Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468608
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jak poznám ortodoxii od herezí?
Vloženo Středa, 21. březen 2012 @ 22:00:59 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal op

         Každý z nás chce mít jistotu, že jeho víra je správná, že je pravověrný neboli ortodoxní. Ortodoxii lze negativně vymezit jako víru bez bludů neboli herezí. Osobně považuji za ortodoxní učení katolické církve. Často se však na Granu dočítám, že toto učení je heretické.


     Pokud by učení katolické církve mělo být heretické, pak kde mám záruku, že jiné než katolické učení není heretické? Nekatolíci označují katolické učení jako heretické, avšak sami produkuji učení navzájem rozdílná, dokonce i navzájem protikladná, a přitom se všichni odvolávají na testimonium Spiritus sancti (svědectví Ducha svatého) při čtení Písma svatého, které jediné obvykle považují za pramen křesťanské víry. Pokud by bylo pravdou, že učitelského úřadu katolické církve není třeba, neboť při četní Písma svatého mě Duch svatý chrání před jeho mylným chápáním, pak by z toho nutně vyplývalo, že učení nekatolíků by muselo být v podstatě shodné, neboť jeho  správnost by byla neomylně garantována Duchem svatým, což zjevně není pravda. Jediné, na čem se toiž nekatolíci zpravidla shodnou, je odmítání učení katolické církve, což je však shoda pouze negativní. Z toho usuzuji, že u nekatolíků jimi proklamovaný princip Sola scriptura cum testimonio Spiritus sancti prostě nefunguje. V Duchu svatém jakožto Bohu přece nemůže být žádný rozpor, jak je tedy možné, že existují evidentní rozpory ve věcech víry, které hlásají jednotliví stupenci tohoto principu nebo jejich skupiny?

     Proto mi zbývá jediné řešení, a to smířit se s tím, že Bůh ustanovil lidské autority, a to apoštoly a jejich nástupce v jednotě s nástupce sv. apoštola Petra pro neomylný výklad Písma svatého, z čehož pro mne vyplývá povinnost se těmto autoritám podřídit. Jistě, mohu mít a mám různé pochybnosti a odlišné vlastní názory, ale v konečné instatnci je pro mne směrodatné učení katolické církve ve věcech křesťanské víry a mravů. 

"Jak poznám ortodoxii od herezí?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 85 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 06:36:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ope, pokud je učení evangelia učením člověka, zanikne samo, tak jako všechno lidské. Pokud ale věřím, že Bible je Svaté Slovo Boží, tak Sola Scriptura, jenom Písmo je pravdivé a opodstatněné. Pět základných SOLA reformace je návratem k Bohu. Kdybys pochopil Luthera, pochopíš Augustína, pochopíš apoštola Pavla i Jakuba, syna Marie a Josefa, nevlastního bratra Pána Ježíše.



Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 06:56:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mezi nekatolíky počítáš i pravoslavné?

  Díky Bohu máme k dispozici zaznamenané učení proroků, Ježíše a apoštolů, takže nemusíme spekulovat nad tím, které učení je pravé a které heretické. V něm je také rozlišení těch, kteří přináší orthodoxii a které máme poslouchat a těch, kteří přináší hereze a kterých se máme velmi varovat.


  Tyhle otázky jsem si kdysi kladl také, ale jen do té doby, do které jsem trochu poznal učení a praxi křesťanů. Od té doby říkám takové heslo: "Dva křesťané ve dvou různých církvích mají k sobě ve svém učení obvykle blíže než dva římští katolíci, kteří vedle sebe sedí v lavici a každou neděli si podávají ruce". To, co se v ŘKC označuje slovem "jednota v rozmanitosti" to ten samý ŘK mimo ŘKC označí jako nejednotu.


  Křesťané jsou o učení zvyklí se bavit, a to hodně. Neustále poslouchají, vyprávějí a diskutují to, co jim Bůh z písma ukázal pro jejich život, co je pro ně důležité, jak se to jejich života dotklo. Navzájem tedy jeden o druhém vědí, co zrovna řeší a to i křížem krážem přes hranice církví a dokonce i denominací.

  Ve velkých lidových církvích tato praxe chybí. Lidé nesdílejí svojí víru a své zážitky, jen opakují vyznání víry předepsané a i když je jejich vynání víry jiné, tváří se, že ne. Nejsou zvyklí se bavit o tom, čemu věří, jen řeknou: "Moje víra je (římsko) katolická" nebo "Moje víra je evangelická" aniž by si uvědomovali, že to zdaleka tak není. Nikdy totiž nedošlo ke konfrontaci jejich víry s realitou.

  Tenhle efekt je vidět i zde na Granu: Z římských katolíků se tu o své víře sdílí jen asi jeden či dva lidé, a odpovídají na otázky. Ostatních dvacet mlčí, na otázky po jejich víře a učení neodpovídají a pokud ano, tak ve stylu: "Moje víra je (římsko)katolická".


  Rozdíl je také v prioritách.

  ŘK jsou jednotní v tom, co je jejich priorita a těch bodů není mnoho, jsou to jejich domyšlenky: Matka, papež, eucharistie, očistec, odpustky, sochy, obrazy. Jakmile někdo propaguje tyto věci, vnímají ho ŘK jako "jednotného" a jakmile je někdo proti kterékoliv z nich, vnímají ho ŘK jako "nejednotného" a "nepřítele". Stejně to mají adventisté se zdravou stravou, sobotou a zákonem a podobně. V jiných otázkách, než jsou pro dané učení důležité, klidně panuje rozmanitost (otázka přípustnosti homosexuality v církvi, otázka závaznosti písma svatého, otázka různých zjevení a podobně).



Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 07:35:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poznáme to jedině tak, jak to poznávali věřící ve starověku.

Tedy tak, jako Berojští, kteří srovnávali vše, co apoštol Pavel řekl s Písmy. Tak, jako na sněmu v Jeruzalémě, kdy vše, co řekl Pavel, bylo srovnáno s prorockými Písmy.

Písmo je jediný spolehlivý zdroj poznání toho, co je ortodoxní a co je heretické.

Žel, Ope, učení a praxe katolické církve je pravý opakem všeho, co je v Písmu. V protestantismu existuje právě tak velké množství různých herezí.

Vy Ope, máte apoštolskou posloupnost založenou na lidech, kteří jsou nespolehliví. Vždyť apoštol Pavel sám řekl, že po jeho odchodu začnou učit dokonce i ti, které po 3 roky osobně vyučoval, hereze, jimiž se budou snažit učedníky obrátit po sobě a od Krista. Na tomto příkladě vidíme, jak "spolehlivé" je založit jakousi posloupnost na lidech. Vidíme to i na tzv. "církevních otcích."

Písmo naopak zjevuje, že ono samo je tou posloupností. Pavel řekl Timoteovi, že má věrně předávat dál Boží zjevení, které mu předal on. Že ho má střežit jako vzácný poklad.

Proto platí, že vše, co se není schopno srovnat s Písmy SZ a NZ, je heretické. A vše co je s nimi v souladu je ortodoxní.







Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 09:22:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že cestu k Bohu ukazuje kromě Bible i Církev, Tradice a především Bůh sám. Zároveň ale také věřím tomu že kdokoliv s dobrou vůlí a láskou k Bohu a bližnímu přistupuje sola k Písmu a tenhleten přístup opravdu poctivě dodržuje tak ho to k Bohu a do společenství všech ostatních kteří Boha uctívají stejně přivede. Horší je když Sola scripta někdo zneužívá a živému Bohu i lidem se uzavře.



Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 09:57:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím opravit Tvou úvodní předpoklad - ne každý chce mít jistotu.
Dokonce mám za to, že potřeba jistoty je jistým znakem nevíry v evangelium. Zaštítit se před Bohem svu ortodoxií, dobrými skutky, správnou vírou atd. Zdá se mi, že všechny tyto "jistoty" nás staví do role zákoníků, neboli lidí, kteří mohou vznést před Bohem oprávněný nárok na jeho zaslíbení. To platí svým způsobem i o nároku na milosrdenství, kde spojením těchto dvou slov vzniká vlastně protimluv.
Pokud se soustředím na slovo víra, pak má pro mě diatratrálně odlišný význam než Tebou později použité slovo učení. Proto se mohu plně ztotožnit ve víře s lidmi, kteří jsou odlišně vyučeni. A naopak. Dokonce bych si troufnul napsat, že zatím co Boží duch ve víře sjednocuje, jakákoliv snaha toto působení podchytit a "uzákonit" rozděluje.
Přesto - a nebo právě proto - docházím ke stejnému závěru jako Ty, že Bůh ustanovil lidské autority pro výklad Písma svatého. Když tytéž autority ustanovil pro rozsouzení kánonu Písma, proč by je neustanovil pro výklad, že? Ale učení, výklad, je pro mě jen nádoba na uchování nejcenějšího obsahu - osobní víry v Ježíše Krista, kterou ve mně Bůh vzbudil svým Duchem.



Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 13:03:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je to tak jednoduché:

,,kresťania v 3-4. storočí rozpoznali že 27 kníh NZ je kánonom a pravidlom viery a od toho času všetko učenie v cirkvi treba posudzovať na základe týchto kníh...čo nie je v súlade s tým je heréza a blud...toto je pravá kresťanská tradícia....rímsky katolicizmus vo všetkom porušil túto kresťanskú tradíciu a pridáva ku kánonu svoju bludnú tradíciu ktorá je v protiklade s NZ...dokonca vo svojom blude sa neštíti vyhlásiť že nový zákon a tradícia je to isté a oboje treba rovnako ctiť...

všetky protestantské cirkvi v základe a v podstate hovoria tú istú pravdu, aj keď každá z nich má iné dôrazy...naproti tomu stojí Rím ktorý už nehlása Krista ale rituály ktoré ťa dovedú do neba (pardon očisca)...

ivanp



Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 23. březen 2012 @ 16:47:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

     Proto mi zbývá jediné řešení, a to smířit se s tím, že Bůh ustanovil lidské autority, a to apoštoly a jejich nástupce v jednotě s nástupcem sv. apoštola Petra pro neomylný výklad Písma svatého, z čehož pro mne vyplývá povinnost se těmto autoritám podřídit.

Ak sú papeži nástupci ap.Petra,tak musíš rešpektovať všetky následovné bláznovstvá,ktoré týto diablovi
lokaji povymýšľali a ktoré su v zjavnom rozpore so Slovom Božím.

SEZNAM KACÍŘSTVÍ: 

Tato následující kacířství jsou odchylkami od skutečného Božího evangelia. Byla osvojena a stále udržována Římsko-katolickou církví v průběhu 1600 let. Ve skutečnosti jsou Římané kacíři minulých věků a ne ti lidé, které zabili, kvůli tomu, že se nepřizpůsobili těmto kacířstvím. Data, která jsou zmíněna níže, jsou v mnohých případech přibližná. Mnohá z těch kacířství byla běžná v dřívějších letech církve, ale až tehdy, když byla oficiálně uznána Církevním Koncilem a prohlášená papežem jako dogma víry, se stala pouty pro katolíky. Při reformaci v 16. století byla tato kacířství popřena, jako nemající nic společného s náboženstvím Ježíše, jak je mu vyučováno v Novém Zákoně. 

(1) Ze všech lidmi vymyšlených učení, která jsou v rozporu s Biblí a která praktikuje Římsko-katolická církev, jsou nejstarší modlitby za mrtvé a znaky kříže. Oboje začalo po roce 300 po Kristu. 
(2) Voskové svíce byly církvi představeny po roce 320 po Kristu. 
(3) Uctívání andělů a zemřelých svatých začalo po roce 375 po Kristu. 
(4) Mše jako denní oslava byla osvojena v roce 394 po Kristu. 
(5) Uctívání Marie, matky Ježíše, a používání termínu Matka Boží, který se vztahuje rovněž na ni mělo původ v Efezské radě v roce 431 po Kristu. 
(6) Kněží se začali oblékat rozdílně od laiků v roce 500 po Kristu. 
(7) Nauka o očistci byla ustanovena Gregorym v roce 593 po Kristu. 
(8) Latina jako jazyk modlitby a uctívání v církvi byla také zavedena papežem Gregorym I. v roce 600 po Kristu. 
(9) Bible učí, že se modlíme pouze k Bohu (Jan 16:23-26). Jednoduché církevní modlitby nebyly nikdy namířeny k Marii ani k zemřelým svatým. Toto se začalo používat v Římské církvi okolo 600 let po Kristu. 
(10) Papežství je pohanského původu. Název papeže nebo všestranného biskupa byl poprvé dán biskupovi v Římě zlým císařem Phocasem v roce 610 po Kristu. Ježíš neustanovil Petra do vedení apoštolů a výslovně zakázal takový nápad (L 22:24-26; Ef l:22,33; Ko 1:18; 1 K 3:11). 
(11) Líbání papežových nohou začalo v roce 709 po Kristu. Líbání nohou císařů bylo pohanským zvykem. Slovo Boží zakazuje takovéto chování. (Sk 10:25,26; Zj 19:10; 22:9). 
(12) Dočasná moc papežů začala v roce 750 po Kristu. Ježíš výslovně zakázal takovéto věci a On sám odmítl světské kralování (Mt 4:8,9; 20:25,26; Jan 18:36) 
(13) Uctívání kříže, obrazů a relikvií (ostatky mrtvé osoby) bylo povoleno v roce 788 po Kristu. V Bibli se toto nazývá modlářstvím a několikrát je to odsouzeno (Ex 20.2-6; Dt 27:15; Žalm 115; Ř 2:22; 1 K 8). 
(14) Svěcená voda smíchaná se špetkou soli a požehnaná knězem byla ustanovena v roce 850 po Kristu. 
(15) Uctívání svatého Josefa začalo v roce 890 po Kristu. 
(16) Křest zvonů byl ustaven papežem Janem XIV. v roce 965 po Kristu. 
(17) Kanonizace zemřelých svatých - poprvé papežem Janem XV., v r. 995 po Kristu. V Bibli je každý věřící a každý následovník Ježiše nazýván svatým. (Ř 1:7; 1 K 1:2) 
(18) Páteční půsty a Svátek Půstu byly založeny v roce 998 po Kristu, kdy papežové určili, že se budou jíst jen ryby. 
(19) Mše byla postupně vyvinuta jako oběť a účast na ní byla povinná od 11. století po Kristu. Evangelium nás učí, že Kristova oběť byla nabídnuta jednou provždy a za všechny a nemá se už opakovat, ale jen připomínat při Večeři Páně. (1 K 11; Žd 7:27; 9:26-28; 10:10-14). 
(20) Kněžský celibát byl nařízen papežem Hildebrandem a Bonifácem VII. v r. 1079 po Kristu. Ježíš, ani žádný z apoštolů nezaložili takový řád. Naopak Sv. Petr byl ženatým mužem (Mt 8:14-15) a Sv. , Pavel říká, že biskupové by měli mít ženu a děti ( 1 Tm 3:2-5,12; Tt 1 ) 
(21) Růženec nebo modlitební korálky byly představeny mužem, který se jmenoval Petr Hermit a to v roce 1090 po Kristu. Bylo to napodobením praktik hinduistů a mohamedánů. Počítání modliteb je pohanskou praktikou a je Kristem výslovně odsouzena (Mt 6:5-13). 
(22) Inkvizice kacířů byla založena radou ve Veroně v roce 1184 po Kristu. Ježíš nikdy nevyučoval používání násilí k rozšíření jeho náboženství (Mt 5, 10). 
(23) Prodej odpustků, který byl běžně viděn jako zakoupení si odpuštění a svolení k páchání hříchů, začal v roce 1190 po Kristu. Křesťanské náboženství, jak je vyučováno v evangeliu, takové provozování odsuzuje. A na protest proti takovémuto provozování vyvstala protestantská reformace v 16. století. 
(24) Dogma přepodstatnění bylo prohlášeno papežem Innocentem III. v r. 1315 po Kristu. V této nauce kněz předstírá představení každodenního zázraku tím, že přemění oplatek v tělo Kristovo a pak předstírá, v přítomnosti svých lidí na mši, že Jej jí živého. Evangelium odsuzuje takovy nesmysl, vždyť Večeře Páně je jednoduše připomínka oběti Krista. (L 22:19,20; Jan 6:35; 1K 11:26). 
(25) Vyznávání hříchů kněžím alespoň jednou do roka bylo založeno papežem Innocentem III. na Lateranském Koncilu v r. 1215 po Kristu. Evangelium nám přikazuje vyznávat naše hříchy přímo Bohu (žalm 51; Iz 1:18; L 7:48; 15:21; 1 Jan 1:8,9). 
(26) Vzývání oplatku (hostie), bylo vymyšleno papežem Honoriusem v roce 1220 po Kristu. Takže Římská církev uctívá boha vytvořeného rukama. To je jasným modlářstvím a je to v naprostém protikladu s duchem evangelia (Jan 4:24). 
(27) Pro obyčejné lidi ze shromáždění byla Bible zakázána a umístěna do Rejstříku zakázaných knih v r. 1229 Koncilem v Toledu. Ježíš a apoštolé nařizovali, aby Písma byla čtena všemi (J 5:39, 1. Tm 3:15-17). 
(28) Kápě byla vymyšlena Šimonem Stockem, anglickým mnichem, v r. 1287 po Kristu. Je to kus hnědé látky s obrazem Panny, mělo to obsahovat nadpřirozenou ctnost, aby ochraňovala ty, kteří ji nosí na holém těle, od všeho nebezpečí. Je to fetiše. 
(29) Římská Církev zakázala pohár obyčejným lidem ze společenství na Koncilu v Konstanci v r. 1414 po Kristu. Evangelium přikazuje všem Křesťanům, aby oslavovali Večeři Páně chlebem a vínem (Mt 26:27, 1 K 11:26-29). . 
(30) Nauka o očistci byla prohlášena za dogma víry Koncilem ve Florencii v r. 1439 po Kristu. V Bibli není ani jedno slovo, které by učilo o očistci kněží: Krev Ježíše Krista nás očišťuje od hříchů. 
( 1 J 1:7-9. 2:1-2, Jan 5:24, Ř 8:10, Zj 1:5, Ef 1:7). 
(31) Nauka o Sedmi Svátostech byla založena v r. 1439 po Kristu Evangelium říká, že Kristus ustanovil pouze dvě svatosti - Křest a Večeři Páně (Mt 28:19, 26:26-28). 
(32) Ave Maria nebo přidání části poslední poloviny bylo uděláno v r. 1508 po Kristu. Bylo to dokončeno 50 let poté a nakonec osvědčeno Papežem Sixtem V. na konci 16.st. 
(33) Koncil v Trentu z r. 1545 po Kristu prohlásil, že tradice je rovnocenou autoritou jako Bible. Tradice znamená lidské vyučování. Farizeové věřili tomu samému a Ježíš je příkře odsoudil, že lidskými tradicemi zrušili přikázání Boží (Mk 7:7-13, Ko 2:8, Zj 22:18). 
(34) Šest apokryfických knih bylo přidáno k Bibli Koncilem v Trentu v r. 1546 po Kristu. Je to v protikladu s Biblí (Zj 22:18.19). 
(35) Vyznání víry Papeže Pia IV. bylo vystaveno jako oficiální vyznání víry katolíků v r. 1560 po Kristu. Skutečný křesťan zůstane u Svatých Písem jako u svého vyznání víry. A odtud je jejich vyznání víry o 1 500 let starší než vyznání římských katolíků (Ga 1:8, Zj 22:18-19, 2 Tm 2:15, 3:15-17). 
(36) Neposkvrněná představa Panny Marie byla prohlášena Papežem Piem IX. v r. 1854 po Kristu. Evangelium prohlašuje, že všichni lidé, s jedinou výjimkou Krista, jsou hříšníky. I Marie sama měla potřebu Spasitele (Ř 3:23, 5:12, Ž 51:5, L 1:30, 46-47). 
(37) V r. 1870 po Kristu Papež Pius IX. vyhlásil dogma neomylnosti Katolické církve. 
(38) Papež Pius X. odsoudil v r. 1907, společně s "modernismem", všechny výzkumy moderní vědy, které nepotvrzovaly církev. Pius XI. udělal stejnou věc v souhrnu v r. 1864 po Kristu. 
(39) V r. 1930 Pius XI odsoudil veřejné školy. 
(40) V r. 1931 ten stejný Papež Pius XI. znovu upevnil doktrínu o tom, že Marie je "Matkou Boží." Tato doktrína byla poprvé založena Koncilem v Efezu v r. 431 po Kristu. Je to kacířství, které je v protikladu s vlastními slovy Marie (L 1:46-49). 

Jaký bude další výmysl Římské Církve? Katolíci říkají, že se jejich církev nikdy nemění, ale zatím nedělá nic jiného, než že si vymýšlí nové doktríny, které jsou proti Bibli a provozuje obřady a ceremonie, které jsou celé převzaty od pohanů. Při nejmenším 95% obřadů a ceremonií Římské Církve jsou pohanského původu. 

Kardinál Newman ve své knize "Rozvoj křesťanského náboženství" přiznává, že "Chrámy, kadidla, oleje, lampy, volené oběti, svěcená voda, svátky a období oddání, průvody, požehnání polí, kněžská roucha, ostříhání hlavy (kněží, mnichů a jeptišek), obrazy jsou všechny pohanského původu." Ať některé upřímné srdce najde Písmo na výše zmíněné praktiky a uvidí, že Římanství není biblické. Výše zmíněny chronologický přehled lidských smyšlenek vyvrací prohlášení knězů Římské církve o tom, že jejich náboženství bylo učeno Kristem a a že papežové byli věrnými ochraniteli tohoto náboženství. 

Vladimír



Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. březen 2012 @ 00:01:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nevím, ope, jestli jsi svůj článek psal už jako hotový názor, který nehodláš měnit?
Něco málo jsem k tématu napsal pod článkem o Duchu svatém, ve kterém ses ptal
jak poznat jeho působení. Ale asi jsem to napsal moc přímo, podobenství je někdy lepší.

  Protože tyhle věci jsou hodně podobné, jako v reálném světě.


  Když třeba má člověk počítač, tak jsou na něm různé typy souborů: .pdf, .doc, .jpg,
.flv, ... Když člověk klikne na některé typy souborů, "nic se neděje", není možné je přečíst
a objeví se varování že cosi v počítači chybí. Je to proto, že existuje jeden speciální typ
souboru, .exe, na který když se klikne, tak se vždy něco děje.

  To exe je od slova "execute" a znamená "spustit, provádět, dít se, jednat". Každý jiný
typ souboru než tento prováděcí má pak přiřazen svůj .exe soubor a bez daného exe jej
pak není možné přečíst. Bez .exe je to jen zbytečná změť znaků, jejichž vazby chápe snad
jen programátor, který to vymýšlel, a pár exotů okolo.

  Stejná exousia pak patří v křesťanství k písmu svatému.


  Hodně podobné je to v reálném světě když je potřeba konat nějaká práce.

  Řekněme, že člověk potřebuje udělat pořádnou díru někde v tvrdé skále - třeba aby připravil
a vyrovnal terén pro nějakou Cestu.

  V reálném světě existuje látka, které se říká Dynamit. Té stačí celkem malé množství a malinký
plamínek, jen drobný podnět, a ona vykoná velikánskou práci.

  Když si člověk vezme na pomoc pozlacený kus dřeva (nebo kamene, keramiky či v poslední době
plastu) v podobě stvoření na zemi či na nebi, natřený křiklavými barvami, tak ten takovou práci
odvést nedokáže.

  A když stejnou práci jako dynamit dělá člověk rukama a krumpáčem, fakt fest se nadře. Navíc jsou
na světě tak tvrdí kameni, se kterými člověk s krumpáčem pranic nezmůže.

  A stejný dynamit pak patří v křesťanství k životu člověka.

  A tam, kde je dynamit, je správný výklad Slova.


Boha je třeba poslouchat více než lidi. Bůh našich otců probudil z mrtvých Ježíše, kterého jste
vy pověsili na dřevo a zabili; toho Bůh jako vůdce a zachránce vyvýšil na svou pravici, aby dal
Izraeli pokání a odpuštění hříchů.
My jsme svědkové těchto slov, i Duch Svatý, kterého Bůh dal
těm, kdo ho poslouchají.




Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy