Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429542, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465555
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.)
Vloženo Úterý, 09. listopad 2010 @ 19:19:55 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal brusle7

Odpověď pro JMK i další - sdílení:


Milý JMK,

ptal ses mne na zvolené téma v nadpisu článku  v předchozím článku a já vidím v Tvém dotazu nové téma či samostatné pokračování o systému v ŘKC.

Profesní zákazy v ŘKC jsou velmi prosté.

Faráři se v českých farnostech střídají poměrně často, v naší farnosti navíc pravidelně v 1-2 letých cyklech i kaplani (farní vikáři).

Jediný, kdo prý zcela řídí farnost, a nemůže mu prý do toho mluvit žádný nadřízený (ani biskup či papaž) je ustanovený administrátor farnosti ŘKC či farář.

V praxi je to tak, že při naprostém nedostatku kněží, farních pomocníků, kostelníků, vaŕhaníků, učitelů náboženství a dalších spolupracovníků faráře, kněz ve farnosti zpravidla dlouhodobě hledá a růzmě motivuje farníky k těmto činnostem dle jejich možností, schopností i ochotě pomáhat.

Drtivá většina těchto služeb ve farnosti je bez pracovního poměru, nikým neplacená (naopak s výdaji dobrovolníka), dobrovolná, přesto "potřebná" z hlediska fungování farnosti.

Já osobně jsem se zapojila po předchozích opakovaných žádostech předchozích kněží do dvou těchto oblastí (dlouhodobá katechetická a varhanická služba), na obě tyto služby jsem se dlouhodobě odborně připravovala, na katechetickou práci i  mnohaletým dálkovým  studiem VŠ při zaměstnání  mimo naše město. Bylo to v době, kdy ve farnosti téměř chyběli katecheté a varhaníci.

Katechetickou službu jsem vykonávala celkem 15 let vcelku (částečně profesně evidovanou, ale z velké části navíc zejména v souběžných dětských zájmových organizacích a dětských táborecch), varhanní službu necelých 7 let. Ostatně to i velmi různě prolínalo a vždy to bylo ve spolupráci s farářemi farnosti.

Přesto stačilo málo ke "kopnutí". Je to dosud tak bolestné, že se omlouvám, že se mi to těžko otevírá. Důvod "kopnutí" mi nikdy ani přes opakovanou žádost nebyl dotačným knězem ani jeho nadřízenými sdělen.  Nebyl, neexistoval (jen zlo nového faráře farnosti, jenž prý má ve své farnosti neomezenou moc).

Pohoršení a bezmocnost následovaly. Nikdy se nedořešilo, proč. Dotazujícím dětem nalhaly o mne pomluvy - mnohé odešly z ŘKC též - pohoršení. Nikdy mi nesdělili nadřízení důvod - protože (z mé strany) neexistoval.

Pokud se nyní odkloňuji od ŘKC, je to  jeden z důvodů této hrozné zkušenosti a bezmocnosti . Nedůvěra, totalita, moc lidí (nikoliv Kristův hlas). Poznání, otevření očí. Stav v ŘKC - stav PEKLA (odklon od Krista) - můj názor a pohled.

Toto vše se mi moc těžko píše, je to stále velmi bolestné. Oficiální důvod nesmím vědět, i když ho ve skrytu duše citím. Nebyl na mé straně ochotné důvěry a pomoci spolupracovat na Kristově šíření Evangelia, byl na straně HNUSNÉ a odporné lidské moci pod autoritou ŘKC. Byl na straně zrady mnohých dřívějších přátel následně po této situaci (držet s vyvrhelem znamená odejít též z ŘKC - nechat po sobě plivat, nechat se zesměšňovat - a  jen pár přátel  v této následné zkoušce obstálo). Vedené děti - tam bylo to pohoršení nejbolestnější - oboustranně - ze dne na den jsem mezi ně nesměla pod pohrůžkami dalších sankcí. Též k varhanám jsem od toho dne již nikdy nezasedla, ani jsem si nestačila vyzvednout své noty a věci z kůru kostela (vynutili si  okamžité vydání klíčů a konec). Na první nedělní mši svaté po této události nehrály varhany a pohledy lidí v kostele na mne jsou nazapomenutelné (nikdo nechápal, ani já ne).

Nikdy jsem nechtěla být sama od sebe ani katechetkou, ani varhanicí, jen mne postupně k tomu dovedly okolnosti vlivem přání a směrování kněží a potřeb farnosti. Nikdy jsem nechtěla nic pro sebe - vedla mne Láska - služba.  Proto ani odchodem jsem osobně NIC neztratila - jen získala tu zkušenost, že ŘKC už milovat nemohu, ani v ní nemohu  zůstat jako dříve. Něco zde není v pořádku: TOTALITA, MOC, ZLO, ZLOŔÁDY, DIKTATURA STRUKTURY.

Dodávám, že jsem jednala vždy jako svobodný člověk - bez manipulace mašineriemi - se svobodnými názory - ve svobodě Božích dětí - ale ŘKC nechce svobodné lidi, ale lidi manipulovatelné. Jenže ale: bez vnitřní svobody a bez  svobodného hlasu svědomí a jednání podle Krista - nejde myslím dojít. Někdy je myslím nutné i něco opustit a snad i bolestně bloudit, aby se znovu rozbřesklo - k dalšímu poznání a nalezení.

Růžové brýle - pokud spadnou - byť je to bolestné - JE TO ŠTĚSTÍ, i když je možná pak trochu  tma - ale věřím ve SVÍTÁNÍ...

Díky všem za sdílení.







Podobná témata

Katolicismus

"Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 142 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 09. listopad 2010 @ 20:01:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nkz.reformace.cz

na tomto webe nájdeš knihu s názvom: Žena jazdiaca na šelme.

Táto kniha ťa presvedčí o správnosti tvojho rozhodnutia.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 09. listopad 2010 @ 20:15:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vezmi to z té lepší stránky.

Přišla jsi o přátele, i o "přátele", o hezké aktivity, o ty mladší a lepší roky života.

Na druhou stranu jsi získala mnoho času a především zkušenosti. A jak říkají Angličané zkušenosti jsou k nezaplacení, ať už stojí, co stojí.

Ne vážně, co tě nezabije, to tě posílí (F. Nietzsche)! A toho se drž. Vytěž ze svých zkušeností co můžeš nejvíc. Teď se ti uvolnilo značné množství volného času (ať si ty služby dělá nový farář sám, když má takovou "autoritu"), tak jej využij smysluplně. Taktéž ty zkušenosti.
Bolest časem vyprchá a pocity vyblednou. Ale zkušenosti můžeš využít vždycky, třeba při práci, podnikání. Můžeš zkusit pohlížet na ně, i na ten nově nabytý volný čas jako na hřivnu.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. listopad 2010 @ 20:43:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
nevím jestli to je shoda okolností, ale docela tě chápu. Byl jsem 14 let správcem jednoho sboru a pak mě vystěhovali i s rodinou a dětmi skoro na ulici. Sice šlo o docela jinou denominaci a oficiálně i jiné důvody, ale já vím své. Také mě to mrzelo, ale ty zkušenosti s některými, které jsme získali, za to stojí. To co jsem se naučil a dozvěděl o těch, kteří si říkaji křesťané, ale jde jím jen o jejich já, jsou k nezaplacení. Nikdy bych to co jsem zažil, nikomu nevěřil. Teď už vím a nikdo mi nemůže věšet bulíky na nos. Jen to so projde zkouškou ohněm je důležité. A co shoří za nic nestálo.
Váž se této zkušenosti, teď už tě tak lehce nikdo neoklame.
Nakonec jsem rád za takovou školu života. Nalézt skutečného nezištného přítele je to nejcenější.

Pán ti požehnal a dal milost, váž si toho a buď mu věrná až ti dá opět milost tě něco naučit.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 09. listopad 2010 @ 22:36:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji ti za sdílení tvých útrap. Konečně jsi byla dost konkrétní a je tu možnost se od něčeho odpíchnout a na něčem stavět.

Naprosto tě chápu, není horšího zdroje obživy než práce pro církev. Vše se v ní bere jako "služba lásky", kterou přece neděláš pro peníze. Zato pokud jde o peníze pro duchovní, vždy rádi vytáhnou citaci toho, že dělník má právo na svou mzdu. To je opravdu lokální nešvar, jinde si snad kvalifikované práce cenní více.

Nemyslím si, že by tvoje schopnosti nějaká farnost neuvítala, dobrých varhanic a varhaníků je jako šafránu. A katechetů taky. Ale stěhovat se kvůli práci, za kterou člověk nedostane zaplaceno, to je absurdní, takže je svým způsobem člověk opravdu bezbranný.

Dále je tu třeba hovořit o dvou křivdách.

O jedné křivdě, která se stala tobě, a kterou nechci nikterak snižovat, si tu právě napsala.

Je tu ale ještě jedna křivda, kterou s tou první nechci srovnávat, ale je tu. A to je tvoje křivda vůči církvi. Že je někde zlý farář, to se stává (někdy se mezi faráři objeví i nebezpečný deviant). Že jsou někde zlí farníci, to se taky může stát. Že nějaký sbor vyšoupne svého kazatele, to se také stane. Nic z toho není hezké. Ale na základě toho konkrétního křivdícího faráře a pomlouvačných farníků zahodit církev, co víc, dát mezi církev a ně rovnítko, to není spravedlivé -křivdí to všem těm dobrým a upřímně zbožným farníkům i farářům, kteří se snaží žít upřímně podle své víry. A už vůbec to neomlouvá zášť vůči ŘKC. To je veliké zevšeobecnění, odsouzení a křivda. A ty jsi v tomto ohledu ve velikém pokušení. Co víc, jako supi se na tebe začnou slétat nepřátelé katolíků, kteří ti ve tvém ukřivdění nad konkrétním lidském selhání začnou podsouvat věroučné změny a přetahovat tě do svého lůna (ve kterém ti hrozí teoreticky stejné nebezpečí jako u katolíků). Hříšní a nedokonalí lidé, ti se najdou v každé konfesi, v každé denominaci, v každé politické straně, všude. Před těmi se utéct nedá.

Možná se to jeví, že farář je farnosti pán, ale to je jen iluze. Řadový farář, to je malý pán, který když je nepohodlný, velice snadno se někam uklidí. Své schopnosti a kvalifikaci si mohla nabídnout vikáři, generálnímu vikáři nebo biskupovi.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 10. listopad 2010 @ 07:30:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohužel, známe jen tvoji verzi a verzi protistranny se těžko dozvíme, když se to ani tobě nepodařilo. Takže těžko soudit. Co se mi nelíbí a co hraje proti tvé objektivitě k danému tématu je, jak celý ten problém hrotíš.

Pokud bys byla spravedlivá, napíšeš:

"Hulvátské jednání a ukončení spolupráce v rámci farnosti."

Že napíšeš "profesní zákazy činnosti v ŘKC" a "už nemohu milovat ŘKC" a podobně ulítlé proklamace a bojová hesla, to svědčí o tom, že i s tebou není něco v pořádku.

Je několik kroků, kterými nikdy nic nezkazíš:

Odpustit těm, kteří se k tobě ošklivě chovali.
Modlit se za ty, kteří se k tobě ošklivě chovali.
Vyhledat možnost duchovního rozhovoru.

Druhá varianta, kterou ti nedoporučuji, je pak církevní turismus, který ovšem z problému pouze utíká a neřeší ho. Když nevycházíš s nějakým kolektivem, je to důvod pro výměnu kolektivu, ale není to důvod pro výměnu víry.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. listopad 2010 @ 08:14:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Brusle, hezky popsané.

  Ale znovu a znovu: Je tvůj problém v lidech a jejich špatném jednání, nebo je tvůj problém v tom, že stále ještě nejsi schopná vidět, že člověk je nepolepšitelný, vlastní poctivou snahou o "dobro" se z něj stanen nanejvýš obílený hrob?

  Poslouchej, co říká Ježíš a píše apoštol:

Dávejte si pozor na falešné proroky, kteří k vám přicházejí v ovčím rouše, ale uvnitř jsou to draví vlci. Poznáte je podle jejich ovoce. Sklízejí se snad hrozny z trní a fíky z bodláčí?

Ale ani Titus, který byl se mnou a je Řek, nebyl přinucen dát se obřezat, totiž kvůli těm záludným falešným bratrům, kteří se vloudili, aby vyšpehovali naši svobodu, kterou máme v Kristu Ježíši, a aby nás zotročili.

Vloudili se totiž někteří bezbožní lidé, dávno předem poznamenaní k tomuto odsouzení, kteří milost našeho Boha zaměňují za nestydatost a zapírají toho jediného Panovníka, našeho Boha a Pána Ježíše Krista.

  Ježíš počítá s tím, že budou falešní křesťané. Apoštolové píšou o téhle situaci: Situaci v prvních církvích, ve kterých sami apoštolové byli!

  To se stává, že v církvi se najdou takoví. V ŘKC je jich jen radikálně více, protože pro ŘKC se člověk v naprosté většině nerozhoduje, neprožije proměnu života, jen se stane římanem bez svého rozhodnutí.


  Pokud nerozumíš, že ten "problém" je někde mnohem hloub (a to pravděpodobě i ten tvůj) vyjde tobě tohle procitnutí "naprázdno". Podle všeho jsi zažila Boží dotyk, protože jsi jednala upřímně a dělala jsi věci z celého srdce a to je moc dobře.

  Pokud si ale myslíš, že člověk má od Boha hříchy odpuštěny lítostí, pokud si myslíš, že člověk má nést Kristův kříž, pokud si myslíš, že Bůh změnil názor ohledně zjevení zemřelých na zemi a je teď přesvědčen o tom, že když lidé neposlouchají Ježíše a apoštoly, když nepomohla oběť Ježíše tak musí poslat svojí Matku aby se lidé polepšili, a další podobné věci, které nás od mala učili žít a myslet a o kterých tvé příspěvky svědčí, vychází tvé procitnutí "naprázdno".

  Radím tedy stále znovu: Co nejdřív, co nejdřív!, třeba teď hned, odpusť lidem, co ti ublížili.

  Pokud ti odpustit nejde, tak co nejdřív postav ve svém životě ten základ, se kterým nikdo nepohne, tu moc, na které se dá postavit celý život až za hrob. Podívej se do písma na to, proč jsou lidem odpuštěny hříchy a kde se bere ta moc k odpuštění.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 10. listopad 2010 @ 10:08:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Radím tedy stále znovu: Co nejdřív, co nejdřív!, třeba teď hned, odpusť lidem, co ti ublížili. "...

K tomuto se připojuji.
Odpustit je podstatné pro to, aby člověk mohl problém opustit, pustit z hlavy - aby se rána mohla začít hojit.



Jsem šokovaný, že si ani náznakem nepřipustíš důvod, pro který se to stalo. Fakt to netušíš? Svědomí nic neříká? Protože to muselo být cosi strašně závažné a zásadní, co se neslučuje s katolickou vírou a co vyvážilo ztrátu katechety a varhaníka.

Během těch patnácti let jsi neměla s faráři problémy a najednou toto?

V mém okolí se třeba vyskytl případ jednoho kněze ze Slovenska, který se zapletl s katechetkou a přivedl ji do jiného stavu. Byl zbaven úřadu na hodinu, s okamžitou platností. Takový závažný důvod chápu - ale že by ti nikdo ani neřekl, o co konkrétně kráčí - to prostě nechápu. Já osobně bych šel k takovému knězi ke zpovědi a přinutil bych ho tak se vyjádřit naprosto konkrétně pod zpovědním tajemstvím.


Dělat katechetu a varhaníka je nezáviděníhodná služba (pokud člověka nemotivuje třeba touha po uznání od lidí ve farnosti - to by bylo špatně).
Myslím si ale, že možná nemůžeš, nebo z osobních důvodů nechceš říci konkrétní důvod roztržky - který snad ani nemůžeš úplně neznat (nikdo nechápal, ani já ne).



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 10. listopad 2010 @ 10:21:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Vám některým za porozumění, ostatní svým sdílením nechci zatěžovat.

Snažila jsem se o pravdivé a objektivní podání, většina dotazů je zodpovězena již v článku.

Nikoho nenutím mi věřit - Bůh pravdu zná - snažila jsem se ji zde popsat a sdílet.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 10. listopad 2010 @ 11:42:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vadí Vám že o tom kdo smí bezplatně pomáhat ve farnosti může rozhodovat podle Vás pan farář a ne jeho nadřízení ? Jak byste si to tedy představovala ? Že by měli rozhodovat o každém akolytovi biskupové nebo sám papež ? Proti vůli kněze ? Jako kdyby v práci někomu násilím přidělovali z titulu vyšší moci podřízené ? Chtěla byste reformovat církev tímhle způsobem ? Posílit rozhodovací pravomoc papeže a biskupů ?
Jestliže je pravda co říkáte tak byste spíš měla být spokojená. Zadarmo sloužit nebyl Váš nápad a nijak zvlášť Vás to zřejmě nebavilo, tak nevidím důvod proč byste měla litovat že převzal břemeno někdo jiný. Zažil jsem když jednoho dne převzali mou práci lektora mladí ministranti kteří měli trému a zadrhávali v řeči a trochu to moji ješitnost zamrzelo. Zvlášť když mne jeden "dobrodinec" podpíchnul že to bylo schválně. Velice mi tím pomohl abych vystřízlivěl a řekl mu že je to moc dobře. Ať se dá prostor jim ať se to naučí, na nich že záleží jaká bude budoucnost.  Ne na mně. Odešel s velice kyselým obličejem a dneska to dělám převážně já ale stejně dobře to Bohu díky může dělat spousta jiných lidí. Když k nám před lety přišel nový pan farář tak vyměnil varhanici za člověka který se přistěhoval. Možná jí to také mrzelo ale přesto se chovala normálně a pomáhala novému varhaníkovi jak mohla. Dneska máme díky tomu dva velice dobré hudebníky kteří se mohou kdykoliv vystřídat, zajet s panemfarářem do filiálného kostela na mimořádnou mši nebo pomoct jinde. Novému panu faráři je jedno jak se ti dva domluví.
 Na to že máme cvičný školní nástroj s ním dokážou zázraky.
Zajímavé je že o funkci katechetky se vehementně ucházel právě ten kyselý obličej který rád poštíval lidi proti sobě a proti panu faráři. Kněz díky Bohu nepodlehnul nátlaku a vyučoval sám. Pak se pokoušela vnutit své služby tomu novému a ten jí dovolil aby si vzala na starost kostel. Od té doby je na lidi jako milius, pracuje a slušně prosí o pomoc jiné a všichni jí mají rádi. Ve funkci se krásně zabaví.
Jestliže děláte takové závěry jaké tu popisujete tak bych Vám své dítě v žádném případě nesvěřil. Pan farář je jak se zdá člověk na svém místě a ví co v lidech vězí. Zkuste se mu vyzpovídat z hříchů a poprosit o odpuštění. Pochybuji že by odmítnul ztracenou a znovu nalezenou dceru. Která byla mrtvá a žije. Ten kdo chce reformovat a vylepšovat církev a myslí to upřímně ten musí vždycky začít sám u sebe.




Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 10. listopad 2010 @ 11:52:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
brusle 

Můj pohled:

Jestli se ti stala v římskokatolické církvi křivda - nepíšeš a asi ani nemůžeš napsat příčinu jaká - tak je logické, že se teď nebudeš smát, a že jsi zraněná. Nejsi přece masochistka, abys najednou odpustila a žádné zranění nepocítila.

Odpuštění je věcí rozumu. Rozumem odpustím a bolest předávám Hospodinu, ta zůstává dlouho.


Pravdou však zůstává, že ti ublížili lidé a ne Bůh. Bůh ti nikdy neublíží. Do tvého života zasáhl člověk, a to se tak stává.

Ty můžeš, máš právo a povinnost upozornit na jeho jednání, pokud bylo špatné, aby se neopakovalo.

Sebe do budoucna můžeš chránit před takovými lidmi, aby tě nezranilii.

Zranit tě mohou v každé denominaci, v každém společenství, protože lidé hřeší.






Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 10. listopad 2010 @ 12:14:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předně bych řekl, že rady a postřehy JMK jsou asi na úrovni jeho věku. Říkat někomu, že ho nemá bolet když ho někdo nakopne a navíc zkoumat jestli se nakopnutý ke kopnaci řádně postavil, je nošení koček do útulku. Křivdy v oblasti, kde je absolutní absence práva, nebo kde funguje jen jakési zdání právního systému jsou v "církvi" na běžném pořádku. Je to jako hrát fotbal na měsíci a to i když se všichni zůčastnění budou tvářit, že jsou na zemi a přitažlivost je normální.

 U brusle se křivda odvíjí (ostatně skoro jako všude) od nevyváženého vedení které není schopno jednat vyváženě a tedy spravedlivě. Jinak řečeno je-li ujetý farář,a starším nabulíkuje že jen on požehnaný a povolaný k vedení a oni musí poslouchat nikdo se ho nepokusí zkorigovat. Je li farář zmanipulován farní radou nebo staršovstvem je to jen opačný případ toho kdy on sám manipuluje tyto složky (obojí je ujeté).

Brusle jestli se ti zdá že by jsi s tím měla něco dělat, tak napiš na diecézi, aby to řekli jak máš postupovat a kam se obrátit, že se domníváš že ti bylo ukřivděno, ale vrámci společenství nenachzíš žádnou vůli a ani formu věc řešit. Zkrátka jestli by ti nesdělili, kdo a za jakých okolností by byl kompetentní a  mohl v této věci nestranně rozhodnout. 

Nedělej si ale iluze, že se někam dostaneš. Každopádně se propracuješ k základním pilířům práva kdy poznáš, že ti co ti křivdili jsou vlastně obvinění a jako takoví se nemají k věci co vyjadřovat (pouze v případě, že je jim to přikázáno).

Další nesnází může být to, že ti co by měli být nestranní a spravedlivě rozhodnout mohou být obhájci obžalovaných. Jinými slovy postaví se n jejich stranu protože jsou halt jedna parta.

Pokud tím takto projdeš a pochopíš fungování práva a zjistíš, že se jedná o systém který není na právu postaven, už se tím nemusíš zabývat stejně jako myšlenkou uspořádat mistrovství světa ve fotbale na měsíci.

Olízej si rány, odpočiň si, a do dalších vztahů už jen opatrně.

ahoj J.F.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 11. listopad 2010 @ 08:19:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Brusle.
Mým záměrem nebylo tě z něčeho obviňovat. Obvinění se přece nedává s otazníkem na konci.
Měl jsem upřímnou snahu ti poradit, to je všechno.


Tvá zkušenost  (jak jsi ji popsala jako "nevinná oběť"), se natolik diamerálně liší od všech mých dosavadních zkušeností s katolickou církví, s jejími duchovními, kteří jsou vděční za každou iniciativu laiků ve farnosti a vítají ji.

Kněz nese samozřejmě největší díl odpovědnosti za duchovní život farnosti a logicky je proto vybaven určitými pravomocemi - a to platí zřejmě obecně i mimo ŘKC
(Žd 13,17).

Tvůj popis situace napovídá, že k vám do farnosti přišel nový kněz a svým poznáním (teď vůbec neříkám, zda bylo objektivní, nebo mylné) byl přitlačen do kouta - musel vyřešit situaci, která podle jeho mínění nějak ohrožovala zdárný život farnosti. Zbavit se katechety a varhaníka v jedné osobě ze dne na den aniž by za něj měl člověk náhradu, není pro nového kněze nijak lehká záležitost a musí pro to být už JO závažný důvod!.

Opakuji, že ti nic nepodsouvám, ale vycházím z jiných zkušeností, kdy byl farář nucen k podobnému zákroku.
V několika případech to byl dříve třeba problém farských kuchařek, (později třeba katechetů, nebo jiných laiků), kteří si ve farnosti "za zásluhy" uzurpovali nějakou moc. Za svoji službu vnucovali farářům své názory jak co ve farnosti řešit a stávali se tak jakýmisi "kulty osobnosti". Faráři přicházeli a odcházeli a kuchařka zůstávala. Byla ve svém rozhodování  "víc, než farář". Svou službou držela faráře i farníky v šachu.

Nebudu ti mazat med kolem pusy.
Z tvých reakcí, z toho, jak těžce to všechno neseš, je vidět, že jsi si na svém postavení zakládala, žes měla vybudovanou jakousi pozici ve farnosti a že na ní tak nezdravě lpíš, že tě její ztráta naprosto vyvedla z rovnováhy, svědčí jen o tom, že farář se asi rozhodl dobře.


Dělat to, co jsi dělala, byl určitě pořádný zápřah, kus práce i volného času.

Měla by to být nezištná služba a oběť.
Osobně, když by mě farář něčeho takového zbavil, bych to cítil spíš jako úlevu, jako vítaný oddych, nikoli jako ztrátu. Vždyť se nabízí tolik jiných příležitostí, jak Bohu ve farnosti sloužit! Nerozumím proto tvé reakci a tvému lpění na tom, co má být přece především službou Bohu. Když jsi přišla o tuto svou seberealizaci, tak se ublíženě stavíš přímo proti celé církvi! Kde je pokora, kde přijmutí Božích věcí v životě? Bože, jsem jen neužitečný služebník!
(L 17,10)
Tak i vy, když uděláte všechno, co je vám nařízeno, říkejte: 'Jsme neužiteční služebníci. Udělali jsme, co jsme byli povinni udělat.'"


Je normální, že nový farář si vybírá i nové spolupracovníky - to je pro farnost jen dobře. Jinak by vznikla kolem fary uzavřená komunita "spolupracovníků", která by odsuzovala ostatní farníky do nečinnosti. Spolupracovníků, kteří sice na jednu stranu obětavě slouží, ale na druhou stranu poznenáhlu vytvářejí mocenskou kliku, která se pak snaží rozhodovat i o věcech, které jim nepřísluší.

Takovým mezilidským vztahům uplatňování osobní moci "za zásluhy" musí farář pro zdravý život farnosti zabránit.

Toto je jen zamyšlení na základě zkušeností, není adresováno na tebe jako obvinění, ale spíš jako nabídka na vlastní zamyšlení nad sebou, nad žebříčkem vlastních hodnot.
Nehledat vlastní slávu, ani moc, či zásluhy. Přijmout skutky, které pro mě nebeský Otec připravil.
Ať přijdou události jakékoliv, zde jsem Bože, abych konal tvou vůli. Na ničem jiném mi nezáleží.





Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 11. listopad 2010 @ 11:41:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se pročtou všechny komentáře k článku, tak se vlastně vůbec nedozvíme, o co jde. Nevíme, proč má Brusle problém a o co jde. Problémy se přece řeší  - na úrovni farnosti
                                        - na úrovni diecéze
                                        a nebo se nesou jako kříž a svěřují se Hospodinu.
 
Víme jenom, že Brusli pan farář zakázal učit náboženství a hrát na varhany, ale nevíme proč.
Ke komentáři Rive bych podotkla, že problémy jsou ve všech společenstvích, ve všech denominacích. Čím menší společenství, tím větší problémy a manipulace.



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 11. listopad 2010 @ 22:11:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle, omlovám se, že jsem se na tebe tak sesypal. Já o sobě vím, že v internetovém prostoru moc empatický nejsem, nikoho nešetřím a pro slovo nejdu daleko. Zase si říkám, že hraju s odkrytýma kartama a lidi ví, na čem se mnou jsou.

Píšeš:

Já osobně jsem se zapojila po předchozích opakovaných žádostech předchozích kněží do dvou těchto oblastí (dlouhodobá katechetická a varhanická služba), na obě tyto služby jsem se dlouhodobě odborně připravovala, na katechetickou práci i  mnohaletým dálkovým  studiem VŠ při zaměstnání  mimo naše město. Bylo to v době, kdy ve farnosti téměř chyběli katecheté a varhaníci.

Katechetickou službu jsem vykonávala celkem 15 let vcelku (částečně profesně evidovanou, ale z velké části navíc zejména v souběžných dětských zájmových organizacích a dětských táborecch), varhanní službu necelých 7 let. Ostatně to i velmi různě prolínalo a vždy to bylo ve spolupráci s farářemi farnosti.


Zkus si z toho vzít i to dobré. Absolvovala jsi studium, které tě jistě obohatilo. A těch 15 let katecheze a 7 let varhaní služby přece také nebylo zbytečných. Dá se říci, že by to byla ztracená léta života, která ti jen vzala? Já myslím, že ne. Byla to služba lásky, za kterou si sice po 15 letech dostala neodůvodněný a sprostý vyhazov, ale když už ti tvé úsilí nepřineslo poklady zde, o co spíše sis shromáždila poklad v nebi.

Jak psala tuším Jaela, odevzdej svou bolest Bohu a raduj se a vesel.

A že jsou ti naši kněží někdy hloupí, natvrdlí, malicherní, ješitní, hulvátští a namyšlení...když jim tyhle a možná ještě horší chyby a bezpráví dokážeš odpustit, pak naplníš slova modlitby, kterou nás naučil náš Pán Ježíš Kristus:

Odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům.




Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. listopad 2010 @ 07:51:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Reakce na tenhle článek krásně vyjadřují situaci, se kterou se asi brusle setkala a kterou známe celkem důvěrně (a nejen z ŘKC).

  Na požádání napsala svoji zkušenost, to, co zažila, popsala co mohla a jak dovedla popsat.

  Z asi osmi zde přítomných aktivních ŘK čtyři její svědectví okamžitě odmítli, postavili se proti ní, začali jí z celé situace obviňovat a v žádném případě by nepřipustili, že problém byl někde jinde, než u Brusle samotné. Hledají, z čeho by jí obvinili. Některá z obvinění jsou manipulativní, některá velmi osobní, hrubá až sprostá. A to neznají osobní situaci Brusle, kdyby jí znali, měla by chudák na talíři všechno od trhání křidýlek mouchám po neposlušné děti. Brusle daný útok celkem dobře zvládá, je vidět, že tuto situaci nezažívá poprvé nebo podruhé, ale pomnohé.

  Jeden z nich, ne zcela dogmatik, později malinko polevil.

  Ostatní ŘK k dané situaci mlčí...



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 12. listopad 2010 @ 13:06:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj brusle, tak jsem si přečetl článek i debatu a nemám toho moc co dodat. Chápu, že to pro tebe muselo být bolestivé a že je nepříjemné nevědět, proč k tomu všemu došlo. Jsem si jistý, že oni důvod měli. Osobně znám podobné případy, kdy lidé v ŘKC i jiných církvích tvrdě narazili. Často jim nikdo důvody změny postoje neřekl, častěji jim však lhali. A tak jeden člověk dělal v neziskovém zařízení a zjistil, že pracovníci (církev jmenovat nebudu) tlačí pacienty k tomu, aby církvi odkázali majetek, příbuzné pak tlačili k "darům" nad rámec stanovených plateb. Oficiální důvod vyhazovu: práci vykonával dobře, ale svým zaměřením se nehodí do neziskového sektoru. No a pak zjistil, že před ním dopadli stejně další dva lidé.

ŘKC je obrovská organizace a určitě se tam jako všude jinde vyskytují šmejdi. Až na malé vyjímky dochází k tomu, že nadřízení kryjí podřízené a to údajně v zájmu církve. Stačí se podívat, jak se jehovisté vyrovnali s nedávnými skandály kolem zneužívání dětí. Doporučil bych ti jednu knihu: Raymond Franz, Hledání křesťanské svobody. Vychází zejména ze svých zkušeností se svědky, ale řekl bych, že je to text, který právě teď potřebuješ. Část textu je dostupná online tady

Jsem rád, že jsi se nám svěřila, i když toho teď možná trochu lituješ. Věř mi, že vím přesně, jaké to je. I já jsem se tu nedávno takto svěřil se svým problémem a kdybych věděl, co mi tu lidé napíšou, neudělal bych to.



Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) - poděkování (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 12. listopad 2010 @ 18:15:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, děkuji.

Dalo se čekat, že si většina katolíků zmanipulovaně "připlivne" (v nouzi poznáš přítele i zrádce).

Jsem už poměrně odolná vzhledem k mnohým následným plivancům v reálu po této situaci od "poloslepých" katolíků (omlouvám se těm, kterých se to netýká), i když i zde na netu podobné reakce trochu zamrzí (naprosto jsem nyní pochopila třeba víru Oka - komu a čemu především věří). Oko ale není sám - takto právě podobně uvažuje většina katolíků ("MUSELO SE NÉCO hodně závažného z mé strany stát" - a kněz udělal dobře - neboť ON je pan farář - čili bůh... někdo, kdo má "pravdu a absolutistickou moc"...).

Děkuji též za pochopení sdílení leonetovi, elezaarovi, ssns, farelovi - díky moc  všem.

Po lásce poznají se křesťani.

Jen apoštol Jan byl jediný z apoštiolů pod Křížem (spolu se ženami), když nevinně tupili Krista - ostatní utekli (ale aspoň přece jen  "nepřiplivávali").



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 12. listopad 2010 @ 21:30:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle taky se připojují k diskuzi. Asi, to budeš, brát jako tvoje odsouzení z mojí strany, ale dopředu říkám, že  není to tak myšleno. Jsem katolík, a žel nemám takovou zkušenost, abych vůči několika jedincům v ŘKC, hned odsoudil celou ŘKC. A to bych mohl co vyprávět, nebyli to kněží, ale taky mne někteří lidé svým způsobem ranili. Nepřijde mi správné abych kvůli několika lidem, kteři mi třeba nejsou sympatičtí, nebo mne urazili, nebo se mi vysmívali začal nemít v lásce tu skupinu kterou reprezentují. Zkusím to přiblížit v příběhu, svědectví je mi úplně jedno jak to nazveš.

Pocházím z místa kde nejsou moc dobré vztahy mezi Poláky a Čechy. Já sám se spíše považují za Poláka. Když jsem byl malý kluk a chodil na polskou základní školu, dost často jsem slýchával různé nadávky urážky. Byly i takové aby poláci táhli zpátky do Polska. Ovšem proč bych měl táhnout do Polska, když z toho místa odkud pocházím, i můj děda i praděda i další vzdálení i blízci příbuzní. Když tak uvažují zpětně, Poláků tady postupně ubývá, strašně moc. Paradoxní na tom je, kdyby člověk začal zkoumat minulost svých předků jistě u dědy či pradědy (babičky či prababičky) by našel, že byl/a polkou nebo prostě byli prostě přistěhovalci a ne původní obyvatelé. Zrovna nedávno, jeden soused napsal na facebooku: Poláci jsou ****y (myslel tím, nadávku označující prostitutky). Abych řekl pravdu, docela mne to zarazilo. Nikdy jsem mu nenadával, pro moji mamku jeho starší bracha skoro jako syn, protože celý den si hrával u nás, člověk mu i půjčil telefon, až si zahraje nějakou hru, byl rád když jsem se u nich zastavil, často i se svojí babičkou mne někdy vzali z Centra, abych nemusel šlapat pešky 2,5 km a najednou je člověk, pro něho ****a; i jeho rodina, i kamarádi ze základní školy, i s kamarády s táborů. Nejednodušší řešení, by bylo chodit všechny do jednoho pytle, a nemít je rád, nebo s nimi omezovat kontakt. Ale je to zároveň i nejlepší řešení, nalepit člověku nálepku a tak se na něj koukat? Co myslíš, ty? Umíš, zamyslet se i nad radami, které ti dávali tady místní (na GS) nebo spíše na ty kteří, raději radí držet se zkrátka protože platí katolík je člověk, který prostě většinou je zmanipulován ŘKC a bývají většinou silně zakonzervování, tvrdí a dávají se prostě na vedlejší věcí a ne na to podstatné.

Řeknu, ti jak jsem postupoval já. Upozorňují, že se nechci chlubit, protože nevím jestli jsem nejlíp postupoval a jestli to přinese nějaké budoucí následky. Snažil jsem jsem se zjistit, proč ten můj soused hází všechny Poláky do jednoho pytle. Žel, nezjistil jsem. Tak jsem pro sebe začal uvažovat mohl bych pro ty Čechy, co mne urazili apod. dát všem Čechům kupříkladu nálepku blbci? Pak jsem si uvědomil, že nikoliv. Protože byli i taci Češi/šky, co mne nějakým způsobem oslovil, povzbudili na mé cestě životem; i jedná taková, které si nesmírně vážím, a co jsme společně prožili, se mi s nikým něco podobného nestálo. Ale to bychom už zabíhávali do osobních pocitů, bohatství i radosti možná bych jen dodal, chci se jí někdy zeptat zdá by se mnou nechtěla chodit.

Zkus prosím zapřemýšlet, je opravdu správné, pro mnoho negativní zkušenosti, udělat si nějakou nálepku pro ně.   



Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 06:31:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý ssns - toto vyjadřuješ přesně - cituji:
"Kjubiku, nemohu mluvit za brusli, ale z toho všeho, co tu napsala, bych řekl, že jí nejde o zklamání nějakými lidmi. Mně to přijde jako zklamání systémem. Kněz se dopustí něčeho zlého, oběť se obrátí výš a kolem sebe a nepomůže to. Jde ještě dál a dál a stále nic. Naprosto stejné zážitky s mašinérií moci mají i třeba oběti sexuálního zneužití nejen v církvích (plurál = nemluvím jen o ŘKC)."

(Jinak já opravuji ty pojmy, kde píši jen o "katolickém systému" či katolících - myslela jsem systém ŘKC a římskokatolíky.)





Re: Profesní zákazy činnosti v ŘKC (VI.) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 06:33:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubík:
Které podstatné otázky k tématu nebyly prosím zodpovězeny a kým?



Stránka vygenerována za: 0.79 sekundy