Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 506 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486236
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Není zrno, jako zrno.
Vloženo Středa, 02. březen 2011 @ 10:03:19 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Vyčistěte starý kvas, abyste byli novým těstem!


Pokusil jsem se ve svém komentáři zde, na příkladu obilného zrna, kterému jenom Bůh dává nový život, poukázat na roli Boha, dárce spásy (nového života v Bohu) i na roli lidského úsilí při uskutečňování našeho spasení pro věčnost.

Říkal jsem si, že v takovém podobenství vystoupí pravda tak zjevně, že se stane nepřehlédnutelnou a snadno pochopitelnou. Načež mi Toník napsal, že moje přirovnání mu nepřipadá pravdivé, protože Ježíš to přece v podobenství o semenech říkal docela jinak.


Pán Ježíš v podobenství o rozsévači na příkladu semen však mluví o čemsi úplně jiném.
Zde mluví o přijetí víry, o uvěření ze slyšení evangelia.
Víra je však cosi docela jiného, než samotné spasení. Víra ke spasení pouze přivádí, připravuje "pole k setbě."

Nový život však dává Bůh (skrze Krista), zdarma a bez zásluh, aby se nikdo nemohl chlubit.




Mohou být dvě podobenství, které používají jako vzor stejnou věc, ale svým vnitřním smyslem vyjadřují docela jiné skutečnosti.

Např. Písmo na příkladě nebezpečnosti kvasu varuje před herezemi, před falešným učením:

(Gal 5,7-10)
Běželi jste dobře. Kdo vám zabránil důvěřovat pravdě?

To přesvědčování není z Toho, který vás povolává.
Maličko kvasu prokvasí celé těsto.
Jsem o vás v Pánu přesvědčen, že nebudete smýšlet jinak; avšak ten, kdo vás znepokojuje, ponese odsouzení, ať už je to kdokoli.

Na jiném místě pak Písmo příkladem kvasu vyjadřuje už docela jinou skutečnost:

(Mt 13,33)
Řekl jim ještě jiné podobenství: "Nebeské království je podobné kvasu, který žena vzala a zadělala ve třech měřicích mouky, až všechno zkvasilo."




Mé podobenství je o tom, jak Bůh dává nový život zrníčku, o koupeli znovuzrození z vody a Ducha, o pohřbu a vzkříšení zrníčka do nového života,
mluví o pohřbení člověka do Kristovy smrti ve křtu, o vzkříšení ve křtu spolu s Kristem do života nového.

Toto znovuzrození se nestává vírou, víra k němu jen přivádí (příprava pole aby se mohlo zrno zasít a vzejít).
Znovuzrodit se můžeme jenom z Krista - Všichni, kteří jste pokřtěni do Krista, jste přece oblékli Krista (Ga 3,27).




Pokouším se vám pořád vysvětlit prostou věc: křesťanem se člověk stává až ve křtu.
Písmo svědčí, že křest není jen nějakým potvrzením skutečnosti, která se už stala. Je okamžikem, kdy koná Bůh.

Až pokřtěním do Krista přijímáme jeho život, jsme vzkříšeni do života křesťana, dítěte Božího s darem života věčného

- Ježíš jí řekl: "Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, i kdyby zemřel, bude žít. A každý, kdo žije a věří ve mne, jistě nezemře navěky. ..." (J 11,25-26).

Všimněme si, že věčný život znamená nejen věřit, je třeba Krista i obléknout, žít v Kristu!


Znovuzrozením ve křtu se stáváme dědici věčného života podle zaslíbení
- Říkám totiž, že Ježíš Kristus se pro Boží pravdu stal služebníkem obřízky, aby potvrdil zaslíbení daná otcům (Ř 15,8).


Kristova obřízka srdce je zaslíbením naší spásy (skutečným zasvěcením Bohu), stává se naším nárokem na věčný život všech, kdo jsme byli ponořeni do Krista.
Abychom mohli přijmout dar věčného života, musí z nás Kristus nejdřív ve křtu sejmout naše hříchy.
Nelze se jinak znovuzrodit.

Vždyť až obřízkou srdcí, spojenou s odpuštěním všech dosavadních hříchů, jsme byli zasvěceni Hospodinu.




Pokud má někdo potíže s porozuměním textu písma pro nevyjádřený podmět ve větách, klidně si ho tam pro lepší srozumitelnost textu do závorky doplňte.

(Kol 2,11-14)
V něm (v Kristu) jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.

Spolu s ním (s Kristem) jste pohřbeni křtem, jímž (křtem) jste také spolu s ním (s Kristem) vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.



Ve křtu pohřbeni do Krista, ve křtu spolu s Kristem vzkříšeni k novému životu.
Toto je teprve skutečné znovuzrození z vody a z Ducha, dar nového života semínku, aby rostlo.

Člověk může za pomoci Ducha svatého připravit pole pro setbu, může dokonce s pomocí Ducha svatého i zasít (zrníčka - starého člověka pohřbít) - pak ale musí nutně zasáhnout Bůh, koupelí vody a Ducha svatého probudí v zrníčku nový život ...


I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním (s Kristem) obživil, když vám odpustil všechny hříchy

a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.



Nejdřív je logicky pohřeb starého člověka (mrtvého zrna) do koupele vody a Ducha. Zde dává Bůh dar nového života, vzkříšení do života opravdového, do života podle vůle Boží. Člověk je vzkříšen k životu novému, už ve společenství s Kristem.

(Ř 6,3-6)
Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni do Krista Ježíše, jsme pokřtěni do jeho smrti?
Jsme s ním (s Kristem) tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli ZAČÍT chodit v novotě života.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.



Až toto je skutečné znovuzrození:
(Gal 2,21)
Jsem ukřižován s Kristem; žiji tedy již ne já, ale žije ve mně Kristus.
A život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře
v Božího Syna, který si mě zamiloval a vydal sám sebe za mne.
Neodmítám tu Boží milost. Vždyť jestliže spravedlnost přichází skrze Zákon, pak Kristus zemřel nadarmo.


Jen proto i apoštol Petr mluví o křtu jako o záchraně člověka - o záchraně naprosto zásadní, o záchraně před opravdovou záhubou (jako u lidí za potopy - 1 Pt 3,20-21).




Zbavujte se prosím, starého kvasu chybného učení a nezůstávejte v lidských líbivých představách o víře! Vždyť upřímnost otevírá oči pro pravdu.
(1 Kor 5,7-8)
Vyčistěte tedy starý kvas, abyste byli novým těstem, poněvadž jste nekvašení. Vždyť přece byl za nás obětován náš velikonoční Beránek, Kristus!
Proto slavme svátek ne se starým kvasem, ani s kvasem špatnosti a ničemnosti, ale s nekvašenými chleby upřímnosti a pravdy.



Podobná témata

Katolicismus

"Není zrno, jako zrno." | Přihlásit/Vytvořit účet | 222 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 02. březen 2011 @ 14:40:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...skoro máš pravdu...len v prvej cirkvi keď niekto uveril v Krista v tom momente bol zachránení aj bez krstu...krst prišiel až potom...medzi uverením a krstom mohla uplynúť nejaká doba, ale písmo hovorí o tom, že ten kto uveril už bol spasený....v katolicizme ten kto uverí nie je spasený a spasí ho až krst...
...čo taký Zacheus alebo lotor na kríží...ten  iba uverili, bez krstu, on nebol spasený ?

Žalárnik zo Sk 16. kap. uveril vo vezení, vyznáva Krista a svoje spasenie a nebol pokrstený, aj jeho zachránil krst?
 
Skutky 16:34  Potom ich zaviedol do domu, pripravil stôl a veselil sa s celým domom, že uveril Bohu

Skutky 11:21  A ruka Pánova bola s nimi, tak že veľmi mnohí uverili a obrátili sa k Pánovi.

Skutky 14:1  V Ikónii vošli podobne do židovskej synagógy a hovorili tak, že veľmi mnohí uverili aj spomedzi Židov aj spomedzi Grékov
Skutky 13:48  Keď to počuli pohania, zaradovali sa, velebili slovo Pánovo a uverili všetci, ktorí boli určení na večný život.

.

prototyp viery je Abrahám a ten najprv uveril, potom bol zachránený a ako pečač svojej viery sa dal obrezať....nidy to nefunguje naopak...

Rímskym 4:11  A znak obriezky dostal ako pečať spravodlivosti viery, ktorú mal ako neobrezaný, aby bol otcom všetkých, ktorí veria ako neobrezaní, aby sa im počítala spravodlivosť,

ivanp



Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
Vložil: virtualnykrestan v Středa, 02. březen 2011 @ 17:04:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Človek mnoho ráz karhaný zatvrdzuje svoju šiju; bude rýchle skrúšený a nebude lieku.



Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 02. březen 2011 @ 17:13:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na konci naší cesty tady na zemi každý poznáme, jestli jsme byli malým kvasem, který prokvasil těsto.
Pane Ježíši, smiluj se nade mnou.
Amen




Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Středa, 02. březen 2011 @ 20:16:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to velmi těžké, s těmi učeními. Když on skutečně křest vodou není totožný se znovuzrozením, přijetím Krista neb Ducha Svatého. Věřím, že Pán Bůh může jednat s člověkem, určitým způsobem, i při křtu vodou, ale to ještě nemusí znamenat znovuzrození.
Pak také i věřím, že máme, po svém znovuzrození, spolupracovat s Boží milostí, protože spasení se netýká pouze našeho ducha, ale i duše, toť naše posvěcení a nebo i "křižování" starého člověka. Znovuzrozením není vše vyřešeno, jsme na cestě, pokračujeme, rosteme a posvěcujeme se.

Pokoj s Tebou
J.



Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. březen 2011 @ 20:47:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  To tvoje podobenství jsem nepochopil, promiň.

  Bral jsem ho jako analogii k podobenství, které říkal Ježíš, kde tím semínkem je Boží slovo a půda jsou lidé. To je náš život, život, který jsme přijali. Proto mi to automaticky naskočilo.

  Zapoměl jsem, že to máte jinak.



Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 03. březen 2011 @ 07:05:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Na okovu ultraextramegaherezi se dá odpovědět jenom Písmem:Tu Filip začal u toho slova Písma a zvěstoval mu Ježíše.
  • 36Jak pokračovali v cestě, přijeli k místu, kde byla voda. Dvořan řekl: „Zde je voda. Co brání, abych byl pokřtěn?“
  • 37Filip mu řekl: „Jestliže věříš celým svým srdcem, nic tomu nebrání.“ On mu odpověděl: „Věřím, že Ježíš Kristus je Syn Boží.“
  • 38Dal zastavit vůz a oba, Filip i dvořan, sestoupili do vody a Filip jej pokřtil.

  • A teď se Tě oko ptám: Co předcházelo - víra nebo křest?




    Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
    Vložil: ivanp v Čtvrtek, 03. březen 2011 @ 12:39:54 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    ...lžeš jako kdyš tiskne,,..katolicizmus je sviatostné náboženstvo založené na dotykoch, ceremóniách, obradoch a striktne stanovenej liturgie...vďaka Bohu že to tak nefunguje...

    Kolosenským 2:20  Ak ste teda s Kristom odumreli živlom sveta, ako to, že sa dáte viazať - ako by ste ešte vo svete žili - predpismi? Nedotýkajte sa, nejedzte, ani na to nesiahajte; to všetko sú veci, ktoré spotrebovaním vychádzajú nazmar. Veď je to len podľa rozkazov a učenia ľudí.

    Marek 5:34  On jej povedal: Dcéra, tvoja viera ťa zachránila; choď v pokoji a buď uzdravená zo svojho trápenia.
    Lukáš 7:50  On však povedal žene: Viera tvoja ťa zachránila. Choď v pokoji!
    Lukáš 17:19  I povedal mu: Vstaň a choď; tvoja viera ťa zachránila.
    Lukáš 18:42  Riekol mu Ježiš: Viď! Tvoja viera ťa zachránila.

    ...takže ten kto iba uverí nie je zachránený....musí čakať až sa krstom prebudí semienko k životu ???...
    ...to je heréza ako bič, za to by ťa mali vyobcovať aj z klubu dôchodcov...

    Rímskym 10:9  Ak ústami vyznávaš Pána Ježiša a v srdci veríš, že Ho Boh vzkriesil z mŕtvych, budeš spasený;- aj bez prebudenia semienka v krste

    Marek 16:16  Kto uverí a bude pokrstený, bude spasený, ale kto neuverí, ( a podľa Oka sa nepokrstí)  bude odsúdený.

    protopyp viery Abrahám....bol spasený vierou ešte pred tým ako bol obrezaný...

    ivanp



    Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
    Vložil: ssns v Čtvrtek, 03. březen 2011 @ 16:47:11 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Staňo,

    tak napřed takové přátelské popíchnutí:-)

    Píšeš: Pokud má někdo potíže s porozuměním textu písma pro nevyjádřený podmět ve větách, klidně si ho tam pro lepší srozumitelnost textu do závorky doplňte.

    Leč v těch případech nikdy nedoplňuješ podmět ale předmět;-)

    V něm (v Kristu) jste (podmět vy) také obřezáni obřízkou, jež nebyla (podmět obřízka) učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.

    Spolu s ním (s Kristem) jste (podmět vy) pohřbeni křtem, jímž (křtem) jste také spolu s ním (s Kristem) vzkříšeni (podmět vy)skrze víru v moc Boha, který (podmět Bůh) ho vzkřísil z mrtvých

    To podobenství bylo určeno mně, ale protože jsem tu nebyl minulé dva dny, odpovím ti na něj až tady.

    Odkdy je člověk křesťan?

    No, to je další věc, o které jsem moc nedumal. Za křesťana jsem se považoval od okamžiku, kdy jsem uvěřil. Poměr mezi křtem a obrácením bych připodobnil poměru mezi promocí a státnicemi. V okamžiku, kdy jsem udělal státnice a obhájil diplomku, byl jsem inženýr. Jestli je to tak i podle práva, nevím. Místo šermování veršíky tě seznámím s případem jednoho člověka, kterého jsem poznal. Byl vychován a vyrůstal jako muslim v celkem ortodoxní súdánské rodině (otec i bratři byli členy či přívrženci muslimského bratrstva). Náhodou našel mezi starými krámy výtisk Bible (pravděpodobně z doby koloniální) - King James Version. Uvěřil a široko daleko nebyl žádný křesťan. Nevěděl, co dělat a tak ke křtu přistoupil jako k šahádě, tj. omyl se asi po roce života ve víře vodou a při tom se pokřtil ve jménu Otce, Syna i Ducha svatého. Ke skutečnému křtu druhým člověkem došlo tajně až asi po 5 letech. Kdy se podle tebe stal křesťanem? Podle mě v okamžiku obrácení. Pokřtít sám sebe není v souladu s žádným biblickým textem, takže podle tvého výkladu by se jím stal až po těch 5 letech. 

    Paradoxní na tom je, že pokud je to tak, jak píšeš, byl první ekumenický koncil svolán a de facto řízen (koncilu formálně předsedal asi biskup Hosius) nekřesťanem.

    Křest jistě není jen nějaká ta formalita. Slovo křesťan nebylo dáno jako narážka na křest, jak to vypadá v češtině, ale jako narážka na slovo Kristus, takže bychom se správněji měli nazývat kristovci a ne křesťané. Když čteme o křtu v NZ, nesmíme zapomínat, že tehdy křest následoval ihned po obrácení. Nedělala se z toho žádná věda (podívej se na letnice, etiopského dvořana nebo Kornélia). Pak se zavedla praxe křtít jen jednou v roce (kolem Velikonoc), zavedlo se čekatelství na křest (katechumenát) a dokonce se rozšířila praxe nechat se pokřtít až ke konci života (viz ten Konstantin), aby člověku byly smazáno co nejvíc hříchů. 

    Takže se stále domnívám, že křesťanem se člověk stane, když odevzdá život Kristu. 

    Jistota spásy

    Ten komentář se původně týkal této otázky. Pečlivě jsem pročetl všechny debaty a asi tě nepotěším, ale souhlasím s Willym a Cizincem. Ještě tedy čekám na knihu, kde by to mělo být důkladně vysvětleno. Pokud jsi četl všechny komentáře pod tím článkem, kde bylo to tvoje podobenství o semínku, pak víš, proč a jak jsem změnil názor - no možná mi jen Willy pomohl nějak srozumitelně vyjádřit to, čemu jsem vždy věřil, i když jsem o tom nepřemýšlel. 

    Nemá smysl, abych ti tady zase a znovu vypisoval (v mém případě vlastně opisoval, protože je to pro mě stále nová věc) různé biblické důvody. Dodám jeden svůj a to bez veršíků. Pro mě je křesťanství zcela unikátní a pravdivé, protože spása je čistá a dokonalá milost. Já se znám a vím, co jsem za prevíta. Představa, že spása (myslím tu konečnou v tvém podání) je jakkoli závislá na mém konání, mi přijde deprimující a proti logice Evangelia. Vím, že jednou před Kristem stanu a moje skutky projdou zkouškou ohněm. Nevím, jestli obstojí (Willy píše o zlatu a drahokamech v opozici k senu, dřevu a slámě). Je možné, že v těch 1 000 letech mě čeká přestavba/převýchova, ale pokud bych to měl chápat tak, že samotná spása by záležela na takové zkoušce, nevidím žádný reálný rozdíl v otázce spásy mezi křesťanstvím a islámem či hinduismem. Jednou jsem se stal ovcí Krista a on jako dobrý pastýř dokáže svoji ovečku dotáhnout do svého ovčína, i když jsem ovce tupá, tvrdohlavá a neposlušná.



    Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1)
    Vložil: oko v Čtvrtek, 03. březen 2011 @ 19:12:04 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    V podstatě se dá říct, že většina vašich námitek jen potvrzuje vaše dřívější názory.

    Hodně emocí však nenahradí argumenty.

    Konstruktivní dialog se neobejde bez důkazů, bez argumentů, které by v tomto případě měly vycházet přímo z Písma.
    Písmo si neprotiřečí. Když na jednom místě říká, že ve křtu jsme vzkříšeni spolu s Kristem (Kol 2,12) nemůže na jiném místě tvrdit cosi jiného.

    Pokud si to tak přesto někdo vykládá, mýlí se.


    Rád bych vás vybídl k větší úctě k Božímu slovu.


    "Toto je můj milovaný Syn, toho poslouchejte."

    "Udělejte všechno, co vám řekne!"

    "Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého  a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal."





    Jedovatý kořen nevěry. (Skóre: 1)
    Vložil: vlastik v Čtvrtek, 03. březen 2011 @ 22:18:05 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
     ---Běželi jste dobře. Kdo vám zabránil důvěřovat pravdě? ---

    Mnozí důvěřují Kristu, který jim Sám dává jistotu spasení.Proto bych doporučoval ,nechť každý ohledně starého kvasu, nejprve zkoumá sám sebe.






    Stránka vygenerována za: 1.12 sekundy