, očekávajíc od Boha za ty své skutky odměnu, jsou jedni a ti samí lidé, protože je zřejmé, že podle svých skutků je člověk mrtvý a bude podle nich i souzen.
                     Zjevení Janovo 20,12-13
  ,,Potom jsem spatřil mrtvé, malé i velké, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. A byla otevřena ještě jiná kniha, totiž kniha života, a mrtví byli souzeni podle toho, co bylo zapsáno v těch knihách, totiž podle svých skutků.
Tehdy moře vydalo mrtvé, kteří byli v něm, také Smrt a Záhrobí vydaly mrtvé, kteří byli v nich; a každý byl souzen podle svých skutků."
   A podle Pavla Ř.7,18-23 víme, že člověk žádné dobré skutky vykonat nemůže, protože když je chce vykonat, tak má na dosah jenom zlo.
   Jediné dobro, které Bůh žádá, je shrnuto tady:
                   Matouš 22,37-40
  ,,Ježíš mu řekl: "'Budeš milovat Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.'To je první a největší přikázání.Druhé je mu podobné: 'Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.'Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci."

   To, co je v těch výše uvedených verších napsané platí věčně, viz. Žalm 89,35
  ,,svou smlouvu nikdy neporuším,
co vyšlo z mých úst, to nikdy nezměním!"
                  Římanům 10,4
 ,,Vždyť Kristus je konec Zákona k spravedlnosti každému, kdo věří."

   Konec Zákona je to pro ty, kteří to již nemusejí vykonávat jako příkaz, ale místo toho věří, že to dělá v nich a skrze ně Ježíš, viz. Jan 14,13-14.
   Přitom to slovo o milování Boha nadevšecko a bližního jako sebe samého je v platnosti na věky věků. A nejenom, že to je v platnosti na věky, ale až to konání tohoto slova Ježíšem v člověku, který Ježíši věří, je pro toho člověka ŽIVOTEM, a to životem věčným.
    A to je ta kniha života, Ježíš konající v člověku víry Otcovu vůli.
 Kdo takto věří, již neřekne:
   ,,Toto jsem dělal, tamto jsem zase nedělal, přesně podle Božího nařízení", ale řekne:
  ,,Děkuji ti Otče ve jménu Ježíše, že konáš ve mně a skrze mně svým slovem svojí vůli, a tak mohu být živý na věky."
                Efeským 2,8-10
  ,,Touto milostí jste skrze víru spaseni. Není to z vás – je to Boží dar; není to z vašich skutků, aby se nikdo nechlubil. Jsme přece jeho dílo! Bůh nás v Kristu Ježíši stvořil k dobrým skutkům, které předem připravil, abychom v nich žili."

    Víra v Boží skutky konané Bohem skrze Ježíše v nás, je tou největší zodpovědností před Bohem. A protože víra je ze slyšení Božího slova, a sluch ke slyšení Božího slova dává Bůh, tak potom nemůže být žádné myšlenky, ani řeči o tom, že my stvoření Bohem můžeme být zodpovědní před Bohem.
   Kdyby tomu tak bylo, tak bychom svojí zodpovědností za svůj charakter a své skutky zcela zrušili Boží milost.
   A právě proto je jedinou Boží vůlí pro nás SMRT NA KŘÍŽI.
  A tuto SMRT za nás a místo nás podstoupil Ježíš NA SVÉM KŘÍŽI.
  A protože on zemřel za nás a místo nás, tak je to tak, jako bychom zemřeli my. Proto již nemůžeme pro Boha nic učinit, protože jsme mrtví a všechno, co si myslíme, že pro Boha děláme je tělesné myšlení a je to smrt.
   Vzkříšení jsme byli z této smrti vzkříšením Ježíše nebeským Otcem.
 Ježíšův vzkříšený život v nás z jeho myšlením, cítěním, jeho vůlí a konáním v nás je tou milostí Boží a je tím věčným životem pro nás, jako dar Boží milosti.
   
  Tyto mé články zde na GS jsou tou hřivnou, kterou mně Pán Ježíš dal, a tak jí tady dávám, aby vydělávala a tak přinášela užitek Božímu království.
    Pošetilým pannám se to líbit nebude, a tak se tu objeví v komentářích spousta negativních reakcích. Protože je nebudu číst, abych nebyl pohoršen a sveden, tak říkám každému, kdo by se mně chtěl na něco zeptat, ať se na to ptá přímo Ježíše. Pokud v něho věříte a věříte mu, že on to udělá, potom vám skrze svého Ducha, který je ve vás, jistě odpoví.
                                            Jiří
 

    
                 

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 13. únor 2020 @ 23:18:16 CET (35 čtenářů)
komentáře? | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem?
Úvod do křesťanství

poslal oko

Ani přes veškerou snahu se mi nedaří dostat do racionální roviny diskusi o tom, kým doopravdy jsme.

Vložil: Tomas v Úterý, 11. únor 2020 @ 10:52:48 CET (2149 čtenářů)
Více... | 1776 bytů | 331 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Cizinec katolík nekatolík?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

30.10.2008 Cizinec:
Jasně, uznávám, že katolická církev je reformovatelná. 

6.12.2016 Cizinec:
3. V Cizincově názoru se jistě neprojevuje, že ŘKC je reformovatelná. Takový nesmysl by Cizince v životě nenapadl.


31.8.2009 Cizinec:
Jestli matu, tak mi prozraď: Jestli nejsem katolík, kdypak jsem jím přestal být? Občas se tváříš, že rozumíš věcem. Ale jsou jen dvě možnosti: buď tomu v tomto případě nerozumíš (kdo fakticky je a kdo není katolík) nebo schválně mateš a házíš to na druhé. Ale pro tebe budu klidně i nekatolík ;-)

  No, my jsme vznikli taky jako sekta. Víra Ježíši a bibli, křest ve vodě, nové narození, jsou nejdůležitější atributy. Třeba budeme mít za pár století taky právo řadit lidi mezi baptisty. Ostatně: Co když jsme pravými pokračovateli křtěnců právě my? Vždyť baptisti jsou až v Americe, kdežto křtěnci vznikli jako sekta v Rakousku a to je hned vedle!



5.1.2012 Cizinec:
 Jsem katolík v původním smysly slova


5.6.2013 Cizinec:
Vzhledem k tomu, že jsem ŘKC poznal důvěrně, ani by mne nenapadlo jí nějak reformovat, napravovat, napomínat či cokoliv podobného, protože z vlastní zkušenosti vím, že to nemá žádný smysl. S reformací mám tedy společného opravdu málo, v tomto je mi postoj Jana Husa dost cizí (t.j. je mi cizí snaha reformovat něco, co reformovat nejde.

 Nikdy jsem nebyl protestantem, jsem římský katolík, který uvěřil v Ježíše a žije s ním. V tom se moje situace liší od vašich umělých představ prefabrikovaného protestantského nepřítele, tak, aby jste měli s kým bojovat v klišé, která máte zažitá a naučená a ve kterých je vám dobře. Chápu tedy, proč si mne nutně musíte zařadit do škatulky "protestant", jinak by vám vaše statečně vedená válka nefungovala.

18.1.2015 Cizinec:
  "Reforma" a "Reformace" znamená, že někde byla nějaká "forma", ta se pořušila a to "re" znamená obnovu, znovuzavedení formy, která byla někdy dříve, nebo na začátku. Řekl bych, že dost protestantů si tak nějak protiřečí: Na jednu stranu by chtěli reformu ŘKC (nechápu proč a co je jim vlastně do toho?) a na druhou stranu tvrdí, že ŘKC je od začátku pohanské náboženství. K jaké "formě" by teda protestanti ŘKC chtěli dovést? K tomu pohanství, které bylo v ŘKC na počátku?

20.1.2015 Cizinec:





10.12.2016 Cizinec: 
Aby něco prodělalo "reformu", muselo by to mít nejdřív nějakou "formu", která by se pokazila, a pak by se to muselo navracet k té původní formě. 

  Takové reformy jsou samozřejmě organizace schopné, je jich schopná i ŘKC. Je docela dobře možné, že se začne navracet ke své původní formě a z bezbřehého liberalizmu a marxizmu se navrátí k původní formě, která byla před II vatikánským koncilem a kterou jsme ještě na konci minulého tisíciletí zažili, protože jsme měli "předkoncilního" pana faráře.

11.7.2018 Cizinec:
Opět jsem to tu psal mnohokrát. Z praktické zkušenosti z ŘKC a ze studia ŘK historie bych se jistě nechtěl dožít toho, aby se zde re-formovala původní forma ŘKC. Moje zkušenost římského katolíka je ta, že je potřeba bourat až do základů a začít stavět docela znovu. Ne reformovat.

22.1.2019 Cizinec:
2.3.2019 Cizinec:

***
Užívaná invektiva:
Vaše nápady, vaše lži, vaše pomluvy, věštíte, projektujete , domýšlíte si, ve vaší hlavě, lhář, troll.

Hezký den

Toník

Vložil: Tomas v Úterý, 11. únor 2020 @ 10:52:16 CET (348 čtenářů)
Více... | 24 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Kontrasty: Nikdy jsem si nemyslel, že může existovat něco strašnějšího
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Nikdy jsem si nemyslel, že může existovat něco strašnějšího než záběry mrtvol u plynových komor za druhé světové války. A ono existuje ještě něco horšího. Náhodou jsme si stáhnul dokument o brazilském sociálním fotografovi. Vůbec jsem netušil co se děje jinde ve světě. Kolik bídy a utrpení může existovat ke konci 20. století. Hromady mrtvol a lidé je likvidují jak odpad pomocí moderní techniky, umírající děti v zemi….. V zemi, kde je kapitalismus, půjčovna rakví pro chudé….


a zde stáhnout a pak rozbabit v rar

Ve filmu jsou titulky, které se automaticky stahují


Podívejte se na tento dokument  a položme si otázku, zda se nám podařilo něco dobrého vybudovat a děkujme Bohu, že my se máme tak dobře. Ale za jakou cenu?? Je to spravedlivé???
Vložil: Tomas v Neděle, 02. únor 2020 @ 13:32:30 CET (400 čtenářů)
Více... | 19 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Malý příběh z Janova evangelia
Kázání

poslal Frantisek100

     Chtěl bych se zamyslet nad 5. kapitolou Janova evangelia.  Začíná popisem jedné zvláštní události. 

1Potom byly židovské svátky a Ježíš se vydal do Jeruzaléma. ·  

2V Jeruzalémě je u Ovčí brány rybník, hebrejsky zvaný Bethesda, a u něho pět sloupořadí. ·  
3V nich lehávalo množství nemocných, slepých, chromých a ochrnutých.   

Není  popsáno o jaké šlo svátky. Židé slavili plno svátků. Ovčí brána. Musíme si uvědomit, že tehdy byl Jeruzalém chráněn hradbami a do města vedlo několik bran.  Uvádí se  jich sedm. Zde se píše o Ovčí bráně. Dodnes existuje v tomto místě taková brána, ale říká se jí Lví, protože do jejich kamenů nechal  sultán Sulejman Nádherný k oslavě vítězství Osmanů nad Mamlúky v roce 1517 vytesat hlavy šelem.  A poblíž této brány je rybník Betseda
Vložil: Tomas v Sobota, 01. únor 2020 @ 23:29:15 CET (205 čtenářů)
Více... | 16413 bytů | 8 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Komunistům se vybudovat lepší společnost nepodařilo a křesťanům teprve ne!!!
Žhavá témata

poslal Frantisek100

     Znal jsem jednoho člověka, který byl o deset let starší než já. Pracoval se mnou v jedné škole. Byl komunistou, protože to byla tradice jeho rodiny. Studoval dálkově dál večerní universitu marxismu-leninismu a bezmezně všemu věřil. Našemu řediteli, který byl komunistou spíše z prospěchu, byl k smíchu  a občas slovními narážkami ho zesměšňoval. Žil skromně jako já a dokonce mne požádat, abych mu dělal ručitele, když si vzal půjčku na televizi. Stali jsme se přáteli. Chodíval jsem do jeho kabinetu a tam s dalšími kolegy besedovali hlavně o politice. Často zazněly výčitky vůči režimu, ale on  se neurazil a snažil se nás přesvědčit o své pravdě a víře. Měl stejný plat jak my a žádné výhody. Mnoho času strávil na schůzích a snažil se jako zastupitel dělat mnoho pro město. Poctivě se připravoval na hodiny. Věděl, že jsem věřící, zajímalo ho to a hodně jsme o víře mluvili. Ptal jsem se ho, proč  je  tak zaměřen proti církvi. Vzpomínal, jak po válce měli katechetu, který děti bil a jemu se vysmíval, že má rodiče komunisty. Pochopil jsem tak jeden z důvodu jeho averze. Dal jsem mu i Bibli  a on si v ní četl. Občas jsme naše úvahy spojovali s možností existence mimozemských civilizací, což bylo jeho oblíbené téma. Bohužel nemoc ho zasáhla prudce. Během několik měsíců zemřel na rakovinu a já mu měl za školu promluvit na pohřbu, protože jsem byl jeho kamarád a kolega. Bylo krátce po roce 89. Sál byl plný lidí a také mnoha komunistů a  funkcionářů. Bylo mi těžko, protože nikdy jsem na pohřbu nemluvil.  A tak jsem ve svém vzpomínání vyzdvihl jeho poctivost, jeho upřímnost a   na závěr jsem asi mnohé naštval, ale už jsem si v té době mohl dovolit. Vyjádřil jsem naději, že se sejdeme v nebi. Bylo mi líto a smutno, že zemřel a že jsem mu nestačil říct toho více. V posledním dopise z nemocnice jsem vycítil, že věří v Boha.  


   Proč to píši?  

  Protože není komunista jako komunista,  stejně jako není křesťan jako křesťan. Maminka manželky vzpomínala jak v padesátých letech, kdy ji manžela vyhodili  z politických důvodů  z práce, tak se jí zastal  vedoucí, což byl starý komunista, který se vrátil po válce z koncentráku. Asi za měsíc  po pohřbu jsem jel autobusem a sedl si vedle mně jeden věřící pán. Dali jsme  se do řeči  a on zavedl hovor na mého zemřelého kolegu a začal ho jako komunistu pomlouvat a  urážet. Tak jsme mu řekl: 

Milý, pane ten člověk byl poctivější než ti, kteří se modlí k Bohu a myslí si, jak jsou dokonalí svatí a přitom jsou bezcharakterní a křiví, jako ty vaše křesťanské strany. 

Trochu se zarazil a dál byl zticha.   

Katolický fanatik Martino mne nazval komunistou a to komunistou  z přesvědčení, což je horší než být komunistou z důvodu osobního prospěchu. Nikdy jsme nebyl ve straně ani v SSM na vysoké škole. Několikrát jsem odmítl do ní vstoupit. Byl jsem naivní, protože jsem věřil křesťanům. Nehodlám ani do ní vstoupit, ale za označení Martina se ani nestydím.  Vidím do srdce takových křesťanů a vnímám jejich motiv nenávisti, jejich pokrytectví a další vlastnosti. Vlastně tím dokonale vyjadřují, že jejich víra je jen podvod a silně zničili to, co chtěl Pán Ježíš, aby se stalo s lidmi.

 Komunistům se vybudovat lepší společnost nepodařilo  a křesťanům teprve ne!!!
Vložil: Tomas v Středa, 29. leden 2020 @ 13:02:36 CET (1075 čtenářů)
Více... | 142 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Z internetu: Mariánský sloup - rozčílený kardinál Duka
Ekumenismus

poslal rosmano



Vložil: Tomas v Pátek, 24. leden 2020 @ 19:41:10 CET (1214 čtenářů)
Více... | 184 komentáře | Z internetu | Skóre: 0



Život církví: Je zástupce Ježíše Krista na Zemi opravdu zrádce?
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Jak ho vidí jeho konzervativní duchovní a jaká je " jednota v jediné pravé a svaté církvi "? 




Vložil: Tomas v Pátek, 24. leden 2020 @ 03:41:54 CET (264 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Z internetu: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom
Zkušenosti

poslal skalaa



Walter Veith hovorí o svojich životných skúsenostiach a okolnostiach, ktoré ovplyvnili jeho zmenu z evolucionistu na kreacionistu. Odhaľuje tiež niektoré ťažkosti, ktorým čelil, keď začal pochybovať o evolučnej teórii. V druhej časti Walter hovorí o biblických dôkazoch, ktoré ho presvedčili, aby uveril v Boha a Jeho Slovo a ako sa stal adventistom siedmeho dňa. Hovorí o neomylnosti biblických proroctiev a o identifikácii Antikrista. Dotýka sa aj niektorých trendov prebiehajúcich v cirkvi adventistov. Povzbudzuje tých, ktorí sú znechutení stavom cirkvi, a hovorí o niektorých ťažkostiach, ktoré zažil vo svojej evanjelizačnej službe.
Vložil: Tomas v Pátek, 24. leden 2020 @ 03:40:42 CET (384 čtenářů)
Více... | 25 komentáře | Z internetu | Skóre: 0



Z internetu: V Polsku mají papeže za zrádce
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Článek z Novinky.cz

Vložil: Tomas v Pátek, 24. leden 2020 @ 03:40:19 CET (140 čtenářů)
Více... | 554 bytů | 5 komentáře | Z internetu | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.76 sekundy