Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Nela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16318, komentáře < 7 dní: 523, komentářů celkem: 408339, adminů: 60, uživatelů: 5135  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 148 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Myslivec
brusle7
Frantisek100
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110957409
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Poslušnost = projev otroctví
Vloženo Sobota, 03. červenec 2010 @ 21:20:25 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal Pamplon

V jednom z minulých témat mě Jaela vyzvala, abych napsal úvahu na téma podřizování se v církvi. V mnoha dalších tématech jsem byl obviněn, že nenávidím Boha za to, co mi provedli zlí lidé, kteří si říkají křesťané. Předložím Vám tedy čtyři ukázkové biblické texty, a vysvětlím jak jim rozumím já, a jak je interpretují lidé, kteří mě vyloučili ze sboru. Mohl bych těch veršů uvést mnohem víc, ale kdo mi chce rozumět, ten mi porozumí, a kdo mě chce odsoudit, ten mě odsoudí tak jako tak. Tím vysvětlím dvě samostatné věci: zaprvé proč nenávidím lidi kteří se prohlašují za křesťany, a zadruhé - a to je úplně samostatné téma - proč cítím odpor k Bibli a ke křesťanské víře jako takové.



1./
Celým svým srdcem důvěřuj Hospodinu, nespoléhej se na vlastní rozumnost. Na každém kroku snaž se jej poznávat, on sám tvé stezky urovná. (Přísloví) Já tomu rozumím tak, že člověk se nemá snažit sám řešit problémy svým rozumem, ale má pasivně čekat, že to Bůh sám urovná za něho. V praxi to vypadá tak, že pastor sboru řekne v prorockém vytržení co má člověk dělat a člověk má slepě poslechnout. Považuji to za nesmírnou pitomost. Lidé, kteří mě vyloučili ze sboru říkají, že Bůh opravdu chce, abych sám nedělal nic a jen čekal na Boha a podřizoval se radám v proroctvích. Myslím, že jsou to pitomci a že stejný pitomec byl i Šalamoun. Bůh za mě nic řešit nebude, kdyžtak jen naprosto výjimečně, a kdo tvrdí opak, je vůl.


2./
Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem. (Lukáš) Rozumím tomu tak, že člověk se má zříct své touhy po rodinném životě a dokonce i sám sebe, tedy své vlastní osobnosti a stát se loutkou. Podle mně je to patologická a zvrácená představa. Podle lidí, kteří mě vyloučili ze sboru Bůh láme lidskou osobnost a kdo se nezřekne své osobnosti, a nepřijímá slepě příkazy vedoucích, není křesťan. Podle mně byl evangelista Lukáš obrovský debil a nevěřím, že Ježíš, který už ve svých dvanácti letech udivoval kněze svou rozumností, řekl něco tak pitomého.

3./
Stezkou života jde, kdož přijímá trestání; ale kdož pohrdá domlouváním, bloudí. (Přísloví) Rozumím tomu tak, že když mě pastor potrestá zákazem mluvení za to, že jsem si dovolil říct, že nehodlám být loutkou, tak se mám podřídit a mám přestat mluvit. Podle mně je to svinstvo. Podle lidí kteří mě vyloučili ze sboru sic nevážím Boží milosti.


4./
Poslouchejte ty, kteří vás vedou, a podřizujte se jim, protože oni bdí nad vámi a budou se za vás zodpovídat. (List Židům) Rozumím tomu tak, že za můj život budou zodpovídat vedoucí sboru a ne já. Považuji to za šílený nesmysl. Podle mně se za svůj život budu zodpovídat já, a proto musím rozhodovat já a ne někdo jiný za mě. Lidé kteří mě vyloučili ze sboru však říkají, že pastor má těžkou službu a zodpovědnost i za mě, a proto bych ho měl poslouchat i když s ním nesouhlasím.


Takto bych mohl pokračovat ještě mnoha dalšími citáty a jejich interpretacemi. Kdo chtěl pochopit, proč se mi hnusí křesťanství, ten to pochopil. Kdo mě chce nadále obviňovat, že jen nenávidím Boha za to co mi udělali lidé, ten to bude omílat furt dokola a další citáty by stejně nepomohly.

Prosil jsem se Boha, jestli se mýlím v interpretaci těch veršů, aby mi to ukázal. Avšak Bůh se k tomu nijak nevyjádřil. Proto trvám na tom, že Bible je kniha na oblbování lidí, skutečný Bůh nemá s křesťanstvím nic společného a křesťanství je totální blbost.


Přeji všem, aby našli sílu hledat pravdu o Bohu. Pokoj Vám.

Pamplon


Podobná témata

Kritika bludů

"Poslušnost = projev otroctví" | Přihlásit/Vytvořit účet | 81 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 04. červenec 2010 @ 02:37:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone, píšeš ´´...Kdo chtěl pochopit, proč se mi hnusí křesťanství, ...´´ ale to jsi ty pochopil špatně, tobě se nehnusí to křesťanství, ale jeho šiřitelé, to je křesťané.
Neboj se, že jsi jediný. Občas se podívám do jiného sboru a občas při tom zívám (nehnusím si). I když mám své křesťanství rád. Snaží se mne tam přesvědčit o jejich pravdě, někdy mi říkají o spasení, jindy tvrdí, že peklo není, nebo o milosti, nebo o tom, že křesťan není biblický když má muž moc dlouhé vlasy a ženy si při modlitbě mají zahalovat hlavu šátkem (protože to tak bylo v Korintě nebo jinde před 1950 lety)  atd., zkrátka snaží se přesvědčit mně, abych přijal jejich víru. Zdvořile potlačuji zívání.
Jo a nezapomeň, že je možné dotázat se Hospodina a dát si mu poradit, když budeme pozorní na vnímání. Profánní psychologie tomu také říká ´´intuice´´, nebo vcítění.  



Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 04. červenec 2010 @ 07:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumí Ti i když nělteré věty sis mohl odpustit.

Ad.1) S proroctvími je potřeba zacházet biblicky. Nevnucovat je, jen předložit k přemýšlení a sdělovat v Boží lásce. To charismatici zhusta neumí.Bůh nám tady dal rozum a ten máme používat. Máme taky víru. Někdy se stává, že Bohu nedůvěřujeme "celým srdce". Srdce se , velmi jednoduše řečeno, skládá z "duše" a "ducha". Pokud v oblasti důvěry Bohu začne převládat jen "duše" (a v ní rozum) a "duch" nebude naplněn Duchem sv., pak se člověk může míjet s Božími záměry v jeho životě ( neurovná ( Bůh) moje stezky, protože na svých cestách nebudu brát ohled na zájmy Boží). Takže ten věrš není určen k "mlácení neposlušných po hlavě kovanou Biblí" a panování nad druhými bratry, ale moudré připomenutí, že naše důvěra v Boha se nemá zakládat jen na rozumové úv aze, ale také máme být naplněni Duchem sv. a žít podle Božích zíměrů  s námi. Řekl bych, že tento verš a prorokování někomu jsou hrušky a jablka a nemůžou se míchat dohromady. Jak vidíš, Šalamoun nebyl pitomec, to z něho udělal někdo jiný

Ad.2) Tenhle verš neznamená, že se přestanu stýkat s rodinou. Ježíš měl na mysli metaforu v tom smyslu, že tím ukazuje na důlěžitost vztahu s Ním. Mezi mnouá a Pánem Ježíšem nemá, obrazně řečeno, stát nikdo v cestě. Nesmí se zaměňovat výklad Píasma s aplikací, což, jak jsem zjistil, u charismatiků není žádný problém. Vykladačský "guru" Derek Prince má ve svých "Základech" řadu teologických chyb....to jenom pro dokreslení důležitosti mít správné výklady Písem a "neohýbat" Písmo jak potřebuji

Ad.3) Opět zneužití Písem, pastor bude za chvíli pást sám sebe ...... Ve sboru, a zejména velkém, musí být jistá "pravidla hry" a je velmi důležité, kdo stojí v čele. Máme mít "jeden za důstojnějšího než sebe" a jsme v prvé řadě bratři i když každý s jinou odpovědností a máme se přijímat v lásce (Boží)

Ad.4) Ten verš je hlubokou pravdou a týká se přijímání duchovní autority mimo sbor. Nedávno jsme tohle zažili nap lné pecky. Jedan sestra jela na pobyt kde nad ní prorokovaly ženy z jiné církve, ona tomu uvěřila a začala doslova blbnout. Když jsme si vysvětlovali věci, tak byla zaťatá. Tento verš platí zrovna na takové případy, kdy si "ovečka" zlehčí svého bratry a sestry ve svém sboru a naruší tím "jednotu", která je důležitá v duchovních bojích. Jednota neznamená poslušnost o které píšeš, ale předcházení se v Boží lásce









Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Neděle, 04. červenec 2010 @ 08:50:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
amen, amen pravim vam,
kdo neveri bibli, pro toho si prijdu sam,
vezmu jej na jatka
a salam z nej udelam.

takto pravim vam!



Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Neděle, 04. červenec 2010 @ 09:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Tuším, že to byl Felix Holzmann, který v jedné ze svých scének řekl, že se nedá vařit podle kuchařských knih. V jedné z nich se totiž dočetl, že má krájet tři dny staré housky a on jich měl už po dvou hodinách plnou vanu. Zdejší, podobný omyl, mi tak úsměvný nepřijde. Přísloví 3:5,6, první z diskutovaných biblických textů, by nám měl dát informaci o tom jaký postoj si máme budovat ve vztahu k Bohu, tedy nikoliv k tomuto světu.Nehodlám tvrdit, že je to nesporné vítězství, je však pravdou, že civilizace vycházející z křesťanství, je v porovnání s ostatními nejaktivnější.Nečeká tedy, až za ni něco udělá Bůh. Nabízí se námitka, proč lze tedy je Písmo, když je Božím zjeveným slovem, vykládat mnoha způsoby? To je podle mne proto,že je to Živé Boží slovo a aby se z něj nestal řetěz s okovy a z Boha žalářník. Aby nám byla ponechaná možnost vlastního rozhodnutí.



Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 04. červenec 2010 @ 10:21:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Pamplone.

  Kromě sprostých slov a pár detailů s tebou souhlasím. Skoro bych řekl, že všechny interpretace, které jsi uvedl, jsou o jediné věci: tzv. funkční gramotnost.

  Zjevně nechceš diskutovat nad tématem, protože caspar ti napsal něco k věci a tys ho odpálkoval bez komentáře, tak se ani já nebudu snažit. Napíšu ti teda obecné plky.


  Bible je užitečná, když v ní čteš co je v ní napsáno a není moc k užitku, když si lidi domýšlejí do textu, co v něm není. Dám ti příklad, když ti někdo napíše:

  "Když něco plave ve vodě a má to ploutve, poznáte, že je to ryba".

  Klasické náboženství řekne:

  "Abys byl rybou, musíš si připnout ploutve a plavat ve vodě".

  A takových výkladů podobných míst bible jsem už zažil mnoho. Vycházejí z jediné věci: že si lidi myslí, že "slova" nemají svůj význam a věty nemají svůj smysl a ten význam a smysl je potřeba domyslet.



  Je to zajímavé, ale v té církvi, cos byl, jsem nikdy neslyšel zdůrazňovat věty:

  Vždycky za všechno děkujte Bohu a Otci ve jménu našeho Pána Ježíše Krista a poddávejte se jedni druhým v Boží bázni. Nic nedělejte pod vlivem ctižádosti nebo ješitnosti, ale v pokoře pokládejte jedni druhé za přednější než sami sebe. Nepomlouvejte jedni druhé, bratři. Kdo pomlouvá nebo soudí svého bratra, pomlouvá a soudí Zákon. Jestliže ovšem soudíš Zákon, nejsi již vykonavatel Zákona, ale jeho soudce. Podobně vy mladší, poddejte se starším. Všichni pak buďte poddáni jedni druhým a oblečte se pokorou, neboť "Bůh se staví proti pyšným, pokorným však dává milost."

  A speciálně pro tebe:

Buďte pak k sobě navzájem laskaví a milosrdní. Odpouštějte jedni druhým, jako i Bůh v Kristu odpustil vám.

 



Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 04. červenec 2010 @ 10:44:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone
ad1)
Udělám všechno, co je v mých silách a v dobré víře, že je to správné, že jdu za Hospodinem. Vyjdu na hranici svých možností a svých sil. Ostatní svěřuji Hospodinu a opřu se o Jeho MOC. Tam, kam mé síly nedosahují, to svěřuji v modlitbě Hospodinovi. Když se v něčem rozhoduji hledám to své rozhodnutí, aby bylo správné - rozlišuji, modlím se, mohu se s někým poradit, ale nedám si nikým nic předepsat a poručit. Nechodím za žádnými proroky, aby prorokovali co mám dělat, ptám se Hospodina. Za své rozhodnutí nesu odpovědnost.

ad2)
Na prvním místě mám Boha. Milovat máme Boha, sebe a lidi, tedy i rodinu, To je přikázání Boží. Když tě rodiče a sourozenci milují a ty je miluješ, chcete pro sebe dobro. Když tě miluje představený církve, chce pro tebe dobro. Láska, to je svoboda. Jak může představený naplnit lásku k tobě, když ti dává nesmyslné příkazy, které ti ubližují a nedá ti svobodu?

ad3)
Tak domlouvání si mohu poslechnout. Ten, kdo mi domlouvá mi má domlouvat s láskou. Já mu však mám říci svůj názor. Pokud se neshodneme najde se jistě někdo další před kým své názory můžeme řešit, nejlépe nadřízený. Zase by tam měla být láska. Nemělo by jít o zneužívání pravomoci.

ad4)
Vedoucím sboru bylo mnoho dáno, od nich bude Bůh mnoho požadovat. Mají být pastýři ovcí a nemají pást sami sebe. Podřídit se mám pastýři. Podřídím-li se tomu, kdo pase sám sebe, zodpovědnost přejímá on a moje poslušnost nese dobré ovoce.





Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 04. červenec 2010 @ 11:15:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podals jen další pregnantní důkaz o tom, žes znovuzrozený nikdy nebyl... neboť Bible je čtení pro znovuzrozené... bez Ducha nepochopíš sdělení Ducha - jinými slovy bez klíče k šifře nerozluštíš šifru, která sama o sobě nedává smysl. Chápu, že nevěřící frustruje samotný fakt, že někdo tomu "blábolu" rozumí... Raději si sám pro sebe a pro klid duše řekne: ani oni sami tomu nerozumí, jen kecají. Taky jsem kdysi chtěla rozumět bez potřeby prosit o klíč. Chtěla jsem moudrost shůry, avšak bez Prostředníka... Teď už vím, že bez Krista člověk vysoko nevyšplhá.




Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 04. červenec 2010 @ 14:47:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj výklad:

1-Člověk vidí pouze ze svého úhlu pohledu, a rozumí věcem pouze v hranicích vědomostí své doby. Úpně 100% objektvivní je pouze Bůh, který žije na Nebesích, a tudíž se na Zemi dívá z určitého odstupu. Shrnuto: dokud pochybuju, žiju.

2-Aby se člověk stal učedníkem Ježíše z Nazareta, tak musí být opravdu tak na dně, že nenávidí všechny a všechno. Podobně jako punkeři v 70tých letech. Psycholog by stav tohoto fresh reborna vysvětlil jistě lépe.

3-Podívej se na von Mannersteina. Finsko prohrálo válku se Sovětským Svazem a bylo jediným státem, který zaplatil do puntíku válečné reparace. A od té doby měl od komoušů pokoj. A komouši je nechali žít, i když by je mohli rozmetat během několika dní. Ale neměli nato tu zpropadenou záminku. Na druhé straně Itálii byly reparace odpuštěny a v jednu chvíli to po abdikaci Savojské dynastie vypadalo, že tam bude něco podobného, jako vítězný únor 1948.

4-Až se vedoucí budou skutečně za svoje diletantské (nejmírnější výraz) zodpovídat, a tato zodpovědnost se bude týkat i majetku a funkcí, namísto pouhého šaškování na shromáždění známého pod term. tech. "pokání", tak jsem ochoten se o tomto verši bavit dále.

Myslím, že jsou to pitomci a že stejný pitomec byl i Šalamoun.
Proč do taháš Šalomouna? Ten mi nepřijde zrovna jako loutka proroků.

Podle mně byl evangelista Lukáš obrovský debil
Podle mě je debilem spíš někdo jiný.

Lidé kteří mě vyloučili ze sboru však říkají, že pastor má těžkou službu a zodpovědnost i za mě, a proto bych ho měl poslouchat i když s ním nesouhlasím.
Budu se opakovat, ale jak by vypadala ta pastorova zodpovědnost v praxi?
Mám to chápat tak, že když poslechneš pastora, i když s ním nesouhlasíš, a ono to nevyjde (např. protože pastor okupuje více funkcí, než kolika je technicky možné se věnovat a pro výkon mnoha z nich ani nemá kvalifikaci), tak pastor nahradí veškeré škody ze svého (tedy ne ze sborového) a příští měsíc půjde na úřad práce si hledat jiné zaměstnání?



Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 04. červenec 2010 @ 22:16:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1./
Celým svým srdcem důvěřuj Hospodinu, nespoléhej se na vlastní rozumnost. Na každém kroku snaž se jej poznávat, on sám tvé stezky urovná. (Přísloví)

Sedí člověk na komíně a voda pořád stoupá, přijedou hasiči na loďce - dík Bůh mě zahrání, pak vojáci - totéž. Samozřejmě se utopí a vyčítá to Bohu, že ho nezahránil. Ale já jsem ti poslal záchranu a to dvakrát.
Co je v našich silách - udělat. Co není můžeme prosit. Na vlastní rozumnost nemáme spoléhat při věcech věroučných, Duch uděluje poznání.

2./
Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem. (Lukáš)

Budu věřící a rodina mi dá na výběr, buď my nebo tvoje víra, něco podobného jako ti chlapíci s tím samopalem v kostele.

3./
Stezkou života jde, kdož přijímá trestání; ale kdož pohrdá domlouváním, bloudí. (Přísloví)

Budu hřešit (je to celkem jedno v čem) budu na to upozorněn a já nic, pak dostanu jednu životní facku, pak druhou a já stále nic - jsem ještě věřící? Nebo se vzpamatuji a činím pokání.
Je mi jasné, že praxe v některých sborech spíše připomíná "duchovní koncentrák", ale máme varování

Jeremjáš 17:5  Takto praví Hospodin: Zlořečený ten muž, kterýž doufá v člověka, a kterýž klade tělo za rámě své, od Hospodina pak odstupuje srdce jeho.
6  Nebo bude podobný vřesu na pustině, kterýž necítí, když co přichází dobrého, ale bývá na vyprahlých místech na poušti v zemi slatinné, a v níž se nebydlí.
7  Požehnaný ten muž, kterýž doufá v Hospodina, a jehož naděje jest Hospodin.
8  Nebo podobný bude stromu štípenému při vodách, a při potoku pouštějícímu kořeny své, kterýž necítí, když přichází vedro, ale list jeho bývá zelený, a v rok suchý nestará se, aniž přestává nésti ovoce.
9  Nejlstivější jest srdce nade všecko, a nejpřevrácenější. Kdo vyrozumí jemu?
10  Já Hospodin, kterýž zpytuji srdce, a zkušuji ledví, tak abych odplatil jednomu každému podlé cesty jeho, podlé ovoce skutků jeho.
Všechno má své meze i důvěra kazateli.

4./
Poslouchejte ty, kteří vás vedou, a podřizujte se jim, protože oni bdí nad vámi a budou se za vás zodpovídat. (List Židům)

Vedoucí sborů nesou zodpovědnost za chod sboru i členy, ale zodpovědnost za svůj život neseme my sami. Jinak viz výše, všechno má sve meze. Bohužel, někteří vedoucí si přivlastňují neomylnost a absolutní moc.

Co na to říci, každá sebelepší idea je znásilnitelná, to ovšem není omluva pro ty, kteří tu křesťanskou znásilňovali a znásilňují ke škodě násilníků i jejich bližních.
rastan



Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 06. červenec 2010 @ 16:16:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone, ty mluvíš tak, jako jsem kdysi mluvíval i já. Ale člověk se mění. Já sem v poslední době nerad píšu, ale Ty mi pořád jsi nějak něčím blízký. Tak ti něco málo napíšu k Tvým otázkám. Já do žádného sboru nechodím. Mám tolik práce, že na to ani nemám čas. Když tak si něco přečtu apod...


Pár myšlenek:


1)

Vztah k Bohu je něco osobního a duchovně intimního a do toho nikomu nic není. Ani žádný pastor mi do toho nemá co mluvit. Je to moje věc. Můj život s Bohem.  Vím, že nevím všechno a neumím všechno. A proto více než na svoji rozumnost, spoléhám na Boha. Ne však tím, že nic nedělám a pasivně čekám. Snažím se, bojuji, pracuji..., dělám i chyby a přitom věřím, že mi Bůh pomůže, když už na tom budu nejhůř  a budu ho prosit a volat. Když to dopadne jinak, než jsem si představoval, budu se ptát proč  a hledat odpovědi. Nebudu se zlobit na Boha, ale důvěra. Mám radost z dobrých věcí a v těch špatných hledám poučení, radu, odpovědi......Nepřidám si jako otrok, ale jako dítě, které stále dospívá....Občas potřebuje i tu „ metličku“


2)

Ten druhý verš bych chápal ve  smyslu hodnot, které kladu na první místo. I Komenský psal své milované ženě větu, která by dnes mnohou dívku  a ženu urazila. Začínal slovy: „Moje drahá manželko, po pánu Bohu nejdražší...“ Ale ženu miloval a neznamená, že by ji chtěl opustit apod. Jen třeba si uvědomit, že Bůh je bytost pro každého z nás, kdo věříme, nejdražší. To neznamená, že na druhé se vykašleme. Naopak. Milujeme je také ze všech sil.


3)

Trestání není to, co mi poví a přikáže nějaký pastor. Trestání jsou důsledky nějakého mého chování, které se na mně nelibě projeví. Nad tím bych se měl často zamyslet a ne hned někoho obviňovat. A mnohé domluvy jsou užitečné. Neměl bych je házet za hlavu a urážet se. Zvláště, pokud jsou od člověka, kterého mám rád a kterého si vážím.  Pastor ti nemůže zakazovat mluvit. Může ti tak akorát zakázat urážet a ponižovat jiné, ale nemůže ti zakazovat věcnou diskusi.


4)

Jsou lidé, kteří mají autoritu ne tím, že je někdo zvolil do nějaké funkce a posadil na lidský žebříček, ale jsou lidé, kteří jsou autoritou svým chováním, moudrostí a celým životem. Pastor, který ti zakazuje svobodně se vyjadřovat, tou autoritou ani být nemůže. Lidem, kterých si vážím, se rád podřídím, protože jim věřím. Podřídím znamená, že si vezmu k srdci jejich rady  a pokyny. A proto i oni mají určitou zodpovědnost před Bohem.

Já nevím, jak bych Ti nějak pomohl. Mám pocit, že jsem kdysi také něco podobného prožíval.
Dělal jsem chybu, že jsem Boha posuzoval podle lidí, kteří se k Němu hlásí a říkají, že věří. A pak jsem hledal chyby na Bohu!!!
To není  ta správná cesta.....Chyby jsou v lidech!!!



Pamplone, měj se hezky!!!    František










Pan Pamplon veřejně obviňuje Boha (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 13:42:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teprve nyní jsem si přečetl příspěvek pana Pamplona Poslušnost = projev otroctví

Někteří diskutující reagovali stejně hloupě jako pan Pamplon. Ukazuje se zde velmi názorně, jak Satan vede své věrné přímo do záhuby, protože se nechají vést a zpívají své chvalozpěvy, jak jdou přímo k Bohu. To je přeci cíl Satana. Namlouvat svému služebníku, že jde přímo k Bohu bez Církve.
Pokud zde pan Pamplon servíruje Poslušnost = projev otroctví, pak se usvědčuje z naprosté neznalosti Písma sv., na které se odvolává. Pokud je poslušnost otroctví, pak se Pamplon nejen prezentuje jako hlupák, ale jako bojovník proti Bohu. Není snad v Písmu napsáno: „ kdo vás poslouchá, mne poslouchá, kdo vámi pohrdá, mnou pohrdá a kdo mnou pohrdá, pohrdá tím, který mně poslal.“



Tkz. Poslušnost v duchovním směru a smyslu není otroctví, ale projev lásky vůči Bohu Stvořiteli, vůči Bohu Spasiteli. Bůh daroval člověku takovou svobodu,že se může postavit i proti Bohu. V křesťanství, které je vám pane Pamplone cizí neexistuje já musím, ale já chci z lásky vůči svému Bohu. Nazvat tuto lásku k Bohu otroctvím je nejen hlupáctví, ale naprostá duchovní tupost, která je neomluvitelná. Nečiníte tak z nevědomosti nebo zdravotní nezpůsobilosti, ale z nenávisti a žlučovité hořkosti, drze se přetvařujíc, jak milujete Boha.

 

Závěr: Pan Pamplon veřejně obviňuje Boha, že nutí člověka k otroctví.




Re: Poslušnost = projev otroctví (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 19:42:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mějte se tu na GS hezky, toto byl můj poslední příspěvek.

Myslím,že to je tvoje najlepšie rohodnutie aké si urobil.
Avšak na GS zostali tvoje články,ktorými si znevážil Boha a naďalej budeš nimi ovplivňovať myslenie niektorých ľudí
k odporu voči Bohu.
My, kresťania si ponesieme svoj súd z každého prazdneho slova ,ktoré vyslovíme.
Čo asi čaká teba,ktorý si zašliapal Syna Božieho Duchu milosti urobil potupu

Židom 10,
29  a o koľko, domnievam sa, prísnejšieho trestu bude uznaný za hodného ten, kto zašliapal Syna Božieho a krv smluvy, ktorou bol posvätený, povážil za obecnú a Duchu milosti urobil potupu?!
30  Lebo známe toho, ktorý povedal: Mne pomsta; ja odplatím, hovorí Pán. A zase: Pán bude súdiť svoj ľud.
31  Strašné je upadnúť do rúk živého Boha.



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy