Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Milena.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16092, komentáře < 7 dní: 553, komentářů celkem: 390433, adminů: 60, uživatelů: 5032  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 224 návštěvník(ů)
a 7 uživatel(ů) online:

martino
cizinec
ivanp
JirkaB
redifon
Magdalena07
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Informace z jednání VV BJB dne 22. listopadu 2021
·Seznam vypuštìných novozákonních veršù v Pøekladu Nového svìta
·Pastoral brothers – kde konèí vtipnost?
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106986046
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Pokřivení mravního rozvoje dětí?!?
Vloženo Sobota, 07. srpen 2010 @ 19:09:10 CEST Vložil: Olda

Etika poslal rive

Vážení ve Výboru na obranu rodičovských práv, díky, že jste začali boj proti pochybné, neodborné a protizákonné snaze křivit charakter a mravní rozvoj našich dětí v ZŠ tzv. sexuální výchovou a MŠMT „schválenou metodickou příručkou“ tohoto vyučovacího předmětu. Základní chybu vidím v tom, že MŠMT jedná nejen neodborně a neeticky z pedagogického hlediska, ale i protizákonně, tedy proti Zákonu o rodině. Pokud u nás platí, že rodina je základem státu i národa, potom škola, když chce pomoci výchově by nanejvýš mohla mít předmět i výchovu k rodičovství. Tu patří upozornění, že základem je vzájemná láska, hluboké citové pouto mezi ženou a mužem.  Dále vzájemná úcta a věrnost, „dokud nás smrt nerozdělí,“ jak si slibují manželé při sňatku. Sem patří i dobrovolný a láskyplný sex a odpovědnost za jeho důsledek, tj. za dítě – jejich dítě – až do jeho dospělosti.


Jiný druh sexu odtržený od hlubokých vzájemných citů ženy a muže bez převzetí odpovědnosti za výchovu dalšího pokolení, se v civilizovaných demokraciích nazývá buď násilím, většinou páchaným na ženěnebo prostitucí nebo náplní činností pornobyznysu. Návod na takovéto neetické a trestní chování nemůže být předmětem vyučování v žádné škole. Sex – techniky pohlavního styku s návody „jak na to“ nebo „jak se bránit“ – není v kompetenci školy!        

Byla jsem 12 let ředitelka Dětského domova v Bratislavě s kapacitou 116 chlapců, 35 let členka výboru Mezinárodní federace dětských domovů FICE při UNESCO v komisi Vychovatel a děti (FICE = Fédération Internationale de Communautés de Enfants). Vedla jsem celostátní (tj. československé) výzkumy z oblasti výchovy a problematiky dětských domovů. Na FF Univerzity Komenského v Bratislavě jsem přednášela léčebnou pedagogiku, sociální psychologii a z psychoterapie disciplíny: terapie hrou, terapie prací.   

Doc. PhDr. Dobromila Iva Vaňková, CSc
.  (Hostěnice 153, 664 04  Mokrá)

 P.S.  Pracovníci MŠMT by měli vědět, že vzdělávání a výchova jsou dva odlišné pedagogické procesy. Vzdělávání je výuka, tj. obeznamování školou povinných dětí a mládeže s vývojem věd a jejich výsledky. Např. matematika, fyzika, přírodní vědy, chemie, dějepis... přinášejí poznatky, vědomosti. Vzdělávání je v kompetenci školy, školství. Výchova  je pedagogický proces formování osobnosti dítěte, jeho citů, vůle, dovednosti, morálních postojů a projevů v chování doma, na ulici, v přírodě, na veřejnosti, ve škole, v divadle, na hřišti...

Výchova dítěte podle Zákona o rodině je v kompetenci a odpovědnosti rodiny, rodičů
 – nikoli MŠMT ČR.Rozdílnost dvou pedagogických procesů s dvěma odlišnými pedagogickými cíli by měla být dobře známá těm, kdo do toho chtějí z MŠMT mluvit. Upozorňuji, že nynější ministr MŠMT Mgr. Josef Dobeš rozumí, co je vzdělávání a co výchova, co jsou jejich cíle a kompetence,  protože žádá vedení všech ZŠ, aby si nechala od rodičů žáků písemně potvrdit, že přebírají odpovědnost za chování svých dětí ve škole, čímž uznává odpovědnost rodičů za výchovu.Metodická příručka Sexuální výchova – vybraná témata nyní říká, že „právo na sexuální informace má i dítě, jehož rodič si to nepřeje“! Je namístě, aby pracovníci MŠMT tyto mylné a protizákonné názory neprodleně revidovali.    

(překopírováno z email -  důležitá informace zodpovědným rodičům)


"Pokřivení mravního rozvoje dětí?!?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pokřivení mravního rozvoje dětí?!? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. srpen 2010 @ 12:28:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak pod toto se mohu s plným vědomím podepsat.

Jak může vychovávat pedagog o správných zásadách vzájemných vztahů mezi manželi, když sám tak nežije, když takové hodnoty sám nesdílí?



Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy