Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477557
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proč nejsem římským katolíkem?
Vloženo Středa, 12. říjen 2011 @ 19:37:40 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal demagog

Občas si zajdu do katolického kostela. Manželka studuje na Vysoké škole a někdy mívá přednášky do pozdního večera. A tak, když na ni čekávám, nechci jen tak marnit zbytečně čas. Chodívám do blízkého kostelíka, bývá tam mše a kázání každý den.

Občas si zajdu do katolického kostela. Manželka studuje na Vysoké škole a někdy mívá přednášky do pozdního večera. A tak, když na ni čekávám, nechci jen tak marnit zbytečně čas. Chodívám do blízkého kostelíka, bývá tam mše a kázání každý den. Bývám tam trošku v paradoxní situaci, na jedné straně odmítám mít účast na tom, co považuji za nedobré, na druhé straně se těším na promluvy zdejšího pana faráře.  A tak si myslím, pamětliv varování apoštola Pavla (1 kor. 8,10), že je na čase se zřetelně oddělit a vysvětlit to, co v učení a v liturgii ŘKC nepovažuji za dobré a prospěšné. Na druhé straně se však chci dopředu omluvit všem svým přátelům v ŘKC i dalším lidem, kterých se třeba tímto článkem negativně dotknu. Věřte, vážím si Vás a není to mým účelem. Spíše nabídnout hledajícím svůj osobní náhled na věc. Proč tedy nejsem římským katolíkem? 


  1) Kvůli historii.

A, už je to tady zase, mohl by si třeba někdo povzdechnout. Jistě vnímám to, jak se bývalý papež snažil nést pokání a omluvit se za to špatné, co se dělo v předchozích dobách. Ale má to jeden háček, který nemohu pominout. Učení ŘKC totiž zdůrazňuje tzv apoštolskou posloupnost a církevní tradici. Z tohoto důvodu se stává historie ŘKC stále důležitou otázkou, která se, podle mého názoru, nedá takto jednoduše uzavřít. Neboť ŘKC vyznává, že skála, na kterou se staví, je sv. Petr a jeho nástupci v Římě. A proto se prostě musíme ptát, na čem tedy dlouhá staletí stála tato pozemská instituce? V Bibli máme dvě varování. V knize Zjevení před Duchem Antikristovým, který přemáhá jednotlivé věřící. A pak i před samotným sv. Petrem, kterého při jedné příležitosti označil Pán za satana. Mimochodem, bylo to bezprostředně po té, co Šimona nazval Petrem, jestliže tedy ŘKC stojí ve víře na sv. Petru jako skála, pak nesmí ignorovat to varování, které přichází bezprostředně potom. Kdy je sv. Petr satanem? Když jeho myšlení není z Boha, ale z těla. V takovém případě je dokonce Kristu kamenem úrazu. Ve středověku až do dob nedávnom byla takřka neporušená řada papežů ovládána tělesností. Duchem Antikristovským. Když se podíváme na ovoce středověké církve, například učením o trojím lidu, válkama, utlačováním, korupcí a svatokupectvím, kdy se věřícím bránila účast na svátotech, poznáváme pak, z jakého ducha tenkrát byla živa. Ryba s*****í od hlavy, říká se. Jistě, i protestantské církve mají máslo na hlavě. A i mezi ŘKC vyrostly vzácné osobnosti.

 Jenomže, na rozdíl od protestanstkých církví, je ŘKC, podle jejího vlastního vyznání, stavěna na skále ne těchto vyjímek, ale na skále papežství. A protestantské církve nekladou tak velký důraz na církevní tradici. Žádná protestanstká církev neklade svou tradici na roveň Božímu Slovu. Žádný římský katolík se nemůže ztotožnit s tvrzením, že papežství od středověku až do dob nedávno minulých ovládal Duch Antikristův, že po staletí byla vedena Satanem skrze satany, kteří byli Kristu jen kamenem úrazu. Proto se já osobně zase nemohu ztotožnit s římskokatolickou církví.  A to je tedy první důvod. 

2) kvůli církevní tradici

Jestliže církevní tradice prošla tímto temným obdobím, jak jsme si ho popsali výše, byla tímto temným obdobím doslova proprána, pak pro mne osobně ztrácí svou věrohodnost. Kristus na mnoha místech varoval před tím, abychom "tradici otců" kládali na roveň Slovu Boží, biblickému textu. Když argumentoval, tak nikdy nestál na tradici, ale vždy na Božím Slově. Katolické církev říká, že tu měl Kristus na mysli tradici židovskou, ne církevní. Ale ve skutečnosti měl Kristus na mysli tradici, která ruší Boží Slovo. Což se ŘKC povedlo vícekrát, například podáváním Večeře Páně pod jednou, zobrazováním si Boha, učením o Trojím lidu, uznáváním liturgie pouze v latině, řečtině a v hebrejštině atd. 

3) kvůli zobrazování si Boha

Nebudeš si zobrazovat Boha ničím, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí (Ex 20,4). V ŘKC kostelích přitom se zobrazuje přítomnost Boží oltářem a hořící svíčkou. Je zakázáno se takovýmto zobrazením klanět či jim sloužit. V kostelích se však před těmito znameními poklekává. 

4) kvůli kultu Panny Marie a svatých.

Říká se, že Zdrávas jsou v podstatě biblické texty. Není tomu tak. Alžběta v bibli skrze pozdravení Marie oslavuje Krista, ve Zdrávasu však Kristus v podstatě slouží pouze k oslavení Panny Marie. Čas, který se věnuje v modlitbách Panně Marii, je neůměrně nepřiměřený ve srovnání s časem, který se věnuje Bohu. Zdrávas Mária vede k tomu, aby se člověk "v hodině smrti" spoléhal na její přímluvu, ne na Krista a Jeho Oběť. Panně Marii a svatým se dává zásluha na Božích skutcích, Bůh je tak okrádán o Svou Slávu. Panně Marii a svatým se zasvěcují, t.j. věnují se jim, kostely, země,cechy, národy, lid, služba. Opět, je zde okrádán Bůh na tom, co patří Jemu. Ztrácí se povědomí Boží Svrchovanosti: Bůh v podstatě musí činit to, oč ho Panna Maria a svatí žádají. Jeden římský farář, slyšel jsem ho na vlastní uši, prohlásil dokonce, že i Duch Svatý přichází "na mocnou přímluvu Panny Marie." Další svatý (tuším germán) vyznává, že svůj život pokládá za závislý na Panně Marii, kdyby ona odelša z jeho života, život by pro něj ztrácel cennu. Podle (doufám že pouze některých) římských katolíků všechna Boží požehnání jdou jen a pouze skrze přímluvu Panně Marii. Před sochama Marie a svatých se poklekává a nidko z autorit tomu nebrání. Když však například před Petrem někdo poklekl (Sk 10,26), on se toho zhrozil. 

5) kvůli záslušnictví

Když jsem jednoho svého kamaráda, katolíka, zval na oplátku do protestantského sboru (přijal jsem totiž jeho pozvání do řk kostela), odpověděl mi, že "se to nepočítá." Neporozuměl jsem tomu dobře (tenkrát jsem mu odpověděl, že se počítá vše, co člověk činí z lásky k Boží), než jsem si v jednom časopise přečetl článek zabývající se tím, proč chodit na mši.  V podstatě se jednalo o seznam úplatků, kterým Bůh údajně zahrnuje člověka, aby se on laskavě zvedl ze židle a šel Jemu Posloužit. Jedná se o "jákobovskou víru," o vztah, kdy je "Bůh užitečný svému člověku." Mše, bohoslužba, přestává být Milost dána Bohem a stává se zásluhou člověka, kterým on pracuje na své sebespáse a sebezáchraně před očistcem. 

6) učení o očistci

Respektivě učení o tom, že z očistce vede cesta rovnou do nebe. Že sebeutrpením se člověk může očistit od hříchů a vin, dokonce ne pouze svých. Například sv Terezie z Listré upřímně věřila tomu, že svým utrpením dokonce pomáhá druhým, duším v očistci. Tímto se plně popírá moc Kristovi smrti na Kříži, Jeho Vykoupení a Vzkříšení. Nelze k utrpení Kristově pro spásu svou či svých bližních přidat ještě utrpení své. Kristova oběť se v bibli označuje jako "dokonalá", dostatečná pro všechny vyznané viny a hříchy. Jestliže tedy máme pokušení ke Kristově Oběti přidat něco ze sebe, svou vlastní oběť, pak dokonalost Kristovi oběti popíráme. Jistě. Nepopírám, že křesťanovo utrpení a sebeobětování má své nepopíratelné místo v křesťanství. Apoštol Pavel dokonce hovoří o tom, že svým utrpením doplňuje, co chybí "do míry Kristovi." Ale zde se nejedná o obět za vinu, o oběť za hřích, ale o oběť lásky ke Kristu. Tím, že se věnujeme celí Kristu, tím nespasíme ani sebe, ani druhé. Tím pouze vyjadřujeme lásku a vděčnost k Bohu za naše spasení, které nám Sám Kristus vydobyl svou smrtí. Jedná se o utrpení ve službě Kristu a bližním, ne o utrpení ve smyslu oběti za vinu. Jestliže náš hřích, naše vina, není smazána Obětí Kristovou, pak se nesmaže ani utrpením naším vlastním. Jestliže na nás zůstává hřích, nevyznaný hřích, který si Kristus neodnesl sebou na Golgotu, pak mzdou, t.j. konečným důsledkem, takovéhoto hříchu, praví Písmo, není utrpení v očistci vedoucí do Věčného Života, ale smrt. Cesta skrz očistec představený v Bibli nevede do Života, ale do Smrti. Protože do života vede Jedinná Cesta, obětí, smrtí a vzkříšení Ježíše Krista na Golgotě. 

7) kvůli mším obětovaných za zemřelé.

Těmito mšemi fušujeme Bohu do řemesla. To On se v Osobě Krista Ježíše na Kříži obětoval a i On to byl, kdo zcela jasně a otevřeně prohlásil, ze koho se obětoval. Za ty, kteří jsou Jeho.  Za ty, které On důvěrně poznal a kteří znají jeho. Je to Kristus, kdo Svou Obět jako Náš Velekněz přináší v Pravém Nebeském Chrámu před Otocovu Tvář, Kristus, ne my. To On o tom všem svrchovaně rozhoduje.  Za koho zemřel a za koho ne. My nemáme právo Kristovu oběť přinášet za kteréhokoliv člověka, naopak, měli bychom  Boha prosit o milost, abychom na této Oběti  měli svůj podíl, své dědictví. My můžeme pouze pokorně žádat, aby se nad našimi blízkými smiloval a i je zahrnul do své smlouvy, ale nemůžeme mu to přikazovat a skrze Kristovu oběť jej k tomu násilím tlačit. Protože On je Náš Bůh, On je Náš Pán a né my Jeho. My neurčujeme, za koho směl zemřít a za koho ne. To je Kristovo svrchované rozhodnutí.    

Tímto článkem rozhodně nechci říci,  že ŘKC nepovažuji za křesťanskou církev, římské katolíky za křesťany, že si nevážím jich či jejích víry. Naopak, jsou vedení k denodennímu vědomí si a k vyznávání vlastní hříšnosti. To mnohým protestantům a protestanstkým církvím zcela chybí. Také skutky lásky mnoha katolíků zahanbuje protestantismus a činí z něj často pouhý debatní kroužek. Nám, protestnatům, mnoho z katolické zbožnosti chybí. S přáním všeho dobrého...


Podobná témata

Katolicismus

"Proč nejsem římským katolíkem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 80 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 12. říjen 2011 @ 23:33:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zajímavé svědectví od protestanta.

  Co by se muselo stát, aby ses římským katolíkem stal? Musely by zmizet všechny ty body? Nebo by stačilo, aby zmizely některé?

  Víš, že několik z těch bodů není povinných? Kdybys byl katolíkem, nemusíš nutně mít sochy a obrazy, nemusíš dávat na mše, nemusíš přijmout nějakou depresi či nemoc či týrat sám sebe abys někoho zachránil z očistce: To jsou všechno dobrovolné věci. Dokonce i nedělní neúčast na mši není snad už smrtelným hříchem.

  Vadily by ti teda tyhle body, kdybys byl římský katolík a nemusel je vlastně vůbec řešit? (Ostatně, tak jako je nemusíš řešit teď.... Nebo musíš? ;-)

 



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 10:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K jednotlivým bodům by se toho dala říct spousta. Třeba co byste teoreticky dělal kdybyste žil ve Svaté zemi v Kristových časech nebo předtím  ? V době kdy v Chrámě kupčili saducejové a venku opruzovali farizejové, králové hamba mluvit, všude plno pohanů a občas také v roli okupantů................Zkuste se pro sebe zamyslet jak byste se k tomu postavil. Jestli byste hledal jiného boha nebo vytvořil sektu v rámci židovství a přestal těm zlodějům a bezbožníkům nosit předepsané oběti. nebo byste se za ně modlil a trpělivě čekal ?
Jestliže chcete posuzovat Církev (nebo cokoliv jiného) tak byste se neměl omezovat jen na nepřátelské prameny. Podívejte co s odpuštěním ti samí lidé říkali a říkají o našem Pánu nebo o Vyvoleném národě. A jak to všechno říkají.
To čemu říkáte tradice Církve je pro nás Církev jako taková, Boží dar. K tomu aby člověk poznal literaturu potřebuje nejenom knihy ale také školu a učitele. Neboli Bibli, kostel a Církev.
Oltář jako takový ani svíčky neuctíváme, o tom jsem fakt nikdy neslyšel.
Jestliže nemá cenu snášet a obětovat utrpení tak proč máme brát svůj kříž a jít za Ježíšem ?
Stejně by se dalo něco říct k dalším bodům ale už jsme je tady rozebírali mockrát. Spíš by mě zajímalo co nás podle Vás spojuje.



Re: Proč jsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 10:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Článek na mě působí velice příznivým dojmem. Snažíš se argumentovat věcně a bez emocí. Jistě si jednotlivé body zaslouží odpovědi, ale kvůli času to musím postupně.

Jednotlivé body však budu brát v jiném pořadí, podle Komenského didaktiky - (od jednoduchého ke složitějšímu).

1.) .." Učení ŘKC totiž zdůrazňuje tzv apoštolskou posloupnost a církevní tradici."...
Apoštolská posloupnost je předávání moci Ducha svatého pro zvláštní službu v církvi (od služby biskupa až po službu jáhna).
Dělá se to tak už od dob apoštolů a tato praxe je dostatečně zaznamenána i v Písmu.

Tradice církve - je přesněji apoštolská tradice církve.
Je pramenem veškeré spasitelné pravdy i celého mravního řádu všem lidem. Je to tedy všechno, co apoštolové hlásali, ale nedochovalo se to v písemné podobě. Zato se to dostatečně dochovalo v zavedené praxi církve. Toto živé předávání, vykonané v Duchu svatém, se nazývá tradicí - nakolik se liší od Písma svatého, i když je s ním úzce spojeno.
Skrze tuto tradici podání „tak církev ve své nauce, životě a bohoslužbě zvěčňuje a všem pokolením předává všechno, co sama je a v co věří“.

„Výroky svatých Otců svědčí o oživující přítomnosti této tradice, jejíž bohatství se přelévá do praxe a do života věřící a modlící se církve.“


Tradice, o níž mluvíme, pochází od apoštolů a předává všechno to, co přijali z Ježíšova učení a příkladu a čemu se naučili od Ducha svatého.


Vždyť první křesťanská generace ještě neměla psaný Nový zákon a sám Nový zákon dosvědčuje, jak se rozvíjela živá tradice.
Od ní se liší „tradice“ teologické či liturgické  (tradice různých pobožností), které se během doby zrodily v místních církvích. Tyto tradice představují zvláštní formy, v nichž velká tradice nabývá výrazů přizpůsobených různým místům a různým dobám.  Ve světle velké apoštolské tradice mohou být tyto pozdější tradice uchovány, upraveny nebo také pod vedením učitelského úřadu církve zrušeny.


2.) ..."Což se ŘKC povedlo vícekrát, například podáváním Večeře Páně pod jednou, zobrazováním si Boha, učením o Trojím lidu, uznáváním liturgie pouze v latině, řečtině a v hebrejštině atd. "...
Pod jednou...
To je věc názoru.
Přijmutím jediné kapičky Kristovy krve, jediné molekuly eucharistie přijímám přece už dostatečně úplného a celého Krista. Nebo lze snad přijímat poloopravdově či polonehodně?

Učení o trojím lidu není učením církve a nenajdeš ho ani v katolickém katechismu. Je to středověká představa o uspořádání společnosti (které se držel i Hus) - dobová záležitost, která byla postupně nahrazována od 13. století stavovským uspořádáním.




Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 10:57:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omezení liturgických jazyků bylo z důvodu ochrany před nekvalitními překlady a tedy i ochranou proti herezím. Je věcí dobovou, historickou a pro její pochopení a oprávněnost je tedy třeba dobře znát historické souvislosti i způsob tehdejšího myšlení.

3.) Zobrazování Boha.
Ve starozákonní době zakázané.
Ovšem sám Kristus svou existencí toto tabu zrušil, on sám byl viditelným obrazem Boha.

(J 14,7-9)
Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce; a od nynějška ho znáte a viděli jste ho."
Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí."
Ježíš mu řekl: "Tak dlouhý čas jsem s vámi a nepoznal jsi mě, Filipe? Kdo viděl mne, viděl Otce; jak to, že tedy říkáš: 'Ukaž nám Otce'?


V kostelích se poklekává před lecčíms. Klečení je postoj těla, výraz pokory.

Však katoličtí křesťané se klaní jedině Bohu
.
Klanění je postojem lidského srdce, je dáním si Boha na první místo v životě. Klanět se tedy mohu i ve stoje, nebo v leže.



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 11:10:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj a děkuji ti za svědectví.
K růženci. je to modlitba rozjímavá, kde opravdu nejde o Marii, ale o události z Kristova života. Modlící se člověk má rozjímat o těch událostech, tak, jak o nich četl v Písmu. Dává mu to mu to mžnost hlouběji prožít Kristovo dílo spásy a uvědomit si, co pro nás vykonal. Tak to cítím a prožívám já, když see růženec modlím. Kdysi jsem to cítil podobně jako ty.
Jestliže církevní tradice prošla tímto temným obdobím, jak jsme si ho popsali výše, byla tímto temným obdobím doslova proprána,
Máš naprostou pravdu. Ale, když si uvědomíš, že byla po celou svoji historii napadána zvenku a možná ještě víc zevnitř, prolezlá hříchem skrz naskrz a přesto tu je dodnes. Ovlivnila myšlení, dala vzniknout charitativním zařízením, vtiskla Evropě nezaměnitelnou tvář v umění i architektuře, prakticky jen díky mnichům známe dnes antickou literaturu.... a našlo by se toho víc.
My nemáme právo Kristovu oběť přinášet za kteréhokoliv člověka, naopak, měli bychom  Boha prosit o milost, abychom na této Oběti  měli svůj podíl
Asi se všichni shodneme na tom, že církev je tělo Kristovo. Jestli je tomu tak, pak to znamená, že církev je Kristus přítomný na zemi. To ale pak znamená, že je to Kristus, který nekrvavým způsobem zpřítomňuje oběť na kříži při mši, (kněz je pouhý nástroj) a že je to Kristus, jenž trpí ve svých údech.

Vyznáváme, že nás Bůh převedl ze smrti k životu, z temnoty do svého podivuhodného světla a přitom mnozí říkají, že po smrti budeme čekat na vzkříšení. Katolíci i pravoslavní věří tomu, že zemřelí žijí u Krista, že jsou mu blíž, než my tady na zemi a že mají už podíl na jeho moci. Kristus je vzkříšení a život. Bůh není Bohem mrtvých, ale živých. Církev je tedy vnímána jako společenství živých. Proto ty přímluvy svatých. Nedá se ale popřít, že projevy úcty mnohých katolíků mohou být přehnané. Ale, že nškdo dělá nějakou věc nevyváženě, ještě neznamená, ýe je ta věc sama o sobě špatná.

Ještě jednou díky, budu o tvých postřezích přemýšlet.
Kojard




Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 17:11:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
podľa môjho skromného názoru rímsky katolicizmus je úplne iný duch, ktorý nemá nič spoločné s kresťanstvom...
Mária zobrazovaná ako matka v náručí drží bezmocného ježiška. Ona všetko ovláda a udáva smer. 
Pre mňa ako protestanta je to niečo čo mi je úplne cudzie a nepochopiteľné...
Som presvedčený o tom, že katolicizmus je čisté pohanstvo, ktoré svedectvo očitých svedkov, apoštolov nazýva tradíciou. Je to bezbrehý ničím a nikým nekontrolovateľný nábožensko- politický systém rímskej ríše, kde je viac pohanstva ako pôvodného biblického učenia...
Kult ženy bohyne, viacstupňová hierarchia svatých, modlitby k patrónom, ...to všetko má pôvod v grécko -rímskej mytológii a postupne katolicizmus všetko absorboval...

bludy ako napr. nanebovzatie panny, očistec, nútený celibát, klaňanie sa chlebu čo je kristus s telom a dušou sú len logickým vyústením pohanstva ...

najhoršie zo všetkého je práve to na čo doplatili židia a farizei, keď za žiadnych okolností nepripustili to, že oni sa môžu mýliť...s príchodom Ježiša sa oficiálne židovstvo na čele s veľkňazmi a radou fatálne mýlii...
aj keby bola pravda to, že katolicizmus je pokračovaním ranného kresťanstva s apošt. postupnosťou, učením...práve to, že za žiadnych okolností nepripustia to že sa, môžu mýliť, tak ako sa to stalo farizeom, hrozí totálny krach...

zhrnutie: rímsky katolicizmus je ,,iný duch,,...

ivanp



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 18:53:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výrok katolického kňaza:

Bible a zdravý rozum - největší nepřátelé římskokatolicismu.



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 13. říjen 2011 @ 20:51:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trapný příspěvek a trapná výmluva, která nemůže před Bohem obstát. Je to výpověď o duchovní lenosti a duchovním alibismu, kdy se autor snaží obhájit před Bohem neobhajitelné. A protože se  před ostatními chlubí “Proč nejsem římským katolíkem?“ nevidím důvod mu to vyvracet, když si je tak jistý.



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 14. říjen 2011 @ 00:10:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Doplnil bych učení o nesmrtelné duši - věčném utrpení v pekle a vše co k tomu náleží. A k bodu číslo 3 udal jiné důvody, svícen odevždy symbolizoval Boží přítomnost a nikdo se přeci neklaní té svíci, ale Bohu. Jinak souhlasím.



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Pátek, 14. říjen 2011 @ 10:12:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
gogu ja nepochopuju jedno. Preco ked si uz v tom katolickom kostole, sa nesklonis k Panne Marii Snežnej a nezamantruješ si svaty ruženec ? Hned by si prestal mať nejake vyhrady a vypisovat o tom nejake "protestantske predsudky" Komunikacia s Nasou Pani ti zmeni mysel a pochopis nepochopitelne. Ved ked ta nieco tahá do katolíckeho kostola, je to znak ze Naša Pani ta volá k sebe ako niekedy mna ked som do Apostolskej Cirkvi chodil. 
Tvoj priatel ekumenik



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: kev v Sobota, 15. říjen 2011 @ 17:23:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://krestan.livejournal.com
Já jsem si říkal, že už jsem to četl. Musel jsem ze zvědavosti kouknout do profilu, a koho nevidím, našeho písáka z píše :-)



Re: Proč nejsem římským katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: marekverner (marek@kole.com) v Pondělí, 31. říjen 2011 @ 12:23:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře,
přeji Ti abys poznal poklady katolické církve v takové jaké opravdu jsou a ne jak se o nich mluví z různých důvodů mezi protestanty. Vůbec nemá smysl debatovat nad jednotlivými "problémy", které s katolickou církví máš.
Přeji Ti, aby poznání Ti poznání pravdy přineslo tolik pokoje jako kdysi mě. Pak už nebudeš muset psát takové články a neustále něco zdůvodňovat.




Stránka vygenerována za: 0.57 sekundy