Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 501 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479380
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Společná modlitba různých náboženství?
Vloženo Středa, 12. leden 2011 @ 12:51:47 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Výňatek z knihy Josepha Ratzingera

Milan Glaser Nemalý ohlas vyvolala včerejší pozvánka Benedikta XVI. k pouti do Assisi, adresovaná představitelům všech křesťanských vyznání a světových náboženství na připomínku prvního setkání tohoto druhu, které před 25 lety svolal Jan Pavel II. a které mělo velký úspěch. Nejen s ohledem na ty, kteří tuto historickou událost nepamatují, je však užitečné připomenout některá fakta, která v té době vyvolala i nemalé pohoršení. Tak například v gotické kryptě františkánského konventu přinesli afričtí animisté se svolením tamějších představených na oltáři sv. Kláry pohanskou oběť, při níž podřezávali kuřata. Stalo se tak v první den mezináboženského setkání roku 1986, samozřejmě, bez vědomí biskupa, který se o tom dověděl až ze sdělovacích prostředků, a pochopitelně i bez vědomí papeže. Přestože kardinál Ratzinger zaujal již tehdy důrazný odstup od projevů tohoto blouznivého synkretismu, není na škodu připomenout si nyní, co k tomuto tématu kdysi řekl.

V knize Víra, pravda, tolerance. Křesťanství a světová náboženství píše:


„V době dialogu a setkávání náboženství nastal nevyhnutelně problém, zda se mohou společně modlit jedni s druhými. V této otázce se dnes rozlišuje modlitba multireligiozní anebo interreligiózní. Příklad multireligiózní modlitby byl dán na dvou Světových dnech modlitby za mír v roce 1986 a 2002 v Assisi. Příslušníci různých náboženství se sešli, ale byli si přitom vědomi, že jejich způsob chápání »božství« a tím i forma, kterou se k němu obracejí, jsou natolik odlišné, že společná modlitba by byla fikce a nikoli pravda.

Stoupenci jednotlivých náboženství se sešli, aby vyjádřili svou společnou touhu po pokoji a spravedlnosti, ale modlili se každý na svém místě svým vlastním způsobem, byť ve stejném čase. V souvislosti se setkáním v Assisi, jak roku 1986, tak roku 2002 – píše dále kard. Ratzinger – byly opakovaně a velmi důrazně kladeny otázky, zda je něco takového legitimní.

Nebude si velká část lidí myslet, že je zde fingováno společenství, které ve skutečnosti neexistuje? Nebude tak favorizován relativismus, to znamená mínění, že rozdíly mezi náboženstvími jsou v podstatě pouze druhotné? Nebude tím oslabena vážnost víry? Nevzdálíme se tak od Boha? Nebude tak upevněna situace naší nevěrnosti? Tyto otázky nelze lehkomyslně odmítnout. Nebezpečí jsou nepopiratelná a nelze ani popřít, že Assisi bylo zejména roku 1986 mnohými interpretováno mylně.

Bylo by však podobně chybné odmítnout jako celek multireligiózní modlitbu, tak jak byla výše popsána. Připadá mi správné, aby byla podmíněna požadavky, které vnitřně odpovídají pravdivé odpovědnosti za tak obrovskou věc jakou je veřejné vzývání Boha před celým světem. Kardinál Ratzinger pak uvádí dvě podmínky.

1. Multireligiózní modlitba nemůže být normou náboženského života, nýbrž musí zůstat pouze mimořádným znamením v mimořádných situacích.

2. Podobná událost vede téměř nevyhnutelně k pomýleným interpretacím, ke lhostejnosti vůči obsahu víry nebo nevíry a tím také k oslabení reálné víry. Proto setkání tohoto druhu musí zůstat výjimkou a je nanejvýš důležité zřetelně objasnit, v čem spočívají.

Musí být jasně vysvětleno, že neexistují »náboženství« všeobecně, že neexistuje nějaká společná idea Boha a společná víra v Něho a že rozdíl se netýká jen oblasti obrazů a proměnlivých pojmových forem, nýbrž těch nejzazších lidských rozhodnutí. Toto vysvětlení je důležité nejenom pro účastníky takovéhoto setkání, ale pro všechny, kteří jsou jeho svědky nebo o něm jsou informováni. Událost se musí prezentovat sama sebou a před světem naprosto zřetelně, aby se nestala důkazem relativismu, čímž by sama ztratila svůj smysl.“ Tolik kardinál Ratzinger, který si potom klade také otázku po možnosti interreligiózní modlitby, to znamená, zda se mohou společně modlit lidé nebo skupiny, patřící k odlišným náboženstvím.

„Je něco takového možné v plné pravdě a poctivosti? – táže se a odpovídá – „Pochybuji o tom. V každém případě je však třeba zajistit tři elementární podmínky, bez nichž by takováto modlitba byla popřením víry:

1. Je možné se modlit společně jedině tehdy, když existuje jednomyslnost o tom, kdo nebo co je Bůh, a existuje-li principiální jednomyslnost o tom, co je to modlitba: tj. dialogický proces, ve kterém já mluvím s Bohem, jenž je s to mne slyšet a vyslyšet. Jinými slovy, společná modlitba předpokládá, že její adresát a tedy i niterný úkon obrácení se k Němu jsou v principu pojaty stejně, jako v případě Abraháma a Melchizedecha. Musí být zřejmé, že jde o rozhovor s jediným Bohem, který je nade všemi bohy, je Stvořitelem nebe a země, mým Stvořitelem. Musí být tedy jasné, že Bůh je „osoba“, že má poznání a miluje, slyší a může odpovědět, je dobrý a je kritériem dobra, a že jeho součástí není zlo.

2. Na základě tohoto pojmu Boha, pak musí existovat také zásadně identické pojetí toho, co je hodno modlitby a může se tedy stát jejím obsahem. Za kritérium toho, oč je dovoleno prosit Boha a je tedy hodno Boha, považuji modlitbu Páně. Jednotlivé prosby Otčenáše očišťují naši víru a ukazují, s jakým typem vůle kráčíme k Bohu, a jaké druh tužeb by nás od Boha vzdálil či postavil proti Němu. Prosby, které by byly opakem těch, které tvoří obsah Otčenáše, nemohou být pro křesťana předmětem interreligiózní modlitby a vůbec žádné modlitby.

3. Celé mezináboženské setkání se musí konat tak, aby falešná relativistická interpretace víry a modlitby nenašla žádný záchytný bod. Toto kritérium se netýká pouze toho, kdo je křesťanem, aby nebyl uveden do omylu, ale zároveň i toho, kdo není křesťanem, aby u něho nevzniknul dojem zaměnitelnosti různých „náboženství“ jakoby základní vyznání křesťanské víry mělo jen druhotný význam a bylo tedy nahraditelné. Aby se předešlo takovémuto omylu je třeba, aby víra křesťanů v jedinost Boha a v Ježíše Krista, Vykupitele všech lidí, nebyla zatemňována před tím, kdo není křesťanem.“ (J.Ratzinger, Fede, verità, tolleranza. Il cristianesimo e le religioni del mondo, Cantagalli, Siena, 2003, str.110-114).

Tolik citace z knihy kardinála Ratzingera, která vyšla v roce 2003, a která se zabývá otázkou vztahu křesťanství ke světovým náboženstvím také v souvislosti s ojedinělou iniciativou Kristova náměstka, svolávajícího představitele světových náboženství na společné setkání do Assisi.

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=13906


"Společná modlitba různých náboženství?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 70 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 12. leden 2011 @ 14:39:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modleme se společně k Bohu našemu Otci, našemu Stvořiteli, Stvořiteli všeho co jest.

..............společná modlitba předpokládá, že její adresát a tedy i niterný úkon obrácení se k Němu jsou v principu pojaty stejně, jako v případě Abraháma a Melchizedecha. Musí být zřejmé, že jde o rozhovor s jediným Bohem, který je nade všemi bohy, je Stvořitelem nebe a země, mým Stvořitelem. Musí být tedy jasné, že Bůh je „osoba“, že má poznání a miluje, slyší a může odpovědět, je dobrý a je kritériem dobra, a že jeho součástí není zlo. 



Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 12. leden 2011 @ 16:09:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
Najväčšia urážka Boha v podobe spoločných "modlitieb" v Assisi

JPII. zorganizoval na 27.X.1986 "modlitebné" stretnutie všetkých náboženstiev v známej františkánskej bazilike v Assisi. Boli tam pozvaní predstavitelia 130 náboženstiev na spoločnú "modlitbu" za mier. Boli tam všetky protestantské sekty, židia , mohamedáni, pohanské náboženstvá od budhistov až po najprimitívnejšie africké kulty , ktoré aj dnes sa klaňajú hadom alebo zlým duchom. Nemali by sme námietky, keby tieto náboženstvá boli pozvané na politické alebo etické debaty, ale keď ich tzv.pápež pozýva na modlitbu, to už je iná otázka. Ide totiž o duchovné cudzoložstvo, keď pravé náboženstvo sa mieša s pohanskými náboženstvami, ktoré sa klaňajú modlám. Sv.Pavol(l.Kor.10,20)"...čo pohania obetujú, to obetujú diablom a nie Bohu."betujú, to obetujú diablom a nie Bohu." Modloslužobníctvo je najohavnejší hriech, ktorý najmä v Starom Zákone bol veľmi trestaný. Takéto modloslužobníctvo JPII. povolil v našom chráme v Assisi. Pohania si doniesli svojich hadov, sošky, ktorým sa klaňali. Najohavnejší skutok vykonal Dalajláma - tibetský predstaviteľ budhistov, ktorý verí, že je živým bohom tu na zemi. Jemu bolo povolené položiť si sošku Budhu na náš bohostánok na oltári, aby sa jej mohol s kadidlom klaňať.

Janisti sa modlili k Šantimu, mohamedáni bohorúhačne sa modlili, že" nie je rozdiel medzi Izmaelom,Jakubom a Ježišom.."

Milióny katolíkov v starom Ríme volilo radšej smrť , než zúčastniť sa spoločne pohanských obradov. Týmto a inými stretnutiami, ktoré JPII. každý rok organizuje po svete dokazuje , že nie je ani kresťanom a tobôž nie pápežom. JPII. tým , že pozval pohanov k "modlitbe" uznal platnosť ich modlitby, čo je v rozpore s Kristom:"Nikto neprichádza k Otcovi, ak nie skrze mňa" alebo "Kto nectí Syna, nectí ani Otca..."

Uznať "modlitbu" k diablovi, k Budhovi, hadovi a zrovnávať ich s modlitbou k Božskému Srdcu alebo k jeho čistej Matke je hlbokou urážkou kresťanstva a najmä ukrižovaného Krista. Takéto stretnutia s rôznymi náboženstvami boli vždy odsúdené pápežmi v minulosti:

Pápež Pius XI. v encyklike Mortalium Animos:(6.1.1928)"...Áno, existuje skupina ľudí, pozbavená úplne náboženského zmyslu, ktorí...organizujú kongresy, stretnutia...s nevercami každého druhu...a tiež aj s tými , ktorí odvrhli Krista...Oni totiž vyznávajú bludný názor, že všetky náboženstvá sú viac menej dobré a chvályhodné...Tí, ktorí vyznávajú tento názor, nie len , že sa nachádzajú v omyle, ale zároveň deformujú skutočný pojem "náboženstva", a tak odmietajúc ho , postupne upadajú v naturalizmus a ateizmus.Podporovať takéto názory a podporovať takéto podujatia znamená opustiť náboženstvo zjavené Bohom..."

Takýmito činmi sa JPII. dávno automaticky vylúčil z Cirkvi a preto nemôže byť pápežom, čiže Námestníkom Krista-Pravdy. Pravý pápež , aj napriek osobnej hriešnosti je vo veciach viery chránený Duchom Svätým od omylov.

Niekto sa tu veľmi riskantne zahráva s úprimnou láskou slovenských katolíkov k Petrovmu Stolcu. Niekto chce zničiť ten zbytok viery, ktorý ani komunisti nemohli zničiť. Teraz pod rúškom ekumenizmu a iných -izmov a pod vedením falošných pápežov náš národ je znova podvádzaný. Je to aj hrozný trest za naše hriechy, lebo všetci , kňazi , či nekňazi sme zhrešili. Musíme sa modliť , aby nám Pán Boh znova posadil na pápežský trón katolíckeho pápeža, ktorý obnoví sv.Cirkev a tým aj náš národ.

Stiahnute z internetu.

Aj niektorí katolíci majú zdravé uvažovanie./OKO však medzi nich nepatrí/



Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: salom v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 06:13:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Videl jsem video toho setkani..V minulosti bylo podobne setkani jednoho muze jmenem Elias a najakych 400 dalsich s "dobrym" napadem -(      At jde duch z Asissi tam odkud prisel do pekla.



Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 12:42:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
především Bůh je DUCH a my přistupujeme v duchu svém, skrze Ducha Svatého a hlavně v Pravdě, a asi to nebude ta z Assisi...
a falešná relativistická interpretace víry a modlitby je NEJISTOTA SPASENÍ, nebo víra ve spoluspasitelku za kterou se tu kupodivu pan tehdá vrchní inkvisitor Ratzinger nestydí...ať je mu Pán milostv



Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:28:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příležitost ke společné modlitbě za jednotu křesťanů máme od 18.1. myslíte si, že je tak obtížné aspoň na týden odevzdat své starosti Bohu a prosit jej aby nám pomohl najít porozumění ?
H.



Re: Společná modlitba různých náboženství? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. leden 2011 @ 08:55:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že nejlepší odpovědí je vyrazit do Assisi také a připojit se. Jde to i z domova, v Duchu a to v tomhle případě doslova. Vzývat a prosit Svatého Ducha aby naplnil všechny zúčastněné tím správným způsobem a aby skrze ně a spolu s nimi naplňoval celý svět a vedl skrzeva Ježíše Krista až k Otci. Přijď ó Svatý Duchu a naplňuj nás.



Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy