|
Právě je 451 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116562920 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Stvořeni Ohněm pro oheň!
Vloženo Středa, 29. září 2010 @ 17:53:16 CEST Vložil: Olda |
poslal kabrtdaniel Peklo v nebi a nebe v ohni - tváří v tvář lásce!
Ezechiel 28,13-19 Byl jsi v
Edenu, zahradě Boží, ozdoben všemi drahokamy: rubínem, topasem,
jaspisem, chrysolitem, karneolem, onyxem, safírem, malachitem a
smaragdem. Tvé bubínky a flétny byly zhotoveny ze zlata; byly
připraveny v den, kdy jsi byl stvořen. Byl jsi zářivý cherub ochránce, k tomu jsem tě určil, pobýval jsi
na svaté hoře Boží, procházel ses uprostřed ohnivých kamenů... Způsobím, že z tvého středu vyšlehne oheň a stráví tě... Všude mezi lidmi, kde tě znají, strnou nad tebou v úděsu, staneš se odstrašujícím příkladem, zanikneš navěky...
Iz 33, 11-15 Váš dech je oheň a pozře vás. Národy budou vypalovány jako vápno, jako posekané trní vzplanou v ohni. Slyšte, vzdálení, co činím, poznejte, blízcí, mou bohatýrskou sílu! Hříšníci na Sijónu dostali strach, rouhačů se zmocnilo úzkostné
chvění: Kdo z nás může pobývat u sžírajícího ohně? Kdo z nás může
pobývat u věčného žáru? Ten, kdo žije spravedlivě a mluví, co je správné...
Ex 24,17 Hospodinova sláva se jevila pohledu Izraelců jako stravující oheň na vrcholku hory.
Matouš 25,31 Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni andělé s ním, posadí se na trůnu své slávy;
Daniel 7 Viděl jsem,
že byly postaveny stolce a že usedl Věkovitý. Jeho oblek byl bílý
jako sníh, vlasy jeho hlavy jako čistá vlna, jeho stolec – plameny
ohně, jeho kola – hořící oheň. Řeka ohnivá proudila a vycházela od něho, tisíce tisíců sloužily
jemu a desetitisíce desetitisíců stály před ním. Zasedl soud a byly
otevřeny knihy.
Židům 1,7 O andělích je řečeno: ‚Jeho andělé jsou vanutí větru a jeho služebníci plápolající oheň.
Zjevení 15,2 Viděl jsem jakoby jiskřící moře, planoucí ohněm,
a viděl jsem ty, kteří zvítězili nad dravou šelmou, nesklonili se před
jejím obrazem a nenechali se označit číslicí jejího jména. Stáli na tom
jiskřícím moři, měli Boží loutny...
Píseň Šalamounova 8,6
Polož si mě na srdce jako pečeť, jako pečeť na své rámě. Vždyť silná jako smrt je láska, neúprosná jako hrob žárlivost lásky. Žár její – žár ohně, plamen Hospodinův.
Lukáš 24,32 Řekli si spolu: „Což nám srdce nehořelo, když s námi na cestě mluvil a otvíral nám Písma?“
Ex 3,2 Tu se mu ukázal Hospodinův posel v plápolajícím ohni uprostřed trnitého keře. Mojžíš viděl, jak keř v ohni hoří, ale není jím stráven.
Daniel 3,25-26 Král zvolal: „Hle, vidím čtyři muže, jsou rozvázaní a procházejí se
uprostřed ohně bez jakékoli úhony. Ten čtvrtý se svým vzhledem podobá
božímu synu."... aby viděli ty muže, nad jejichž těly neměl oheň moc; ani vlas jejich
hlavy nebyl sežehnut, jejich pláště nedoznaly změny, ani nebyly cítit
ohněm.
Zj 3,18 Radím ti, abys u mne nakoupil zlata ohněm přečištěného, a tak zbohatl; a
bílý (leukos = bílý, zářící) šat, aby ses oblékl a nebylo vidět tvou nahotu; a mast k potření
očí, abys prohlédl.
Matouš 3,11 Já vás křtím
vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já –
nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
5. Moj 4, 24 neboť Hospodin, tvůj Bůh, je oheň sžírající, Bůh žárlivě milující.
|
Re: Stvořeni Ohněm pro oheň! (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 08:22:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Není oheň, jako oheň.
K tomu bych už jen dodal, že peklo je oheň sžírající, oheň chladu nenávisti, oheň nelásky a samoty. Je to mráz, který pálí.
I andělé jsou poslové od Boha. A nejsou to buclatí a křídlatí barokní andělíčci, ani štíhlí muži v bílých řízách, ale jsou to spíš vývěry božího ohně lásky, paprsky lásky Boží, které Bůh posílá lidem na pomoc.
|
Re: Re: Stvořeni Ohněm pro oheň! (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 30. září 2010 @ 17:37:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není oheň, jako oheň.
Není oheň, jako oheň, ale pro jeden z těch ohňů my žijeme. Žijeme pro oheň, jenž nás bude hřát na věčnost, nebo nás pozře pro věčnost. Boží láska je ohněm, jenž hoří v našich srdcích a nehoří-li, jeví se nám Bůh jako oheň sžírající, oheň přinášející smrt. Myslím, že ztráta onoho "ohnivého" (bílého, zářícího) roucha, tedy lásky k Bohu (a snad i skutečného oděvu ze záře) byla důvodem útěku Adama a Evy od Boží tváře, jež se jim nyní jevila jako smrt. (viz také Izraelci u hory Sinaj) A domnívám se, že i druhý příchod Ježíše a Jeho soud spočívá právě v tomto. Před Boží tváří může obstát leda ten, kdo miluje, hoří pro Boha, tedy ten, kdo už zde na Zemi byl "ohnivým stvořením", jenž nakoupil zlata ohněm přečištěného, a oblékl se do bílého (leukos = bílý, zářící) šatu. Mojžíšovi po rozhovoru s Bohem zářila tvář, či Ježíši..., Luciferovi je zase řečeno, že přebýval mezi ohnivými kameny, tedy v samotné přítomnosti Boha. Bůh je ohněm, záleží však jak se nám tento oheň jeví. Ti, kterým "srdce hoří", budou věčně přebývat v Boží přítomnosti, ty druhé tento oheň lásky spálí. Je paradoxem, že křesťané přisuzují věčný oheň nespravedlivým, bezbožným, když je to jejich vlastní výsadou a jejich radostí! Nebe je město ohně, a peklo je místem bez Boha, tedy smrti. Jak si někdo může myslet, že může žít, když mu Bůh nedává život (nevdechuje Jeho Dech do jeho chřípí?) Peklo je pohled bídného člověka na Boží lásku, jež odmítl, nezměrným utrpením, avšak nikoliv věčně trvajícím! Věčnost je darem těm, kdo věří. Boží láska jež je plamenem, sežehne bezbožného, stejně jako milujícího, jenže ten bude ohnivzdorný (vlastní ohnivý šat).
A nejsou to buclatí a křídlatí barokní andělíčci,
ani štíhlí muži v bílých řízách, ale jsou to spíš vývěry božího ohně
lásky, paprsky lásky Boží, které Bůh posílá lidem na pomoc.
Tyto "paprsky" však mají svá postavení a svobodný úsudek, stejně jako lidé. Vzpoura andělů v čele se satanem atd. neukazuje na to, že by to nebyly vlastní osobnosti, ale jen "robotičtí" poslové (tedy paprsky, plameny...)... Největší Člověk všech dob, a totiž Ježíš, byl poslem lásky a připomněl nám smysl naší existence a totiž být odleskem Jeho slávy, jeho laskavého charakteru. Smysl naší existence je ve skrze stejná s andělskou, být světlem. Andělé jsou těmi plameny z nebe, jsou těmi vykonavateli pohrom atd..., jsou to bytosti, jimž je Boží vůle vlastní. Kéž bychom to byli také!
|
]
Re: Re: Re: Stvořeni Ohněm pro oheň! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. říjen 2010 @ 21:49:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím. Andělé mají svá postavení, svobodný úsudek ...
|
]
|
|
Re: Stvořeni Ohněm pro oheň! (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 01. říjen 2010 @ 08:17:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Píseň Šalomounova 6,10 „Kdo je ta, jež jak Jitřenka shlíží, krásná jako Luna, čistá jako žhoucí Slunce, strašná jako vojsko pod praporci?“ |
Re: Re: Stvořeni Ohněm pro oheň! a Sulamitka (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 01. říjen 2010 @ 20:52:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | píšeš: Píseň Šalomounova 6,10 „Kdo je ta, jež jak Jitřenka shlíží, krásná jako Luna, čistá jako žhoucí Slunce, strašná jako vojsko pod praporci?“ A k tomu já: zrovna síla vojska není to, po čem bych toužil u ženy. Tak jsem se podíval, proč je tak pochválená žena, která má být milá a potěcha, konsorcium, životní družka. V dalším verši jsem našel: Píseň 6, 9 ..... Spatřivše ji dcery, blahoslavily ji, královny a ženiny chválily ji, Píseň 6:13 Navrať se, navrať, ó Sulamitská, navrať se, navrať, ať na tě patříme. Co uzříte na Sulamitské? Jako zástup vojenský. Předtím se praví, že nenašla milého a tak ji žádost po něm poňoukla, aby vystoupila na vozy předních z jeho lidu. Tedy jala se objíždět okolí v královském voze. Píseň 6, 12 : ...a žádost má ponukla mne na vůz přednějších z lidu mého. Prý měl Šalamoun ženu – cizinku podobně jako měl Mojžíš. A tak ta z národa Sulamitského je hrozná. Inu, mně se hrozná žena nehodí. Jestli ale silné a výbojné ženy měly vysoký kurz v nepokojném izraelském národě (kde je v historii plno bojů), to se nedivím, že ji dcery z lidu chválí.
|
]
Re: Re: Re: Stvořeni Ohněm pro oheň! a Sulamitka (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 01. říjen 2010 @ 22:22:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vojsko pod praporci - to je boj víry, boj Ženicha o lásku své milé nachází odezvu v srdci Nevěsty, jež obléká bílý šat (Luna), neboť Ho miluje, hoří pro Něj (žhoucí Slunce) a má plnou zbroj víry (vojsko pod praporem). Píseň Beránka, Syna Davidova ze Zjevení je stejnou písní lásky, jakou je prorocká kniha Píseň Šalamounova (syna Davidova). Nevěsta je zde vykreslená jako ta, jež zná píseň lásky a jež je jako žhoucí Slunce (Bohu podobná). Je strašná, hrozná (neboť Bůh je Hrozný). Asi tak jako byl Izrael strašný pro ostatní národy, pro přítomnost Boha mezi nimi. Říkáš, že síla vojska není to po čem bys toužil u ženy, netoužil bys snad po její čistotě, duchovní zbroji, tedy spravedlnosti, pravdě, spasení... (Efezským 6:11-19) a po žáru její lásky? Ona je ostatními dcerami chválená, ne pro její krutost (jak o tom píšeš), ale pro Jméno toho, Jemuž patří. A ona patří tomu, Jehož jméno je Hrozný, Svatý a Jehož oči jsou plameny ohně.
Zjevení 12,1 A ukázalo se veliké znamení na nebi: Žena oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy.
Koruna je symbolem vítězství. Vítězství v boji víry. Tento verš je odezvou právě na Píseň Šalamounovu 6,10, je zde řeč právě o té ženě, pro kterou si přijde Kristus. Píseň Šalamounova tedy ukazuje vztah Krista ke své církvi. Evangelium je milostným příběhem. Haleluja!
|
]
Re: Re: Re: Re: Stvořeni Ohněm ... a Sulamitka (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 02. říjen 2010 @ 09:44:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý bratře, neberu alegorie, které říkáš. Mojžíš i Šalamoun měli jinou ženu ne Izraelskou. Někteří i namítali. ´´... Je strašná, hrozná (neboť Bůh je Hrozný). Asi tak jako byl Izrael strašný pro ostatní národy..´´, tak to zase ne. Čti : Ježíš říká : zdali dá kámen,,, ´´... Říkáš, že síla vojska není to po čem bys toužil u ženy, netoužil bys snad po její čistotě, duchovní zbroji, tedy spravedlnosti, pravdě, spasení....´´, ano dovedu toužit u ženy po všem, ale ne po síle vojska. ´´... je ostatními dcerami chválená, ne pro její krutost (jak o tom píšeš),...´´. Je mi jedno, jaká byla ve skutečnosti ona živá žena Sulamitka, pro mne je přitažlivá žena bez ostrosti, kde chybí ženské typické vlastnosti jako je shovívavost, odpuštění, pokora, jemnost. Ať si Sulamit jezdí ve vojenském nebo šlechtickém povoze, když hledá milého, byla čilá, ale je to její věc. Těmi dcerami (národa izraelského) je chválená pro její skvělost. Dcery se obyčejně nezabývají válkou, ale šperky a skvělostí bytosti. ´´... A ona patří tomu, Jehož jméno je Hrozný, Svatý...´´, ale já se orientuji na toho Boha, který je milosrdný. Pojem hrozného Boha se vyskytoval v minulosti, pomáhal v boji a je dosud rozšířený v Anglii (viz ve slovníku slova awe, awesom). Také v Kralické Bibli se vyskytují slova ´´byli přestrašeni´´ a tím se myslí zážitek z vlivu Boha jako u Marek 9,6. Mně se líbí slova ´´nechejte maličkých přijíti ke mně´´, žádné dítě Ježíš nepřestrašoval a On je jedno s Otcem. V Něm máme smělé doufání.. A více se mi líbí slova v prvním listu Petra 9, 6 ´´ Jako Sára poslušna byla Abrahama, pánem jej nazývajici; jejížto vy jste dcerky, dobře činíce a nebojíce se žádného přestrašení.´´. A nemusíme se bát jako v případě Maue: Soudců 13, 22 I řekl Manue manželce své: Jistě my zemřeme, nebo jsme Boha viděli. 23 Jemuž odpověděla manželka jeho: Kdyby nás chtěl Hospodin usmrtiti, nebyl by přijal z rukou našich oběti zápalné a suché, aniž by nám byl ukázal čeho toho, aniž by na tento čas byl nám ohlásil věcí takových |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Stvořeni Ohněm ... a Sulamitka (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 02. říjen 2010 @ 15:21:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý bratře, i Ježíš má ve svém rodokmeni neizraelskou ženu, dokonce prostitutku Rachab. Mojžíš i Šalamoun měli za ženy cizinky, Mojžíšova žena Sippora však přijala Hospodina tím zvláštním vyznáním, kdy obřezala svého syna a prohlásila Bohu "Jsi ženich, je to zpečetěno krví." Mojžíšova žena Sippora (Cvrlikající), dcera nejspíše pohanského věštce z ptáků Jitra (tak Heller), tím spečetila smlouvu s Hospodinem, živým Bohem a stala se součástí Izraele. Těžko srovnávat tyto ženy, protože zatímco pro Sipporu byl Hospodin ženich, Šalamounovy manželky cizinky zůstávaly ve svých božstvech.
Navíc podle mého Píseň Šalamounova není vyznání jeho milé! Úvaha o symbolické představitelce "církve cizinky" určitě není od cesty, ale myslím, že v případě Šalomounových žen se nejedná o skutečnou postavu, už vzhledem k tomu, že milenka odpovídá! (a přitom ono celé dílo napsal nepochybně on sám) Myslím, že toto poetické dílo vzniklo na popud Božího Ducha, protože nelze popřít, že je tato kniha mnohdy obtěžkána prorockými významy, jež jsou tak blízké jiným proroctvím. Co by ostatně jinak tato "erotická" kniha dělala v Bibli?
Co je podle Tebe síla vojska než odhodlání a síla Boží armády? Síla vojska je samozřejmě určitě i dobovým symbolem, tedy měl co říct i tehdejšímu čtenáři, ale oč větší je jeho význam, když se na něj koukneme s tím klíčem, že všechno Písmo svědčí o Kristu! Píseň Šalamounova je natolik propojena se Zjevením, či knihou Daniel, že jen stěží uvěřit, že její význam byl pouze nějakou Šalamounovo pletichou :-), bez hlubšího kontextu a porozumění. Jezdí ve vojenském voze, ale jak říkám, jedná se tu o boj víry, vlastnosti, o kterých píšeš jsou té ženě ve "vojenském voze" vlastní! Tato žena Sulamitka nikdy nežila! Je to vyznání Syna Davidova své milé (Sulamitce), stejně jako je Zjevení Syna Davidova vyznáním své milé (dceři jeruzalémské).
Ten Bůh jenž je Hrozný, Svatý je i nanejvýš milosrdný, to se nevylučuje. Neříkám, že nás Bůh straší, ale že je Strachem (Gen 31,42 např.), to je rozdíl! Přes všechno milosrdenství zůstává Bůh tím Svatým, Mocným a Převelikým Jákobovým... To není pouze časným, či dávným pohledem lidí na Boha, On takovým skutečně je! Bez překrytí oním Kristovým pláštěm po Jeho příchodu, bychom shořeli jako mravenec pod lupou, v tom spočívá Boží milosrdenství, že On nás ušetří trestu, jenž jsme si zasloužili. Kristus není jen tím miloučkým pastýřem svých oveček, ale i tím Hrozným a úžasným Bohem. Bůh je stejně tak milosrdný jako spravedlivý, On je Láska a k té to patří! |
]
|
|
Re: Stvořeni Ohněm pro oheň! (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 02. říjen 2010 @ 15:31:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Část textu jedné písně, který mě zaujmul a který zároveň vystihuje myšlenku mého příspěvku:
Anděl Páně trouby hlasem světu zprávu přinese: Slyšte všichni, brzy přijde Kristus Pán! Slávy den se blíží, jeho záři hříšník nesnese. V nebi čtena budou jména, budu tam.
|
|
|
|
|