Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 283 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Mikim
Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116530386
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Být křesťanem bez církve
Vloženo Pátek, 23. září 2011 @ 22:14:23 CEST Vložil: Olda

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Čmelák je aeronautický zázrak. Vědci Auguste Mangan a André Saint-Lague vypočítali, že vlastně by neměl být schopen letu, ale on lítá. Něco jako křesťan bez církve by právě tak mělo být nemožné, ale ono to existuje, alespoň podle sociologů. Rozebrat toto téma ve dvou tisících slov je další podobně nemožná věc, a přesto se o to chci pokusit, i když „typologie případů" nutně zůstane neúplná.

Zklamání z církve

V r. 1965 vyšla proslulá kniha Leszka Kolakowského „Náboženské vědomí a vazba na církev" (Świadomość religijna i wieź Kóscielna), která byla do španělštiny přeložena - jistě i z komerčních důvodů - pod názvem „Být křesťanem bez církve". Polský filosof se v ní zabývá různými náboženskými hnutími, jako byli např. menonité, baptisté nebo quakeři, kteří se v 17. století odštěpili od protestantské církve, které vytýkali, že neuskutečňuje důsledně reformační ideály a uzavírá kompromisy se „světem".

Nehledě na otázku, zda termín „křesťané bez církve" lze považovat v souvislosti s těmito hnutími za přesný, je nepochybné, že existovali lidé, kteří se sice nadále cítili křesťany, avšak vědomě se distancovali od církve, protože se podle nich vzdálila evangelijnímu poselství. Připomeňme jen Simone Weilovou, která ve svých dopisech dominikánskému knězi J. M. Perrinovi napsala: „Miluji Boha, Krista a katolickou víru, jak jen je dovoleno tak uboze nedostatečnému stvoření, jako jsem já. Miluji svaté [...]. Miluji šest nebo sedm katolíků, jejichž spiritualita je pravá a s nimiž mne během mého života svedla náhoda. Miluji katolické zpěvy, stavební památky, rity a ceremonie. Ale necítím lásku k církvi jako takové, mimo její souvislost se všemi těmito věcmi, které miluji." Simone Weilová, která vždy cítila zvláště s vyděděnci, se nechtěla dát pokřtít z obavy, že by byla uvnitř církve ohrožena „měšťáctvím". „I kdybych si byla jista, že je křest nevyhnutelnou podmínkou spásy, nechtěla bych se ani kvůli své spáse vystavovat tomuto nebezpečí." „Co mne odrazuje, je církev jako společenský útvar,", neboť „mám silný sklon ke stádnosti" a „kdyby v tuto chvíli přede mnou dvacet mladých Němců sborově zapělo nějaké nacistické písně, okamžitě by se část mé duše nakazila nacismem." „Existovali svatí, kteří schvalovali křížové výpravy a inkvizici. [...] musím tedy předpokládat, že byli v této věci zaslepeni něčím velice silným. Toto něco je církev jako společenská instituce."

Pochybuji, že by v této postmoderní, rozhodně nehrdinské době opouštělo mnoho lidí církve proto, že chtějí žít evangelium v jeho radikalitě (kromě toho nemůžeme srovnávat dnešní církev s církví před II. Vaticanem, jakou poznala Simone Weilová). Dnes existují především dva jiné důvody, proč by mnozí lidé na Západě označili sami sebe jako křesťany bez církve.

Expresivní individualismus

Druhou formu křesťanského bytí bez církve popsala Grace Davieová výstižně termínem „víra bez příslušnosti" (believing without belonging).

Naše dnešní situace se v nevyznačuje ani tak ztrátou víry nebo lhostejností vůči religiozitě, jako spíše skutečností, že představa víry daná individuálními potřebami se stále rozmlžuje.

Ve srovnání s tezemi klasického individualismu a v souvislosti s teoriemi společenské smlouvy jde dnes o „expresivní individualismus". Podle něho musí každý člověk rozvíjet své jedinečné intuice a pocity, aby mohl vyjádřit vlastní individualitu. Expresivní individualismus zplodil nové, méně dogmatické a zřídka institucionalizované formy náboženství, které slouží posilování lidské subjektivity a afektivity. V rozhovoru, provedeném v rámci jedné známé studie o současné severoamerické kultuře, to velmi názorně vyjádřila jistá zdravotní sestra jménem Sheila, když řekla, že jejím náboženstvím je „sheilaismus" - „takový hlas jenom pro mě samotnou".

Podobně jako ona je mnoho lidí přesvědčeno, že odpověď na otázky po smyslu života mohou nalézt sami, díky svým schopnostem. Často přitom spojují prvky různých náboženských tradic. To mnohým z nich nebrání označovat samy sebe jako věřící křesťany, ale necítí se vázáni tradičními náboženskými povinnostmi a učitelským úřadem církve - odmítají jeho vměšování do věcí, které považují za soukromou sféru: sex, tělo, požitek a život.

Dříve se říkalo: „Roma locuta, causa finita." Ferdinand Brunetière, proslulý francouzský literární kritik, proto r. 1898 na otázku, čemu věří, odpověděl: „Zeptejte se v Římě!" Dnes, v době expresivního individualismu, Řím sice mluví, ale ti, kdo se sami označují za křesťany a katolíky, se necítí nuceni měnit svůj postoj.

Kultura expresivního individualismu je zdrojem problémů především pro katolickou církev a její instituce. I když je nepochybné, že křesťanská víra se nesmí stát něčím libovolným, přece jen by neměl vznikat dojem, že lidské individuum je v církvi pouze jednou milióntinou miliónu. Naopak - jak zdůrazňoval Karl Rahner už před 60 lety - individuum je „něco většího než jednotlivec (jenž je pro zákon pouhým případem), je něco většího než individualizace všeobecného a stejného". A také: „Co si křesťan myslí, co čte a jak se modlí, které náboženské povolání zvolí, po které cestě ke křesťanské dokonalosti kráčí atd., to je věc jeho vlastního uvážení."

Mimo univerzální morální normy musí každý člověk následovat Boží volání, které nikdy nebude totožné s všeobecnými normami. Na konci prvního týdne Ignácových duchovních cvičení účastník jak známo vyslovuje otázku, jež je výrazem jeho niterné potřeby: „Co mám od této chvíle dělat pro Krista?" Ježíš odpoví vždy: „Každý konej své." Máme-li rozumět této jedinečné výzvě, musíme ovládat ono „umění" (ve starobylém slova smyslu), jemuž se obvykle říká „rozlišování duchů".

V církvi jsou známy jisté formy podrobenosti, které nezasluhují obdiv, protože ve skutečnosti opomíjejí, že člověk má brát na sebe osobní odpovědnost. Rahner v tom vidí „kolektivismus srdce [...], poslušnost, která není silou plynoucí z víry ani osobním rozhodnutím učiněným z přesvědčení, nýbrž slabostí srdce".

Kulturní křesťanství


Třetí forma křesťanského bytí bez církve je podle Daniele Hervieu-Légerové dána kulturním rozměrem křesťanství - nazývá ji analogicky k formulaci Grace Davieová „příslušnost bez víry (en être, sans croire). Bývá často označována jako „kulturní křesťanství".

Nietszche, který si jak známo zakládal na tom, že se od křesťanství emancipoval, říká v odstavci 344 své Radostné vědy zcela jasně, že je nemožné křesťanství „zapomenout". Píše: „...je to pořád jistý druh metafyzické víry, na čem spočívá naše víra ve vědu, i my dnešní lidé, schopní poznávat, my bezbožní antimetafyzikové, stále ještě bereme svůj oheň z toho plamene, jejž zapálila tisíciletá víra, ona křesťanská víra, [...] že Bůh je pravda, že pravda je božská".

Podobně se vyjádřil také Benedetto Croce (jak známo ateista a antiklerikál) ve svém článku Proč se nesmíme nazývat „křesťany" z r. 1942. Nezabývá se v něm náboženským, nýbrž kulturním křesťanstvím. Správně proto dává slovo „křesťané" do uvozovek. Slovy Heinricha Heineho by křesťanství bez Kristova božství bylo jako „želví polévka bez želvy". Takoví „křesťané" jsou přesně řečeno „nevěřící post-křesťané".

Zatímco církev „víru bez příslušnosti" odmítá, zdá se, že na „příslušnost bez víry" hledí důležitá část církve s neskrývaným zadostiučiněním. Od ní očekává podporu v celoevropské diskusi o křesťanských symbolech ve veřejných institucích. Skutečnost, že by tyto symboly mohly mnoha nevěřícím či jinověrcům vadit, přitom nebere na vědomí.

Nedávno to ukázala žaloba italské občanky Soile Lautsiové. Požadovala, aby byly z učeben veřejné školy, do níž chodí její děti, odstraněny kříže. Evropský soudní dvůr pro lidská práva ve Štrasburku 4. listopadu 2009 rozhodl, že „povinné umístění náboženského symbolu ve veřejných prostorách, především ve školních třídách" porušuje právo rodičů vychovávat děti „v souladu s vlastním přesvědčením". Odvolací komora Evropského soudního dvora vyhověla 18. března 2011 apelu italské vlády a poměrem hlasů patnáct ku dvěma rozsudek zvrátila. Rozhodla, „že krucifix umístěný na zdi je primárně pasivní symbol, jehož vliv na žáky nelze srovnávat s didaktickým výkladem nebo účastí na náboženských aktivitách". Proto prý kříže v italských veřejných školách neodporují Evropské konvenci o lidských právech. I když se rozsudek týkal pouze zmíněného případu, není divu, že vzhledem k autoritě soudního dvora vyvolal intenzivní diskusi a zvedl vlnu podobných požadavků v celé Evropě. Představitelé církve se obecně brání odstranění kříže s odůvodněním, že křesťanství a jeho symboly jsou součástí evropské kultury.

Mne jako věřícího křesťana znepokojuje tvrzení, že ateisté, muslimové a buddhisté mají samozřejmě uznávat kříž, protože je součástí naší kultury. Znepokojuje mne to téměř stejně jako skutečnost, že se nevěřící politikové účastní slavení eucharistie, např. při státních pohřbech a oslavách patronů, a ke všemu obsazují čestná místa. Podle mého nesměrodatného názoru je vnitřní sekularizace církve, kterou biskupové plným právem kritizují, nejen důsledek slábnoucího etického vědomí a mizející víry či nedostatečné teologické nabídky, nýbrž je podmíněna uspokojením, s nímž je přijímáno kulturní křesťanství.

Víme, že prvním křesťanům ukládala tzv. disciplina arcani držet svátosti v tajnosti před těmi, kdo je neuctívali. I katechumeni museli opustit kostel po bohoslužbě slova. Myslím, že bychom si my, dnešní křesťané, měli uchovat aspoň něco z tehdejší „metafyzické cudnosti". Johann Baptist Metz řekl: „I profánní společnost zná něco jako ochranu údajů; zdá se, že církev nezná už ani ochranu tajemství."

Byl bych ochoten - i když se skřípějícími zuby - připustit přítomnost kříže tam, kde ho nevěřící post-křesťané považují za symbol lidských práv. Naproti tomu nechápu požadavek nechat kříž viset i tam, kde je odmítán a kde se žádá jeho odstranění. Místo toho bychom si v takových případech měli klást otázku, proč křesťanství, resp. kříž, vyvolává takové odmítání. S tím, co jsem právě kritizoval, kontrastuje citlivý postoj předsedy biskupské konference Salvadoru Josého Luise Escobara, který požádal prezidenta své země, aby vetoval dekret předepisující denní čtení bible na veřejných školách, nedávno schválený parlamentem.

Luis Gonzáles-Carvalaj Santabárbara


Z Concilia 3/2011 přeložila Helena Medková

časopis Getsemany září 2011


"Být křesťanem bez církve" | Přihlásit/Vytvořit účet | 129 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 24. září 2011 @ 09:01:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
N pozadí tohto článku by som chcel poukázať na to kto su kresťania bez církvi:

V té době dostal jsem z Nemecka dopisy a doklady,v nich líčeny byli přestupky adventistů a jejich vůdců.
Tak v jednom spise „Der Christ und der Krieg“,který byl vydán též v řeči polské pod titulem „Nasledowca Christusa a vojna“ kde na straně 16.stojí psáno:......každý silný a zmužilý bojovník,který ve válce podle Božího úmyslu mnoho nepřátel zabije zůstane přesto pravdivým věřícim a andělem Božím.“
Mezi dokumenty ,jež psali vůdcové adventistů c.k. vládam,dočetl jsem se jak horlivými bili propagátory staré monarchie.
Tak na příklad:Ministerstvu vojenství v Berlíně,Charlottenburg,dne 4.srpna 1914 píši mimo jiné:...a kromě toho zažádali jsme všecky zbory aby uspořádali zvláštní modlitební zhromáždení a modlili se k Bohu za víťezství německých zbraní....Součastne dovolují si Vaší Exelenci sdeliti,že dávame Vám k dispozici naše sanatorium a misijní školu jakož i 250 celtů,postavených k umístení asi 1400 raněných,jednoho lékaře a několik lékařsky vzdělaných ošetřovatelek ve Fridensau u Magdeburgu...S přáním by Bůh spravedlivé věci vitězství popřáti ráčil.Poroučím se Vaší Exelencí oddaný H.F.Schubert.
Tento dokument byl znovu publikován v roce 1915,ale podepsánL.R.Konradim,který byl předsedou adventistů všech zemí Evropy a za Německo připojeny podpisy H.F.Suberta a P.Drinhause.
Věřte, milí čtenáři,že tento dokument na mně tak bolestne zapůsobil,že jsem se nad ním rozplakal.Představte si kam nás ti vůdcové přivedli,když nám hlásali,že Neměcko vede válku spravedlivou a ktomu jěšte se dovolávali Boha ku pomoci,jakoby Bůh jenom Němce miloval a všecky ostatní národy chtěl zničiti a zahubiti.
Bůh tyto modlidby adventistů nevyslyšel,neboť Německo válku prohrálo.
V „Drážďanských nejnovějších zprávach“ze dne 12 dubna 1918 na strane 3.píši vůdcové adventistů:“Na začátku války rozdvojila,se naše církev na 2 strany.Zatím co 98% našich členů na základe biblického bádaní zaujalo stanovisko,že je svatou povinností hájit svou vlast se zbraní a to i v sobotu a oznámilo ho ministerstvu vojenství,byla 2% členů kterí se tomuto stanovisku nepodrobili následkem jejich nekřesťanského zachováni se,museli býti vyloučeni....“

Výňatok zo spisu Jakuba Tobolu Václavovice Šenov ve Slezsku.

Ja osobne si vážim tie 2 % adventistov,/kresťanov bez cirkvi/,ktorí sa viac báli Boha ako človeka .Odmietli ísť strieľať do "kresťanov" na opačnej strane zákopu.Pravda Božia im bola cennejšia ,ako lživé reči kazateľov.

Stačí vysloviť iný názor ,ako je ten oficiány cirkevný a skutočný kresťan je v problémoch.Stáva sa v tom lepšom prípade /kresťanom bez cirkvi/.Keď sa tieto veci diali pred sto rokmi o koľko viac sa dejú dnes.

Podobne to bolo v RKC:
Počiatok rím. církve je v cisárovi Konštantinovi.Zoštátnením kresťanstva začali do církve vstupovať neobrátení pohania a tieto pohanské zvyky presadovali v cirkvi.Katolicizmus je v pdstate pohanstvo zamaskované tenkou vrstvou kresť.terminologie.Keď videli skutoční kresťania čo sa v cirkvi deje ,tak z nej vystúpili.RKC začala týchto kresťanov postupne prenasledovať a vraždiť.

Ja osobne 90 % /kresťanov bez cirkvi/ považujem za skutočných kresťanov.Ktorí pre pravdu Božiu dokažu aj trpieť.Ktorí nejdú s prúdom ale proti prúdu.Ako hovorí príslovie: že iba živá ryba dokáže plávať proti prúdu, mŕtva pláva po prúde.



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 24. září 2011 @ 09:41:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Být křesťanem bez církve, je jako být nahý a tvrdit, že mám na sobě sváteční šaty.
Pokud někdo propaguje, “Kristus ano, Církev ne“, pak kráčí rovnou do pekel, protože odmítá Krista, který Církev založil. Diskutovat o tomto tématu je prostě ztráta času.



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 24. září 2011 @ 14:04:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ananiáš a Safira v církvi byli. Lotr na kříži ne.

Kdo můžeš pochopiti, pochop... :-)



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. září 2011 @ 15:42:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zajímavý článek. Chudáci lidi. Nejvíc mne zaujala ta jedna paní:

Připomeňme jen Simone Weilovou, která ve svých dopisech dominikánskému knězi J. M. Perrinovi napsala: „Miluji Boha, Krista a katolickou víru, jak jen je dovoleno tak uboze nedostatečnému stvoření, jako jsem já. Miluji svaté [...]. Miluji šest nebo sedm katolíků, jejichž spiritualita je pravá a s nimiž mne během mého života svedla náhoda. Miluji katolické zpěvy, stavební památky, rity a ceremonie. Ale necítím lásku k církvi jako takové, mimo její souvislost se všemi těmito věcmi, které miluji."

  Velmi zvláštně převrácené (... dědeček vždycky toužil být hostinským, tak si otevřel restauraci u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi....).

  Moje zkušenost je taková, že křesťané bez církve obvykle být nemohou a nechtějí a pokud ano, tak na krátkou dobu, měsíce. Pak opět vyhledávají společenství druhých bratří a sester (ne stavební památky, ceremonie či virtuální společenství)

  Znám pár individualistů, kteří léta hledají jedinou pravou církev. Například dostatečně evangelikání, ne moc arminiánskou ale zas ne moc kalvinistickou, s dobrým kázáním ale zas ne takovým, aby mluvilo moc do života, atd. Ale takových jsem potkal tak pod 1% z těch mnoha křesťanů, co už jsem za život potkal.



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 24. září 2011 @ 15:56:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Mne jako věřícího křesťana znepokojuje tvrzení, že ateisté, muslimové a buddhisté mají samozřejmě uznávat kříž, protože je součástí naší kultury."...


Kříž je ale zcela nepochybně součástí naší kultuty
.


Když já vycestuji do muslimských zemí, mohly by mě urážet třeba burky nebo minarety.

Pokud cizinci něco v cizí zemi vadí natolik, že to odmítá respektovat, ať zůstane doma.



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 25. září 2011 @ 01:07:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nemělo by nikomu uniknout, že každý, kdo se narodil z Boha vírou v Pána Ježíše se tím také stal nedílnou součástí Jeho Těla, jenž jest Církev.

A Církev nemá žádný oficiální název ani není žádná oficiální organizace.

Nemá na žádných dveřích žádnou vizitku.



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 25. září 2011 @ 10:47:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V prvotnej cirkvi sa kresťania schádzali po domoch a často mali pobožnosť v prírode.
Ich hierarchycké usporiadanie spočívalo v tom,že mali staršieho zboru,ktorý 
dohliadal na duchovný rast a morálku členov zboru, a diákona,ktorý sa staral o materiálne potreby zboru.
Tieto zbory boli na sebe naprosto nezávisle.

Nikdy nekolaborovali s oficiálnou cirkevnou ,alebo svetskou vrchnosťou.

Vzdialili sme sa od tohto biblického jednania a teraz nesieme za to dôsledky.

 



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 25. září 2011 @ 13:13:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že každý kdo si zachovává smělou jistotu (víru) a radostnou naději je součástí Božího domu (církve) Kristus jako Boží Syn(hlava) je nad celým domem.  (ne papež)

Každý kdo věří, je "církví" ,přesněji řečeno součástí církve - údem (chrámem Ducha svatého)Z těchto jednotlivých údů je sestaveno celé živé tělo,které žije z Krista,ne z papeže.





Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 25. září 2011 @ 16:52:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťan bez církve neexistuje. Pokud ano, tak to není křesťan, byť se za křesťana považuje. Ruka nemůže sama existovat nezávisle na těle, ani noha, ani oko, ani žádný jiný orgán. Křesťan bez denominace či sboru to už je ovšem něco jiného.




Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 25. září 2011 @ 19:01:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prvotní kresťania sa oddelili od Judaizmu a preto boli sektou Judaizmu.
Juaizmus bol náboženskou vrchnosťou a kolaboroval s Herodesom aj s Rimanmi.
Tak ako aj RKC kolaborovala s každou svetskou vrchnosťou včetne komunistov i nacistov.



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 26. září 2011 @ 09:11:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ak považuješ uctievanie Marie alebo papeža za perly ktoré nehodno hádzať pred svine,
tak ti budem veľmi vďačný,keď ich hádzať nebudeš.O tento druh periel ja skutočne nestojím.



Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. září 2011 @ 10:13:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev stojí na Bohu, ne na hříšných lidech. Na farizejích, saducejích, celnících ani nevěstkách. Zajímavý je popis sboru v Korintu od svatého Pavla. Nesmírně bohaté a špinavé město na spojnici dvou přístavů přes Korintskou šíji, obrovské překladiště zboží. V Církvi byli pravděpodobně především otroci, nosiči vody a břemen, prostitutky, drobní obchodníci a semtam někdo významnější. To byla směsice.
Ve starozákonních dobách byli také mnozí lidé pravděpodobně zklamaní. Když viděli zlé a hříšné soudce, krále, kněze, celníky a jiné lidi a přesto si Bůh nikdy nepřál aby opustili Vyvolený národ a odešli do Egypta, do Babylonu nebo jinam. Jedno staré úsloví praví buď světu andělem a svět ti bude rájem. O Církvi to platí dvojnásob. Každý musí s nápravou začít u sebe.




Re: Být křesťanem bez církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. září 2011 @ 10:18:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče křížů a jiných symbolů tak mi jejich odstranění z důvodů odmítání připadá stejně absurdní jako kdyby si kvůli tomu Židi zbourali Chrám, protože pohoršuje pohany. Kříž a cokoliv posvěceného není jen mrtvý a prázdný symbol, jak dobře věděli a vědí všichni nepřátelé Boha a Církve kteří se podobné věci snaží odstraňovat. Stejně jako třeba hlas posvěceného zvonu.



Stránka vygenerována za: 0.68 sekundy