Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Milena.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16092, komentáře < 7 dní: 559, komentářů celkem: 390439, adminů: 60, uživatelů: 5032  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 198 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

Frantisek100
martino
LD
JirkaB
Frantisek100
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Informace z jednání VV BJB dne 22. listopadu 2021
·Seznam vypuštìných novozákonních veršù v Pøekladu Nového svìta
·Pastoral brothers – kde konèí vtipnost?
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106986594
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování
Vloženo Úterý, 20. červenec 2010 @ 10:33:47 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal rive

V rámci častých polemik na gs, co je, či naopak, co není duchovní život, co je duchovní a co tělesné, vnímám určitá úskalí:  A to na jedné straně extrém, že duc*****st jednoduše znamená, že se člověk v životě přizpůsobí v některých základních pravidlech. Dodržuje-li  se jistý předepsaný vzor, věřící v Kristu se automaticky stává duchovním. Duchovní život se pak dostává do nebezpečí, že se stane mechanickou záležitostí bez srdce. V druhém extrému jsou ti, kteří zobrazují duchovní život jakou nějakou mystickou nejasnost, které se nedá dosáhnout, ani v ní najít uspokojení. Nabízí se jako tajemství, přístupné jen několika šťastlivcům (např. životopisy světců).

Bible naopak ukazuje duchovní život jako něco hlubokého, ale praktického, něco, co může působit v životě podnikatele, stejně jako v životě ženy v domácnosti, dělníka, či doktora. Je pro každého křesťana bez ohledu na jeho postavení v životě. Možná, aby se člověk mohl lépe a do hloubky zamyslet nad pojmem, co je tedy duchovní život, je mi velmi blízké v tomto zkoumání 1. listu Korintským 2,14-3,4, kde se apoštol Pavel zmiňuje o čtyřech typech lidí: přirozeném člověku, duchovním člověku, křesťanu – nemluvněti, a o tělesném křesťanovi.



1) Přirozený člověk
  - věci Božího Ducha jsou mu bláznovstvím, nechápe je, protože se dají chápat – posoudit pouze Duchem (modlitba, studium Božího slova, křesťanské společenství, víra, svědčení aj. pokládá za málo hodnotné-vůbec nehodnotné). A jak je tady na gs vidět, je klidně možné, že mnoho lidí i rozumí biblickým naukám o božství Krista, o vykoupení, zástupné smrti, o stvoření, může i na toto téma vést rozsáhlé intelektuální polemiky, ale tyto Boží pravdy nedokáže přijmout, nepůsobí na něj.


2) Duchovní člověk - mnozí se domnívají , že duchovní člověk je kterýkoli křesťan, jenž upřímně miluje Pána a žije život naplněný Duchem. Je to správná charakteristika oddaného křesťana, avšak  bez ohledu na jeho duchovní nezralost, tj, že ..“nemluvně potřebuje mléko, hutný pokrm je pro vyspělé, pro ty kdo mají cvičením své smysly vypěstovány tak, že rozeznají dobré od špatného“. Takže nezralý křesťan, je upřímný křesťan, ale ještě nemá tuto duchovní dovednost. Schopnost rozlišovat duchovní věci je výsledek cviku a používání duchovních schopností, a věřící ji může dosáhnout jenom časem. Takže kdo je duchovní člověk? Apoštol Pavel duchovního člověka popisuje jako zralého křesťana, tj. že takový věřící se vyvíjel a zrál po určité časové období do duchovní dospělosti.


3) Křesťan – nemluvně - je to nezralý křesťan, apoštol Pavel říká:    . … „já jsem k vám bratří nemohl mluvit jako k nedospělým v Kristu. Mlékem jsem vás živil, pokrm jsem vám jíst nedával, protože jste jej nemohli snést – ani teď ještě nemůžete“  …. „já jsem k vám nemohl mluvit jako k těm, kteří mají Ducha, nýbrž jako k těm kteří myslí po lidsku, jako k nedospělým v Kristu“. Myslet po lidsku (tělesnost)  je myšlena  tady jako projev nezralosti: Lidé začínají poznávat Pána Ježíše Krista, ale ještě nechápou mnohé hlubší pravdy.


4) Tělesný křesťan –   dosud jsou tělesní ….. „dosud patříte světu - odkud je mezi vámi závist a svár, ne-li z toho, že patříte světu, žijete jako ostatní lidé? Když jeden se z vás hlásí k Pavlovi a druhý k Apollovi, neznamená to, že jste lidé světa?“. Tělesný křesťan ikdyž je ve víře natolik zkušený, že by mohl být schopen, přece jen  nedokáže oceňovat hlubší Kristovy pravdy. Tito křesťané jsou po léta učeni ve víře, ale dosud nepokročili za počátky nauky. A je tu ještě jeden typický rys tohoto křesťana, a to sobectví a pýcha. Ta se projevuje závistí, sváry roztržkami, zaslepenou ješitností, tito křesťané žijí pouze pro sebe a v důsledku toho nedovedou vycházet s druhými. (Přece vztah člověka k Bohu se odráží v jeho vztahu k lidem, zvláště k Božímu lidu, nedovede-li vycházet tento člověk  dobře s lidmi, je to dostatečně jasný náznak, že něco není v pořádku, a že vlastně nevychází ani s Bohem).


K dosažení zralosti patří vyvážený duchovní život: Studium bible, modlitba, svědčení, sdílení víry, mít  - patřit do společenství  křesťanů, uznání a přítomnost Ducha svatého aj. Zrání se týká všech těchto oblasti duchovního života.  

VŽDYCKY SE NAJDE MOŽNOST K DALŠÍMU VÝVOJI, IKDYŽ JE KŘESŤAN ZRALÝ! ( Pavel píše: … „nemyslím, že bych byl u cíle, anebo již dosáhl dokonalosti, běžím však, abych se jí zmocnil, tak jako se mě zmocnil Kristus“).

rive

(poznámky z přednášky 1. list Korintským )



Podobná témata

Charismatici

"Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: K duchovní zralosti přes duševní blbost ? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Úterý, 20. červenec 2010 @ 13:27:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netuším, proč je článek pod charizmatiky. U charizmatiků bych předpokládal dospělost v momentě, kdy přestanou klást důraz na duchovní dary, či přesněji řečeno na to, co si pod tím oni představují a zřeknou se manipulace (což asi nehrozí protože jí nevidí). Otrávili a znechutili mnohým tolik duchovních záležitostí, že by si teď měli dát na ústa ne ruku, ale pytel cementu a čekat až jim někdo velkoryse dovolí mluvit, protže oni už toho naklábosili na sto let dopředu a ponížili pravdu na bezpohlavní a gumovou záležitost, kterou je možno vždy upravit a natáhnout kam třeba.

Tož tak

Farel



Re: Duchovní zralost, aneb čtyři odlišné druhy chování (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 20. červenec 2010 @ 17:06:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte si, že je možné zůstan na #3 bez toho, aby se to vyprofilovalo buď do #2 či #4?

Další dotaz: kde končí pýcha a začíná realismus a kde končí sobectví a začíná přiměřenost?



Re: jak se bránit nebezpečí (Skóre: 1)
Vložil: ptrkmnk v Středa, 04. srpen 2010 @ 17:55:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.vytvořit si nepřítele ,říci co je špatné.2.říci co je správné,a všem jak to mají dělat.A můj příspěvek -hleď´si slova Božího a neotravuj ostatní šílence.Každý se bude zodpovídat před Bohem sám za sebe.



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy