Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ambrož.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16272, komentáře < 7 dní: 619, komentářů celkem: 404459, adminů: 60, uživatelů: 5118  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 151 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

rosmano
oko
Willy
martino
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110263060
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Hospodin miluje spravedlnost a právo (Ž 33,5)
Vloženo Pátek, 06. duben 2012 @ 23:20:23 CEST Vložil: Olda

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Naše země se otřásá jedním veřejným skandálem za druhým, a to nehledě na ty, které jsou potichu zameteny pod koberec. Vládní strana, která slibovala zatočit s bezprávím se vysmívá právu i spravedlnosti. Korupce se začíná stávat společensky přijatelným hříchem podobně jako manželská nevěra, rozvod nebo zabíjení nenarozených dětí.

Jak mi řekl jeden můj nevěřící kamarád: "Kdyby byl Bůh, tak by tady nevypadalo takhle." Ale i zde se Hospodin ukáže spravedlivý, ryzí ve svém soudu (Ž 51,6). Kdyby totiž nebyl Bůh,  tak by to tady nevypadalo ani takhle! Jenom Boží existence dává tomu všemu smysl. Kdyby nebylo nic takového, jako je Boží soud, tak by skutečně neexistovala žádná spravedlnost.

Jedině s vědomím Boží spravedlnosti máme naději a Boží láska k právu nás motivuje jednat správně a prosazovat spravedlnost a právo - i v bezbožné době, jako je tato. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě - některé věci, lidi, skupiny a společnosti semelou v našem čase, zbývající pak na věčnosti.

Jako křesťan se na to ale musím dívat ještě z trochu jiné perspektivy: Soud začíná od Božího domu (1 Pt 4,17)! To znamená především ode mě. Jde tedy o to, jak já obstojím ve světle Boží spravedlnosti. Jde o to, jak já prosazuji spravedlnost a právo - a znovu nejprve ve svém vlastním životě a potom v Božím domě, v církvi.

Je totiž smutnou skutečností, že církev, místo aby byla morálním svědomím národa, hlasem volajícího na poušti, tak se na uvedeném stavu společnosti svou měrou také podílí. Ať již svou lhostejností k věcem veřejným nebo přímo podílem na věcech hanebných. Celá jedna generace lidí nezná církev jinak než jako hlasitého křiklouna, který domáhá nejen svého bývalého majetku, ale také nápravy způsobených křivd. Nejsem proti vracení ukradeného - co bylo ukradeno a je možné to vrátit, tak má být vráceno. Ale divadlo, které bylo rozpoutáno stále více a nepokrytě ukazuje na skutečnou touhu po majetku, která je cudně zakrývána slovy o spravedlnosti a právu.

Paní Lenka Procházková, která kvůli připravovanému zákonu o majetkovém vyrovnání podala několik žalob, píše ve svém otevřeném dopise, že nekatolické církve se pod rouškou ekumeny nechaly zkorumpovat římskokatolickou církví. Jeden z komentářů na internetu k tomu říká: Na korupci musí být dva - plátce a příjemce. Plátce (ŘKC): sice bychom měli dostat v restitucích skoro všechno, ale dáme vám (nekatolickým církvím) 20%, abyste nás politicky podpořili. Příjemce (nekatolické církve): podpořily restituční požadavky ŘKC, neboť si už neumí představit, že by musely žít výhradně ze svých vlastních zdrojů.
Skutečně tragické mi to přijde např. u Apoštolské církve, která má po čtyřiadvaceti letech financování ze státního rozpočtu dostat (jako finanční odškodnění!) v následujících 30 letech další více než miliardu a dalších sedmnáct let být i nadále podporovaná ze státního rozpočtu.

Je jasné, že se jedná o politickou dohodu a nikoliv o prosazení spravedlnosti. Ale když se podíváme na níže uvednou tabulku, tak musí být každému jasné, že tato dohoda je skutečně nemorální a především nekatolické církve by ji měly označovat pravým jménem - tedy slovem hřích (pokud ovšem toto slova už dávno nezmizelo z jejich slovníku).

Co s tím mohu jako křesťan udělat? Boží slovo nás vede ke třem věcem - k modlitbě (a je nutné modlit se za to, aby zvítězilo právo a spravedlnost), ke slovům (je třeba mluvit o této zjevné nespravedlnosti, poukazovat na ni a nazývat ji pravým jménem) a k činu (ti, kdo milují Krista, se mají po předchozích pokusech o nápravu oddělit od těch, kdo také říkají, že milují Krista, ale nadále setrvávají v hříchu).   Tabulka zpracovává některá veřejně dostupná data - datum registrace církve (r. 1918 je uveden tam, kde byla registrace přenesena z Rakouska-Uherska), odhadovanou cenu za zabavený majetek, která vychází z návrhu církví, jak je dodaly státu v roce 2004/5 a konečně navrhovanou finanční kompenzaci z r. 2011/12.    

Datum registrace 
Odhadovaná cena nárokovaného majetku  Finanční vyrovnání vůči jednotlivým církvím (dle návrhu z r. 2012)
Římskokatolická církev 1918 102 800 000 000 Kč 47 200 000 000 Kč
Federace židovských obcí 1918 695 000 000 Kč 272 000 000 Kč
Církev československá husitská 1920 216 000 000 Kč 3 085 000 000 Kč
Starokatolická církev 1918 112 000 000 Kč 272 000 000 Kč
Českobratrská církev evangelická 1918 85 000 000 Kč 2 266 000 000 Kč
Církev bratrská 1951 56 000 000 Kč 761 000 000 Kč
Svědkové Jehovovi 1993 9 000 000 Kč 0 Kč*
Církev adventistů sedmého dne  1951 3 300 000 Kč 521 000 000 Kč
Jednota bratrská 1918 2 400 000 Kč 601 000 000 Kč
Bratrská jednota baptistů  1951 1 250 000 Kč 227 000 000 Kč
Pravoslavná církev 1918 - 1 146 000 000 Kč
Apoštolská církev 1989 - 1 056 000 000 Kč
Slezská církev evangelická a.v. 1918 - 654 000 000 Kč
Evangelická církev metodistická 1951 - 367 000 000 Kč
Církev řeckokatolická 1918 - 298 000 000 Kč
Evangelická cirkev a.v. v ČR 1918 - 118 000 000 Kč
Luterská evangelická církvev a.v. v ČR 1995 - 113 000 000 Kč
Náboženská společnost českých unitářů  1930 - 35 000 000 Kč    
     
celkem bude vyplaceno 
58 992 000 000 Kč  
bude vydáno v majetku  75 000 000 000 Kč 
financování církví v přechodném období   16 997 000 000 Kč         

Odhadovaná cena nárokovaného majetku celkem: 103 979 950 000 Kč
Finanční vyrovnání vůči jednotlivým církvím (dle návrhu z r. 2012) celkem: 150 989 000 000 Kč  

* Pozn.: Svědkové Jehovovi nejsou začleněni do navrhovaného modelu finančního vyrovnání. Jak se zdá, tak jediným důvodem je to, že nemají státem placené duchovní.

Podobně církev Křesťanské sbory (registr. r. 1956 - neplést s církví Křesťanské společenství - reg. r. 2002), která se vzdala restitučních nároků a odmítla státem placené duchovní (tato církev oficiálně nemá duchovní, nerozděluje Boží lid na duchovní a laiky).

Jaroslav Kernal

Zdroj: www.cirkevusti.cz/blog/hospodin-miluje-spravedlnost-pravo-z-33-5 (doporučuji pro správné zobrazení tabulky)


"Hospodin miluje spravedlnost a právo (Ž 33,5)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hospodin miluje spravedlnost a právo (Ž 33,5) (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 08. duben 2012 @ 16:43:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemusíme se obávat, že Boží spravedlnost nezvítězí a falešní křesťané budou vyloučeni. Vždyť Jan ve svém vidění píše (je použit Český studijní překlad, ale právě tak zřetelně to píše původní Bible Kralická - nikoliv nová):

>>
Zjevení Janovo 11:1,2  
Byla mi dána třtina podobná holi se slovy: „Vstaň a změř Boží svatyni i oltář a ty, kteří se v ní klanějí.  Ale vnější nádvoří svatyně vynech (vyhoď ven)  a neměř je, protože bylo dáno pohanům, kteří budou šlapat po svatém městě dvaačtyřicet měsíců.
>>

Cože má Jan změřit? Jeruzalémský chrám? Ten již v době, kdy Jan psal Apokalypsu, byl zbořen. Že by měl změřit chrám v novém Jeruzalémě? Tam přece taková stavba není:
 
>>
Zjevení Janovo 21:22

Avšak svatyni jsem v něm neviděl, neboť jeho svatyní je Pán Bůh Všemohoucí a Beránek.
>>

Takže Jan píše jasně: Co nepatří do Božího chrámu, tedy co Bůh a Kristus k sobě nepřijmou, to bude vyhozeno.

Takže dnešním představitelům církví, kteří o spravedlivosti restitucí rozhodují, je dána do rukou možnost: Buď spravedlnost prosadí, nebo budou z Božího lidu vyhozeni.

To by si měli dobře rozmyslet. Snazší volbou pro každého je však  "když chce po tobě někdo košili, dej mu i plášť". I kdyby košili chtěl český pohan.




Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy