Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 439 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472131
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Smlouva s Bohem
Vloženo Pondělí, 21. březen 2011 @ 20:02:23 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal oko

Jak chápat smlouvu.


V řecké kultuře se také uzavíraly smlouvy, to nebylo nic neobvyklého. Ovšem chápání takové smlouvy je zcela zásadně odlišné od smlouvy biblické.

Obecně platilo, že pokud jedna ze stran svoji část smlouvy poruší, druhá strana je takovým porušením automaticky zbavena povinnosti dodržet tu svoji část smlouvy. A to i před zákonem.

Prostě jednostranné porušení smlouvy anulovalo takovou smlouvu už natrvalo.



Cosi docela jiného je smlouva, kterou Bůh uzavírá s člověkem, nebo s lidským společenstvím.

Ve starověku bývalo zvykem, že se text smlouvy napsal na hliněnou destičku, ta se nakonec rozlomila a každý z účastníků si vzal polovinu smlouvy. Při vyúčtování se pak tyto dvě části spolu znovu spojily. Nebo se místo hliněné destičky smlouva napsala na zvířecí kůži a pak se rozřezala vedví se stejnými následky.


Všiměme si, že když Hospodin uzavírá s Abrahámem smlouvu, - formální úkony (obřad), který Abrahám při uzavření smlouvy provádí, je, že rozpůlí obětovaná zvířata na dvě půlky (Gn 15,10). (Hrdlička a holoubě jsou však jako oběť za hřích, oběť Hospodinu, proto je Abrahám nerozpůlil).

Při této příležitosti připomínám i novozákonní lámání chleba při poslední večeři (smlouvu v těle a krvi Krista).

Hebrejsky "uzavřít smlouvu" znamená doslova "roztít smlouvu".

(Biblicky nebyla ani smlouva mezi lidmi chápána jen jako čistě světská záležitost, ale byla uzavírána před Boží tváří, zaštiťována autoritou Boží).



Pravý vztah smlouvy s Hospodinem leží ve svrchovaném vyvolení Božím, jemuž odpovídá závazná, ale svobodná smlouva lidská.

Stará a Nová smlouva.
Staré smlouvy s Hospodinem byly založeny na vnějším zákoníku, na hrozbě trestem.

Nová smlouva je založena na vnitřním pochopení a souhlasu, na milosti a odpuštění.
V tomto smyslu mluví Ez 35,25-27 o novém masitém srdci místo srdce kamenného, o novém životě z Ducha v lidském nitru.


Nová smlouva vyjadřuje zcela nový řád mezi Bohem a člověkem, založený novým činem spasitelného jednání Božího - obětí Ježíše Krista.

Nová smlouva je eschatologická a proto konečná.
Jejím jádrem už není požadavek Zákona, ale odpuštění hříchů, nutné ke spáse člověka. Tato smlouva se vyznačuje svobodou Ducha a víry, kterou nám vydobyl Pán Ježíš (Gal 4.24 - Gal 5,1).
V Ježíši Kristu nastal přelom věků, ve které se nám otevřel přístup k Bohu na základě zahlazení hříchů.



Co se tedy stane, když člověk svou část smlouvy s Bohem poruší?
I když člověk bývá nevěrný, Bůh zůstává věrný (1 j 1,9; 2 Tim 2,13). Bůh zůstává stálý ve své části smlouvy, a i když člověk svůj díl smlouvy poruší, zašlape, zahodí, Bůh smlouvu neanuluje.



Pokáním a obrácením má člověk možnost milostí Boží svůj díl smlouvy s Bohem zase obnovit
a je znovu očištěn od hříchů.

Člověku je jednou souzeno zemřít a pak přijde soud (Žd 9,27).
Na tomto soudu dochází k vyúčtování: oba díly smlouvy jsou "přiloženy k sobě."
Má - li člověk "u sebe" svůj díl smlouvy neporušen a platný, není souzen (J 3,18). Člověk ve smrtelném hříchu však svůj díl smlouvy u sebe nemá. Zahodil ho hříchem ke smrti a pokáním neobnovil. Takový se nevyhne trestající Boží spravedlnosti (L 12,58-59).



Podobná témata

O Bibli

"Smlouva s Bohem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 137 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Smlouva s Bohem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. březen 2011 @ 21:32:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jsou různé smlouvy.

  Jsou smlouvy, které se dají zrušit a jsou smlouvy nezrušitelné.

  Jsou smlouvy na čas a určité období, jsou smlouvy až nadosmrti a jsou smlouvy až na věčnost.


  Ten, kdo je mrtvý v hříchu věčnou smlovu s Bohem v Kristu Ježíši nepoznal a nemá co na soud mrtvých donést, leda tak sám sebe. Není mu co závidět.

  Ten, kdo je živý Bohu na soud mrtvých nepřijde, ale přešel už ze smrti do života.



Re: Smlouva s Bohem (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. březen 2011 @ 08:51:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že by s tím nějak souvisel zvyk že když si dva lidé na znamení úmluvy nebo usmíření podají ruku tak nemá žadný z nich první pustit ale má je symbolicky "rozseknout" někdo třetí ? Naznačením úderu malíkovou hranou jako v karate ? Jako děti jsme to dělávali.



Re: Smlouva s Bohem (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 22. březen 2011 @ 14:53:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasné, stručné, bilické - dík



Re: Smlouva s Bohem (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 22. březen 2011 @ 18:09:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za ten článek - přivedl mě na myšlenku, jak ti možná objasnit to, co se zatím nedaří. Neříkám PŘESVĚDČIT, říkám OBJASNIT:-)

To, co píšeš o anulování smlouvy v Řecku (a starověkém světě vůbec) má několik vyjímek. Podívejme se na jednu z nich:

Když se člověk dostal do obtížné finanční situace, tj. byl zadlužen a neměl reálnou možnost dluhy splatit, měl jednu možnost - prodat sám sebe do otroctví. Prodal svoji svobodu a vlastně svůj život, aby se zbavil dluhu. Často se takto prodal svému věřiteli. Od okamžiku, kdy tu smlouvu uzavřel, byl otrokem svého Pána. Porušení smlouvy z jeho strany nijak smlouvu neanulovalo. Kdyby třeba utekl a byl dopaden, byl by vrácen svému pánovi jako "zatoulaný" majetek a ten by s ním naložil podle svého. 

A s člověkem je to ve vztahu k Bohu velmi podobné. Jednoho dne si uvědomí, že jeho "dluh" k Bohu je tak závratně velký, že ho nikdy nemůže splatit. A tak uzavře smlouvu. Stane se, jak píše opakovaně Pavel, otrokem Krista, tj. Boha. Pán takovým otrokům slíbil spásu. Ti poslušní budou odměněni, ti neposlušní pak utrpí škodu. Ale žádné porušení smlouvy ze strany člověka tu smlouvu neruší. A tak zaběhlý otrok bude nakonec svému Pánu navrácen, tj. přijde před soudnou stolici Krista. Tam se setká s ostatními otroky. Pán je věrný a tak budou všichni otroci spaseni (tj. nebude hledět na jejich dluh stejně, jako ten světský pán uznal svůj dluh splacený tím, že získal otroka), ale ty špatné a nevěrné čeká ta tisíciletá převýchova, jak o tom často píše Willy.

Já jsem svůj život Pánu dal, čímž byl "vyrovnán" dluh hříchu i hříchů. Totéž platí o tobě! Pán už nebude hledět na tvůj hřích.



Re: Smlouva s Bohem (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 23. březen 2011 @ 18:49:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mi líto, ale nesedí mi obrat:

Nová smlouva je založena na vnitřním pochopení a souhlasu (mém?), na milosti a odpuštění (Božím).

Spíše než vnitřní pochopení a souhlas bych zde uvedl víru jako pouhé přijetí toho, co Bůh v Nové smlouvě hříšníkovi dává (odpuštění, srdce z masa, zákon v srdci). Nová smlouva je jednostranná smlouva (závěť), kde Bůh dává a zavazuje se dávat a kde my vírou pouze přijímáme.

Není Bůh skvělej?!

luterán
www.luterani.cz



Re: Smlouva s Bohem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 25. březen 2011 @ 11:53:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně jsem uvěřil z vlastní vůle, po Božím oslovení a jeho nabídce spásy. Nikdo mne k tomu nenutil a mohl jsem se svobodně rozhodnout, zda raději zvolím „příjemně žít v hříchu“ nebo zda „vezmu kříž a zapřu sám sebe“. Stejně tak tuto volbu mám neustále. Mohu zvolit hřích a zapřít Krista a pak být souzen, kdy ale nemohu počítat s žádnou obětí za hřích. Nebo mohu následovat z moci Ducha Krista a nepřijít na soud. Představa, že jsou někteří lidé stvořeni jen proto, aby šli do pekla nebo jsou u Boha drženi bez možnosti volby, neodpovídá Bohu, kterého poznávám z Písma, a který dal svého Syna za hříchy celého světa.

Člověk, který uvěří, protože nemůže jinak a vytrvá, protože rovněž nemůže jinak, žádnou jistotu spásy nepotřebuje. Této jistoty je třeba tehdy, existuje-li možnost volby.




Co vy na to? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 15. duben 2011 @ 15:52:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovoluji si předeslat, že podle renomovaných křesťanských teologů [jako byl Prof. ThDr.Miloš Bič a spousta jiných] to, že křesťané věří v Ježíše jako mesiáše je jen a jen věcí víry a nelze to absolutně dokázat pomocí žádnáých důkazů! Jinými slovy řečeno křesťané věří, že Ježíš je zaslíbený mesiáš a židé zase tomu na základě svých poznatků prostě nevěří!
A že existují i proroctví, která se na Ježíši jednoznačně nenaplnila, tak o tom nechtějí ani slyšet. Uvedu připad. Ješajahu 53,9 Byl mu dán hrob se svévolníky, s boháčem smrt našel, ačkoli se nedopustil násilí a v jeho ústech nebylo lsti.
Cožpak byl Ježíš ukřížován ve společností boháčů a pohřben se svévilníky? Copak evangelia nevydávají svědectví, že byl ukřížován ve společnosti dvou lotrů a uložen [sám] do nadstandardního hrobu váženého Josefa z Arimatie? Kde jsou naplněná proroctví o mesiášském věku, který má nastat v době jeho příchodu? [Viz Iz, 2k nebo Žalm 22k]



Stránka vygenerována za: 0.79 sekundy