Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ilona.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16086, komentáře < 7 dní: 293, komentářů celkem: 390073, adminů: 60, uživatelů: 5031  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 310 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Informace z jednání VV BJB dne 22. listopadu 2021
·Seznam vypuštìných novozákonních veršù v Pøekladu Nového svìta
·Pastoral brothers – kde konèí vtipnost?
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106936436
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Tělo (hostie) samo nic neznamená.
Vloženo Pondělí, 18. červenec 2011 @ 20:22:08 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal rosmano


aneb: Tělo (hostie) nedokáže nic.

Záleží na překladu. Viz Jan 6,63 : Duch je ten, kdo dává život; tělo nedokáže nic.




Je moc poučné přečíst si 6. kapitolu až do konce.

Přátelé katolíci se domnívají, že tělo Krista dává život. Proto oplátky, transsubstanciace, eucharistie, mše. V nich je přece život, a my chceme žít. Kdo nebude v hostii pojídat tělo Ježíše, nebude žít. Takže mít věčný život = sníst hodně hostií, které jsou tělem Krista. Kristus už zde na zemi v těle není, tak je třeba jeho tělo přivést z nebe zpět v tajemném obřadu eucharistie a tak mít možnost jeho tělo jíst a pít jeho krev.

Přesně v doslovném chápání Ježíšových slov: „Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život. 54Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den. 55Mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj. 56Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.

Ježíš nejdřív začal hovořit o živém chlebu, chlebu života, sestupujícím z nebe:

Boží chléb je ten, který sestupuje z nebe a dává život světu.“
34„Pane, dávej nám ten chléb vždycky,“ řekli mu.
35Ježíš jim odpověděl: „Já jsem chléb života. Kdo přichází ke mně, nebude nikdy hladovět; kdo věří ve mě, nebude nikdy žíznit.

Amen, amen, říkám vám: Kdo věří, má věčný život. 48Já jsem chléb života. 49Vaši otcové jedli na poušti manu, a zemřeli. 50Toto je ten chléb sestupující z nebe, aby ten, kdo z něj jí, nezemřel. 51Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Kdokoli by ten chléb jedl, bude žít navěky. Chléb, který d
ám já, je mé tělo, které dám za život světa.“


Jenže co ve skutečnosti znamená jíst ten sestupující z nebe chléb? Jíst Ježíšovo tělo? Jak můžeme jíst jeho tělo, když Ježíš ve svém oslaveném těle odešel k Otci a jeho tělo zde normálně není k dispozici? A i kdyby bylo, velmi rychle by bylo snězeno. Je řešením to co provozují římští katolíci? (a možná i někteří jiní?).
Myslel Ježíš doslovně nutnost pojídat jeho fyzické tělo k tomu, aby člověk měl věčný život?

Jeho slova vzbudila velmi silné a pochopitelné emoce. Mnozí z jeho učedníků, kteří to slyšeli, si tehdy řekli: To jsou těžká slova. Kdo to může poslouchat? Mnozí z jeho učedníků kvůli tomu odešli a už s ním nechtěli nic mít.

A co na to Ježíš?
Poznal, že kvůli tomu reptají. Že nepochopili, jak je to myšleno. A dává jim kromě možnosti také odejít toto, pro někoho možná hodně překvapivé vysvětlení:

Duch je ten, kdo dává život; tělo nedokáže nic. Slova, která vám mluvím, jsou Duch a jsou život.
Jinými slovy - říká: není to tak, jak byste si mohli snad myslet. Jíst chléb z nebe, jíst mne, jíst mé tělo abyste měli život, znamená přijímat má slova, která k vám mluvím. Já jsem to Slovo, které přišlo z nebe. To Slovo je Duch a život. Duch dává život, tělo fyzické nic nedokáže, ani moje tělo ne. Jíst moje tělo znamená přijímat mne, to Slovo, kterým jsem já, ve kterém je Duch a život.
Kdo se krmí mým slovem, má věčný život. Ne fyzickým tělem. Tělo nic nepomáhá. Protože ne pouze chlebem živ bude člověk, ale každým slovem pocházejícím z Božích úst.
 
Ještě chcete odejít? Na to mu odpověděl Šimon Petr (a zdá se, že pochopil):
„Pane, ke komu bychom šli? Ty máš slova věčného života 69a my jsme uvěřili a poznali, že ty jsi ten Svatý Boží!“

Jinými slovy říká první papež: Nikam neodejdeme. Ty Pane máš slova, ve kterých máme věčný život. Ty nemáš pro nás své fyzické tělo či hostii věčného života, které bychom měli pojídat. Už chápeme, že nemáme sníst tvé fyzické tělo, abychom měli život. Budeme přijímat Tebe, Tvá slova, která jsou Duch a život. To znamená jíst tvé tělo a pít tvou krev.

Škoda, že ti, kteří se tak rádi na Petra odvolávají a na něm stavějí, tohle ještě nepochopili tak jako to pochopil Petr.


Podobná témata

Zamyšlení

"Tělo (hostie) samo nic neznamená." | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: vlado1975 v Pondělí, 18. červenec 2011 @ 23:07:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rosmano,

diky za vystizny komentar. Aj ja tomu takto rozumiem. Myslim, ze aby to clovek tymto sposobom chapal, je potrebne:
1. prijat, ze Biblia je NEomylne a PRESNE Bozie Slovo
2. vnimat Bibliu AKO CELOK - nie vytrhavat verse z kontextu.

Pekny vecer.

Vlado



Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 18. červenec 2011 @ 23:34:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aj ja to tak chápem. Dnes práve som si tiež čítala 6.kapitolu z Jánovho evanjelia a uvedomila som si, že učenie o tom, že Pán Ježiš je pravý chlieb z neba, začína zázrakom rozmnoženia 5 chlebov, z ktorých zostalo 12 košov odrobín... Je to dôležité, lebo mnohí, ktorí jedli tento chlieb, prišli znova za Pánom Ježišom a On mi čo hovorí? Jn 6:27 "Amen, amen vám hovorím, hľadáte ma, nie preto, že ste videli divy, ale že ste jedli z tých chlebov a nasýtili ste sa. Pracujte nie o pokrm, ktorý hynie, ale o pokrm, ktorý zostáva do večného života, ktorý vám dá Syn človeka, lebo toho spečatil Otec, Bôh."

Tí, čo jedia, sú sýti a tí, čo pijú, nie sú smädní - preto Pán Ježiš hovorí: "kto prijde ku mne, nebude nikdy lačnieť, a kto verí vo mňa, nebude nikdy žízniť". Prísť k Nemu = nebyť lačný = byť sýty a veriť v Neho = nebyť smädný.

A to najdôležitejšie je, že Pán Ježiš hovorí: "Chlieb, ktorý ja dám, je moje telo, ktoré ja dám za život sveta". To telo bolo obetované RAZ a NAVŽDY. Pán Ježiš hovorí o svojom tele, ktoré bude pribyté na kríž, potupne popľuvané, dokrvavené - máme sa sýtiť týmto telom a sýtiť sa ním znamená prichádzať k Pánu Ježišovi ako k Baránkovi Božiemu a ďakovať za Jeho obeť na kríži, veriť, že On je naša spravodlivosť, že sme zmierení s Bohom jedine a výlučne len vďaka tomu, že Pán Ježiš sa obetoval za nás hriešnikov.

Tak to vnímam, tak tomu verím. A spoločenstvo pri lámaní chleba je pre mňa spoločenstvom spasených hriešnikov, ktorí si uvedomujú a ďakujú, že Pán Ježiš nezomrel len za mňa, ale za tých všetkých pri jednom stole a všetkých ostatných, ktorí týmto istým spôsobom lámu chlieb a ktorí si práve lámaním chleba pripomínajú Jeho smrť a ktorí ju zvestujú, na JEHO PAMIATKU.



Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 19. červenec 2011 @ 01:17:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj rosmano,

zajímavý článek. Než si ho důkladně prostuduji, rád bych se zeptal na pár věcí, abych měl jistotu, že jsem tě pochopil.

1) Hned na začátku píšeš, že u J6,63 záleží na překladu. Co tím myslíš? Podle mě je to celkem jasná pasáž. Osobně bych to přeložil asi takto: Duch je to, co dává život. Tělo nepřináší žádný užitek (není k užitku). Trochu jiná slova, ale ten tvůj překlad mi připadá stejně dobrý a podle mě vyjadřuje totéž. V čem je problém s překladem?

2) Znáš pravoslavný (východní) a anglikánský výklad "eucharistie"? Pokud ano, co si o nich myslíš?

Díky za článek a případně i odpovědi. 






Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. červenec 2011 @ 09:42:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eucharistie je právě tím živým chlebem, který sestupuje s nebe!


(J 6)
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.




Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. červenec 2011 @ 09:44:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



To je tak těžké uvěřit, že je - li něco opravdu pokrmem, je to pokrmem doopravdy a nikoli jen jaksi "duchovně?"



Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 19. červenec 2011 @ 12:17:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tímhletím způsobem by se MOŽNÁ dal vysvětlit verš 34-51. Tak že náš Pán mluvil sám o sobě v duchovním slova smyslu a posluchači se zbytečně znepokojili. Fyzicky nebudou muset jíst a pít vůbec nic. Ježíš je kromě Cesty, Pravdy a Života také Chlebem a Nápojem spásy. Dál už to ale nesedí. Ani v tu chvíli ani při poslední večeři a uzavření nové smlouvy. Toto je, vezměte, jezte, pijte a konejte. Přitom jim zcela fyzicky a konkrétně proměnil a podal své Tělo a Krev.



Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 19. červenec 2011 @ 13:31:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Jenže co ve skutečnosti znamená jíst ten sestupující z nebe chléb? Jíst Ježíšovo tělo? Jak můžeme jíst jeho tělo, když Ježíš ve svém oslaveném těle odešel k Otci a jeho tělo zde normálně není k dispozici? A i kdyby bylo, velmi rychle by bylo snězeno. Je řešením to co provozují římští katolíci? (a možná i někteří jiní?).
Myslel Ježíš doslovně nutnost pojídat jeho fyzické tělo k tomu, aby člověk měl věčný život?"


Jak můžeme jíst Jeho tělo (maso)? Úplně jednoduše - v podobě posvěceného a požehnaného chleba. A Jeho krev v podobě posvěceného a požehnaného vína!

Kdo jí onen chléb, pojídá Pánovo maso, a kdo pije ono víno, pije Pánovu krev! Proč je to pro některé prakticky nemožné pochopit?

Není jim to dáno, a tak se pohoršují, rozčilují, a sepisují ubohé články plné falešných, rozumářských argumentů, ukazujících jejich ignoranci, nevíru a tupost... :-(




Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 19. červenec 2011 @ 22:01:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Amen.

Hezky a hlavně pravdivě napsáno.:-)



Eucharistie není symbol, ale Bůh pravý, živý, svatý a všemocný (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 20. červenec 2011 @ 14:35:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdrojem a vrcholem celého křesťanského života je Nejsvětější Eucharistie, která obsahuje celé duchovní dobro církve, Krista samého, našeho velikonočního Beránka a živý chléb. Skrze své tělo, Duchem Svatým oživované a oživující, dává lidem život. Proto církev stále upírá svůj pohled na Pána ve Svátosti oltářní, v níž
odhaluje plné vyjádření jeho nesmírné lásky. /ECCLESIA DE EUCHARISTIA/
V Nejsvětější svátosti oltářní je „obsaženo opravdu, skutečně a podstatně tělo a krev našeho Pána Ježíše Krista, s duší a božstvím, a tedy naprosto celý Kristus“.
„(Ježíš) vzal chléb, vzdal díky, rozlomil a dal jim ho se slovy: "To je mé tělo, které se dává za vás. To dělejte na mou památku." Tak vzal i kalich, když bylo po večeři, a řekl: "Tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi, která se prolévá za vás.“ (Lukáš 22:19-20).
Spasitel nebyl žádný iluzionista ani manipulátor, ale pravý Bůh a jeho slova nejsou k diskusi, ale k akci. Pokud se zde v jiné diskusi vedu naprosto nesmyslně a kontraproduktivně,  dialog s panem ssns, kdy se šavluje o to,  zda Evangelium sv. Matouše bylo v originále psané hebrejsky nebo aramejsky, pak se stejně vůbec nic nezmění. Nebo se snad pan ssns domnívá, že Církev kvůli překladu buď z aramejštiny  nebo z hebrejštiny odstraní, toto evangelium z Kánonu NZ? Nic takového se nestane, ale zde, v této diskusi, jde o víru či nevíru. Jedna skupina diskutujících zastává nikoliv názor, ale přesvědčení, že Spasitel není všemocný, že jeho slova není nutné brát vážně, neboť jak nás přesvědčuje diskutující ve svém úvodním příspěvku:
„Ještě chcete odejít? Na to mu odpověděl Šimon Petr (a zdá se, že pochopil):
„Pane, ke komu bychom šli? Ty máš slova věčného života 69a my jsme uvěřili a poznali, že ty jsi ten Svatý Boží!“
Jinými slovy říká první papež: Nikam neodejdeme. Ty Pane máš slova, ve kterých máme věčný život. Ty nemáš pro nás své fyzické tělo či hostii věčného života, které bychom měli pojídat. Už chápeme, že nemáme sníst tvé fyzické tělo, abychom měli život. Budeme přijímat Tebe, Tvá slova, která jsou Duch a život. To znamená jíst tvé tělo a pít tvou krev.
Škoda, že ti, kteří se tak rádi na Petra odvolávají a na něm stavějí, tohle ještě nepochopili tak jako to pochopil Petr.“
Diskutující nám zde servíruje Spasitele, jako Boha, který je neschopný dodržet pravdivost svých slov. Co je to za víru, která se upíná k Bohu, který není schopen realizovat svůj příslib?
„Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa." Židé se tedy hádali mezi sebou a říkali: "Jak nám tenhle může dát jíst své tělo?" Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.“ (Jan 6:51-55).
Úvodní příspěvek a následující některé příspěvky dokladují, že mnozí dosud neuvěřili slovům Spasitele, který o sobě konstatuje: .“ Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.“ (Jan 6:51-55).
Někteří náboženští alibisté se tak veřejně usvědčují, že nevěří v Ježíše Krista, jako Boha Všemohoucího , neboť  jsou přesvědčeni o symbolu jeho těla a krve, kdežto členové pravé a svaté Církve Kristovi vědí, věří a jsou přesvědčeni, že jejich Spasitel je Bůh pravý, svatý a všemohoucí, který plní své slovo a své přísliby a své Církvi dává své Tělo za pokrm a svou Krev za nápoj nikoliv jako symbol, ale jako pravé Tělo a prvou Krev.
V této linii Katechismus Katolické církve právem ustanovuje: „Kdo si je vědom, že se dopustil těžkého hříchu, musí přijmout svátost smíření, dříve než přistoupí k přijímání“.74 Chci tedy znovu zdůraznit, že platí a vždy bude platit v církvi norma, v níž Tridentský koncil shrnul přísné napomenutí apoštola Pavla, totiž že k hodnému přijetí eucharistie, „pokud si je člověk vědom smrtelného hříchu, je nutné předcházející vyznání hříchů“./Ecclesia De Eucharistia/
Eucharistické tajemství – oběť, přítomnost, hostina – nepřipouští zredukování ani zneužívání; je třeba je prožívat v jeho celistvosti, jak ve slavnostní události, v intimním rozhovoru s Ježíšem, právě přijatým ve svatém přijímání, tak ve chvíli modlitby při eucharistické adoraci mimo mši svatou. Tehdy se církev pevně buduje a vyjadřuje to, čím je: jedna, svatá, všeobecná a apoštolská; lid, chrám a Boží rodina; tělo a nevěsta Kristova, oživovaná Duchem Svatým; univerzální svátost spásy a hierarchicky uspořádané společenství. “/Ecclesia De Eucharistia/
Takže víra či nevíra v Eucharistického Krista je vírou či nevírou v Krista Syna Božího našeho Spasitele. Je možné věřit v Boha všemohoucího, ale nikoliv boha, který není schopen splnit své slovo. A proto věřím, že můj Spasitel, Ježíš Kristus, je Bůh přítomný v Eucharistii se svým božstvím a fyzicky se svým tělem a svou krví. Věřit v Ježíše Krista, znamená věřit celému jeho slovu a nikoliv jeho slovo zredukovat na svoji představu.
Pokud odloučení bratři v průběhu dějin pokřivili a následně vymazali realitu přítomnosti  Boha v Církvi a klesli následně i k zesměšňování jeho Božské moci, že On Bůh a Pán nemůže být fyzicky přítomen ve své Církvi, pod způsoby chleba a vína, pak pomateným úvodníkem a směsí stejně pomatených příspěvků, se pravda jim jistě neukáže. A pokud si svůj úvodník a následný koktejl připravili jako munici proti Církvi, marně se lopotí.



Re: Tělo (hostie) samo nic neznamená. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 22. červenec 2011 @ 10:17:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně tématu "chléb jako pokrm" jsem slyšel zajímavé kázání. Doporučuji: http://kazani.wesleyan.cz/20100314_nas_chleb.mp3



Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy