Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469081
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Biblický pohled na trojjediného Boha
Vloženo Pátek, 29. leden 2010 @ 20:27:29 CET Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal garwin

Co nacházíme v Písmu o povaze našeho Pána.

Pro Izrael je axiomem fundamentální jednota Boha - Dt 6, 4 - důležité mimo jiné také kvůli modlářskému polyteismu okolních národů.

Náznaky trojičního učení v SZ:

Gn 1, 26 - 3, 22 - 11, 7 - Iz 6, 8 - Bůh o sobě mluví v množném čísle

Iz 6, 8 je v Janově evangeliu 12, 41 považováno za vidění Ježíše

Zmínky o Hospodinově poslu, který je s Bohem ztotožňován a přece se od něj liší: Ex 3, 2 - 6; Soudců 13, 2 - 22

SZ o Duchu Božím jako osobním činiteli: Gn 1, 2 - Nehemiáš 9, 20 -  žalm 139, 7 - Izaiáš 63, 10 - 14

Proroctví ztotožňující očekávaného Mesiáše s Bohem: žalm 2, Izaiáš 9, 6 a následující

SZ ukazuje pluralitu v rámci Boží jednoty, plnější učení pak obsahuje Nový zákon.


Nový zákon:

Ježíšem daná trojiční forma křtu: Matouš 28, 19

Nz úseky naznačující či oznamující Boží trojjedinost: Matouš 3, 13 - 17; 28, 19; Skutky apoštolů 2, 32 a násl.;
2. Korintským 13, 13; Efezským 1, 1 - 14 + 3, 16 - 19

O každé osobě v Bohu se tvdí, že je božská:

Otec je Bůh: Matouš 6, 8 a násl + 7, 21; Galatským 1,1
Syn je Bůh: Janovo evangelium 1, 1 - 18; Římanům 9, 5; Koloským 2, 9; Titovi 2, 13; Židům 1, 8 - 10
Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.


Zajímavé přirovnání: Matouš 19, 5  a násl - Ježíš prohlašuje, že v manželském svazku "již nejsou dva, ale jeden" .....

Z hlediska hříchu:

Hřích nás odděluje od Boha a vystavuje jeho hněvu. Hřích je urážkou Boha. Pokud by Ježíš nebyl Bůh, netýkalo by se ho to. přesto odpouštěl hříchy. Proto byl obviněn z rouhání, neboť je Bůh může odpouštět hříchy: Marek 2, 5 - 7.  Pokud Ježíš řeší naše hříchy, musí být Bůh.

Obdobně je to s Duchem svatým: Křesťané tvrdí, že do jejich života vstoupila obnovující Boží moc. Znají Boha a prožívají jeho přítomnost, prožívají autoritu Slova a dostávají dary ke službě. Není-li to však sám Bůh, kdo s námi takto jedná, je naše tvrzení klamem, které nemá žádný vztah k nadpřirozené skutečnosti.


Bůh je láska:

Nepotřebuje stvoření jako předmět své lásky. Jako Trojice je naplněn sám v sobě. Stvoření a spasení jsou tak skutky čiré milosti, vyjádření Boha jako svobodné a věčné lásky.

Bůh je převyšující Pán všeho stvoření. Nemůžeme jej plně pochopit. Kdybychom se v Bohu nesetkali s tajemstvím, které lidské termíny nedokáží přesně vyjádřit, či definovat, nebylo by tomu tak. Jeho velikost vyvolává úctu a službu.


"Biblický pohled na trojjediného Boha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 115 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pátek, 29. leden 2010 @ 21:51:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také věřím v Trojjediného Boha a souhlasím s tím co píšeš.




Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pátek, 29. leden 2010 @ 22:54:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

My všichni tři, já Otec, zde duch svatý a zde syn jsme tvoji bohové a vyvedli jsme tě z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiného boha kromě nás třech."

:-)))



Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Sobota, 30. leden 2010 @ 00:06:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za stručný a jasný článek o třech osobách Božích! Ohledně Ducha svatého jste ještě zapomněli na Skutky 13:2-4

"Když konali službu Pánu a postili se, řekl Duch Svatý: "Oddělte mi Barnabáše a Saula k dílu, k němuž jsem je povolal." Potom, po postu a modlitbách, na ně vložili ruce a propustili je. Oni tedy, vysláni Duchem Svatým, sestoupili do Seleukie a odtamtud odpluli na Kypr."

Zde vidíme, že Duch Svatý hovoří přesně takovým jazykem a s takovým oprávněním, jak může hovořit výlučně Bůh a nikdo menší. Jedině sám Bůh vybírá z křesťanů služebníky pro nějaké své zvláštní dílo, mluví k nim v Boží autoritě a vysílá je k práci na různá místa. Zvýraznil jsem osobní zájmena, aby bylo provždy jasné, že Duch Svatý je osoba a ne žádná neosobní síla apod.



Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: henry7 v Sobota, 30. leden 2010 @ 01:48:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diky poucny clanek-) Pan ti zehnej



Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: abolla v Sobota, 30. leden 2010 @ 08:16:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obdivuji jistotu autora i diskutujících o tom jejich absolutně správném a jediném možném výkladu těch biblických úryvečků. Udivuje mě, kolik křesťanů se věnuje STUDIU Bible a kolik jich mluví o POZNÁNÍ z tohoto studia. Uniká jim, že Bible není učebnice ani odborný text o Bohu, aby se dal studovat. Uniká jim, že vlastně nedělají nic jiného než středověcí scholastikové, když svou nepřekonatelnou logikou domýšlejí to, co se jim hodí. 
Řekněte mi, co je špatného na jednom Bohu bez přívlastku trojjediný. Co je špatně na třech Bozích? A co je špatně na trojjediném Bohu? Nejsou to nakonec jen slova? Uvědomte si, jak vznikala christologická a trinitární dogmata v 1. křesťanském tisíciletí. Kolika intrik a násilí se dopouštěli panovnící a biskupové církve, ke které se dnes hlásí všichni od pravoslavných přes katolíky až po protestanty, abychom dnes měli nicejskocařihradské vyznání víry. Opravdu to Bůh chtěl mít tak přesně formulováno v hlavách všech svých věrných, aby to stálo za to všechno hádání se a někdy i násilí a pohoršení?



Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 30. leden 2010 @ 09:47:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Psáno jest:„Mými svědky jste vy, je výrok Hospodinův, a můj služebník, jehož jsem vyvolil. Tak poznáte a uvěříte mi a pochopíte, že to jsem já. Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a nebude ani po mně.
  • 11Já, já jsem Hospodin, kromě mne žádný spasitel není.



  • Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: Magdalena07 v Sobota, 30. leden 2010 @ 11:54:31 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Mistr Jan Hus krásně vyjádřil jednotu Boha Otce,Ježíše Krista a Ducha svatého:

    Jako voda se projevuje ve třech skupenstvích,  pevném, tekutém a plynném -led, voda a pára a přesto je to stále táž substance, tak i náš Pán a Bůh je  JEDEN ve třech projevech svého Božství
    Magdalena



    Re: Biblický pohled na trojjediného Boha (Skóre: 1)
    Vložil: rudinec v Sobota, 30. leden 2010 @ 13:14:54 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    O každé osobě v Bohu se tvdí, že je božská:

    Otec je Bůh: Matouš 6, 8 a násl + 7, 21; Galatským 1,1
    Syn je Bůh: Janovo evangelium 1, 1 - 18; Římanům 9, 5; Koloským 2, 9; Titovi 2, 13; Židům 1, 8 - 10
    Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.

    Duch je Bůh: Marek 3, 29; Jan 15, 26; 1 Korintským 6, 19 a násl.; 2. Korintským 3, 17 a násl.
    Ani jeden výrok ,ktorý uvadzaš nehovorí o tom,že Duch Boží je osoba.

    Skôr než ukamenovali Štefana povedal následovné:

    55  A on súc plný Svätého Ducha uprel zrak do neba a videl slávu Božiu a Ježiša stáť po pravici Božej
    56  a povedal: Hľa, vidím nebesia otvorené a Syna človeka stáť po pravici Božej!

    Ak by Duch Boží bol osoba musel by Štefan vidieť i Ducha Božieho.



    Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy