Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 510 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479475
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Bůh Ježíš Kristus
Vloženo Pátek, 30. červenec 2010 @ 10:57:52 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal mikim

Bůh Syn/Ježíš Kristus/:
Snažil jsem dát dohromady hlavně verše z Bible kompletně vypsané/co nejvíc/, které následují po úvodu, aby tak mluvily za sebe hlavně ony, než jen mé nedokonalé nadpisy, např. o tom proč Ježíš přišel na zem, proč jej zavraždili, jeho vztah k Trojjedinnosti atd. Jsou zde i některé Vaše postřehy z minulých podobných článků týkajících se tomuto tématu. Omlouvám se, pokud je to příliš dlouhé, aspoň nemusíte hledat v Bibli, berte to jako takové malé shrnutí k osobě Ježíše Krista…a budu rád když mě čímkoliv doplníte, respektuji každý názor, který má oporu v Bibli

Úvod:

Bůh Ježíš /Syn/ nebyl stvořen Otcem tak jako byl stvořen tento svět. Nýbrž Syn vychází od počátku přímo z Otce samého. Protože Syn je stejné podstaty s Otcem, může i Syn být neméně Bohem. Proces, při němž Syn vychází z Otce, byl vyjádřen dogmaticky jako „plození“ nebo „rození“, neboli co je zplozeno Bohem-stává se také Bohem. Když se plodí člověk je z tohoto spojení také člověk. Syn je jediný a jednorozený, věčný Syn Otce. Vznikl z nejčistší lásky, kterou je Bůh Otec. Plozením a zrozením pochází z Otce jako první bytost v celém vesmíru, dlouho před stvořením všech andělů a Země, na rozdíl od světa, který je stvořením Božím a na rozdíl od člověka, který je obrazem Božím. Otec dává Synu všecko: božství, moc, slávu. Nedává mu otcovství. Otec dává Synu plné božství.  Otec plodí a rodí Syna z vnitřní nutnosti, ne že by se k tomu teprve rozhodoval ze své vůle. Proto Otec i Syn patří spolu a zároveň k odvěkému utváření trojjediného Boha. Otec posílá na vyměřený čas Syna sem na svět. Zde na Zemi byl počat z Ducha Svatého, narodil se z Marie-panny. Od anděla dostává jméno Ježíš. Samotný význam jména JEŽÍŠ se vykládá takto: Původ jména je hebrejský. Ježíš pochází ze jména Jehóšúa, první složka jména Jeho (Jehova, Jahve) znamená “Hospodin”, druhá část šúa “vykupitel”. Narodil se, žil a byl pokoušen jako obyčejný hříšný člověk, a přestože byl dokonalým ztělesněním Boží spravedlnosti a lásky na lidskou slávu si nepotrpěl. Jako člověk svými zázraky projevil Boží moc a prokázal, že je Boží zaslíbený Mesiáš. Láska Otce vůči Synu není totožná. Otec miluje Syna dávající láskou. Syn miluje Otce sebe vydávající láskou. Z lásky Otce k Synu byl stvořen svět. Umírá-li nakonec Syn ve světě a vydává-li sebe samého za svět, odpovídá svou láskou na Otcovu lásku: „Tak Bůh miloval svět, že…“ „Není většího milování, než aby…“ Stvoření je od věků na věky zachraňováno a ospravedlňováno obětí Syna. Ježíš Kristus přijde v slávě svého Otce/ spolu se svým Otcem/ při svém druhém příchodu.
Ježíš jasně ukazuje pouto závislosti, které ho spojuje s Otcem. Usiluje jen jeho poslouchat a chápe celé své dílo jako poslušnost Boha /Mat. 26x39, Filips. 2x8/. Nechce pronést hodnotící úsudek o tom, co je dobré, protože to náleží jen Bohu /Marek 10x18/. Nevydává se za majitele božích tajemství/Mat. 24x35/a svou moudrost odvozuje jen z biblického zjevení Boha. Přesto je Synem Boha živého/Mat. 16x16-17/, oděný božskou mocí či alespoň jejími určitými a rozhodujícími projevy.: např. je  všemohoucí/viz níže/a má moc odpouštět hříchy, což je moc, která v očích Izraele patřila jedině Bohu. Dává klíče nebeského království/Mat. 16x19/ a vykoná soud na konci časů/Mat. 25x31/.      Sebe sama představuje jako Božího vyslance, což v tehdejším pojetí znamená rovnost v hodnosti s tím, kdo ho vysílá: Kdo přijímá vás, přijímá mne, a kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal/Matouš 10x40/. Nový zákon ukazuje na osobní ráz Synova díla. Nedovoluje nám vytyčit rozdíl mezi dílem Otce a dílem Syna /1Kor.8x6/.

O Ježíši se dočteme , že byl a je:
1. Ježíš – služebník boží, 2. Ježíš – Syn Davidův, 3. Ježíš – Syn boží ,4. Ježíš – Syn člověka,  5. Ježíš – Pán, 6. Ježíš – Spasitel, 7. Ježíš – nový Adam, 8. Ježíš – prostředník, 9. Ježíš – Beránek boží, 10. Ježíš – Velekněz, 11. Ježíš – hlava církve.

Ježíš jako Syn Boží-Slovo, obraz Boží a existuje od počátku - byl zplozen Bohem Otcem před vznikem nebe a země a vše bylo v něm stvořeno, Bůh může zplodit jedině Boha:
Jan 1x1-3: Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo /pozn.Syn Boží/ bylo Bůh, To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze něj/B21/ a bez něho nepovstalo nic co jest. /pozn. pokud bez Ježíše nepovstalo nic co jest, je jasné, že musel být u celého tvoření!!

Jan 1x14: A Slovo/pozn.zde již Ježíš/ se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Koloským 1:15-19: On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi, svět viditelný i neviditelný, jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti-a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. On předchází všechno, všechno v něm spočívá, on jest hlavou těla-totiž církve . On je počátek, prvorozený z mrtvých - takže je to On, kdo má prvenství ve všem. Plnost sama rozhodla se v něm přebývat, aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno co jest, jak na zemi tak v nebesích - protože smíření přinesla jeho oběť na kříži.

Jan 8x58: Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen pravím vám, dříve než se Abrahám narodil, já jsem.

Židům 13x8: Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i navěky.

Římanům 8x29: Které předem vyhlédl/pozn.Bůh/, ty také předem určil, aby přijali podobu jeho Syna, tak aby byl prvorozený mezi mnoha bratřími.

Žalm 2x7: Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.

Jan 5:26
:  Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synu, aby měl život sám v sobě.

Jan 3x16: Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného /jednorozeného/ Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.

Židům 1x6: A když chce uvést Prvorozeného do světa, praví opět: „Ať se mu pokloní všichni andělé Boží“./Pozn. zde je  uvedeno, že andělé mohli být stvořeni souběžně s Prvorozeným a možná i dříve/.

Jako Syn Boží/Ježíš/ byl způsobem bytí roven Bohu a měl svou slávu dříve než byla Země a Nebe:

Jan 17x5: A nyní ty Otče, oslav mne svou slávou, kterou jsem měl u Tebe, dříve než byl svět.

Jan 17x24: Otče, chci, aby také ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa./pozn. zde je zcela jasně řečeno, že se Ježíš narodil mnohem dříve než na Zemi před cca 2000 roky…/
Koloským 1x19: Plnost sama se rozhodla v něm přebývatBohu se zalíbilo všechnu plnost složit v něm/B21st./

Koloským 2x9: V něm je přece vtělena všechna plnost božství./pozn. to znamená, že Boží trojjediné božství je cele a plně vtěleno v Kristu. Kdyby bylo božství jednojedinné, potom by Pavel nemusel psát "všechna plnost božství," jenom "božství" by stačilo.
Filipským 2x6: Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl./pozn. protože byl na zemi jako my, jako hříšný člověk/.

Filipským 3x14: Běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolaní v Kristu Ježíši.

Jan 14x28:Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jde k Otci, neboť Otec je větší než já. /pozn.řekl Ježíš jako obyčejný hříšný člověk, když byl zde na zemi. Proto byl Otec v tu dobu vyšší než On. Teprve až znovu vystoupil do nebe ke svému Otci, tak až tehdy mu Otec opět obnovil Božskou slávu!/Skutky 4x13/.

Jan 6x62: Co až uvidíš Syna člověka vystupovat tam, kde byl dříve?

Ježíš Kristus je Bůh. Epištoly NZ mu přikládají všechny funkce, které patří jedině Bohu. Božství Kristovo je tedy v Písmu dosvědčeno jednoznačně:
Ježíš sám se za Boha neprohlašoval. Jeho Božství lze vyčíst přímo ze stránek NZ.
Římanům 9x5: jejich jsou praotcové, z nich rodem pochází Kristus. Bůh, který je nade všemi, buď pochválený na věky. Amen.

Jan 20x28-29:
Tomáš mu odpověděl: „ Můj Pán a můj Bůh.“ Ježíš mu řek: „Že jsi mě viděl, věříš. Blahoslavení, kteří neviděli a uvěřili.
1Janova 5x20: Víme, že syn |Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kd je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože  jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

Matouš 17x18: Tomáš mu odpověděl slovy: "Můj Pán a můj Bůh." Ježíš mu řekl: "Že jsi mne viděl, uvěřil jsi.

Jan 13x13: Nazýváte mne Mistrem a Pánem, a máte pravdu: Skutečně jsem.

 Řím 10x9: Vyznáš-li svými ústy, že Ježíš je Pán, a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. / Slovo Pán, v Judaistickém kontextu, označuje totiž Boha.  Novozákonní autoři citovali žalmy, kde se Bůh nazývá slovem Pán/

Sk 2x21: A stane se, že každý, kdo bude vzývat Pánovo jméno, bude zachráněn.
-Ježíš existuje sám o sobě:


 Jan 1x4: V něm byl život a život byl světlo lidí.
-Ježíš je všudypřítomný:

Matouš 28x20: a učte je, aby zachovávali všecko, co jem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku.

Matouš 18X20: Neboť kde jsou dva nebo tři shromáždění ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.

-Ježíš je vševědoucí:
Jan 4x16-18: Ježíš ji řekl: „Jdi, zavolej svého muže a přijď sem!“ Žena mu odpověděla: „ nemám muže.“ Nato ji řekl Ježíš: „Správně jsi odpověděla, že nemáš muže. Vždyť jsi měla pět mužů, a ten, kterého máš nyní, není tvůj muž. To jsi řekla pravdu.

Jan 6x64
: Ale někteří z vás nevěří. Ježíš totiž od počátku věděl, kteří nevěří a kdo je ten, který ho zradí.

Matouš 17x27: Ale abychom je nepohoršili, jdi k moři a hoď udici, vytáhni rybu, která se první chytí, otevři ji ústa a najdeš peníz, ten vezmi a dej jim za mne i za sebe.

-Ježíš je stejně jako Bůh Otec všemohoucí a to díky jeho moci, která byla s ním:

Lukáš 7x14-15: Přistoupil k márám a dotkl se jich, ti kteří je nesli, se zastavili. Řekl: „Chlapče, pravím ti, vstaň!“ Mrtvý se posadil a začal mluvit, Ježíš ho vrátil jeho matce.

Matouš 8x26-27: Řekl jim: „Pane, zachraň nás, nebo zahyneme!“ Řekl jim: „Proč jste tak ustrašeni, vy malověrní?“ Vstal, pohrozil větrům i moři, a nastalo veliké ticho. Lidé užasli a říkali: „Kdo to jen je, že ho poslouchají větry i moře.
-Ježíš má věčný život:

1Janova 5x11-12: A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu. Kdo má Syna, má život, kdo nemá Syna Božího, nemá život.

1 Janova 5x20: ….On je ten pravý Bůh a věčný život.

Většina Ježíšových následovníků tvořili zbožní židé, kteří věřili, že existuje jen jeden pravý Bůh. Byli do hloubi duše monoteisty, a přesto v Ježíši uznávali vtěleného Boha.

Matouš 16x15-17: Řekne jim: „A za koho mě pokládáte vy?“ Šimon Petr odpověděl“ „Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého.“ Ježíš mu odpověděl“ „Blaze tobě, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec v nebesích.

Podobné verše o uznání Ježíše za Syna Božího: Jan 1x32-34, Jan 1x49, Jan 11x27, Jan 20x25-29, Židům 1x8.

Verše v bibli o tom, že existuje Bůh Otec a Syn Ježíš, kteří cestují, myslí a konají  spolu/mimo např. Matouš 24x36, kdy o dni druhého příchodu ví jen Bůh Otec/:

1Mojžíšova 1x26: I řekl Bůh: Učiňme člověka, aby byl našim obrazem podle naší podoby“…/pozn. Bůh neříká učiním aby byl mým obrazem podle podoby!.

Mojžíšova 3x22: I řekl Hospodin Bůh: „Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé“…./pozn. neříká zde jako já!!!

1Mojžíšova 11x7:
Nuže sesoupíme a zmateme jim tam řeč, aby si navzájem nerozuměli.

1.Mojžíšova 18:1-5: I ukázal se Hospodin Abrahamovi při božišti Mamre, když seděl za denního horka ve dveřích stanu. Rozhlédl se a spatřil: Hle, naproti němu stojí tři muži. Jakmile je spatřil, vyběhl jim ze dveří stanu vstříc, sklonil se k zemi a řekl: Panovníku, jestliže jsem u tebe nalezl milost, nepomíjej svého služebníka. Dám přinést trochu vody, umyjte si nohy a zasedněte pod strom. Rád bych vám podal sousto chleba, abyste se posilnili, potom půjdete dál. Přece nepominete svého služebníka. Odvětili: „Učiň, jak říkáš./pozn. Je logické, že oslovil toho nejvyššího, proto Panovníku a ne „Bohové“, takže je pravděpodobné, že další dva byli andělé, kteří jej doprovázejí. Hospodin se zde musel ukázat v lidském těle. Protože např. dle 1.Timoteove 6x16 Boha nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Anebo to taky mohl být Syn Boží v zastoupení Hospodina + dva andělé, či Hospodin + Syn +anděl, ale to už jsou jen mé spekulace…/

Izaiáš 6x8:
Vtom jsem uslyšel hlas Panovníka: Koho pošlu a kdo nám půjde?...

Jan 14x23-24:
Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat, příjdeme k němu a učiníme si u něho příbytek. Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova. A slovo, které slyšíte, není moje, ale mého Otce, který mě poslal.

Matouš 24x36: O onom dni a hodině však neví nikdo, ani andělé v nebi, ani Syn, jenom Otec sám./

Ježíš ještě jako Syn Boží byl na zemi poslán Otcem jako anděl a to již v době Starého Zákona a měl také moc jako jediný na zemi odpouštět hříchy:

2.Mojžíšova 23x20-21,B21: Hle, posílám před Tebou anděla/pozn.v tomto případě to může být pouze Ježíš v té době jako Syn Boží/, aby tě opatroval na cestě a přivedl tě na místo, které jsem připravil. Měj ho ve vážnosti a poslouchej ho, nepopouzej ho. Neodpustí totiž vaše provinění –vždyť v něm přebývá mé jméno./pozn. žádný jiný anděl neměl moc odpouštět hříchy a nepřebývalo v něm jméno Hospodina než Syn Boží!!!/

Marek 2x5: Když Ježíš viděl jejich víru, řekl ochrnutému: „Synu, odpouštějí se ti hříchy“.

Marek 2x7: „ Co to ten člověk říká? Rouhá se! Kdo jiný může odpouštět hříchy než Bůh!“

Když Ježíš odpustil hřích, což nesporně udělal, nebylo jeho jednání něčím, co má ve své moci člověk. Protože hříchy nemůže odpustit nikdo kromě Boha, musíme z faktu, že Kristus odpouštěl hříchy, vyvodit, že je Bůh./Více než Tesař – Josh McDowell/

Ježíš  se také na zemi – jako člověk - nikdy nedopustil hříchu:

Žalm 4x15: Nemáme přece velekněze, který není schopen mít soucit s našimi slabostmi, vždyť na sobě zakusil všechna pokušení jako my, ale nedopustil se hříchu.

1.Petrova 2x22: On hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest.

Sám Bůh Otec nemohl přijít na tento svět, aby člověka zachránil z hříchu, protože sama jeho přirozenost by každé stvoření zničila.  Aby člověka nemusel zničit, došla Boží Trojice/Bůh Otec, Bůh Syn a Bůh Duch Svatý/ k rozhodnutí a to již před stvořením země: Ježíš, Bůh Syn, na sebe vezme lidské tělo, a tak odloží svou slávu a moc a stane se člověkem. Ze svého vlastního rozhodnutí žil životem bez hříchu a dokonale poslouchal Otce.

Filipským 2x7: nýbrž sám sebe zmařil/v pozn.zřekl se všeho/, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí./tzn., že zde nebyl Bohem, ale obyčejným hříšným člověkem- pro ty kdo nechápou/

Verše, které ve Starém Zákoně předpověděly, že Boží Syn, jehož původ je ode dnů věčných se narodí na zemi v Betlémě:
Prorok Izaiáš předpověděl v 8.st.před Kristem o budoucím Mesiáši toto:

Izaiáš 7x14: Proto vám dá znamení sám Panovník: Hle, dívka/panna/ počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel (to je s námi je Bůh).
Izaiáš 11x1-2: I vzejde proutek z pařezu Jišajova a výhonek z jeho kořenů vydá ovoce. Na něm spočine Duch Hospodinův, Duch moudrosti, rozumnosti, Duch rady, bohatýrské síly, Duch poznání a bázně Hospodinovy.

Micheáš 5x1: A ty, Betléme Efratský, ačkoli jsi nejmenší mezi judskými rody, z tebe mi vzejde ten, jenž bude vládcem v Izraeli, jehož je původ odpradávna, ode dnů věčných.

Izaiáš 61x1-3: Duch Panovníka Hospodina je nade mnou. Hospodin mě pomazal k tomu, abych nesl radostnou zvěst pokorným, poslal mě obvázat rány zkroušených srdcem, vyhlásit zajatcům svobodu a vězňům propuštění, vyhlásit léto Hospodinovy přízně, den pomsty našeho Boha, potěšit všechny truchlící, pozvednout truchlíví na Sijónu, dát jim místo popela na hlavu čelenku, olej veselí místo truchlení, závoj chvály místo ducha beznaděje. Nazvou je „Stromy spravedlnosti“ a „Sadba Hospodinova“ k jeho oslavě.

Zacharjáš 9x9: Rozjásej se, sijónská dcero, dcero jeruzalémská, propukni v hlahol! Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, spásu nesoucí, pokořený, jede na oslu, na oslátku, osličím mláděti.

Ježíš byl již před stvořením světa vybrán jako beránek = tzn. ten, který bude obětován/ byl to určitě velice významný, ale ne hlavní! důvod jeho příchodu na zem!/:

1.Petrova 1x19-20:…nýbrž převzácnou krví Kristovou. On jako beránek bez vady a bez poskvrny byl k tomu předem vyhlédnut před stvořením světa a přišel kvůli vám na konci časů.

Ježíš se na zemi narodil jako svatý Syn Boží:

Lukáš 1x35: Anděl ji odpověděl: Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní, proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.

Anděl říká: „Narodí se , aby vysvobodil svůj lid z jeho hříchů“:

Matouš 1x21: Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.

A také Kristus po svém vzkříšení učedníkům ještě zopakoval, co bylo o něm předpovězeno:

Lukáš 24x47: v jeho jménu se bude zvěstovat pokání na odpuštění hříchů všem národům, počínajíc Jeruzalémem.
Hlavním důvodem, proč si Bůh Otec vyvolil a poslal svého Syna na svět, bylo hlásání pravdy jako jediné možnosti záchrany a aby tak svět skrze něj byl spasen!!!:

Matouš 3x13-17: …Připusť to nyní,/pozn.říká Ježíš/ neboť tak je třeba, abychom naplnili všecko, co Bůh žádá. V17: A z nebe promluvil hlas: „Toto je můj milovaný Syn, jeho jsem si vyvolil.

Jan 18x37: Pilát mu řekl: „Jsi tedy přece král?“ Ježíš odpověděl: „Ty sám říkáš, že jsem král.    jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy slyší můj hlas

Marek 10x45/B21/: Ani Syn člověka přece nepřišel, aby se mu sloužilo, ale aby sloužil a aby dal život  jako výkupné za mnohé.
Jan 3x17: Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.

Lukáš 19x10:
Neboť Syn člověka přišel, aby hledal a spasil, co zahynulo(pozn.co je ztraceno).

Ta nejskvělejší věc na Ježíši Kristu je ale to, že přišel měnit lidské životy./Josh Mc Dowell – Více než Tesař/

V Kristově době vytvořily sobectví, pýcha a předsudky silnou a vysokou dělící zeď mezi vyvolenými strážci Božího slova a všemi ostatními národy světa. Spasitel přišel všechno změnit. Slova, která lidé slyšeli z jeho úst, se nepodobala ničemu, co kdy slyšeli od kněží nebo rabínů. Kristus boří dělící zeď, sebelásku, národnostní předsudky a učí lásce k celé lidské rodině. Povznáší lidi nad úzký obzor vytvořený jejich sobectvím, ruší územní hranice a uměle vytvořené rozdíly ve společnosti. Nedělá rozdíl mezi blízkými a cizinci, přáteli a nepříteli. Učí nás, abychom v každém člověku, který potřebuje naši pomoc, viděli svého bližního a na svět se dívali jako na své působiště./ Myšlenky o naději/.

Dalším hlavním důvodem, proč poslal Bůh svého Syna bylo, aby vykoupil ty, kteří jsou podrobeni Zákonu, protože Zákon nepřišel zrušit, ale naplnit!:

Galatským 4x4: Když se však naplnil stanovený čas, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, podrobeného Zákonu, aby vykoupil ty, kteří jsou Zákonu podrobeni, tak abychom byli přijati za Syny.

Matouš 5x17-20:  Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit/dovršit/. Amen pravím vám. Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího, kdo by je však zachovával a učil, ten bude v království nebeském vyhlášen velkým.

Zákon je ale již jiné téma.

Dalším významným důvodem, proč Ježíš přišel na tuto zem, bylo kazit dílo ďáblovo!

1.Jan.3x8: Kdo však se dopouští hříchu je z ďábla, protože ďábel od počátku hřeší. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy.

Židům 5x14: Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí, zbavil moci toho, kdo smrti
vládne, totiž ďábla.

Veškeré skutky a zázraky, které Ježíš na zemi udělal, neudělal sám, ale udělal je skrze moc  Boha Otce, který byl neustále s Ním:

Skutky 2x22: Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak sami víte.

Skutky 10x38: Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním.

Bůh Otec naplnil co dříve předpověděl, že Kristus bude trpět, což vše sám Kristus učedníkům po svém vzkříšení opět připoměl.

Bůh Otec v obětí za hřích nenašel zalíbení,  přesto se však Kristus sám rozhodl vykonat Boží vůli a vydat se na smrt
:

Izaiáš 53x7: Byl trápen a pokořil se, ústa neotevřel, jako beránek vedený na porážku, jako ovce před stříhači zůstal němý, ústa neotevřel.
Skutky 3x18Bůh však tímto způsobem vyplnil, co předem ohlásil ústy všech proroků, že jeho Mesiáš/Kristus/ bude trpět.
 
Lukáš 24x43-46: Vzal si a pojedl před nimi. Řekl jim: „To jsem měl na mysli, když jsem byl ještě s vámi a říkal vám, že se musí naplnit všechno, co je o mně psáno v zákoně Mojžíšově, v Prorocích a Žalmech.“ Tehdy jim otevřel mysl, aby rozuměli Písmu. Řekl jim: „Tak je psáno: Kristus bude trpět a třetího dne vstane z mrtvých.

1.Timoteova 2x5-6: Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Ježíš Kristus, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.

Já osobně věřím a také souhlasím i s tvrzením a věřím tomu, že nikdo v nebi si nepřál, ani Bůh Otec, ani andělé a další obyvatelé z jiných nepadlých světů o kterých se v Bibli také mluví, aby byl Ježíš surově zavražděn, protože by tak Bůh Otec porušil přikázání NEZABIJEŠ. Proč by potom Otec, který sice je všemohoucí a sám je Zákon, chtěl takto Zákon zabitím svého vlastního Syna porušit a být nám tak špatným příkladem?

Jen tak pro zajímavost nedávno někdo spočítal, že počet zabitých lidí Bohem v Bibli je 2,038,344 a satanem 10 lidí – uvedeno v časopise od Vodafonu Čilichili 06/2010 strana 10, tedy jen pokud to někdo spočítal správně.
Ježíšův velkorysý příchod do Jeruzaléma byl příslibem toho, že by se snad mohlo všechno obrátit v dobro a židovský národ by mohl přijat a plně akceptovat pozemský příchod Mesiáše v osobě Ježíše Krista, vždyť jej mohutný zástup obyčejných židů vítal:

Marek 11x9: A ti, kdo šli před ním i za ním, volali: „Hosanna! Požehnaný, který přichází ve jménu Hospodinově, požehnáno buď přicházející království našeho otce Davida. Hosanna na výsostech!

Osobně si myslím, že Ježíš do poslední chvíle věřil, že by se lidé mohli změnit a přijmout jej jako Krále, i když moc dobře předem věděl, co je o něm předpovězeno ústy proroků, a také, že sám v Galileji potvrdil, když řekl, že musí být vydán, ukřižován a že vstane z mrtvých. V té době měl Ježíš za sebou jistě i spoustu dobrých výsledků s učením lidí o Bohu a možná právě proto do poslední chvíle jako člověk věřil, že jeho smrt na kříži není nutná, a přál si, aby to vše nemusel absolvovat (vydání, bičování, mučení, smrt a vzkříšení), a to i když věděl, že to s ním má dopadnout v konečné fázi „dobře“ a Otec jej oživí, a navrátí mu slávu, jak slíbíl.

Proč by se pak později modlil v Getsemanské zahradě, aby byl od něho odňatý tento kalich, kdyby šlo jen o nutnou oběť kvůli které přišel na zem? Nakonec se ale sám v poslušnosti podrobil Otcově vůli, který již předem rozhodl o jeho vydání.

Marek 14X34-36: A řekl jim: „Má duše je smutná až k smrti. Zůstaňte zde a bděte! Poodešel od nich, padl na zem a modlil se, aby ho, je-li možné, minula tato hodina. Řekl: Abba, Otče, tobě je všecko možné, odejmi ode mne tento kalich, ale ne, co já chci, nýbrž co ty chceš

Izaiáš 53x12: Proto mu dávám podíl mezi mnohými a s četnými bude dělit kořist za to, že VYDAL SÁM SEBE NA SMRT a byl počten mezi nevěrníky. On nesl hřích mnohých, Bůh jej postihl místo nevěrných./ B21:…, protože sám sebe vydal smrti a počítal se mezi viníky. On to byl, kdo nesl hřích mnohých a za viníky se postavil/.

Filipským 2x7-8: nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.

Židům 2x9: Ale vidíme toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, jak je pro utrpení smrti korunován cti a slávou, neboť měl z milosti Boží zakusit smrt za všecky.

Jan 6x51: Já jsem ten chléb živý, který sestoupil z nebe; kdo jí z tohoto chleba, živ bude navěky. A chléb, který já dám, je mé tělo, dané za život světa.

Židům 10x5-7: Proto Kristus říká, když přichází na svět: „Oběti ani dary jsi nechtěl, ale dal jsi mi tělo. V zápalné oběti ANI V OBĚTI ZA HŘÍCH, Bože jsi nenašel zalíbení. Proto jsem řekl: Zde jsem, abych konal, Bože, tvou vůli, jak je o mě v tvé knize psáno.
Tato slova odhalují naplnění Božího záměru, který byl od věčnosti tajemstvím. Kristus se chystal navštívit náš svět v lidské podobě. Skrýval svoji slávu, velikost a vznešenost, aby se mohl přiblížit trpícím a pokoušeným lidem. Kristus se obětoval dobrovolně. Mohl zůstat u Otce. Mohl si dál žít v nebeské slávě a těšit se z úcty andělů. Rozhodl se však, že vrátí vládu zpět do Otcových rukou a sestoupí z vesmírného trůnu, aby přinesl světlo a život lidem, kteří umírají ve tmě.
Ježíš byl hříšnými lidmi - židy ZABIT/dle překladu z originálu Zavražděn/, hlavně proto, že se považoval za Boha, a také protože nikdo z vůdců světa nepoznal moudrost Boží. I když Bůh Otec se ze své lásky k nám předem rozhodl, aby byl Ježíš vydán, také slíbil, že jej jako člověka probudí z mrtvých a navrátí mu v nebi Božskou slávu:
Už před tím jej chtěli zabít nejen proto, že tvrdil, a nazýval Boha svým Otcem, ale také proto, že trvdil, že je s Bohem jedno! Ježíše se zeptal velekněz: Jsi Mesiáš, Syn Požehnaného? Ježíš řekl: „Já jsem. A velekněz řekl: Slyšeli jste rouhání. A židovská velerada, tvořená nejvýznamnějšími náboženskými představiteli, mezi něž patřili lidé podobní Gamalietovi a jeho velkému žáku Saulovi z Tarsu, odsoudila Ježíše k smrti právě na základě tohoto obvinění. Toto trestní řízení, jehož předmětem nebyly skutky obžalovaného, ale to, za koho se prohlašoval, je mezi všemi ostatními ojedinělé. Ježíš byl souzen za to, kým byl. Ježíšův proces by měl být dostatečně přesvědčivým důkazem toho, že se Ježíš považoval za Boha. /Více než Tesař – Josh McDowell/

Skutky 2:22-23: Bůh předem rozhodl, aby byl vydán, a vy jste ho rukou bezbožných přibili na kříž a zabili. Ale Bůh ho vzkřísil, vytrhl jej z bolesti smrti, a smrt ho nemohla udržet ve své moci:
1Janova 4x9: tom se ukázala Boží láska k nám, že Bůh poslal na svět svého jednorozeného Syna, abychom skrze něho měli život.
Skutky 8x33, B21: Ve svém ponížení byl zbaven práva a kdo vylíčí jeho rod? Vždyť byl na zemi připraven o život.

B21, Marek 10x34: budou se mu vysmívat, zbičují ho, poplivou, a zabijí, ale třetího dne vstane z mrtvých.

Lukáš 24x6-7: Není zde, byl vzkříšen. Vzpomeňte si, jak Vám řekl, když byl ještě v Galileji, že Syn člověka musí být vydán do rukou hříšných lidí, být ukřižován a třetího dne vstát.

Lukáš 24:25-26: A on/pozn.Ježíš/ jim řekl: „Jak jste nechapaví! To je Vám tak těžké uvěřit všemu, co mluvili proroci! Což neměl Mesiáš to vše vytrpět a tak vejít do své slávy?

Jan 5x17-18: On však jim odpověděl: „Můj Otec pracuje bez přestání, proto i já pracuji.“ To bylo příčinou, že Židé ještě více usilovali Ježíše zabít, protože nejen znesvěcoval sobotu, ale dokonce nazýval Boha vlastním otcem, a tak se mu stavěl na roveň.

Skutky 4x13: Ať je známo vám všem a všemu lidu Izraele, že ve jménu Ježíše Krista Nazaretského, kterého jste vy ukřižovali, ale kterého Bůh probudil z mrtvých… Jako člověk vstal z mrtvých, vstoupil na nebesa, kde mu byla navrácena Božská sláva a nyní slouží v nebeské svatyni. Znovu přijde v slávě, aby provždy vysvobodil svůj lid a obnovil všechny věci.

1.Korintským 2x7-8: ...nýbrž moudrostí Boží, skryté v tajemství, kterou Bůh od věčnosti určil pro naše oslavení. Tu moudrost nikdo z vládců tohoto věku nepoznal, neboť kdyby ji byli poznali, nebyli by ukřižovali Pána Slávy.

Židům 13x20: A Bůh pokoje, který pro krev stvrzující věčnou smlouvu vyvedl z mrtvých velikého pastýře ovcí, našeho Pána Ježíše.

1.Timot.3x16: Vpravdě veliké je tajemství zbožnosti: Byl zjeven v těle, ospravedlněn Duchem, viděn od andělů/poslů/hlásán národům, došel víry ve světě, byl přijat do slávy.

Ježíš tedy přinesl jako Velekněz oběť, usmířil Otce s lidmi, zbavil moci toho, který vládne smrti a vzal jednou provždy na sebe naše hříchy, aby nás přivedl k Bohu :

Matouš 1x21: Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí/spasí/ svůj lid z jeho hříchu.

1.Korint.15x3,4: Odevzdal jsem vám především, co jsem sám přijal, že Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem a byl pohřben, byl vzkříšen třetího dne podle Písem.

Židům 2x14-15,17: Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí zbavil moci toho, kdo smrti vládne, totiž ďábla, a aby tak vysvobodil ty, kdo byli strachem před smrtí drženi po celý život v otroctví. Proto musil být ve všem jako jeho bratři, aby se stal veleknězem milosrdným a věrným v Boží službě a mohl tak smířit hříchy lidu.
Židům 9x15: Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dě
dictví, které jim bylo zaslíbeno – neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.

Židům 9x28: tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých, po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.

1. Petrova 2x24: On na svém těle vzal naše hříchy na kříž, abychom zemřeli hříchům a byli živí spravedlnosti.

1. Petrova 3x18: Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem.

Židům 8x3: Každý velekněz bývá ustanoven k tomu, aby přinášel dary a oběti, proto musel i Ježíš nutně přinést oběť./B21 Bylo tedy potřeba, aby i on měl co obětovat/.

1.Janova 2x2:
On je smírnou obětí za naše hříchy, a nejenom za naše, ale za hříchy celého světa.

1.Janova 4x10: V tom je láska, ne že my jsme si zamilovali Boha, ale že on si zamiloval nás a poslal svého Syna jako oběť smíření za naše hříchy.

2.Korintskýcm 5x18-19: To všecko je z Boha, který nás usmířil sám se sebou skrze Krista a pověřil nás, abychom sloužili tomuto smíření. Neboť v Kristu Bůh usmířil svět se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění a nám uložil zvěstovat toto smíření.

1.Tesalonickým 5x9: Vždyť Bůh nás neurčil k tomu, abychom propadli jeho hněvu, nýbrž abychom došli spásy skrze našeho Pána Ježíše Krista.

Když před těmi skoro dvěma tisíci let visel na kříži, vylil svatý a spravedlivý Bůh svůj hněv ne svého Syna. A když Ježíš řekl, že je dokonáno, bylo Boží spravedlnosti učiněno zadost. Dá se říci, že od té chvíle měl Bůh volnou cestu k tomu, aby s lidmi jednal v lásce, a přitom je nemusel kvůli hříšnosti zničit. Díky Ježíšově smrti na kříži byla totiž Boží spravedlnost uspokojena. Ježíš nezemřel jenom kvůli nám, ale také proto, aby se mohly naplnit požadavky Božího svatého a spravedlivého charakteru. /Více než Tesař - Josh McDowell/.

Ježíš po vzkříšení vystoupil do nebe kde stojí před Otcem či s nim sedí opět společně na trůnu uprostřed!!! po jeho pravici, a přimlouvá se za nás! :

-Z toho tedy plyne, že Bůh Otec sedí vlevo, Ježíš uprostřed, a kdo sedí vpravo? Je to Duch svatý? Nebo tam nesedí nikdo? Nevíme! Ale plyne z toho, že vedle sedí minimálně 2 osoby na jednom trůnu, trůnu Boha Otce!!!

Zjevení 3x21: Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já jsem zvítězil, a usedl s Otcem na jeho trůn.

Zjevení 7x17/B21st. či Králická Bible/:
neboť je bude pást Beránek, který je uprostřed trůnu, povede je k pramenům živých vod a Bůh jim sestře každou slzu z očí./v Ek.Bibli je chybně uvedeno před trůnem/, v jiných cizojazyčných Biblích je uvedeno uprostřed.
Marek 16x19: Když jim to Pán řekl, byl vzat vzhůru do nebe a usedl po pravici Boží.

Koloským 3x1: Protože jste byli vzkříšeni s Kristem, hledejte to, co je nad vámi, kde Kristus sedí na pravici Boží.

Židům 1x3-5: On, odlesk Boží slávy a víra Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem. Když dokonal očištění od našich hříchů, usedl po pravici Božího majestátu na výsostech. A stal se o to vznešenějším než andělé, oč je převyšuje jménem, které mu bylo dáno za dědictví. Komu kdy z andělů Bůh řekl: „Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil!“ A jinde se praví: „Já mu budu Otcem a on mi bude Synem.“/pozn.zde je jasně řečeno nejen vedle koho Ježíš usedl, ale že kromě něj Bůh nikoho jiného už nezplodil./

Židům 8x1: Z toho, co bylo řečeno, plyne:máme velekněze, který usedl po pravici Božího trůnu v nebesích…/B21st. po pravici trůnu Velebnosti v nebesích/.

Židům 9x24: Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly, jen jako napodobení te pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváři.

Židům 12x2: S pohledem upřeným na Ježíše, který vede naší víru od počátku až do cíle. Místo radosti, která byla před ním, podstoupil kříž, nedbaje na potupu, proto usedl po pravici Božího trůnu.

Římanům 8x34: Kdo je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás!

1.Petrova 3x22: jenž jest po pravicí Boží, když vstoupil do nebe a podřídil si anděly a vlády a mocnosti.

Skutky 2x32-33: Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni to můžeme dosvědčit. Byl vyvýšen na pravici Boží...

Skutky 7x55-57: On však, plný Ducha Svatého, upřel zrak do nebe, spatřil Boží slávu a Ježíše, stojícího po Boží pravici, a řekl: "Hle, vidím otevřená nebesa a Syna člověka stojícího po Boží pravici!"Tehdy hlasitě vykřikli, zacpali si uši a jednomyslně se na něj vrhli.
 Z těchto veršů je jasné, že Ježíš sedí vedle svého Otce na trůnu. Pokud někdo věří tomu, že Ježíš sedí na trůnu „vedle sebe“ tak musí opět věřit tomu, že Ježíš je schizofrenik, vždyť je to On sám, kdo hovoří, že usedl k Otci na trůn či po Jeho pravici!!! Přece si nesedl sám k sobě na trůn, tomu by dnes nevěřilo snad ani malé dítě!!!

Všechno stvoření vyvyšuje Boha a Beránka/Ježíše Krista/, kteří sedí na trůnu:
Zjevení 5x13: A všechno stvoření na nebi, na zemi, pod zemí i v moři, všecko, co v nich jest, slyšel jsem volat: „Tomu, jenž sedí na trůnu, i Beránkovi/J.K./ dobrořečení, čest, sláva i moc na věky věků!“/pozn. jedná se samozřejmě o dvě osoby!!!/

Zjevení 14x4: To jsou ti, kdo neporušili svou čistotu se ženami a zůstali panici. Ti následují Beránka, kamkoli jde. Ti jako první z lidstva byli vykoupeni Bohu a Beránkovi.

Až po svém vzkříšení, jak máme křtít, jako jedny z posledních ze svých slov uvedných v Bibli, říká Ježíš:

Matouš 28x19
: Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého…/říká to sám Ježíš, proto je to nejpřesnější odpověď jak křtít všem, kteří oponují jen verši, kde se píše o křtu jen ve jménu Ježíše Krista,  podle mě nestačí být pokřtěn jen ve jménu Ježíše Krista, proč pak Ježíš upřesňoval jak křtít?

Skutky 2x38:
Petr jim odpověděl: „Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu/na jméno/ Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého.

Pozn. Je pravda, že žádný zřejmě učedník nekřtil jinak, než jen ve jméno Ježíše Krista. Zatím jsem se tomuto tématu moc nevěnoval, takže zatím nevím proč.
…Ale sám Ježíš mimo jiné říká, že Svědectví, které mám já, je větší než Janovo/viz celý tento verš někde níže/, a Slovo Krista/nebo Boha Otce/ o tom jak máme křtít má právě proto pro mě určitě větší váhu než slovo kohokoliv jiného! Nutno podotknout, že i dnes většina křesťanských církví křtí dle Mat.28x19!

Např. apoštol Pavel nebyl poslán Kristem aby křtil, ale aby zvěstoval evangelium!!!
1.Korintským 1x17: Kristus mě totiž neposlal křít, ale zvěstovat evangelium, ovšem ne moudrosti slov, aby Kristův kříž nepozbyl smyslu.

Bůh Otec a Bůh Ježíš Kristus a Bůh Duch Svatý jsou tři různé osoby, i když jsou JEDNO, sami učedníci dosvědčují, že jednoosobní Bůh neexistuje!!!:

Krátce ke Trojici: je to těžké pochopit, ale osobně věřím spíše v tritheismus než v monoteismus, který sami učedníci vylučují!!!
  1. Jediný nejvyšší Bůh je Bůh Otec  – Stvořitel nebe a země od něhož je všechno.
  2. Jediný je Pán Ježíš Kristus  – Boží Syn - Immanuel, Stvořitel, je Boží obraz a od věčnosti Bohem ze své podstaty, v němž bylo všechno stvořeno. Skrze něhož je všechno i my skrze něj. Už jen slovo Pán v Izraeli = Bůh!!!
  3. Duch Svatý je Bůh/Sk.5x4/, je Pán/2Kor.3x17/, je také Stvořitel/Job 33x4/. Duch Svatý tedy není jen dech vycházející z Boha či Syna, kteří jej posílají…Duch Svatý  je pro nás stále tajemnou postavou/bytostí či osobou/. To, že by byl přímo nazván osobou v Bibli nenajdeme.
  4. Ale každopádně si myslím si Bůh Otec i Bůh Ježíš Kristus přáli, abychom Ducha neustále poznávali, a prosili o něj, proto jej oba dva posílají. Kdyby byl Duch Svatý jen bezvýznamnou postavou, proč by jej jinak poslali, vždyť Bůh Otec i Bůh Ježíš Kristus jsou přece všemohoucí a určitě by si stačili vše udělat - vyřešit sami.
  5. Všechny tyto tři tyto bytosti spolu navzájem spolupracují. Neexistuje však v Bibli verš, který by doslova tvrdil, že existuje Trojjediný Bůh, a nebo, že ti tři jsou jedním Bohem. To, že ti tři či dva jsou jedno či zajedno,  ještě neznamená, že jsou jedním!!!
Znalec řečtiny A. T. Robertson píše:  , že JEDNO je v řečtině rodu středního, nikoliv mužského. Nevyjadřuje tedy jednotu ohledně osoby nebo záměru, ale jednotu, pokud jde o „povahu či podstatu.Ježíš o sobě stále hovořil jako o někom, kdo je stejné povahy či podstaty jako Otec.

2 Korintským 13x13: Milost našeho Pána Ježíše Krista a láska Boží a přítomnost Ducha svatého se všemi vámi.

1 Janova 5x5-8
: „Kdo jiný přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží? To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze skrze vodu křtu, ale i skrze krev kříže; a Duch o tom vydává svědectví, neboť Duch jest pravda. Tři jsou, kteří vydávají svědectví – Duch, voda a krev – a ti tři jsou zajedno.

1 Janova 5x7: Nebo tři jsou, kteří svědectví vydávají na nebi: Otec, Slovo/J.K./ a Duch svatý, a ti tři jedno jsou.
Kristus, Slovo, Jednorozený Boží byl jedno s věčným Otcem – jedno v podstatě, jedno v povaze, jedno v úmyslu – jediná bytost v celém vesmíru, která mohla vejít do všech rad a úmyslů Božích. Skrze Krista stvořil Otec všechny nebeské bytosti.

Ježíš představuje sám sebe jako toho, jehož vůle je v harmonii a ve styku s vůli Otcovou. Tato jednota mezi oběma vůlemi je tak veliká, že věřit v Otce a věřit v Syna je jedna a táž víra. Dvojitost osob tím není oslabena: to co má Kristus má od Otce a po dokončení svého díla se vrací k Otci. Tato dvojitost osob s totožnou vůlí nesouvisí jen s faktem inkarnace. Inkarnace neznamená, že se Bůh nějakým způsobem přechodně zdvojil a že zdvojení souvisí jedině se setkáním principu s hmotou, která je pramenem rozdělení /Biblický Slovník/

Jan 10x30: Já a Otec jsme jedno./pozn.opět 2 bytosti, Ježíš je obrazem svého Otce a oba proto vypadají stejně/.

Jan 17x11: Již nejsem ve světě, ale oni jsou ve světě, a já jdu k tobě, Otče svatý, zachovávej je ve svém jménu, které jsi mi dal, nechť jsou jedno jako my./pozn. všimněme si je zde- jako my!/

Jan 14x1: Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne.

Jan 14x9:
Ježíš mu odpověděl:“ Tak dlouho jsem s Vámi, Filipe, a ty mne neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce.

Jan 6x57
: Jako mne poslal živý Otec a já mám život z Otce, tak i ten, kdo mne jí, bude mít život ze mne.

Jan 8x19: Zeptali se ho: „Kde je tvůj otec? Ježíš odpověděl: „Neznáte ani mě ani mého Otce. Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce.“

1 Janova 1x3-4: Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste se spolu s námi podíleli na společenství, které máme s Otcem a s jeho Synem Ježíšem Kristem. To píšeme, aby naše/vaše/ radost byla úplná.

- v tomto svém výroku apoštol Jan zasahuje smrtící ránu BLUDU o "jednoosobním" Bohu, neboť jako učedník, jehož Pán miloval a jeden ze tří učedníků, kteří viděli Pána Ježíše Krista oslaveného Boží slávou ještě předtím, než  k Jeho oslavení skrze vzkříšení z mrtvých, nanebevstoupení a posazení po Boží (Otcově) pravici skutečně došlo a dále jako apoštol Pána Ježíše Krista jasně píše, že společenství apoštolů, v němž všichni prvotní věřící svatí vytrvale zůstávali (Skutky 2x42), bylo s Otcem a s Jeho Synem Ježíšem Kristem.

Další „záplava“ veršů/cca 34 míst/ pro ty kdo ještě nepochopili, že existuje zvlášť Bůh Otec a zvlášť jeho Syn Bůh Ježíš Kristus, kterého jako Božího Syna poslal Otec na zemi, přece Ježíš není schizofrenik, aby se modlil sám k sobě nebo nyní v nebi se přimlouval sám k sobě za nás
:

Jan 5x23: aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce, který ho poslal.

Jan 5:31-32, 36-38: Svědčím-li sám o sobě, mé svědectví není pravé. Je však jiný, který o mě svědčí, a Já vím, že svědectví, které o mě vydává, je pravé. Svědectví, které mám já, je větší než Janovo: skutky, jež mi Otec svěřil, abych je vykonal. Tyto skutky, které činím, svědčí o tom, že mě Otec poslal. A sám Otec, který mě poslal, vydal o Mě svědectví. Vy jste však nikdy neslyšeli Jeho hlas ani jste nespatřili Jeho tvář a Jeho slovo ve vás nezůstává, poněvadž nevěříte Tomu, Koho On poslal. /pozn. tato Pánova Slova ostatně jako mnohá jiná svědčí o tom, že Pán Ježíš Kristus, je jiná Osoba, než Otec, i když je v Otci a Otec je v Něm/.

Jan 10:36-38: jak můžete obviňovat mne, kterého Otec posvětil a poslal do světa, že se rouhám, protože jsem řekl:Jsem Boží syn? Nečiním-li skutky svého Otce, nevěřte mi! Jestliže je však činím a nevěříte mně, věřte těm skutkům, abyste jednou provždy pochopili, že Otec je ve mně a já v Otci.

Jan 12x44: Ježíš hlasitě zvolal: „Kdo věří ve mne, ne ve mne věří, ale v toho, který mě poslal.  A kdo vidí mne, vidí toho, který mě poslal.

Jan 12x48-50: Kdo mě odmítá a nepřijímá mé slova, má, kdo by jej soudil: Slovo, které jsem mluvil, to jej bude soudit v poslední den. Neboť jsem nemluvil sám za sebe, ale Otec, který mne poslal, přikázal mi, jak mám mluvit a co říci. A vím, že jeho přikázání je věčný život. Co tedy mluvím, mluvím tak jak mi pověděl Otec.

Jan 13x3: Ježíš vstal od stolu a vědom si toho, že mu Otec dal všecko do rukou a že od Boha  vyšel a k Bohu odchází. /pozn.logicky, pokud jsou Otec a Syn jedno, proč by k němu odcházel, přece by neodcházel sám k sobě!!!/.

Jan 14x1: Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne.

Jan 15x23: Kdo nenávidí mne, nenávidí i mého Otce.

Jan 20x28: Jeden z nich, když uviděl, že je uzdraven, se vrátil a velikým hlasem oslavoval Boha; padl na tvář k Jeho Nohám a děkoval mu. A byl to Samařan. Ježíš na to řekl: "Nebylo jich očištěno deset? Kde je těch devět? Nikdo z nich se nenašel, aby se vrátil a vzdal chválu Bohu, kromě tohoto cizince?" A řekl mu: "Vstaň a jdi, tvá víra tě zachránila."

Matouš 11x27: Všechno je mi dáno od mého otce, a nikdo nezná Syna než Otec, ani otce nezná nikdo než Syn – a ten, komu by to syn chtěl zjevit.

Jan 6x44: Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal, a já ho vzkřísím v poslední den.

Jan 6x57: Jako mne poslal živý Otec a já mám život z Otce, tak i ten, kdo mne jí, bude mít život ze mne.

Skutky 4x13nn: Ať je známo vám všem a všemu lidu Izraele, že ve jménu Ježíše Krist

"Bůh Ježíš Kristus" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bůh Ježíš Kristus (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 01. srpen 2010 @ 13:22:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikime,
chceš citovat Písmo Sv a Ty nám cituješ credo?
Jan 1, 1-3;
Na počáku bylo SLOVO... byl to Bůh! Gen 1,1; 
Ty říkáš, že to byl SYN Ježíš Kristus? Ale Písmo Sv až ve verši 14 stejné kapitoly mluví o tom, že to SLOVO se stalo tělem a my jsme viděli...Ježíše Krista, který byl zplozen Otcem skrze Ducha Svatého a pouze narozen z Marie panny!
I.Tim 3,16 nám říká, že Bůh se stal tělem, tedy né SYN se stal tělem, nějaký věčný Syn, který by existoval od počátku od věčnosti!
Ano Bůh se nám zjevil jako SYN, ale nezjevil se nám nějaký věčný Syn, který podle Tvých slov žije v té jednotě s Otcem od věčnosti, ale to není pravda! Sám zmiňuješ I.Kor 15, kdy Ten zjevený SYN předá vládu opět Bohu, takže úloha SYNA zde končí mikime! ON se nám zjevil jako SYN, aby nás zachránil, né proto, abys Ty našel bezbožně pohanskou trojici, nebo trojjedinost uvnitř JEDNOHO BOHA, s tím vším máš velké potíže i kdybys tu možná v dobré víře opsal celé Písmo Sv!!! 



Re: Bůh Ježíš Kristus (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 02. srpen 2010 @ 00:09:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tolik veršů... to muselo dát tedy práci...ne nadarmo se říká, že litera zabíjí...bylo dobře řečeno

Chválím tě, Otče, Pane nebe i země, že jsi tyto věci skryl před moudrými a rozumnými a zjevil jsi je nemluvňatům.



Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy