Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 447 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507256
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Blahoslavenství – díl druhý
Vloženo Sobota, 04. únor 2012 @ 11:52:25 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Blahoslavení ti, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni syny Božími.

Pozemské království Pána Ježíše Krista se bude podle proroků Starého zákona vyznačovat především spravedlností, a proto to bude království míru a pokoje. Ovšem než přijde tato spravedlnost a pokoj, musí být nejdříve odstraněno zlo. Jen se podívejme, jak o tomto království hovořil prorok Jan Křtitel. Matouš 3,2 „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království Nebes.“ A od 7 verše: Když však uviděl mnohé z farizeů a saduceů, jak přicházejí ke křtu, řekl jím: „Plemeno zmijí! Kdo vám ukázal, jak utéci před nadcházejícím hněvem? A 12 verš: V jeho ruce je lopata; pročistí svůj mlat a shromáždí svou pšenici do sýpky, ale plevy bude pálit neuhasitelným ohněm.


V Kristově království dojdou zvláštního uznání ti, kdo budou působit pokoj. Budou nazváni syny (dítkami) Božími. Bude to jejich vyznamenání, odměna.

Jaký je to rozdíl proti věku milosti, kde se nikdo nemůže zasloužit o synovství. Je to dar Boží milosti v Kristu Ježíši skrze víru. Jen se podívejme jak to apoštol Pavel formuloval v epištole Galatským 3,26: „Všichni zajisté jste synové Boží v Kristu Ježíši skrze víru.“ A apoštol Jan 1,12: „Ale všem těm, kteří ho (Krista) přijali, dal právo stát se dětmi Božími, těm, kteří věří v jeho jméno.“ Ve věku milosti se nikdo nestane dítětem Božím za jakoukoliv zásluhu, ale pouze skrze víru v jeho jméno.

Nevím jak vy, ale já tady vidím zásadní rozdíl. V Kristově království budou nazváni syny Božími ti, kdo budou působit pokoj, nebo-li každý člověk má na výběr, nebude působit pokoj, nebude nazýván synem Božím, bude-li chtít nazýván synem Božím, musí působit pokoj. Vidíte jak o tom rozhoduje člověk sám svým jednáním?

Zeptám se vás, vy jste přijali Boží milost jak? Tím, že jste působili pokoj, nebo, že jste uvěřili Ježíši Kristu? Vy jste se stáli synové Boží tím, že vás tak někdo nazval, anebo jste uvěřili Písmu, že jste synové Boží, protože vás zplodil Bůh, když jste uvěřili?

A ještě jednu poznámku, především pro ty, kdo říkají, že království už nastalo. Jen se zamyslete nad slovy Jana Křtitele, který říkal, že než přijde toto království nebes (pro někoho království Boží), musí toto království předcházet Boží hněv, kdy budou nejdříve odstraněni ti, kdo jsou plevy. A pokud se nepletu, tak i ostatní autoři ve svých epištolách psali o budoucím hněvu, například 1 Tesalonickým 1,10: … Ježíše, který nás zachraňuje od budoucího (přicházejícího) hněvu. A další Zjevení 6,16: a říkali těm horám a skálám: „Padněte na nás a skryjte nás před tváří toho, který sedí na trůnu, a před hněvem Beránka! Nebo přišel veliký den jeho hněvu; kdo bude moci obstát?“ A jak hovořil o budoucím hněvu a soudu Pán Ježíš se můžete dočíst v evangeliích. A nakonec i ve Skutcích apoštolů 1,6 a 7: Když se tedy sešli (apoštolové), tázali se ho: „Pane, v tomto čase obnovíš království pro Izrael?“ Řekl jim: „Nepřísluší vám poznat časy a lhůty, které Otec uložil ve své vlastní pravomoci.“

Jsme tedy Kristovi vyslanci a Bůh jako by vás skrze nás vyzýval. Na místě Kristově prosíme: Smiřte se s Bohem. Toho, který hřích nepoznal, za nás učinil hříchem, abychom se my stali Boží spravedlnost v něm. A nebyli odsouzeni spolu se světem v přicházejícím hněvu Božím.


"Blahoslavenství – díl druhý" | Přihlásit/Vytvořit účet | 203 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 04. únor 2012 @ 15:06:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokoj Tobě Richarde.


---A ještě jednu poznámku, především pro ty, kdo říkají, že království už nastalo. Jen se zamyslete nad slovy Jana Křtitele, který říkal, že než přijde toto království nebes (pro někoho království Boží), musí toto království předcházet Boží hněv, kdy budou nejdříve odstraněni ti, kdo jsou plevy. A pokud se nepletu, tak i ostatní autoři ve svých epištolách psali o budoucím hněvu, například 1 Tesalonickým 1,10: … Ježíše, který nás zachraňuje od budoucího (přicházejícího) hněvu. A další Zjevení 6,16: a říkali těm horám a skálám: „Padněte na nás a skryjte nás před tváří toho, který sedí na trůnu, a před hněvem Beránka!---
 

V každém království vždy panuje na trůnu král. :-)
Jsou i ti kteří říkají,že žádné kralovství ještě nenastalo a na trůnu žádný král nesedí...


----V Kristově království dojdou zvláštního uznání ti, kdo budou působit pokoj. Budou nazváni syny (dítkami) Božími. Bude to jejich vyznamenání, odměna. ---



Protože Kristovo království je mezi námi,všichni jsme skrze víru syny Božími v Kristu Ježíši. 

                                                                                                                                    



Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 04. únor 2012 @ 15:17:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Richarde

Toto je asi jediný bod, ve kterém mám na rozdíl od tebe jiný pohled (non- mileniální), kdy chápu "tisícileté", Boží, nebeské, Ježíše Krista království jako současnost. Jsme královské kněžstvo a kralujeme s Ním po "tisíc" let v přirozených tělech na zemi, nebo bez těl v nebi. 
Můžeš mi to třeba i vyvracet, ale v současné době nejsem ochoten dispenzacionalistický pre-mileniální  pohled přijmout. 


 A ten kámen, který do sochy udeřil, se stal obrovskou skálou a zaplnil celou zemi. Dan. 2,35





Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 04. únor 2012 @ 16:36:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blahoslavení ti, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni syny Božími.

Ještě jsem chtěl do článku doplnit jednu věc, ale při psaní jsem na to zapomněl, je zajímavé a něco napovidající, že Pán Ježíš něřekl kým budou ti, kdo působí pokoj nazváni syny Božími. Což by mohlo napovídat to, že tito lidé nebudou syny Božím, ale pouze budou jimi nazváni. Což jedině může být v souladu s Písmem. Kdyby se totiž někdo mohl stát synem Božím bez znovuzrození, aniž uvěřil ve jméno Ježíše, pouze za to, že působí pokoj, tak by to bylo v rozporu s Písmy.



Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. únor 2012 @ 17:24:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já tomu blahoslavenství rozumím následovně, dle Luk 10:

"Potom Pán určil dalších dvaasedmdesát a vyslal je před sebou po dvou do každého města a místa, kam měl sám přijít. 2Řekl jim: „Žeň je obrovská, ale dělníků málo. Proto proste Pána žně, ať vypudí dělníky na svou žeň. 3Jděte. Hle, posílám vás jako beránky mezi vlky. 4Neberte s sebou měšec ani mošnu ani obuv a s nikým se po cestě nezdravte.
5Do kteréhokoli domu vejdete, nejdříve řekněte: ‚Pokoj tomuto domu.‘ 6Bude-li tam přítel pokoje, váš pokoj spočine na něm; a pokud ne, navrátí se k vám. 7V tom domě zůstávejte a jezte a pijte, co nabízejí – dělník si přece zaslouží svou mzdu. Nepřecházejte z domu do domu.
8V kterémkoli městě vás přijmou, jezte, co vám nabídnou. 9Uzdravujte v tom městě nemocné a říkejte jim: ‚Přišlo k vám Boží království.‘ 10Když ale přijdete do nějakého města a nepřijmou vás, vyjděte na jeho ulice a řekněte: 11‚Setřásáme na vás i ten prach z vašeho města, který nám ulpěl na nohou. Vězte ale, že přišlo Boží království!‘"


Tito přátele pokoje, určitě také "činíci pokoj"  podle všeho přijímali skrze učedníky Boží pokoj. Následně tam přicházel Ježíš (Pán učedníky poslal před sebou) a stávali se Ježíšovými učedníky a Božími dětmi, Božími syny. Boží království k nim přišlo. Ne že by mělo přijít za 2500 let.

Nedomnívám se, že by se mělo jednat o něco mimo evangelium Boží milosti.  O nějaké jiné evangelium - evangelium království.


Nicméně věřím, že jednou Ježíš bude fyzicky vládnout na této zemi 1000 let. Ale to vůbec není v rozporu s tím, že Království Boží přišlo k lidem již v Ježíšově době.



Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 04. únor 2012 @ 18:40:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to už je zkrátka moc - je Ti asi málo, žes zrušil Desatero, ještě chceš křesťanům vzít kázání na hoře:-) I Ty anarchisto!;-)




Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 05. únor 2012 @ 14:47:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zeptám se vás, vy jste přijali Boží milost jak?
Vy jste se stáli synové Boží tím, že vás tak někdo nazval, anebo jste uvěřili Písmu, že jste synové Boží, protože vás zplodil Bůh, když jste uvěřili?

za b)


To se mi líbí. Tak nebudu muset působit pokoj, protože jsem přirozeně škodolibý a zlomyslný a baví mě popichovat bezvěrce proti sobě a bavit se jejcih sváry, případně na těchto svátech profitovat, a přitom o nic nepřijdu.

V Království, mezi svými, samozřejmě toto dělat nebudu. Přeci si nebudu dělat bordel doma, kde žiju. Nejsem blbej



Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 05. únor 2012 @ 16:26:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu, zda je Boží království přítomno nyní nebo ho máme teprve čekat, přesně odpovídá citát:

[Lukáš 17:20,21] Když se ho farizeové otázali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: "Království Boží nepřichází tak, abyste to mohli pozorovat; ani se nedá říci: 'Hle, je tu' nebo 'je tam'! Vždyť království Boží je mezi vámi!"

Když jsem slyšel z kazatelny, že tím přítomným Božím královstvím je míněn Pán Ježíš, nemohl jsem tomu uvěřit. Vždyť každý znovuzrozený křesťan cití, že Boží království je tady, je v něm samotném, je přítomnou skutečností. Určitě alespoň závdavek Božího království, vždyť všechna ta nádherná zaslíbení dojdou naplnění, až se Ježíš Kristus ujme vlády.

Nicméně, teď je mi jasné, jaká úžasná pravda z kazatelny zazněla:

[Galatským 2:19,20] Já však, odsouzen zákonem, jsem mrtev pro zákon, abych živ byl pro Boha. Jsem ukřižován spolu s Kristem, nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. A život, který zde nyní žiji, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne.

Je potom jednoduché odvodit: Kdo má v sobě Krista, má v sobě i Boží království.

A tuto skutečnost nelze zvenčí jednoduše pozorovat a jednoduše říci 'Hle, je tu' nebo 'je tam'. To ví jen Pán a člověk samotný.



Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 05. únor 2012 @ 16:47:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš hovořil ke svým učedníkům (nikoliv k zástupům):

"Blahoslavení ti, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni syny Božími."

Hovoří jasně o budoucnosti v Božím království ("budou nazváni"). Není to rozpor s jinými verši Písma, že po obrácení se stáváme syny Božími pouhou vírou (např. Všichni zajisté jste synové Boží v Kristu Ježíši skrze víru)?

Žádný rozpor v tom není. Vírou jsme pouze spaseni (zachráněni) a stáváme se občany Božího království. Avšak kázání na hoře, kdy Ježíš mluví ke svým učedníkům, není o tom, jak obdržet spásu, ale jak být odměněni v Božím království.

Jinak řečeno: Vírou se stáváme Božími dětmi. Ale také se stáváme učedníky Ježíše Krista. A musíme se naučit působit pokoj, abychom byli odměněni názvem "syny Božími".

Neboť v Božím království není žádná nivelizace (rovnost). Tam budou jak první, tak poslední.




Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 05. únor 2012 @ 20:22:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Najprv: mrzí ma, že som sem vstupovala nereagujúc priamo k téme, riešac inú... A inak: SÚHLAS, aj keď všetkému nerozumiem. 

Verím, že kráľovstvo Božie je medzi nami (Kristus v nás), ale neverím, že už je ustanovené v tom zmysle, ako ho Boh zasľúbil cez prorokov SZ. Pán Ježiš nie je kráľom, ktorého by uctievali VŠETCI ľudia na zemi, nevládne v pravom zmysle slova. Nevládne v mnohých srdciach a politici a náboženskí vodcovia HO s prehľadom ignorujú. Satan so svojimi lžami sa rozťahuje takmer všade, spravodlivosti sa na tomto svete nedovoláš - víťazia ohovárania, podrazy, korupcia...

Čítala som knihu "Izrael a tretí chrám" - časť z nej je venovaná proroctvu Zachariáša a výklad je výborný. Poznáš to?



Křesina - Boží království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. únor 2012 @ 13:45:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

---  A ještě jednu poznámku, především pro ty, kdo říkají, že království už nastalo. Jen se zamyslete nad slovy Jana Křtitele, který říkal, že než přijde toto království nebes (pro někoho království Boží), musí toto království předcházet Boží hněv, kdy budou nejdříve odstraněni ti, kdo jsou plevy.---


Zjevně je to poznámka pro samotného Ježíše Krista. Především on říkal, že království Boží už nastalo.
Viz:
Přišlo k vám Boží království.‘ Když ale přijdete do nějakého města a nepřijmou vás, vyjděte na jeho ulice a řekněte: ‚Setřásáme na vás i ten prach z vašeho města, který nám ulpěl na nohou. Vězte ale, že přišlo Boží království!‘"
Když se ho jednou farizeové zeptali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: „Boží království nepřichází zjevně. Nebude možné říci: ‚Je tu!‘ anebo: ‚Je tam.‘ Boží království už je přece mezi vámi!“


Království Boží v duchovním rozměru již nastalo. A nemusel je předcházet Boží hněv. Aspoň ne v nějakém celosvětovém měřítku.
Pouze prožití Božího hněvu nad sebou osobně každým jednotlivcem činícím pokání, nad svými hříchy, deroucím se do Božího království.

Jinak to bude samozřejmě s příchodem viditelného Božího království ve druhém příchodu Pána.


Křesinovy úvahy (a tím pádem i jeho žáků) s duchovním rozměrem Božího království, které je na světě již od Ježíšových dob, jaksi nepočítají. Tento rozměr výrazně potlačují. Proto se vymýšlí teorie o dvou evangeliích - evangeliu království a evangeliu milosti. Přitom evangeliem království se myslí viditelné králování Ježíše na trůnu v Jeruzalémě, to znamená že pro věk milosti nemá toto evangelium v zásadě žádný význam (snad jen informativní). Tím pádem veškerá slova Ježíše ale i apoštolů o Božím království (či království nebes) je možné jednoduše hodit za hlavu.
Není také jasné, do kdy se vlastně evangelium království hlásalo. Podle jedné varianty do 12. kapitoly Matouše, kdy byl Ježíš jako král zavržen většinou izraelského národa, a plynule přešel k jiné variantě evangelia.
Jiná varianta připouští hlásání evangelia Božího království i apoštolem Pavlem až do jeho smrti v r. 67. Ale definitivně zvěstování Božího království ztratilo smysl zbořením chrámu v Jeruzalémě v roce 70.
Otázkou je, co tedy zvěstovali následníci Pavlovi po roce 70 (např. Timoteus, Silas, Barnaba atd). A co se stalo s těmi, kteří evangeliu o Božím království uvěřili a přijali jej. Zda po roce 70 Království Boží v srdcích lidí (spravedlnost, pokoj a radost v Duchu svatém) také definitivně zemřelo.




Re: Blahoslavenství – díl druhý (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 07. únor 2012 @ 15:36:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdíl mezi královstvím Božím (nebeským) a milosti Boží je nejlépe vidět na zákonobijci apoštolu Pavlovi.
Přes varování všech před zákonictvím se nerozpakuje ve svých listech zvěstovat milost Boží i Boží království (svědčí o tom i Skutky apoštolů). Tyto pojmy používá jako organický celek, aniž by je daval jakkoli do protikladu.

Např. List Římanům:
Pavel byl oddělený pro Boží evangelium, které Bůh skrze své proroky již dávno zaslíbil ve svatých Písmech. Toto evangelium je o jeho Synu – který tělem pocházel z Davidova semene, Duchem svatým však byl Boží Syn, jak se mocně ukázalo jeho vzkříšením z mrtvých – o našem Pánu Ježíši Kristu.

Křesina v rozporu s tím ve svých spisech tvrdí, že starozákonní proroctví jsou všechny výhradně o fyzickém Božím království Ježíše na Davidově trůnu, není v nich řeč o evangeliu milosti. Pokud by to byla pravda, Pavel by se přihlásil k tomu, že je oddělený k hlásání evangelia Božího (fyzického) království, nikoli hlásání evangelia milosti.

Pavel dále v ep. Římanům bez rozpaků lidem pod Boží milostí sděluje, že "V Božím království přece nejde o jídlo a pití, ale o spravedlnost, pokoj a radost v Duchu svatém. " 

Korintským, lidem pod Boží milosti, ve věku milosti, těm, kteří přijali evangelium Boží milosti, sdělí např. toto:
"Ale dá-li Pán, přijdu k vám už brzy, a poznám ne řeči těch povýšenců, ale jejich moc. Boží království totiž není v řeči, ale v moci."

Nebo třeba v ep. Koloským 4,11:
"a také Jesus zvaný Justus. Ti jsou jediní z obřezaných, kteří se mnou spolupracují pro Boží království; stali se mi útěchou."
Pavel otevřeně hovoří, že pracoval i spolupracoval pro Boží království, které údajně je evangeliem skutků, za zásluhy.

Dokonce Galaťanům hovoří o věcech, které vylučují podíl na Božím království. I když je nemilosrdně tepe za zákonictví, za skutkaření. Zjevně počítá s tím, že Galatští přijali evangelium Božího království.

A tak podobně.

S velikou pravděpodobnosti chápal své vlastní slovo, které napsal Timoteovi 2 Tim 2,15 :
"Usiluj, aby ses mohl před Bohem postavit jako osvědčený dělník, který se nemá zač stydět a který správně vykládá slovo pravdy."
"Usiluj o to, aby ses před Bohem osvědčil jako dělník, který se nemá zač stydět, protože správně zvěstuje slovo pravdy."

jinak, než to pochopil Křesina ve smyslu správně rozděluj slovo pravdy. (anglicky handle). Ve smyslu rozděl správně, co komu patří, co je pro který věk či není, rozlišuj přesně, o které z více evangelií se v kterém momentu jedná, co komu bylo určeno či řečeno, kdo u toho byl přítomen či nebyl atd.
Takto to apoštol Pavel evidentně nechápal.



Stránka vygenerována za: 1.19 sekundy