Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 414 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474657
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: On musí růst, já se menšit
Vloženo Čtvrtek, 01. září 2011 @ 09:14:37 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Momonka

Štěpán, plný víry a moci, pak dělal mezi lidem veliké divy a zázraky. (Sk 6,8)

Chci se vás zeptat, jakým způsobem bojujete o víru? Co děláte pro to, abyste byli neustále naplňováni Duchem svatým? Je to záležitost modlitby? Stačí jen, být vytrvalý na modlitbách? Jak uskutečňujete chození duchem? Jak potlačujete své JÁ? Zkrátka jak uskutečňujete spasení svých duší? Co má člověk udělat (je-li vůbec nutné pro to něco dělat), aby byl jako např. Štěpán?

Tohle jsou věci, které jaksi neumím uchopit. Jak to vnímáte vy?

Apoštol Pavel čekal asi 14 let, než byl "použitelný" ke službě. Jak má takové čekání vypadat? Máme vést normální, obyčejný lidský život a nestarat se o to, jen věřit, že to Bůh už "nějak" udělá, anebo být i nějak aktivní? Jak?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"On musí růst, já se menšit" | Přihlásit/Vytvořit účet | 75 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 09:56:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poslušnost, modlitba, půst, almužna. trpělivost v utrpení, láska k Bohu a bližnímu.........Snaha o naplnění Boží vůle a ne prosazení své. Jíst Kristovo Tělo a pít jeho Krev, dobře se starat o rodinu, popřípadě se vzdát kvůli Bohu všeho včetně rodiny a žít plně zasvěceným životem ve službě Bohu a bližnímu.




Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 10:06:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Momonko.
Protože jsem katolík, určitě se v mnohém neshodneme. Přesto to zkusím.

Nejdřív poopravím: Apoštol Pavel už po třech letech, po svém setkání s Petrem v Jeruzalémě, odešel jako apoštol k pohanům. Po čtrnácti letech na sněmu v Jeruzalémě tak už vydával počet ze své činnosti apoštola (Gal 2,2).


V každém případě je třeba žít svůj život aktivně.
Vést "obyčejný život" ve spojení s Bohem, skrze modlitbu, konat dobro, které život nabízí každému unikátním způsobem. Na to není šablona. Dávat se prostě Bohu k dispozici, odevzdávat se do jeho vůle. Spolehnout se na to, že bez Boží vůle se nic neděle, ale že Bůh okolnostmi provokuje nás ke spolupráci lásky.



Štěpán, plný víry a moci, pak dělal mezi lidem veliké divy a zázraky. (Sk 6,8)

Kolikrát se divím, proč jsou překlady tak nepřesné a zavádějící.

Přesněji: Štěpán, plný milosti a síly, konal mezi lidem veliké divy a znamení.

Tato věta mě vždycky velmi zasáhne.
Je totiž přesným popisem, co se s člověkem vlastně děje, když se stane křesťanem.
Co je to pozvání do Ježíšova života, ztotožnění se s Ježíšem.

Prototypem prvního křesťana byla Ježíšova matka. Také o ní Písmo svědčí, že byla plná milosti.
Immanuel - Bůh s námi - to charakterizuje skutečné křesťanství. To také charakterizuje Marii - ona byla prvním člověkem, pozvaným do Ježíšova života.

Být plným milosti znamená, že už nezbývá žádného místa pro hřích (1 J 3,6; 1 J 5,18;).
Mnozí se podivují nad bezhříšností Marie, ale bezhříšnost - plnost milosti je přece dosažitelným cílem každého křesťana!

I Štěpán (plný milosti) dosáhl odpuštění hříchů buď ve křtu obléknutím Krista (Gal 3,27), ponořením do jeho smrti a znovuzrozením (Ř 6,4), prvním vzkříšením (Kol 3,1) - nebo obnovil svou bezhříšnost skrze službu církve odpouštět hříchy (J 20,21-23).

Smysl církve je v tom, že pomáhá učinit křesťany bezhříšnými, plnými milosti. Různě velké nádoby ke všedním i svátečním účelům, ale všechny mohou být naplněny milostí až po okraj.




Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 11:13:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Momonko,
mohu mluvit jen sám za sebe. Myslím, že chození v Duchu má 4 pilíře: Písmo svaté, modlitbu, Večeři Páně a touhu srdce.
Zastavím se u modlitby: pokud se člověk modlí vytrvale, už to je dokladem přítomnosti Ducha svatého. Sám bez jeho pomoci se člověk modlit nedokáže. A je lhostejno jakou formu modlitby člověk zvolí - zda v jazycích nebo jinou. Jen je potřeba, aby v ní byl účasten srdcem.
A Večeře Páně je víc než pouhá připomínka, či uzavření smlouvy. Je také přímé spojení s Kristem. Bez Ježíše nemůžeme činit nic, On je vinný kmen, který nás své ratolesti vyživuje.
A jestli budeš konat divy a zázraky? Nevím. To je nejen Boží zaslíbení, ale současně i dar. A Bůh obdarovává koho On chce.
Myslím, že Bůh koná zázraky skze každého věřícího. Jenom jsou skryté, ne tak moc viditelné. Ale významen ne menší.
Kojard



Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 12:50:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Momonko,

mě to taky moc zajímá a shodou okolností (předtím, než jsem si tohle četla :-) jsem právě poslala článek na tohle téma - výklad na téma chození Duchem od Mathewa Henryho z roku 1706. Jestli nebude zveřejněný, pošlu Ti ho. Já jsem zjistila, že když potlačuji své JÁ, tak ono ještě více roste, ale když se soustředím na pochopení Písma (podle dobrých reformovaných výkladů, s modlitbou o pomoc a s bolavou upřímností k sobě samé), tak mi právě to pochopení pak přináší osvobození a upevňuje víru v Boží slovo a sliby v něm. 

A taky všechny ty otázky, které se nás ptáš, tak já se snažím ptát denně Pána, a moc si přeju, abych jednoho dne viděla, že už pokaždé, když se zeptám, tak budu mít hned odpověď a hned ji taky poslechnu. Ale obávám se, že to je snad možné jedině v nebi.

Ale Jemu sláva, že má takovou trpělivost a nesmete mě z povrchu zemského hned, jak si právem zasloužím :-)
Pán s Tebou! Zdá se, že jsme svým myšlením sestry.
Grace 



Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 13:05:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Chceš mít větší víru, nebo cokoli jiného?

7„Žádejte, a bude vám dáno; hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám otevřeno. 8Neboť každý, kdo žádá, dostává, a kdo hledá, nalézá, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno. 9Kdo z vás je takový člověk, který podá svému synu kámen, když ho požádá o chléb? 10Nebo mu podá hada, když ho požádá o rybu? 11Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše dá dobré věci těm, kteří ho žádají, váš Otec, který je v nebesích! 12Všechno, co byste chtěli, aby lidé činili vám, čiňte i vy jim; neboť to je Zákon a Proroci.“ (Mt 7)

Musíš si být ale opravdu jistá, že dostaneš:

6Ať však žádá ve víře a nic nepochybuje. Neboť kdo pochybuje, podobá se mořské vlně, hnané a zmítané větrem.
7Ať si takový člověk nemyslí, že něco od Pána dostane; 8je to muž nerozhodný, nestálý ve všem, co činí. (Jk 1)


16  A přivedl jsem ho k tvým učedníkům, ale nemohli ho uzdravit.“
17  Ježíš odpověděl: „Pokolení nevěřící a zvrácené, jak dlouho ještě budu s vámi? Jak dlouho vás mám ještě snášet? Přiveďte mi ho sem!“
18  Ježíš mu pohrozil, a zlý duch z něho vyšel; a od té chvíle byl chlapec zdráv.
19  Když byli učedníci s Ježíšem sami, přistoupili k němu a řekli: „Proč jsme ho nemohli vyhnat my?“
20  On jim řekl: „Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: ‚Přejdi odtud tam‘, a přejde; a nic vám nebude nemožné.
(Mt 17)


Milan Balabán: "Modlitba bez víry je liturgický blábol nebo náboženská onanie". 

http://www.volny.cz/gabriel.fiala/balaban-vira_jezisova.htm


J 14,12  Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které já činím, a ještě větší, neboť já jdu k Otci.


Už víš? :-)





Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 17:07:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
Chci, abyste věděli, jaký zápas vedu pro vás a ty v Laodikeji, i všechny, kteří mne osobně neviděli. Aby byli povzbuzeni ve svém srdci a navzájem spojení v lásce do celého bohatství plné jistoty porozumění, k plnému poznání Božího tajemství, Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrostí a poznání.
Toto vám říkám, aby vás nikdo nemátl zdánlivě přesvědčivými řečni. Neboť i když jsem tělem nepřítomen, přece jsem duchem s vámi a s radostí vidím váš řád a pevnost vaši víry v Krista.
Když jste tedy přijali Krista Ježíše, Pána, v něm žijte, zakořenění a budování v něm, upevňujte se ve víře, jak jste byli vyučeni, rozhojňujíce se v ní s děkováním. Hleďte, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofifi - prázdný svod podle tradice lidí, podle živlů světa, a ne podle Krista. Neboť v něm tělesně přebývá veškěrá plnost Božství. I vy jste v něm naplněni.   Atd. Kolosenksým 2,1 - 10 a dál. verš 20, Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předepisovat, jako byste žili ve světě: toho se nedotýkej, to neochutnávej, na to ani nesáhni? (na to se nedívej, to neposlouchej atd.).

Pokud chceš být neustále naplněna Duchem Svatým, uvědom si podle výše uvedeného textu, že jediná možnost jak být neustále naplněn, je být v Kristu. Dáš li se svést "zdánlivě přesvědčivými řečmi" nebo "odvést jako zajatec skrze filosofii" nebo "podle tradice lidí" nebo "podle živlů světa". Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předepisovat, jako by jste žili ve světě.  

Největším Božím tajemstvím je Kristus. V něm jsou skryty všechny poklady modrostí a poznání.
V něm přebývá veškerá plnost Božství.

Už tím, že tady kladeš svou otázku, nevěříš tomuto textu tak, jak by jsi měla a mohla. Je to tvrdé, ale je to tak. Hledej odpovědi pouze v Písmu. Vyznej svou nevěru Pánu a uvidíš.



Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. září 2011 @ 09:17:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, méně číst všelijaká učení a více se nechat vést duchem. Nenech si od lidí naordinovat "tohle musíš tohle nesmíš", musíš se víc postit s snažit a míň chodit do cukrárny.

  Tebe duch vede, ne? A moc hezky. Psala jsi tady, že ti ukázal, kolik času ztratíš, jestli se nepletu. Vem si, že spousta křesťanů ještě televizi nevyhodilo a nezvládá jí. Teď ti podle všeho ukazuje věci s prchlivostí, netrpělivostí.

  Určitě s tím přichází i obvinění od zlého, ne? Ale to neznamená, že bychom neměli poslouchat vedení Duchem svatým ve stejné věci. A naučit se ty dvě věci rozlišovat je určitě základ.


  Já bojuju stejně, jako ty. Prošel jsem stejným pocitem, kdy jsem měl jasnou představu, "jak mají věci být" a realita života tomu jen málo odpovídala. To bylo lidskými naukami, všelijakými charizmatickými poučkami jak je všechno správně a co všechno je zákonictví a co se nesmí dělat, aby člověk nebyl skutkař.

  Určitě platí to, co psal Greg: Duchovní věk hodně odpovídá tomu tělesnému. Když mi Matýsek (4 roky) řekne: Už půjdeme na hřiště? A já mu odpovím: Půjdeme za pět minut, mám ještě práci. Tak on mi na to řekne: Takže nepůjdeme NIKDY! Urazí se a jde pryč.

  To, jak člověk roste odpovídá tomu, jak se podřizuje výchově. A výchova není vždy příjemná. A i ve světě potkáš muže i ženy, kteří jsou v pubertě a vzpouře proti jakékoliv výchově třeba ve čtyřiceti, ale i později. Čím dřív se člověk naučí podřizovat Boží výchově, napomínání (a zvláště vzájemnému napomínání) tím pro něj lépe.

  Můj život je v těchto věcech o námaze. Dost velké námaze a dost velkém přemáhání. Tuhle mi jeden kamarád říkal, že už se těší po smrti do nebe. Tak jsem mu říkal, že kdybych každé ráno nebyl v nebi, tak už jsem po smrti ;-)

  A moje zkušenost posledních dní, týdnů je docela zajímavá. Zjistil jsem, že Bůh je vše-mohoucí. Dokonce může i změnit člověka... (Ale ta zkušenost samozřejmě nebyla o mně ;-)



Re: On musí růst, já se menšit (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 10:03:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Víra a moc je v kompetenci Ducha svatého, kterým máme být naplněni. Každý znovuzrozený věřící má Ducha svatého ve svém lidském znovuzrozeném duchu, ale to není ukazatel naplněnosti Duchem

Ukazatelem je to, jak je věřící Duchem svatým naplněn také ve své lidské duši, jejíž součástí je MYSL, VŮLE a CITY.(Viz. můj článek: Co je to duch, duše a srdce - I. a II. díl) O naplnění Duchem v duši mluví podobenství o moudrých a pošetilých pannách (Mt 25,1-13).

Zatímco naplnění našeho lidského ducha jsme dostali darem z milosti, při uvěření, na naplnění Duchem v naší duši musíme dbát my sami. My rozhodujeme o tom, zda budeme naplěni Duchem i v duši. protože pouze skrze naplnění duše můžeme Kristův život skrze Ducha projevovat i navenek, tak aby nesl ovoce Ducha: Lásku, radost, pokoj.... Procesu neustálého naplňování duše Duchem, se říká "spása duše" (Jak 1,21// 1Pt 1,22). Spása duše je synonymní ke vstupu do Království, protože jen ti, kteří budou mít svou duši spasenou, budou spaseni i v Království. O spásu duše musíme usilovat.

Jinými slovy - za naplnění Duchem, se musí PLATIT CENA, není to zadarmo neboli z milosti. Pokud tuto cenu nezaplatíme, Duch svatý zůstane jakoby uvězněn v našem duchu a nebude mít možnost se z ducha rozšířit do duše, naplnit, ji, ovládnout ji a očistit ji, tak, aby byla schopna milovat Boží Láskou - jak Boha, tak lidi. Nebude moci se projevovat skrze nás.

Cílem je, aby naše mysl se stala myslí Kristovou (1Kor 2,16//Ef 4,23), city, aby se staly city Kristovými (Ř 5,5) a naše vůle, aby byla zajedno s Boží vůlí (Mt7,21-23). To je dosažitelné pouze maximálním naplněním Duchem svatým. Čím více jsme naplněni Duchem, tím více a inzenzivněji prožíváme Ducha Kristova, tím více jsme schopni rozeznat hlas a vjemy Ducha svatého a plnit tak Boží vůli. A dále, pokud takto naplněni Duhem Boží vůli činíme krok za krokem, vede to k ještě většímu naplňování Duchem svatým.

Nebudeme-li mít takovéto naplnění Duchem, pak i naše kázání Evangelia lidem bude neúčinné. Sdělíme jim pouze nějaké rozumové informace, ("přesvědčivá slova lidské moudrosti") o Evangeliu, ale bude to bez moci Ducha (1Kor 2,4), která by zasáhla jejich srdce, aby skutečně (a nikoli jen ruzumově) uvěřili v Krista.

Bez takového naplnění Duchem nemůžeme sloužit ani jako údy Církve, protože princip by byl stejný jako v předchozím odstavci. Naše služba by nevedla k předávání milosti a Kristova Života v moci Ducha.

Aby mohlo dojít k maximálnímu naplnění naší duše Duchem svatým, je třeba aby duše byla vyprázdněná od všeho cizího, od světské náplně. Jako nevěřící jsme ve starém životě milovali určité věci a ty se snaží přetrvávat v nás dál i jako ve věřících a pokud jim to dovolíme, budou naplňovat naši duši (mysl, city a vůli) i po uvěření. A podotýkám, budou se o to snažit celý náš život až do smrti. Pokud povolíme tělu, máme to okamžitě zpátky. Proto je psáno:"Kdo nanelzne duši svou ztratí ji, a kdo by ztratil duši svou pro Mne, ten ji nalezne."(Mt 10,39) A dále:"Co je platno člověku, kdyby všechen svět získal, kdyby sám sebe (=duši) ztratil..."(Mt 16,26). Vidíme, že duše, sídlo našejo (ega), je spojená s tímto světem (satanským systémem, nad kterým on vládne). A duše hladoví po tom, být naplněna světem, jinak se střašlivě nudí.

Procesu vyprázdnění duše říká Písmo "vzít svůj kříž a zapřít svou duši", což je princip učednictví. Stát se učedníkem, znamená právě toto: A naopak, bez tohoto nikdo nemůže být Kristovým UČEDNÍKEM, nemá na to sílu (Mt 10,37-39// Mt 16,24-26// Lk 9,23// Lk 14,26-27+33// Lk 17,32-33). Může být věřícím v obrovském ZÁSTUPU kolem Ježíše, nikoli však UČEDNÍKEM, natož pak služebníkem, vyučeným dělníkem (otrokem).

Toto vše je krátce vyjádřeno v jediné větě od Jakuba, který charakterizuje skutečnou,  pravou ZBOŽNOST:"Domnívá-li se někdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, klame své srdce, jeho zbožnost je marná. Zbožnost čistá a neposkvrněná před Bohem a Otcem je toto: navštěvovati vdovy v jejich soužení a zachovávat se neposkvrněným od světa."(Jak 1,27)

Mluví se zde o třech věcech: o jazyku, o lásce a o neposkvrněnosti od světa.
Přičemž centrálním bodem je právě neposkvrněnost od světa neboli (výše vysvětlené), vzetí svého kříže a zapření své duše (svého JÁ, ega - viz.:"S Kristem ukřižován jsem. Nežiji už , ale žije ve mně Kristus" - Ga 2,20 ) Jestliže totiž budu poskvrněn od světa, nebudu naplněn Duchem svatým a proto nebudu mít vůbec moc Ducha milovat ani držet na uzdě svůj jazyk. A má zbožnost bude marná.

Jak v praxi zapřít svou duši a její světské choutky? Máš svůj oblíbený televizní seriál nebo film či počítačovou hru apod.? Čteš si rád světské knihy a časopisy? Posloucháš oblíbenou světskou hudbu? Máš nějaké jiné světské koníčky a zájmy? Existuje nějaký hřích, který tě svádí více než jiné hříchy?

S tím vším je třeba se postupně naučit vypořádat a zvítězit nad tím (stát se duchovně mládencem - 1Jan 2,12-15), jinak nelze být Kristovým učedníkem naplněným Duchem svatým a nesoucím ovoce Ducha a nelze činit Boží vůli. O tom samém píše právě zmiňovaný 1Jan:"Nemilujte světa, ani těch věcí, které na světě jsou. Miluje-li kdo svět, není Lásky Otcovy v něm."

Podstatou pravé zbožnosti je být maximálně naplněn Duchem svatým. A to není možné, jsme-li světští, zesvětštělí věřící. Jsme-li světší, zesvětštělí, pak jsme jako miliardový zástup katolíků, kteří formálně chodí do kostela, ale po návratu z něj žijí normální světský život jako každý jiný nevěřící. Toto se týká také velkých lidových církví v protestantismu. A týká se to i nás samých, protože zatímco dnes mohu být radikálně oddán Ježíši a být Jeho učedníkem, tak eroze tohoto světa může během 10 let postupně a plíživě způsobit, že mohu být nakonec stejně zesvětštělý jako miliarda katolíků a evangelíci. Tím nechci samozřejmě nikoho urazit. Jen konstatuji fakta. Mezi tou masou se najdou i tací, kteří to jejich náboženství mohou brát skutečně vážně. Mezi ně patří ti, kteří tu s námi diskutují na Granu. Ale těchto vzdělaných (kovaných) katolíků není mnoho. Většinou jsou to jen duchovně nevědomé masy, zahřívači kostelních lavic, jejich život se nijak neliší od nevěřících.

Naplněni Duchem můžeme tedy být jedině, když odvrhneme všechny světské věci, po nichž naše stará neobnovená duše prahne. Cílem je obnova duše:"Protož prosím vás, bratří, skrze milosrdenství Boží, abyste vydávali těla svá v obět živou, svatou, Bohu libou, rozumnou službu vaši. A nepřipodobňujte se světu tomuto, ale proměňtež se obnovením mysli (součást duše) vaší, tak abyste zkusili, jaká by byla vůle Boží dobrá, libá a dokonalá."(Ř 12,1-2)

Čili máme se vyhýbat všemu, co v sobě nese mysl tohoto světa. A čím to nahradíme? Božím Slovem, které jediné, protože je myslí Boží, může spasit (obnovit a očistit) naše duše (Jak 1,21). V Žalmu 119 máme postup, jak mládenec udrží svou cestu čistou. Jedině pomocí Božího Slova a také, jak píše Efezským zpíváním duchovních písní ve shromáždění i v soukromí. A nejlépě nových písní, k jejichž slovům i melodii nás momentálně inspiruje Duch svatý (Ef 5,18-19). Tyto věci nás ještě více naplňují Duchem.


Naplnění Duchem svatým je v NZ nazváno "chodit(žít) jako MOUDRÝ."(Ef 5,15).


To je způsob, JAK být naplněn Duchem svatým. Další, složitější otázkou je, jak v tomto naplnění setrvat, vytrvat a jak ho zachovat. Duch svatý totiž automaticky neutralizuje vše nečisté, jsme-li jím naplněni. Tvoří kolem nás ochrannou bariéru, kudy jen ztěží může proniknout nějaká nečistá duchovní infekce. A zbavit se tohoto naplnění Duchem, jestliže nás pokouší nějaká nečistá věc, vyžaduje vynaložení určité síly vůle, protože toto naplnění chrání i naši vůli, aby byla poddaná Pánu.

Jak tedy setrvat v plnosti? Když jsme naplněni Duchem, má být naším hlavním cílem snaha líbit se Pánu, v Duchu samozřejmě, (2Kor 5,9) a běžet svůj běh víry tak, abychom doběhli jako první věřící ze všech na světě, abychom jako jediní získali zlatou medaili a první stupínek vítězů. O to se samozřejmě máme snažit všichni, jako ve skutečném závodě, avšak pouze jeden z nás, bude skutečný vítěz. Toto není podobenství, ale to má být náš skutečný cíl, jednoho každého z nás. Nejhorší pro naplnění Duchem je nemít žádný cíl a bezcílně se poflakovat po městě (obrazně řečeno). Proto ten náš cíl podle apoštola Pavla (1Kor 9,24-27). Zahálka je v tomto ohledu nejhorší - vidíme jak dopadl král David, když nešel do boje se svou armádou, ale zůstal nečinně v paláci.

(Někdy mám z některých protestantů dojem, že jim stačí "být v Kristu", nečinně se položit na gauč a tam setrvat až do konce života. Tomu se říká zakopání své hřivny do země.)

Proto dalším krokem, je nechat se Duchem svatým vést do konání Boží vůle. Duch svatý zjevuje krok za krokem svoji vůli, a jestliže my ji postupně plníme, pak nás Duch svatý naplňuje stále více a hlouběji.

Boží vůli plníme jako Pán Ježíš. Každé Jeho Slovo a každý čin byl inspirován Bohem Otcem. Neudělal ani jeden čin sám ze sebe. Ani jedno slovo neřekl sám ze sebe. Dělal pouze to, co mu ukazoval Otec, že má dělat, slovem i skutkem (Jan 8,26 //J 8,38// Jan 14,10// Jan 5,19-20). My tak dokonalí jako On být nemůžeme, ale můžeme usilovat o to, být v tom co nejlepší, doběhnout jako první.

"Kdo říká, že v Něm zůstává, musí sám také žít, tak, jak žil On." (1Jan 2,6)

Abychom však tuto vysokou metu byli schopni žít, musíme udělat hlavní věc k tomu potřebnou, první a nezbytný krok - zachovávat se neposkvrněnými od světa. Neboli být SVATÍ, což je synonymum pro ODDĚLENÍ se pro Boha (od světa).


Viz. můj článek SVATÍ (ODDĚLENÍ) BUĎTE 1Pt 1,16    - I.-IV díl


















Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy