Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116534966
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: NÁSLEDOVÁNÍ KRISTA VYLUČUJE SOBECTVÍ
Vloženo Pátek, 02. červenec 2010 @ 18:57:35 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal BohemianAnonymus

Milé sestry a bratři,

Rád bych se s Vámi podělil o radost nad knihou prof. Hellera HLUBINNÉ VRTY, vydal Kalich v r. 2008. ISBN 978-80-7017-083-0.
 
Z této vzácné knihy psané velmi svěžím stylem, bych z poslední části IV. ČLOVĚK – PASTÝŘ STVOŘENÍ, ocitoval pár cenných myšlenek.




Citaci z výše uvedené knihy bych rád uvedl těmito texty Písma svatého:
 
Mt. 16:24 „Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.“
 
Ř. 12:1 „Vybízím vás bratří, pro Boží milosrdenství, abyste sami sebe přinášeli jako živou, svatou, Bohu milou oběť; to ať je vaše pravá bohoslužba.“
 
Ř. 9:3 „Přál bych si sám být proklet a odloučen od Krista Ježíše za své bratry, za lid, z něhož pocházím.“

Ř. 12:15,16Radujte se s radujícími, plačte s plačícími. Mějte porozumění jeden pro druhého.“
 
Gal. 6:2 „Berte na sebe břemena jedni druhých, a tak naplníte zákon Kristův.“
 
Podstatou následování Krista je NESOBECKOST, (opak sebestřednosti), tedy zapření sebe sama v službě druhým při realizaci Kristova díla, potažmo přinášení živé oběti.

Nyní citace z výše uvedené knihy:

„. . .
Dar Ducha svatého, který z nás nejdříve vyplavuje sobectví. Který nás nejdříve učí myslet na druhého. Myslet na toho druhého, už když s ním mluvím, a tak z nás vyplavuje příval nedorozumění.

. . . . .

Čili dar Ducha svatého dělá docela prostou věc. On v nás nejdříve obnovuje zájem o našeho bližního, je hrází proti sobectví, učí nás myslet nejdříve na druhého. Vzpomeňme si třeba na milosrdného Samařana, který myslí nejdříve na druhého. A tak se s ním může i dorozumět. Napravuje rozbité společenství. Kdybychom jen uměli docela prostince nejdříve myslet na druhého vedle sebe, ostatní věci by se otevíraly samy. Proti vzdoru a pýše tu stojí pokora a láska.

. . . . . .

Kdo umí zapomenout na sebe, pro toho jsou najednou otevřeny dveře naděje. Říkávám bohoslovcům na fakultě: Milí zlatí, až k vám přijdou lidé všelijak ztrápení, naslouchejte jim trpělivě, ale nemyslete si, že jim pomůže nějaká dobrá rada, jak by z toho vyklouzli ven. Pomůžete jim, až se budete trápit s nimi a ponesete k Bohu, co oni neunesou. Oni své trápení překročí teprve tehdy, až přestanou myslet nejdříve na sebe. Ještě ostřeji: Spasení je osvobození od sebe sama. Ba dokonce od zájmu o sebe sama. To je ostře řečeno. Možná, že střílím příliš daleko. Ten, kdo se odváží jít Kristovou cestou, to zpočátku má těžké, ale nakonec na to nikdy nedoplatí. Ale ten, kdo po ní jde, protože to vynáší, ten po ní nejde.“

(str. 291, 292, zvýraznění textu je mé vlastní; konec cit.)

vynáší“ – tedy netoliko jen zvonivou minci, ale i pocit duchovní převahy, nadvlády a nadřazenosti, schopnosti manipulovat  svěřeným stádcem. 
 
BohemianAnonymus

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Podobná témata

Zamyšlení

"NÁSLEDOVÁNÍ KRISTA VYLUČUJE SOBECTVÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NÁSLEDOVÁNÍ KRISTA VYLUČUJE SOBECTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pátek, 02. červenec 2010 @ 21:32:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, také se poznávám a děkuji tedy za napomenuti. Souhlasím se vším, ale s něčím si v praxi neumím poradit. Například: Gal. 6:2 „Berte na sebe břemena jedni druhých, a tak naplníte zákon Kristův.“ Poznám vždy, a pokud ano tak jak, co je břemeno a co je provokace? Myslím to v případech zde běžných. Někdo zde začne zoufale volat po pomoci. Následně se z toho vyklube, řekněme recese(to jsem hodně ubral). Na štěstí, to co mám tímto na mysli, je i zde zřídkavý stav. Ale přesto, jaká rada se dá uplatnit zde?



Re: NÁSLEDOVÁNÍ KRISTA VYLUČUJE SOBECTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. červenec 2010 @ 22:44:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vytrhnu ze souvislostí tuto tvou větu:

Vzpomeňme si třeba na milosrdného Samařana, který myslí nejdříve na druhého.

Koho představoval tento "milosrdný samařan"? Podle všeho je to obraz na Pána Ježíše. A v tomto příběhu položil Pán otázku, kdo je tomu "zbitému" bližním?

Už jsem tady někdy tuto myšlenku prezentoval, náš bližní ve smyslu zákona je Pán Ježíš. Takže známá věta "Miluj Boha  a svého bližního" znamená v tomto smyslu, miluj Boha - Otce a jeho syna Pána Ježíše.

Tak naplňujeme zákon podle Písma a v souladu s Písmem.




Re: NÁSLEDOVÁNÍ KRISTA VYLUČUJE SOBECTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 04. červenec 2010 @ 14:12:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím všechny,

nejsem autoritou, abych mohl udílet jakékoli rady; snad mohu posloužit svým pohledem. Mám za to, že pomáhat mám všem: věřícím i nevěřícím. Myslím si však, že  vždy musím zkoumat (pokud jde o finanční dary), motivy žádajícího. Bez tohoto zkoumání, bych totiž mohl žádajícího podporovat ve zlém, což jistě není Božím záměrem. Dát peníze které jsou Božím darem, podvodníkovi, nemůže být Bohu milé. PENÍZE, KTERÉ JSEM Z BOŽÍ MILOSTI VYDĚLAL, NEPATŘÍ MNĚ – ALE BOHU!!!
 
Někdy je to patrné u bezdomovců, kteří téměř vždy!! žádají o peníze (někdy i agresivně), ale pokud jim nabídnete zakoupení jídla dle jejich vlastního výběru, pak ztratí zájem. I já mám „svého“ bezdomovce. Protože jsem ho nikdy neviděl opilého, vypomáhám mu dle svých možností penězi. „Prosícímu tebe dej(Mt. 5:42) zajisté platí, ale to ještě neznamená, že se nechám zneužívat a dělat ze sebe hlupáka, podporovat někoho v jeho alkoholismu, tedy pomalé sebevraždě. Tito lidé, kteří v Boha nevěří, se tedy Jeho soudů nebojí, a s event. zneužitím darů nemají problém - proto je třeba být zvláště opatrný.

Ale i v darech věřícím lidem je třeba určité opatrnosti. Řadě lidí totiž nedochází, že dávám-li peníze proto, že to žádá Kristus, (Gal. 6:2), dávám tím peníze samému Bohu, protože tak činím z Jeho vůlePokud někdo tohoto daru zneužije, tak tím ve skutečnosti okradl Boha – a to je velice závažné!!! Vzpomeňme jen, jak dopadl Achan (Jz. 7)!!!
 
Mám za to, že příspěvky na sbor jsou bez rizika.

Nezapomínám též na Izrael v jeho úzkostech a přispívám na něj, prostřednictvím ICEJ – zde riziko zneužití také neexistuje. Jsem si jist tím, že všechny příspěvky na Izrael jsou Bohu velmi milé.
 
Musím samozřejmě zdůraznit, že můj pohled na problém se v detailech neustále vyvíjí, základní linie je však jasná – vždy se držím direktivy Písma, že to, co není z přesvědčení (z víry), je hříchem (Ř. 14:23). Děkuji Vám všem za tuto diskusi, protože mě povzbudila k hojnějšímu dávání potřebným.

BA
 
 
 



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy