Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 444 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478125
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jak nepředstírat křesťanství.
Vloženo Středa, 26. říjen 2011 @ 15:02:13 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Uvažovali jste někdy nad tím, kolik činností ve svých životech činíte automaticky a bez přemýšlení? Nejdříve si musíme uvědomit, jak člověk žije biologický život - řecky BIOS.

Biologický život je to, co dělá tělo každý den, aniž o tom vůbec uvažujeme, ať už ve spánku, či bdělém stanu, nikoho z vás například nenapadne přemýšlet nad tím, zdá se má zrovna nadechnout, či vydechnout, nebo zda má mít otevřené oči nebo kdy mrkat. Dýcháme pudově, automatický. A většina z nás ani neví, kolikrát denně se nadechne. Podobně je to s jídlem. Staráme se, až máme hlad, napijeme se, když cítíme žízeň. Nepřemýšlíme o tom, zda pracovat, neboť víme, že musíme pracovat, abychom se uživili, kdo si pořídil rodinu, musí dělat vše proto, aby zajistil pro rodinu prostředky k životu. Dá se říct, že většinu denních činnosti člověk děláme automaticky bez přemýšlení. Některé činnosti jsou půdové, některé naučené až k automatizované činnosti.

Podobně je to v duchovní oblasti, například jak píše apoštol Pavel v 7. kapitole Římanům „Chci činit dobré“(7,19). Nikdo mu to nepředepisoval, neboť verš 22 říká: „zvláštní libost mám podle vnitřního člověka“. Pavel píše, že tady nešlo o uvažování, ale puzení vnitřního člověka. Můžeme to přirovnat k dýchaní, neboli pudu nového života vnitřního člověka. Pavel přirovnává toto jednání k zákonu. Jako každý předmět na zemi padá automaticky kolmo směrem k rovině horizontu, neboť na zemi působí gravitace, kterou definuje gravitační zákon, tak stejně vnitřní člověk automaticky touží činit dobře. Pavel tento zákon nazývá „zákon mysli“, verš 23 - teď nechci psát o zákonu hříchu.

Zopakuji: Biologický život činí automaticky, pudově (u zdravého člověka) vše proto, aby udržoval svůj život při životě.

A teď uvažujte nad životem Božím – řecky ZOE. Skutečně si myslíte, že tento Život, který nám dal Bůh při našem znovuzrození z Ducha, když některé z nás zplodil, je méně kvalitní, nebo méně schopný? Nejsou snad jeho základní vlastností podobné pudům biologického života? Vždyť když byl Adam stvořen, tak to bylo podle obrazu Božího. Předpokládat, že Boží život neobsahuje základní pudovou složku, je absurdní. A proto i Boží život v nás působí, že automaticky a bez přemýšlení dýcháme, jíme, pijeme, zkrátka řečeno, pomocí pudů zajišťuje funkce nutné k udržení Božího života. A protože se jedná o život vyšší kvality, prakticky nesrovnatelný s biologickým životem, jsou i jeho pudové složky dokonalé. Jinými slovy: pokud se někdo domnívá, že když se nebude modlit, tak se Boží život udusí, nebo pokud někdo nebude číst Boží slovo, že zemře hladem, tak uvažuje nebiblicky.

Podobně je to s konáním dobrých skutků, jak psal Pavel, „zvláštní libost mám podle vnitřního člověka“. A teď k jádru problému, o kterém chci psát.

Mnozí tady píšou, že musíme činit skutky víry, abychom dokázali, že naše víra není mrtvá. Takže jinými slovy řečeno, musíme dokazovat, že v sobě máme Boží život. To je absurdní – viz nástin výše. Boží život má v sobě pudovou složku a ta automaticky zajišťuje, abychom činili to, co je pro tento život charakteristické. Jedině Bůh je dobrý a proto Jeho život nemůže jinak, než také činit dobré. Automaticky, bez přemýšlení, bez uvažování, bez nucení, přirozeně, bez jakéhokoliv pocitu musím, nesmím. My nemusíme nutit tento Život něco dělat, ten život činí vše spontánně.

Přiznám se, že nechápu některé z vás, kteří tady roky diskutujete o skutcích víry, které jsme prý povinni činit, abychom dokázali svou víru. Odvoláváte se na verše z Jakubova listu, a já v úžasu sleduji vaše nepravděpodobné konstrukce, kterými se snažíte dokazovat svá tvrzeni. Jako kdybyste vůbec nevěděli, zda máte Boží život, či nemáte. Jako kdybyste tento život z Boha neznali. Vždyť Jakub píše o tom, že Abraham byl ospravedlněn skutkem víry asi 25 let potom, co byl ospravedlněn pro víru. Jinak řečeno. Skoro 30 let trvalo, než život Boží zvítězil nad tělesností Abrahama. My víme, že zákon Ducha života je silnější, než zákon hříchu a je to vždy pouze otázkou času, kdy zákon Ducha života zvítězí.

Žel, mnozí věřící, kteří si zákon hříchu neuvědomujou, nevědí, že křesťané jsou křesťany na základě toho, kým jsou a ne proto, že se jako křesťané chovají. Tito nevědí, co to znamená „být v Kristu“, a co znamená „Kristus v nás“. Netuší jaké dědictví je v Kristu uloženo a nechápou, že tajemství vítězství je v přijímání.

Velká část z vás, čtenářů, namítne:

Proč jsou v Písmu všechny ty výzvy k tomu, abychom „něco“ (tady si vložte všechny ty verše, které považujete pro sebe za závazné) konali?

Copak to skutečně ani netušíte? Copak jste nečetli list do Říma?

Stoji psáno: „kde není Zákon, tu ani přestoupení“ (4,15). Jinak řečeno: Dokud nebyl dán Zákon, lidé sice hřešili, ale nevěděli, že hřeší a ve skutečnosti jsou mrtví ve vinách a hříších. Proto byl dán Zákon, aby si hříšníci uvědomovali svá provinění proti Zákonu, a mohli tak vědět, že jsou mrtví a potřebují spasitele. „Proto ze skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk, před obličejem jeho, nebo skrze zákon poznání hříchu“ (3,20).

„Hříchu jsem nepoznal, než skrze zákon“ (7,7). Toto místo v 7 kapitole by podle mnohých nemělo být napsáno tady, ale někde ve 3 kapitole. A přesto ho Pavel napsal do 7 kap. Bez jakýchkoliv pochybností se v 7 kap. hovoří o křesťanu, který žel stále podléhá zákonu hříchu (7,23). Proč? Protože nerozeznává svou duši od svého ducha. Snaží se sice žít podle vnitřního člověka, ale činí tak silou a mocí své duše, a proto neustále prohrává souboj se zákonem hříchu. Neboť bojuje lidskou silou s mocí zákonu hříchu. Přitom si neuvědomuje, že Bůh nám nedal Kristova Ducha proto, abychom jej ignorovali, ale nechávali ho v sobě žít. „Ne silou a mocí, ale Duchem Svatým.“

Kristův život v nás není proto, abychom si ho někde v nějaké komůrce našeho srdce udržovali pro den soudu, a zatím činili všechno, co si zbývající část našeho srdce žádá podle svých žádosti. Ale je nám dán proto, abychom ho nechali ten nadpřirozený a svatý život žít a vítězit nad zákonem hříchu v nás.

„Duchem choďte, a žádosti těla nevykonáte.“


"Jak nepředstírat křesťanství." | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak nepředstírat křesťanství. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 26. říjen 2011 @ 16:19:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že šptaně chápu, že článek tvrdí, že

1) Kdo neví, co má v určitých situacích dělat sám od sebe, ale musí si to přesně přečíst v Písmech, aby to nepopletl, tak je špatný..

2) Člověk, který konat správně nechce, ale zapře se a správně koná, třeba pro věrnost Bohu, i když kdyby to záleželo jen na něm, tak by jednol vědomě špatně. Že takový člověk je špatný..



Re: Jak nepředstírat křesťanství. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. říjen 2011 @ 01:34:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Co je platné, moji bratři, říká–li někdo, že má víru, ale nemá skutky?
Může ho ta
ková víra zachránit? Budou–li bratr nebo sestra nazí a budou
mít nedostatek denní obživy, a někdo z vás jim řekne: ‚Odejděte v pokoji,
zahřejte se a nasyťte se,‘ a 
přitom jim nedáte to, co potřebují pro své
tělo, co je
to platné? Tak i víra: nemá–li skutky, je sama o sobě mrtvá.


  Když člověk uvěří v Ježíše Krista, je ospravedlněn od hříchu. Vírou v srdci,
ne nějakým sladkobolným pocitem v duši.

  Když v téhle víře vyzná Ježíše jako Pána svého života, je zachráněn. Bůh
pak tu smlouvu potvrdí v jeho srdci, promění to srdce.

  A to, co je v srdci člověka je silnější než to, co je okolo člověka. Projeví se
to navenek, dřív nebo později.

  To nové srdce člověka, které dává Bůh je "masité", soucitné. Spolu s ním
obvykle také lidé přijímají moc Ducha svatého ke službě druhým. Jedno i druhé se
pak projeví skutky, pro křesťanství velmi charakteristickými.


  Problém je, když ty skutky nejsou, když víra člověka nemá skutky. Pak ty skutky
musí člověk dělat sám a dokazovat sobě, lidem okolo i Bohu že má tu správnou víru.


  Pak je dobré si uvědomit, že existuje i víra, která nemá moc zachránit, ale má skutky.
Pokud člověk věří, že když nebude dělat skutky, půjde do pekla a když bude dělat skutky
půjde do nebe, tak taková víra, která koná skutky ze strachu před peklem či z touhy po
odměně, má také skutky. Občas i dost podobné víře Ježíši.


  Výsledky jsou ale velmi rozdílné. Dneska jsem četl zajímavý článek na dané téma
v Hospodářkách: Jaký smysl má odměna vzhledem ke kvalitě práce?

  Zjistilo se (bodejť ne) že odměna má pozitivní vliv na kvalitu práce lidí, které jejich
práce nebaví a nedělají jí rádi. U lidí, které jejich práce baví, fungovala odměna v kolektivu
jako demotivující faktor.


  A to je také rozdíl víry, která dělá skutky jako důkaz sama sebe, ze strachu či za odměnu
a víry, která dělá skutky dobrovolně, z vděčnosti za záchranu, bez nároku na odměnu
a bez strachu z trestu.



 
 

 

 
 




Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy