Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 461 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508191
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2.
Vloženo Úterý, 01. prosinec 2009 @ 15:32:57 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Podívejme se na další místo Filip. 2,13: Neboť Bůh je ten, který ve vás působí i chtění i činění podle své dobré vůle.

Tento verš můžeme lehce pochopit nesprávně. Věřící by si mohl myslet, že pouze Bůh chce a činí, že Bůh do něj vkládá chtění a činění a že Bůh chce za něj a jedná za něj. To by znamenalo, že věřící nemusí nic chtít ani činit. Je to super věřící a nemusí již chtít ani činit; ten, kdo chce a činí, je Bůh. On sám je nevědoucím strojem a s chtěním a činěním nemá nic společného. Věřící, kteří si to myslí, neznají význam tohoto verše, podle nějž Bůh chce působit v našem nitru pouze do té míry, abychom byli „ochotni chtít a činit“.

Tuto mez Bůh nepřekročí; chce působit jen do té míry. Bůh nebude za člověka chtít ani činit. Bůh bude naopak působit teprve tehdy, až bude člověk ochoten chtít a činit pro jeho blahou libost.

Chtění a činění musí vycházet z člověka samotného. Apoštol Pavel byl velmi obezřetný, a proto se vyjádřil takto: „Bůh je ten, který „ve vás“ působí i chtění i činění.“ Bůh nechce a nečiní sám, ale „ve vás“; vaše osobnost je zachována. Chtít a činit musíte vy sami. Chtění a činění je stále vaší záležitostí. Bůh sice působí, ale za nikoho „nezaskakuje“.

Chtít a činit je věci člověka.

Boží působení znamená to, že Bůh činí  v našem nitru, podněcuje nás, činí nás poddajnými a povzbuzuje nás, aby v nás vytvořil srdce, které je nakloněno poslouchat jeho vůli. Nechce svou vůli poslouchat za nás.

Pouze v nás působí příznivý postoj k jeho vůli.

Potom ale musíme my sami chtít uposlechnout.

Tento verš nás učí, že vůle člověka potřebuje podporu a pomoc Boží moci.

Vše, co člověk rozhodne a učiní podle své vlastní vůle, aniž se doptává na Boží vůli, je bezcenné. 1Kor. 3,12-15. Bůh „nechce“ za člověka a nechce ani, aby člověk „chtěl“ sám za sebe. Přeje si, aby člověk se svým chtěním spoléhal na Boží moc. Není to tak, že by Bůh ve chtění zaujal naše místo, ale tak, že my chceme skrze jeho působení.

Tyto jemné rozdíly si nemusí věřící uvědomovat. Může se domnívat, že když v něm působí Bůh, on sám nemusí jednat. Stačí jen, když Bohu pasivně dovolí, aby v něm působil. Působí-li Bůh chtění, on sám svou vůli uplatňovat nemusí; stačí, když dovolí, aby do něj vstoupila jiná vůle a použila jej.

Proto se neodvažuje určovat, vybírat ani něčemu odporovat; pasivně čeká, až na něj sestoupí Boží vůle. Když za něj učiní rozhodnutí nějaká vnější vůle, příjme je. Potlačuje vše, co je z jeho vlastní vůle. V důsledku toho:

1) věřící nepoužívá svou vůli,

2) ani Bůh pak nepoužije svou vůli k tomu, aby mu něco navrhl, protože chce, aby s ním věřící aktivně spolupracoval,

3) zlí duchové se chápou příležitosti zmocnit se jeho vůle a jednají místo něj, takže věřící je ochromen, zastavuje se ve vývoji nebo plane „démonským ohněm“,

4) tehdy si věřící může myslet, že za něj myslí Bůh.

Ve skutečnosti se jeho pánem stala moc temnoty.

Boží vůle tu není proto, aby odstranila naši vůli.

Řekne-li někdo: „Od dnešního dne nebudu mít svou vůli. Chci, aby se skrze mě projevovala Boží vůle,“ nezasvětili jsme se Bohu; naopak jsme uzavřeli smlouvu se zlými duchy. Protože Bůh nepoužije svou vůli, aby jí nahradil naši vůli.

Správný postoj by měl být následující: „Mám svou vůli, ale má vůle chce Boží vůli.“ Měli by jsme svou vůli postavit na stranu
Boha, nikoliv z vlastní síly, ale skrze život Boha. Skutečnou pravdou je, že život, který používal naši vůli v minulosti, byl usmrcen. Nyní svou vůli používáme skrze život Boha.

Svou vůli jsme nezničili; ta stále existuje – změnil se pouze život. Přirozený život je mrtev. Ale vůle má stále svou funkci. Bůh ji obnovil a nyní ji užívá náš nový život.

Mnoho věřících upadlo do pasivity a posedlosti pro svou neznalost díla Ducha Svatého. Uvedu několik častých omylů.

Takzvané čekání na Ducha Svatého
.

Mnozí věřící na mnoha místech zdůrazňují v dobrém úmyslu učení o Duchu Svatém. Často učí, že máme „čekat na naplnění Duchem Svatým“, „čekat na sestoupení Ducha Svatého“ a „čekat na křest Ducha Svatého“.

Jedni se doma celé noci modlí a dlouhodobě se postí a „čekají na přijetí svých osobních Letnic“.  Další mají shromáždění, která se hned po kázání mění ve „shromáždění očekávání“, aby ti, kteří usilují o Ducha Svatého, mohli čekat.

Díky tomu mnozí skutečně získávají neobyčejné zážitky a zakoušejí, jak na ně sestupují nadpřirození duchové, kteří jim dávají nezvyklé krásné vjemy, mají vidění zvláštního světla, slyší hlasy, hovoří jazyky, chvějí se a prožívají další úkazy.
Potom se pro ně Pán Ježíš stává vzácnějším a oni odhazují mnoho ošklivých hříchů. Jejich radost a zápal roste a oni se domnívají, že přijali křest Ducha Svatého.

Tyto snahy jsou založeny na následujících verších, 

Lk.24,29: „A hle, já na vás posílám zaslíbení mého Otce; vy však zůstaňte ve městě, dokud nebudete oblečeni moci z výsosti“,
a Sk.1,4: „Nařídil jim, aby se nevzdalovali z Jeruzaléma, ale očekávali zaslíbení Otcovo.“

Tady musíme věnovat zvýšenou pozornost několika důležitým věcem. Pán Ježíš skutečně přikázal svým učedníkům, aby čekali, až na ně sestoupí Duch Svatý. Jenže nikde ve Skutcích ani v listech nenalézáme, že by apoštolové po Letnicích přikazovali věřícím, aby „čekali“ na přijetí Ducha Svatého. Po letnicích se místo slova „čekat“ používá slova „přijmout“  (Sk 19,2). Kromě toho, se učedníci celých deset dnů modlili a přimlouvali. Dnešní pasivní čekání je něco jiného.

Kromě toho, když čteme o naplnění věřících Duchem Svatým po Letnicích, vidíme, že byli naplnění okamžitě. (srov. Sk 4,31; 9,17-18; 10,44)

Ducha Svatého nemůžeme žádat přímo. A nepřijde ani na naší úpěnlivou prosbu, protože Duch je dar. (srov. Lk 11,13; J 14,16) Kromě toho Duch sestoupil v den Letnic. V celém Novém zákoně nikdo nevzýval Ducha Svatého přímo. V Bibli neexistuje případ, kdy by lidé prosili o sestoupení a křest Ducha Svatého přímo. Bible říká, že Pán Ježíš nás „bude křtít v Duchu Svatém“. (Mt 3,11)
Duch Svatý sestupuje pouze na „nového člověka“, tedy na vnitřního člověka. Očekávání, že Duch Svatý sestoupí na fyzické tělo, vyžadování pocitů a předepisování určitých vjemů jako potvrzení, že Duch Svaty sestoupil, jsou zdrojem klamu.
Dnešní praxe „čekání na Ducha Svatého“ tedy není biblická, protože je čistě pasivní.

Takové čekání se často odehrává v noci, nebo je spojeno s půstem, tělo bývá unavené, mysl zmatená a tyto všechny okolností uvrhnou vůli velmi snadno do pasivity. Věřící ničemu neodporuje, nic nerozlišuje a z ničeho nevybírá. Pouze pasivně čeká, až k němu přijde duch a srazí jej na zem nebo použije jeho jazyk a ústa a dá mu zvláštní vjem. Takové čekání otevírá přístup zlým duchům. Nelze se divit, že mnoho věřících má v takovém stavu nadpřirozené prožitky.

Právě zlí duchové využívají tyto příležitostí a vrhají se do práce. Vykonávají při věřících mnoho falešných skutků, a všechny modlitby, sliby a všechna víra, jež jsou určeny Duchu Svatému, jsou vlastně odevzdány zlým duchům. Přestože se zdá, že při takových shromážděních může docházet k mnoha zasvěcením a skutkům, přirozeného života se věřící ještě nezbavili.

Pokračování příště.


Podobná témata

Zamyšlení

"Vrátím se do svého domu. Pokračování 2." | Přihlásit/Vytvořit účet | 71 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 18:46:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemít "svou vůli" by znamenalo nemít "své srdce",a to je stav mrtvoly. Vůle není samostatná jednotka jako HDD kterou kdekoli a kdykoli na vyžádání vypnu. To vjemové, citové to je to co ŽIDÉ považovali za součást víry v Boha.



Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: Genuine v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 23:04:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, leonete, musím říci, že ze začátku se mi zdálo, že nějak podezřele manévruješ a psychologicky nás přípravuješ na obhajobu nějakých letničně-charizmatických šíleností, a už jsem se chystal - jsa vovlivněnej špatnýma zkušenostma - sevřít rty a přestat tohle téma číst, ale teď po tom dalším dílu myslím, že je to vzácný příklad jak se dají hluboké znalosti používat k poučení a pomoci, a ne k oblbování a zotročování. Dobrý. :-)



slova leoneta jsou bludy (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 02. prosinec 2009 @ 06:57:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 leonet alias gregorius tady jiz dlouho prezentuji systematicke bludne uceni nejsem odbornik na sekty, a tak nevim, ktera sekta se tady soustavne roky timto zpusobem prezentuje

kdo jen trochu zna bibli musi poznat, ze toto uceni je bludne, jde proti bibli, bibli ktera hovori o nadeji v Kristu

mily leonete, vis v cem je ta tragedie, ze to cele uceni ktere tady souvisle pomalu servirujes je oslavou demonu,
je to o jejich moci .... to jsi tu uz gregoriusi alis leonete psal ....  jakou maji moc demoni ve shromazdeni kdyz zena
nema satecek, nebo jak se usidli v domacnosti stado demonu kvuli papuckum pro dite s obrazkem draka ... to je stejny blud,

Jezis Kristus je CESTA PRAVDA ZIVOT .....  ty jsi uveril ze v zivote znovuzrozeneho cloveka maji demoni moc nad Kristem, ze duverovat Kristu je malo, staci nesplnit nejakou tvou podminku, stale novou a novou podminku a demoni cloveka maji ....
nic nerikas o Kristu ... tve bludy jsou tak silne zaujaty satanem, demony, ze skrze ta slova, ktera jsou tak umne napsana / citujes Pismo,  clovek vubec nevidi Krista, jen demony, tak jak to pises, doslovne vsude ... ja tomu tvemu uceni rikam satanismus ... asi to neni satanismus v pravem slova smyslu, ale je to uceni cele jen o satanovi a jeho andelich, a to tak, ze zaroven vyvraci nadeji o Kristu, viru v Krista Boha nad celym svetem.


rive




Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. prosinec 2009 @ 08:54:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přeceňovat zlé síly a mocnosti může být stejně nebezpečné jako je podceňovat. Stejně jako pyšné rozumování nad Písmem spolu s touhou po vlastní vyjimečnosti a důležitosti. Farizeje přivedlo až k volání ukřižuj. Každý člověk který se domnívá že může najít, přivolat nebo dokonce ovládat Ducha snadno a rychle sám nebo v nějakém shromáždění by si měl nejdříve přečíst článek Utrápený  charismatik na tomto serveru plus několik dalších. Aby neskončil oškubaný a nahý jako ve chvíli svého příchodu na svět a co horšího – oloupený o svoji víru a duševní rovnováhu. Jako troska bez rozumu v psychiatrické léčebně nebo aby si nakonec v zoufalství nevzal život vlastní rukou.

Podobně postiženým lidem bych doporučil požádat o pomoc katolického kněze který by jim vložil ruce na hlavu a modlil se za ně. Popřípadě sejmul kletbu a zlořečení, pokud k něčemu takovému při odchodu došlo. Nejsem proti tomu aby zkusil pomoct evangelický pastor nebo reverend který důvěřuje  Bohu a spoléhá na Něho. Myslím že by mohl pomoct i pravoslavný pop. Modlitbou se může připojit kterýkoliv člověk dobré vůle.




Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. prosinec 2009 @ 09:08:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teprve teď mi došlo co vlastně říká Váš závěr. Modlitby k Duchu Svatému že jsou vlastně odevzdávány čertům ???!!! Jestli Vám někdo vykládá něco takového tak mu důkladně přišlápněte ocas a jestli žádný nemá tak něco jiného, dle vlastního uvážení. Třeba mu to prospěje a pomůže najít cestu pravou. Já bych v takovém případě rád použil kbelík svěcené vody a je-li dotčená entita materiálního charakteru tak narazit prázdnou nádobu na hlavu.




Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Středa, 02. prosinec 2009 @ 09:51:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No nevím, zapomněl jsi třeba na toto Slovo:

Lukáš 11,13 Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!“ 

Matouš 7, 9 -11  Což by někdo z vás dal svému synu kámen, když ho prosí o chléb? Nebo by mu dal hada, když ho poprosí o rybu?   Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec v nebesích dá dobré těm, kdo ho prosí!

1. Korintským 1,9 Věrný je Bůh, který vás povolal do společenství se svým Synem, naším Pánem Ježíšem Kristem.


Nevěřím, že když upřímně Boží dítě prosí dar Ducha svatého, že by mu Bůh poslal démona.



Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. prosinec 2009 @ 11:28:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi dobře článek vystihuje vztah mezi vůlí naší a Boží. V tom mu dávám za pravdu.

S mnoha jinými věcmi alepodobně jako i někteří jiní komentátoři) nesouhlasím.

..."A nepřijde ani na naší úpěnlivou prosbu, protože Duch je dar."...
Nebylo slýcháno, aby Bůh nevyslyšel úpěnlivé volání z hloubi srdce! Vždyť on právě na něj čeká! Klepe na dveře našich srdcí a čeká, až otevřeme.

Pokud není křesťan zatížen smrtelným hříchem, v žádném případě nemůže být posednut zlým duchem.



Re: Vrátím se do svého domu. Pokračování 2. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 01:14:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekne-li někdo: „Od dnešního dne nebudu mít svou vůli. Chci, aby se skrze mě projevovala Boží vůle,“ nezasvětili jsme se Bohu; naopak jsme uzavřeli smlouvu se zlými duchy. Protože Bůh nepoužije svou vůli, aby jí nahradil naši vůli. Správný postoj by měl být následující: „Mám svou vůli, ale má vůle chce Boží vůli.“

Já v těch dvou věcech nevidím podstatný rozdíl. Všiml jsi si, že při těch Letnicích tam došlo k fyzickému výjevu (ohnivé jazyky) a fyzickému projevu (mluvení v jazycích)? Taky se mi zdá, že z toho vyplývá, že sám Kristus v den svého zatčení podle toho tvého výkladu uzavřel smlouvu se zlými duchy. Přečti si to sám:

"Otče, chceš-li, odejmi ode mne tento kalich, ale ne má nýbrž tvá vůle se staň." (Lk 22,42)
"Abba, Otče, tobě je všecko možné; odejmi ode mne tento kalich, ale ne, co já chci, nýbrž co ty chceš." (Mk 14,36)
"Otče můj, je-li možné, ať mne mine tento kalich; avšak ne jak já chci, ale jak ty chceš." (Mt 26,39)
"Otče můj, není-li možné, aby mne tento kalich minul, a musím-li jej pít, staň se tvá vůle." (Mt 26,42)

Ježíš se tu zcela pasivně vydává do vůle Otce, ponechává zcela na něm, aby jednal. Ale je docela možné, že absolutně nechápu, o čem mluvíš. Představa, že by někdo mohl nějak zlikvidovat svoji vůli je nereálná - i ten pasivně čekající čeká na základě své vůle (chtění, puzení) sedět a čekat. Nějak jsi neobjasnil, kde bereš názor, že ten, kdo řekne:"Chci, aby se skrze mě projevovala Boží vůle", musí být obsazen démonem a ne Bohem. To jako opravdu věříš tomu, že když se někdo rozhodne zcela vydat Bohu a pozvat ho maximálně k sobě "domů", Bůh se na něj vykašle a nechá ho napospas démonům?

Jen tak na okraj. Řecké slovo theléma může mít aktivní smysl (volba, záměr, úmysl), nebo pasivní (inklinace, vůle). Není už nejvyšší čas objasnit, co tím tolik skloňovaným slovem "vůle" vlastně myslíš?



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy