|
Právě je 377 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116542594 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ?
Vloženo Neděle, 21. srpen 2011 @ 20:11:12 CEST Vložil: Stepan |
poslal Frantisek100 Na Zemi vždy byli chudí a bohatí, majetní a nemajetní. Ti chudí záviděli bohatým a ti bohatí neměli rádi chudé. Proč ? Příčin je mnoho. Chudoba může být z lenosti, ale často vlivem nemoci, neštěstí... A bohatý může být bohatý vlivem své práce, ale také vlivem nepoctivosti.
Komunismus vštípil chudým představu, že jsou chudí proto, že je bohatí okrádají. Příčinou jejich bídy je bohatství a vlastnictví výrobních prostředků bohatých. Ti zneužívají svého postavení a chudé vykořisťují. Vezmou si z jejich práce větší díl, než který by si právem měli vzít či nárokovat. Jak to změnit? Násilím, revolucí...? Vzít bohatým toto bohatství a vytvořit podmínky, kde vykořisťování nebude? Novou společnost?
Dnes víme jak to dopadlo. Násilí plodí násilí. Jedno zlo bylo vystřídáno zlem jiným.
Ti, kterým komunisti vzali majetky a případně pozavírali je do kriminálu, se nikdy nemohou vyrovnat s tím, co se stalo. A ti, kteří v té době neměli nic, těm se zdálo i vlivem tehdejší propagandy a vlivem chování bohatých, že to je naprosto správné. Já jsem patřil k těm nejchudším. Neměl kolo, brusle, rodiče žili od důchodu k důchodu, neměl jsem ani na knihy do školy. Proto jsem s radostí uvítal, když jsme v roce 1960 dostali zdarma učebnice a školní pomůcky. Znal jsem pár zámožnějších spolužáků. Komunisté jejich prarodičům zabavili pole a některé domy, ale pořád jim toho nechali tolik, že jejich životní úroveň byla mnohokrát větší než ta moje. Někteří jejich rodiče věděli jak na to, tak se rychle přeorientovali na službu straně, aby jim asi snad nevzali to, co zatím ještě měli. Podnikat mohli jen v rámci státního podniku, ale dům, kde bydleli, jim nechali. Já se přiznám, že jsem jim záviděl. Kola, hračky, hezké oblečení. dům i zdravé rodiče. Proto jako dítěti mi byl komunismus dost blízký. Přál jsem si, abych se v budoucnu měl také lépe. Přišel rok 1968 a na gymnáziu jsem se pomalu dozvídal pravdu o padesátých letech. Profesoři se nebáli a tak vzpomínali a vzpomínali. Moderním se stal pojem socialismus lidskou tváří. My studenti jsme sledovali rozhlas a moc a moc diskutovali. A já si začal všímat, jak se lidé mění. Mnozí komunisté a jejich děti byli najednou až příliš proreformní. To už jsem ale věděl leccos o tom, jací byli dříve. Bylo mi líto ředitele jednoho podniku, kterého tihle noví“ komunisté“ dohnali k sebevraždě. Pochopil jsem, že kdo má „ramena“ a je agresivní, vždy se prosadí. Učitel, který nás měl na občanku a tak hrdě vštěpoval komunistické myšlenky a ponižoval žáky, jejichž rodiče odmítali vstoupit do družstva, byl najednou velice aktivní a proreformní. Pochopil jsem, že je to zas jen a jen komedie a přetvářka, boj o „koryta“. A přišel 21. srpen. Lidé plakali a hovořili o válce. Mně to bylo jedno. Stejně jsem už rodiče neměl. Jeden známý pán, starý dělník, komunista, dal před MNV stůl a volal lidi, aby podepsali petici proti okupantům. Volal i na mne:“ Františku, prosím tě, pojď sem a podepiš to také“ Samozřejmě, že jsem mu vyhověl. Bylo mi ho líto. Byl celý červený, měl vysoký tlak a sotva dýchal. Rozčilený a zklamaný. Za pár hodin dostal infarkt a zemřel. Po prázdninách jsem nastoupil na vysokou školu. My studenti jsme se s tím nesmířili a 17. listopadu začaly stávky. Pak sebeupálení Palacha a vyhrožování ve škole, že nám zavřou koleje atd. A pak jsem zase zjistil, když jsem se občas podíval do svého malého městečka, jak zase rychle mnozí převlíkli kabát. Ale někteří ho převlíkli jen tak na oko. Co jim zbývalo? Živili rodinu. Tady není prostor na násilné hrdinské činy po vzorů Mašínů. Někdy je lepší vyčkávat, až se nepřítel oslabí. A to trvalo dlouhých dvacet roků. Já jsem nevstoupil do SSM ani do strany. V době studií na vysoké škole jsem poznal křesťanské společenství, což na mne výrazně zapůsobilo. Díky tomu jsem se nestal komunistou ani jiným -istou. Život a zkušenosti z dětství však ve mně zanechaly hluboké stopy a levicovou orientaci. Ani nyní nejsem v žádné straně a o politiku se aktivně nezajímám. Vždyť po roce 89 se zase tak moc nezměnilo. Když však slyším, jak někdo vychvaluje vrahy, kteří jednali čistě sobecky, což dokázali i svým životem v zahraničí, pak prostě se neudržím a nemlčím. Když mi tu někdo bude tvrdit, že 10 % lidí prošlo kriminálem, tak to bych pak každý desátý člověk musel být zavřený, to je 1,5 milionů. A proč tato čísla nesouhlasí se skutečností v mém okolí. Ale má cenu se o tom bavit ? Opět se prostě lže a každý hájí to svoje. Ale jak je to vlastně s těmi bohatými a chudými ? Jak to řeší Bible a jak to zamýšlel Bůh ?
Zamysleme se !!!! Komenský – Listové do nebe - závěr Veřejná odpověď Ježíše Krista, v níž oznamuje bohatým i chudým svůj názor na jejich dopisy
Já dobře znám nářky chudých i obhajoby bohatých. I kdybyste volili slova sebevýmluvnější, mne neoklamete. I já vím o rozdílu mezi vámi, a přeci tuto skutečnost úmyslně neměním. Myslíte si, že vás neslyším. Ale mýlíte se. Cožpak já, který jsem stvořil lidské srdce mu a nerozumím ? Cožpak já, který jsme stvořil oko, nevidím ? A já, který jsem stvořil ucho, že neslyším ? Před mnou se neukryje žádný skutek. Znám každou vaši myšlenku: “Hospodine, zkoumáš mě a znáš mě. Víš o mně, ať sedím nebo vstanu, z dálky je ti jasné, co chci dělat. Sleduješ mou stezku, i místo, kde ležím, všechny moje cesty jsou ti známy. Ještě nemám slovo na jazyku, a ty, Hospodine, už víš všechno.” ( Žalm 139,1-4) Vím o všem dobrém i zlém, co se děje mezi chudými a bohatými, mezi zbožnými a nevěřícími. “Mám na zřeteli všechny jejich cesty, neskryjí se přede mnou, před mým zrakem svou nepravost neschovají ” (Jer. 16.17) Ale ať je vám všem známo toto: Svůj soud odkládám na poslední den přítomného věku světa, kdy hlasem Boží polnice povolám k soudu vás všechny. Bez rozdílu – budete tam všichni: chudí i bohatí, žádný přede mnou neunikne. Všechen soud je dán mně “Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, aby všichni ctili Syna jako ctí Otce ” ( Jan 5,23 )
Úmyslně vám zatajuji den i hodinu, kdy se Boží soud bude konat. Proto se stále snažte žít tak, abyste se mohli přede mnou postavit v pevné víře v mé milosrdenství. Na soudu už nebude čas na výmluvy, pláč, prosby o odpuštění. Tam už nebudete mít možnost napravit vaše viny. Každý bude souzen podle svých skutků. “Viděl jsem mrtvé,mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách. ” ( Zj. 20,12 ) Při soudu už bude pouze čas spravedlnosti a ne milosrdenství. Nebude tam příležitost omluvit se, smířit se s těmi, komu jsme ublížili, nebude tam možnost najít znovu ztracený vztah k Bohu. K tomu máte čas nyní, čas, který Bůh vyměřil, využijte ke smíření a s lidmi i s Bohem. Již nyní odpouštějte těm, kteří vám ublížili, již nyní si dejte do pořádku všechny vztahy a záležitosti. U Božího soudu už k tomu nebudete mít příležitost. “Potom anděl, kterého jsem viděl stát na moři i na zemi, pozvedl svou pravici k nebi a přísahou při tom, který je živ na věky věků, který stvořil nebesa, moře a všechno, co v nich je, potvrdil, že lhůta je u konce.” ( Zj. 10,5 ) Proto si každý z vás dejte do pořádku své věci a svědomí jak nejlépe umíte, abyste mohli obstát. Vás, chudí, žádám, abyste zanechali násilného vymáhání dobročinnosti od ostatních. Neboť “Já budu trestat, má je odplata ”(Žid. 10,30) Zbytečně nenaříkejte a nežalujte, ale s trpělivostí dokazujte, že přijímáte svůj životní úděl jako Boží vůli. I když může být váš život těžký, nereptejte proti Bohu. Bůh ví,proč zrovna na vás chudobu dopouští. Myslete na to, co o vás říkají bohatí – že jste leniví, rozmařilí, hádáte se, že neumíte hospodařit. Žijte tak, abyste dokázali, že jejich obvinění nejsou pravdivá. Chudoba sama o sobě vás nespasí, pokud budete takoví, jak o vás hovoří vaši protivníci. já znám vaše skutky a vím, kteří chudí jsou zbožní a poctiví, a kteří ne. Snažte se získat jiné, nepomíjitelné bohatství, které nelze zaplatit ani koupit: Usilujte být bohatí v Bohu. Naplňte svoje srdce pokorou a láskou, aby vaše nynější chudoba byla začátkem věčného blahoslavenství. O vás, bohatých, vím, že jste dvojí: jedni lepší než druzí. Vy lepší užíváte mého bohatství , které jsem vám na krátký čas propůjčil, k mé oslavě. To vám je a bude ke cti. Nepřestávejte ve svém poctivém díle. Snažte se využívat mých darů ku prospěchu všech, buďte dobrotiví a užiteční všem, kdo vás potřebují. Mějte soucit s chudými a postiženými lidmi a nepřestávejte jim prokazovat milosrdenství. To vám bude k chvále v poslední den.
Neboť: “ Cokoli jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili ”( Mat 25,40) “neboť jsem hladověl a dali jste mi najíst, žíznil jsem a dali jste mi pít, byl jsem na cestách a ujali jste se mě. Byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocen a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení a přišli jste za mnou ” ( Mat 25,35-36) “Což nevíte, že Hospodin půjčuje, kdo se nad nuzným smilovává, on mu odplatí za jeho dobročinnost ? ” (Přís. 19,17)
A vy, bezbožní boháči, proč vydíráte svůj lid ? Což nevíte, že i na vás čeká Boží soud ? Vězte, že “mzda dělníků, kteří žali vaše pole, a vy jste jim ji upřeli, volá do nebes. A křik ženců pronikl k uchu Hospodina zástupů ” (Jakub 5,4) Lkaní těch, které šidíte a vykořisťujete proniká do mých uší. Pokud se nenapravíte, budu vás trestat za to, že dary, které jsem vám svěřil, jste sobecky a nezodpovědně využívali. Za to, že se nadýmáte a povyšujete, zdobíte se navrch šperky a přitom si zacpáváte uši před hlasem vašeho svědomí. Proto z vás u soudu svleču vaše drahé šaty, na kterých jste si tolik zakládali. Odejmu vám vaše šperky i zlato. A budete stát přede mnou bez okrasy jako všichni ostatní. Co potom na vás zbude dobrého a chvályhodného? ! Domy vám zpustnou, po smrti vám nic nezůstane. “A nyní vy, boháči, plačte a naříkejte nad pohromami, které na vás přicházejí, Vaše bohatství shnilo, vaše šatstvo je moly rozežráno, vaše zlato a stříbro zrezavělo, ale ten rez bude svědčit proti vám a stráví vaše tělo jako oheň. Nashromáždili jste si poklady – pro konec dnů … Žili jste rozmařile a hýřili jste na zemi, vykrmili jste se pro den porážky ” ( Jakub 5,1-3) I když vám hrozím budoucí pomstou, věřte, že jsem do svých dlaní vyryl i každého z vás, každého, kdo se odvrátí od své cesty za bohatstvím tohoto světa a kdo hledá cestu ke mně. Své věrné chráním jako zřítelnici svého oka. Každého člověka dobře znám. Ale nebudete-li činit pokání a neodvrátíte – li se od svých zlých cest, tento život vám k ničemu neprospěje. “Vzejde slunce a svým žárem stráví trávu, květ opadne a tráva zajde. Tak i boháč se svým vším shonem vezme za své.” (Jakub 1,11) I proč hynete, lidé, moji ? Proč spoléháte na nejisté zboží ? Proč budoucího, nepomíjitelného bohatství nehledáte ? Což nevíte, že těm, kteří bez pokání zůstanou, řekne Pán a soudce v onen den: “Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům ! Hladověl jsem a nedali jste mi jíst, žíznil jsem a nedali jste mi pít, byl jsem na cestách a neujali jste se mě. Byl jsem nahý a neoblékli jste mě, byl jsem nemocen a ve vězení a nenavštívili jste mě. Tedy odpoví i oni: Pane, kdy jsme tě viděli hladového, žíznivého, pocestného, nahého, nemocného nebo ve vězení a neposloužili jsme Ti ? On jim odpoví: Amen, pravím vám, cokoli jste neučinili jednomu z těchto nepatrných, ani mně jste neučinili.” ( Mat. 25,41-45) Žijte v bázni přede mnou a nezapomínejte, že jste byli stvořeni jako všichni ostatní lidé, že celá země patří mně. I co nyní vlastníte, je mé. A já budu soudit podle toho, jak budete s mým majetkem hospodařit. Vám všem bohatým – těm lepším i horším – říkám: Snažte se být stále lepší, čiňte dobré skutky. Almužna se přece nedává proto, aby se pomohlo tomu, kdo je dobrý, ale proto, aby se pomohlo tomu, kdo pomoc potřebuje. Ať si o vás lidé říkají cokoli, já všechno vidím a znám srdce každého z vás. A na světlo přivedu každý váš skutek. Nebudu vás soudit podle toho, co o vás říkají lidé, ale můj soud bude podle Boží spravedlnosti. A ta je neměnná, je jako oheň, který plápolá proti každé nešlechetnosti a nepoctivosti, jako oheň, který nikdo nevydrží. Přemýšlejte, dokud je ještě čas. Což nevíte, že nemilosrdným bude odplaceno nemilosrdenstvím ? Snažte se tedy, vy bohatí, ne v majetku, ale v dobrých skutcích, abyste našli milost u Boha ? To je vše, co jsem vám chtěl vzkázat. Jako že živ je Hospodin, věřte, že nechci, aby jediný z vás zahynul. Ale běda těm, kdo pohrdají mými radami. “Hle, přijdu brzo a má odplata se mnou: odplatím každému podle toho, jak jednal ” ( Zj. 22,12) Jistě přijdu brzy. Amen. “Přijď, Pane Ježíši! ” ( Zj 22,20)
Komenský to řekl nejlepším způsobem, který znám. Pak se zastydím, já ,ale věřím, že i ti, kteří ve mně vidí komunistu, kterým nejsem.
|
Podobná témata
|
|
Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 22. srpen 2011 @ 11:33:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To že mocní a bohatí utiskují a okrádají chudé najdeme na mnoha místech po celé Bibli a kromě toho to má i svoji logiku. Těžko může chudá a bezmocná vdova utiskovat mocného boháče. Veškeré revoluce v dějinách lidstva chudé spíš zneužívaly a nakonec se stejně drtivá většina z nich měla podstatně hůř než předtím. Tady a možná i na věčnosti. Komunismus také nedělali poctiví a pracovití dělníci a rolníci. Co se mne týče tak se necítím být povolán k tomu abych soudil a odsuzoval kohokoliv, bez ohledu na to jestli mě štve nebo ne, názor je věc druhá. Ať je Bůh milostiv a odpustí všem. Bohatým i chudým, dobrým i zlým a ať nám dá dost lásky na to abychom to tady společně všichni bez nenávisti a závisti překlepali. Nemám ani nějaký zvláštní důvod proč bych se měl zastávat zrovna bratrů Mašínů, ani nevím jaký mají vztah k Bohu a Církvi. V zásadě mi na aféře okolo nich vadí dvě věci, o jedné jsem myslím už psal. Nevěřím komunistické verzi o tom co se vlastně stalo o nic víc než tomu co tenkrát říkali o jiných lidech a o Církvi a právě tahle verze se používá v rámci propagandy teď. Kdybych byl násilně tehdejším režimem naverbován jako voják nebo policista tak by mě nikdo nemohl donutit k tomu abych třeba nestřílel do vzduchu (hlavu by mi neutrhli, zaražené vycházky bych s pomocí Boží přežil a kdyby utrhli tak bych byl dřív doma) a vždycky bych zároveň musel počítat s tím že mě může někdo zabít. Zvlášť když si bude myslet že zabiju jinak jeho. Poctiví Němci na tom byli za války úplně stejně. Další věc na kterou jsem citlivý je ta když se setkám s oživeným zlem z minulosti. Když začne někdo ze své vlastní vůle vykládat to co nám tehdy vnucovali a čím jsme pohrdali, věděli že je to lež a smáli se tomu. Když se v dnešním relativně svobodném světě setkám s tehdejší propagandou. A to se stává Bohu žel dost často. Podobně jako když Vyvolený národ oplakával egyptské hrnce masa, čočku a okurky bez ohledu na karabáč a vraždění dětí a zlořečil Bohu a Mojžíšovi. Někdy tak uvažuji Bohu žel i já, když se setkám s nějakým novým zlem. Nebo zdánlivě novým. |
Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 22. srpen 2011 @ 14:22:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To máš pravdu, to děláme.
A žijeme stejně v přepychu.
Když si vzpomenu na ceny před 40 či 50 léty, kdy byl průměrný plat desetkrát i vícekrát menší, tak reptat je hřích.
To, co mrzí, jsou vztahy a ty se, možná je to relativní pojem ,zdají být poněkud horší.
|
]
Re: Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. srpen 2011 @ 16:33:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemohu souhlasit. Vyšší kupní síla obyvatelstva má své příčiny a své následky.
Příčinou toho, že si za svou mzdu koupíme víc než naše babičky a dědečkové je mimo technologického pokroku vyšší organizovanost výroby a tudíž i společnosti. Tato organizovanost se projevuje i v mezinárodním měřítku. Následky této vyšší organizovanosti jsou např. nesrovnatelně tužší technologická kázeň ve výrobních podnicích a více byrokracie. Mohu srovnávat podniky teď a před cca 10 lety, stejně jako můžu srovnávat dnešní různé podniky. Další temnou stránkou je příliv mnoha cizinců ze zaostalých zemí, vykonávající podřadné práce. A nakonec pracovní trh klade nesrovnatelně vyšší nároky na úzkou specializaci pracovníka, a to je velká nevýhoda, ztratíte-li své úzce specializované místo a mimo toho neumíte nic. To všechno je daň zato, že si můžeme koupit za své platy více housek než naší prarodiče.
V dobách dávno minulých stačila člověku k slušnému uplatnění maturita, nemusel vyplňovat stohy papírů oničem ani slyšet všude ve svém okolí zprachantělou češtinu s ukrajinským přízvukem a neměl se ekonomicky tak, jako se máme my, kteří toto všechno musíme překousnout. A že je to skutečně kříž, a ne "kříž".
|
]
|
|
Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. srpen 2011 @ 00:10:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Za těch 10% se ještě jednou omlouvám. Psal jsem to narychlo, vysvětluji ti to v příspěvku u dané diskuze. Můj pohled na dané téma je ten, že i kdyby sedělo jen tisíc lidí kvůli Závisti, sobectví, lennosti a neschopnosti tak i to je hodně.
Já jsem se narodil už po roce 68. Mí rodiče byli bohatí: Oba byli zdraví, jejich rodiče také a oba pracovali. Pracovali v zaměstnání. Vstávali ráno v 4:30, po páté jeli do práce a ve tři, v době kdy jiní usedali v komunisty ukradených bytech, ve kterých zadarmo bydleli, k televizi, cigaretě a pivu, mým rodičům začínala další směna doma. Práci končili tak v devět večer, v létě v deset, přes zimu i o šesté.
Protože komunisté v roce 1969 s masivními zvěrstvy, krádežemi a vraždami přestali (jak správně píšeš), zůstal výsledek práce z valné části i mým rodičům. Pracovali takhle až do důchodu. Můj otec pracuje dodnes (je mu už přes sedmdesát). Pracuje celý den, ale už ne jako zamlada, jen tak od osmi ráno do osmi do večera, šestnáctky už nedá, je už unavený.
Kdyby přišla nová vlna závisti, nejspíš by jim opět všechno sebrali.
Můžu ti napsat, jaký vidím rozdíl mezi komunismem a svobodou.
Když je někde svoboda a kapitalismuz, můžou se komunisté úplně v klidu sebrat a založit si svůj Socializmus, a.s., jehož by všichni komunisté a sympatizanti byli akcionáři. Socializmus a.s. by vše co by se ho týkalo, řídil, platil vysoké přídavky na děti, dovolenou ROH na horách, nadstandardní operace v nemocnicích i olověné plomby do zubů, atd., vše z poctivé práce komunistů a jejich sympatizantů, úplně stejně, jako v té připitomělé komunistické agitce od Voskovce a Wericha, jak tam měli ten ма́слостроj a byl by v tom socializmu hned ráj.
Ale k tomu se komunisté kupodivu nesníží. Místo aby ráj vyrobili poctivou prací a ukázali ostatním, jak jsou jejich myšlenky a jejich režim v konkurenci lepší, dělají opak: jakékoliv jiné myšlenky zadusí, protože téměř jakákoliv konkurence ukazuje, že je lepší, než myšlenky komunismu. Proto nezbývá než nesvoboda, koncentrák, indoktrinace, cílená propaganda a nalejvárna, do těch, kteří jejich nesmyslům věří nebo kteří jsou pod jejich politickou mocí.
S dnešním režimem vidím mnohé věci stejně, jako ty. Těžko něco čekat od národa, který si myslí, že ODS je pravicová konzervativní strana a že Dělnická strana sociální spravedlnosti je extrémně pravicová. Když mají lidi takovýhle guláš servírovaný propagandou hyen co se živí na neštěstí lidí, smíchaný s gulášem který zůstal po komunistech, těžko čekat, že si demokraticky zvolí kapitalismus. To by bylo mimo běžnou entropii.
Jinak tě nechápu: Pokud se tak pohrdlivě vyjadřuješ o převlékačích kabátů, proč ti stejně vadí ti, kteří kabát nepřevlékli a nikdy to nehodlali udělat, naopak se komunismu postavili?
|
Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 23. srpen 2011 @ 08:00:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý cizinče, po přečtení Tvých komentářů Tě chápu. Já jsem tušil, že za Tvými komentáři musí být něco osobního. Až na způsob boje, kterým Mašínové bojovali, s Tebou mohu ve všem souhlasit. Každý z nás je na jiném konci sociálního složení.
Ty jsi měl rodiče či prarodiče zámožné, já žil v bídě. To však nesmí být důvod k vzájemné nenávisti.
Znal jsem pár panských dětí a sympatie jsem k nim necítil. Až v dospělosti se vztahy mění.
Měl jsem prostě jiné zkušenosti a poznání. Pochopitelně, že jako dítěti mi byly komunistické myšlenky bližší. Přesto jsem se nestal členem SSM ani strany. Po setkání s věřícími mi bylo jasné, že to prostě není to pravé. Kdybych se nestal věřící, byl vy ze mně možná dnes Filip či jiný komouš. Kdo ví ?
Osobně jsi znal pana Paumera, což je jistě cenná zkušenost.
Komunisté začali svůj režim krádeží majetku. Jak jinak by získali prostředky. Krádeže však páchají i jiné režimy. Mnohé dnešní války jsou bojem o suroviny či trh, ale pravda se zakrývá slovy o svobodě a demokracii.
Komunisté ovlivnili moje myšlenky v dětství a těžko se zbavím i já pocitu určité nespravedlnosti. Kdo je bohatý díky své poctové práci, toho si vážím. Kolik však takových lidí existuje ?
Zákony a legislativa, který by chránila poctivost a potírala lumpárny, zde chybí. A to platí nejen u nás. Možná, že je Západ na tom trošku lepší, nevím. Lépe si to tam možná hlídají.
Pokud jsem Tě urazil, tak se Ti omlouvám. A jak už jsem se vyjádřil kromě způsobu boje u Mašínů, mohu ve všem souhlasit. |
]
Re: Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. srpen 2011 @ 23:18:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, zámožné. Jak se to vezme, Františku, jakou má člověk hranici. Měli bohatství v sobě, nosili si ho s sebou. Byli totiž moudří a pracovití. I kdyby jim všechen majetek sebrali, furt by byli bohatí. Ale "zámožné" bych to nenazval.
Ani já jsem neměl skoro žádné hračky. Jen dvě, štěkacího pejska a malou lokomotivu. A ty byly schované, aby se nerozbily. A když chodili komančoví synci v džínách, nosili rubikovy kostky, později digitální hodinky, kalkulačky a pak dokonce počítače a já neměl dlouho ani jedno z toho, stejně jsem neměl důvod závidět. Připadalo mi trapné vytahovat se věcmi a nic užitečného jsem na tom nespatřoval, navíc závidět mě rodiče, díky Bohu, nenaučili.
Jinak to téma Mašínů pro mne moc osobní není, jen se to nějak velmi vzdáleně týká mé rodiny. Táta mojí ženy utekl už v osmašedesátém do ciziny, takže ho neznají nejen moje děti, ale ani moje žena. Víme o něm málo. Jediné, co je na tom tématu Mašínů pro mne osobního je to, že jsem si o něm zjistil dostatek informací. Jako ostatně o některých jiných tématech, co mne zajímala.
Mnohem osobnější je pro mne téma komunismu jako takového, právě proto, že jsem si na sobě osobně mohl vyzkoušet, jak taková masová ideologie, jí vyvolaný strach, poslušnost, pokrytectví a masírování lží působí na dítě a mladého člověka. Osobní pro mne bylo právě to procitnutí někdy po roce 90, kdy jsem z překvapením zjistil, že přesto, že jsem byl rebel proti komunismu, tak jsem komunistům naprostou většinu té nenávistné převrácené nalejvárny ohledně třídního boje sežral.
|
]
Re: Re: Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 24. srpen 2011 @ 15:36:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To já jsem po roce 89 vystřízlivěl jinak. Vždyť máme dnes zničené hospodářství a vše je v rukou „ podnikatelů“ . Poznal jsem, jak se začali lidé chovat. Na prvním místě prachy. Na původu prachů nezáleží. A nalejvárna je zase jiná. Dříve třídní boj- nyní se ve světě osvobozuje a zavádí prý demokracie. Všichni víme, že za tím je ropa atd. Opět války a další zlo. Prostě svět k ničemu a čas konce asi blízko.
Člověk je jen nádoba hříchu.
A lidská práva slouží jen k šíření zla.
Mně se dnešní doba zase tak moc nelíbí. Ale musí se s tím člověk smířit.
Vondra přece jel na pohřeb zločincům, což je hodně smutné, a nechtěl bych být v kůži potomků obětí, kdy vrazi jejich blízkých dostávají vyznamenání. Většina národa to vidí jinak. To je také demokracie, když se rozhodne podle menšiny!!!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 24. srpen 2011 @ 21:20:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Františku, desítky let se tu rozhodovalo podle menšiny a to ti nevadilo?
Aktuální režim mi také nevyhovuje, měl bych radši větš spravedlnost. Také nesouhlasím s tím, že se řešila "nejdřív ekonomika a pak teprve právo". Ale nechci být po bitvě generálem.
Mám kdykoliv možnost se sebrat a odejít do kterékoliv země, kde je více práva a svobody než tady - na Nový Zéland, do Rakouska, Anglie, USA, kamkoliv jinam. A to mi stačí - a ani odcházet nemusím. Ostatně, mohu dělat takovou práci, že mohu pracovat kde si vzpomenu a žít také.
Dokážu si představit lepší režim, než tenhle. Režim, kde by nejen byly zákony, ale také se dodržovaly. Jenže to by většina nesměla chtít zákony porušovat a druhé nutit k tomu, co sami nechtějí dělat. To by se musela proměnit společenost.
Ale i tak jsem vděčný za ten režim, který tu máme - pořád je ještě ve všem lepší, než komunismus, který tu byl 40 let před tím či předchozí národní socializmus, kdy byli běžně vyznamenáváni vrazi a blízcí jejich obětí se na to dívali z koncentráku nebo vězení.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 25. srpen 2011 @ 07:44:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vadilo, ale tohle tehdy chtěla většina. Jen si spočítej, co bylo lidí ve straně a co s nimi sympatizovalo. Měl jsem pocit, že socialismus bude snad věčně, Vždyť dnes se také vyznamenávají vrazi a národu se vnucuje lež. Tak jaký rozdíl.
Dnes člověk nemá žádnou jistotu a bezpečí. Krade se a přepadává. Ničí se památky, hřbitovy..
Jo, mladý člověk, který je zdravý a má jazykové znalosti a schopnosti, může odejít do zahraničí volně. Třeba se tam bude mít lépe. V tom je jediná výhoda tohoto režimu. Stejně tak zase grázlové z jiných zemí mohou jít škodit k nám.
Za komunistů jsem se měl sociálně mnohem hůř, ale ve mně je stále plno pozitivních a krásných vzpomínek. Možná je to jen vzpomínkami na mládí.
Republika je totálně v hajzlu. Jistě, že volit levici nebudu. Pokud levice vyhraje, nic nezmění. Základem je ekonomika. Kde stát vezme peníze na všechno, co slibují levičáci. Musí být zákonité hůř.
Hůř neznamená, že zase bude tak moc špatně, prostě si lidé musí zvyknout na to, že se bude šetřit a moc šetřit. Bohužel jsme tak rozmazlení, staří i mladí, že zde nastane nějaký sociální výbuch. Něco se stane!!!! Na celém světě. Možná. Možná se naplní v nějaké podobě Zjevení,
Začipovaní lidé, místo peněz, každý má svůj účet v čipu na čele či v ruce. Kdoví ? Žádná svoboda, vše se o člověku ví a každý pohyb zaznamenán.
Zjev: 11Potom jsem spatřil jinou šelmu, jak vystupuje ze země: měla dva rohy jako Beránek, ale mluvila jako drak. 12Ta vykonává všechnu moc té první šelmy před její tváří a působí, že se země i její obyvatelé budou klanět té první šelmě, jejíž smrtelná rána se uzdravila. 13Dělá veliké divy, působí dokonce i to, aby před zraky lidí sestupoval oheň z nebe na zem. 14Těmi divy, které jí bylo dáno konat před tváří šelmy, svádí ty, kdo bydlí na zemi. Říká obyvatelům země, aby vytvořili obraz té šelmě, která měla ránu od meče, ale ožila. 15Bylo jí dáno, aby obrazu té šelmy vdechla život, takže obraz šelmy začal mluvit a nechal zabít všechny, kdo se mu neklaněli. 16Všem malým i velkým, bohatým i chudým, svobodným i otrokům nechá dát znamení na pravou ruku nebo na čelo, 17takže nikdo nebude moci kupovat ani prodávat, nebude-li mít to znamení – jméno šelmy nebo číslo jejího jména. 18Zde je zapotřebí moudrosti. Kdo tomu rozumí, ať spočte číslo té šelmy, neboť je to číslo člověka. To číslo je 666.
|
]
Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 23. srpen 2011 @ 17:19:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen přispěji se svou troškou do mlýna. A to ohledně Socialismu s r. o.. Takových Socialismů s. r.o. existuje asi 70. Jmenují se kibucy a nachází se v Izraeli. Míra reálnosti socialismu v nich se kibuc od kibucu liší, ale většina z nich je ve vážných ekonomických problémech. Krásný důkaz podle vzoru, že strom se pozná po ovoci. Otázkou je, kde by byl Izrael, kdyby průkopníci v kibucech nemeliorovali poušť, případně kdyby během války nenašli právě v kibucech útočiště a obživu příslušníci Palmachu. A to, že osadníci z některých kibuců sami ubránili některé frony proti profesionálním invazním vojskům (např. Degania Aleph proti Sýrii v 1948) se nedá snadno ekonomicky ohodnotit.
Já komunista nejsem, považuji se za klasického libertariána, ale některé umírněné keynesiánské myšlenky mi v mírné formě nejsou vzdálené. Např. socialistické školství. Školy, a to i vysoké, zdarma pro všechny nadané děti (dítě nemůže zato, do které rodiny se narodí), s tím, že je určeno, kolik vysokoškoláků, maturantů apod. se který rok přijme. Že počty určuje stranovláda není sice ideální, ale je to lepší, než aby to určoval trh, neboť v tomto dnešním stavu dochází k bytnění vysokoškoláků, zatímco kvalifikovaní učni nejsou. Trh či příroda to sice vyřeší, ale my lidé nemáme čas čekat 5 let, než se vše vrátí do přirozeného stavu. Dalším problémem je diferenciace mezi jednotlivými školami. Ne, nejsem zastáncem gleischaltu a la EU, ale diferenciace ve vzdělání vede (prokazatelně-dnes) k celkovému zhoršení školství vůbec. A mohli bysme pokračovat. Není mnoho činností, které vyřeší osvícený absolutista lépe než trh, ale myslím si, že takové existují.
Nic ve zlém vůdči oběma diskutujícím, ale chtěl bych ještě dodat, že soucítím mnohem silněji s martinovým tátou, než s cizincovým dědou.
|
]
Re: Re: Re: Bohatí a chudí - třidní boj, který vymyslel člověk, ale proč ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. srpen 2011 @ 22:56:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, s mým dědou nebylo moc co soucítit, to byl extra chlap oblíbený v celém širém okolí, poctivý a hodný pracant. Přes všechno, co prožil, umřel starý a sytý dnů.
O kibucech vím, ale jen málo. Je to hezký příklad toho, co jsem uvedl. Pokud vím, tak kibucy ekonomicky fungovaly velmi dobře v době, ve které v nich žili ti, kteří si je dobrovolně a svobodně zvolili. Problémy co popisuješ nastaly jakmile v nich měli začít pracovat ti, kteří už tam dobrovolně a ze svého rozhodnutí nebyli (další generace).
Problém socializmu a komunismu je ale právě to, že v nich nejde o tu dobrovolnost, jako ve svobodné společnosti, ale o to mocenské donucení všech účastnit se na nápadech malého okruhu lidí. Což může být někdy (vyjímečně) rychlejší a efektivnější, většinou (zpravidla) je tomu ale naopak.
|
]
|
|
|
|