Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476502
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je církev svatá?
Vloženo Sobota, 23. leden 2010 @ 22:38:38 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

V čem spočívá svatost církve.


Rád bych se s vámi podělil o pohled na církev, jak jsem objevil na této adrese:
http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=493&Itemid=65


Co je prvořadým úkolem církve?

Je to snad charita, zakládání náboženských spolků, péče o umělecké památky? Hlavním cílem a posláním církve je zprostředkovat lidem zjevené pravdy a svátostný život – život vedoucí k Bohu.

Svatost církve znamená především neomylnou komunikaci Bohem zjevených pravd, které zajišťuje autorita apoštolů, Kristem k tomu povolaných a určených. Tato autorita garantuje, že se v dějinách zprostředkovávají stále tytéž, a tedy lidskou omylností či hříšností neporušené, pravdy víry; Pravdy, které jsou nutné ke spáse a které se týkají i Bohem daných prostředků, jež k ní nejúčinněji vedou. Magisterium a svátosti jsou tedy oním nadpřirozeným aspektem církve, kvůli němuž mluvíme o její svatosti – jsou důvodem svatosti.
Právě nedostatek Bohem stanovené autority znamená absenci svatosti jiných náboženských společností. Tím samozřejmě není míněno, že by např. evangelíci museli být v mravním smyslu nutně méně „svatí“ než katolíci. Něco takového pravda o svatosti katolické církve neimplikuje. Implikuje však, že ostatní křesťanská společenství vedou své členy ke Kristu jen potud, pokud participují na pravdách církve. Autorita vybavená mocí od Boha totiž může být jen jedna; vylučuje rozmanitost protichůdných nauk.

Příklad absence božské autority, a tedy i svatosti, můžeme nalézt v mylném přístupu k Písmu: Společně s protestanty předpokládáme, že Písmo je Božím sdělením, a to sdělením životně relevantních pravd. Protestanti dále předpokládají, že tyto pravdy si lze osvojit samostatným studiem. Písmo pokládají za jediný pramen poznání Božího sdělení, neboť je prý výkladově soběstačné. Písmo ale bývá interpretováno velice různě. Znamená to snad, že Bůh nechtěl nebo nedokázal lidem dokonale sdělit a svěřit k hlásání tak důležité pravdy o životě? Nedokázal snad zajistit možnost jejich bezchybného předávání? To je nemyslitelné. Proto není rozumně myslitelné, aby Bůh stanovil způsob předávání víry tak, jak předpokládají ti, kdo izolují Písmo jako jediný zdroj zjevených pravd.

Námitka proti svatosti církve se nejčastěji odvolává na excesy církve v dějinách. Uváděné historické případy (inkvizice, upalování čarodějnic, tmářství církve aj.) však bývají obvykle hrubě dezinterpretovány. To svádí k apologii, která primárně soustředí pozornost na korigování demagogické manipulace s historií.
Účinněji a lépe však logice námitky odpovídá postup, v němž klidně uznáme pro církev nepříjemná dějinná fakta a poukážeme na fakt, že nedokazují to, co se snaží namítající dokázat – nesvatost církve. Kristus přece svým následovníkům neslíbil a nezajistil bezhříšnost a neomylnost celého jejich poznání během pozemské existence. Právě to však neoprávněně předpokládá ten, kdo špatnou historickou zkušeností argumentuje proti svatosti církve.


"Je církev svatá?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je církev svatá? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 23. leden 2010 @ 23:26:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ses odhodlal?
A hledáš spojence?
Neboj, o Sardech taky napíšu: Mamá ukázka - "Podle jména jsi živ, ale jsi mrtvý."
Tam spojence nenajdeš.
Někdy mám dojem, že ani neumíš číst, kdyby sis dal tu práci a přečetl ty první 3 kapitoly Zjevení, tak by ses divil, co jsi to za nesmysly napsal v tomto svém článku. Anebo není tvůj? Tak to chtělo nejdříve přemýšlet.




Re: Je církev svatá? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. leden 2010 @ 09:13:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Každý to má trošku jinak, tak jen připomenu, co svatost církve znamená pro nás, co se spíše řídíme Slovem.

Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a vydal sám sebe za ni, aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody skrze slovo; aby ji postavil před sebou jako slavnou církev, nemající poskvrnu ani vrásku nebo cokoli takového, ale aby byla svatá a bez úhony.



Re: Je církev svatá? (Skóre: 1)
Vložil: Majda v Neděle, 24. leden 2010 @ 15:07:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JEDINÁ SVATÁ CÍRKEV JE CÍRKEV KRISTOVA



Re: Je církev svatá? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 24. leden 2010 @ 18:10:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev je svatá a je místem, kde "kvete Duch svatý". Duch svatý je pramenem veškeré svatosti.

Modlíme se. Věřím v jednu svatou, všeobecnou apoštolskou církev. Tuto církev ustanovil Kristus a skrze Ducha svatého dává své církvi, aby byla jedna, svatá, všeobecná a apoštolská. Kristus církev také volá, aby uskutečnila každý z těchto charakteristických znaků.





Re: Je církev svatá? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 24. leden 2010 @ 19:28:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Věřím v jednu, svatou, všeobecnou, apoštolskou církev…“, vyznávají jednotně katolíci každou neděli při bohoslužbě.

Obdivujem tvoju vieru pretože ja by som bastardom na papežskom stolci neveril.
Neveril by som ,že takýto ľudia môžu riadiť "svatou"cirkev.

Více než jeden papež byl synem předešlého a předpokládaně celibátního papeže.Na příklad  papež Silverius /536-7/ byl synem papeže Hormizdase  /514-23/ a Jan XI. /931-5/ byl synem Sergiuse III.
 /904-11/ a jeho favoritky Marozie.Další nemanželské deti,které vládli církvi ,byli Bonifác I.
 /418-22/,Galasius /492-96/ Agapitus /535-6/ a Teodor /642-9/.
Není divu,že papež Pius II.prohlásil:Řím byl jediné město kterému vládli bastardi.Pius sám se přiznal,že zplodil dvě nemanželské deti,každé s jinou ženou –jedna z nich byla v tom čase provdána.Nažízeni celibátu doslovně vytvářelo prostitutky a tím udělalo z Říma „Matku Děvek“ jak to viděl Jan v Apokalypse.
Ve svém ohnivém kázaní,Savonarola z Florencie,/brzi nato umučený/ nazval Řím „prostitutkou,která se prodá za minci,“  /W.Durant/ a obvinil kňěžstvo,že přináši „duchovní smrt na všechny,a že jejich zbožnost
spočíva v trávení nocí s děvkami !“

Výňatok z knihy:Žena jazdiaca na Šelme   




Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy