Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 254, komentářů celkem: 429589, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 472 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500420
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Luther a neomylnost.
Vloženo Úterý, 01. listopad 2011 @ 13:24:49 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Martin Luther vyhlásil za jediné neomylné pravidlo viery Sväté písmo. Keby mu niekto vtedy povedal, že spochybňuje autoritu Svätého písma, Luther by sa možno na ňom bavil ako na bláznovi a všetci okolo Luthera by dokazovali, že to je nezmysel, a citovali by Luthera, kde práveže Písmo a dokonca jedine Písmo považuje za nespochybniteľnú autoritu.

Napriek tomu sa nám na Tridentskom koncile objavuje dogma, ktorá potvrdzuje inšpirovanosť biblických spisov a to ako reakcia na Lutherove bludy. Prečo asi, keď Luther práveže „znovuobjavil“ Božskú autoritu Písma?

Spôsob, ktorým Luther potvrdzoval inšpirovanosť Písma totiž vzatý do dôsledkov vierohodnosť Písma likvidoval. To sa napokon prejavilo aj pri svojvoľnom vyhodení starozákonných deuterokanonických kníh z kánonu a List apoštola Jakuba sa dostal dočasne do zóny ohrozenia. Ako náhle totiž Luther vyhlásil, že jedine Písmo je pravdivé, zbavil sa akéhokoľvek možného prvku, ktorý by neomylne garantoval, že biblický kánon je správne zostavený.

Keďže jediné neomylné je Písmo, neostáva už nič neomylné, čo by mohlo správnosť zostavenia biblického kánonu neomylne posúdiť a tak je spoľahlivosť zostavenia Biblie odkázaná výlučne na názor omylných ľudí


"Luther a neomylnost." | Přihlásit/Vytvořit účet | 136 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Luther a neomylnost. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 01. listopad 2011 @ 14:25:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Luther a reformácia iba vrátila veci na správnu mieru...
dovtedy bola cirkev, pápež a koncil nad písmom....Lutherove slová ,,tu stojím inak nemôžem ,dokážte mi to z písma,, vracajú cirkev do štádia kedy Písmo je jediná a konečná autorita cirkvi stojaca nad koncilom a papežom...

niekedy z úst rímskych katolíkov počujeme aj takúto stupídnu vetu:
... To sa napokon prejavilo aj pri svojvoľnom vyhodení starozákonných deuterokanonických kníh z kánonu a List apoštola Jakuba sa dostal dočasne do zóny ohrozenia

takže nie rímsky katolíci po tisíc rokoch dokanonizovali deutero knihy, ale vraj reformácia ich vyhodila...chybou vraj je to, že Luther mal pochybnosti o Jakubovej epištole ale z úcty k princípu písma ako najväčšej autority ju ponechal, ale už nevadí to že pápeženci na to, aby legalizovali svoje bludy prijali k uzavretému kánonu ďalšie knihy na legalizovanie svojich bludov...
takto môže rozmýšľať iba rímsky katolík

ivanp



Re: Luther a neomylnost. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 01. listopad 2011 @ 14:52:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Většina toho co je psáno ve Starém i v Novém zákoně se nejdřív musela prožít a uvěřit než to dal Pánbůh zapsat. Ten kdo by se držel výhradně toho co bylo do té doby zapsáno a neuvěřil aktuální zvěsti by nemohl jít dál.
Kromě toho si myslím že bychom měli počítat ještě s jednou věcí. Když něco rozebereme až na molekuly, atomy a nebo jejich částice tak z toho můžeme potom sestavit teoreticky (a často i prakticky) téměř cokoliv, třeba kovovou koloběžku ze zajíce. Že nám kvůli částicím může úplně utéct nejenom smysl celku ale i celek sám. Může se to stát i tehdy když budeme příliš lpět na některém z kocilů a nepůjdeme dál.




Škoda řeči (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 01. listopad 2011 @ 15:03:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovolím si jen doplnit, že do zóny ohrožení se vedle Jakuba dostal i list Židům, Judy a Zjevení. Luther byl mizerný teolog a asi byl i příliš líný na to, aby věcně vyvrátil nauky ŘKC, které mu nejvíce ležely v žaludku (škoda, že nezajel na školení k pravoslavným) a tak prostě škrtal to, co se mu nehodilo do krámu.

Jakkoli je to paradoxní, nemá s protestanty, tzv. biblickými křesťany a dalšími podobnými absolutně smysl o Písmu jako takovém vůbec diskutovat. Sám jsem to tu opakovaně zkusil a věř mi, že se ti nedostane kloudné odpovědi. Buď budou popírat historická fakta, šermovat (jako obvykle, když dojdou argumenty) jakýmsi duchem nebo budou mlžit - a to prosím i lidé, se kterými je normálně řeč (třeba Cizinec). Oni nejsou totiž schopni ani odpovědět na elementární otázku, jak člověk ví, co do té Bible vlastně patří. A zřejmě jim uniká i fakt, že pro ně není nejvyšší normou v otázce víry Písmo, ale výrok někoho z těch splašených exkatolíků (třeba Luthera), který jim nadiktoval, co mají za Písmo považovat. Tedy žádné Sola Scriptura, ale Prima Luther.



Re: Luther a neomylnost. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 02. listopad 2011 @ 18:50:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to bylo: "Církev vytvářela Písmo a jeho poselství", nebo "Písmo a jeho poselství vytvářelo Církev"?




Re: Luther a neomylnost. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 13:59:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citát z knihy. ,,Nové dôkazy ktoré vyžadujú rozhodnutie,, (Josh Mc Dowell)
v záhlaví knihy je podpísaný a knihu vrelo doporučuje Mons. Ján Sokol bratislavskotrnavský arcibiskup, metropolita

(skrátené)
historické záznamy o vylúčení starozákonných apokryfov:

1. Filón Alexandrijský (20pred.nl-40 nl) hodne citoval starú zmluvu, rozdeľoval ju na tri časti, ale nikdy necitoval apokryf. knihy ako inšpirované
2. Josephus (30-100nl) výslovne vylučuje apokryfy tým že udáva zoznam 22 starozmluvných kníh, ano on necituje ap. knihy ako Písma
3. Ježiš a novozmluvný pisatelia sa neodvolávajú na apokryfy vo zmysle ,,takto hovorí Pán,, alebo ,,napísané je,, 
4. Židovský rabíni v Jamnii (90) apokryfy neprijali
5. Počas štyroch storočí ich neprijal žiadny kánon ani synoda kresťanov
6. mnohí cirkevní otcovia otvorene hovorili proti apokryfom, napr. Origenes, Cyril Jeruzalemský, Anastázius
7. Hieronymus (340-420) prekladateľ  Vulgaty odmietol uznať apokryfy za časť kánonu. Povedal že cirkev ich číta ale ,,nepoužíva ich pri vytváraní svojho učenia. o tejto otázke diskutoval z Augustínom. Hieronymus spočiatku odmietol aj preklad týchto kníh do latinčiny ale potom ich narýchlo preložil.
8. V čase reformácie apokryfy odmietlo aj veľa katolíckych učencov

nutno dodať že rímsky katolíci ich uznali až v r. 1546 (veľmi sa im vtedy hodili)

Melito biskup zo Sárd ( r.170)
,,Cestoval som po východe (Sýria), tam som spoznal presný počet kníh starej zmluvy a posielam ti ich zoznam...(nasleduje zoznam ktorý sa zhoduje z židovským a protestantským kánonom)

prečo sú apokryfy falošné:
1. Nepodávajú historicky a geograficky presné údaje
2. Učia doktríny, ktoré sú falošné, a podporujú praktiky, ktoré nie sú v súlade s inšpirovaným písmom
3. Snažia sa napodobniť literárny štíl, druh a zachytiť podobné témy, aby sa podobali na inšpirované
4. Chýbajú im rozlišovacie prvky ktoré dávajú kanonickým knihám ich Božský charakter, a to prorocká moc, poetické a náboženské cítenie

je nutné dodať že aj priemerný občan ako som ja pri čítaní apokryfov zbadá že ide o rozprávky, bájky a legendy ktoré majú za cieľ napodobniť orginál...a že je to iný duch...

ivanp



Stránka vygenerována za: 0.80 sekundy