Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Bohumil.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 12, článků celkem: 16227, komentáře < 7 dní: 449, komentářů celkem: 399363, adminů: 60, uživatelů: 5085  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 25 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Danny42
rosmano
Akuzativ
oko
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109611820
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY
Vloženo Pátek, 19. březen 2010 @ 19:02:44 CET Vložil: Stepan

Charismatici poslal Nepřihlášený

S lítostí konstatujeme, že elaborát, který Jaroslav Pleva sám výslovně určil synodu JB, koluje i mimo JB a vzbuzuje otázky, domněnky a podezření. Proto jsme se rozhodli vypracovat tento rozbor, uvádějící věci elaborátu do patřičných souvislostí. Již v úvodu je naznačeno, že má jít o jakési NOVÉ skutečnosti. Tím autor budí dojem naléhavosti a aktuálnosti, ačkoli veškeré zmíněné body jsou známy a byly projednány grémii JB již před léty. FINANČNÍ, stejně jako PERSONÁLNÍ OTÁZKY jsou v JB projednávány ústředními orgány, tedy Úzkou radou, jejímž členem byl i Jaroslav Pleva do svého nezvolení synodem v roce 2008. Do tohoto data se spolupodílel na těchto rozhodnutích, což lze doložit podpisy všech zúčastněných, včetně jeho, pod zápisy z těchto jednání. ÚR pak pověřila Petra Krásného, jako člena zodpovědného za ekonomiku, technickým provedením rozhodnutí, odtud jeho podpisy pod finančními záležitostmi JB. Synodu JB je každoročně předkládána zpráva o hospodaření církve a JB má standardně také komisi revizní, která synodu každý rok předkládá svou zprávu kontroly hospodaření JB. Vyplácení mezd je pak pod stálou kontrolou MK ČR. Dokonce i NKÚ, který v roce 2008 celé hospodaření JB několik měsíců důkladně kontroloval, zjistil pouze malé nesrovnalosti, které jdou spíše na vrub způsobu, jak MK ČR vyplácí prostředky církvím, což lze ovšem zjistit při podrobném čtení zprávy NKÚ. Pouhým vytažením detailů bez souvislostí lze manipulativně dokládat vlastní vývody a domněnky.

Z Jaroslavem Plevou zmiňovaných údajných pobytů týmu v Tunisku a Egyptě se i s jeho souhlasem uskutečnil pouze JEDEN (Tunisko duben 2006) a to za jeho účasti. I ten však byl hrazen účastníky týmu z vlastních prostředků. Z církevních peněz byl hrazen pouze podíl, který by JB dala za pravidelné výjezdní zasedání kdekoli jinde v ČR. To bylo také transparentně oznámeno kolegiu pastorů. Na jednání ÚR o této problematice naopak Jaroslav Pleva navrhl týdenní lázeňský pobyt týmu kdekoli v tzv. méně exotické lokalitě, ale plně hrazený z prostředků JB, ačkoli by tento pobyt stál nesrovnatelně VÍCE než CELÝ pobyt v cizině. To ÚR odmítla. Akademické tituly – Evald Rucký a Petr Krásný studovali zmíněnou universitu v letech 1994 - 1998. Hned na počátku této doby jim tehdejší Úzká rada, které byl Jaroslav Pleva předsedou, vydala oficiální písemné doporučení ke studiu. Dále Jaroslav Pleva zmiňuje učebnici psychologie, kterou Evald Rucký napsal, a dokazuje tak i ve svém elaborátu, že o doktorandském studiu svého kolegy věděl. Jako bývalý předseda, který měl přístup k osobním dotazníkům, musel také vědět, že Evald Rucký má dokončené vysokoškolské pedagogické vzdělání v ČR s titulem Mgr. Universita, na které bratří Petr Krásný a Evald Rucký získali své akademické tituly, je v USA řádně akreditována u Úřadu pro soukromé a odborné poststředoškolské vzdělání státu California, a u Transworld Accrediting Commission International ve státě California. Tituly za úplatu (pokud tím nemyslíme řádné školné) neuděluje. Spolupráce s StB – seznamy s příslušnými materiály jsou zpřístupněny již několik let a nejde tudíž o žádné nové objevy. Sám Jaroslav Pleva má kopie z archivu StB, které si od Evalda Ruckého již v roce 2004 vypůjčil a na základě kterých jej hájil v internetové diskusi (17.6.2004) proti anonymnímu pisateli, který sám sebe přezdíval „Šťoura“ (následuje přesná citace reakce Jaroslava Plevy): Nyní šťourovi: Už jsem ti jednou napsal, ať se netrápíš tím, že by snad tvé dotazy byly nepříjemné. Žádný dotaz není nepříjemný či nezodpověditelný, pokud je položen slušnou formou tomu, kdo následuje Ježíše, a chodí ve světle a čistotě. Tak ani tento dotaz mi nevadí. Je otázka, jestli patří na tyto stránky - když mě oslovuješ jménem, asi mě znáš a v osobní korespondenci bychom si mohli napsat a vysvětlit mnohem více, ale budiž. Respektuji tvou volbu anonymity. Zde je má odpověď: (1) Že je někdo uveden v seznamech StB, to ještě zdaleka neznamená, že spolupracoval, udával atd. To je dostatečně známo a je doložena řada případů, kdy to byl estébácký podvod, protože si do svých seznamů napsali i toho, koho otravovali, koho navštěvovali a s kým měli jen rozhovor či spíše výslech. Víš, že za to byli, pěkně od kusu, placeni? Asi nejznámější je případ herečky Bohdalové, která ač byla v evidenci spolupracovníků StB, šla k soudu a protože z odtajněných svazků jasně vyplývá, že nikoho nepoškodila, naopak že ona byla obětí, kterou vydírali, soud vyhrála. (2) Nevím, zda jsi svou hrdost (v jaké jsi církvi) stavěl na správném základě – řekl bych, že záznamy represívní, gestapácké organizace, postavené na podlosti a udavačství, nejsou tím nejlepším pramenem. Nicméně, i když toto tvé měřítko přijmu, Jednota bratrská z toho vychází docela dobře. Jiné církve mají v seznamech uvedeno někdy až 30% duchovních, u jiných církví bys tam našel většinu členů vedoucích orgánů (rad) nebo vysoké procento členů jejich nejvyšších konferencí a synodů. Schválně nikoho nejmenuji, protože vím, že sama evidence ještě spolupráci nedokazuje. Nicméně, i měřeno tímto parametrem, na JB mohu být hrdý, jestliže ze všech pastorů, kazatelů a misijních pracovníků naší církve je v seznamech StB evidována jedna jediná osoba. (3) Tím mohu upokojit i tvou obavu z ostudy „až se to provalí“. Nejenže v jiných církvích je procento evidovaných vyšší nejméně o celý řád, ale o ER se tohle už dávno a dávno ví!!! Nesčetněkrát to proti němu bylo použito jeho nepřáteli. On sám o tom – na rozdíl od jiných evidovaných – také několikrát veřejně a otevřeně mluvil – na křesť. konferenci 1990, na pastorálce JB 1994, při volbě do Úzké rady na synodu 1998 a naposledy na synodu 2002. Můžeš si oddechnout, už je to venku (:-)) (4) Máš naprosto pravdu, že Bible jako podmínku pro biskupa stanovuje čistotu života a požadavek, aby jej nikdo nemohl obvinit z něčeho nekalého. A to přesně sedí i na ER – ačkoli byl mnohokrát osočen za skutečnost, že je v seznamech StB evidován, nikdy nikdo ještě nemohl říci, že by se nějak konkrétně provinil nebo někomu ublížil. Pokud by to tak bylo, jistě už by to na něj vyplavalo. ER má svědectví zbožného a čistého života, takže tento konkrétní požadavek na biskupa splňuje bezesporu. (5) A konečně argument poslední: Do spisu ER, vedeného StB, jsem po otevření archivů MV osobně nahlédl a seznámil se s bláboly církevních tajemníků a jiných udavačů o jeho „nevědeckém světovém názoru“. Z žádného udání nevyplývá, že by ER někoho poškodil nebo na někoho něco prozradil, naopak, vydával jim svědectví o Pánu Ježíši. Jsem hrdý na to, že máme biskupa, který má čisté ruce i srdce a situace estébáckého nátlaku využíval ke svědectví. Po přečtení těchto řádek netřeba dalších komentářů k tomuto bodu. Závěrem svého dopisu synodálům Jaroslav Pleva píše: “…..posílám vám své poznámky v písemné podobě. Nejsou určeny mimo církev, ale vám, kteří jako členové nejvyššího orgánu církve máte pravomoc a odpovědnost …….“. Rozšiřování mimo JB, překlad do cizích jazyků apod. tedy odhalují pravý důvod vzniku tohoto elaborátu, jímž je nebratrské pošpiňování, buzení podezření a nedůvěry, nejen uvnitř vlastní církve, ale především na rovině mezidenominační, což nejsou nástroje hodné bývalého kazatele evangelia a bývalého čelního představitele JB. Všechny tyto skutečnosti byly probrány s pastory a vedeními sborů a prošly tak transparentní celocírkevní diskusí. Otázky Jaroslava Plevy na rozdíl od toho, co se pokouší v elaborátu tvrdit, byly předmětem jednání synodů v r. 2008 a 2009, jednání kolegia pastorů JB (12.6.2008, 8.10.2008, 5.11.2008) a ani v jednom bodě nebyly jeho argumenty shledány pravdivými. Jaroslav Pleva byl svým sborem kázněn a volán k pokání za hříchy pomluv a lží (30.10.2008). Také kolegium pastorů ho opakovaně vyzývalo ke změně jednání. Posléze jej celý synod napomenul za zneužití institutu odvolání k pokusu o rozdmýchání sporů a nedůvěry přímo na zasedání tohoto orgánu. Navzdory tomu již v lednu 2009 při rozvazování pracovního poměru dohodou kolegium pastorů přistoupilo na požadavek Jaroslava Plevy na vyplacení částky přesahující čtvrt milionu korun. Ta mu byla vyplacena jako odměna za dlouholetou práci, a navíc mu bylo umožněno do konce srpna 2010 obývat služební dům za regulované nájemné. Jaroslav Pleva již není členem JB. Ačkoli se sám tituluje „emeritní biskup“, vystoupil v červnu 2009 ze sboru JB v Mladé Boleslavi a tím i z JB jako takové. Výše zmiňovanými i jinými skutečnostmi okolo sporu s Jaroslavem Plevou se nechceme veřejně zabývat, ale po rozšíření elaborátu po JB, ale hlavně mimo ni, cítíme povinnost se k nim alespoň vyjádřit. Závěrem chceme konstatovat, že nám je líto, že se jako církev v této kauze podílíme na pošpinění jména Ježíše Krista i církve v naší zemi, a vyznat, že si uvědomujeme, jak jsme poddáni stejným bídám, které jsou tak houfně přítomné v tomto světě. Naší jedinou jistotou i nadějí a důvodem ke chvále je Kristova oběť z lásky učiněná na kříži. Kolegium pastorů Jednoty bratrské, v Liberci 17.11.2009 Prohlášení v PDF najdete zde. Elaborát J. Plevy zde: Elaborát Jaroslava Plevy o nepříjemných tématech JB


Podobná témata

Charismatici

"PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pátek, 19. březen 2010 @ 19:47:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Paráda. Trochu mi to připomíná vztahy mezi komunisty. Vlastně hodně. A to je dobře. Všichni slušní lidé se musí zaradovat, když pravda o mezilidských vztazích v církvi vychází najevo a když má každý možnost rozhodnout se objektivně a ne na základě divadýlka, které ti panáci hrají před sekulárním světem. Internet je prostě skvělá věc a už se těším, až vzájemná nenávist jednotlivých křesťanských církví způsobí konec tohoto falešného náboženství. Ten den budu slavit jako nikdy. Přečtu si básně od Vergilia, na klekátko si dám polštářek, aby mě netlačilo a budu děkovat Bohu že skoncoval s tou pokryteckou sebrankou, která měla tu drzost stavět se do role zvěstovatelů pravdy.



Re: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 20. březen 2010 @ 10:05:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existují čtyři druhy lidí.
0) Ti kteří o charizmatismu nikdy neslyšeli, nebo jen vzdáleně a nemají s ním vůbec žádný problém.

1) Ti kteří v charizmatizmu (pozvolna, či rychleji spějícímu k libereckému typu) jedou a jejich vnější prohlášení, jako je zmíněný elaborát, září jak výkladní skříň socialismu samou pravdou, charizmatickým štěstím a bezeslstností. Tady bych pana Krásného, Ruckého a jim podobné viděl jako typické představitele, takového typu ismu. Ti už se za nějakých pětadvacet let naučili, tak dobře pracovat s jakýmkoli slovem ať už božím, nebo jiným, že jim nedělá vůbec žádnou potíž jakákoli dezinterpretace a posunutí významu. Takže zákonitě je každá polemika jejich doménou, protože je jen velmi málo lidí, kteří rozeznají jestli jsou významy posunuté a zde se nabízí otázka, jestli význam posunutý o milimetr je na tom podobně jako význam posunutý o metr, podle mého jsou na tom stejně a již zmínění posunovači jsou v těchto věcech již mistři. To je zhruba princip jejich chování a vyjadřování.

Líbí se mi ten stále opakující se cyklus, kdy po vzneseném obvinění, či podezření vystoupí představitel těch jediných spravedlivých
a vynese na světlo tu jedinou pravdu pravdoucí. Nechápe, že od momentu kdy byl obviněn není spravedlivý, ale obžalovaný a musí přijít někdo, kdo do dané problematiky vidí a ten pak může psát takové elaboráty, co si tady obviněný píše sám. I to je jeden ze znaků ujetého charizmatického čehosi, které má pravdu a to v každém případě a za každou cenu.


2) Ti kteří se dostali do rozporu s vedením v takových uskupeních, ale nepřišli o iluze o jejich fungování a směřování. Jejich přáním je víceméně chytit vedeni na švestkách, poukázat, že to vedou blbě s tím, že vědí a že oni by to vedli lépe. To jsou lidé jako Olin, jemuž se sice nedá určitá pluralita názorů upřít, ale to, že hru šéfiků bere na lehkou váhu a nebere ji jako fenomén, který postupně ovládne celý charizmatismus ho spolehlivě k šefikům řadí, protože je to nějak výrazně neohrožuje. Naopak takový člověk má tendenci vytvářet další podobná společenství. O Jarkovi Plevovi zatím také nemám iluze, že by patřil k té třetí kategorii protože dokud jde o funkce, tak nejde o pravdu. A do toho zatím z toho mála vyřčeného není vidět.


3) Ti kteří poznali, že charizmatické cosi funguje na vlastní právní rovině, kterou samo toto cosi určuje a která se spravedlnosti  podobá pouze jako obraz v zrcadle, tedy že vypadá, z venčí, velmi věrně. Problém je však opravdu jen v tom, že tak z vnějšku vypadá. Uvnitř je spravedlnost určována provozovateli takového uskupení. Každý, kdo princip tohoto fungování nahlédne musí jít, jako třídní nepřítel, z kola ven. Mimikry takových společenství nemá šanci rozklíčovat ani stát, ani lidé jako je Jarek Pleva protože takoví Krásní a Ručtí vždy přijdou se superlativy dokládajícími jak jsou bezúhonní, spravedliví, jak je jejich účetnictví vzorem všech účetnictví světa apod. A budou se takto chovat, dokud proti nim nepovstane takový subjekt, před kterým už nebudou moci lavírovat a tvářit se že nejsou obžalovaní ale soudci.  Přes to Jarku zatím prostě mašina nejede. A nepojede dokud někdo nezorganizuje charizmatické důchodce a ti nepodají hromadnou žalobu na fenomén, který zde dosud představují takové sbory Jako je JB Liberec, KCP Příbram, CB Litvínov a další a další u kterých je šéfování zatím latentní formě, kteří se ale od Ruckých, Fiřtů, Horáčků, Šimerů apod poctivě učí aby jednou mohli být jako oni s nejlepším svědomím (jak dokládá poslední patetická věta), že ti kdo škodí křesťanství jsou ti, kteří je obviňují.

Ještě dodám, že drzost a demagogičnost  té poslední věty, je pro chrizmatizmus tak typická, jako kapsa pro klokana a stydím se za tu komplikovaně prohlédntelnou vychcanost v rouše spravedlnosti.

Howgh
M.G.



Re: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 20. březen 2010 @ 19:19:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc tomu nerozumím ale kdybych byl členem Jednoty bratrské tak bych neztrácel čas hádkami s charismatiky o koze ani o voze ale soukromě obešel lidi a nechal se znova zaregistrovat jako to udělali Luteráni. Třeba jako Jednota bratrská J.A.Komenského ale název bych vyplnil až na chodbě aby si ho někdo nezaregistroval dřív. Pak bych asi zajel do Německa, řekl jim s roztrženým rouchem co se mi stalo a kde jsou jejich peníze a poprosil je ať pomůžou ještě jednou. Nebo bych vstoupil do nějaké tradiční křesťanské církve a dal bych jim předem písemné potvrzení že mě můžou praštit kdykoliv se jim tam pokusím něco organizovat a do něčeho kecat. Jako pokání bych si uložil to že budu ekumenicky milovat každého člověka který se hlásí ke Kristu a nikdy na něho nevztáhnu jazyka svého ni údu jiného. 



Re: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 22. březen 2010 @ 11:56:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Líbí se mi kluci ty vaše nemanipulativní výrazy. Jarek Pleva zplodil elaborát ( zde není vůbec cítit ten pejorativní nádech, který mu propůjčují slova s podobným základem jako labora /sloužit/ laborovat, či kolaborant). To kolegium je ve svém hodnocení naprosto seriozní, to poskytlo rozbor. Já to vidím přesně naopak kolegium poskytlo elaborát  a Jarek rozbor. :-))

J.F.



Re: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pondělí, 22. březen 2010 @ 15:19:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdysi jsem byl členem jedné podobné denominace. V podstatě fungují na podobných principech. Na rozdíl od světských organizací ty církevní nemívají vnitřní kontrolu na tak vyspělé úrovni, jak ty světské. A to bývá mnohdy kamenem úrazu pro ty ve vedení, neboť příležitost dělá zloděje v každé organizaci. Mohl bych napsat podobnou zkušenost a vím, že by to dopadlo podobně.
Nejhorší na tom je, že vy, kteří jste psali toto vyjádření víte dobře co děláte, ale vaše svědomí vám již nic nehlásí, a když narazíte na někoho, kdo ještě něco cítí, tak neznáte bratra.
A co je pro mě důkazem?

Závěrem chceme konstatovat, že nám je líto, že se jako církev v této kauze podílíme na pošpinění jména Ježíše Krista i církve v naší zemi, a vyznat, že si uvědomujeme, jak jsme poddáni stejným bídám, které jsou tak houfně přítomné v tomto světě. Naší jedinou jistotou i nadějí a důvodem ke chvále je Kristova oběť z lásky učiněná na kříži.

Toto vaše vyjádření, které celkem trefně ukazuje jako lakmusový papírek, jak na tom jste. Už nejste schopni rozpoznávat svůj skutečný stav před Pánem. To se skutečně nenašel u vás nikdo, kdo by vám řekl, že to je mimo?



Re: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 22. březen 2010 @ 18:36:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli tomu dobře rozumím, tak ve trojici Evald Rucký, Petr Krásný a Jarek Pleva, byl Jarek Pleva nahrazen Janem Klasem. No on mi Jarek připadal takový méně výrazný. Možná se k situaci "někde" vyjádří někdo z libereckých pastorů, Igor Mahuda či Zdeněk Sůva.



Re: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 23. březen 2010 @ 09:32:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Otázka:
Proč se staré špinavé prádlo Jednoty Bratrské pere až teď a ne třeba loni v listopadu? Kdo tyto články zde hodil a za jakým účelem? Nejedná se o novou modni vlnu? Tak katoliky a adventisty jsme uz proprali, tak ted hura na Jednotu Bratrskou? A kdo prijde na radu priste? 
Jaky ma smysl to tu takto zverejnovat, skoro pul roku po onech udalostech?



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy