|
Právě je 426 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116473157 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: O milosti
Vloženo Úterý, 17. leden 2012 @ 16:18:37 CET Vložil: Olda |
poslal pastýř Byl jeden vězeň, který se rozhodl požádat o prezidentskou milost. Napsal dopis, ve kterém žádal prezidenta o milost asi těmito slovy: "Vážený pane prezidente, protože jsem nevinen, žádám Vás o milost."A prezident na to odepsal: "Vážený pane, já mohu milost udělit jen těm, kteří se provinili. Protože jste nevinen, bohužel, nemohu Vám milost udělit."
Dnes jsou v podstatě na GS dvě nejaktivnější skupiny křesťanů:
První z nich si neuvědomují, že člověk k tomu, aby
činil pokání a mohl přijmout svoji milost, musí totálně a dokonale uznat svoji
vinu. Jen vyznání viny Bohu (ne člověku) otevírá dveře z vězení. Je to jen a jen
královská milost, která vysvobodí z hříchu. A jen a jen skrze tuto
milost člověk může žít na svobodě. Nedá se k ní přidat žádný poklad „zásluh
církve“ ani „odčiňování“ následků. Pouze a jen milost je klíčem a trvalou
propustkou z vězení.
Druhá skupina tvrdí, že vězeň nemůže o milost ani požádat. Milost pak není milostí, ale diktátem a postrádá
dobrovolnost. Tato milost pak člověka činí bezhříšným a on už vlastně ani nemůže hřešit, protože je totálně veden Bohem a stává se loutkou a zřejmě vše, co sem píše, není jeho vůlí, ale píše sem skrze něho Bůh.
Pastýř
P. S. Obojí v komentářích budou psát, že jsem je nepochopil a že si protiřečím:-)
|
Re: O milosti (Skóre: 1) Vložil: Lu v Úterý, 17. leden 2012 @ 17:07:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Druhá skupina tvrdí, že vězeň nemůže o milost ani požádat.
Nějaký konkrétní příklad by nebyl, prosím tě. Takového neznám ani jednoho, natož skupinu. |
Re: Re: O milosti (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 17. leden 2012 @ 20:29:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také čekám. |
]
|
|
Re: O milosti (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. leden 2012 @ 19:56:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Nejsem si úplně jistý, jestli "vezeň" a "prezident" je zrovna to výstižné přirovnání na dané téma.
Byl jeden člověk a ten od rána do večera otročil na galejích.
Jednoho dne se rozhodnul, že se vykoupí z otroctví. Začal si teda dávat z výplaty peníze stranou, až přišel čas a měl celou částku pohromadě. Došel za svým majitelem, dal mu celou svou výplatu a majitel ho propustil.
Byl jiný člověk a ten od rána do večera otročil na galejích.
Jednoho dne přišel Jeden silný, který toho člověka vysvobodil z otroctví a vyvedl na svobodu. Tak si ten člověk řek: Otroctví bylo hrozné, to už nechci zažít. Budu radši sloužit tomu Jednomu a dám svůj život jemu.
A možná to byl i ten samý člověk.
|
Re: Re: O milosti (Skóre: 1) Vložil: Lu v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 10:49:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otroctví bylo hrozné, to už nechci zažít. Budu radši sloužit tomu Jednomu a dám svůj život jemu. Může ti pár let trvat, než ti toto dojde. Pořád dřeš na galejích, otrokář dávno nikde, ale ty jsi pořád shrbený.
|
]
|
|
Re: O milosti (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 17. leden 2012 @ 21:54:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím, že často problém lidí je v tom, že oni necítí, že by potřebovali nějakou milost. Vždyť se ničím neprovinili, nikdy nic zlého neudělali…, tak co to vlastně na nich chceme. Mají svobodu a o žádném otroctví neví. Mohou si dělat a myslet, co chtějí. Pak těžko mohou rozumět Ježíši a tomu, že za ně zemřel, aby zaplatil za jejich hřích, za jejich duchovní poruchu, s kterou se všichni rodíme. Největší hřích je, že nevěříme Bohu a v Krista. A mnozí lidé tu potřebu záchrany a osvobození necítí.
A právě tady je problém. Lidé si neuvědomují svoje otroctví a ani svoje vězenství. A svět toto otroctví a vězenství dokonale maskuje. A to zvlášť v dnešní době. Proto je tak malá potřeba uvěřit, proto je tak málo víry… Navíc je tu i faktor strachu z náboženství, z toho, že mne bude ovládat nějaká sekta a už vůbec nebudu mít svobodu. Je to prostě duchovní tma!!! Lidí nechtějí opustit brány „ vězení“ Kde začít? Světlo, světýlko…aspoň světýlko. A tím světlem je Pán Ježíš a světýlkem každý, kdo v Něho uvěřil a žije, jak si Pán Ježíš přál. Světlo je i po fyzické stránce úžasný vjem. Světlo vnímají i lidé, kteří prožívají klinickou smrt. Světlo dává jasno do skutečnosti, kterou vidíme pak jasně, světlo je poznání pravdy, ve světle nic nezakryjeme a jsme, jací jsme. Mám pocit, že svět čeká velké utrpení, až lidé pochopí, že nic neznamenají, že veškeré poznání je k ničemu, že si zasloužíme trest a pak budou hledat Boha, budou se ptát po smyslu existence a hledat, Pak jsou schopni pochopit milost . Ted žijeme v době, která bohužel poznání milosti a tím plánu spasení moc nepřeje. Kéž by mne dal Pán tu schopnost, aby se od toho malého Božího světýlka, pokud je ve mně, se mohl zapálit duchovní ohýnek v lidech, s kterými se setkávám a s kterými žiji. |
|
|
Re: O milosti (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 18. leden 2012 @ 13:00:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Něco takového se kdysi přihodilo našemu císaři a králi Ferdinandovi řečenému Dobrotivý. Jednoho dne nečekaně navštívil nečekaně vídeňskou věznici a začal se vyptávat trestanců co provedli. Všichni se ho snažili přesvědčit o své nevinně. Až na jedinou vyjímku. Jeden muž seděl sám v koutě a držel se za hlavu. Když se ho císař zeptal co nespáchal on tak odpověděl že je opravdu veliký darebák a že sedí po právu. Císař nařídil veliteli věznice aby toho darebáka dal okamžitě vyhodit na ulici. Že nemá mezi slušnými lidmi co pohledávat.
Jestliže věříte tomu co říkáte (a co šikovně naznačujete) tak by bylo možná vhodnější použít jiné podobenství. Tohleto působí dojmem že milosti může udělovat i člověk. Například prezident, parlament, nebo také Kristův kněz. V souladu s vůlí Boží, zaznamenanou v Písmu. Svazovat a rozvazovat.
Pak už ale nevidím důvod proč byste je nemohl pro druhé vyprošovat a shromažďovat pro všechny poklady v Nebi, tam kde lupiči neloupí a kde nejsou molové ani rez. To můžete do určité míry i bez Církve.
|
|
|
|
|