Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Mikim
Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116530330
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Význam obřízky v Nové smlouvě.
Vloženo Úterý, 30. srpen 2011 @ 14:58:53 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Koloským 2,11; Filipským 3,3.
Jednoduše řečeno, obřízka znamená odstranění tělesného, přirozeného myšlení.

Uvědomili jste si, kdy poprvé a komu byla přikázána obřízka? V Genesis 17,10 obřízku přikázal Abrahamovi, zajímavé je, že tak učinil až po 25 létech potom, co Abraham uvěřil Bohu a byl ospravedlněn pro svou víru. A co je ještě zajímavější, jak Abraham, tak i Sára už nebyli schopni naplnit Boží vůli ze svých tělesných sil a schopností. Oba už byli neplodní.

Nezbavíme-li se přirozeného myšlení, nemáme účast na Boží smlouvě, nemůžeme vydávat svědectví ani mít podíl na Božím díle obnovy. Proto je pro Boží děti největším problémem, že nevědí, co je tělesné, přirozené myšlení. Mnoho křesťanů spojuje tělo pouze s hříchem, ale tělo nepůsobí jen to, že člověk hřeší. V Římanům 8,8 je řečeno, že „ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemohou“. Z toho vyplývá, že tělo se snaží zalíbit Bohu. V 7 kapitole Pavel ukazuje, že člověk přirozeného smýšlení vyvíjí velké úsilí, aby dodržel Zákon, dělal dobré věci, konal Boží vůli a líbil se Bohu. A ačkoliv to činí ze všech svých sil, přesto to nestačí.

Zkušeností nám ukazují, že je poměrně jednoduché se vypořádat s hřešící tělesností, ale je velmi obtížné vypořádat se s tělesným smýšlením, které se snaží uspokojit Boha a zalíbit se mu. Především tělo se snaží vplížit do Božího díla a služby.

Mnozí si myslí, že kdysi sice byli takoví či onací, nyní však mohou a musí činit dobro, protože se jejich cíl změnil, když uvěřili v Pána Ježíše. Už to přece nedělají proto, aby byli spasení, ale protože jsou spasení. Neuvědomují si ovšem, že Boha zajímá nejen to, zda změnili svůj cíl, ale také zda skoncovali se svým přirozeným smýšlením. Pokud chtějí Boha uspokojit svou tělesnou přirozeností, Bůh jím řekne, že tělesnost jej uspokojit nemůže. Měli by pochopit, že obřízka znamená odříznutí tělesností, jež vždy plodí pouze Izmaele, a o tom víme, že nemohl mít podíl na dědictví Abrahama. Musel být vyhnán. Z příběhu o Abrahámovi můžeme pochopit právě toto.

Mnoho Božích dětí se nevypořádalo se svým přirozeným myšlením, věří v přirozené smýšlení a vkládají v něj svou důvěru. Charakteristickým znakem přirozeného myšlení je sebejistota. Filip. 3,3 říká: „Neboť pravá obřízka jsme my, kteří …. nespoléháme na sebe.“ Nemít důvěru sám v sebe, znamená nedůvěřovat si. Dokud se nás Pán nedotkne smrti svého kříže, snadno odsuzujeme vše, co se nám postaví do cesty. Rádi se necháváme slyšet a rychle vynášíme soudy. Nikdo, kdo činí rychle soudy a věří ve svou vlastní sílu, nezná kříž. Ve chvíli, kdy je naše přirozené smyšlení obřezané, nebudeme již věřit sami v sebe.

Před Pánem musíme poznat, že jsme slabí a bezmocní (Abrahám), nemáme sílu (Izák) a klopýtáme (Jákob).


"Význam obřízky v Nové smlouvě." | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 30. srpen 2011 @ 16:18:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl on Izmael obřezaný také ? Stejně jako se dávají obřezat muslimové až dodnes ?
viz : http://obrizka.ihelpdesk.cz/2009/06/zastoupeni-muzske-obrizky-ve-svete.htm



Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 23:44:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Izák by tu snad byl... :-)



Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 06:14:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Oba už byli neplodní. "...

To není přesné.
Sára už byla neplodná, ale o Abrahámovi Písmo nic tak konkrétního neříká. Muži bývají plodní až do vysokého věku. Po smrti Sáry Abrahám přece i jako stařec zplodil s Ketúrou ještě další děti.



..." že člověk přirozeného smýšlení vyvíjí velké úsilí, aby dodržel Zákon, dělal dobré věci, konal Boží vůli a líbil se Bohu. "...

Nepochopil jsi, že kdo takto žije (koná dobré skutky, hledá Boží vůli a usiluje se tak zalíbit Bohu) - takový člověk vůbec nežije podle těla.

(Ř 8,5)
Ti, kdo jsou podle těla, totiž myslí na věci těla, ale ti, kdo jsou podle Ducha, na věci Ducha.

(1 Kor 10,3-7)
Ačkoliv totiž chodíme v těle, nebojujeme podle těla.
Zbraně našeho boje totiž nejsou tělesné, ale jsou v Bohu mocné k boření pevností:
Boříme výmysly a každou povýšenost, která se pozdvihuje proti poznání Boha; uvádíme každou myšlenku do zajetí, aby byla poslušna Krista,
a jsme připraveni potrestat každou neposlušnost, až se naplní vaše poslušnost.
Díváte se jen na to, co je před očima? Je-li někdo o sobě přesvědčen, že je Kristův, ať si sám znovu promyslí to, že jako je on Kristův, tak jsme Kristovi i my.




Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy