Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ondřej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16266, komentáře < 7 dní: 382, komentářů celkem: 403849, adminů: 60, uživatelů: 5115  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 42 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Danny42
Myslivec
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110164709
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdo je Izrael?
Vloženo Neděle, 29. leden 2012 @ 14:42:21 CET Vložil: Olda

Žhavá témata poslal kabrtdaniel

Už jste se někdy setkali s názorem, že Izrael Starého zákona byl zavržen a v Novém zákoně nahrazen křesťanskou církví? Myslíte si to také? Já ne.

Už dost dlouho čtu Bibli a poznávám z ní Boha. Tušil jsem vždycky, že to nemůže tak být. Bůh je přeci Bohem všech. Tu stejnou naději, kterou má pro mě, má pro všechny lidi. Odpověď na moje úvahy na toto téma mi dala kniha Jacqua Doukhana Tajemství Izraele. Jacques Doukhan vyrostl v tradiční židovské rodině a přijal Krista jako Mesiáše. V jeho zkušenosti jsem našel krásně vysvětlené to, co jsem silně tušil, a to bych teď rád předal i vám.

Existuje mylně rozšířený názor, že Židé zavrhli Krista, a tak Bůh předal své poselství jinému lidu. Všimněme si však, kdo byli první křesťané. První následovníci Ježíše Krista byli přeci zase jenom Židé. Celá prvotní církev, která vznikla po Ježíšově smrti, byla složena ze Židů. Dokonce až do čtvrtého století církev neexistovala jako samostatná skupina, ale existovala v rámci židovství. Křesťané byli považováni za židovskou sektu a nově obrácení pohané se podřizovali pod správu tradičního judaismu. Platila pro ně téměř stejná pravidla jako pro jiné přidružené národy, které se k Izraeli přidávaly ve starozákonní době (Egypťané, Midjánci, Kúšité, Kenaanci, Moábci, Peršani atd.). Zavrhl tedy Bůh svůj lid, nebo jen rozšířil jeho řady za hranice židovského národa?

Kde se tedy vzala dnešní bariéra mezi Židy a křesťany? Nevytvořili ji Židé, ale křesťané. Myšlenka svěcení neděle ve snaze odlišit se od Židů, kteří se netěšili v římské říši valné pověsti, se objevuje teprve kolem roku 120 po Kr. a lze ji najít v pseudoepigrafu, listu Barnabášově. Jistý alexandrijský autor zde líčí, že on a jeho společníci zachovávají osmý den po sobotě, tedy neděli. Jeho spis je silně antisemitský. Někdy ve druhém století píše také Justin Martyr z Říma: „Neděle je den, kdy se shromažďujeme, protože je to první den, během kterého Bůh změnil temnotu a veškerou hmotu tak, že vytvořil svět, a je to také den, kdy Ježíš Kristus, náš Spasitel, vstal z mrtvých.“ Z Říma také vydal ve čtvrtém století císař Konstantin zákon, který měl uzákonit svěcení neděle. Prokleti od Krista měli být všichni, kteří se požidovšťují a stále zachovávají sobotu.

Přesto však i v pátém století po Kristu byly sbory světící neděli v menšině. Dokládá to Socrates Scholasticus: „Ačkoli téměř všechny církve po celém světě slaví svatá tajemství každý týden v sobotu, církve v Alexandrii a Římě na základě jisté tradice, od toho upustily.“ "Nedělní" vliv církví v Alexandrii a Římě se díky Konstantinovi a papežské moci nadále upevňoval a šířil. Nicméně prvotním důvodem pro zachovávání neděle bylo odlišit se od Židů, zapřít své židovské kořeny. Proto byli někteří křesťané schopni si změnit Boží stvořitelský den odpočinku ze soboty na neděli a zavrhnout Tóru - pět knih Mojžíšových. Teprve toto svévolné křesťanské odmítnutí zákona se stalo příčinou odporu Židů vůči evangeliu a Kristu. Nemohou přijmout jako Mesiáše někoho, kdo je představován jako přestupník Božího slova a zákona. Kristus přitom ve skutečnosti Tóru zachovával a světil i sobotu. Svévole křesťanů nakonec vedla k bezprecedentnímu násilí a diskriminaci Židů trvající dlouhá staletí. Aby se dnes Žid mohl stát křesťanem, musí nejen zapomenout všechno toto bezpráví, ale musí se zcela vzdát svého židovství, musí popřít zákon. A to je špatně. Ježíš sám prohlásil:

„Nemyslete si, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky. Nepřišel jsem je zrušit, ale naplnit.“ (Mt 5,17) Slovo naplnit zde znamená plnit až k plnosti, tedy ukázat jej v jeho původním smyslu jako zrcadlo Božího charakteru. Jak Ježíš v tomto textu dále vysvětluje: "Amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího; kdo by však zachovával a učil, bude v království nebeském vyhlášen velkým." (Mt 5,18-19). Pavel přemýšlí podobně: „To tedy vírou rušíme zákon? Naprosto ne! Naopak zákon potvrzujeme.“ (Ř 3,31)

Souhrou dějinných okolností tedy dnes existují dvě skupiny, které si nárokují postavení pravého Božího lidu. Židé a křesťané. Obě jsou nepostradatelnými Božími svědky. (Myslím si, že je o nich řeč ve Zj 11) Křesťané mají Mesiáše, ale čím dál více se odklání od zákona. Židé mají zákon, ale nemají Kristovu milost. Obě skupiny přináší poselství o Bohu, které chybí té druhé. Jsou dvěma svědky stejnému Bohu, ale jsou jedním duchovním lidem zvaným Boží Izrael.

Boží vůlí je tedy jednota, nikoli rozdělení jeho lidu. Co jako křesťané můžeme pro tuto jednotu udělat? Je to jasné. Odstranit příčinu rozdělení - svévolné odmítnutí Tóry včetně soboty určené jako oddělený svatý den již od stvoření světa, tedy dávno před vznikem židovského národa a vydáním Tóry i s Desaterem. A pokořit se vůči našim židovským bratrům za vše zlé, čeho se na nich křesťané, dokonce ve jménu Krista, dopustili. Jen tak otevřeme cestu dnešním židům k přijetí Ježíše jako Mesiáše. Čas se krátí, Pán přichází.

Daniel Kábrt

Zdroje:
Bible ekumenická
DOUKHAN, Jacques; Tajemství Izraele
Série DVD: Sedmý den, Objevy ze ztracených stránek historie


"Kdo je Izrael?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 29. leden 2012 @ 16:25:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kábrte, vždyť je to jednoduché, pokud jsi nepřijal Krista jako svého Spasitele - nejsi pod milostí, ale pod zákonem a samozřejmě, že pro tebe platí i nadále dodržování zákona. Tak o co ti jde? 



Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Neděle, 29. leden 2012 @ 16:52:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
chcem otvorene a nahlas povedat, ze nie je nic odpornejsie ako "izraelčíctvo" a sionizmus v nasich cirkvach. zidia nie su nijake neviniatka. budem ich ale radsej volat sionisti, aby som vystihol hlbsie podstatu problemu. Sionizmu veri vacsina zidov, je to chora dogma o ich nenahraditelnosti a vyvolenosti. Kvoli nej vrazdia, prenasleduju, zabijaju, klamu a ozobracuju vsetkých na okolo, lebo si myslia ze su vyvolení. Udaje o holokauste su silne sfalšované a podsuvaju sa nam ako fakt, ktorému ak neuverime, skoncime vo vazeni podla zakonov ktore si oni sami vtlačili do jurisdikcie v europe. (uzakonuju historiu ako v totalite, historia sa nesmie skumat) Sionisti su horsi ako fasisti, prosim vas citali ste niekedy babylonsky talmud? TO JE HROZA !!! My sme pre nich dobytok, hmyz a nase dcery mozu byt kedykolvek znasilnovane, sme stvorení iba pre to, lebo dobytok nemoze zidom sluzit. Sionizmus je najvyssia faza satanizmu a toto, presne toto je sila ktora zabila Jezisa, toto farizejstvo, nadradenost ktorej sa aj krestania klanaju hoci nejde o ludi ktorý to z krestanstvom myslia vážne ... Stat izrael je fasisticky a vrazedný stat plny palestinskej krve, ktorý ovláda USA, lebo vacsina kongresmanov su zidia-sionisti, ja neviem co tam chodite prezívat ked tam chodite na tie vase púte. To mi je zahada ...



Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 29. leden 2012 @ 17:07:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co slova apoštola Pavla od 9 kapitoly Římanům? 3 verš: Přál bych si, abych já sám byl zavržen od Krista místo svých bratrů, svých příbuzných podle těla. 11,14..nějak vzbudit žárlivost svých pokrevních bratří a některé z nich zachránit. 15 Neboť jestliže jejich zavržení znamenalo smíření světa,... 17. Jestliže však některé větve byly vylomeny... 19...nevěrou byly vylomeny,... 23. A oni, nezůstanou-li v nevěře, budou naroubování,... 31...tak i oni nyní upadli v nepošlušnost... 
 
A tak tě hned tvá první věta odhaluje jako nevědomého ohledně Božího slova: Už jste se někdy setkali s názorem, že Izrael Starého zákona byl zavržen a v Novém zákoně nahrazen křesťanskou církví? Myslíte si to také? Já ne. 
 
A proto se divím tvé troufalé snaze druhé učit pravdám Božího slova.



Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 29. leden 2012 @ 17:24:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo nás nenechává na pochybách, že Izrael, přesněji synové Izraele, jsou Jákobovi synové. Jde tedy o tělesné potomky praotce Jákoba. Dnešní etničtí Izraelité jsou potomci pouze dvou Jákobových synů Benjamína a Judy, neboť ostatních deset kmenů zmizelo kdesi po asyrském zajetí.

Pavel nám však jasně říká, že následovníci Krista pocházející z pohanů jsou naroubováni na kmen, jehož základem (kořenem) je Izraelita Ježíš Kristus a jehož pravé, nenaroubované větve, jsou etničtí Židé (Římanům 11). Tady není o čem diskutovat.

Ovšem Pavel v těchže verších také hovoří o vylomených větvích, tedy o odvržených etnických Židech. Podobných míst je v NZ více, např. Jan Křtitel káže o tom, že Bůh může vytvořit Abrahamovy potomky třeba z kamenů.

Křesťané si proto právem přisvojují Abrahámova zaslíbení a právem se mohou považovat za dědice zaslíbení daných Jákobovi. Viz třeba http://www2.reformace.cz/zod/je-cirkev-naplnenim-starozakonniho-izraele-cislo-90

Také v Tvém příspěvku vidím bratře jedno velké neporozumnění: Pro křesťany neplatí Stará smlouva, jejímž znamením byl Sabat. Pokud Ti nevadí hluboká teologie, můžeš si vysvětlení najít v knize John G. Resingera "Kamenné desky" - http://www.hcjb.cz/Knihy/eKnihy/Kamenne_desky/pdf/Kamenne_desky.pdf



Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: sedyvlas v Neděle, 29. leden 2012 @ 18:07:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I Izajáš 66,22-24 mluví o zachovávání soboty   na nové zemi.Mě je jasné,že  sedmý den je sobota a neděle je chyba,ale nevím ,co s tím .Prostě vím ,že jednou to bude zase sobota.
   Izrael je jasně vyvolený národ,to snad ani není možné překroutit.Máš  pravdu.Vidím to stejně.
 Jsem katolík,ne adventista.



Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 29. leden 2012 @ 19:47:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při veškerému respektu k Izraeli a k starozákonnímu zjevení, nezapomeňme na dvě důležité věci.

1) Vzájemnou židovsko-křesťanskou antipatii začali židé, nikoliv židokřesťané. V té době ani jiní křesťané než židovští nebyli, ale židovské prořímské autority zlynčovali žida Štěpána, hlásícího se ke Kristu. V Malé Asii, ještě před Konstatntinem, zase židé pomáhali římským úřadům při pronásledování křesťanů (Hellénů i hellenizovaných židů ???), a to vše se stalo dávno před fatálním rozchodem Církve a Izraele jako entit. Rozhodně židé v těchto, pro Církev nelehkých, dobách sehráli také smutnou úlohu. Můžeme se jen domnívat, že chování maloasijských židů jen podpořilo přijetí antisemitských nálad v Církvi. A kdo byl první obětí? Židokřesťané! Křesťané židovského národa v Církvi, kteří se ocitli ve dvou ohních. Židé je odvrhli jako křesťany a v Církvi tvořili židé postupně čím dál menší menšinu, a tak se nakonec povedlo Církvi to, o čem by mohl Hitler jen snít zničení židů jako svébytné skupiny. Díky lidem jako zde diskutující Papen se nakonec židé v Církvi postupně pořímštili a pořečtili, aby neměli další problémy.

2) Židé Zákon příliš nedodržují. Pro jednoduchost si rozdělme židy na sekulární, národně-náboženské a ultraortodoxní. Ultraortodoxní židé zavrhli Zákon a nahradili jej svým vlastním volným výkladem. Postupně tento svůj vlastní farizejský výklad natolik zjednodušili, že se bohatost Božího slova zredukovala na seznam tradičních, nikoliv Božích, ustanovení a proklamací, jejichž historický původ již nikdo nezkoumá. Tito ultraortodoxní židé znají jen svou tradici, ve znalostech Pěti knih Mojžíšových nijak nevynikají (běžný mesiánský žid je hravě strčí do kapsy), se zbytkem hebrejské Bible (zejm. Prorocké knihy) jsou natom ještě hůř. Tento směr je spíše proti Státu Izrael (jsou i výjimky) a jsou odpůrci Chrámového kultu, bez kterého Zákon prostě dodržet nelze.
Zadruhé tu máme sekulární židy. Výraz sekulární žid (hebr. Datim) je podle mého názoru protimluv. Když se někdo nehlásí k židovství, v židovského Boha nevěří, Jeho přikázání neplní a pohrdá jimi, jaký je to potom žid?! Tito lidé obývají hlavně Spojené Státy a Přímořskou nížinu Šáron v Izraeli (velká obchodní, příp. průmyslová centra).
Třetí skupinou je národně-náboženský proud. Ohledně křesťanského filosemitismu je cílem právě tato skupina, předchozí dvě, i když jsou v rámcí Izraele možná stejně významné, křesťanským sionistům na srdci příliš neleží. Je ale nutno říci, že tito lidé zastávají podobné teologické postoje jako ti ultraortodoxní, hlásí se k židovské tradici namísto starozákonního zjevení. Míre jejích farizejství je sice znatelně menší, ale jejich nadřazení tradice Bohu je nepřehlédnutelné a nikdo se ani nesnaží tvrdit opak! Princip Sola Scriptuira zastává v židovství, narozdíl od křesťanství pouze zanedbatelná část (viz karaim či karaité). Co se týče jejich postojů k hebrejským křesťanům, jsou taktéž podobné, jako u těch ultraortodoxních, akorát se chovají civilizovaněji. Jejich postoj k Chrámu je taktéž tradicionalisticky laxní. Mají v rukou Chrámovou Horu už od roku 1967 a ještě nezačali kopat základy! To opravdu nevyznívá o jejich postojích k Božímu Zákonu příliš lichotivě.



Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 29. leden 2012 @ 20:25:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Jistě že jsme Izrael Boží,ale..




Ti, kteří chtějí dobře vypadat před lidmi, nutí vás, abyste se dávali obřezat, jen aby nebyli pronásledováni pro kříž Krista Ježíše.


13  Vždyť ani ti, kdo jsou obřezáni, zákon nezachovávají; chtějí, abyste se dali obřezat jen proto, aby se mohli pochlubit tím, co se stalo na vašem těle.
14  Já však se zanic nechci chlubit ničím, leč křížem našeho Pána Ježíše Krista, jímž je pro mne svět ukřižován a já pro svět. 
             
15  Neboť nezáleží na obřezanosti ani neobřezanosti, nýbrž jen na novém stvoření.
16  A všem, kdo se budou řídit tímto pravidlem, Izraeli Božímu, pokoj a slitování.        

 /Galatským 6,12 -16/



Re: Kdo je Izrael? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 31. leden 2012 @ 18:08:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židé jsou pro mne Vyvolený národ a bratři a sestry v Kristu. Starší než my. Nicméně mám za to že nedůvěra nevznikla poprvé kvůli sobotě ale tehdy když vyloučili prvotní římské křesťany pocházející ze židovství ze své církevní obce, což prakticky znamenalo to že byli ze dne na den postaveni mimo zákon a vydáni na smrt a k persekuci všeho druhu. Kdysi jsme to tady podrobně rozebírali. Později docházelo k roztržkám zejména z důvodů ekonomických a politických.



Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy