|
Právě je 534 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116493015 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Poklad církve.
Vloženo Neděle, 16. leden 2011 @ 16:04:24 CET Vložil: Stepan |
poslal oko Zástupnost je pro lidskou společnost typická.
V minulém článku jsem trochu nastínil, jak je možné, že
katolická církev disponuje jakýmsi „pokladem“. Byl jsem připraven na posměšky,
ale ono nic. Usuzuji z toho, že jste to buď už pochopili (a snad i
přijali?), nebo bylo dostatek jiných vábivějších „cílů“, do čeho se strefovat. Pokusím se vystihnout podstatu tohoto tématu, která spočívá v lidské zástupnosti
a je samou podstatou křesťanství. Kdo popírá tuto možnost zástupnosti jednoho člověka jiným, popírá zároveň i Kristovu zástupnou oběť za nás za všechny.
Kristus přišel na svět, aby na sebe vzal naše
hříchy, aby za nás trpěl až na smrt. Spravedlnosti je učiněno zadost, ale je
přemožena láskou. (Iz 50,6) Svá záda jsem vydal těm, kteří mě bili, svá líce
těm, kdo rvali můj vous. Neskrývám tvář před hanou a slinou …
Vypráví se příběh o jednom vládci, který
proslul svou spravedlností. Ten vydal zákon a za jeho porušení určil počet ran
bičem. Však první, kdo tento zákon porušil, byla jeho vlastní matka. On, jako
soudce, ji odsoudil, aby na ní byl vykonán trest a spravedlnost se naplnila. Pak
si ale svlékl košili a místo matky přijal rány bičem na svá záda …
Zástupnost je neoddělitelnou součástí
lidského života a bývá obvykle spojována s láskou. Bývá to láska mateřská,
otcovská, která motivuje rodiče, aby rozhodovali jménem svých dětí. A Bůh toto
respektuje, vždyť on sám je autorem přirozeného řádu, kdy děti existenčně
závisí na péči a lásce rodičů. Jen proto je možné křtít malé děti, když víra
rodičů a víra společenství místní církve zastoupí jejich víru. Zástupnost
uznává i světské právo. Když dítě dědí, správcem tohoto majetku až do
dospělosti bývá určen jeho poručník. V monarchii když zemře panovník a
dědic není plnoletý, vládne jeho jménem určený správce - regent. Rodiče mají být v otázce
víry také takovými regenty víry dítěte. Až dítě dospěje do schopnosti
samostatného uvědomělého vztahu (což bývá poměrně brzy), ujímá se samo správy
svého dědictví - daru věčného života.
Ale zpátky k pokladu víry. Apoštol
Pavel nám dává zářivý příklad v následování Kristovy lásky k bližním.
Je si plně vědom své odpovědnosti za ty, které mu Bůh svěřil, plně vědom svého správcovství jemu svěřených „dětí“. (Kol 1,24-25) Nyní se tedy raduji ve svých
utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro
jeho tělo, jímž je církev. Jejím jsem se stal služebníkem,
vzhledem ke správcovství, jež mi bylo pro vás dáno od Boha, abych naplnil Boží
slovo.(Ř 12,1) Proto vás vyzývám, bratři, pro Boží milosrdenství, abyste
vydali svá těla jako živou oběť, svatou a příjemnou Bohu, skrze vaši
rozumnou službu. (1 Kor 9,27) Raději své tělo tužím a podrobuji do služby,
abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
Mimo apoštola Jana, všichni ostatní
apoštolové zemřeli mučednickou smrtí za nepředstavitelných bolestí. Potřebovali
snad to své utrpení pro sebe? Vždyť přece i tak žili svatým životem! Nebo snad toto
utrpení bylo zbytečné, jaksi navíc? Svatý Polykarp ve svých 86 letech byl postaven na hranici k upálení.
Když se od něho plameny odkláněly a odmítly ho strávit, polili ho vojáci
olejem, aby lépe hořel! Dovedete si někdo představit, co to byla za bolest?
Apoštol Pavel byl pro víru sťat, Petr ukřižován. A tak bychom mohli pokračovat
až do dnešních časů. Maxmilián Kolbe – kněz v koncentráku, dobrovolně
zastoupil otce rodiny a nechal se místo
něho popravit. Všichni tito lidé žili svatými životy a byli by určitě spaseni i
bez tohoto utrpení, bez této oběti, ale jim záleželo více na záchraně ostatních, než na sobě.
Mají nyní právo toto své utrpení nabídnout na smazání trestu někoho jiného, aby se
spravedlnost naplnila a přesto zvítězila láska? Chápete už, co to znamená vládnout spolu s Kristem?
A dostali jsme se k pokladu
církve, který byl vytvořen utrpením Krista a svatých mučedníků. Římský biskup
je správcem církve a proto na základě moci svazovat a rozvazovat vyhlašuje
podmínky „hospodaření“ s tímto pokladem, podmínky získání odpustků. Oběť v lásce
za jiné je stěžejním sloupem křesťanství. Takové oběti se však člověk musí postupně naučit,
musí do ní dorůst, to nikomu nespadne jen tak do klína. Musí se to v životě „trénovat“ , podrobovat tělo do služby. Spojovat modlitbu s půstem. Aby člověk dorostl k velkým věcem,
musí se nejdřív naučit dokázat si odříct
věci malé. Opravdové lásce se člověk učí, ta vyžaduje oběti, námahu a často i
utrpení. Žádný člověk není ostrov. Jsme
společenství a neseme do jisté míry i odpovědnost za druhé. Máme kráčet k Bohu společně a ve vzájemné lásce. Stát se jednou po naší smrti součástí "oblaku svědků" v Kristu. Dokážeme za druhé
zaplatit jejich dluhy, vzít jejich trest na sebe? Měli bychom to dokázat, pokud
si říkáme křesťané. Kristus přece právě toto pro nás učinil a my ho máme ve
všem následovat. Nebo jsme jen „papíroví“ křesťané, takoví, kteří sem chodí jen mlátit
prázdnou slámu?
|
Podobná témata
|
|
Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:15:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Dokážeme za druhé
zaplatit jejich dluhy, vzít jejich trest na sebe? Měli bychom to dokázat, pokud
si říkáme křesťané. Kristus přece právě toto pro nás učinil a my ho máme ve
všem následovat. Nebo jsme jen „papíroví“ křesťané, takoví, kteří sem chodí jen mlátit
prázdnou slámu?
Díky Bohu, že nedokážu vzít cizí trest na sebe a že už nejsem součástí té ohavnosti, ve které jsem léta žil když jsem se o něco takového naprosto nesmyslně pokoušel.
Křesťané mají na tuto věc poněkud jiný pohled. Spolu s proroky a apoštoly říkáme, že za lidi zemřel Ježíš a v Ježíši Kristu je moc dostat se ze zlého, že on je ten, kdo nesl náš trest. To není prázdná fráze a duchovní placebo, ale realita, kterou když kdokoliv uchopí, dostává místo smrti život.
Účetní představa, že někdo z lidí žil svatý život tak, že dal Bohu za svoje hříchy dostatečné zadostiučinění a ještě nějaký kousek zisku zbývá pro druhé lidi je pro nás rouhání proti Bohu a jeho slovu. Pokud žijeme dobrý a čistý život, máme pro něj jiný druh motivace, než dát Bohu zadostiučinění za svoje hříchy a za hříchy jiných lidí.
Pokud jde o záchranu života a zástupnost "svatých" či "spravedlivých" lidí za druhé, věříme spíše Božímu slovu, vyučování proroků a apoštolů.
Pokud křesťané uvěří, je pro ně dost běžné, že poslouchají Boha a žijí to, do čeho je Bůh povolává. Bůh také povolává lidi jako apoštoly či evangelisty: Lidi, kteří mají širokou působnost a jdou s evangeliem velmi daleko. Mnozí z nich zemřou nebo zemřeli krutou smrtí, často právě od římanů, podobně jako první křesťané. Ale ani jeden z nich nezemřel aby dal zadostiučinění Bohu za jiné lidi: Po smrti a vzkříšení Ježíše Krista to není třeba.
|
Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:44:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Díky Bohu, že nedokážu vzít cizí trest na sebe a že už nejsem součástí té ohavnosti"...
(Galatským 6,2) NESTE BŘEMENA JEDNI DRUHÝM A NAPLŇTE TAK KRISTŮV ZÁKON.
(Gal 6,9-10) V konání dobrého pak nepolevujme, neboť v patřičný čas budeme
sklízet bez ustání.
A proto, dokud máme čas, dělejme dobře všem, a zvláště
členům rodiny víry.
|
]
Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:56:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Amen. Přesně to máme dělat.
O tom jsem ti psal pokud jd o smlouvu: Když lidé žijí spolu, je dobře, když se každý drží svých kompetencí, dělá to co má dělat a nevymýšlí co be měl dělat jiného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:24:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já ti zástupnost z Písma doložím. Kristus nás zastoupil, i křesťané se navzájem mohou zastoupit jeden za druhého.
Budeš se za druhého modlit a on se obrátí (přestože se on sám za to nemodlil).:
(1 j 5,14-16) A toto je ta smělá důvěra, kterou máme k němu, že o cokoli
bychom prosili podle jeho vůle, slyší nás.
A víme-li, že nás slyší, když o cokoli prosíme, víme, že
prosby, které jsme mu předkládali, máme naplněné.
Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který
není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm,
kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil
za ten. (Jk 5,16) Vyznávejte jedni druhým svá provinění a modlete se jedni
za druhé, abyste byli uzdraveni. Vroucí modlitba spravedlivého
zmůže mnoho. (2 Tes 1,11) Proto se také za vás stále modlíme, aby vás náš Bůh uznal za
hodné tohoto povolání a mocně naplnil každý dobrotivý záměr i
každý skutek víry. (Kol 4,3-4) Modlete se přitom i za nás, aby nám Bůh otevřel dveře slova k
mluvení o Kristově tajemství (pro něž jsem právě ve vězení),
abych je vyjevoval tak, jak o něm mám mluvit.
(Ef 6,19) Modlete se i za mne, aby mi bylo dáno slovo, když otevřu
ústa, abych směle oznamoval tajemství evangelia.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. leden 2011 @ 20:19:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já proti zástupnosti nic nemám. Vím, že Ježíš za nás zemřel, vím, že se máme modlit za druhé lidi, vím, že máme druhým pomáhat a starat se o druhé. To se také mezi křesťany děje, je to běžné. Tam, kde jsou jen prázdné nábožné fráze je naopak lhostejnost a lidé se obrací k virtuálním vztahům k lidem na onom světě místo reálných vztahů tady na světě, tak jak to učí Ježíš i apoštolové.
Zastupitelnost má určité meze.
Třeba za manželku můžu vyndat nákup do lednice, umýt nádobí, vyprat prádlo, uklidit kuchyň, zrýt zahradu... Když za ní budu chtít podepsat nějaký papír do firmy, musím mít od ní plnou moc, jinak by byl můj podpis k ničemu. Ale když budu chtít za ní rodit, zastoupím jí fakt jen těžko.
Stejně je to s tou hloupou domyšlenkou časných trestů, očistce, odpustků a mší vzniklých jako slušný MLM bussines pro financování tzv. "církve". Celá ta věc vychází z klasické pohanské představy hříchu, zloby bohů a lidských zástupných obětí, jen je natřena "křesťanským" nátěrem a okořeněna "křesťankými" pojmy a zdáním. Vychází z naprosto ujeté představy trestů ve stylu "krádež -> 300 dnů trestu, smlilstvo -> 600 dnů trestu" atd a následné náhrady těch trestů penězi nebo trestem, který "odnese" jiný člověk.
Písmo a učení apoštolů je v tomhle nekompromisní. Trest za hřích není pár dní kriminálu, ale smrt. A tu smrt, ten trest za náš hřích, za nás nesl Ježíš Kristus, Bůh v těle. Nikdo ho v tom nemohl zastoupit, on byl jediný, kdo mohl něco takového udělat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. leden 2011 @ 08:23:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odpověď rozvádím v dalším článku.
|
]
|
|
Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:25:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hezký článek, poučný. Je dobré znát všechny ty římskokatolické hereze, abychom se jich ve všech podobách vystříhali.
Jinak samozřejmě Kristova církev žádný takový poklad nemá. Ani nic takového nepotřebuje. Ježíš Kristus je dostačující poklad, ze kterého mohou všichni čerpat bez omezení.
Takovéto smýšlené poklady potřebují ti, co milost pravdy v Ježíši Kristu nepoznali a nepřijali.
|
Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:56:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jinak samozřejmě Kristova církev žádný takový poklad nemá."... ???
Opravdu nemá? Zřejmě tomu "rozumíš" ještě o cosi víc, než sám Pán Ježíš:
(Mt 19,21) Ježíš mu řekl: "Pokud chceš být dokonalý, jdi, prodej svůj
majetek, dej ho chudým a budeš mít poklad v nebi. A pojď,
následuj mě."
(Lk 12,33-34) Prodávejte svůj majetek a dávejte milosrdné dary. Udělejte
si měšce, které nestárnou, nehynoucí poklad v nebi, kam zloděj
nepřichází a kde mol neničí.
Vždyť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce."
(Př 21,13) Kdo dělá, že neslyší volání ubožáka,
nebude vyslyšen, až bude volat sám.
(Mt 6,19 - 21) "Nehromaďte si poklady na zemi, kde je ničí mol a rez a
kde zloději vykopávají a kradou,
ale hromaďte si poklady v nebi, kde je mol a rez neničí a
zloději nevykopávají ani nekradou.
Vždyť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce. (Mt 13,52) Řekl jim tedy: "Proto je každý učitel vyučený o nebeském
království podobný hospodáři, který vynáší ze svého pokladu
nové i staré věci."
|
]
Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:28:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten poklad vaší církve vznikl tím, že jste prodávali majetky? Tak v tom případě je ten váš poklad v nebi nulový, vy jste ty majetky hromadili (častokrát konfiskacemi a podobnými podvody) zde na zemi, nikoliv rozprodali a opustili. Stačí se rozhlédnout, jak vypadají vaše chrámy a kostely.
|
]
Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:30:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano,
ty zas dneska děláš Bohu pro změnu účetního?
Farizeus se postavil a takto se sám pro sebe modlil: 'Bože,
děkuji ti, že nejsem jako ostatní lidé, vydřiduchové,
nespravedliví, cizoložníci, nebo i jako tento
celník.
Postím se dvakrát do týdne, desátky dávám ze všeho, co
vlastním...'
|
]
Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:58:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Ano, Ježíš Kristus je poklad, ale já nechápu, proč neposloucháte jeho Slovo. Můžeš mi to nějak přiblížit? |
]
Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:00:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co ti mám přiblížit?
|
]
Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:08:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Proč nečerpáte z toho pokladu? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:10:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z kterého pokladu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:14:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Jinak samozřejmě Kristova církev žádný takový poklad nemá. Ani nic takového nepotřebuje. Ježíš Kristus je dostačující poklad, ze kterého mohou všichni čerpat bez omezení.
No proč neposloucháš to, co říká Pán Ježíš? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:32:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ptal jsem se, z kterého pokladu |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:36:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano z pokladu Pána Ježíše - to je přece dostačující poklad. Pána Ježíše máme poslouchat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:41:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No já myslel, že mluvíš o tom neexistujícím pokladu, o kterém mluví oko.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:45:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmanu mluvím o tom, že neposloucháš Pána Ježíše. Mluvíš tu a katolických herezích. Proč se ponižuješ? |
]
Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:50:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kde mám mluvit o katolických herezích? Proč se ponižuji? Máme se ponižovat. Kdo se ponižuje, bude vyvýšený.
|
]
Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:53:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano
Je jedna Bible, jeden je Bůh a Pán Ježíš říkal, že máme být v jednotě. Kde je to v Bibli napsáno, víš.
Tak proč ponižuješ bratra, který se klaní Bohu a Ježíš je jeho Spasitel? Není ti trapně? |
]
Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:58:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kterého bratra ponižuji a čím? Pojmenování herezí pravým jménem je začátek vysvobození lidí z herezí, nikoli jejich ponižování.
|
]
Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:02:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Když říkáš, že znáš Pána Ježíše, tak víš že On je CESTA, PRAVDA A ŽIVOT.
To se má nést lidem a ne nenávist, pomluvy a zášť.
Nejsi pravdivý jestli nenávidíš bratra, který věří a modlí se ke stejnému Bohu, jako ty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:09:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Miluji Cestu, pravdu i život.
Proto upozorňuji na ta démonská a heretická učení, která lidi, mé bližní od té Cesty, pravdy a života svádějí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:16:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Ty označuješ toho, kdo se drží Pána Ježíše za ruku za heretika a učení Pána Ježíše za démonské? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:21:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, to jsi nějak nepochopila Jaelo.
Učení Pána Ježíše neoznačuji za démonské a toho, kdo se drží Pána Ježíše za ruku za heretika neoznačuji.
Za démonské označuji to, co je k učení Pána Ježíše vymýšleno a přidáno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:28:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kdo z nás dvou tady tvrdil, že Kristova církev žádný takový poklad nemá? Kdo z nás dvou si tedy vymýšlí?
"Nehromaďte si poklady na zemi, kde je ničí mol a rez a
kde zloději vykopávají a kradou,
ale hromaďte si poklady v nebi, kde je mol a rez neničí a
zloději nevykopávají ani nekradou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:34:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
nesnaž se pod Boží slovo zašít tvé hnusné, odporné hereze. Je mi z toho na blití.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:47:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Snad někdy dorosteš do stavu dokázat si čestně přiznat svou pitomost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Pondělí, 17. leden 2011 @ 10:42:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Pros Ducha svatého o dar rady |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pondělí, 17. leden 2011 @ 10:47:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U Rosmana už se stalo a stále děje, ale ty máš nějaké zaseklé spojení. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: helena v Pondělí, 17. leden 2011 @ 16:52:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no kdyby jen to, nejpitomější jsem tu sice hlavně já, ale tohle se fakt vydržet NEDÁ, to je takový otřes, prosím krmte to senem, ať to neslyším, díky vřelé |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolické hereze (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 08:33:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Heluš Brzo začne jaro a poroste tráva, proběhneš se po zeleném, neboj. |
]
|
|
Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 16. leden 2011 @ 17:50:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ahoj OKO
píšeš: Pokusím se vystihnout podstatu tohoto tématu, která spočívá v lidské zástupnosti a je samou podstatou křesťanství. Kdo popírá tuto možnost zástupnosti jednoho člověka jiným, popírá zároveň i Kristovu zástupnou oběť za nás za všechny...
...snažíš sa nám dokázať že Kristova obeť nie je dostatočná a preto cirkev má v depozite ďalšie dobré skutky a utrpenie ktoré vylepšujú priemer a snáď raz Otec nebeský bude spokojný...toto všetko vyvrcholí tým, že panenka Mária samozrejme má najväčší podiel na spáse keď čoskoro bude spoluvykupiteľka...zatiaľ je len spolutrpiteľka...
zmanipuloval si tri biblické citáty. R 12,1 Kol 1, 25 hovoria o Pavlovom správcovstve cirkvi, a o vydávaní seba Bohu namiesto vydávania sa hriechu...čo nemá nič s ,,ľudskou zástupnosťou,,..
...snáď nie je treba pripomínať to že Kristova obeť je plne dostačujúca k našemu spaseniu...len na ukážku napr.:
Rímskym 3:24 ale ospravedlňovaní sú zadarmo z Jeho milosti skrze vykúpenie v Kristovi Ježišovi, Efezským 2:8 Lebo milosťou ste spasení skrze vieru. A to nie sami zo seba; je to dar Boží; 9 nie zo skutkov, aby sa nikto nechválil. Galatským 2:16 vediac, že človek nebýva ospravedlnený zo skutkov zákona, ale vierou v Krista Ježiša, aj my sme uverili v Krista Ježiša, aby sme boli ospravedlnení z viery v Krista, a nie zo skutkov zákona, pretože zo skutkov zákona nebude ospravedlnený nikto.
...bibliu musíme vykladať bibliou... tvoje tvrdenie že človek musí ku Kristovým zásluhám pridať svoje je v protiklade s písmom...ako jediný argument (okrem katechizmu) prikladáš Kol 1,25...kde Pavel hovorí o prenasledovaní cirkvi a utrpení cirkvi...je jasné že ten kto útočil na cirkev akokeby útočil priamo na Boha...
Zachariáš 2:12 Lebo takto vraví Hospodin mocností, ktorého sláva ma poslala k národom, čo vás vykorisťovali: Kto sa vás dotýka, dotýka sa zrenice môjho oka.
2 Timoteovi 3:12 A všetci, ktorí chcú pobožne žiť v Kristovi Ježišovi, budú prenasledovaní,
...to ale neznamená že utrpenie cirkvi nám sprostredkuje spásu...najväčšou urážkou Boha je neuznať dostatočnú Kristovu obeť a spasiť sa svojim úsilím...už chápem prečo zvesť o kríži bola pre niektorých židov a dnes katolíkov pohoršením a bláznovstvom...
ivanp
|
Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 18:13:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abys mohl vystihnout podstatu něčeho, musel bys ji sám nejdřív pochopit. A to se ti zatím nepodařilo. Proto je veškerá tvá argumentace scestná a týká se čehosi úplně jiného.
Já nijak nezpochybňuji dostatečnost Kristovy oběti, to je nesmysl!
Problém je úplně jinde. Tak, jako nás Kristus zastoupil svým utrpením - i my máme přece jednat stejně, abychom se mu připodobnili. To patří mezi ty skutky, které pro nás Otec nebeský připravil (Ef 2,10).
Podílet se na Kristově utrpení je výsadou křesťana, vyznamenáním, nikoli "zaplátováváním nedostatečnosti oběti Krista".
A jakže vykládáš smysl tohoto?
Nyní se tedy raduji ve svých
utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro
jeho tělo, jímž je církev...
|
]
|
|
Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 16. leden 2011 @ 19:45:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bude dobře uvést obvyklou víru ŘK: Papežská encyklika "Caritas". Láska není pouze činem jednoho věřícího, ale láska Boží se má vyjádřit
také jako jednání církevního společenství. „Také Církev jako komunita
musí projevovat lásku. Důsledkem toho je, že láska potřebuje také
organizaci jako předpoklad řádné komunitní služby“. Na
počátku byli učedníci vytrvalí v apoštolském učení, ve společenství
lámání chleba a modlitby (Sk 2,42). Společenství, o němž se hovoří, je
vklad věcí do společného vlastnictví, díky čemuž neexistovalo rozdělení
na chudé a bohaté. Sedm diákonů bylo vybráno právě proto, aby se
zhostili charitativního úkolu prvotní církve (srov. Sk 6,5-6). V
dějinách církve má služba lásky k sirotkům a vdovám, vězněným, nemocným a
potřebným stejnou váhu jako vysluhování svátostí a ohlašování evangelia. Svatý otec uvádí konkrétní příklady této služby caritas
od sv. Justina, Tertulliana, Ignáce z Antiochie, věnuje se diakonii,
která vzniká v Egyptě od počátku 4. stol. a která v jednotlivých
klášterech má svou podobu jako instituce zajišťující pomoc a služby
potřebným. Tyto diakonie jsou dokumentovány také v Neapoli, Římě a
jinde. Právě v Římě přisuzuje tradice diákonovi sv. Vavřinci (r. 258),
že na výzvu pohanských vládců, aby předložil společné jmění komunity,
přivedl chudé s tím, že to je pravý poklad církve. Odtud Svatý otec
vyvozuje dva závěry: První: „Nejhlubší povaha církve se vyjadřuje v
trojím úkolu: ohlašování Slova (kerygma-martyria), slavením Svátostí
(leiturgia), službou lásky (carita-diakonia).“ A druhý: „Církev je
rodinou Boží ve světě. V této rodině nemá být nikdo, kdo trpí nouzí.“ Proto se musí láska církve rozšířit také za hranice
vlastní víry, na celé lidstvo.
Definice odpustků Odpustek je odpuštění časného trestu od Boha za hříchy, odpuštěné již co do viny (ve svátosti smíření). Odpuštění
získává řádně disponovaný věřící po splnění stanovených podmínek skrze
činnost církve, která jako služebnice vykoupení autoritativně rozděluje a
přivlastňuje z pokladu zadostiučinění Krista a svatých. (kán. 992 CIC) Smyslem odpustků není pouze pomoci věřícím odčinit tresty za hřích, ale také povzbudit je ke skutkům zbožnosti, pokání a lásky.
|
]
Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 16. leden 2011 @ 20:24:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ahoj Oko... ...to je sranda že o odpustkoch a očisci hovorí až papežská encyklika ale písmo o tom diskrétne mlčí...kto vie prečo?
PŮVOD, VÝVOJ A ÚČEL TÉTO DOKTRÍNY.
Idea očistce, smyšleného místa konečného očištění, byla "objevena" papežem Řehořem Velikým, v roce 593. Takový byl odpor proti přijetí této doktríny (jelikož šla přímo proti Písmu!) že to trvalo téměř 850 let, než se stala Katolickou doktrínou! Přijal ji teprve Florentinský Sněm v r. 1439. Žádná jiná doktrína nezvětšila tolik moc církve a také žádná ji nepřidala tolik příjmu! Do dnešního dne visí hrozba očistce nad Katolíky, kteří proto dávají a dávají dary církvi, aby jim pomohla - co nerychleji opustit toto místo utrpení.
Řím slibuje, že člověk eventuálně bude z očistce propuštěn a vejde do nebe, pakliže všechna nařízení církve budou dodržená. Přesto však církev nebyla nikdy schopná definovat, kolik času ten či ta musí v očistci strávit a o kolik se doba muk zkracuje tím či oním darem, mší či modlitbou za duši v očistci.
Je totální pošetilostí uvěřit v nějaké propuštění z utrpení církvi, která není ani schopná definovat, jak dlouho tam musí jeden strávit za každý hřích, nebo o kolik se pobyt zkracuje tím či oním rituálem, nebo sumou peněz darovanou církvi. Přes to všechno jsou církvi nabízeny dary a velké částky odkazují lidé v posledních vůlích (vzpomeňte si na Jindřicha VIII.) na mše sloužené v jejich prospěch. Tento proces se nikdy nezastaví - stále nové a nové mše je zapotřebí odsloužit.
Sněm Trentský, Vatikán II. a následný "Code of Cannon Law," obsahuje mnoho složitých předpisů jak aplikovat zásluhy živých - a hlavně mše - na mrtvé k očistě jejich hříchů a ke zkrácení jejich doby pobytu v očistci:
Církev nabídne Nejsvětější Svátost (oběť) za mrtvé tak, aby mrtví dostali pomoc modlitbami, a živí útěchu v naději.. Mezi mšemi za mrtvé je pohřební mše ta nejdůležitější.
Mše za mrtvé může být sloužena v té chvíli, kdy zpráva o smrti je přijata. (Flannery)5
Hlavním architektem této hrůzně falešné - ale nesmírně ziskové doktríny, byl augustiánský mnich jménem Augostino Trionfo. V čase jeho života (14. století), papežové vládli jako absolutní vládci nad nebem i zemí. Jejich mocí odmítnout či přijmout (Matouš 18:18) nejenom že dosazovali a sesazovali krále ale lidé věřili, že mohou - z vlastní vůle - otevřít či zavřít vstup do nebe. Genius Trionfův tuto autoritu ještě zvětšil o další, třetí oblast, na příkaz papeže Jana XXII. Von Dolliger vysvětluje:
Bylo již řečeno dříve, že moc Náměstka Božího se vztahuje na dvě říše, pozemskou a nebeskou. Od konce třináctého století byla přidána říše třetí, která byla přiřknuta papežovi teology "Curie": Očistec.6
PROBLÉM S PODPOROU Z 2 MAKABEJSKÝCH.
Gavin píše, jak v jeho dnech, (počátek 18 století) se všeobecně učilo, že očistec má sedm podlaží. Chudí byli v tom nejnižším, kde byl oheň nejchladnější, králové v nejvyšší, kde oheň pálil nejvíce. Prý Bůh ve své dobrotě to tak naplánoval, protože králové a princové měli prostředky platit církvi více, aby dostali své duše ven, kdežto chudí méně. Gavin píše o tom jak chudí lidé, když slyšeli že jejich příbuzný, který právě zemřel, je mezi žebráky v očistci, sebrali dostatek peněz na mše, aby svého příbuzného dostali o něco výše, na hořejší poschodí. Pravda, utrpení tam bude větší, ale také bude mít lepší společnost! A tak kněží vybírali peníze, aby na jedné straně zvýšili utrpení, a na straně druhé, aby dostali chudé příbuzné z očistce ven!
Ani slovo "očistec," ani jakákoliv podobná myšlenka se v Bibli nevyskytuje! Ani Kristus neučinil jednu jedinou narážku v tomto směru! Katolický apologet Keating přiznává, že tato doktrína "není explicitně v Písmu vyjádřena." (Karl Keating, "Catholicism and Fundamentalism: The Attack on "Romanism" by "Bible Christians," 1988)7 Jediný verš, který je na obranu očistce vždy citovaný je z Apokryfní literatury: "Je svatá a záslužná myšlenka modlit se za mrtvé aby mohli být uvolněni ze svých hříchů" (2 Makabejští 12:46)
Máme tři základní problémy s tímto veršem. Za prvé, není ani jeden příklad v Bibli modlitby za mrtvé! Písmo jasně říká že "je souzeno člověku jednou zemřít a potom soud." (Židům 9:27) Po smrti je na modlitbu pozdě - vše co následuje je soud. Proto tento verš je v kontradikci s Biblí.
Za druhé: Ti, o kterých je zde řeč, byli modloslužebníci: "Ale pod tunikou každého z nich nalezli amulety zasvěcené modlám z Jamnie, které Zákon Židům nosit zakazuje. (2 Makabejští 12:40) Modlářství bylo smrtelným hříchem a - podle katolické doktríny by skončili ne v očistci ale v pekle, ze kterého není propuštění. Tím celý návrh se za ně modlit byl rouháním a ztrátou času - těžko nějaká báze pro založení doktríny.
Konečný argument: Sama kniha Makabejští prohlašuje že v tom čase nebylo proroků a tak Boží inspirace skončila: "Takové kalamity nebylo v Israeli od doby co prorokové přestali mezi lidem." A opět: " Židovský lid a jejich kněz udělali následující rozhodnutí. Šimon zůstane stálým vůdcem a veleknězem, dokud se neobjeví pravý prorok." A tak obě knihy "Makabejští," mohou být považovány v nejlepším za historický záznam - v žádném případu za Písmo! A tak nemůže nikdo podporovat žádnou doktrínu z takového zdroje. Není divu, že je v kontradikci s Biblí!
DALŠÍ VÁŽNÝ PROBLÉM S OČISTCEM.
Doktrína očistce chybuje v dalších směrech. Zapomíná, že jsme urazili nekonečnou Boží spravedlnost. Jakub říká, že i ten nejmenší hřích dělá hříšníka. Proč? Protože každý hřích je vzpourou proti Bohu, která separuje člověka od Boha na věčnost. My jsme konečné bytosti, které nemohou zaplatit nekonečnou pokutu, kterou Boží spravedlnost vyžaduje. A proto není únik před peklem, kde hříšník musí na věka trpět. Vykoupit se z hříchů vlastním utrpením není tudíž možné.
Jistě, Bůh by mohl pokutu zaplatit - ale to by nebylo správné, protože není jedním z nás... A tak se Bůh stal člověkem. Tím že byl a) člověkem bez hříchu a b) Bohem v jedné Osobě, Kristus byl schopný uspokojit požadavky své vlastní spravedlnosti tak že "aby kdokoliv v Něho uvěří nezahynul, ale měl věčný život." (Jan 3:16) Jediné očištění od hříchu přichází jako dar z Boží milosti - každý pokus si zasloužit či odpracovat znamená odmítnutí Boží nabídky milosti nehodným hříšníkům. Kromě toho, myšlenka že ještě nějaké utrpení zůstalo potom co Kristus zvolal na kříži "dokonáno jest," je rouhavým popřením vykoupení, které On dokonal a spásy, kterou nabízí.
V učení o očistci opět vidíme římský Katolicismus nepřijímá Boží nabídku spásy ale trvá na tom, že musí přidat lidskou snahu k tomu, co udělal Kristus. Přesto že Katolicismus potvrzuje, že spása je finálně skrze víru, přitom učí, že dobré skutky (které řídí v člověku Bůh) jsou nezbytné pro spásu. Znovu citujeme Vatikán II.:
Od nejdávnějších časů církve, byly dobré skutky nabízeny Bohu za spásu hříšníků, modlitbami a dobrými činy svatého lidu byl kajícný hříšník omyt, očištěn, a vykoupen. Následujíce v Kristových šlépějích ti, kteří v Něj vždy věřili - nesli své kříže, aby zaplatili za své vlastní hříchy a za hříchy jiných, aby pomohli svým bratrům získat Boží spásu.. (Flannery)8 ivanp
|
]
Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Neděle, 16. leden 2011 @ 22:04:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nečetl jsem tvůj komentář celý, ale dovolím si upozornit, že odpustky nečinily majoritní příjem církve. To hlásá jen protikatolická ideologická mašinérie.
Očistec není o strašení, ale o naději. Protože kdo je v očistci, ten již s jistotou příjde do nebe. Strašení očistcem je tedy poněkud neefektivní.
Nemám dost času na to opravovat bod po bodu historické nepřesnosti a upozorňovat na čistě ideologické informace, snad jen pokud by byl vysloveně zájem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 11:50:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | očistec-peklo je o naději, můj ty tondo kolenatej... a Ty nám tu chceš vysvětlovat historické nepřesnosti, no nazdar to je tedy něco |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Čtvrtek, 20. leden 2011 @ 09:24:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Heleno, kloudného slova se od tebe člověk nedočká. Buď mluv k věci a dokládej argumenty a fakta, nebo zanech invektivů a nepiš vůbec. Pokoj tobě.
|
]
Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pondělí, 17. leden 2011 @ 11:12:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Smyslem odpustků není pouze pomoci věřícím odčinit tresty za hřích, ale také povzbudit je ke skutkům zbožnosti, pokání a lásky ....k jediné pravé církvi a ku shromažďování jejího pravého pokladu zde na zemi, aby tento poklad se stal viditelným zhmotněním neviditelné hodnoty víry.
|
]
Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Pondělí, 17. leden 2011 @ 11:53:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, odpustky je jedním z celé řady příkladů velmi, velmi oddané, neutuchající lásky ŘKC k penězům. Taková láska se jen tak nevidí. Řkc a peníze se do sebe zamilovali již na první pohled. Jaká to milost od ďábla, že? A každý i chudý se tlačil k odpustkům. Stačilo jen zacinkat a bylo to. |
]
Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pondělí, 17. leden 2011 @ 12:30:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Didymosi, nevím, zda jsi nebyl uveden v omyl, ale princip odpustků spočíval v tom, že se lidé peněz vzdávali, nikoli, že je přijímali.
Ale máš pravdu, že lidé mají peníze velice rádi, namnoze velmi oddanou, neutuchající láskou, která se jen tak nevidí. Nebylo by pak nejlepším způsobem pokání dát jejich peníze (alespoň část) na dobročinné účely, místnímu společenství, stavbě mostů, cest, kostelů, dokonce i bránění vlasti před mohamedány? ;)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Pondělí, 17. leden 2011 @ 17:01:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | drahý bratře Didyme, nedej se obelhat, a sblajznout, to jsou všechno jen šibalské výmluvy, pravda je v samotmém slově ODPUSTKY od slova ODPUSTIT, inu NOMEN OMEN, jak jinak |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Pondělí, 17. leden 2011 @ 18:14:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahá sestro Heleno, neboj,nenechám se oblafnout. Vím moc dobře co jsou zač a jaké mají úmysly.Znám srdce katolicismu. Lidská moudrost ještě nikoho neučinila duchovně moudrým. Klidně napíšu i papeži, pokud to bude nutné. My jich varujeme, všechno ostatní už není naše starost. Svůj úkol jsme splnili. Bůh Ti žehnej milovaná sestro! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Pondělí, 17. leden 2011 @ 17:47:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, papež nemá právo co odpouštět. Bůh odpouští. Ano na vydržování tolika milenek je třeba spousta peněz. Vím dobře komu se vaši hodnostáři klaní - svému nenažranému břichu! Jaké pokání? To vidím jak neustále činíte jedno falešné pokání za druhým, protože pravé pokání neučiníte. Kde jste uschovali Pravdu? Dobře vím, jak se lidé k odpustkům hrnuli. To víme, jak jste "bránili" vlasti před mohamedány. Vlastní děti jste poslali do boje. A to jsou holá fakta. Na dobročinné účely se dává pouze z kapes obyčejných katolíků nebo od mafiánů. Je jasné, že odpustky byly a jsou, budou vždy obrovským byznysem. A ono se ty bohémské životy mnohých papežů a jejich horlivé nakupování umění a všeličeho nečím muselo zaplatit, že? Ecclesia semper reformanda est. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. leden 2011 @ 08:18:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čeho srdce plné, tím ústa přetékají.
Toto je kardinální snůška zhovadilostí, ignoramtství, hlouposti a historické negramotnosti, která vyvěrala z nitra, jako přeplněný septik.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 10:37:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vidíš Didyme, některé informace jsou nepředatelné, myslím, že ty negramoty vydýcháme, co říkáš bratře Didyme?! kdo neví, neví a vědět, asi nemá šanci-inu septik přeplněný encyklikou odněkud, který se reformovat nedá, neb je to pravý babylon a ten se jako katolicismus, komunismus, adventismus a jiné zabedněnosti musí jedině opustit včas! Reformovat ta cizí slova je MARNOST a ztráta času, příjít k Bohu bez zátěže odporných nauk a dogmat je ideál a nechat se Jím vyučit, to je ZÁCHRANA! to přeji ze srdce pro oko, tradici, Jmk a spol dalších zavedených skoro beznadějně do lidských, ďábelských nauk |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. leden 2011 @ 10:22:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oprava: ignorantství ...
..."papež nemá právo co odpouštět. Bůh odpouští."...
Bůh má právo pověřit službou odpouštět hříchy i konkrétní lidi.
(J 20,21-23) Ježíš jim tedy znovu řekl: "Pokoj vám. Jako mě poslal Otec,
i já posílám vás."
A když to pověděl, dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha
Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je
zadržíte, těm jsou zadrženy." Katastrofální, přímo obludná neznalost Písma ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 10:51:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | a ti drazí praví, pověření kdoví odkud, nám při tom odpouštění dají za TREST pár otčenášů a zdrávasů, není-liž pravda... tak to je ostudná neznalost PRAVDY |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Irena v Úterý, 18. leden 2011 @ 11:53:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Úterý, 18. leden 2011 @ 19:34:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Helena Modlitba k Bohu jako trest?
Zvláštní pojetí modlitby.
Modlitba je rozhovor s Bohem. Modlitbu Otče náš nás učil modlit Pán Ježíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Úterý, 18. leden 2011 @ 19:35:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Helena Modlitba k Bohu jako trest?
Zvláštní pojetí modlitby.
Modlitba je rozhovor s Bohem. Modlitbu Otče náš nás učil modlit Pán Ježíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. leden 2011 @ 20:04:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mě na tom šokuje ta ignorace Písma.
Já bych se v podobné situaci zastyděl, ale ty prostě úmyslně "nevidíš" a převádíš pozornost na jiné věci. Ale cožpak to jde zamaskovat? Taková neznalost Písma!
|
]
|
|
Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 08:45:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ovšem, že má církev poklad. Kdo by to popíral, popírá zároveň Písmo.
Jsme vybízeni k tomuto:
Ukládejte si poklady v nebi, kde je neničí mol ani rez a kde je zloději nevykopávají a nekradou.
Pokud někdo tvrdí, že si následníci Krista za 2000 let neshromáždili žádné poklady v nebi, pak zpochybňuje účinnost Kristovy oběti. Pokud Kristus zemřel a ustanovil církev tak mizerně, že se nikomu, ani těm nejsvatějším osobám nepodařilo přijmout evangelium a následovat ho, pak zemřel zbytečně.
|
Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 10:41:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | o jednom pokladu bych věděla, dogma r 1950, nanebevzetí panny Marie i s tělem... |
]
Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 12:13:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepleť páté přes deváté. Raději se vyjádři k tomu, co jsem napsal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Úterý, 18. leden 2011 @ 13:45:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, jako každý chlap, nejsi schopen dělat několik věcí najednou, na to jsem z domova zvyklá; a tím skutečným POKLADEM pro mě je můj SPASITEL, vem to prosím na vědomí, neb, když se budu vyjadřovat k tomu co jsi zase napsal, tak se Ti to líbit nebude, chápeš? nic opravdu nic se mi od Tebe nelíbí, protože to není od Tebe...jen Ty, jako adept skutečné SPÁSY to CHCI a to je mi líbí MOC buď zdráv |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 13:52:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když se někdo na způsob politika vyvléká z odpovědi a reaguje na něco jiného, než čeho se odpověď týkala, nejsem tak naivní, abych to nepoznal a jeho úhybný manévrh neodhalil. Pokud nechceš reagovat na to, co jsem napsal, proč píšeš reakci na můj příspěvek? Nebo snad nevíš, co chceš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Středa, 19. leden 2011 @ 06:56:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JMK, netřeba věc dramatisovat, pochopila jsem, že není vysvětlováním rozumově se pohnouti z místa, Ty jsi nikdy řádně, z mého pohledu neodpověděl, takže oboustraný komunikační kanál je ZAVŘENÝ! Snad opravdu nejsi Jaela, která komunikaci, ani nikdy nenavázala, přes veškerou snahu všech, co sem chodí a mele svou a jen tu jedinou! a proto nemá smysl s ní mluvit! Ber to prosím, jen jako příklad problému! Mlácení prázdné slámy je, když já odpovím a Ty nevíš, že jsem odpověděla! To je velice beznadějná situace a politiku a politiky do toho prosím nepleť! S credem to bylo a je také takové nesdělitelné, jako se všemi ostatními body katolické věrouky i s pokladem, který máme v nebesích; Dokonce musíme překonávat odpor o tom se vůbec dohodnout, že katolická věrouka vůbec existuje... S Okem jsem na tom o mnoho lépe, tam jsme to i při vzájemném nesouhlasu hodně překonali a u něho čtu skutečný zájem a proces poznávání v akci, nech mu tímto Pán nadále žehná a pomáhá! Zkrátka moje odpoivědi Tobě se vždycky týkají problému a Ty, to ani nepoznáš, takže máš snad nějaký konstruktivní návrh a k věci? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 19. leden 2011 @ 08:09:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak mi to prosím vysvětli, jak poklad, který si věřící podle Písma shromažďují v nebi, souvisí s vyhlášením dogmatu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Středa, 19. leden 2011 @ 09:37:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jednoduše, poslali jste o své vůli někoho v těle do nebes i když tam dávno byl v duchu, tak je snad jasný, že dělat taková církevní dogmata /ta nejsou o ničem, ale o něčem/ je nejen scestné, ale přímo trestuhodné |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 19. leden 2011 @ 09:42:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opět si mi neodpověděla na otázku. Jak souvisí správnost nějakého dogmatu (což je jiná otázka) s poklady, které si věřící shromažďují v nebi a o kterém jsem psal? K tomu něco máš? Připadám si jak u Cimrmanů...no jo, poklady v nebi, ale jmelí! Všimli jste si, co se letos urodilo jmelí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Středa, 19. leden 2011 @ 10:27:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | kde je POKLAD váš, tam je i vaše srdce; jdi a prodej svůj statek a budeš mít POKLAD v nebi; zatím je Tvůj katolický POKLAD ve LŽI a v mnoha LŽÍCH Cimrman je humorný frajer, ale Tvůj poklad "pravdy" tedy žádná sranda není |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 19. leden 2011 @ 11:51:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty sis z toho neodpovídání udělala sport, že?
Jediná lhářka si tu zatím ty, protože katolický poklad je v Kristu Ježíši a v jeho následování.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: helena v Středa, 19. leden 2011 @ 12:13:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | POKLADY skládají z NÁTISKU a LOUPĚŽE na palácích svých, to už zapsal a věděl prorok AMOS! Ty následuješ evidentně dogmata a creda a pravdu proto můžeš ignorovat, že ano? a nebuď drzý, buď tak laskav, s díky a zdar |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poklad církve. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Středa, 19. leden 2011 @ 16:24:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Heleno buď klidná, v drzosti a všem negativním vedeš a ještě se samolibě obdivuješ, když už tě jiní neobdivují. |
]
|
|
|
|