Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 265, komentářů celkem: 429600, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505256
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Sukromne zjavenia.
Vloženo Sobota, 23. červenec 2011 @ 23:20:10 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal betma

Sukromne zjavenia.

Ako reakciu na clanok Lonnie Frisbee, John Wimber a Vinice uvadzam aspon niektore kriteria, ktore katolicka cirkev pouziva pri rozlisovani pravych a nepravych zjaveni.



Koho potřebuje ďábel svést z cesty spásy? Pochopitelně ty, kteří jsou na této cestě. Můžeme říci posádku Kristovy archy. Církev se často připodobňuje k Noemově arše během potopy. Kdo jsou nejstatečnější a nejlepší plavčíci…. a plavčice na této lodi záchrany? Vyznejme to statečně se svatým Ludvíkem, nemáme se za co stydět: Ctitelé Mariini! Potřebuje ďábel svést heretiky, modernisty, liberály? Ne, ty už přeci dávno bojují pod jeho neslavným štítem. Jak svést ctitele Mariiny? Myslím že zde nezabere nějaký vyložený blud proti víře, tím se jistě nedají oklamat. Ale co takhle zneužít tu, kterou věrní katolíci nadevše milují? Zkuste si představit, že jste ďáblové, a řešíte tento problém. Jak by jste to udělali? Nějaké návrhy?… 




Co takhle udělat falešné mariánské zjevení? A jak by to falešné mariánské zjevení mělo vypadat? Pochopitelně co nejvěrohodněji. Kdyby Madoně čouhalo dole kopyto, tak se celé pekelné úsilí mine účinkem. Falešné zjevení musí vypadat jako pravé, avšak v té záplavě zdánlivé pravosti bude kapka jedu. Významný odborník na nadpřirozené jevy Otec Poulain to vyjádřil slovy: „Démon se podobá falešnému hráči, který na začátku dovolí svým partnerům vyhrávat, aby, když je hra pohltí, nakonec prohráli desetkrát více.“....
Proto se musí všichni vizionáři bez výjimky podřídit církevní hierarchii ... Pán Ježíš řekl svaté Markétě Marii Alacoque: „Jsem rád, pokud dáváš přednost vůli svých nadřízených, když ti zakazují konat to, co já od tebe žádám.“

Je lépe nevěřit pravému zjevení, než se nechat vést falešným. To je zásada všech katolických mystiků. Sv. Jan z Kříže píše ve svém Výstupu na horu Karmel: „Pro dobro duší a pro jejich bezpečí by měly být vedeny tak, aby se moudře od těchto nadpřirozených jevů odtrhávaly (svatý Jan míní ty pravé). Ať si zvykají na čistotu ducha v temné víře, jež je prostředkem ku sjednocení.“

K opatrnosti nás vybízí i svatý Ignác z Loyoly, který píše ve svých pravidlech pro rozlišování duchů: „Je vlastní zlému andělovi, který se proměňuje v anděla světla, začít u zbožné duše po jejím a skončit po svém; přinášet totiž dobré a svaté myšlenky, jak to odpovídá této spravedlivé duši; a potom se ponenáhlu snaží o to, aby skončil u sebe tak, že zatáhne duši do skrytých klamů a zpustlých záměrů.“

... Na druhou stranu nás teologie varuje: „Pokud „zjevení“ neobsahuje žádný věroučný omyl, nelze z toho ještě usuzovat na jeho pravost.“

... Bere se v potaz i přesné stanovení cyklu zjevení. Je jevem znepokojujícím, když se zjevení začne rozrůstat v čase a prostoru.

... Jestliže je poselství banální, nebo neustále opakuje omletou frázi, nebo opakuje slova z předchozích zjevení, pak je takové zjevení velmi podezřelé. Bůh není pavlačová bába. V pravých zjeveních, ať už soukromých nebo apoštolském, hovoří jasně a krátce.

... Další kritérium zkoumá nadpřirozené plody v duších věřících. Není ovšem kritériem zcela dostačujícím. Všechna falešná zjevení k sobě přitahovala zástupy věřících, kteří se modlili a zpovídali, chodili ke svatému přijímání, často se dokonce i obrátili. Takovýto jev může trvat dokonce po několik let. Ďábel totiž často provizorně připustí jisté dobro, aby oním zdánlivým dobrem zmátl co nejvíce duší a dosáhl většího úspěchu. Mistři mystického života učí: Existují lidé, kterým démon nebrání v konání dobrého, když dobro, jež činí, mu slouží, by je svedl v omyl , jak praví otec Lallemant.

... napomenutí svatého Anzelma: „Když ďábel mámí naše smysly falešnými zjeveními neodvrací naší pozornost od pravé víry, to jest, koná a užívá slov, jež nejsou proti pravé víře. Později však počne navrhovat věci falešné a mylné. Je tedy nutné vyzbrojit se velikou opatrností.“
Ale podívejme se nyní konkrétně na některé oblasti, jimž se kanonický proces skoumani pravosti zjaveni věnuje.

Jako první se zvažuje, zda jevy nelze vysvětlit přirozeně. Zde je nutná spolupráce s odborníky z oborů medicíny a psychologie, případně z jiných oborů. Snahou je odkrýt možný podvod nebo případnou psychickou poruchu vizionáře a svědků. Potom lze po důkladném zkoumání prohlásit, že se jedná o jevy, které není schopné přirozená věda vysvětlit.

Za druhé, pokud se připustí možnost nadpřirozeného zásahu, je nutné prozkoumat, zda jeho autorem je Bůh či ďábel. Zde se již jedná o rozlišování duchů, tedy o teologickou vědu, která se zakládá na víře.

První tři kritéria zkoumání jsou přirozená:

Psychická vyrovnanost vizionáře. Musí se nejdříve vyloučit, že vize, hlasy, stigmata a tak dále nejsou projevem nějaké psychické poruchy. Lékaři se zejména zaměřují na to, zda vizionář není hysterik, jestli se u něj neprojevují halucinace, sklony ke lhaní, fantazírování nebo něco podobného. Bůh si nevybírá svědky, kteří by byli diskvalifikováni psychickou nerovnováhou. Existují nádherné záznamy z lékařských bádání vizionářů z Lurd, La Salette, Pontmain, Fatimy, Rue de Bac, dokonce z procesu sv. Johanky z Arku, které potvrzují jejich prostotu a psychickou rovnováhu.

Druhým přirozeným kritériem je svědkova upřímnost a pravdomluvnost. Nestačí tedy, aby byl vizionář duševně zdravý. K jeho věrohodnosti je nutná upřímnost. Zde zkoumání zaměřuje na jeho charakter, chování, obyčejnou upřímnost a loajalitu. K tomu také slouží výslechy svědků z jeho okolí. Porovnává se shoda jednotlivých výpovědí vizionáře. Nesmí se v nich vyskytnout žádný rozpor. Cílem je odhalit přetvářku nebo podvod. Pozitivní vlastností vizionáře je odpor k jakékoliv lži.

Třetí kritérium, rovněž přirozené, posuzuje objektivní skutečnosti svědčící o nadpřirozené příčině. A to je případ oblíbených zázraků. Zde se ještě nezkoumá, zda je autorem jevu Bůh nebo ďábel. Pouze se stvrzuje, zda věda je schopna, alespoň potenciálně vysvětlit danou skutečnost, nebo žádná přirozená odpověď neexistuje. Spolupráce mnoha odborníku v daných oblastech je pochopitelně nevyhnutelná. A nemusí to být jen lékaři, v případě zázračných uzdravení, ale také například meteorologové a astronomové, viz sluneční zázrak ve Fatimě. Musí být také vyloučena davová halucinace
Církev vždy falešného proroka nebo falešného vizionáře trestala exkomunikací.

Celé výše uvedené pravidlo shrnul již zmiňovaný otec Poulain v krátké větě: „Stačí, aby byl v dogmatické oblasti popřen jediný bod a můžeme s jistotou prohlásit, že vizionář není vyslancem Boha.“

Pokud nám tedy například vizionář tvrdí, že mu Pán Ježíš, nebo Nejsvětější Panna Maria řekli, že „všechny církve, katolická, pravoslavná i protestantské... jsou prostředky spásy“, pak může udělat tisíc zázraků, a všechna elektronická zařízení potvrzující pravost extáze jsou naprosto zbytečná.

Na druhou stranu nás teologie varuje: „Pokud „zjevení“ neobsahuje žádný věroučný omyl, nelze z toho ještě usuzovat na jeho pravost.“

Ine teologické kritérium se nazývá Regula obedentiae a sleduje podřízení se Božím i církevním přikázáním a církevní autoritě. Požaduje se poslušnost vůči viditelným představitelům Boží moci. Proto „zjevení“ procházejí „testem“.
Dalším kritériem je Regula Sanctitatis, které bádá zda činy, gesta, slova neodporují Božímu Majestátu.

Msgre. Farges ve svém Traktátu mystické teologie uvádí: „Zatímco boží zjevení jsou vždy v souladu s povahou a majestátem nebeských věcí, ďábelské jevy mají v sobě vždy nějaký rys, který neodpovídá Bohu, něco směšného, výstředního, nesmyslného, nepořádného a hloupého.“

Bůh je „Bohem pokoje a lásky“, jak píše svatý Pavel. „Duch nepokoje“ není duchem Božím. Nepokoj jak vnější, tak i vnitřní neumožňuje pravé soustředění a náležitý respekt v Boží přítomnosti. Mistrové duchovního života říkají: silentium tibi laus, tichem Tě chválíme.

V tomto případě se zejména posuzuje vizionářův život před zjevením, ne však pod úhlem psychické rovnováhy, nýbrž s ohledem na nadpřirozenou vhodnost, že právě jeho, nebo jí, Bůh vybral k plnění daného poslání. Nadpřirozené ctnosti jsou zárukou pravosti. Bůh se sice také zjevuje hříšníkům, aby je obrátil, ale všechna poselství světového významu svěřil buďto malým dětem žijícím v dokonalé čistotě, nebo duchovním osobám na cestě ku svatosti.

Dále se zkoumají okolnosti prvního zjevení. Jaký byl stav mysli vizionáře? Bůh by nesvěřil své tajemství někomu, jehož vnitřní život by byl ve chvíli zjevení narušený, nebo dokonce naplněn nějakou zlou intencí. Bere se zřetel na jevy související s prvním zjevením: záře nebo „šramot“. Například šramocení bývá v takových případech považováno za projev ďábla.

Následujícím bodem, ke kterému se přihlíží, jsou první reakce vizionářů v přítomnosti nadpřirozené bytosti. A to je velmi důležité, neboť zde je možné rozlišit dobrého a zlého ducha. Úlek, strach, nepokoj, zmatek, panika, vzrušení, omdlení, závrať, stísněnost provázejí zlého ducha. Znamením dobrého ducha je pokoj, soustředění, bázeň, příjemný pocit a radost.

Bere se v potaz i přesné stanovení cyklu zjevení. Je jevem znepokojujícím, když se zjevení začne rozrůstat v čase a prostoru.

Zkoumá se vzhled zjevující se bytosti podle vizionářova popisu. Když nahání hrůzu, vyvolává strach, nebo karikuje, pak lze usuzovat na zlého ducha.

Důležitou roli hraje i chování zjevující se bytosti. Jakákoliv nedbalost, vulgární, neslušné nebo směšné gesto je znamením zlého.

Dále se podrobně zkoumá obsah a lexikální forma řeči zjevující se bytosti. Sleduje se, zda zjevení bezpodmínečně splnilo svoje sliby. Projevila se snad u bytosti váhavost či nevědomost? Jsou její vyjádření dvouznačná a zmatená?

Dabel-Bozi opice.
Strategie zlého ducha spočívá v imitaci a konkurenci. Vždy je záhodno se ptát u nových zjevení, zda nejsou jednoduše ďáblovými pastmi, aby překazil předchozí autentická zjevení. Často nová zjevení vyvolávají senzaci s cílem odvrátit pozornost věřících od skutečných Božích poselství, která zlehčují nebo úplně zastírají. Takové případy se již v dějinách staly: v době sv. Terezie z Avily a sv. Jana z Kříže se objevila Magdaléna z Kříže a další, tzv. stigmatizovaná z Lisabonu, s falešnými zjeveními, aby překazily a, je-li to možné, zničily veliké dílo zmíněných světců.
 Falešná vizionářka Nicole Tavernierová chtěla zabránit bl. Acarie a kard. De Berulle v obnovení řádového života ve Francii.
Madame Guyon a falešní světci jansenismu usilovali o zničení apoštolátu sv. Markéty Marie a sv. Ludvíka Grignona z Montfortu.
Krátce po zjevení Matky Boží v Lurdech, se v okolí objevily dívky, u nichž byly zjištěny výjimečné jevy a které tvrdily, že se jim zjevila Panna Maria. Takto mělo být zjevení v Lurdech zdiskreditováno.
 Snad k nejvíce ďábelským podvodům došlo po fatimských zjeveních. Ďábel chce skrze tyto klamy za každou cenu zabránit věřícím a představitelům hierarchie v praktikování požadavků Panny Marie z Fatimy a takto odvrátit splnění velkých příslibů spojených s Fatimou: záchrana nespočtu duší od zatracení, obrácení Ruska, triumf Neposkvrněného Srdce Panny Marie.
Stojí za povšimnutí, že všechny zmíněné satanské opičky měly své zázraky, znamení, proroctví, poselství. Z toho plyne pravidlo, že satan usiluje poškodit pravá zjevení a umenšit nadpřirozené dary především trikem falešných zjevení, aby odvrátil horlivé a prosté věřící od pramenů milostí a svedl je k omylu skrze duchovní a hmotné zvláštnůstky.


Závěrem varování z úst nejpovolanějších: „Povstanou nepraví Kristové a nepraví proroci a budou činit zázraky a divy, aby svedli, kdyby možno bylo, i vyvolené.“

Martin R.Čejka
Předneseno dne 1. června 2004 v kavárně Křesťanského domova mládeže u sv. Ludmily/kratene, upravene/



Podobná témata

Katolicismus

"Sukromne zjavenia." | Přihlásit/Vytvořit účet | 42 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Neděle, 24. červenec 2011 @ 19:27:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máte tak.Satan na sebe vezme podobu anděle světla,pověsí lidem na nos bulíky a pak skrze další služebníky toto zjevení popře.Lidé nedbalící Božích nařízení se toho chytnou,řeknou že ti obelhaní protestanti uráží Jejich Paní a uznají zjevení jako pravé...



Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 12:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se že ani tenhleten výčet nestačí na to aby člověk svými vlastními schopnostmi dokázal rozlišit pravdu, bez Boha, Svatého otce a Církve jako takové. Zvlášť když má jen zprostředkované informace z medií a z internetu.

Myslím si že nepřítel se zajímá o každého člověka, nejenom o toho kdo je na správné cestě. Ty co jsou na špatné na ní chce udržet, uchlácholit  a použít jako reklamu a lákadlo na to aby svedl ostatní. Opakování je jak známo matka moudrosti. Máme tu Bibli, Církev i nejrůznější zjevení a to všechno by se dalo svým způsobem shrnout do jediného citátu, do 11. přikázání :

Přistoupil k němu jeden ze zákoníků, který slyšel jejich rozhovor a shledal, že jim dobře odpověděl. Zeptal se ho: "Které přikázání je první ze všech?" Ježíš odpověděl: "První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly!' Druhé je toto: `Miluj svého bližního jako sám sebe!' Většího přikázání nad tato dvě není." (Mk 12,28-31)
Zavádějící může být i profil vizionáře, posuzovaný lidskými měřítky.  Viz svatý Petr, Tomáš nebo Pavel z Tarsu. Který byl ve chvíli prvního zjevení na cestě do Damašku aby tam zajal a dal povraždit křesťanskou obec. Viz David, muž podle srdce Božího, přes všechny hříchy a slabosti. Přesto se náš Pán nazýval Davidovým synem .

Stejně jako stav mysli. Pokud se člověk rozhodne v životě polepšit a udělat něco dobrého na co není zvyklý tak se často cítí velice špatně a trapně. Ten zlý nebo jeho vlastní tělo mu našeptává že vypadá směšně a hloupě. Že ten bezdomovec almužnu jistě propije, že jí měl dát někomu kdo si jí opravdu zaslouží. Že mezi lidi na mši nebo na pouti vůbec nezapadá.  Stejně nebezpečné může být i to když se při každém krůčku vpřed cítíme jako svatí a koukáme jestli ti „lumpové a bezbožníci“ okolo koukají a berou si příklad. Dospěli jsme až tak daleko že pejorativní význam v české společnosti mají i taková slova jako je pravda, láska, poctivost,  dobro  nebo víra.

I v Bibli reagovala spousta vizionářů na zjevení negativně.  Málokdo nedostal strach když uviděl třeba anděla a nepadnul na tvář. Dokud neuslyšel že se nemá bát. Svatý Pavel  oslepnul a spadnul z koně. Pochybuji že by se v tu chvíli cítil šťastně a klidně.

Když prorokoval Jonáš skázu Ninive a Ninive správně zareagovalo tak k ní také nedošlo, stejně jako k jiným věcem na které reagovali králové Judska a Samaří žíněnou košili a nařízením půstu. Podobným způsobem nás varuje i Panna Maria a když uděláme co nám říká tak nám Bůh ve svém milosrdenství  odpouští tresty.

K lékařským a vědeckým posudkům sice přihlížíme ale ani na ty se nedá úplně spoléhat. Dodneška se někteří odborně vzdělaní lidé pokoušejí dokazovat že svatý Pavel byl s odpuštěním epileptický blázen a Bůh nestvořil svět a nevstal z mrtvých. O většině vizionářů i svatých relikvií se dá najít spousta negativních posudků a doktoři a vědci kteří uvěřili a potvrdili zjevení už jsou pak na černé listině a svět o nich mlčí nebo je také prohlásí za blázny.

 

Celé to na mne působí dojmem jako kdyby se někdo pokoušel popřít naplnění příslibu z Fatimy  (k zasvěcení Ruska  Svatým otcem došlo roku 1984 a pak se začal režim uvolńovat. Ten kdo tomu celému nevěří může hádat proč nedošlo v Rusku ani u nás k nejstrašnějšímu masakru v dějinách a proč nikdo nepoužil jaderné zbraně. Proč je v Rusku pokoj a mír a stát podporuje pravoslavnou církev.). Kromě modernismu a liberalismu existuje i odchylka opačným směrem a možná je stejně nebezpečná.  Může vést k tomu že se člověk začne chovat podobně jako farizejové. Ti by také pravděpodobně nenáviděli ekumenický proces a v důsledku odmítli nejenom jinověrce ale i každého kromě sami sebe. Laické hnutí které chodilo kontrolovat lidi, soudit a poučovat. Největší nneávist pravděpodobně cítili k Samaritánům kteří uctívali stejného Boha. Římany a jiné pohany tolik neřešili.

Medugorie zatím nemá schválení církve a  nebylo by nezbytným prostředkem spásy ani kdyby ho mělo. Jeho zneužití by ale do záhuby vést mohlo a to dokonce i v případě že by nebylo pravé. Kdyby člověk začal místo lásky k bližnímu cítit nenávist a opustil Církev. Úplně nebo částečně, což by mohlo být dokonce ještě horší než úplně. Kdyby přestal poslouchat a uznávat současné Svaté otce a jejich moc rozvazovat. Kdyby si ze všeho co nám dala církev vybral jen to co se mu hodí a nedokázal rozlišit skutečná dogmata. Kdyby se jí místo zrady pokoušel sám přímo ničit. Kdyby přijal část nacistických a rasistických myšlenek a falešné vlastenectví na úkor druhých, bojoval za správné věci špatnými a krutými prostředky.

Podle mého soukromého názoru by měl každý uvažovat především nad tím kam konkrétněv danou chvíli  jde a co dělá. Modlit se, postit, konat skutky milosrdenství, děkovat za bolest a starosti, chodit ke zpovědi a aktivně žít v Církvi. Dělat to o čem bezpečně ví že je to dobré a Bohu libé, v tom nemůžeme udělat chybu ať už nám k tomu radí kdokoliv, třeba i ve zlém. Můžeme zachránit obrazně řečeno žížalu a háček mu nechat.

Podle mého SOUKROMÉHO názoru existuje ještě jedno nebezpečí. Jestliže Panna Maria sehraje v poslední části našich dějin před posledním soudem natolik velikou a podstatnou úlohu jakou si netroufám ani odhadovat  tak by se mohlo stát že by člověk mohl kvůli falešnému a křivému svědectví o posledních zjeveních a obrácení bezvěrců a jinověrců dobré vůle odmítnout a popřít úplně všechno a přidat se k té druhé a zlé straně. Bez ohledu na to jestli je Medugorie pravé nebo ne.




Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 15:46:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud nám tedy například vizionář tvrdí, že mu Pán Ježíš, nebo Nejsvětější Panna Maria řekli, že „všechny církve, katolická, pravoslavná i protestantské... jsou prostředky spásy“, pak může udělat tisíc zázraků, a všechna elektronická zařízení potvrzující pravost extáze jsou naprosto zbytečná.

přátelé,
krásná věta. Taková povzbuzující a ekumenismu přející.....
Katolík prostě vždycky zůstane katolíkem. Cílem ŘKC v ekumenismu je dostat všechny do jednoho stáda pod vedením papeže a bezvýhradné poslušnosti jemu.
A tak se ptám jestli má ekumenismus a potažmo i diskuze na tomto fóru smysl, jestliže nejsme pro katolíky rovnocennými partnery, ale pouze heretiky, které je třeba obrátit. Bohudíky, dnes už nemají k tomu mocenské prostředky, ty jim Bůh vzal. 

Vím, že toto není článek o ekumenismu, ale právě proto. Je vidět, že ŘKC své záměry prostě neskryje. Vždycky vykouknou, joko ten pověstný čertík z krabičky. Jim nejde o hledání pravdy, (myslí si, že už ji mají), ale o získání ostatních církví pod svou nadvládu.
Kojard



Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 27. červenec 2011 @ 13:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za opravdu pěkný a poučný článek, Dášo. V jeho kontextu bych se chtěl zeptat, proč se katolíci často tak čertí, když někdo odmítá věřit v pravost zjevení, které církev schválila? Pokud je takto nějaké (soukromé) zjevení označeno, pak se to přece nestává článkem víry a každý má právo nevěřit.



Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy