Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116544713
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Slovníček křesťanských pojmů
Vloženo Úterý, 03. září 2002 @ 08:23:16 CEST Vložil: Stepan

Misie poslal Spuntik

  Slovníček křesťanských pojmů pro mnohé návštěvníky, kteří nejsou křesťané, je hodně křesťanských pojmů, zde používaných, nesrozumitelných. Snad vám tento malý slovníček bude nápomocen v orientaci o čem je řeč. :-) Amen: Slovíčko, které má někdy význam "konec", jindy význam "tak jest" nebo "souhlasím", "to je pravda". Agapé: Řecký výraz pro lásku, která není závislá na vzhledu, sympatii, přijímající každého takový, jaký je. Agapé je Boží láska, ke které se lidé více či méně blíží nebo oddalují.

Bůh: Můj stvořitel, můj přítel, můj otec, se kterým chci rozvíjet svůj vztah, ať už se na to ostatní koukají skrze prsty. Lidé mě zklamali, Bůh ještě ne. Bůh je láska, cesta, život, vzkříšení, pravda. Démoni: Služebníci satana. Patří k nim i lidi, kteří jim slouží, protože páchají ničemnosti: Krádeže, vraždy, podvody, lži, klamání, distribují a podporují drogy, teroristy, fašismus i lidé, kteří úmyslně zamlčují nebo mění pravdu o Bohu a o světu, takže druzí kvůli nim chodí ve tmě špatností. Hřích: Všechno špatné, co člověk dělá Bohu, ostatním lidem, co je proti láskou k Bohu, k bližním. Hříchem je také nevěřit Bohu a tomu, co řekl. Chcete ve svých špatnostech zůstat nebo se polepšit? Hříchem je i např. promarněný čas... nebo zarmoutit druhého člověka, být druhým ke škodě (usilujte být druhým k užitku a ne ke škodě a trápení). Láska: Láska mezi dvěma lidmi a bytostmi, jedná se o blízký a hluboký vztah, plný pochopení, pomáhání si navzájem, nehledění sobecky jen sám na sebe. Láska je v dávání, aniž bychom čekali odměnu, odplatu nebo vrácení i s úroky. Láska je ujmout se opuštěných, poskytnout jim přístřešek, potěšovat ztrápené a prožívat s nimi jejich utrpení. Láska je nejvetší ze všeho, co jsem na světě poznal a hodnota skutečné Boží lásky přesahuje hodnotu celého vesmíru se vším, co je v něm. Modlitba: Osobní rozhovor člověka s Bohem, počítač není schopen se upřímně modlit, protože opakuje jen to, co se naučil. Naše modlitby by měly být od srdce - maximálně upřímné. Něco jako vylévání svého srdce. Na modlitbu nepotřebuji ani mobil, ani vysílačku, telefon, jen tiché klidné místo, kde mě nikdo neruší. Podle Bible jsou správné modlitby k nebeskému Otci, modlitby ke svatým, Marii, andělům, démonům, satanovi jsou ohavností - modlitby ne ke stvoření, ale ke stvořiteli. Příklad upřímné modlitby: "Jestli Bože jsi, tak se mi dej poznat." - nic těžkého. Nebe: Místo, kde jsme blízko Bohu. Již zde na Zemi můžeme zažívat Boží blízkost, nemusíme čekat až na svou fyzickou smrt a vzkříšení. Odpuštění: Odpuštění hříchů je jako roztrhání papírů, na kterých byly zapsány naše dluhy. Jsme čistí, nedlužíme již nic, nemusíme mít již výčitky svědomí. Místo toho můžeme žít jako Ježíš, jak nejlépe umíme. Peklo: Odporný stav člověka, když je daleko od Boha, tak daleko, že se až trápí. V tom případě mu pomůže jedině se k Bohu přiblížit a prosit Boha, aby se dostal k němu a jeho lásce, pokoji a požehnání. Člověk v pekle zažívá jen Boží hněv a není to nic krásného. Pokoj: Pokoj může dát jen Bůh. Je to něco charakteristické pro věřící lidi, že je okolnosti zde na Zemi nerozhází a nevyvedou z míry a nic je nevytočí, vždy s klidem, i když ostatní by již dostali infarkt. Satan: Oponent, nepřítel Boha, hrající na druhé straně šachovnice s lidma proti jejich vůli, někdy i s těmi, kdo neznají pravdu. Vysvobození je možné skrze přijetí Ježíše Krista jako spasitele, skrze oběť Ježíše Krista, když za lidstvo zemřel. Soud: Boží soud = rozhodně to není něco jako veliká komise, ale spíše hodnocení našeho života a co jsme dělali během našeho života, ničemnosti nebo jsme pomáhali druhým, aniž bychom čekali odměnu? Soud je také v tom, jak jsme promrhali čas zde na Zemi, jaký nám zde byl vyměřen. Představuji si Boží soud jako testy morálky a poctivosti nově přijímaných lidí. Být na vysoké úrovni morálky - to je nutnou podmínkou proto, abychom se mohli dostat do nebe. Jistotou, abychom se dostali do nebe je následování Ježíše svým životem, tj. žít jako Ježíš, jak nejlépe to dokážeme. Pokud budete žít jako Ježíš, nemusíte mít strach z Božího soudu. Ten je tu pro lidi, které páchají ničemnosti v Božím jménu a jsou nepřátelští vůči Bohu. Spasení: Obnovení vztahu s Bohem, který byl v průběhu staletí přerušen vinou člověka. Nevěra v Boha došla až tak daleko, že někteří lidé lžou, když tvrdí, že neexistuje. Potřebují spasení, potřebují obnovit vztah s Bohem. Usmíření: Obnovení přátelství mezi lidmi, bytostmi, mezi člověkem a Bohem. Je to opravdu veliký zázrak, když se z nepřátel stávají přátelé. Vzkříšení: Jakoby druhé narození, druhý přechod z neexistence do existence a první přechod ze smrti do života. Dělení na vzkříšení těla a ducha. Vzkříšení ducha lze zažít již teď, když člověk se oddálí od světa a materialismu a přiblíží se k Bohu tím, že začne Boha hledat a poznávat. Vzkříšení je možné jen díky smrti a vzkříšení Ježíše Krista. Znovuzrození: Narodí se Boží dítě, které potom může žít Boží život, život jako Bůh. Život: Věčný život je v tom, že poznáváme Boha a Ježíše Krista. Je to jako s manželským partnerem, přítelem, kterého můžete poznávat stále lépe a stále více mu rozumět.


"Slovníček křesťanských pojmů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Slovníček křesťanských pojmů (Skóre: 1)
Vložil: stas v Středa, 13. listopad 2002 @ 13:22:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vysvětlete mi někdo, prosím, ty zásadní rozpory!!!!!!!!
Tak např. "Démoni" - jsou to služebníci satana, patří k nim i teroristé, ale islámští teroristé tvrdí, že bojují ve jménu boha (a to by měli mít boha úplně stejného jako křesťané) právě proti satanovi. ???????
Nebo peklo. "Člověk v pekle zažívá jen Boží hněv...". Pak je peklo nástrojem a pomocníkem boha a ďábel, který je dle mého soudu s peklem většinou spojován je bohovým pomocníkem nikoliv odpůrcem. ??????



Re: Slovníček křesťanských pojmů (Skóre: 1)
Vložil: Pisnicka v Středa, 13. listopad 2002 @ 16:05:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý stasi!

obdivuji tě, že i když jsi asi nekřesťan, jak pečlivě čteš tento článek. Řeknu ti, co si o tom myslím já a nechci tě o své pravdě přesvědčovat.

To, co sem Spuntik vložil je asi jeho pohled na některé pojmy z křesťanské terminologie. To ovšem neznamená, že všichni křesťané mají na toto stejný názor. Tento portál jak říká šéfredaktor Štěpán není prezentační, nesděluje jeden pohled na různé věci jako jediný správný. Ale je to prostor pro lidi z různých církví i takové jako jsi ty, aby si vyměňovali názory a vzájemně se poznávali.

Já například si myslím o významu těchto slov něco jiného.

Co se týče pojmu peklo, tak ho zná jen Kralická Bible a blíže jej nevysvětluje. V novém ekumenickém překladu jsou místo slova peklo použity tyto výrazy: podsvětí, smrt, svět mrtvých smrt a její říše. Obsah těchto slov je mnohem jasnější a omezuje význam slova peklo na posmrtný život nikoli na život, který nyní žijeme. Podle mého je tady Spuntik vedle tím, že peklo posazuje do života živých a dává jim šanci něco s tím udělat. Možná že to je jen nešikovná formulace, možná že tomu sám i takhle věří. Ale to by nám měl vysvětlit on sám. Ty stasi jsi asi dobře neprozuměl jeho vysvětlení:"V tom případě mu pomůže jedině se k Bohu přiblížit". Zdá se mi, že tady Spuntik nemá na mysli, že to peklo samo o sobě člověku pomůže, ale říká, že v takovém případě člověku pomůže možnost se k Bohu přiblížit... Já si ovšem myslím, že peklo jjak říká Bible je už stav konečný po smrti, který se změnit nedá.

O démonech mám také jiné mínění. Je zajímavé, že slovo démoni zase nezná Kralická Bible a používá se jen v ekumenickém překladu a v překladu letničních církví. Kralická démony překládá jako ďábelství nebo ďáblové. Bible o nich hovoří jen jako o duchovních bytostech, kteří mohou ovlivňovat lidi aby dělali špatnosti. Reformace se démony zabývala jen velmi okrajově, neboť nejsou stěžejním poselstvím Bible. Letniční církve, které dnes pronikají do círví tradičních všelijakými způsoby, však rozpracovali a propracovali nauku o démonech - démonologii jako ideologii a velmi intenzívně se jí zabývají. Všechno, co není dobré označují jako démona a dávají tomu osobnostní rysy, což někdy působí až komicky: taj např. jsem slyšela o démonovi bolesti krční páteře (démon bolesti jako takový), démon neporozumnění, démon alkoholu, démon katolictví atd. Já bych žádného člověka nikdy nemohla označit za démona. Oni to dovedou velmi lehce. A to se mi nelíbí. Určitě to může nahrávat k manipulaci v jejich společenstvích. Je mi líto, že takové nauky bezmyšlenkovitě přejímají i protestanté z církví, které nesou odkaz reformace. A tak to můžeme číst i tady, což je teda pro mě velmi znepokojující.

K tvé otázce o postavení Boha a satana: Bible mluví o tom, že Bůh je svrchovaný a všemocný, z něho pramení životodárná síla. Nikdo mu není rovný, tedy ani satan. Podle jednoho místa v Bibli je satan původně duchovní bytostí, která žila ve společenství s Bohem (jinak anděl), a která se však proti Bohu postavila, proto se mu též říká padlý anděl. Co je jen součást židovské starozákonní mytologie a co je skutečnost se však zde na zemi nedá nijak dokázat. Jednou, až skončíme pozemský život, nám snad bude dáno, abychom skutečnost poznali.

Vidíš stasi, že křesťanství je hodně široký proud různých vyznání, teologií a náhledů na detaily křesťanské víry. nebudeš to mít lehké s námi zde polemizovat :-). Soudtředíš-li se na jeden detail jednoho pohledu, najsou se jiní, kteří s tebou budou v tom souhlasit, neboť jejich vyznání má na tento detail taky odlišný názor. :-)



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy