Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Danny42
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116501964
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh?
Vloženo Neděle, 28. únor 2010 @ 13:57:19 CET Vložil: Stepan

Svědectví poslal Willy

Tento článek je mírně upraveným přepisem mého komentáře uživateli GS heleně pod článkem "Božská trojice". Ale protože, aniž bych to tušil před jeho napsáním, je poměrně obsáhlý a svým obsahem důležitý, rozhodl jsem se ho sem dát i jako článek.

1J 1:3-4 Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste také vy měli společenství s námi. Naše společenství je s Otcem A s jeho Synem Ježíšem Kristem. Toto píšeme, aby naše/vaše radost byla úplná.

V tomto svém výroku apoštol Jan zasahuje smrtící ránu bludu o "jednoosobním" Bohu, neboť jako učedník, jehož Pán miloval a jeden ze tří učedníků, kteří viděli Pána Ježíše Krista oslaveného Boží slávou ještě předtím, než k Jeho oslavení skrze vzkříšení z mrtvých, nanebevstoupení a posazení po Boží (Otcově) pravici skutečně došlo a dále jako apoštol Pána Ježíše Krista jasně píše, že společenství apoštolů, v němž všichni prvotní věřící svatí vytrvale zůstávali (Sk 2:42), bylo s Otcem a s Jeho Synem Ježíšem Kristem. To jasně zjevuje fakt, že Otec a Jeho Syn jsou dvě "Osoby".

Duch Svatý jako další "Osoba" trojjediného Boha je právě tím společenstvím, neboť se jedná o společenství Ducha Svatého/v Duchu - viz 2K 13:13 Milost Pána Ježíše Krista, láska Boží (Otcova) a společenství Svatého Ducha se všemi vámi. Amen. Neboli Duch Svatý ve své funkci v rámci Boží trojice je Tím, Kdo vytváří společenství a je tímto společenstvím, které máme s Bohem Otcem a Jeho Synem Ježíšem Kristem. Jestli tedy nevěříme Janovu výroku o společenství apoštolů s Otcem a s Jeho Synem Ježíšem Kristem, kde spojka "a" říká, že se jedná o dvě Osoby, i když přebývá jedna v druhé, jsou jedno a nelze je od sebe oddělit, pak to svědčí jasně o tom, že toto společenství, v němž vytrvale zůstávali první svatí stejně jako v učení apoštolů, nemáme a učíme-li jinak než apoštol Jan, pak nemáme a neznme učení Kristovo, jímž učení apoštolů je. Apoštolé se stali skrze přijetí moci Ducha Svatého, který na ně přišel na den Letnic, také svědky Pána Ježíše, tj. především svědky Jeho vzkříšení/zmrtvýchvstání a níže uvádím svědectví a výroky apoštola Jana, které jsou v celé této záležitosti naprosto zásadní.

1J 5:6-12
To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze ve vodě, ale ve vodě a v krvi. A Duch je ten, který to dosvědčuje, neboť Duch je pravda. Tři jsou, kteří vydávají svědectví [na nebi — Otec, Slovo a Duch Svatý — a ti tři jsou jedno]. [A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi]Duch, voda a krev —, a ti tři jsou zajedno. Přijímáme–li svědectví lidí, větší je svědectví Boží. Toto je Boží svědectví, protože on sám vydal svědectví o svém Synu. Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, učinil ho lhářem, protože neuvěřil svědectví, které Bůh vydal o svém Synu. A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život a ten život je v jeho Synu. Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, ten život nemá.

Vy jste neuvěřili Božímu svědectví, které vydal o svém Synu, poněvadž tvrdíte, že Syn je Otec jako jediná Osoba Boha. Jan však jasně rozlišuje mezi Otcem a Synem. Boží (Otcovo) svědectví je totiž nejen o tom, že Ježíš je Boží Syn, ale také o tom, že nám dal věčný život, který je v Jeho Synu. Dát nám svůj božský věčný život bylo a je Božím cílem pro nás. Proto je napsáno, "kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, ten život nemá."

Mít Božího Syna a věčný život může jen ten, kdo Jej vírou přijme a pozná/uzná jako Syna Božího, který má věčný život sám v sobě. A jelikož se jedná o věčný život, jehož zdrojem je Bůh Otec, je jasné, že tento život nemá začátek ani konec, poněvadž Bůh neexistuje v čase. To znamená, že Syn Boží nemohl začít žit/existovat až po narození jako člověk. Po narození začal Boží Syn existovat také jako člověk tím, že na sebe "oblékl" lidství, tzn. že se vedle Syna Božího, Jímž byl dříve než byl svět a než byl Abraham, stal také/zároveň Synem člověka, aby se kromě jiného stal za nás zástupnou obětí za naše hříchy a také, aby coby Syn člověka při svém druhém příchodu vykonal soud, který mu svěřil Otec, poněvadž jako Syn Boží řekl, že nikoho nesoudí (J 8:15), poněvadž nepřišel, aby soudil svět, ale aby svět zachránil (J 12:47).

Podívejme se však na Slova samotného Pána Ježíše Krista svědčící o "víceosobním" Bohu v evangeliu života, jak nazývám evangelium Janovo:

J 12:44-50 Ježíš zvolal: „Kdo věří ve mne, ne ve mne věří, ale v toho, kdo mne poslal. A kdo vidí mne, vidí toho, kdo mne poslal. Já jsem přišel na svět jako světlo, aby nikdo, kdo ve mne věří, nezůstal ve tmě. A jestli někdo uslyší má slova, a nezachová je/neuvěří jim, já ho nesoudím. Nepřišel jsem, abych svět soudil, ale abych svět zachránil. Kdo mne odmítá a nepřijímá moje slova, má svého soudce. Slovo, které jsem pověděl, to ho bude soudit v poslední den. Neboť já jsem nemluvil sám ze sebe, ale Otec, který mne poslal, ten mi dal přikázání, co mám říci a co promluvit. A vím, že Jeho/to Jeho přikázání je věčný život. Co tedy já mluvím, mluvím tak, jak mi pověděl Otec.“

Může být jasnějšího potvrzení faktu, že ačkoli Otec a Syn jsou jedno a neexistují nezávisle na sobě, nýbrž přebývají jeden v druhém (J 14:10a), jak Bible jasně zjevuje, že se jedná podle své funkce v Boží trojici o dvě Osoby, přičemž třetí (nikoli třetí samozřejmě postavením či významem v rámci Boží trojice) Osobou je Duch Svatý, který je věřícím dáván/posílán Otcem ve jménu Ježíše Krista, neboť je Duchem Božím i Kristovým (Ř 8:9,14)?

Kéž se nad námi všemi Bůh smiluje a dá nám skrze Ducha moudrosti a zjevení porozumět Pravdě o Něm samém coby trojjediném Bohu a vírou ji přijmout jako fakt, který budeme prožívat jako skutečnost a mít ji jako zkušenost života, jíž se pro nás stane. Amen.

Tož tak.


Podobná témata

Svědectví

"Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 180 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 28. únor 2010 @ 14:47:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tož tak i s tebou. Jsem rád že také znáš a uctíváš Trojjediného Boha. Já se to naučil od pana faráře v hodinách katechismu když jsem byl ještě dítě a nikdy jsem s tím neměl problém. Připadalo mi to stejně normální jako kterýkoliv zázrak. Ani dneska se mi někdy nechce věřit jaké složitosti a komplikace se kolem toho dají vymyslet a kolik zla a nenávisti.



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 28. únor 2010 @ 15:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otče Ježíši Kriste,Bože Jediný,
dej, aby se vzpamatoval,
neboť neví, jak se bezbožně rouhá.
Amen




Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. únor 2010 @ 17:19:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám jednu prostou otázku.
Prosím všechny zastánce Boha v jedné osobě o vysvětlení:

Jak může Bůh v jedné osobě (Kristus) stát po Otcově pravici?

(Sk 7,55-57)
On však, plný Ducha Svatého, upřel zrak do nebe, spatřil Boží slávu a Ježíše, stojícího po Boží pravici,
a řekl: "Hle, vidím otevřená nebesa a Syna člověka stojícího po Boží pravici!"
Tehdy hlasitě vykřikli, zacpali si uši a jednomyslně se na něj vrhli.




Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 01. březen 2010 @ 05:39:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naozaj mám pocit, ked čítam komentáre zástancov jednoosobného Boha, ako keby som počúval Hotentotov z nejakej cudzej plánéty, ktorí očividne nevidia, nepočujú nečítajú, nechcú... Jasné, že som na strane tradičného cirkevného chápania trojosobného Boha, v ktorom sú tri osobitné "Ja" Otca, Syna i Ducha Svätého, ale ktorí sú "jedno" v tom zmysle, že ich spája to, že všetky tieto "centrá Ja", teda osoby spája "používanie tej istej jedinej božskej prirodzenosti,  teda božstva.

No ale mňa táto - podľa mňa nezmyselná debata so zaslepencami - podnecuje k tomu, aby som položil otázku, nad ktorou by sa mali zamyslieť všetci nekritickí zástancovia solascripturizmu. Vari spomenutí zástancovia jednoosobnosti Boha neodvolávajú sa na "iba Písmo"? Ako je to potom možné, že z neho vyčítajú čosi iné ako ostatní?... A môžeme ísť ďalej: Vari tí, ktorí popierajú nielen trojjedinosť Boha, ale aj božstvo Kristovo /jehovisti, ariáni/ neodvolávajú sa tiež na to isté Písmo?... A tak by sme mohli pokračovať... Chcem tým povedať, že mnohé veci, ktoré prijímame za samozrejmé, a ktoré sa stali súčasťou viery prevažnej väčšiny cirkví /aj protestantských, prebudeneckých, charizmatických, evanjelikálnych atď./ vlastne všetky tieto cirkvi prijali ako tradičnú súčasť viery starej KC. Keby sme naozaj začali v Písme všetko rozoberať po slovkách, je tam naozaj mnoho nie stopercentných jasností, a ak niekto chce, naozaj sa môže zadrapiť za nejaký citátik /"Otec je väčší ako ja", "Ja a Otec sme jedno" a i./ a dať im, resp. chápať ich trochu inak, a našiel by dôvod vysvetľovať veci celkom inak, ako sa to aj stalo práve napr. aj v zástancoch jednoosobnosti Boha, či iných cirkví mnou spomenutých, či nespomenutých...

Písmo samo osebe je naozaj len popísaný papier, a ono sa stane živým Božím slovom, skutočnou pravdou až vtedy, ak ho uchopí do rúk živý človek, a začne ho čítať v tom istom Duchu, v ktorom ono bolo napísané, povyberané /jednotlivé jeho spisy/ a uzákonené ako kniha Cirkvi. Áno, len v tejto Cirkvi, v ktorej sa tak všetko zrealizovalo, a od ktorej to všetky ostatné prevzali, a v ktorej vial naozaj Duch Svätý pri zrode a uzákonení Písma, veje aj  pri vysvetľovaní tohto Písma vo svojej plnosti, tak, aby sa pravda toho Písma, nestratila, zachovala. Pretože iba v tejto Cirkvi je plnosť toho "aparátu". ktorý bol ustanovený v tom istom Duchu tým istým Pánom Cirkvi - Kristom. A tento aparát ustanovený Kristom práve aj pre to zachovanie Božej pravdy, a teda aj pravdy Písma, sa nazýva služba apoštolov na čele s Petrom, ktorá pokračuje historicky v službe biskupov na čele s nástupcom Petra, biskupa mesta Ríma... Je to logické, priam očividné, a historicky dokázané. Človek si pri čítaní všelijakých úletov rôznych cirkví, ak nemá zatvorené oči mal toto uvedomiť.

Slepo sa pridržiavať "len Písma" je naozaj - ako to dokazuje aj táto polemika okolo Willovho článku - neopodstatnená. Willy a iní,  dúfam, že vám to tiež trochu pootvorilo oči...



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 01. březen 2010 @ 09:59:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Nechápu, jak někdo může věřit nesmyslu, že Bůh je "trojjediný"! Bůh je JEDEN, a Jeho Syn je Jeho obrazem, je tedy pořád obrazem toho Jediného Boha! A Svatý Duch je pořád Duchem Jediného Boha! Slyš, Izraeli, Pán Bůh náš je JEDEN!!

Nenechte se splést...

On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření, 16  neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. (Koloským 1,15)



pravice (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 01. březen 2010 @ 11:08:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Je snad možno, aby jsi stál po mé pravici a já tam nebyl?
Aby tam byla jen má pravice beze mě?--

U Božstva je přeci možné všechno.Nicméně neznámý autor evangelia zřejmě uvažoval podobně jako ty,stejně tak staří Židé popisovali prostorové omezení svého Božstva


A viděli Boha Izraelského. A pod nohami jeho bylo jako dílo z kamene zafirového, a jako nebe, když jest jasné.  11 Na knížata pak synů Izraelských nevztáhl ruky své, ačkoli viděli Boha, a potom jedli i pili.   



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. březen 2010 @ 13:12:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podstatu Nejsvětější Trojice v plném rozsahu asi nepochopí nikdo z nás, na to upozornil kdysi dávno anděl na břehu moře svatého Augustina. Matematické modely typu třikrát nekonečno je nekonečno nebo jetelový trojlístek svatého Patrika mohou jen ochránit před nemístnou zvědavostí nebo pomoct v případě pochybností. Nedávno se to tady řešilo a někdo tvrdil že Bůh je jeden - Otec, Syn a Duch Svatý. S tím souhlasím a myslím si že je to jen jiné vyjádření téhož.



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 01. březen 2010 @ 20:55:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To co Otec zaslíbil, Ježíš, kterého Bůh učil Pánem a Kristem, dal. Kdyby nebylo kříže nebylo by Otce ani Ducha. Skrze Ducha je v nás Otec a Syn. Syn stojí po pravici Boží protože je sám Bůh. Syn je Bůh a současně Boží syn ! Bůh z Boha byl zplozen. Bůh je Otec, Syn i Duch. Otec není Syn ani Duch a Syn není Otec ani Duch jakožto sám Duch není Otcem ani Synem. Duch vychází od Otce i od Syna a skrze Něj a v Něm je ve mně Otec a Syn....... . Otec, Syn i Duch sv. mají stejný charakter, ale nestejnou roli v plánu spásy. Pochopení krásy Boží osoby vyžaduje poznání Boha v osobní rovině, těžko se to vysvětluje. Chce to zjevení od Ducha a uvedení do Boží přítomnosti ......víc k tomu nemám. K poznání Boha v celé kráse se budeme učit celý život. Komu nezjeví sám sebe Bůh, nepochopí. Už se těším na věčnost, kde nám bude krása Boží osoby zjevena v plnosti   






Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 02. březen 2010 @ 15:20:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
V rámci debaty pod tímto článkem bych rád obrátil pozornost všech čtenářů a diskutujících uživatelů k tomu, jaké ovoce jednotlivé příspěvky nesou respektive co v nás působí, když je čteme. Co mám na mysli?

Od první knihy Bible Genesis po poslední knihu Zjevení lze sledovat dvě linie - linii života a linii poznání (dobrého a zlého). První začíná stromem života v zahradě Eden a končí stromem života v Novém Jeruzalémě a jak už samo její pojmenování říká, vede k životu, dokonce k životu věčnému božskému, poněvadž stromem života je sám Bůh jako život, z něhož se máme těšit.

Druhá linie - linie poznání začíná stromem poznání dobrého a zlého v zahradě Eden, ale vede ke smrti a končí v jezeře hořícím ohněm a sírou, což je druhá smrt.

Mám za to, že mnohé příspěvky zde jsou v linii poznání a vedou tudíž ke smrti, tj. nepřinášejí život a jen nepatrná část z nich je v linii života a přinášejí život.

Tyto linie mají také rozdílný princip, podle něhož je lze rozeznat. Principem linie života je závislost na Bohu a vede k bytí a ke konání všeho v Boží přítomnosti a nejen podle Boží vůle, nýbrž i Božím způsobem. Jinak řečeno, všechno je ze života/z Boha a život to také přináší.

Naproti tomu u linie poznání je člověk nezávislý na Bohu, nemá Boží přítomnost a vše koná podle svého poznání, podle své vlastní mysli, svým vlastním způsobem, i když je to třeba služba Bohu/lidem. Avšak i když to, co dělá, je v lidských očích dobré a jeví se to správné, přináší to smrt - především tedy tomu, kdo jedná v linii poznání.

Linie života co se týče lidí, kteří do ní patří, začala Ábelem a linie poznání začala Kainem. Další lidi si může každý podle výše uvedeného najít v Bibli sám.

Tož tak.

willy



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 02. březen 2010 @ 16:59:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K článku.


1J 5:6-12
To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze ve vodě, ale ve vodě a v krvi. A Duch je ten, který to dosvědčuje, neboť Duch je pravda. Tři jsou, kteří vydávají svědectví [na nebi — Otec, Slovo a Duch Svatý — a ti tři jsou jedno]. [A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi]Duch, voda a krev —, a ti tři jsou zajedno. Přijímáme–li svědectví lidí, větší je svědectví Boží. Toto je Boží svědectví, protože on sám vydal svědectví o svém Synu. Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, učinil ho lhářem, protože neuvěřil svědectví, které Bůh vydal o svém Synu. A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život a ten život je v jeho Synu. Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, ten život nemá.

Vy jste neuvěřili Božímu svědectví, které vydal o svém Synu, poněvadž tvrdíte, že Syn je Otec jako jediná Osoba Boha.

---------------

Milý Willy,jsi lhář a bludař!           Až tomu Božímu svědectví také uvěříš ,pak dej vědět ,díky  Ahoj v.



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 02. březen 2010 @ 20:10:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy,
 
nestačím se divit nad tím, co se ti povedlo "rozpoutat" za diskusi. Jeden by řekl, tak jednoduchá a prostá věc a kolik různých názorů. Ten tvůj přídavek o dvou stromech je trefný, ale pro mnohé nesrozumitelný. V podstatě všechny mé články jsou o dvou principech života, a kdo to pochopil? Na prstech jedne ruky jsem to spočítal.

PS. V té záležitosti, co jsem ti psal, se to posunulo hned druhý den rozhodným způsobem, dík.

Pán ať ti žehná leonet
                                     Chválím tě Pane Ježíši, Bože náš



Dotaz na diskutující (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. březen 2010 @ 09:43:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jsem si pročetl debatu u tohoto článku a abych pochopil, co kdo vlastně říká, potřeboval bych znát odpověď na následující dvě otázky:

1) Kdo z diskutujících zastává aristotelskou metafyziku?
2) A těch, kteří ji přijímají, bych se rád zeptal, jak z textu Písma rozpoznají, kdy se mluví o jednotě případkové a kdy podstatné.

Díky za případné odpovědi.



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 05. březen 2010 @ 12:55:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
J 6 41-44 Židé proti němu reptali, že řekl: ‚Já jsem chléb, který sestoupil z nebe‘ a říkali: „Copak to není Ježíš, syn Josefův? Známe jeho otce i matku. Jak tedy/teď může říkat: ‚Sestoupil jsem z nebe‘?“ Ježíš jim odpověděl: „Nereptejte mezi sebou. Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal; a já ho vzkřísím v poslední den.

Židé, kteří znali Pána Ježíše jen jako člověka, byli pohoršeni tím, že říkal: "Sestoupil jsem z nebe." a činil se tak rovným Bohu. Ale Ježíš jim odpověděl, aby mezi sebou nereptali slovy: „Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal." Kdyby nebrali Pánova Slova vážně a věděli, že se stal Synem, až když se narodil jako člověk, neměli by důvod být pohoršeni. V téže pasáži později mluví Pán Ježíš o jedení Jeho těla a pití Jeho krve v souvislosti se životem, na což mnozí z jeho učedníků nakonec zareagovali tím, že od Něho odešli a už s Ním nechodili, ale ještě předtím jim Pán Ježíš řekl (v, 61-64): Ježíš v sobě věděl, že jeho učedníci na to reptají, a řekl jim: „To vás pohoršuje? Což tedy, kdybyste viděli Syna člověka vystupovat tam, kde byl dříve? Duch je ten, který obživuje, tělo nic neznamená/neprospívá. Slova, která jsem vám pověděl já, jsou duch a jsou život. Ale jsou někteří z vás, kteří nevěří.“ Ježíš totiž od počátku věděl, kteří jsou nevěřící a kdo je ten, který ho vydá/zradí. A říkal: „Proto jsem vám řekl, že nikdo ke mně nemůže přijít, pokud mu to není dáno od Otce.

Někteří zde jsou na tom podobně. Jsou pohoršeni, když jiní říkají to samé, co Pán ježíš, tj. že byl Synem Božím v Otcově náruči před tím, než byl stvořen svět; že Ho Otec poslal a že je tudíž v Božství jinou Osobou, než Otec. Takovým ne já, nýbrž Pán říká:  „To vás pohoršuje? Proto jsem vám řekl, že nikdo ke mně nemůže přijít, pokud mu to není dáno od Otce. Ale jsou někteří z vás, kteří nevěří.“

A já dodávám: „Vás k Pánu Ježíši Kristus nepřitáhl Otec, poněvadž tvrdíte, že Otec a Pán Ježíš Kristus je jedna a táž Osoba, tudíž jste k Pánu Ježíši ani nikdy nepřišli. Kdyby vás k Pánu Ježíši přitáhl Otec, věděli byste, že je to jiná Osoba, než Pán Ježíš, kterého poslal, tzn. že nepřišel z nebe sám od sebe, nýbrž poslán Bohem Otcem, aby konal Jeho vůli a dokonal Jeho dílo!"

J 4:34 Ježíš jim řekl: „Můj pokrm je, abych činil vůli toho, který mne poslal, a dokonal jeho dílo."  a 17:4-5 Otče, Já jsem Tě oslavil na zemi, když jsem dokonal dílo, které jsi mi dal, abych je vykonal. A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“

Tož tak.

willy



Re: Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 08. únor 2017 @ 12:30:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
1. "OTEC" a "SYN" jsou jediný Svatý Duch2. Bůh "OTEC" není osoba ale bytost... a tedy Svatý Duch3. "SYN" je tedy Svatý Duch přišlý do těla a je tedy lidskou osobou, prokazatelně dokazatelnou.4. Zatímco co "OTEC" je neomezený prostorem a časem (tedy není osobou) je "SYN" přišlý v tělo osobou a je tedy omezený prostorem a časem.5. V osobě/lidském těle Ježíše je tedy bytostný Svatý Duch. 6. Willy tedy dobře chápe, že Bůh není jednoosobní. To ovšem neznamená, že Bůh není jediný. Má to zcela jiný význam.7. Trojjosobní neboli Trojjediný Bůh je tedy jasná lidská nauka, která odporuje bibli. Bůh je všemocný, neomezený.... samotná trojice by ho omezovala do tří osob, tedy do prostoru a času.



Stránka vygenerována za: 0.78 sekundy