Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 450 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116501142
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Kristus člověk před vzkříšením a po vzkříšení
Vloženo Čtvrtek, 08. březen 2012 @ 21:26:06 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal op

          V Nové závěti se dozvídáme o Kristu, že byl počat zázračně, ale jako člověk se narodil přirozeně. Jeho matka Maria jej nosila pod srdce a v Betlémě porodila. I z dalších biblických výpovědí vyplývá, že Kristus před svým zmrtvýchvstáním žil podle přiŕozenost jako člověk, třebaže vykonával skutky nadpřirozené neboli zázraky. Jako člověk i zemřel a byl pohřben. Dále so dozvídáme, že vstal z mrtvých. Učedníci Jan a Petr svědčí o prázdném hrobu.

         To logicky vede k úsudku, že Kristus vstal v témže těle, jaké bylo pohřbeno. Jeho život po zmrtvýchvstání vykazuje v některých případech identitu jeho těla s tím, které bylo pohřbeno, avšak v některých případech vykazuje podstatné odlišnosti. Identitu jeho těla lze nepřímo dovozovat ze zmíněného svědectví apoštolů Jana a Petra. Za přímý důkaz této identity lze považovat to, že Kristus přijímal potravu, Tomáše vyzval, aby vložil svou ruku do jeho ran. S tím však kontrastují některé jiné biblické výpovědi o Kristu. Učedníci jdoucí do Emauz jej dlouho nepoznali, poté jim zmizel z očí. Zejména však procházel zavřenými dveřmi, vznesl se do nebe. To jsou úkony, které jsou pro  člověka s přirozeným lidským tělem nemožné. Obvykle se uvádí ve shodě se sv. Pavlem, že Kristus vstal v oslaveném těle. Připadá mi to tak, jako kdyby Kristus se po svém zmrtvýchvstání zjevoval záměnně někdy ve svém přirozeném těle, jindy v oslaveném těle. A to je pro mne nevysvětlitelnou záhadou.

     Pokud by Kristovo tělo bylo po zmrtvýchvstání identické s tím, které bylo pohřbeno, bylo by přirozené. Jednalo by se vlastně o jakousi specifickou resuscitaci mrtvoly. Tento výklad je podle mého nározu problematický z toho důvodu, že i kdybychom připustili, že Kristus se svým přirozeným tělem nějakým způsobem dokázal procházet zavřenými dveřmi, dokonce i vstoupit do nebe, pak by ovšem musel se svým hmotným tělem někde být. Nevylučuji, že někde v nekonečném vesmíru se svým hmotným tělem, které měl před svým zmrtvýchvstáním, skutečně je, avšak tato alternativa se mi zdá problematická. A to přesto, že  je nepřímo podporována výpovědí sv. prvomučedníka Štěpána, který prohlásil, že vidí Krista po boží pravici. 
    Pokud by Kristus vstal s oslaveným tělem, pak se mi nabízejí dvě alternativy: Buď bylo oslaveno tělo, které měl před zmrtvýchvstáním, pak ale problém s hmotností jeho těla zůstává nerozřešen. Nebo mu Bůh stvořil nové tělo oslavené, pak zůstávají nerozřešené problémy s materiálními projevy jeho těla.

     Sv. Pavel nám píše, že se zasévá tělesné, vstává duchovní. Tentýž apoštol uvádí, že Kristus je první z těch, kdo vstal z mrtvých, a že i my vstaneme z mrtvých jako Kristus. Pokud tento výklad zpětně aplikujeme na Krista, nabízí se mi nejpravděpodobnější alternativa, že Kristus vstal z mrtvých nikoli v tom těle, v němž byl pohřben, tedy tělesném, ale v těle novém, duchovním, tedy oslaveném. Pak ale stojím před otázkou, kam se podělo Kristovo tělo, které apoštolové Jan a Petr v hrobě nanašli? Zde se nechci pouštět do bezbřehých nebiblických spekulací, proto otázku nechávám otevřenou.

     Nedávno se objevila zpráva, že nějaký archeolog objevil hrob s tělesnými pozůstatky Krista a jeho rodiny. Hned se zvedla v církevních kruzích vlna kritiky v tom smyslu, že Kristus vstal z mrtvých, tudíž nemohou být nikde pozůstatky jeho těla. Dokonce se objevily názory, že pokud by zjištění archeologa se ukázalo jako pravdivé, je ohrožena křesťanská víra. I když podle mého laického názoru je prakticky nemožné spolehlivě individuálně identifikovat kosterní pozůstatky staré téměř 2000 let, když navíc není k dispozici ani srovnávací biologický materiál, ale i kdyby, čistě hypoteticky, se skutečně nějak podařilo nezpochybnitelně prokázat, že kosterní pozůstatky patří Kristu a jeho rodině, pro křesťanskou víru by to nebyla žádná tragedie.  Naopak, nepřímo by se tím dokázalo, že Kristus vstal v novém, oslaveném těle, zatímco jeho hmotné tělo mělo přirozený osud mrtvého lidského těla.

     A možná by to pomohlo odpovědět i nám na naši nebeskou budoucnost. Je jisté, že z těl našich zemřelých zbyde jen málo, postupně nic. Máme-li být vzkříšeni s tělem, Bůh nám zřejmě stvoří nová těla oslavená, a to  nezávisle na tom, jaké tělesné pozůstaky z nás zbydou, pokud vůbec něco zbyde. Takže když my máme vstát z mrtvých v tělech oslavených, rozdílných od našich hmotných těl, která podlehnou časem totální zkáze, možná z toho lze zpětně dovodit, že i Kristus vstal nikoli ve svém hmotném těle, ale v těle novém, oslaveném.
     Kéž mi Pán promine mou troufalost, s níž si dovoluji psát tyto své úvahy o jeho přečistém těle.     

"Kristus člověk před vzkříšením a po vzkříšení" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kristus člověk před vzkříšením a po vzkříšení (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 09. březen 2012 @ 09:03:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím bych si starosti opravdu nedělal. Mimo jiné i proto že se Pán Ježíš dočasně zjevil v oslaveném těle na hoře Tabor, kde se spolu se třemi vybranými apoštoly setkal s Mojžíšem a Eliášem. Nevidím důvod proč by oslavené tělo a zejména Tělo nemohlo jíst a pít, nebo cokoliv jiného. Proč by nemohlo přebírat některé vlastnosti těla jakého máme teď. S pomocí Boží nic není nemožného.
Párkrát už jsem slyšel nějakého lháře jak říkal že s odpuštěním našel pozůstatky Ježíše Krista (nebo dokonce s odpuštěním ještě s pozůstatky jeho údajné pozemské rodiny) ale bylo to natolik absurdní že to nějak zadrhávalo v krku nebo na klávesnici i toho který to tvrdil. Nějak mu to prostě nešlo.
Za nejlepší způsob jak udržet a posílit víru považuji využít všechny možnosti. Církev, Bibli, Tradici, bližního, modlitbu, půst, dobré skutky, trpělivost v utrpení a další. A především živoucího Boha. Ten kdo žije ve fungující a láskyplné pozemské rodině většinou nestaví své názory na ní na nějakém prolhaném archeologovi který většinou ani archeolog není.
Kromě toho by mě moc zajímalo jak by chtěl nějaaký rozumbrada dokazovat že jsou v nějakém hrobě s odpuštěním pozůstatky zrovna našeho Pána. Jnen podobného tvaru byla ve Vyvoleném národě spousta ve všech dobách. Takových hrobů tam je.



Re: Kristus člověk před vzkříšením a po vzkříšení (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 09. březen 2012 @ 20:58:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ope, 

to bych opravdu neřešila. Já věřím, že to tělo, ve kterém Kristus vstal, bylo zároveň tělem, které bylo pohřbeno, ale bylo proměněno Božím dotekem. Dostalo oslavený rozměr, proto mohl procházet dveřmi a zároveň se najíst, protože přece pro Boha není nic nemožného. 

Absolutně ale nevěřím, že by se někde našly Jeho pozůstatky, to je hereze. Nikde v Bibli to není uvedeno, je to čirá spekulace, kdy se snaží ďábel v těchto posledních časech oklamat co nejvíc lidí. Připomíná mi to analogicky verše z Genesis, kdy ďábel, když svádí Evu, neřekne, že Bůh nemá pravdu, ale pootočí Jeho slovo a zeptá se -" skutečně to tak Bůh řekl?" A pochybnost je na světě a první hřích taky. 

Svoji nebeskou budoucnost vidím tak, že budeme podobni Kristu - jaký je On, takoví jsme i my - to znamená včetně věku, tedy nějakých 30-35 let. A to by bylo naprosto spravedlivé, protože proč by měl někdo trávit věčnost jako 90 letý a jiný jako mladík? Ale to je jen můj názor, nikomu ho nevnucuju.

Spíš myslím, že bychom měli věřit jako děti. Taková Terezie z Lisieux, ať použiju jméno vaší učitelky církve, určitě nezkoumala, v jakém těle Kristus vstoupil na nebesa, ale především milovala Otce a věřila čistou dětskou láskou. Pominu její sebeobětování, tady nevěřím, že to byla pro ni Boží vůle, ale to je na jiné téma.

 Nemáme pochybovat, ale věřit (to platí samozřejmě i o mně).



Re: Kristus člověk před vzkříšením a po vzkříšení (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 10. březen 2012 @ 08:52:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se domnívám, že naše hmotné tělo je pouze dočasnou  schránkou našeho ducha. Podobně jako PC je pouze úložištěm mnoha dat, které se klidně dají přehrát do jiného  lepšího PC anebo někde uložit k pozdějšímu použití. Ostatně staré PC se recyklují, aby materiál se případně mohl použít znova.  Když zemře naše hmotné tělo, rozpadne se na jednotlivé sloučeniny, které poslouží k dalším tělům. My v sobě máme molekuly vody a atomy uhlíku, které před tím prošly mnoha formami těl. Naše tělo je z prachu. Jak výstižné. V prachu jsou všechny důležité prvky.


Hmotné tělo Pána Ježíše prošlo stejnými přírodními zákony jako naše tělo. Jeho početí je však nadpřirozené. Vajíčko v těle Marie se nespojilo s mužskou buňkou, ale já věřím, že Bůh zasáhl svoji mocí a ono vajíčko se začal o na Boží příkaz dělit samo a lidská část se spojila s Boží   duchovní částí. U Boha to je možné.


A tak Marie přivedla na náš hmotný svět  nejen člověka, ale v duchovní oblasti i Boha. Pán Ježíš získal hmotnou podobu  jako ostatní lidé. Jeho tělo bylo stejné jako naše a podléhalo stejným přírodním zákonům jako naše.  Pán Ježíš cítil stejnou bolest jako my lidé a radoval se stejně jako my, a plakal a trápil se stejně jako my. Od nás všech se lišil tím, že v něm nebylo to, co se dědí z pokolení na pokolení od časů Adama a Evy, a tím je naše hříšná podstata. Proto bylo zvláštní početí, aby hřích v něm dědičně nebyl.  Měl tedy hmotné tělo jako my, ale duchovně byl Bohem. A přišel a žil na Zemi, kam byl svržen Satan.


Co se týká smrti, věřím, že trpěl fyzicky jako člověk. Prožíval fyzickou bolest, fyzickou slabost, žízeň, ale to ještě nebylo to nejhorší. Daleko horší bylo utrpení duchovní, které my lidé nejsme schopni ani pochopit. On poznal i to, jaké je to, když vás opustí Bůh. Právě tohle bychom si měli uvědomit na kolenou. V Bibli je to dost jasně popsáno, abychom tomu uvěřili.


Celá událost byla záměrně načasovaná do doby, kdy ještě neexistovala média. Ta by to jen pokazila a znevěrohodnotila.


Co se stalo s tělem Pána Ježíše ?


Zmizelo. Jak jinak by lidé v tehdejší době pochopili, že vstal z mrtvých. A každá taková hmotná posmrtná památka by mohla být zneuctívána  a  zneužívána. Bůh to dobře zařídil.



Naše těla jsou po smrti prach. Mnozí zemřeli takovým způsobem, že po nic nezbylo nic.  Vlastě zbylo. Ten prach, atomy, molekuly, které možná máme i v sobě. Nové tělo při vzkříšení bude jiné podstaty.  To zatím neumíme pochopit. Ale je tu naděje nového života, nové Země a tak máme Bohu za co děkovat.












Re: Kristus člověk před vzkříšením a po vzkříšení (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 10. březen 2012 @ 11:37:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ostatní mu řekli: "Viděli jsme Pána." Odpověděl jim: "Dokud neuvidím na jeho rukou stopy po hřebech a dokud nevložím do nich svůj prst a svou ruku do rány v jeho boku, neuvěřím. Osmého dne potom byli učedníci opět uvnitř a Tomáš s nimi. Ač byly dveře zavřeny, Ježíš přišel, postavil se a řekl: "Pokoj vám."  Potom řekl Tomášovi: "Polož svůj prst sem, pohleď na mé ruce a vlož svou ruku do rány v mém boku. Nepochybuj a věř!" Tomáš mu odpověděl: "Můj Pána a můj Bůh."



Re: Kristus člověk před vzkříšením a po vzkříšení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 12. březen 2012 @ 17:23:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratr op zde otevřel téma, které trápilo již snad každého z nás. Jde v podstatě i o zkonkrétnění představy, jak budeme vypadat i my v oslavených tělech.

Je docela dobře možné přijmout představu, že Pavel byl vychován jako ortodoxní žid a tudíž opovrhoval řeckým dualismem - rozdělením člověka na duši a tělo. Současně však byl řeckým světem obklopen a určitě mu byla známa definice "těla", tedy objektu, u kterého lze určit jeho rozměry a umístění v prostoru. Tedy tělo tělesné i tělo duchovní může být podle Pavla v prostoru ohraničený objekt, mající určitý objem, hmotnost, rozměry a lokalizaci v okolním prostoru. Tělo duchovní nemusí být tedy podle Pavla nějaký prostorově neohraničený a nám neviditelný duch. Rozdíl mezi vlastnostmi těla "tělesného" a těla "duchovního" však může být značná.  A jak je vidět z evangelijních zpráv, také i je.

Pokud přijmeme tuto úvahu, tak nenacházíme rozpor v tom, že zmrtvýchvstalý Pán přijímal potravu a přitom mohl procházet hmotnou zdí.

Pokud však někdo tvrdí, že našel pozůstatky Kristova těla, pak tím popírá celý křesťanský základ. Neboť ten je založen na hlavním důkazu: "Hrob je prázdný."

Na druhou stranu nikdo nemůže žádným důkazem popřít skutečnost, že náš Pán je živý. Neboť o tom svědčí dnes a denně milióny svědků.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy