Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 542 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116567095
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Co se stalo s pokáním?
Vloženo Úterý, 16. srpen 2011 @ 21:24:39 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Na internetové televizi se můžeme přesvědčit, jak jeden mediálně známý kazatel říká, že s hříšníky nemáme mluvit o hříchu. Na jistých kurzech se dokonce musí vést uvolněná diskuse, aby se tam hříšník cítil dobře. Jinde - zdá se - evangelista tvrdí, že zřejmě nevěřící - hříšní lidé jsou po jeho modlitbě naplněni Duchem svatým. Proč jsme tak nelaskaví a zlí, že nemocného neinformujeme o jeho nemoci, hříchu? Proč lidi nevedeme k pokání z jejich mrtvých skutků? Není to sobecké a pokrytecké? Ta jejich nemoc je sice smrtelná, ale léčitelná. Každý člověk zhřešil, žije si podle své vůle a jeho cesta je lemována svévolí, zlem a skutky vzpoury vůči Bohu. Hříšník tuto cestu potřebuje opustit, obrátit se a činit pokání. Ano, je to bolestivé a stojí to člověka vše. Člověk musí zapřít sám sebe, vzít kříž a následovat svého Vykupitele. Proč už se o tom nemluví? Vždyť výsledkem je radost, smíření s Bohem a věčný život!

Myslím, že hlavním důvodem je to, že sami nežijeme to, co bychom měli hlásat. Možná máme i strach z odmítnutí a kritiky. Dále je to převrácený pohled na evangelizaci, která je měřena počtem obrácených a kdo by dnes chtěl být neúspěšným. Má otázka ovšem zní, „jak a k čemu obrácených“? K našemu životnímu stylu, učení nebo světovému názoru? Nebo jde o nájem otroků k realizaci vizí našich vůdců? Pokud nezvěstujeme pokání, pak to rozhodně není obrácení ke Kristu.

V čem se tedy liší evangelium první církve od evangelia současnosti?

  • První církev volala hříšníky k pokání. Dnešní církev volá klenty k zlepšení kvality života.
  • První církev volala k zapření sebe sama. Dnešní volá k rozvinutí svých schopností a úspěšnému životu.
  • První církev uctívala Krista, ta dnešní často uctívá růst.
  • První církev volala k následování Krista. Ta dnešní vede často k následování vizí svých vůdců.
  • První církev byla oddělena od světa. Ta dnešní chce svět přetvářet a měnit.
  • První církev volala k obecenství. Dnešní církev vede k začlenění člověka do systému.
Jinými slovy křesťan první církve zde byl pouze poutníkem, hostem, který vše trpělivě snášel a svým životem i slovy volal k následování. Nezajímal se příliš o politiku, a proto byl schopen se podřídit každému zřízení a bylo-li třeba, postavil se na obranu víry třeba až za cenu svého života. Dnešní křesťan je zabydlen zde, na zemi. Věří v pokrok a chce zemi pozvedat a měnit. Vládcům se nepodřizuje, ale poučuje je. Evangelium je mu politickým programem, který aktivně vnáší do společnosti.
  • První křesťani s radostí přihlíželi, když přicházeli o majetek. Dnešní křesťani vytvářejí lobby za navrácení svého, obávám se, že často i fiktivního majetku.
  • První křesťani byli pronásledování, zostuzování a pomlouváni. Dnešní křesťani se v médiích sami vychvalují a mluví o své společenské nenahraditelnosti.
  • Dříve se pravost víry projevila ve zkouškách a posvěcení. Dnes se pravost víry měří často až esoterickými prožitky.
  • První církev očekávala příchod Krista, soud a vzkříšení z mrtvých. Dnešní církev očekává probuzení, vliv na společnosti a převzetí politické moci.
I když jistě nelze paušalizovat a brány pekelné církev nepřemohou, zdá se, že za nějaký čas budou církve plné lidí, kteří budou věřit a žít úplně jinak, než bibličtí křesťani. Budou schopní, vlivní, úspěšní… zřejmě mladí, s vizí. Budou cílevědomí a budou realizovat vizi svého pastora. Budou mít vliv v médiích ad. Ale budou tito lidé opravdu znovuzrozeni z vody a z Ducha, kteří ponesou svůj kříž a následovat Beránka kamkoliv půjde? Rozumějte, nevolám po neúspěchu, poraženosti a jakémusi kvazikřesťanskému outsiderství. Sám si vážím vzdělání, dovedností, znalostí a schopností. Důležité ovšem bude, zda jsou cílem a jak s nimi bude naloženo.

A tak, čekáš, milý křesťane svého Pána, nové nebe a novou Zemi nebo je tvým cílem život tady a teď, zabydlel jsi se zde a je to místo tvé kariéry a rozvoje tvých schopností? Už ti někdo řekl, že jsi úplná nula a nenapravitelný hříšník a že vše, co máš, jsi dostal. Že tvé schopnosti bez tvého zlomeného srdce jsou pro Boha nepoužitelné? Že ve světě budeš mít soužení. Už ti někdo řekl, že pokud tě lidé chválí a dobře o tobě mluví, pak běda tobě? Víš o tom, že máš mít druhého za důstojnějšího sebe a že se nemáš nechat ovládat ctižádostí. Víš o tom, že tvůj Pán je žárlivě milující a že si nárokuje nejen část tvého výdělku, ale veškerý tvůj čas, veškeré tvé finance, ano, i tvé zaměstnání, službu a v neposlední řadě celou tvojí rodinu?

Už ti někdo řekl, že příjemné pocity při muzice a skákání nemusí být z Ducha svatého? Pohorší tě, když si Bůh bude nárokovat i způsob tvého oblečení nebo je pro tebe, milý postmoderní kazateli, vytahané tričko s rukou v kapse svatá uniforma přátelského evangelia? Už jsi svůj slovník sterilizoval od slov hřích, kříž, pokání, zapření, poslušnost… abys náhodou nepřišel o posluchače? Trávíš čas na Písmem nebo nad vůdcovskými manuály zbohatlých amerických manažerů takykřesťanů?

Tnto článek jistě není o všech, kéž by ani o většině dnešních církví. Po celém světě můžeme vidět zástupy věrných křesťanů. Mluví ale o reálném a hrozícím trendu. Obávám se, že až se církve budou plnit ctižádostivými lidmi, ulovenými na moderní aktivity nebo okultismus v křesťanském rouchu, budou mnozí mluvit o Probuzení poslední doby.

"Co se stalo s pokáním?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co se stalo s pokáním? (Skóre: 1)
Vložil: quercus v Úterý, 16. srpen 2011 @ 22:06:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad jde jen o perspektivu, úhel pohledu. Třeba je to jen nedorozumění. Líbilo by se jako nepřihlášenému zasilateli článku jako vzor misijní kázání pátera Koniáše, jak je nastylizoval Jirásek v Temnu? Pro kontrast: Kdo spočítá, kolik sborů má na přední stěně modlitebny "Bůh láska jest"?



Před mnoha lety jsem četl "Plná slávy" od Bruce Marshalla. Už si z toho nepamatuju skoro nic, jen dvě scény, ale ty se k článku myslím docela hodí.

1. Rozdíl mezi reakcí dvou duchovních na dotírání prostitutek. Pastor: "Dnes ne, milé dítě". Velebníček: "Budeš hořet jak věchet, couro". (Moje otázka: Kdo z těch dvou hlasatelů evangelia jí zvěstoval to pravé evangelium, aby se vůbec mohla o své obrácení zajímat. A potřebovala vůbec obrácení vykořisťovaná a zneužívaná šlapka?)

2. Starej námořník se na smrtelné posteli zpovídá, a farář ho nemůže přimět, aby svých sexuálních prohřešků litoval, prostě to souložení v přístavech po dlouhé cestě na moři bylo moc krásný, a tak toho litovat nemůže, to by nebyla upřímná lítost. Farář se ho po delší debatě, kdy mu zdůrazňuje všechny aspekty a následky jeho nekajícnosti, nakonec zeptá, zda lituje toho, že nemůže litovat - a když námořník přisvědčí, tak to farář bere jako skutečné pokání.





Re: Co se stalo s pokáním? (Skóre: 1)
Vložil: joker v Středa, 17. srpen 2011 @ 12:34:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<joke>Pokud hledáte dokonalou církev, navštivte brněnské Wesleyány. Díky přítomnosti Aleše France máte jistotu, že nic z toho, co neustále napadá, nepotkáte. Tam je vše v pořádku.</joke>




Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy